Mennyit ér a Renault-m?

2011.07.01. 12:38 -

Érdeklődnék, hogy 1998-as évjáratú Renault Megane 1.9DTi(98le) autóm mennyit ér. Az autóban 285 000km van de jó allápotú. Felszereltség:
ABS,centrálzár, elektromos ablak, elektromos tükör, manuális klíma, plüss kárpit, szervokormány, vezetőoldali légzsák.

Tisztelt Olvasónk!

Amennyit adnak érte, mivel sok benne a km. A magyar vevők ebből a szempontból olyanok, mint egy naív elsőbálozós kislány. Az emberek többsége elhiszi, hogy a külföldről behozott 4 éves dízelautóban csak 79 000 km van (valószínűleg évente ment ennyit). Az országban valami csoda folytán a legtöbb autó 200 000 km-t megy, utána megáll az órája. Ha ránézünk az internetes hirdetésekre, az egyik oldalon pl a kb 100 000 hirdetésből mindössze 6000 autó ment többet ennél. A valós arány minimum 20% lehet. Aki meglátja autója km óra állását, el fog szaladni, és megveszi drágábban az óra szerint hihetetlenül keveset futott, szervizfüzet nélküli, de szemlátomást rosszabb bőrben levő autót máshol, drágábban. Utána pedig szídja, hogy milyen vacak ez a Renault, hogy 100 000-nél (ami valójában 300 000 km) széthullott a váltója, motorja, stb-je.
Amíg nem tanuljuk meg, hogy egy jól karbantartott autó (amin a lelkiismeretes tulaj néhány drága javítást már dokumentáltan elvégeztetett, és vigyázott rá) akár 400 000 km-t is elmegy mielőtt széthullik, hosszú idő alatt tudja csak megtalálni a gondolkodó vevőt, aki a valós értékét megadja az autónak. 750-ért hirdetném meg, ha tényleg szép és jó. Vagy jön egy nepper, elviszi 500-ért, visszadobja az órát 150-re, és eladja 800-ért.

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2011. július 1., 12:38, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2011.07.01 15:28:21McK

    "higyjem el hogy egy passatba van 120e 5 evesen..."

    Teljesen igazad van.
    131 ezer van benne.
    Végig vezetett könyvel..
    Jah..hogy nem 2.600.000 az ára?
    Van valós 120 ezres Passat,csak nem annyiba kerül,mint a többi 120 ezerre tekert..

  • 2011.07.01 15:37:03McK

    isssti!

    Ha te mondod..látszik ,hogy értesz hozzá.
    Mint Kiszel Tünde az agysebészethez.

  • 2011.07.01 15:39:23McK

    Hanzy!

    Nem ilyet árul,de ne zavarjon..

  • 2011.07.01 15:46:16laci_52

    Nagy madár az, aki ezért a verdáért 500-nál többet ad...

  • 2011.07.01 15:47:52McK

    [link]

    Ilyet árul..
    A kettő nagyon nem ugyanaz.

  • 2011.07.01 15:52:39-thev

    Használt Rönyot SOHA nem szabad megvenni. Ha egyszer elkezd prüszkölni egy francia autó (és ez ekkora használat után már időszerű lehet) akkor az isten pénze sem elég rá, gondolom Te is ezért akarod eladni. Reális ár 500 e alatt, és boldog vagy hogy elvitték.

  • 2011.07.01 16:14:57Hanzy

    @Mck: igazad van, Bathory Astra-ja jobban fedi a valóságot...

  • 2011.07.01 16:52:47Kárell

    Hehe, nekem a 100e km-t futott újonnan vett, 1.9dci megane-om motorja mondta be az unalmast, de biztos vannak szerencsésebb emberek is...

  • 2011.07.01 16:57:15peter.csizi

    Karell!

    nem mindegy hogy Dci vagy a regi TD motor. itt a baj. sajnos a dci motook eleg erzekenyek es rossz konstrukciok voltak,bar vannak kivetelek.

    mindenesetre az uj motorjuk beint majd a volkswagennek az elojelek szerint.

  • 2011.07.01 17:19:49Tazizi77

    Mégegyszere nekifutok.
    Szóva nekem van egy E30-as 90'-es 24TD automata BMW-m. Nagyon szép, megkímélt állapotban van. Az autóban valós 409523km van, de így sem adom olcsón, mert nagyon jó esztétikai, műszaki állapotban van. Rengetegen hívnak, de a sokhozzá nem értő ember egyszerre azzal kezdi, hogy sok a km. Mit gondolnak, hogy mennyi van egy 21 éves nagy diesel autóban? 100000? Nevetséges,. Itt leragadtak, hogy egy autó 100000km után már nem jó.
    A kocsim makulátlanul működik, az olajat nem eszi, nem zörög a futómű, szép régi diesel hangja van, az automata hang nélkül teszi a dolgát. Még ennyit simán el fog ketyegni gond nélkül. A nagy diesel-eknek meg sem kottyan ez, csak normálisan kell használni, amihez meg érteni kell. Nem hajtani hideen, nem szétrugni, gödröket kerülni, rendben tartani, aztán akkor nem "élődik le" szegény pára.
    A lényeg, hogy én nem tekergetek, mégis sokan hívnak, mert vannak olyanok, akik ( helyesen ) állapotra mennek, nem km-re. Sokkal jobb egy megbecsült, szeretett autót venni 400.000km-el, mint egy szétkínzott gagyit 80.000-el.
    A régi autók amúgy is sokkal kellemesebbek voltak, igazigépszaggal... volt lelkük, és ez nem csak duma, nekem is volt már sok mostani kocsim.
    Lehet el sem adom.

  • 2011.07.01 17:35:06peter.csizi

    sok a marha az a baj. az az e30 ahogy mondod vigan elmegy duplajat is meg. mert reggel jaratva van, olajat kap rendesen, turbo vissza van hutve stb stb. ugy van hasznalva ahogy kell egy turbo dieselt . es a motor ezt meghalalja. sokan szidjak a 24 td motort pedig nem rossz csak erteni kell hozza. tudni kell hasznalni. a kadettemben is volt legalabb ennyi km de ment es megy most is csak a karosszeria nem birja mar a 25 evet.

    engem nem erdekel a km ,mert bar nemet autoparti vagyok azon belul is elegge BMW buzi azt mondom hogy barmelyik auto elmegy xszazezer km-t ha rendesen hasznaljak,megkapja amit ker. jartam mar olyan hiaceal amibe 900e volt es ment,vagy sprinter amibe mar volt 600e szoval karbantartasrol szol a dolog es ez nem penz kerdese hanem a logikus gondolkodas fuggvenye.

    aki elhiszi h 20 eves autoban mondjuk 150e van meg is erdemli es koltse ra az otszoroset de ne irjon iteletet es ne itelkezzen igy egy markarol. nekem ez a velemenyem.

  • 2011.07.01 17:36:32peter.csizi

    tazizi nyilvan a valtot is karban tartod es maga az auto is egybe van minden teren. a hozzad hasonlo tulajokbol kene hogy tobb legyen!!

  • 2011.07.01 17:41:40dzsongov

    Megígértem magamnak, hogy a hétvégén nem leszek mérges, de mégis....

    1. Renault-kérdés...

    Legyen olyan szíves magyarázza el nekem valaki, valaki nagy "autószerelő", hogy mi baj van a Renault-al???? Légyszíves, konkrét dolgokat szeretnék hallani pl: porlasztó csere, turbó esetleg kuplung... Mert itt mindenki nagyon ért az autókhoz és ez az idegesítő falusi felfogás: " nem veszek francia autót, mert szar" MIÉRT????
    Igen konkrétan Renault tulajdonos vagyok, napi 100 km-t autózom a munkahely és a lakás között. Havi szinten 3-4 ezret megyek, érdekes módon semmi... Baszki pedig csak egy szar Renault!

