Mit üzen a mercis a leendő mercisnek?

2013.01.15. 16:16 -

Kedves Csikós úr,

Kb. 4000 euró értékben szeretnék Mercedest venni, vagyis 10-12 éveset. Az alap hogy nem Magyarországon, hanem Németországból hoznám be. Kombit és dízelt akarok venni. Az E Merciröl sok rosszat lehet hallani, a C-ről kevesebbet. Az autót főleg országuton/autopályán használnám és Nyugat-Európában.

A következő kérdéseim vannak:

- Melyiket érdemes és milyen motorral?
- Mik azok a dolgok amire a vásárlásnál különösen figyelni kell?
- Mennyire veszélyes/drága ezekben a típusokban a dízelek tipikus alkatrészei: adagoló, turbó, kettős tömegű lendkerék?
- Ha automatát veszek akkor mennyire kell félni egy 10 éves típusnál, hogy lehal az automata váltó és mennyibe fáj a javíttatás?
- Az internetes források szerint különösen a C Merga hajlamos a rozsdára. Mennyire kell ettől félni? Mennyire körülményes és tartós a javíttatás?
- Szabad-e CDI motorost venni vagy egy 10 eves kocsinál jobb a régebbi?


Kedves olvasó!

Egy Mercedes-tulajdonos ismerősünk örömmel válaszol a levelére - nincs is hitelesebb forrás, mint a mercis, aki saját élményeiről számolhat be. Kérjük, fogadja szeretettel a válaszát:

Volt nekem egy Suzukim, marha jó volt. De hát kellett már egy nagyobb autó, hogy ne bőrönddel az ölemben, kisbiciklivel a nyakamban kelljen nyaralni menni, na meg ha gyerek van, legyen ABS, mifene, öregszem is, úgyhogy szóltam az autóértő barátomnak, Tibbynek, segítsen választani. Problémás barát vagyok, sok kikötésem és kevés pénzem mellé csökönyösség és nagyravágyás társul. Ezt ő is tudta, mégis – sok egyéb mellett – mutatott egy C Mercit.

Én meg – a sok egyéb helyett – azonnal megvettem.

Most meg azt mondja, jött egy olvlev, válaszoljak én, nálam jobban senki nem tudja lebeszélni a kérdezőt egy C osztály megvásárlásról.

Értjük, ugye?

Hát kérem szépen:

Nagyon szeretem ezt az autót. Szép és erős, mint egy mozdony, kényelmes, és egyébként is egy Mercedes. Mondjuk én egy hülye suzukis vagyok, előtte Astrám volt, azelőtt meg Skodám, nem csoda, hogy az önelégültségtől kicsit mindig feláll, ha beszállok a Mergába. Persze, amikor indulás előtt megvárom, hogy elérjen a kenés a turbóig, arról meg eszembe jut az a százas, amibe a kisipari eszközökkel való felújítása került, az pedig lankasztó. És akkor még nem húztam óvatosan D-be a váltót, amiről napról-napra magabiztosabban suttogom, hogy megúszta. Így aztán rendszerint nemhogy izgalmi állapotban, de már-már enerváltan kelek útra.

Egymillióért vettem a kettőötös turbódízel kombit automatával, klímával, óra szerint 230 ezer kilométerrel, 15 évesen, gyönyörű esztétikai állapotban – melyhez kifogástalan műszaki állapot társult, egész addig, amíg a szerelő alá nem nézett.

Itt most ugrok két hónapot és néhány oldal síráshatáron támolygó káromkodást, valamint elhallgatom, hogy elszedtem a gyermekem összes nagymama-pénzét, aztán a feleségemét is, miután az enyémet elköltöttem turbóra, törött fékre meg rugótányérra. És azt is, hogy az eladót végül mégsem pereltem be.

Íme néhány dolog, amire még gondolni szoktam: A turbófelújítás a maga 100 ezer forintjával (az állapota alapján a megtett kilométer nem 230 ezer, inkább a duplája a szerelő szerint). Az első fékek (tárcsák és betétek), ez mindössze 30 ezer volt. Az olaj- és szűrőcsere a váltóban: speciális olaj kell bele, speciális beszerzéssel 50 ezer volt (a művelet kiskereskedelmi ára 80-100 ezer forint lett volna). Az első és hátsó futómű szinte teljes felújítása (az első gátlók egy erős ránézésre maguktól összecsúsztak, az egyik oldalon a rugótányér a kiszakadás határán libegett, gömbfejek, szilentek, bölcsők, lengőkarok eltaknyolva stb).

Összesen 250 ezer ment el ebben a körben, amibe a hátsó (szintszabályzós) teleszkópok és gömbjeik nem fértek bele, azt majd az úgynevezett "legközelebb". Az üzemanyag-ellátó rendszer műanyag csöveinek többségét cserélni kellett (több helyen volt rejtett szivárgás), ahogy a termosztátot is, ez egy újabb 50-es. Olajcsere a motorban, szűrők, egyebek: mintegy 30 ezer, ezúttal sem kiskereskedelmi áron. A kipufogó teljes cseréje szükséges lesz rövidesen, addig is vészmegoldásként egy szakaszát cseréltük (+ vajákolás) eddig 20 ezer, a várható költség újabb 150.

Most van egy egész jó autóm egymillió hatért, meg ugyanaz a hiba- és to do-listám, amivel az első alkalommal elindultam a szerelőhöz:

– vezérlést (általában a motort) nézzük át, amit kell, cseréljük

– tetőablak hol működik, hol nem

– klímakonzol kontakthibás

– tükörállító mechanika csak részben/időnként működik

Ja, és persze hátra van még a hátsó fék, a hátsó gátlók és gömbök cseréje, a kipufogó meg néhány kis apróság a beltérben. Ha nem kell a vezérléshez nyúlni, akkor csak 300 ezer, ha igen, akkor nem.

Mindezt úgy, hogy egy rendkívül bizalomgerjesztő figurától vettem, aki az év elején hozta be az autót Németországból, és teljesen megrogyott, amikor elé tártam, hogy szerintem meg akart ölni a repedt fékkel, lifegő rugótányérral és folyós turbóval – valószínűleg ő sem tudta, vagy Oscar-díjat érdemel. Továbbá úgy, hogy nagyon baráti szerelő szerelte nagyon barátságosan, aki az alkatrészeket nagyon kedvezményes, nagyon-nagyker áron szerezte be és adta tovább nekem.

Persze, én egy szerencsétlen balek vagyok, aki nem ért az autókhoz, simán bele tud szeretni egy szép Mercibe annyira, hogy ott azonnal a parkolóban megveszi anélkül, hogy legalább egy szerelőt vagy egy autós újságírót előkapna a háta mögül, ha már nincs nála a Szent Krova. Bár tegyük hozzá, azt azok sem látták volna, hogy a váltóban vélhetően sosem cseréltek olajat (nívópálca ebben a típusban nincs), azt sem, hogy a turbóból folyik az olaj, és azt sem, hogy a szintszabályzós teleszkópok és gömbjeik halódnak (ja igen, a gátlóra kaptam egy szerviztől is árajánlatot: 160 ezer – darabja).

