2014.04.29. 07:37

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Kedves Nepperűző,

Nemsokára érkező második gyermekünk miatt kicsit szűk lesz az amúgy imádott Toyota Yarisunk (eddig a kötelező szervizeken kívül semmit nem kellett rá költeni, viszont a csomagtartójába a babakocsi mellé már nem nagyon fér más), a szülők megvennék tőlünk. Egy hasonlóan megbízható, takarékos autót keresünk. Elsőre a következő típusok jutottak eszembe: Honda Jazz, Toyota Corolla vagy Auris, Kia Ceed, esetleg Citroen Picasso. Nem túl magas éves futásteljesítmény miatt főleg benzinesben gondolkodnánk, de a Picasso dízeljét sokan dicsérik. 100.000 km alatti futásteljesítményű autó érdekelne (sok évig tartanánk meg), vagyis inkább jó állapotú, meghibásodásra nem hajlamos darab, ami józan karbantartási és fenntartási költségekkel meghálálja, ha vigyázunk rá (az ABS-en és elektromos első ablakon kívül talán klímára van szükségünk és ezzel vége is a kívánságlistának). Az árakat böngészve azt találom, hogy a Honda Jazz vételára sokszor túlszárnyalja a szinte azonos korú Corolla vagy Auris árát... Bár utóbbiak fenntartása lehet, hogy nagyobb költséggel járna és nem biztos, hogy nagyobb belső teret kínál. Mit tanácsolna?


Önzetlen segítségét előre is köszönöm,
Zoltán

Kedves Zoltán!

Ezt a kilométer korlátot soha nem fogom megérteni, "100.000 km alatti futásteljesítményű autó érdekelne". Mindig mondjuk, hogy nem kilométeróra állást veszünk, hanem állapotot. Mi van, ha 134 352 kilométer van az autóban, de egyébként tip-top? Higgye el nem fog 200 ezernél egy közlekedési lámpánál elbomlani, és eggyé válni az univerzummal. Különösen nehéz ilyen kifejezetten alacsony futásút találni egy Citroen Picasso dízelben, mert dízelt jellemzően nem azért vesznek az emberek, hogy a garázsban tartsák, következésképp nem 100 ezer lesz benne, hanem valószínűleg a többszöröse, de ha keveset mennek, ne is gondolkodjanak dízelben. A Jazz nagy kedvencem, mert belül nagy, kívül kicsi, nem romlik el, jól variálható és nagy a csomagtere, keveset fogyaszt. A Corolla vagy az Auris fenntartása semmivel nem kerülne többe, mint egy Jazzé, megbízható autók azok is, különösen a Corolla. A Kia Ceed szintén arról híres, hogy nem romlik el, és műszakilag megegyezik a Hyundai i30-cal, az is jó lehet Önöknek. Döntsék el a párjával, hogy melyik tetszik ezek közül, nézzenek meg párat, és amelyikből a legjobb állapotút találja, azt vegye meg. A felsorolt japán vagy koreai autók közül egyikkel sem lőnek mellé. A legjobb állapotú nem feltétlenül jelenti azt, hogy a legkevesebbet futott. Vásárlás előtt, ha nem biztosak a dolgukban, kérjék egy szerelő segítségét.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.