    2. Óra tekergetés..
    A farkát tekergetném az összes buzinak, aki hozzányúl az órához! Aki meg barom módon beleugrik egy 2004-es B5-ös Passatba, amiben csak "139412km" van mintsem, hogy megveszegy jó állapotú, szervizelt autót kicsit több km-el, az szopja is meg!

  • 2011.07.01 18:07:52Bathory

    Mck

    Jaja, ott a pont. Van Passat négy-öt évesen 100ezerrel is, csak azt hozd/hozasd be magadnak Németből-a nagyobb választék miatt. És nem török kereskedőtől. Ellentétben a szerkesztőségi levélíróval, a német eurotax évi 15000km-rel számol benzinesnél, 18000-el dízelnél átlagosan, és csak értenek hozzá...persze magyar nepper a céges évi 70et futottat tudja megvenni olyan áron, hogy a magyar vevő megfizesse.

    Ha Magyarországon egy használt kocsi a mobile.de-s átlagár + adók + ktg(tréler) + haszon, alkusáv kevesebb(azt felejtsétek el hogy a nepper egy 3-4 millás befektetésen 100ezret akar keresni), mint kint, akkor visszatekert. Ha meg annyi, akkor lehet 80 vagy 120 benne, ennyi az egész.

  • 2011.07.01 18:25:03Tazizi77

    peter.csizi: ahogy mondod. Látom egyről beszélünk, öröm olvasni, hogy vannak még normálisan gondolkodó emberek!

  • 2011.07.01 18:32:01Tazizi77

    Pet: igen a váltót is. Olaj + szűrő csere, ahogy kell. Sokan azt nem csináják meg, csak a motorban cserélnek, pedig a hagyományos autómatát ezzel lehet kifingatni.
    Sóban nem használom, mindent megkap, amit kell.
    24TD nagyon jó motor, de könnyű kinyírni, Ha vigyázol rá, akkor egy kincs, még a régi diesel iskolából, ahol ne 1800bar a befecsi nyomás, nem megy, mint egy rakéta, ellenben tartós, olcsó hozzá minden ( persze nem kell, ha okos vagy )

  • 2011.07.01 19:07:18peter.csizi

    Tazizi: koszonom

    az automatanak ez a lelke. aki betartja h nem cserel benne olajat az egy marha.
    erzekeny a 24 td de a marhakra az. ugyanolyan mint a TDS ,ha vigyazol ra megfutja az 1 milliot. de ehhez kell neki normalis olaj 10enkent meg normalis szuro cserrevel.
    aki szidja a 24 td meg a tds t annak sose volt es nem is tudja hogy kell banni egy autoval. egy regi turbo diesel tobbet er mint egy mai common rail. mind alkatreszben mind fogyasztasban jobbak ,persze ha o is megkapja ami jar neki. ez igy igaz.

    ugy latom csak vannak itt normalis emberek is. nem megy de nem is eszik. es o biztos beindul minuszban is es nem szarik be a porlasztocsucs stb

  • 2011.07.01 19:10:47peter.csizi

    az az e30 meg 10 evig minimum auto ha gondos gazdaja lesz vegig.

    a Renault turbo dieselei jo motorok tartosak megbizhatoak. ez meg a dci elotti korszakot jellemzi.
    en el sem adnam a kerdezo helyebe mert annyit nem kap amennyit er,s a amit adnak erte annyiert meg rendes autot nem talal ugysem.

  • 2011.07.01 19:16:16Tazizi77

    Peti: Köszi. Valóban. A mai diesel-ek nagyon jók, de szintén okos tulaj kell hozzá.
    Nekem 2 autóva ezelőtt egy 2.4 JTD volt és álom motor az. Nyomatékos, nagyon takarékos, csendes, de ha kell hozzá valami, akkor a jó isten mentsen meg, főképppen a pénztárcádat. Én mondjuk arra is nagyon vigyáztam.,
    Sok marha azt gondolja, hogy a mai diesel-ek arra valók, hogy versenyezzenekj vele, pedigf baromira nem. nem azért ilyen dinamikusak, hogy nírjad, hanem hogy legyen tartalék egy előzéshez, emelkedőhöz. Sajnálom szegényeket, amikor gyilkolásszák.
    Merlegítés, turbó visszahűtés, ahogy írod is! Ebből van kevés, de tényleg örömmel olvasom, hogy akad azért, talán több is, mint az ember gondolja, de ők eehet nem lesznek vevők, mert nem is adnak el, nem kell,mert megy alattuk a technika 100 évig! :)

  • 2011.07.01 19:18:06Tazizi77

    A posztra visszatérve: a francia diesel, legyen az DCI, vagy HDI az egyik legjobb! Maga a francia autók nem a legjobbak, de sztem a Renault sokkal jobb, mint a PSa konszern gépei ( Citroen, Peugeot ). Motoroikusan minden dieseljük a Top ligában van, csak az elektrónika és az összeszerelés nem jó, valamint szerelni ne kelljen. renaut sokkal jobb, mint ahogy sokan lefestik.

  • 2011.07.01 19:33:15FK55

    Nekem harmadik Renault-m van. A jelenlegi egy 1,5 dci 2004 augusztusi. Ami jár neki azt mindig megadtam neki, karc és pókhálómentes, (gépi mosóban és szivaccsal, kefével sose mostam)18-22 ezer között a szervízt mindig megcsináltattam, az autó kítűnő műszaki és esztétikai állapotban van. A futott km a mai napig 333650. Nem kell után tölteni motorolajat olajcserétől olajcseréig.
    Úgy halottam, hogy egyes német márkáknál több liternyi olaj pótlására van szükség a szervíz intervallum között.

  • 2011.07.01 19:44:08japverda

    kriszlc4
    igen letezik

  • 2011.07.01 19:54:23peter.csizi

    a JTD is jo motor persze meg az osszes common rail. a baj az emberekben van. nem tudjak hogy kell hasznalni. sokszor mar sirva fakadok amiko uj latok hogy kojtol. egybol az jut eszembe h beul a paraszt es megy. se jaratas se egyebek. a common railek egyetlen nagy baja a hibalehetoseg a nagynyomasu szivattyu miatt foleg. jok a dieselek a franciaknak de kompromisszumokat kell kotni veluk.

    a passat olajfogyasztasa is marhasag mert ha a nagyokos bejaratta volna abban az 5000e km alatt h nem porgeti rendesen meleg motorral indul,turbot visszahut stb akkor nem enne az olajat egy passat sem. mind az emberi marhasag miatt szidjak a pd tdi t,nem rosssz motor az,csaknem valt be ahogy azt szerettek volna. a piac legjobb dieselje a BMW je ketsegkivul. de mivel magyarorszagon elerhetetlen egy bombi igy azt mondom hogy d4d,ami vegulis francia technika reszben.

    de hogy tenyleg ne terjunk el a poszttol megjobban ne adja el mert jo autoja van.

    ha a dci-t okosan hasznalod akkor egy kisfogyasztasu megbizhato autot hasznalsz. de ennek eros fuggvenye a megfelelo olaj, jaratas minden evszakban,turbohutes,vagy ha ugy adja a sors hidegen szepen elvaltani 1500alatt.

  • 2011.07.01 19:55:51peter.csizi

    elobb vennek most egy Renault mint Vw-t. amit most veghez visznek franciaek az tiszteletremelto.

  • 2011.07.01 20:03:16orbán cigány takarogggyyyyyy

    Renault ingyen sem kéne, VW pedig volt néhány a tulajdonomban.