Ha a váltó elfossa magát, az a fent vázolt barátságos megoldással meg e-bay-ezéssel is 600 körül van. Vagy a másik út, hogy 400-500-ért veszek egy donort, behozom (valamennyiért), tárolom (valahol, valamennyiért), szétbontatom (valakivel, valamennyiért) satöbbi, és abból kijön a motor is meg a váltó is, ami ugye _valamilyen_ lesz. Lehet erősen remélni, hogy a rossznál jobb. Ugyanakkor viszont lesz egy csomó egyéb alkatrészem, amit eladhatok, így máris van egy új munkahelyem is az új kocsi mellé. És hát egy mellékállás nem is ártana, mint láthattuk.

De nagyon jó autó. És ezt komolyan gondolom. Egyáltalán nem ér annyit, mint amibe került, és soha többé nem vennék ilyet. Viszont el sem adnám. És nem csak azért, mert gazdaságilag értelmetlen lenne, hanem mert ez az autó jó. Ránézni, kiszállni, beszállni, vezetni.

Úgyhogy lebeszélem: ne vegyen ilyen autót!

Ha talál egy valóban kiváló állapotút, amit elemeire szedve megtekintett, és a kiváló állapotot egybehangzóan megerősítette legalább három különböző iskolához tartozó Merci-guru, ugyanakkor az ára nem több, mint az itthon kiváló állapotúnak hirdetett darabok másfélszerese, akkor igen. Vagy ha talál egy szépet, nem túl drágán, amiről a kiváló állapotúként hirdetettsége ellenére is tudjuk, hogy műszakilag egy cilinder fos, mint amilyen az enyém volt, akkor azt vegye meg – a kikiáltási ár maximum feléért. Nagyjából annyit ér.

Üdv:

Balázs

Esetleg olvassa el Becsületesnepperünk kalandjait egy ilyen C-vel. (a szerk.)

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2013. január 15., 16:16, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2013.01.15 21:17:56Brúno

    Nem jeleníti meg nekem sem a hozzászólásomat, végül is tényleg nem fontos, csak a kérdezett CDI motorról, és ehhez párosított automata váltóról írtam majd 2000 karaktert, gyakorló Merci szerelőként...

  • 2013.01.15 21:22:20paveway

    Pizso: tekerjen le a halál 3000Km-t 28 óra alatt, eszembe sem jutna nekiállni. Tavaly Firenze volt, 1000Km az Astrával, de abszolút nem fáradtam el. Mondjuk én is meglepődtem. A maguktól kormányzó autóktól az ég mentsen meg, én az önműködő 4-es metrót is nagy hülyeségnek tartom. 3 fék az kell bele, de ember nem? Inkább mennék repülővel és bérelnék autót, mint a gép irányítson.

  • 2013.01.15 21:26:27SwedishRunner

    MT21013: De tényleg, a mérnök miért jár ócsóval? Az egy gazdag szakma! Valamit rosszul tetszett csinálni!

  • 2013.01.15 21:27:19mbtomi

    Én hozzáteszem, hogy MB bhuzi vagyok, gondolom látszik... Mindig csak az gondolkodtat el a W210-el kapcsolatban, hogy ahogy írtam 1995-ös. Leírtam az extra listát is. Kérdés: melyik MAI nem prémiumkategóriában elérhetőek ezek? Ja, ami fentről kimaradt az !!!4!!! légzsák. 1995-ben!!! Mik voltak/futottak akkor? Ha jól dereng 1994-ben kezdték Szentgotthárdon az F Astra gyártást... Nagyapám Stiftje 1 éves volt (full fapad). Van még sok jó autó az MB-n kívül ez nem vitás. De én inkább rá fogok költeni 300-at a lakatolásra, fényezésre. Voltam mostanában megnézni egy-két kocsit, mondván fiatalítsunk. Mindig örömmel ültem vissza a gülüszeműbe... Szörnyű a használt autó piac Magyarisztánban. Így költök rá és marad. Eladni meg úgy sem tudom. Mennyit érhet 500-at? Hát a használati értéke legalább a duplája! Innen (http://www.124.atw.hu/) azért tudnék válogatni, csak a 4000€ kevés :-)

  • 2013.01.15 21:30:29Brúno

    paveway a Repülő hogy működik? A jövő pedig erre felé tart... Szériában nincs olyan autó egyenlőre, amelyik magától kanyarodik, de olyan van, amelyiknél be tudod állítani, milyen távról menjen az előtted lévőtől, ha az gyorsít, akkor az autód is, ha lassít, akkor az autód magától lassít, ráadásul jobb reakcióidővel, mint te! 10 éves Mercedesekbe lehetett már ilyent rendelni, nem új dolog....

  • 2013.01.15 21:36:15paveway

    Nem is mondtam, hogy új dolog. Mindenki emlékszik, mekkorát bukott vele a Merci, amikor bemutatta a mostani S osztálynál.
    Én tudom, hogy működik a repülő: amikor nagy szar van, hangosan jelzi a pilótának, hogy csináljon valamit. Azt sem merik a mérnökök a gépre bízni.

  • 2013.01.15 21:37:33bpjotruska

    "Szóval a legjobb döntés amit hozhat az ember ha tényleg fontos, hogy egy jó autó szolgálja akkor az az, hogy nem a prémium autók között csemegézik hanem választ egy kb. fele olyan korút ugyanannyi pénzért és garantáltan jobban szolgálja és természetesen még az alkatrészek sem kerülnek ennyibe.
    Gyakorlatilag ugyanilyen helyet és használhatóságot ígér egy G vagy H astra kombi és mérföldekkel jobb állapotban vannak ennyiért. Ha persze az számít, hogy merci legyen akkor nincs más mint gyűjteni még hozzá a vételár kétszeresét és abban sem lesz 200 ezernél kevesebb km. " Alkatreszek... konkret peldakent egy G-Astra kerekcsapagy kb 4-5szor annyiba kerul, mint egy W202-es C-Mercie, a H-Astrae pedig joval dragabb, mint a G-e :-) de egyike sem tart annyit... kettomegu lendkerek meg hidraulikus nyomocsapagy van a Merciben is, csak meg senki nem kert tolem soha olyant, a H-Astraet viszik, pedig jo draga az is... vetel utan meg az Opel-nel ott a kotelezo vezerles csere, ami szinten penz, a Mercinek 2-3 olajcsereje szurostol biztosan kijon belole, Persze a H-astraban van lancos motor is, a Fiat 1.3 JTD-je, annyit sem tart a vezerlese, mint egy normalisabb szijas, igaz, nem is dragabb :-) A turbo, EGR es injektor-problemak szinten ritkabbak Mercedes-nel, es az sem olcso mulatsag ugye... Egyebkent jol sikerult auto a G es H Astra is, de nem feltetelul olcsobb oket szervizelni, mint egy Mercedes-t.

  • 2013.01.15 21:38:25Brúno

    Miért bukott vele a Merci?

  • 2013.01.15 21:38:43paveway

    Brúno: nem én találtam ki, hogy Scheisse!![link]

  • 2013.01.15 21:42:52Brúno

    Ezt a rendszert a W220-asban vezették be, azaz a most futó előtti verzióban, csak drága volt, így kevesen vették, meg "nehogy má a gép döntse el, mikó fékez..". Ma már kitermelte az árát, és a magyar bében széria...

  • 2013.01.15 21:43:52Brúno

    ismerem a sztorit XD hát, igen, gáz...

