Eladás előtt még elvigyem szervizbe?

2014.05.11. 09:45

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Üdvözlet!

Az lenne a kérdésem, hogy egy 6 éves Opel Astra gépkocsi esetén, ha a közeljövőben eladásra kerülne a sor, akkor mikor járok jobban: Ha elvégzem az összes szerviz munkát (gyertya csere, esedékes fékbetét cseréje, vezérműszíj csere, karosszérián kisebb karcolások kijavítása) és úgy adom  el, vagy ha ezt már az új tulajdonosra bízom, és ez esetben kevesebbet kérek az autóért?

Számítanak a fent felsoroltak az autó értéke szempontjából? Könnyebben eladható egy ilyen autó, ha minden fogyó, kopó alkatrész új?


Köszönettel
Zoltán

Kedves Zoltán!

Én nap mint nap ezt csinálom, rendbe rakom az autókat eladás előtt, mert minden ember új autót akar venni, még akkor is ha 100 ezer forintja van, és a kiszemelt autó már veterán korú. Szerintem egy autó, ami rendben van, sokkal többet ér, többet is lehet érte kérni, és ha a vevő kevésbé tud belekötni, kevesebbet is lehet engedni. Én személy szerint élvezem is, ahogy egy kevésbé mutatós kocsiból szép lesz. A Stump Bandi azt mondta, hogy egy buzi vagyok, mikor meséltem neki, hogy az eladásra szánt autó rozsdás téli kerekeit lehomokoltattam, és leszintereztettem. Egyébként tényleg egy hülye vagyok, hogy ilyenekkel foglalkozom, de amellett, hogy pénzt keresek vele, még örömöt is okoz nekem, hogy mennyivel jobban néz ki utána! Amikor egy autó tényleg jól sikerül, még nézegetni is szoktam, hogy de fasza lett. Akkor vagyok egy kicsit szomorú, amikor meglátom az eladott autót fél év múlva, leélve, meghúzva, én meg beletettem egy csomó munkát és pénzt, hogy szép és jó legyen. Ez egyébként jellemző, hogy amikor az emberek venni jönnek, a legerősebb nagyítóval nézik a kocsit, és valóban új autót keresnek akármennyi pénzért, és nem tudják elfogadni a két milliméteres festék lepattogzást sem. Két évvel később, amikor ők árulják ugyanezt az autót, de közben már mérhetetlenül lelakták, a gyerekek beletaposták a tetőkárpitba a csokit, a kutya kirágta a csomagtér borítását, döglött patkány van a motortérben, veréb múmia a vízhűtőn, akkor  jön a "mit akarsz ennyi pénzért, ez egy használt autó, ha újat keresel, menj a szalonba". Egy autó, ami karcos horpadt, meghúzott, sokkal nagyobb támadási felületet ad az alkubajnokoknak, és aki jól alkuszik, az meg is fogja Önt a helyszínen csinálni. Ha én akarnám megvenni a szerviz előtti autóját, az biztos, hogy nem a költségek árát alkudnám le, hanem a dupláját, mert ha már nekem kell vele foglalkozni, akkor érje is meg. Ez így működik. A másik dolog, hogy nem elég, ha rendben van az autó, azt el is kell tudni adni. Ez a nehéz ügy, ez vagy megy valakinek vagy nem, egyik napról a másikra nem lehet megtanulni, mindenesetre sok sikert hozzá.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.