  • 2011.07.01 21:05:44megint

    dzsongov, mivel befecskendezőkkel, és porlasztókkal is foglalkozunk ezért elárulom neked, hogy messze a legtöbb vendég a rönó nálunk, azzal a bizonyos dci jelöléssel, egyszerűen nem bírják a porlasztók/injektorok, és ilyenkor néha bizony a szivattyúban is cserés pár dolog, bár hozzátenném, hogy nem a fent említett 1.9dci, hanem az 1.5dci, utána talán a ford következik, aztán talán a merci. Benzinesben viszont nem rosszak.

  • 2011.07.01 21:13:26megint

    peter.csizi, ez így van, mármint ,hogy mostanában tényleg tisztességes autókat csinálnak, viszont érdemes pár évet várni velük még, sok 307-es, 407-es tulaj is megbánta már az elhamarkodott döntést

  • 2011.07.01 21:25:16akkorsetekerek

    Kedves Bathory

    A képlet jó, de tegyük hozzá, hogy mobile.de-s netto átlagár, mert csak így jön ki a hahu-s eladási ár.

  • 2011.07.01 21:27:56peter.csizi

    en nem vennek franciat de ha valasztanom kene kiskategoriaban most inkabb azt mint astra golf.
    erdekes hogy ha picit is koszos az uzemanyag a porlasztok megadjak magukat es a gyari igen draga,utangyartott meg azthiszem nincs is hozzajuk vagy ha van akkor csunya szoval elve kikopi.

    a Ford motorjai hulladekok az biztos. a cdi motorok erdekes konstrukciok. 5 es hat hengerrel szerintem nem rosszak a 20 illetve 22cdi nem kene semmi aron.
    a Peugeot az utobbi 5 evben nagyott bukott es sullyed akar a volkswagen. a franciaknal akik most tudnak az a Citroen es a Renault. Pedig a Citroen is PUG .ugyebar.

    velemenyem szerint az 1.5 dci vel az is baj hogy sok olyan modellbe beleteszik amibe nem kene mar.errol a szerelok,hozza ertok tobbet tudnak mondani.

  • 2011.07.01 21:32:03Svnega

    Nekem is van egy 97-es 1.9 TDI Golfom.
    Szerintem senki nem hiszi el,de most lesz benne 200 ezer km!
    Semmi pénzért nem adnám el!Főleg mert érhet kb:500-600 ezret talán 800-at a 4 légzsák,klíma meg egyebek miatt!
    A lényeget fentebb leírták: gondos karbantartás!!!
    Szerintem ráköltök pár év múlva a kasztnijára pár 100-at és még van 5-10 éve simán!!

  • 2011.07.01 21:33:44Bathory

    Akkorsetekerek

    Nem, ÁFÁ-t nem úszod meg, elmúltak azok az idők..., de igaz, a német Áfa lemegy a magasabb magyar meg rámegy.

  • 2011.07.01 21:53:25Bathory

    peter.csizi

    a Ford motorjai hulladekok az biztos. a cdi motorok erdekes konstrukciok. 5 es hat hengerrel szerintem nem rosszak a 20 illetve 22cdi nem kene semmi aron.
    a Peugeot az utobbi 5 evben nagyott bukott es sullyed akar a volkswagen. a franciaknal akik most tudnak az a Citroen es a Renault. Pedig a Citroen is PUG .ugyebar.

    Ford motorok(dízel)=Peugeot/Citroen/Volvo/Mazda

    Süllyed a Wolkswagen? Én úgy tudom az egyetlen gyártó aki növelte az eladásait a válság alatt is, már majdnem a legnagyobb. Citroen/Pug lehet hogy tud, de 4-5 évet várni kell ezzel. Az első 307est/C4-et ugyanígy vezették fel az újságírók, és még a francia mértékkel mérve is ócskavas hulladék mind a kettő. Ugyanúgy a 407/C5. És nem is a motor a legdurvább, ezekben az autókban olyan dolgok is el tudnak romlani, amiről más márkák tulajai nem is tudtak, hogy olyan alkatrész van. Nem véletlen, hogy kategóriájuk legolcsóbbjai a fentiek használtan.

  • 2011.07.01 22:02:52Asszeretnémondani

    Először fogja árulni 285.000-el, aztán amikor nem viszi el senki és megunja, akkor jön az óratekerő szakember és 185.000-el elviszik. Íme, meg is született az "autót csak magánkézből, me' a g..i kereskedő tekeri az órát és átb..z" tipikus példája. Na ezért nincs Magyarországon sok kilométeres autó, mert a magyar autóvásárló HÜLYE, csupa nagy betűvel! Ja, és amikor a kereskedő megveszi a magánember által már megtekert órás autót és árulja, akkor ki a g..i?

  • 2011.07.01 22:06:18Bathory

    aszseretnémmondani

    Ha teker akkor bukja a szervízkönyvet, a leinformálhatóságot(hamis szervízkönyvvel lebukik 2 telefon). Nekem az többet ér mint a számláló állása.

  • 2011.07.01 22:14:35Asszeretnémondani

    Bathory

    ennyi idős autóhoz nincs szervizkönyv, ez is valószínűleg azóta nem járt márkaszervizben, mióta Magyarországon van. Az átlag vásárlónak pedig a számláló állása a legfontosabb, tudja, hogy nem igaz, de mégis az kell. Me' HÜLYE!

  • 2011.07.01 22:14:45peter.csizi

    Bathory

    a tdci nem teljesen ugyanaz mint a hdi. nem tudom konkretan mi a valtozas benne de asszem a szivattyuk es egyeb elemek masok .

    a Citroen jobb minosegu szerintem es mai uj autoknal inkabb citroen mint passat,pedig kihangsulyozom nemet autobuzi vagyok.

    en nem tekernek vissza nem er annyit. a sok laikus idiotanal a szervizkonyv az szent iras.ha az nincs megjobban bizalmatlan.

  • 2011.07.01 22:15:19peter.csizi

    Volkswagen nalam megszunt letezni 2000 utan.

  • 2011.07.01 22:22:42Bathory

    peter.csizi

    Nem tudom, Mazda Citd 1.6, Ford Tdci 1.6, Pug/Citro Hdi 1.6, Volvo 1.6D minden adatában megegyezik, és csak gondolom, hogy ugyazon a soron is készül, aztán kap egy müanyag fedelet és készre szerelve szállítják. De lehet hogy egyes beszállítók (gyertya, stb.) különböznek.

  • 2011.07.01 22:24:14Bathory

    Asszeretnémmondani

    Most (tegnap) búcsúzott a család a '97es, 305ezret futott 1,5ös 323 Mazdától, második tulajok voltunk, első márkaszervizes könyvet adott(ismerőstől volt), mi meg szakihoz hordtuk. Mondjuk nem túl informatív, csak a kopó dolgok+olajcserék vannak benne, de a Mazdák szervizkönyvei nem túl olvasmányosak. Aki megvette jól járt, ma is 6,5et fogyaszt, olajat nem eszik, megy szépen.

  • 2011.07.01 22:34:26peter.csizi

    Bathory
    passz utana kell nezni vagy majd az autodoktor megmondja.

  • 2011.07.01 22:42:52peter.csizi

    mondeo.hu/ftp/pdf/adatok/tdci_vs_tddi.pdf

    talan ezzel picit beljebb vagyunk

  • 2011.07.01 22:45:13golf002

    Emberek nőjünk már fel ebből, hogy a francia autót szidjuk, előző autóm egy dízel Renault 19-es volt 557,000 km-el. -és nem azért adtam el, mert rossz volt, anyagi okok miatt.
    Ahogy az értelmesebb emberek már leírták, minden a tulajon múlik úgy 70-80%-ban, a többi az autón!