  • 2013.01.15 21:48:30paveway

    Az áráról nem szóltam, irreleváns. Én is a "nehogy má' a gép fékezzen, amikor akar" táborba tartozom. És ez a bemutató pedig a mostani S osztályról szólt, benne van a cikkben. Naponta olvasok autós teszteket és majd' mindegyikben kritizálják a különböző elektronikákat (sávelhagyás, táblafigyelő, sávtartó, fékező, stb.). Olyanok, akik naponta tesztelnek. Szóval én maradok a régi vágású autóknál. Sajnos kihalnak...

  • 2013.01.15 21:49:03Kolompár Gáspár

    Ha Mercedest akar venni a kérdező, akkor ne javasoljatok Suzukit meg Opelt. Aki egy kicsit is ad magára, az prémiumot vesz és büszkén használja, nem írja a költségeket, hanem viseli. Amúgy a legjobb autó a céges, benzinkártyával higgyétek el.

  • 2013.01.15 21:53:06Pizso

    paveway: hát repülőn is megteszek évente 100-200ezer km-t. Szerinted azt nem robotpilóta irányítja? Az a szitu, hogy senki nem bízik a gépekbe, de saját magában viszont túlságosan is! Senki nem tud 1000km-t levezetni full koncentrálásba! Ezek a rendszerek nem helyettesítenek hanem segítenek. Szóval te ugyanúgy figyelsz csak ha kicsit bebambulsz akkor nem halsz bele! Ez a fene nagy különbség! Nehogy azt hidd, hogy a vezetést támogató rendszerek helyetted vezetik a kocsit!

  • 2013.01.15 21:56:46Brúno

    Igen, debütálás előtt, kicsit előre ittak a medve bőrére. Volt szerencsém használni ilyen rendszert, CL-ben, és kifejezetten tetszett. Volt ilyen a W220-asokban is 2003 után, de abban még nem fékezi állóra. Pályán általában ugye nem kell, és a gyártó a kézikönyvben autópályára ajánlja... Persze mindegyik autóban off az alap, nem a tempomattal kapcsol be.. Sokan nem tudják használni sem, gyakran mi mutatjuk meg, főleg használtan vett autónál :)

  • 2013.01.15 21:58:19Brúno

    30 év múlva elég régi autód lesz akkor...

  • 2013.01.15 22:00:04Pizso

    Brúno : akkor a line keep assistance az mi ha nem sávtartó? Persze nem 100%-os a rendszer, mert a felfestést követi, és az nem mindig látható, vagy vannak ideiglenes felfestések stb! Elméletben abba az irányba könnyíti a kormányt amerre vezet az út. A kormányt meg Eu-s szabályozás miatt fognod kell. Gyakorlatban ha látja a felfestést akkor szépen kanyarodik magától, csak kb fél perc után kikapcsol, hogy fogd már azt a kormányt én nem vezethetek helyetted tudod az EU!

  • 2013.01.15 22:04:09Brúno

    Pizso, enyhén szólva nem 100-as a rendszer... Persze még viszonylag új... De nem magától kanyarodik... Keveset korrigál azért....

  • 2013.01.15 22:04:14paveway

    Pizso: egy pillanatra sem hittem, hogy helyettem vezetnek a rendszerek. Ezért is voltam elképedve, amikor azt írtad, hogy kanyarodik a kocsid.
    Brúno: azok után, hogy van, aki az ABS-szel sincs tisztában[link] , nem is várok mást az autósoktól. Legyen full extra a kocsi, még ha a feléről azt sem tudom, micsoda.

  • 2013.01.15 22:05:16Pizso

    Brúno: Én viszont pont panaszkodtam az Audinál, hogy nem tudom kikapcsolni a távolságtartót, mivel csak azzal együtt működik a tempomat. Ez már 0-ra fékez viszont álló autónál (mondjuk az elötted lévő áll a pirosnál) elég brutálisan. Szóval nem városra való az tuti! :)

  • 2013.01.15 22:05:43Brúno

    SL-ből van olyan, másba nem is láttam, extralistán sem. BMW használja még talán, a 7-esben

  • 2013.01.15 22:05:46bpjotruska

    "Elméletben abba az irányba könnyíti a kormányt amerre vezet az út. A kormányt meg Eu-s szabályozás miatt fognod kell. Gyakorlatban ha látja a felfestést akkor szépen kanyarodik magától, csak kb fél perc után kikapcsol, hogy fogd már azt a kormányt én nem vezethetek helyetted tudod az EU!" Jezusmaria... ez a rendszer tenyleg letezik, es hasznaljak kozuton is? Meg nem halt bele senki az esetleges meghibasodasaba? Es ha jol mukodik, akkor mire jo egeszen pontosan? Valami hasonlo lehet, mint az esoerzekelos ablaktorlo, ami jol mutat a felszereltsegi listan, gyakorlati haszna egy nagy zero, de legalabb van valami pluszban, ami penzbe kerul, es el tud romlani :-)

  • 2013.01.15 22:09:26Pizso

    Mint mondtam vezetést támogat! Basszus attól, hogy az egyik irányba elkönnyül tudod forgatni a másik irányba is! A célja az, hogy középen tartson a sávodba és ne csalinkázz! Így érthető?

  • 2013.01.15 22:10:25Brúno

    Meg a te Audidban :)

  • 2013.01.15 22:12:12para'zslo' pacikaki

    Kolompár Gáspár: a te értelmi szintedre nincs jelző.
    "Aki egy kicsit is ad magára, az prémiumot vesz és büszkén használja, nem írja a költségeket, hanem viseli."
    Csak nehogy egyszer a "költségviselés" miatt a gyerekeidnek ne tudj ételt venni.
    Ja meg a büszke használat, amikor 100-as oktánú benyát/extra gázolajat tankol a BMW/Audi/Merci trió valamelyikébe háromezerért. Kiröhögném én ezeket, de igazából sajnálom őket.

  • 2013.01.15 22:13:00Brúno

    pawevay, igen, a húgom is leugrott télen a pedálról, amikor az lüktetett az abs-től :D

  • 2013.01.15 22:13:11Pizso

    Megsúgom van Fordban Volvóban, Hondában, tavalytól azt hiszem már a Toyotánál is meg a Lexusnál.

  • 2013.01.15 22:13:25dave30

    prémium autónak prémium a fenntartása is. a 15 évesnek is.
    ilyet csak akkor szabad megvenni, ha van másik €4000 ERRE A CÉLRA félretéve

    mondjuk pont ez a C merci minden, csak nem elegáns. a kárpitjai még egy twingóban is nevetségesek lennének

  • 2013.01.15 22:15:45Gazdagréti Jack Bauer

    Hát, kedves levélíró, te már eldöntötted, hogy Mercit akarsz. Valszeg meg is veszed, megerősítést kértél, nem tanácsot, innentől csak azt lehet kívánni, hogy jót vegyél.

  • 2013.01.15 22:16:08bali08

    bpjotruska kiragadtad az egyetlen alkatrészt ami tényleg drágább az opelben, hozzáteszem jogosan, valóban a kerékcsapágy az drágább, engem továbbra sem győzne meg egy ilyen régi típus pláne így, hogy ez a mostani a 4. opelünk a családban és mindegyik a minimumot kérte és jó sokáig szolgált hibamentesen. A legöregebb 19 éves f astrát is sikerült másfél hét alatt eladni a többi méghamarabb ment el. Nem azt mondtam, hogy végképp elítélendő a prémium hanem csak azt, hogy nagyobb az esélye annak, hogy az ember belefut egy lestrapált példányba. Vegye ha minden vágya, de legyen nagyon figyelmes és körültekintő.

