Colt vagy más?

2002.09.26. 12:35
A Colttal kapcsolatban igazak a híresztelések, valóban magasak a szervizelési költségeik.

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Opticar!

Nagyon tetszenek az újabb fajta Coltok (1998-), de "állítólag" ezeknek az évjáratoknak nagyon magas a szervizköltsége. Ez valóban így van?
Ha igen, nem tudom hogy mihez mérten, sajnos nem értek a műszaki dolgokhoz. Ráadásul most kellett kifizetnem egy másik autóra (francia) egy nagyobb javítást, mert ha nem, akkor állítólag az egész motor tönkremegy és az egészet lehet kidobni...
Vagy inkább maradjak egy újabb Fiestánál? (A Fiat Bravóról is lebeszéltek), viszont ezeknél nagyobb autóra nincs szükségem, a Xsara nekem már nagy, de nem szeretnék egy kis "konzervdobozban" ülni.

Köszönettel,
Kinga

Kedves Kinga!

A Colttal kapcsolatban igazak a híresztelések, valóban magasak a szervizelési költségeik, részben a márkaszervizeknek köszönhetően, részben az alkatrészáraknak.
Az összehasonlítás alapja más márkák szervizköltségei, többségében európaiaké. A szervizköltségek tekintetében érdemes tudni, hogy az autó előélete nagymértékben befolyásolhatja a nálunk lecsapódó költségeket. A feltett kérdések alapján nehéz tanácsot adni, hiszen az ajánlást nagyban megkönnyítené, ha ismernénk a megcélzott árkategóriát.

Üdvözlettel,
Opticar


Egy lelkes Mitsubishi-s olvasónk levele a kérdéssel kapcsolatban:

Sziasztok!

Szóval igaz, amit írtatok, csak két dolgot kellett volna még megemlíteni:
-a szóban forgó Colt CJ10 sorozat nem '98-tól létezik, hanem '96-tól
-a Colt nem romlik el.
Viccen kívül az ADAC számora eddig ismert statisztikái között a Colt/Lancer sorozatok mindig a legjobb 10 között voltak, sőt emlékeim szerint volt, amikor kategóriájukban az első helyen, a Corollát megelőzve végeztek a megbízhatósági értékelésen.
Tehát a szokott általános mellébeszélésen kívül nyugodtan lehetett volna a hölgynek mondani, hogy egy alapos, szakszervizben vagy a Mitsubishi Klub által javasolt szerelőnél végzett állapotvizsgálat után jónak minősített, fiatal Colt vagy Lancer vásárlása nem kockázatos, mivel kategóriájának egyik legmegbízhatóbb autója. Anyagilag a szervizelés nem megterhelőbb, mint bármi más típus javítása, bár az alkatrészek valóban nem olcsók, de a megbízható konstrukció miatt ezekre a normálisnál kevesebbszer lesz szükség.

Üdv: Zak

Kedves Zak!

Örülök, hogy szereti a megbízható japán márkákat és dicséretes, hogy ilyen felkészült, azonban némi elfogultságot érzek a leveléből, amit egy tanácsadó már nem engedhet meg magának. Az említett adatok valóban igazak, azonban a véleményem a következő:
1. A levélíró tanácstalan hölgyet feltehetően nem érdekli, hogy mikortól gyártották az adott típust
2. A német autóklub statisztikái pedig a nyugat-Európa útjain futó, és ugyanezen régióban szervizelt autókra vonatkoznak
3. A Magyarországon futó '98 utáni Coltok 90 %-a külföldről behozott és közel sem kifogástalan állapotú autó, amelynek nem követhető az előélete(futásteljesítmény, korábbi sérülések, szervizelés)
4. Mellébeszélni autós kérdésekben sem szoktunk, hiszen bármilyen meglepő, gyakorló autókereskedők írják a leveleket, akik naprakészek minden autós kérdésben, és a tapasztalataikra alapoznak
5. A saját tapasztalataink azt mutatják, ha márkaszervizben szervizeltetjük az autót ,akkor a Colt sokba fog kerülni legyen szó bármilyen javításról, akár egyszerű kötelező szervizről
6. Egyetértünk abban, hogy az alapos állapotfelmérés elengedhetetlen, ha nem értünk az autóhoz, azonban azért nem ajánlottuk az említett szervizeket, mert nem ismerjük az ott dolgozók szakértelmét és általában 10-ből 7 szaki eltérő diagnózist ad állapotfelméréskor
7. Alapesetben igaz, hogy a japán márkákkal ritkábban kell szervizbe látogatni, azonban ez csak az említett folyamatosan karbantartott új korától követhető előéletű példányokra igaz
Ha a továbbiakban észrevétele lenne, szívesen fogadjuk, és megvitatjuk, ha szükséges.

Üdvözlettel,
Opticar