  • 2011.07.01 22:46:29-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!

    Konkrétan mi a baj a Renault-val?
    Az elektronika, de azon belül aztán minden.

  • 2011.07.01 22:55:36golf002

    A Mégane I még nem az a kategória, a 2-es Megane, meg 2-es Scenic, na ott kezdődtek a bajok, ez tapasztalat, de akkortájt a Vw-en sem volt jobb például!

  • 2011.07.01 22:59:29peter.csizi

    golf002

    errol van szo. szep teljesitmeny bar nem ritka abban a korosztalyu diesel autokban. nyilvan karban volt tartva es az olyan alkatresz mint uzemanyagszuro rendszeresen volt cserelve.

  • 2011.07.01 23:00:58Bathory

    golf 002

    Emberek nőjünk már fel ebből, hogy a francia autót szidjuk, előző autóm egy dízel Renault 19-es volt 557,000 km-el.

    Konkrétan a család első nyugati kocsija a nagybácsi benzines R19-e volt(szalonúj). Azóta csak Hondái vannak.

    Nekem sosem eszembe sem jutott volna pénzt adni franciáért, de tesómnak volt 307 kombi 2.0hdi. Kb. 10000 volt a kocsiban, megyünk Miskolc felé 130al a pályán éjszaka, mind2 első lámpa izzói kimentek, mi meg száguldottunk a töksötétben. Komoly szitu volt, PugAssistance 25000ért megoldotta 3 óra alatt...:( /A Mazdánkra ennyit nem költöttünk a 8 év alatt, persze kopókat nem számolom)FOSPUMPA

  • 2011.07.01 23:02:03Bathory

    tesómnak volt 307 kombi 2.0hdi-mármint céges..:)

  • 2011.07.01 23:03:04peter.csizi

    Renaultnal is volt egy korszak amikor jo autokat epitettek. ezt en 2001ig mondom. utana mint a legtobb gyarto egyre rosszabb tipusokat tudott kihozni. a vw is kb onnanstol nem az igazi.
    most ujra feltamadt a Renault ,s valljuk be ez a VW rol nem mondhato el. talan eszbe kapnak ,mert a tsi technologia bukta. az uj diesele a renaultnak erdekes es engem meggyozott az olvasottak utan,kivancsian varom h majd tesztkorulmenyek kozott mit tud majd.

  • 2011.07.01 23:03:35golf002

    Lexus Is szeleprugó törés, alulméretezés miatt, ugyanmár! :O de nem vitatkozni szeretnék, lehet itt felhozni ellenpéldát a japánra is...

  • 2011.07.01 23:06:39golf002

    peter.csizi

    Egyetértek, valamit elkezdtek az új generációkkal(Laguna 3, Megane 3, Secnic 3), és remélem folytatják is!

  • 2011.07.01 23:13:15peter.csizi

    Emberek lehet minden automarkara es tipusara vmi rosszat mondani. a lenyeg a megfelelo karbantartas. ha kap olajat ,rendes szurot rendszeresen es a vezerles rendbe van kimegy a vilagbol mindegyik. mas kerdes hogy meghatarozott idore gyartanak mar autot nem ugy mint regen.

    a Renault eladasban nem biztos de minosegben es technikaban nagyon csunyan elveri majd konkurenciait. a nagy ahitott vw ha nem kap eszbe akkor tobb megane lesz mint golf az utakon. nagyon szepen fejlodnek es jo dolgokat dobnak piacra. szerintem elindultak a jo utvonalon ami valljuk be mar reg kellett volna

  • 2011.07.01 23:17:50megint

    golf002, sajnos ez nem így van, persze sokat számít a tulaj is, de nálunk az ügyfelek fele nem gányolt semmit, egyszerűen tönkremennek ezek, kizárólag gázolajjal találkozik, nincs min variálni. Persze aki minden szart beletankol az ne csodálkozzon ha jobban apad a buksza javításkor(vagy csere) mint amennyit spórolt az üzemanyagon

  • 2011.07.01 23:19:25megint

    peter.csizi, mint már mondtam, várjunk még pár évet az ilyen nagyívű kijelentésekkel

  • 2011.07.01 23:21:03Bathory

    golf 002

    Hát azért a világnak azon a részén, ahol se szervízhálózat, se hozzáértés, se pénz(Szibéria, Közép-Afrika, Dél-Amerika) nemvan, ott nem Renault/Pug/Citro a helyváltozató eszköz, hanem platós Toyota/Nissan/Mazda.

  • 2011.07.01 23:27:43peter.csizi

    megint

    persze igazad van, de figyelemre melto a javulas. az euro6 minosites nagy vizvalaszto lesz sok gyartonal majd..

  • 2011.07.01 23:29:27golf002

    De az még most sem Common-rail, és én mégegyszer leírom nem vitatkozni szeretnék senkivel, csak a tényeket leírni, további szép estét mindenkinek!

  • 2011.07.01 23:34:25Bathory

    golf 002

    De az még most sem Common-rail-lehet, de már írtam, hogy az autó szük keresztmetszete nem a motor, szerintem.

    Ha pisztolyt raknának a homlokomhoz, hogy csak franciát vehetek, hasonló korban mint a levélíróé, akkor kizárólag szívó benzinest, pl. ezt 250ért -[link]

  • 2011.07.02 00:37:36Tomi1973Wien

    nem sok az a km futas...

    nekem egy 2004-es kia carnivalom van (2,9crdi automata), jovo heten esedekes a kovetkezo vezermuszij csere (szij + gorgok + vizpumpa...stb..., tehat nagyszerviz)...

    a kocsiban most van 325eKm, es nem all szandekomban eladni...

    gyonyoruen fut, nem eszi az olajat, csinalja a dolgat...

    kell csinaltatnom egy klimakompresszor tomites cseret is, de sztem ez sem veszes 8ev utan... ezen felul eddig 1 oniditot kellett csereltetnem (megvettem bontobol a probasat, gyarit), de a regit is megcsinaltattam, es most elvan tartalekban...

    az osszes szerviz markaszervizes, minden szervizrol eltettem a szamlat (igen, kerek szamlat!), 10eKm intervallumban csinalom az olaj-olajszuro-levego- es pollenszuro cseret, minden masodik alkalommal csereltetem az uzemanyagszurot is...

    azt kell mondjam, a kocsi meghalalja (kopp kopp)...

    kivulrol utott - kopott (sok varosi parkolas, az aszonynak kicsit nagy a kocsi), belulrol lelakott (kutyaink vannak), de lexarom, motorikusan - mechanikailag tokeletes allapotban van...

    iden februarban kivancsisagbol lekertem az eurotax arat (maganember, nem kereskedo), 4600€-t kopott ki, a magas futas miatt... nos, nem adnam oda sem ennyiert, sem kicsit tobbert sem, mert nem kapnek helyette masikat, amiben meg tudnek bizni, csak ha lenne zsém ujra, hogy abba es en kezdjem el beletekerni a szazezerkilometereket... :LOL:

  • 2011.07.02 00:45:09Bathory

    [link]

    Nem lehet a megbízhatósági felméréseket készpénznek venni, de a WhatCar-é azért tünik elfogulatlannak, mert mindig minden angol kocsit lehúz, meg nem lehet őket németbuzinak sem nevezni.

  • 2011.07.02 00:53:30Bathory

    Azért az kemény, hogy a családi igavonók között egy 9000et forgó 120 ló literteljesítményü sportgép lett a legmegbízhatóbb...:) Hát igen turbót a nyomiknak, szívót a profiknak.