  • 2013.01.15 22:17:37Brúno

    mondjuk igen, ez az új Focus nagyon előremutató, beáll magától, meg ilyenek... Ezek nem mércék, Mercit nem ezekhez hasonlítok...

  • 2013.01.15 22:18:10Brúno

    Pedig volt nekem is Mondeo mk 3-om, jó is volt, csak öreg lett

  • 2013.01.15 22:20:17paveway

    Brúno, autókkal foglalkozol és a húgodnak még tud meglepetést okozni egy lüktető pedál??? :) Kiképzést a huginak!

  • 2013.01.15 22:22:31Brúno

    régebben volt ez, még friss jogsival... Azóta elméletben profi, és még gumit is cserél, persze elméletben...

  • 2013.01.15 22:23:22paveway

    bali08: na, a kerékcsapágyon én is behaltam, mert a többi alkatrész tényleg nem vészes. Szoktam is riogatni az asszonyt, mikor eltalálja a széles nagy betonpályán az egyetlen kátyút, hogy 30ezer a kerékcsapágy :)
    Visszakanyarodva az eredeti témához: ennyi pénzből(vételár+szopóág) tuti vehetne egy 5-6 évvel fiatalabb autót, ami valószínűleg sokkal jobb állapotú.

  • 2013.01.15 22:24:08Brúno

    meg mondtam neki, ha bármi furcsát észlel, akkor szóljon... Azóta majdnem minden nap fáraszt :D

  • 2013.01.15 22:26:24paveway

    Helyes. Elég az elmélet. A kerékcsavart még én sem tudom mindig meglazítani a kis 90 kilómmal. De sok nő tényleg csak a távirányító gombját ismeri a kocsiból. Asszony is sokat tanult mellettem. Pedig ő még olyan alap dolgokat is tudott, hogy nem állunk a pirosnál kinyomott kuplunggal, sebességben.

  • 2013.01.15 22:27:34Brúno

    paveway, tényleg jók ezek, ha gondos kézből veszed, sok ilyent láttam, sok 100 km-el. Ugyan sok más típus nem fordult meg a kezem alatt, de a Turbodieselkről leveszed a hengerfejet 500km-nél még látod a gyári hónolást, eddig mindegyiknél...

  • 2013.01.15 22:28:17Brúno

    500 ezer :D

  • 2013.01.15 22:30:00bpjotruska

    bali08: Csak arra celoztam, hogy nem minden feltetlenul dragabb egy premium-autoban... a legtobb kopo-fogyo alaktresz normalis arban van, legalabbis az ilyen kissebbfajta gepekhez ; nyilvan egy kettonas 300 lovas S-Klasse-nak pl a fektarcsai es betetei, meg egy rakas egyeb alkatresze nem lehetnek egy arban egy Astra-eval. De sokszor ujabb kisautok gazdai is meglepodnek, amikor pl egy gazolajszuro kerul vagy 70-80 euroba ( 1.4 HDi/TDCi ; 1.5DCi ; 1.9JTD ), amibol egy regebbi autohoz megvesszuk az osszes szurot olajastol, talan egy Mercibe is.
    Egy szo mint szaz: ha a kerdezonek a C-Merci tetszik, es nem egy felmilliorol visszatekert, szethajtott, utott-kopott rozsdabogylat, hanem egy becsuletesen karbantartott, jo allapotu gepet vesz meg, akkor akar boldog tulajdonos is lehet belole, mert alapvetoen nem rossz autok ezek.

  • 2013.01.15 22:30:55Pizso

    paveway: én is ezt gondolom. Hosszú távra a megbíztható kényelmes autó a legjobb. Máskülönben ott lesz idegenhonban lerobbanva és az nem lesz occsó! 4000-ért nem fog találni ilyet! Ha külföldön dolgozik akkor meg miért ilyen alacsony a keresete? Vegyük azt használja 2 hónapig a mostani kocsit. Havonta megspórol 1000 Eurót. 2 hónap múlva már 6000-et költhet amiből már jóval nagyobb az esélye kifogni valamit! A szükség és átmeneti megoldások mindig sokkal drágábbak, mint ha türelmesek vagyunk!

  • 2013.01.15 22:33:10bpjotruska

    "Basszus attól, hogy az egyik irányba elkönnyül tudod forgatni a másik irányba is! A célja az, hogy középen tartson a sávodba és ne csalinkázz! Így érthető?" De mi a menkure jo az, ha elkonnyul? Jart mar valaki ugy, hogy savot akart valtani, de nem volt ereje elcsavarni a kormanyt?? Ha meg valaki olyan reszeg vagy faradt, hogy nem tud magatol egyenesen menni az autoval, "csalinkazik", akkor alljon meg es aludjon egyet :-)

  • 2013.01.15 22:33:51Brúno

    bpjotruska nincs gond, ha 500ezer van egy Mercedesben, a gazda a lényeg. Azért lehet visszatekerni, 200ezerre mert a belső, és külső nem mutatja, hogy mi a valós

  • 2013.01.15 22:35:09Pizso

    bpjotruska: Ha indexelsz akkor nem lesz megnehezítve a dolog. Ha nem indexelsz akkor még vibrál is. A kopaszokat megtanítja szabályosan vezetni. ;)

  • 2013.01.15 22:35:55bpjotruska

    Bruno: egyszer bele kell nezessek az enyemnek is a szoftjaba, lassuk mennyi is az az ora szerinti 163 ezer km :-))

  • 2013.01.15 22:36:45paveway

    Brúno: biztos van köztük jó is. Csak nehéz kifogni. Jellemzően a hulladék kerül be Mo-ra. Aki ismeri a takarékos németek hozzáállását, az nem várhat csodát. Csak sokan nem mérik fel, hogy a milliós zselévillámra gyorsan rárepülhet még 6-7ezer, ha valaki jót akar. Persze nekem ez szomorú, mert nekem a 10-12 éves autók tetszenek, azokban még volt autó is...

  • 2013.01.15 22:37:24bpjotruska

    Pizso: Jaaaa, azoknak mar mindegy ; gondolkodtam el mar rajta, hogy vajon a Q7-es Audikba meg X6-os BMW-kbe gyarilag nem szerelnek index-kart? Mert lampakat latni rajtuk kivul, de asszem meg jelezni sosem lattam egyet sem :-))

  • 2013.01.15 22:39:34bali08

    paveway látom sikerül azért másoknak is reálisan gondolkodniuk.:)
    Majd ha megtehetem mert olyan bevételeim lesznek vagy annyira jó melóhelyem lesz lehet nekem is lesz mergám, mondjuk új és akkor nagyon nem fognak számítani a költségek se de amíg ez az állapot nem áll fenn jó lesz a tucatautó is, amiben bízok.:)

  • 2013.01.15 22:40:11Brúno

    ha vissza sikerült tekerni, akkor nézhetsz... Max abból jössz rá, hogy a márkaszervizben utoljára 300 ezer volt. :D

  • 2013.01.15 22:40:37paveway

    bali08: Amen! :)

  • 2013.01.15 22:42:09Chabs

    Pacikaki: te kirohogod akik magas oktanu benyat tankolnak? Eszed a teszkos fost es rohogsz azon aki jobb minoseget kajal? En szeretek jo cuccot rakni magamba is es a kocsimba is. Nem mindenki szanalmas gyoker mint te de nem az a bajom hogy te a szart eszed vagy tankolod hanem az hogy fikazod aki jobban ad magara.

