Ötünknek Passatnál nagyobbat

2014.02.25. 11:08

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Én is a háromgyerekes kérdéskört járom körbe - kicsit másfelől. Jelenleg egy 24 éves Passatot hajtok, rendben karbantartva, még mindig első tulajdonosnál. Most kapott a motor nagygenerált, szeretjük, nem is akarom eladni. 5 litert fogyaszt, városi mászkálásra tökéletes 2 gyerekig. Ugyanakkor 3 gyerekülés plusz két felnőtt sehogy sem fér bele, ezért vennénk valami családkompatibilisebb járművet is a nyaralásokra meg a városon kívüli nagycsaládos utakra. A futásteljesítményre nem nagyon térnék ki, évi 15.000 kmt megyünk, de ebből a városi használat nagyrészt a megmaradó malacorrúval fog történni.

Pár nappal ezelőttig eldöntött tény volt, hogy a Sharan/Alhambra duóból veszünk valamit 5-6 éves kor körül, 2,5-3 millió forint magasságában, egymilliót tartalékolva szervíz költségekre. Aztán az év végi TC összefoglaló cikkben (http://totalcar.hu/magazin/2013/12/30/ezt_utaltuk_ezt_szerettuk/) véletlenül megláttam a Winkler által ajánlott Ssangyong Rextont. Még az életben nem hallottam korábban a Rextonról, de nagyon megtetszett ez a batár nekem is és a nejemnek is. Végigrágtam a cikkeket meg a népitéletes posztokat. A cikkek elolvasása után úgy látom, hogy méreteiben, fogyasztásában (csak plusz két liter), árában, körülbelül a kinézett Sharan kategóriájával megegyezőek a paraméterei. Szinte viszket a tenyerem egy ilyen után. Ami miatt bizonytalan vagyok, hogy egyértelműen ritkább típus a Sharannál, tehát a szervízelése, alkatrészellátása lehet problémásabb. Emellett nem tudom, hogy az automata váltó miatt kell-e tőle félni. Önnek mi a véleménye a Rextonról? Javasolna egy ilyet 5-6 évesen 3 gyerekkel való használatra? Sharan szervízeléséről már tájékozódtam(malacorrúhoz képest 2-2,5-ször többe kerül). Mennyivel költségesebb a Rextont szervizelni, mint egy Sharant? Ha érdemes ebben is gondolkodni, akkor hazait érdemes nézni, vagy inkább nézzünk körbe a külföldi piacon?
Finanszírozásra ezesetben is 3 millió kocsira + 1 millió szervíz tartalék lenne. Ez reális?

Válaszát köszönöm előre is, üdvözlettel:

Dávid

Kedves Dávid!

A Rextont nem ismerem, de nem hiszem, hogy különösebb probléma lenne az üzemeltetésével, a koreai autók nagyon megbízhatóak. Az alkatrész árakról a webáruházakban tájékozódhat. Abban látok némi veszélyt, hogy mi van, ha önhibájából adódóan görbül a lemez. Ehhez nem találni úgy bontott alkatrészt, mint egy Golfhoz. Az automata váltó tönkre mehet, mert ez ilyen szerkezet. Egyébként mindegy, hogy automatát vagy kézi váltós autót vesz. Akinek kézi váltós autója van az kuplungot és kettőstömegű lendkereket vesz, akinek automatája van, az meg váltót javíttat. Vásárlás előtt ezt is mérlegelje. A Sharan, Alhambra párosnál nincs különösebb veszély, kiforrott technika, szinte mindenhol meg tudják csinálni, nagy tapasztalat van velük. 2.5-3 millióért már nagyon jókat lehet találni, amik még sokáig szolgálhatják a családot. Plusz egymillió tartalékot fölöslegesnek érzek tartalékolni, ennyiből már egy nagyon lefingott autót is lábra lehet állítani.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.