  • 2011.07.02 04:08:42megint

    peter.csizi, mint írtam is, figyelemre méltó amivel előálltak a franciák mostanában(nagyon jó dieseleket csináltak régen egyébként), ültem, próbáltam pár új típust és tényleg minőségi terméknek tűnnek, nem szerettem volna lehúzni őket, de lássuk be volt egy szörnyű időszakuk(az utóbbi időben) mikor próbáltak a németek után menni ami sajnos abban merült ki, hogy ráhúztak egy nagyon vékony puha réteget a belső anyagokra, ami nem jött igazán össze és 40000-60000 km után elkezdett foszlani, egy újdonságot találtak ki, az űrhajó kéziféket, de lássuk be, gagyi lett.

  • 2011.07.02 04:12:56megint

    Bathory, voltam ilyen helyen(thai), és ott a régi toyoták a nyerők, meg olyan autók, amiket soha nem láttam még kis hazánkban, de összességében is a toyok vannak túlsúlyban, akinek német prémium autója van az már nagyon gazdag.

  • 2011.07.02 06:08:21Tazizi77

    Az alapvető gond, hogy nagyon ki vannak hegyezve.
    Miért kel egy 1.5-ös motoronak 105-110 lóerőt teljesítenie? Marhaság. 1.5DCI-ből is volt 68, 85, 105le-s, amiből messze a leggyengébb megy el a legtöbbet.
    Arról nem is beszélve, hogy az igazidiesel karakter is a gyengébbekben van meg igazán. Nincs hidrogén bomba méretű turbó lyuk, sokkal jobban használható, persze nincs a felsőbb tartományban tapasztalhatóhátbavágás sem, amit a paraszt érezni akar, ezért minduntalan széttapossa a motort.
    Egy mai1.5DCI 110 le is van, az én 2495ccm-es bömbidiesel blokkomban meg van 118le ( 222Nm ).... Sokat fejlődött a diesel technia, de azért ennyit nem! Az mind az élettartam rovására MEHET, ha nem vigyáznak rá. Kihegyezett blokkot, mindig hamarabb kétvállra lehet tenni.
    A másikvicc a 30.000km-es olajcsere periódus. Nahát ezen csak röhögök, és be is tartják a tudatlanok. Egy motorolaj sem bírja azt. Turbós motorban meg méginkább! Milyen hőterhelést kap már csak a turbó lévén is.....
    Van még a másikszöveg, hogy a mai diesel kocsikat nem kell járatni, mekegíteni. Nem is szeretném kommentálni. "ezeket már nem kell melegíteni, úgy vannak kitalálva" :) AHA :)
    Sztem ez a mai sorrend diesel motorokban:
    - BMW ( sor4, hathenger egyaránt )
    - HDI, DCI
    - JTD, VW CRTDi
    - CDI Opel
    - TDCI ( Ford - PSA ). ezekkel van a legtöbb baj.
    Japppán diesel sztem nem diesel ( vagy veszik, a saját fejlesztéseik meg rakat sz.rok )

  • 2011.07.02 06:10:43Tazizi77

    Svnega: ha a régebbi dieselblokkokat is ide veszem, akkor 2 liter alatt a világ legjobb diesel blokkja a PDTDI előtti sima TD, ami neked is van. A legmegbízhatóbb gép. 200.000km??? Be van csak járatva. Ne is add el, vigyázz rá, mert az egy kincs, ha jó.

  • 2011.07.02 06:15:26Tazizi77

    Bathory: A TDCI több elemében is eltér a HDi motoroktól. Elektrónika, befecsi rendszer egyes elemei ( főbb elemek is ). Más szoftver. EWgy soron készülnek, de egy időután elmennek másfelé a soron.... Ekkor kön a fekete mágia és elb.sszák az alapvetően jótechnikát.
    A lényeg, hogy mások

  • 2011.07.02 06:24:50Tazizi77

    Na még pár válasz:
    Nem tudsz itt a mocsokbalkánon ( magyarisztán ) normáis gzoajat tankolni. Tiszta kén az egész, meg ki tudja még mi. Ettől szarnak be a nagynyomásúpumpák, a csúcsok.... ne is beszéljünk a piezós rendszerekről, mer azoknem fognak ezzel a királylével elmenni sokáig. Én hála égnek 10 percre lakom ausztriától, gázolajat csak ott tankolok. Vaéamiért többet el is megy vele a kocsi és soha nem volt még bajom semmi fő elemmel a diesel autóimon!
    Meci CDi-t kihagytam a listámról: ők a 3. hely környékén vannak. Innováció jó, de a régi dieseleiket meg sem közelítik élettartamban.
    Ahogy írták is 80% a tulaj, 20% a kocsi, sztem jó ez az arány.
    307-es a valaha készült legrosszabb autó sztem. Azon minden beszarik. Még a Pug is bevallotta, hogy nagyon mellélőttek vele. Azért akarja mindenki eladni.
    Renault sztem ma fénykorát éli, a minősége nagyon nagyot fejlődött az új Laguna óta. Nekik 2000-től voltak rossz autóik, előtte és most jók
    SZtem VW most nagyon jó, ők meg a golf IV-el, meg a PDTDI-vel rombolták saját hírnevüket. Golf IV-re még a cégvezetőis bevallotta, hgy szívesen kitörölnk a történelmükből!

  • 2011.07.02 07:29:11Prelude1.8

    @Tazizi77

    Kedves "önjelelt" szakértő:
    A japán dieselek szarok??? Esetleg próbált ki a Toyota D-4D 177LE-s kiadásban egy Avensisben és utána nem fogsz ilyen baromságokat leírni. Vagy egy új Accordot a 2.2-es 170 LE-s változatában...megsúgnám: 2004-ben ez a motor az Év motorja volt:)
    Jaaa....és a cégünk sima szívódízel '94-es Hiacejában éppen most fordult át az óra az 540 ezredek kilóméteren és még nem volt hozzányúlva komolyabban a motorjához.
    Egyébként Japánban ezeket a motorokat úgy ennyi kilométer után kiveszik a bontóban a Toyotákból, majd behajózzák őket és mindenféle nagyjavítás nélkül továbbadják Thaiföldön, Kubában(!) és stb. alkatrésznek. Szóval ennyit a japán dieselekről, kedves önjelölt szakértő!

  • 2011.07.02 08:13:36Valencia

    Remek! Ahogy olvasom, már nem csak az a magyar közvélekedés, hogy a 100 000 km feletti futásteljesítmény nagyon sok és hogy biztos, hogy minden használt autónak visszatekerték az óráját, hanem az is, hogy képtelenség normális állapotú használt autót találni itt. Ez mind marhaság!
    Adtam már el 12 éves f astrát 200 000 kilométerrel és véletlenül pont láttam mostanában ezt az autót, a gazdája még most is vígan használja (nyilván nagy baja nem lehetett utána sem, mert amennyit ért, nem lett volna gazdaságos javítani), már lehet benne vagy 300 000 minimum azóta.
    Most is árulok egy autót és mit mondjak, eléggé zavar, hogy a telefonálók már a beszélgetés elején úgy állnak hozzá, hogy hazudok.
    Erről az egészről magyar társadalom tehet, a hozzáállás, tényleg sok dágvány autó van a piacon, de ezek miatt a jó állapotúakat sem akarják megvenni.
    Ha már az állapotnál tartunk, ne várja már senki egy 10 éves autótól, hogy makulátlan, karcolásmentes legyen, na ez az a hozzáállás, amiről most írtam! Ha valaki mutat egy 10 éves autót, ami kifogástalan mind külsőleg és belsőleg és használták is, annak ajándékba adom a most árult autómat.
    Ha valaki tökéletes állapotú autót akar, vegyen újat! Azért kerül ez a renault is ennyibe, mert használták és már nem fiatal!
    Azt is hihetetlen, ha egy 10 éves autóban 150e km alatt van a futás, ha e renault esetében elosztjuk a km számot az évvel 22000 km évente, ami nem is olyan sok, főleg, ha évi kétszer kapott új olajat.
    Nem kellene előre ítélkezni az adatok alapján, el kell menni, megnézni, kipróbálni, átvizsgálni, utána alkotni véleményt!