  • 2013.01.15 22:44:19Pizso

    Ez csak olyan máshonnan hallott info szóval van esélye, hogy baromság. Azt hallottam az ABS elektronikája számolja a megtett fordulatok számát. Vagyis gyakorlatilag a megtett kilómétereket.

  • 2013.01.15 22:47:20Brúno

    nekem is leginkább egy régi típus tetszik a legjobban, egy 126-os 560 SEC, de amikor ilyen jön be hozzánk, mindig kiábrándulok, hogy milyen szar szerelni, pedig emiatt lettem autószerelő, gyerek korom óta szerettem volna szerelni, apumnak volt ilyenje, kék bőrrel, nagyon jó állapotban... Eltelik egy kis idő, és újra nézegetem, hogy de jó lenne venni egyet :D

  • 2013.01.15 22:47:56OM617.912

    jaja, németországi 3000-3500 EUR környékén szuperek vannak amibe csak az olajat kell tölteni. A 220D Lucas köradagolós dízel és az alap 1,8-2 bengák fenntartása extraolcsó, az ótómata pedig 5-600e Km-ig nem szarik be, de láttam már 800e-t is - hibátlanból.

    Az első szériás CDI sem rossz, de én - ha megint vennék ilyet - akkor 200-230 T kompressort keresnék kb. 180-200e reális km-el. Nem eszik többet sokkal mit egy dízel, de feleannyi alkatrész van a motorjában, s általában a benzinesek megkíméltebbek, könnyebb az önsúlyuk ezért alapvetően kevésbé kopottaka futóműalkatrészek..

    Off: a mostani mercim 23 éves, 2003-ig németben lakott, azóta itthol, kb. 400e km, és a gyári (!) rugó + gátló most fáradt el.... akkor?

  • 2013.01.15 22:48:35Kolompár Gáspár

    para'zslo' pacikaki
    Köszönöm, hogy nem minősíted az értelmi szintemet, biztosan nem azonos szakon végeztük az egyetemet. Ja, a gyermekeim étkeztetése miatt sem kell gyomorvérzést kapnod, kedves lószar.

  • 2013.01.15 22:49:32Brúno

    Pizso
    Ez csak olyan máshonnan hallott info szóval van esélye, hogy baromság. Azt hallottam az ABS elektronikája számolja a megtett fordulatok számát. Vagyis gyakorlatilag a megtett kilómétereket.
    Ezt jól hallottad!

  • 2013.01.15 22:50:05bali08

    bpjotruska: Jogos, értettelek, csak a saját véleményem volt. És nyilván lehet jó autó a C klasse ennyi idősen is. A vételt meg ki kell fogni, mint ahogy a többinél is.

  • 2013.01.15 22:54:52Chabs

    4000 eurot szan erre a regi c-re, ennyibol mar telleg talalhat hibatlan, keveset futottat.

  • 2013.01.15 22:56:47Pizso

    Alapvetően addig nyújtozkodj amíg a takaród ér! Egy átlagos új autó (4 misi) amit 10 évig használsz évi 15ezer km-t vezetve átlagos problémáktól sújtva kb 100-120Ft/km-ből jön ki. Ebből az értékvesztés kb 25 Ft/km ha hiteles akkor meg adj hozzá még kb 25 Ft-ot. Tessék ezt számolni és akkor nincs meglepi! Baj mindig lehet, de ha nincs hitel nem fáj a fej. (oké siratni siratod, de van mit enni).

  • 2013.01.15 23:06:58Pizso

    Most nehogy számoljatok! Kb érték. Tartalmaz biztosítást egy kisebb karambolt, kisebb nagyobb problémákat, gumik, autópályamatrica, szélvédőmosó víz a csapból stb... :) A baj, hogy nem ennyi van betervezve hanem max az üzemanyag. Aztán amikor jön a meglepi akkor elkezdjük szívni a fogat, mert nem tettél félre egy katalizátor cserére és ekkor jön a kokányolás. Autózni mindegy mivel teszed luxus.

  • 2013.01.15 23:13:19SzélsebesVelorex

    Nekem tetszenek a mercik, de ilyen ocsmány ülés és ajtókárpitokkal egészen biztosan nem kellene.

  • 2013.01.15 23:15:02Józsi a guminagykeres

    mbtomi: a w124.hu-s embernél tök vicces,hogy minden autó vagy 50-90ekm vagy 120ekm alatti futású.
    Még véletlenül sincs 150ekm felett futott autó. Másrészt meg egyes képeken látszódó 124T donor autó szétborítva sem tesz jó benyomást nekem meg olyan pucevaszer állomány,hogy komoly autókozmetikák becsületére válna. Szilikon helyek mindenütt,meg néhol túl friss festésnyomok.
    Szal szerintem kamuzás az egész.

  • 2013.01.16 00:22:38subtotal

    zoliflorida: "Naponta látom az utakon a sok kivénhedt füst okàdó romot L-es meg M- es rendszámmal. Az ilyen emberek azt hiszik hogy azert mert négy karika, csillag, vagy propeller van a kocsija elején ès ő màr elért valamit. Eek az emberek zömmel azok, akik a 0%-os suzuki hitelből valahogy ki kecmeregve..."

    Véletlenül van egy L-végi rendszámú E36 318is coupém, '92-es. Mindenki megdicséri. Fogalmad sincs, mennyire bitang egy vas. Van olyan autó is a nevemen, amin CHF hitel van, nekem nem kellett visszaadni, az is BMW.
    Csak annyit akarok mondani, hogy kerüljük az általánosítást.

  • 2013.01.16 06:33:28para'zslo' pacikaki

    Chabs, nem az a bajom vele, hogy 100-ast tankol, én is MaxxMotion 95-öst tankolok (az nem a leggagyibb). Az a baj, hogy nincs olyan pénzügyi helyzetben, hogy megtehetné. És mivel a svájci frankos 0-20% önerős nagy luxusautó a mindene, gondolom minden máson spórolnia kell. És kurvára nem nézem le azért, mert 100-ast tankol, ha nem swiftem lenne, hanem valami komoly autóm, én is 100-ast tankolnék. Persze ha úgy tudnám tankolni, hogy nem kéne a filléreket baszni utána.

  • 2013.01.16 07:45:32Ádán

    Ha ez egy igaz történet, akkor a szerelő jól átverhette szerencsétlent. Nálunk a családban van 3 Mercedes. Újabb, régebbi, és messze nem ilyen magasak az árak.

  • 2013.01.16 07:55:51A te anyád!

    [link]

  • 2013.01.16 07:57:39A te anyád!

    Nekem ennyi bajom lett a merciben. Aki nekem jött szemből, annak már nincs gondja az életben
    Azért ezt is gondoljátok át, mikor Suzukiba és egyéb hulladékokba ültök!

