Focus után újra japán kell

2014.05.30. 12:46

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Kedves Nepperűző!

1998 óta van saját autóm. Az ismerősi körben engem szoktak kérdezni autóvásárlás előtt, de most eljutottam oda, hogy a magam részére sem tudok választani. Két éve jár a család egy Ford Focus kombival. Imádom, hogy minden elfér benne (ezért vettük), a fogyasztása sem sok, de...!

Előtte tíz évig japán autóim voltak. Hat év Suzuki után négy év Almera. Azt sem tudom, milyen izzók kellettek bele, mert nem kellett soha semmit javítani a kötelezőkön kívül. A Forddal sajnos már más a helyzet. Nem mondom, hogy nagyon fájó, de hogy egy évben 3-4 szerviz apróságok miatt, és átlagban havonta valamelyik fényszóróizzó cseréje, ez nekem nem normális, hiába mondja minden hozzáértő, hogy "ez ilyen". Gondolom kiderült, nem autóversenyző vagyok az utakon, egy "frászmentes" családi autót keresek, nem kábeleket szeretnék vásárolni, de mondjuk a klíma legyen alap. A döntésem, hogy vissza a japánokhoz. Itt viszont megállt a tudományom. Mazda, Nissan, Toyota, esetleg Honda? Tanácstalan vagyok teljesen. Keret a 2003-as Focus ára lenne, tudom ez nem sok, de nem is új autóban gondolkozom. Az sem lenne baj, ha az átírás és olajcsere még beleférne.


Köszönettel:
Tamás

Kedves Tamás!


Egy kicsit pontosabban leírhatta volna a Focus-t, mert 600 ezertől 1,3 millióig vannak Focus kombik, meg látni is kellene a kocsit, hogy be lehessen lőni az árát. Vegyünk egy normális állapotút,  számoljunk 900 ezerrel, ebből lejön még mondjuk 120 ezer, a maradék 780 ezerből azért már találni autót. Elsőnek a Honda Accord 1999-2003-ig gyártott szériája jut eszembe, nekem még a mai napig tetszik ez a forma, megbízható autó, kb. az égőcsere szokott velük történni. A Mazdáknál a 323F, a Premacy és a 626 jut eszembe, de egy dologra nagyon oda kell figyelni a Mazdák esetében. A hátsó sárvédő ívek gyalázatos módon tudnak rohadni, ez a legtipikusabb probléma velük, különösen idősebb korukban. A Nissanok sem elromlós autók, az első generációs Almerák nagyon jól sikerültek, a második szériánál váltó gondok előfordulhatnak, egyébként ezek is jók. A Primerák szintén jók, a második generációt néhányan szidják, ott előfordulhatnak olajszivárgások a kormányműnél, és az olajcserére kell figyelni, különösen az 1,8-as motoroknál, mert leragad a dugattyúgyűrű, és megeszi az olajat. Célszerű 8-10 ezrenként cserélni, akkor jó lesz. A Toyota az Toyota, sokat bírnak, még a gondatlan üzemeltetést is eltűrik bizonyos határok között. Én egy Accordot vagy egy Avensist vennék.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.