  • 2011.07.02 08:35:46Schütii

    Árulja már el valaki hogy hogyan lehet pár (4-5) év alatt 3-400 Ekm-t autózni és nem tönkremenni bele anyagilag, illetve ha lehet, pénzt keresni az autózással. Taxi, teherfuv. nem érdekel.

  • 2011.07.02 12:10:28Bathory

    Schütii

    Céges/magán kocsik területi képviselőknek, biztosítási kárfelmérőknek, különböző utazó ügynököknek, szabadúszó üzletkötőknek....

    Mész 250 km-t egy átlagos munkanapon(4 óra autózás országúton, az 2 ügyfél/nap a szomszédos megyében), dolgozol 250 napot, az 250x250 = 62000 + a maradék 100 nap Tesco, anyós, nyaralás az simán évi 70. És ehhez új autót kell venni. Németeknél az átlagsebesség a sok pálya miatt magasabb, simán megéri irodai munkásembereknek 80-100km-ről bejárni dolgozni 150el, mindez naponta alapból 2x. USA-ban sem ritka a 100km-ről ingázás, már 20-30 éve sem volt az.

    +azt hallottam hogy egy hidegindítás -100 km a motor/váltó élettartamából. Sok ismerősöm van, aki megy naponta 4x2 km-t hidegen, városban. Az akkor 400? Ezek a 'keveset futott' kocsik...

  • 2011.07.02 12:20:38peter.csizi

    5 ev alatt nem sok a 400e km. munkafuggo igazabol szerintem is. aki ingazik munkaba annak porog a km-e. hetvege rokonlatogatas vagy kiugrani ide oda maris megvan. nem a magyar autosbol kell kiindulni aki a suzukijaval elmegy a tescoba havonta ketszer meg ha jo ido van autoval megy 5 km-t .

    akinek nelkulozhetetlen az auto az napi 3-400kmt levezet. angolok is ingaznak sokat es megeri nekik.de ez csak egy pelda a sok kozul..

  • 2011.07.02 16:15:22Schütii

    Bathory: Ez oké, de ennyi jól kereső utazóügynök van kis hazánkban? És mégis összeszarja magát a gazdaság? Hogy van ez? Vagy mégsem keresnek jól, épp csak annyit hogy kitermeljék az autó minden költségét és ne haljanak éhen? Már ez is komoly gazdasági teljesítmény...

  • 2011.07.02 18:13:46japverda

    Schütii;4 autom megy havi 8000 km t es ebbol megel 9 ember.(ja es kb 6000 romaniaban)

  • 2011.07.02 19:12:01Tazizi77

    Prelude1.8:
    A neved is elfogultságról tanuskodik. Nem tagadom, hogy semmire nem tartom a japppán autókat, mert rondák, stílustalanok, ócska a belsődesign, ócska a felhasznált beltéri anyag, és messze nem olyan megbízhatóak, mint aminek ki vannak kiáltva. A régiek 8-as években valóban azok voltak, de a maiak annyit sem érnek.
    A D4D nem japppán fejlesztés, bár nem értek a japppán autókhoz, úgy tűnik nekem, hogy nálad azért nagyobb "szakértő" vagyok.
    Jappán amúgy is csak másolni tud. Ellopnak egy autót, szétszedik, lemásolják. Az eredméynen látszik is....
    Játékautók azok sajnos, lendkerekes játékautók.
    Tiszteletem.

  • 2011.07.02 19:22:18peter.csizi

    a D4D nem japan motor. a velemenyem hasonlo mint Tazizinek.

    10eves japan auto nem nagyon van,s nem is lesz oregebb ennel soha.

    a japanok majmoljak a hibrid technologiat pedig az sem az o fejlesztesuk. lehet csapkodni kinek mi a favorit mindannyian tudjuk hogy nemet autonal tartosabb nincs es nem is lesz soha.

  • 2011.07.02 19:47:07luc75

    Maszek betegszállító cégnél dolgoztam,és VW T4 autókkal jártunk.Ezek a járművek külföldről behozott leselejtezett mentőautók voltak,annyi kilóméterrel mint égen a csillag.Mellesleg nem kíméletesen voltak használva két műszakban,sokszor naponta más-más soförrel.Viszont a főnök rendesen hordta szervizbe az autókat,így a magas futásteljesítmény ellenére sem volt probléma a járgányokkal.Tehát az én saját tapasztalatom az,hogy megfelelő karbantartással rengeteg kilómétert kibír egy motor.(persze ha nem pusztítod el szándékosan)

  • 2011.07.02 20:41:14Tazizi77

    Luc75, nagyon helyes meglátás, eza lényeg.

    Peti: így igaz. nem japppán fejlesztés a D4D.
    Nézz meg egy youngtimer Német autót. Mennyi 80-as Uadi, VW GolfI, II, III fut, mennyi régi BMW, mennyi Merci... mennyi kadet..... hadd ne soroljam... és nem a restaurált, felújított, nagy becsben tartott darabokról beszélek, hanem a napi használatban megfáradt külsejű, soik 100.000km-es darabokról.
    Mai napig mennek, nem zörögnek, nem füstölnek, nem mállíikszét a rozsdától.
    Ahogy Peti is írja: mennyi japppán autót látsz a 80-as, 90-es évekből? Segítek: szinte egyet sem, mert rég elporladtak. Rohadnak, mint a sár.
    Szóval a szememben papírsárkány az összes japán autó, ráadásnak komolytalanok is.
    Egy Német autó a maga egyszerűségével, nem túldesign-olt formájával isteni, komoly, tekintélyt parancsoló. Egy jappán sosem lesz komoly és sosem lesz elegáns, sosem lesz autó. Az csak egy közlekedési tárgy, A-ból B-be és arra valóban jó,m de semmi többre, de ezt is jobban csinálják az európai gyártók!
    Peti: igen, hybrid technológiát is lopták....., ahogy motorokerékpároknál is az összes technikát, még egymástól is lopnak.

  • 2011.07.02 20:44:00Tazizi77

    Luc75: a Transporterek nagyon jó gépek, a szívódiesel meg egyenesen ölhetetlen., Postán is azok futnak és kínozzák isőket, de teszi az összes a dolgát!

  • 2011.07.02 20:58:31peter.csizi

    a Transporterek T4 ig jok voltak. az emlitett motorokkal kinyirhatatlanok.

    hibrid ugyebar 1996 Mercedes Benz

    a japanok sosem tudtak semmit, a Wankel motort is eroltetik de az sem ovek. a lezergyujtasra kivancsi leszek a reszukrol bar ami problemat megold csinal helyette kettot.

    mondom jartam hiaceal,belecsaptam kozel 100e km t megbizhato volt,de ruhelltem mert igenytelen volt belul es bosszantot hogy a futescsap ugyanaz volt meg a kilincs mint egy suzukiban. no comment.

    a nemeteknek koszonhetjuk az autot es minden technikai talalmanyt hogy kozlekedhetunk. egyszonak is szaz a vege, a nemet auto az autok nagyapja akarki mit mond. a Renault meg most feleledni latszik es ez jo,mert a 2000 elotti autoik nagyon jok voltak,s a mai napig latni az utakon, apropo corolla meg honda van 10evesen ?? nagyon nem latni,s ennek oka van.
    felbontjuk oket sorosdobozkent....