    [link]

  • 2013.01.16 08:48:28cenzuratroll bosszanto

    Chabs:

    Abban speciel azért igaza van, nincs viccesebb látvány, mikor a nagy tepsiből kiszálló odavágja a kutasnak, hogy "ezerért".

  • 2013.01.16 09:04:16akos696

    @MT21013: Mérnök úr mindenhez ért, de az autókhoz nem, az biztos. Egy F-Astrát hasonlítani már bármilyen más autóhoz veszélyes, de egy Mercedeshez, meg egyszerűen fogalmatlanság. És mit lehet majdnem 800 ezer ft-ot rákölteni egy nyamvadt F-Astrára, amihez az alkatrészt majdnem ingyen dobálják az ember után?? Egy komplett fék-futómű, kipufogó, vezérlés csere szerintem kijön max 150-ből, de akkor már lehet, hogy sokat mondok. De, ha a kuplungot, féltengelyeket, hűtőt, gumikat is idevesszük, akkor sem lehet több 300-nál! Szóvel kedves mérnök úr, Ön beleborított fölöslegesen karbantartásra nagyjából 500ezret. Én 10 év és 120 e km alatt a mostmár közel 20 éves 316i BMW-be még 300-at sem költöttem olajcserékkel együtt (bár nekem olcsóbb az alkatrész és nagyon kevés volt a meghibásodás, pl a teljes kipufogórendszer még gyári, pedig 1994-es). Gyakorlatilag csak a kopó-fogyó alkatrészeket kellett cserélnem. De van egy 1996-os Amerika vasam is, amire a megvétel után ráköltöttem kb 150-et, hogy mindent kötelezőt cseréljek az üzembiztosság érdekében, azóta ráment még 50, de most szinte hibátlan az autó. Mondjuk ez többet fut, mint a Bömös főleg auz utóbbi években csak a feleségem használta.

  • 2013.01.16 09:10:33m.o.p.

    Ilyen a box, meg a használt autó. Más márkával is pont ennyire lehet megszívni, de a merci legalább finom darab lesz, mire összeáll.
    Valamelyik kommentben olvastam, hogy az F Astra is pont annyira kényelmes, mint a C merci. Elfogyasztottam két Vectrát A-t meg B-t. Egyik sem volt köszönő viszonyban sem, semmiféle mercedesszel. Igaz, aprópénzért lehetett javítani azt az 7 dolgot ami a két autóban összesen elhagyta magát 10 év alatt.

  • 2013.01.16 09:13:37saspepe

    Itt úgy gondolom, hogy nem az autóval van a baj.Nem tudom megérteni hogy hiheti valaki , hogy egy 15 éves diesel Mercedesben amit Németországban használtak hogy lehet csak 230 ezer.Azonkívül ha teljesen el volt ájulva a futóműve azt hogy nem lehetett észrevenni a próbaúton?A váltóolajcserével meg mellesleg nagyon átvert a szerelő.Az olaj ára (ami egyébként nem speciális) 2800.-/liter kell bele 7, váltószűrő meg van vagy 4000.-.Ezt nem igazán értem hogy jött ki 50000-re.Az üzarendszer csöveinek cseréje bele kell, hogy férjen munkadíjjal együtt egy tizesbe a termosztát meg kb 6 ezer.Miért kért a szerelő ezekért 50 ezret?Én úgy gondolom a listát végignézve, hogy ezt az autót fele ennyi pénzért rendbe lehetett volna hozni és ez nem az autó hibája.Nem kellene szerelőt cserélni? (az árakkal nem a levegőbe beszélek,ezzel foglalkozom)

  • 2013.01.16 09:39:42Citronyuszi

    Citroen Xm kombi.... 3000 egy szilent a hidró meg nem egy kihívás., nem rohad és fórumon kell egy pár jó szerelő nevét elkérni és soha nem lesz gond.

  • 2013.01.16 10:02:32maistro1

    Az autó kora ill. a piacon elfoglalt pozíciójan/a km óra állását * 2 ill * 3. szorozzuk be/ miatt nagyon reális hangvételű a vélemény.
    Tapasztalatom szerint ilyen autó vétele 10 év felett fokozottan kockázatos.
    Mégis .... megértem aki ilyenbe belevág, jómagam is közéjük tartozom.
    Most van egy 13 éves távol keletim Hyundai V6 200 körüli LE. Az autó szép és megkimélt, de elmúlt
    10 éves. Tartalékolok pénzt a javításra mert minden előjöhet.
    Vannak gyengeségei, de nincs hibája. Ha lesz viselem, én döntésem.
    Nem tudnék fity-fasz autókba beülni és örülni a megspórolt litereknek viszont élvezem a kényelmet
    a dinamikát az ABS ASR ESP stb. által kínált biztonságot.

  • 2013.01.16 10:03:37-trogerone-

    ismerosnek(elegge el van ereszve level) volt egy apatol kapott C merci, szep is megy is minden ami kell, viszont kopogott a hatso futomu. Nem ertettem hogy lehet ilyen igenytelen es miert nem javitatja meg, miert var vele?
    Mosmar ertem, nincs tobb kerdes.

  • 2013.01.16 10:07:24imex

    Mindenki a márkát hibáztatja (fikázza) pedig minden jármű ebben korban elhasználódik legyen bármilyen márka teljes futómű és fék felújításon kellene átesnie.
    Nekem speciel régi suzuki swiftem van és igen tényleg olcsó hozzá minden csak sajnos vacak alkatrész van olcsón és a jó minőségű alkatrészt meg aranyáron van ez így van minden márkánál szintén.
    Nemrég újítottam fel a futóművet teljesen fékkel együtt és mellette a féltengelyeket saját kezűleg így nincs munkadíj csak alkatrészköltség ami 120e pénzbe került utángyártott alkatrészekkel ami ennél a típusnál jó ha elmegy 50 e km-t különben a duplájába került volna. Ha innen nézem a C Merga javítási költségét még irigy is lehetnék.

  • 2013.01.16 10:07:50Smafu.w126.

    Jó hát ez egy komolytalan írás............

  • 2013.01.16 10:31:52pincze

    Szerintem öreg luxus autót csak megfelelő tapasztalat , jó szerelő haver esetén szabad venni .
    Aki nem látja meg a nyilvánvaló hibákat , az inkább vegyen egy fiatal opelt , stb . 500-600 ezer kilóméteres autóra költeni kell , gyakran és nem is keveset . Bontókból , innen-onnan olcsóbban is lehet javítani , ha valakinek ehhez van kedve , ideje .

  • 2013.01.16 10:39:50AndrewT

    Lehet venni jó prémiumautót, de keresni kell. Nekem szerencsém volt Volvommal, a piaci ár közel feléért vettem No-ban kollégámtól 89e km-rel. Igaz vezérlés, kímaszervíz, futómű kopóalaktrészeit, első féktárcsát kellett cserélni. Ez 2200 eurot kóstált volna és ezt nem akarta kolléga rákötleni. Én megtettem perzse okosítva. Közel 1 év és 20 e km után még jók a tapasztalatok.
    Mint édesapám mondotta mindig, úgy vegyél kocsit, hogy legyen mellette még egyszer annyi, és akkor nincs meglepetés. Ez a feltétel megvan és nyugodtan is alszom.
    A gond a túlvállaláson van, mert a használt az lutri, akármilyen is legyen, bármikor jöhet egy anyaghiba vagy akármi és kéri a kocsi a pénz.

