Első autónak sztrádacirkálót

2013.08.23. 13:03

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelettel kérném segítségét / tanácsát autóvásárlásunkhoz.

Párommal első autó vásárlására szántuk el magunkat, kb 400.000 forintot tudunk rászánni a dologra.
Amit szeretnénk, az egy rendes, megfelelően motorizált (1.6-2.0), főként autópályán használandó cirkáló. Fontos lenne, hogy az autónak legyen megjelenése, legyen benne hely bőven, illetve ne legyen túl problémás.
Sokat nézegettük a kínálatot, illetve a Népítéleteket, egyelőre 2 modellt figyelünk: Saab 9-3 illetve Peugeot 406
Mindegyik típusból vannak szimpatikus hirdetések, de az alábbi kérdések merültek fel bennünk:
- ezen kívül lenne olyan modell, amit tudna ajánlani?
- dízel vagy benzines kivitelt javasolna ezekből a típusokból?
- szervíz szempontból nem lenne rossz választás?
- érdemes gondolkozni a külföldről való beszerzésen ilyen árkategóriában?

Válaszát előre is köszönjük,

Dániel

Kedves Dániel!

Kicsit fordítva ül a lovon. Ha 400 ezer forintja van, ne akarjon megjelenést meg cirkálót venni, hanem egy üzembiztos autót, ami elviszi A-ból B-be. A 9-3-as Saabból ennyiért jellemzően csak lelakottat lehet venni, a tényleg jó drágább. A Saab különben sem kezdőknek való, hanem azoknak akik tényleg szeretik a márkát, és hajlandóak gyújtás trafóra költeni. A Peugeot 406 már egy sokkal józanabb választás, nagyobb belőle az itthoni kínálat, de elég sok a már rendesen letaposott példány. A hátsó futóműre kell fokozottabban figyelni. A külföldi beszerzés ennyi pénzért nem járható út. Ki kell menni az autóért, rendszámot kell venni az új szerzeményre, esetleg aludni is kell valahol, hazafelé már kettőt kell tankolni, kettőre kell matrica, le kell vizsgáztatni, regadót kell fizetni, magyar rendszámot kiváltani. Már el is költött kb. 300 ezer forintot vagy többet, a maradék 2-300 euróért lehet válogatni a lelakott fosok és a még mozgásképes hullák között. Utána át kell nézni az autót, és rendbe rakni, vezérlést, olajat cserélni, hogy aztán tényleg lehessen vele közlekedni. Biztos csábítóak a 4-500 eurós hirdetések, de élőben már más lesz a kép. További segítségnek itt van Csikós Zsolt első autó vásárlóknak szóló cikksorozatának első és második része.

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.