  • 2011.07.02 21:19:27Ez már foglalt.

    Én évekig láttam, mikor a szomszéd öreg bácsi néhány hetente kitolta a garázsból a karcmentes, szalon állapotú kocka audi 80-asát, letörölgette, megnézte a gumikat, belenézett a motorba, járatta fél órát majd visszatolta a garázsba. Azóta elköltöztem, de szerintem az öreg audi azóta is így éli mindennapjait. Úh én elhiszem, hogy vannak keveset futott, akár több 10 éves autók és nem mindenki hazudik, aki ezt állítja.
    Amúgy én is szivesebben veszek megy egy nyugatabbi jó állapotú autót, amiben bevallottan 500e van mint egy magyar bármilyet. Ja és 95 előttiek előnyben!

  • 2011.07.03 04:47:49megint

    kovászosUbukla, épp pár napja csukta meg egy ismerős a lexust(IS), hidd el nagyon örült volna ha audija, mercije lett volna, rohadt drága az alkatrész a japcsi gépekhez, a legdrágább. Egy autó (belső)minőségét meg ne ítéljük már meg az extrák mennyiségéből, régi civicbe rakhattak akármennyi extrát, attól még egy rohadt igénytelen belső térrel rendelkezett, kb mintha egy tejfölös dobozból hozták volna össze.Amcsi belpiacos gépek is tele vannak extrákkal olcsón, szerinted ettől jó, igényes lesz? A 80-as audi pl a régi tdi-vel rohadt sokat kibír ha már ezt említetted.
    Valaki leírt egy sorrendet a diesel motorokat tekintve amivel nem értek egyet, nem szeretem a digó limókat, de a jtd szerintem nagyon is elöl van, és a dci messze nem a 2. helyen áll.

  • 2011.07.03 07:24:13Tazizi77

    A JTD valóban az egyik legjobb common rail cucc, nekem volt. Én írtam a képzeletbeli listát. Igazán az első3-4majdnem mind első, mert nem sokkülönbség van köztük.
    Nagyon jól írta MEGINT posztoló, mert rakhatsz te abba 106cm-es LCD TV-t is, meg s.ggkinyalós ülést, az a belső akkor is csak egy undorító belső marad.
    Nézz már meg egy japó autó futóművet.... vicc. Fogpiszpálók 3D-s katyvasza az egész. Mint a ropi, olyan.
    Lexus... szegényel prémium autót akarnak, de nem megy. Formára is majmolják a nagyokat, de az sem megy. Komoly ember Lexus-t nem vesz, ha pénze van. Nem vagizásból vesz mást, hanem mert se történelme, se jelene, se jövője. Nah ezért és nem presztizsből.
    A Német gyártók ( ahogy Csizi is írta )történelmet csináltak, mindenben úttörők. Más ligában játszanak, ezt el kell fogadni. Már akkor autót gyártottak, amikor a jappók még halálra harakirizték magukat.
    Nézd meg japppánt... olyan az utcakép, mint egy nyomorult tetris. Játékos minden, olyan, mint egy sárközi vurstli. Komolytalan az egész. Az emberek is nagy gyerekek.... Hogy jönne már ilyen háttérrel komoly autó...
    T4 Transporter pedig a haszonjárművek királya. Egy T1-esért ölnék is :)

  • 2011.07.03 07:29:47Tazizi77

    Legjobb példa a japppán szánalomra a honda civic (a mostani ). nah aki olyat vesz, annak megnézném a gyermekkorát.
    Egérmozi, Nasa tervezte külső, minta egy elfuserált űrkapszula lenne.
    Egyik kollegám most vett újan egy ilyet 5,5 milláért, benzines. Mondta, hogy menjek ki, mert megmutatja. Mondtam neki, hogy ha nem sértődsz meg, akkor nem názném meg, mert sztem ez nem autó. Aztán illemből megnéztem. Én még ekkora bodegát életemben nem láttam. 500 ezret nem adnék érte, nem egy milliót, de mutatkozni akkor sem mernék vele.
    Komolytalan az egész. Villog minden, pityog, nevetséges fények, ordenáré műszerfal, hihetetlen ronda külső.
    Jah: és zabál neki, nem keveset... Még nincs összekopva, megy majd lejjebb, de azért 11 liter városbüól nem lesz 6liter a járatás után sem!

  • 2011.07.03 09:40:20Bathory

    Tazizi

    Te egy vicc vagy, öregem. Mutass már egy megbízhatósági felmérést (angolt, amerikait vagy németet) ahol az első 10 márkából/modellből 7 nem japán....a maradék 3 koreai.

    A német autók is jók, de akkora f*szságokat írsz, ne haragudj. Sokat fogyasztó Civic? Ki akarod röhögtetni magad, a Type-r elvan utcán 7-8 literből átlagban. Kb. ennyit eszik a VW 1.6 8 szelepes 100 lovas jolly-jokere.

  • 2011.07.03 11:07:34peter.csizi

    hagyjuk mar a megbizhatosagi teszteket. ha igaz lenne akkor tele lenne 90es evekbeli japan meg koreai autokkal az utak. hol van a KIA VAGY Hyundai akkor??? vagy hol vannak a civicek,corollak? sehol mert nem annyi idore lettek tervezve. belulrol meg akarki mit mond igenytelen a japan auto. ha nem bantod nem eszik a civic,de a sok kis idiota aki azzal jar azthiszi hogy versenyautoba ul es veri neki,azthiszik hogy ez a Vtec valami csodadolog es alegjobb a vilagon,pedig azt sem ok talaltak ki persze.

    kovaszos hulyegyerek nem vitatkozom veled mert leir rolad a sotetseg,s a hozzad hasonlo szerencsetlenek miatt nem forumozom.
    mind motorfejlesztesben,mind elektronikaban mind kozlekedesben a nemeteknek koszonhetunk mindent. akkor mi a kerdes??

    A Lexus egy nagy nulla. nezzetek mar meg mire hasonlit es milyen motorok vannak benne,utana lehet vergodni. a Lexusnal meg az osszes japan autonal a Renault mindig is jobb volt es lesz. ez a szegyen.

  • 2011.07.03 11:43:04szmoker

    "Jah: és zabál neki, nem keveset... Még nincs összekopva, megy majd lejjebb, de azért 11 liter városbüól nem lesz 6liter a járatás után sem!"

    Esmerős vett valami koreai 1.4i micsodát, I30, I35? fene tudja.
    Első mért fogyasztása 11 liter fölött, blő, már vitte volna vissza a szalonba. Második mérésre már 7,9 / 100 / város.