  • 2013.01.16 10:55:48DonPrego

    Sokszor gondolkodtam hogy kiöntsem e a lelkem népitéletben vagy valamelyik rovatban az én eredeti japán gyártású Corollámról, ami 2012 óta kéthavonta megy wellnesszelni szakibácsihoz.
    Fél éve agyalok hogy lecserélem egy Lancia Kappára, ha már sz*pnom kell, csináljam szerelemből :D

  • 2013.01.16 11:16:25urv

    Ahhoz, hogy jó autót találjunk, mindig időre van szükség, nagyon ritka az, hogy az első megfelelő lesz. Sok szörnyű autót is árulnak drágán, és ha a pénzből a legjobban felszereltet, legfiatalabbat akarja az ember venni, akkor az bizony rossz lesz! Autókeresésre is rá kell szánni sok napot és pénzt, ha valamelyik szimpatikus azt meg kell nézetni hozzáértővel.

    Valamilyen szinten persze jár többletköltséggel egy magasabb kategóriás autó, és bele lehet nyúlni a rosszba, sőt abba a legkönnyebb, de kellő körültekintéssel lehet jót választani, és igen, a vásárlás után kell pénzt szánni javításokra is, de azt bele kell számolni az árba.

    Egyébként én elgondolkoznék még: Lancia Lybrán, és Toyota Avensis 2.0 D-4D -n is, mind a kettő nagyon kényelmes, a Lanciához az alkatrész sem vészes, ráadásul nem is nagyon kell. (Toyotában nincs ilyen tapasztalatom, csak utaztam benne).

  • 2013.01.16 11:18:54young-old pkw

    Pizso:milyen havi 1000 euro spórolásról beszélsz külföldön???Szállj már le a földre és ne a magyar sajtónak hidjél!!!4 éve élünk Ausztriában....esetleg ha a lakást/házat nem kell bérelned vagy egyedülálló vagy akkor jön ez össze!..

  • 2013.01.16 11:21:11toce

    Ha valaki szeret autót bütykölni, örömet okoz az ezzel való foglalatosság, vegyen ilyet. Ha közlekedési eszköz kell egy jó állapotú 3-4 éves Astra, Focus, Octavia tökéletes megoldás a család számára 10 évre!

  • 2013.01.16 11:28:28cukkorborsó

    nem tudtál leakasztani egy szerelőt vagy AUTÓS ÚJSÁGÍRÓT???? Mivan? Olyat amelyik Svédországig utazik, hogy jól beszopassák és akin azóta is röhögnek a messzi Északon ha szóbakerül téli estéken? Olyat ne is keressél, vidd inkább szervízbe, mond, hogy új autót vennél mennyiért számítják be? Amilyen ínséges időket élünk talán még fizetned sem kell érte...

  • 2013.01.16 12:21:39MT21013

    akos 696: Engem lehülyézhetsz nem zavar, de számoljunk kicsit. 10 év alatt 300-at sem költöttél rá elmondásod szerint. Egy 316-osra nem hiszem, hogy 70 alatt megúszol egy gumigarnitúrát. Remélem nem futózott, noname használt gumikkal jársz. Az már 140 ezer. Remélem évente cserélsz olajat, az egy közepes minőség esetén is 15 ezer, azaz 10 év alatt 150 ezer és máris 300 ezernél járunk. Ezen kívül pedig akkor már nem maradt semmire... Vagy hazudsz, vagy fillérbaszóskodsz és az ilyen autókról olvashatunk utána hasonló cikkeket mint feljebb is. Béke!

  • 2013.01.16 12:49:23AndrewT

    MT21013: Az ő bmwje is pont olyan "jó" lehet. Meg ahogy írta a koléga asszony használja néha...Ha nem is használják, akkor persze, hogy nem kell rá költeni... A legtöbb ember nem veszi a fáradságot, hogy összeadja mi mennyibe került a kocsira. Volt 3as golfom 1,4 alap, 4 évig mentem vele 45e km-t, arra ment el min. 300e Ft, úgy hogy tényleg rendben volt, de ebben benne van 2 műszaki, gumik, fékek minden. Ennél olcsóbb autóm sose lesz. Aki azt állítja, hogy 5 év alat nem költött ennyit kocsira, az hazudik v nem tud számolni vagy nem használja.
    Ha Mo-n lennék én se vennék egy astra-focus szintű autónál jobbat, azokra a fos utakra felesleges. mint mérnök én is hülye lennék? Nem, csak reális.
    Jóbarátom is Fastra 1,7 td-t vett, 500ba megállt neki, alap szervízzel, eszik 5-7 között. Lenne pénze újabbra szebbre jobbra, de minek?
    Autópályázni viszont látom értelmét nagyobb kocsinak, nem mindegy miben ülsz 8-10 v több órát. De ilyen használatnál meg kell adni mindent a kocsink, mert szar lerobbanni, kiv ha van ADAC :)

  • 2013.01.16 13:02:52MT21013

    AndrewT - Ó mennyit hülyéztek le engem is, hogy miért nem vettem újat 10 évre. Látszólag soknak tűnnek az összegek, de aki kicsit is odafigyel az autójára és számol az tudja. Teljesen egyetértek veled.

  • 2013.01.16 13:29:41rugoman

    Nem az írta az arc, hogy kintről hozná? ott van olyan, hogy vezetett szervizkönyv. pecséten szerviz, elmegy, megkérdez, ha lehet, kocsi megmutat. 10-12 év minimum 250 e.km, ha 75 ezerrel akarja venni, azt csak itthon lehet, mert itthon tudvalevőleg keveset futnak a kocsik. én spec. az automatát kerülném, de ez az én fóbiám.

  • 2013.01.16 13:38:10Kolompár Slomó

    15 éves autó nem új autó, BÁRMI hibája lehet. Ezt a levélíró tulaj is megtanulta a saját kárán - érdemes megszívlelni az utolsó bekezdésben adott végső konklúzióját, nemcsak egy 15 éves C Merci, bármilyen használt autó megvásárlása esetén.

  • 2013.01.16 13:44:49AndrewT

    Miért akar rozsdakupacot venni valaki? Tök mindegy, hogy 6-12 éves az összes rohad, rozsdásodik vagy lakatolták már 1-2x. Látom, tudom milyenek, Mercifalván lakom.
    Amúgy W202es van 2-3-4e eruoért, de mindegyik rozsdás, a 203 is van 4 euro alatt, de szintén a karosszéria. Én nem vennék mercit max 124-t.
    Nap mint nap látom az új mercikert is, tényleg belül szépek, meg vááá, de ezen kívűl amennyit kérnek értük az borzasztó, túl van árazva. Többre értékelem a koreai autókat. elnézést, hogy megbántottam pár merci hívőt de a 124 utáni széirák borzalmasak.

  • 2013.01.16 13:46:47Zaba

    Dettó ugyanilyen autóm van, még a színe is stimmel. 2009-ben 1,25 Millió forintért vettem, azóta fenntartásra 150000 Ft-ot kellett költenem, és ebben az olaj és a szerelő díja is benne van!

