Reális forgalomba helyezési költségek?

2004.11.19. 11:27
A valós költségek általában 50 000 Forint körüli összegre rúgnak.

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Totalcar.hu!

E héten pénteken fogok átvenni életemben először egy új Seát Ibizát. Azt közölte velem a márkakereskedő, hogy az üzembehelyezés költsége 85 000,- Ft.
Én ezt túl soknak találom, részleteket még nem tudok. Kérem válaszoljanak, lehet-e ez ilyen magas költség?

Kösz.

Tisztelt Érdeklődő!

Az említett átadási költség márkánként és márkakereskedőnként is nagymértékben eltérhet, mert a kereskedők nem minden forgalomba helyezéshez kapcsolódó költséget hárítanak át a vevőre. Természetesen a negatív példa is sokszor előfordul, amikor a valós költségeknél többet fizettetnek ki az ügyféllel.
Néhány említésre méltó tétel, amelyet érvényesíteni szoktak: műszaki vizsgáztatás, forgalmi engedély+törzskönyv, rendszám, kresztartozékok, zöldkártya, felkészítés forgalomba helyezésre.
Véleményem szerint az Ön esetében érdemes megkérni a kereskedőt, hogy részletezze a költségeket. Nagyrészt hatósági költségekről beszélünk, amelyek ellenőrizhetőek, ez alól kivétel a jól bevált felkészítés a forgalomba helyezésre költség, amely nem számonkérhető. A valós költségek általában 50 000 Forint körüli összegre rúgnak.

Üdvözlettel,
Kosztyu Tamás