    Nekem meg 2002-es Mözsan I vanik, 1.4i, műszakilag persze elég vacak, de hihetetlen kényelmes, igazi hintaágy. Az alkatrész meg olcsó. Valamit valamiért. Fhanszoá kényelem vs dajcse teknika (ami ugyanolyan szar), csak még kemény is és szétrázza a csigolyáimat. Jah és a Mözsant csak városban hajtva 6,9l/100.
    Előtte Clio I 1.5dci70-et hajtottam, 70 ezernél már igen szar hangja van annak a nyomorék dci-nek. Injektor fúvóka 40/db, turbó 150, nagynyomású szivattyú 300+. Laguna 1.9dci azért lett eladva, mert az egész nem ért annyit amennyit 200-nál rá kellett volna költeni. Vegyen olyat akinek két anyja van. Szívó benzines legalább egyszerű mint a bot, és ami nincs az nem tud elromlani (mert ami meg van, az tuti elromlik) :)

  • 2011.07.03 12:10:522108face

    mustanggt89
    nah, azért nem 3x annyit, max. 1,1x annyit, ha ugyanolyan jó kezekben van

  • 2011.07.03 12:23:22rolleros

    szvsz a kérdezett megane ér max. 5-600,mármint ha talál rá a tag ennyiért vevöt, egyetértek, hogy egy kocsi állapotát 80%ban a tulaj határozza meg, 20% a konstrukció, + manapság már nincsenek túl nagy különségek a kocsik között. személyes tapasztalat: clio 1.5 dci (65) semmi gond 70e kmig.
    Akkor eladva,mert nagyobb kellett,egyébként a 65 dci befecskendezése szarik be legtöbbször,ha jól sejtem. Ezekután 1.9 jtd, 150e km-nél járok,semmi gond,nagyon úgy néz ki,hogy ennek a 2-3 szorosánál se nagyon lesz. (már valszeg vki másnál)egyébként a hirhedt pdtdi se egy rossz cucc,ill. bátor dolog a japánokat leszarozni,de hát valaki biztos jobban tudja,szép napot!

  • 2011.07.03 13:52:23Bathory

    Mifelénk az ilyen öreg Renault-ok

    [link]!

    a mai napon 150ezer és 730ezer között mennek. Van eladási tapasztalatom, csak az ár számít, aki 500 fölött hirdeti annak nemhogy vevője, érdeklődője sem lesz. Sokat számít az állapot, de 500 fölött el sem mennek majd megnézni. + további szopó, hogy pont abban vagy a köv. évben modellfrissítés volt, ha ez a régebbi akkor jó lesz ha kap érte 350et.

  • 2011.07.03 14:30:17Bathory

    peter.csizi

    hagyjuk mar a megbizhatosagi teszteket. ha igaz lenne akkor tele lenne 90es evekbeli japan meg koreai autokkal az utak.-itt vannak

    [link]!&page=1results.php?

    Azért van kevesebb, mint opel meg vw, mert a németek/osztrákok mellet lakunk, 90-ben is tudod Gorenjére izgult a paraszt. Mert azt borították ide, a mai új eladások között is kevesebb a japán. Japánból meg Kamcsatka felé az Oroszokhoz megy a hulladék.

  • 2011.07.03 14:40:09Bathory

    Peter csizi - The main road from Petropavlovsk to Ust Kamchatky has heavy truck traffic and is quite dusty, and generally the roads around Petropavlovsk are quite busy. Be aware: A majority of car drivers has Japanese cars made for left-side traffic, but there is right-side traffic in Russia.

    Szóval a ruszkikat nem érdekli a jobkormányos építés sem. Szibériában meg ugye nincs semmilyen szervízhálózat, de ezeknek az autóknak nem is kell. A jappánban gyártott jappán a legzsírabb.

  • 2011.07.03 15:16:33Bathory

    peter.csizi

    Ok, az összes megbízhatósági teszt hazudik, mind japán-koreai bérenc.

    De akkor mi van ezzel?/Népítélet/

    Kia 7,82
    Hyundai 8,26
    VW 7,8

    Kia Ceed 2006- 8,64, Hyundai i30 2007- 8,65, Golf V.-7,7, Golf VI. 7,85

    Akkor a TC-olvasók is hazudnak? Nincs nekem semmi bajom a német gépekkel mert jók, de sok márka a múltból él(pl. VW), és 20-30 éve ezt csinálta a GM is amerikában, aztán meg lehet nézni hova jutott.

  • 2011.07.03 16:03:28peter.csizi

    Bathory

    egy dolgot szegezzunk le. en enm vitazni jottem ide. a masik a nemet auto sem az mar mint reg volt. de akkor is felsobbrendu meg mindig mint barmelyik 7 ev garancias lom.

    a nepitelet egy erdekes oldal mert sok ember 10e km utan ad velemenyt. egy havi futasteljesitmeny utan nem kene egy autot jellemezni.

    ne abbol induljunk ki hogy vki megvesz egy ceed et es evi 12e km megy es isteniti. az a velemeny szamit ahol napi szinten megy az auto,s 5 evesen mondjuk van benne mar 200e. mert ez a valosag. az amerikai autok olyanok amilyenek,nem szabad osszehasonlitani oket az europaiakkal. miattuk van ez a korneyezetvedelmi marhasag is,mert ha annak idejen nem 30litert evett volna meg a gyenge de hatalmas v8 akkor most nem itt lennenk. mindenki probal a multbol elni. van akinek sikerul van akinek nem. de ezek a nevetlen koreai,japanok az 5 eves peridousra tokeletesek,de hosszu tavu gondolkodasba mar nem fer meg.

    amikor annak idejen berobbant a accent sok volt belole,mara alig akad, a regi swiftek is eltuntek nem veletlenul. lehet vitazni de ertelmetlen.

    az a Megane amirol a poszt szol penzben nem sokat er,de autokent meg nagyon is. en nem adnam el. a hasznaltauto piac haldoklik,mert sok a lom,s az embereknek nincs penze. mindenki azt vesz amit akar,csak utana ne sirankozzon. inkabb veszek 2ert egy e30at vagy egy vectrat mint fizessem 10 evig a ceed utan a reszletet es utana ne erjen semmit sem es elmenyt sem ad ha vezetem. reszemrol a kezdodo vita lezarva

  • 2011.07.03 16:13:552108face

    felsőbbrendű :D

  • 2011.07.03 16:28:05Bathory

    peter.csizi

    1 dologra reagálnék csak. Az autógyárak nem azokból az emberekből élnek, akik hatodik tulajdonostól BMW-t vesznek, baromira nem érdekli őket mi lesz sokára. Nem tudom hogy ez jó-e, egy német középosztálybeli 3 év gari után beszámíttatja a kocsiját, a gari meg csereautós, ház elől elviszik szervízbe/olajcserére és visszaviszik ha kész. Európában havi 1,2 M új autót adnak el, Magyarországon 3000et, de a maximum is olyan 15000 volt. Ez semmi, a semminél is kevesebb, egyáltalán nem szempont a mi igényünk a piacon. És a 2es Golf korában a 300 15-20 év alatt ment bele egy autóba, most meg sokszor 5 év alatt.

  • 2011.07.03 17:04:45peter.csizi

    nyilvan akkor jo a gyartonak ha minel tobb termeket megveszik,s surun cserelik .a magyarok igenye senkit nem erdekel az igy igaz ahogy irod. nem vagyunk piacmeghatarozok semmiben sem. regen biztos nem mentek ennyit az autok de ez betudhato a rohamos fejlodesnek is. nem magyarorszagbol induljunk mert abbol kar.

  • 2011.07.03 19:01:33Tazizi77

    Bathory, te nagyon nem értesz az autókhoz. Hol vannak a jappánjaid???? A miniautókat kivéve szinte csak európai márkák az élen ( leginkább Német , de még miniben is ütik őket...
    Miről beszélsz? Itt a lényeg
    [link]

  • 2011.07.03 19:05:55peter.csizi

    ennyi

 

h i r d e t é s

Nepperűző Nepperűző

Kérdezze a Nepperűzőt, vagy böngéssze a rengeteg eddigi tanácsot. Kereshet is!

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

ékszíj
RENAULT 21 2.0 lépcsőshátú 1991-1993
1470 Ft
kapcsoló, tolatólámpa
RENAULT 5 1.4 Alpine A5 Ferdehátú 1977-1981
1690 Ft
lengéscsillapító
RENAULT 19 1.7 Ferdehátú 1988-1992
7330 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Protect yourself!
34 seconds that will change your way of thinking. Remember this video when riding your scooter or motorbike.