  • 2013.01.16 14:50:13bpjotruska

    "Többre értékelem a koreai autókat. elnézést, hogy megbántottam pár merci hívőt de a 124 utáni széirák borzalmasak." Persze... csak a koreai autok a 90es evek elejen gyartott koreai autokhoz kepest kellett jobba valjanak, a Mercedesek pedig a korabeli Mercedesekhez kepest ;-) Melyiket volt konnyebb teljesiteni? ( persze, a Mercedesnek nem jott ossze, az tuti...) De ha szerinted egy Kia Shuma, jobb, mint egy W202-es Merci, hat lelked rajta...

  • 2013.01.16 15:26:11AndrewT

    Ebben igazad van, kicsit elhamarkodtam a példát. Lényeg: annyit nem ér a Merci mint amennyire a piac tartja.
    Készült a Daimler támogatásával egy cikk, hogy 5 év múlva melyik autó tartja a legjobban az árát: hát nem az új A-klasse lett a legjobb... beszarás.

  • 2013.01.16 15:53:04De gustibusaut bene, aut nihil

    a miértnevegyek akárhányévesen valamit jellegű kérdéshez nemtok hozzászólni, de a topik azért egész jó kis nappali trollmelegedőnek láccik :)

  • 2013.01.16 17:25:41kp2

    Nekem egy 8 eves C mercim van 8x.000km-rel. Tudom,mert en tettem bele. Nem feltetlenul megy minden kocsi eve 30-40k kilometert.
    Egyszer majd el fogom adni, es senki nem fogja elhinni, hogy tenyleg ennyi van benne...

  • 2013.01.16 17:29:23kp2

    egyebkent szuper auto, nem kell tole felni, nagyon ki van talalva.

  • 2013.01.16 17:50:52Chabs

    Kp2: nekem a 13eves e39-be van 155e km de muszaki hibaja sose volt. Igy is kell ra kolteni persze mert nagyszervizek,karbantartas,mindig legyenek rajta fasza gumik, aut.valtoba most csereltem olajat, de a lenyeg hogy teljesen hibatlan 13 evesen. Elotte mondeom volt azzal sokat szoptam, rengeteget koltottem ra de soha nem lett jo. El is adtam aron alul, boldogitson mast:) Szerintem egy ilyen mercit sem rizikos megvenni de legyen atvizsgalva mielott kifizeted.

  • 2013.01.16 21:46:45Pizso

    young-old pkw: nem a sajtónak hiszek. Én németben melózok. Család otthon (feleség, 2 gyerek).

  • 2013.01.16 22:50:52bpjotruska

    OM617.912: "jaja, németországi 3000-3500 EUR környékén szuperek vannak amibe csak az olajat kell tölteni. A 220D Lucas köradagolós dízel és az alap 1,8-2 bengák fenntartása extraolcsó, az ótómata pedig 5-600e Km-ig nem szarik be, de láttam már 800e-t is - hibátlanból." A 220-as szivodizel szerintem autopalyara, alkalomadtan kihasznalt kombiba keves... az enyem limuzin, es nem hasznalom palyan - mert nincs - de a kenyelemes utazoja 110, ott forog 3 ezret ; 130-nal mar 3500, 140-nel 3800 a fordulatszam ; nagyon fordulatszam-barat motor, de a hangjat megemeli 3 ezer felett, 130-140-nel pedig mar enyhen erolkodik. Nekem nem volt semmi bajom idaig a Lucas-adagoloval, de allitolag tipushiba, szeret elromlani. Egyebkent nem annyira borzaszto lusta, mint azt sokan kepzelik, de a nyomateka keves, terhelest, emelkedot nagyon megerzi. Kombiba, autopalyara szeintem 250-es tade kell, eros, kulturalt, megbizhato... a CDI-ket nem igazan ismerem.

  • 2013.01.17 01:16:42Sullivan100

    Bírom egyesek állandóan azzal jönnek, hogy aki régi Mercit, BMW stb. akar az mutogatni akarja másoknak hogy neki presztízsautója van. Régóta nagy vágyam egy patika állapotú M pakettes e39 de isten a tanúm , rohadtul nem azért, mert bárkinek is imponálni szeretnék vele, mert egy BMW.....Egyszerűen arról van szó, hogy gyönyörűnek találom, és valóban élvezet vezetni. A másik meg, hogy fenntartása ezeknek az autóknak (főleg ilyen idősen) valóban nem olyan mint egy pár éves suzukinak, szóval akinek csak olyan autó kell ami elvisz A-ból B-be, vegyen kisebb kategóriást, aki meg élvezni akarja az autózást, legyen tudatában annak, hogy egy ilyen autóra normál esetben annyival többet költesz, amennyivel örömtelibbé teszi számodra az autózást, gondolok itt egy nagyon jó futóműre, egy kényelmes ülésre, a zajszigetelésre, precíz kormányzásra, és a többi..........Ja még annyit, hogy volt ilyen c mercedesem, és számomra kicsit csalódás volt, kívülről a mai napig tetszik, de a váltója vacak, kicsit gyorsabban váltva akad, ami néha bosszantó futóművéről érdemben nem tudok nyilatkozni, mert az enyémet úgy vettem hogy ültetve volt(arra nem jöttem rá hogy gyári vagy utólagos) így kicsit feszes volt, kormányzása nagyon érzéketlen, szóval élményautónak nem mondható, de hogy jót is írjak róla kényelmes, szélzaj semmi autópályán sem, bár az enyém c180 volt és a motor hangos volt már kicsit a pályán, belül meglepően tágas a kategóriájához mérten...

  • 2013.01.17 01:17:26Sullivan100

    Bírom egyesek állandóan azzal jönnek, hogy aki régi Mercit, BMW stb. akar az mutogatni akarja másoknak hogy neki presztízsautója van. Régóta nagy vágyam egy patika állapotú M pakettes e39 de isten a tanúm , rohadtul nem azért, mert bárkinek is imponálni szeretnék vele, mert egy BMW.....Egyszerűen arról van szó, hogy gyönyörűnek találom, és valóban élvezet vezetni. A másik meg, hogy fenntartása ezeknek az autóknak (főleg ilyen idősen) valóban nem olyan mint egy pár éves suzukinak, szóval akinek csak olyan autó kell ami elvisz A-ból B-be, vegyen kisebb kategóriást, aki meg élvezni akarja az autózást, legyen tudatában annak, hogy egy ilyen autóra normál esetben annyival többet költesz, amennyivel örömtelibbé teszi számodra az autózást, gondolok itt egy nagyon jó futóműre, egy kényelmes ülésre, a zajszigetelésre, precíz kormányzásra, és a többi..........Ja még annyit, hogy volt ilyen c mercedesem, és számomra kicsit csalódás volt, kívülről a mai napig tetszik, de a váltója vacak, kicsit gyorsabban váltva akad, ami néha bosszantó futóművéről érdemben nem tudok nyilatkozni, mert az enyémet úgy vettem hogy ültetve volt(arra nem jöttem rá hogy gyári vagy utólagos) így kicsit feszes volt, kormányzása nagyon érzéketlen, szóval élményautónak nem mondható, de hogy jót is írjak róla kényelmes, szélzaj semmi autópályán sem, bár az enyém c180 volt és a motor hangos volt már kicsit a pályán, belül meglepően tágas a kategóriájához mérten...