2011.05.14. 08:09

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Nepperűző!

Egy Opel Astra H Caravan-t szeretnék vásárolni a közeljövőben. Találtam is egy megfelelő darabot (3 éves, első tulajdonostól, külseje-belseje kitűnő), minden tekintetben megfelelne az elvárásaimnak, de 160 000km van benne. Az elöző autóba 8 év alatt 70 000km-t hajtottam bele, szóval évente alig 10 000km-t megyek a kocsival. A kérdésem, hogy mennyire érne meg nekem ezt az autót megvenni figyelemben véve, hogy évente mennyi közlekednék vele. A sok kilométer miatt az ára is kedvezőbb, mint a többi hasonló felszereltségű. Illetve, hogy még milyen problémák jöhetnek elő ennyi km utan, melyik alkatrészek cseréje lehet szükséges a közeljövőben?

Válaszát előre is köszönöm.

Tisztelt Uram!

Általános kérdést vet fel, ami sokunk fejében felmerül, amikor a használtautó piac kínálatát pénztárcánk vastagságával hasonlítjuk össze. Persze, hogy a keveset futott autó elvileg biztosabb, kisebb valószínűséggel szorulunk nagy javításokat finanszírozni a használat során, tehát inkább olyat keressen, mert azzal jobban jár, még ha drágább is. DE! Magyarország speciális helyzetben van, ahol a “digitalis km órák beszabályozását“ szabadon hirdetik úton-útfélen. Írja csak be a gugliba. Vajon mi szabályozni való van egy digitalis km órán? Szóval amíg a törvény nem csap le erre az iparágra, Magyarországon nem lesznek 170-180, plane 200 ezer km feletti futásteljesítményű eladó használtautók. Most nincsenek, nézze meg az interneten. Az egyik legnagyobb nyitott autós hirdetési portálon az autók 6%-a futott többet, mint 200 000 km. Reális? Szóval a km óra által jelzett számot csak akkor vehetjük komolyan, ha megbízható az eladó, vagy van az autóhoz szervizfüzet, és a pecsétek alapján véletlenszerűen kiválasztott olajcserét a felhívott szerviz igazolni tudja.
Összegezve, a keveset mutató km órák többsége mögött is sok valós km van. Ha az Ön által kinézett auto szervizelése nyomon követhető, ellenőrizhető, és az auto ára kellően alacsonyabb, mint egy biztos forrásból származó keveset futotté, nem kell megijedni a magas futásteljesítménytől. Az Astrák megbízható autók, nagyobb mechanikai meghibásodásokra még jópár évig nem kell, hogy számítson.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.