Családi autót nagy raktérrel

2014.06.02. 08:14

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Nepperűző!

Golf kombinkat (2000, 1.4) cserélnénk nagyobbra, ehhez kérném a segítségét. 4-5 nagy ember+sok cucc (kombi a hátsó lábtér illetve középső ülés miatt nem szimpatikus), gyakran kerékpárok szállítása lenne a feladat, variálható utastér előny.

Néztünk egyterűeket (sharan-galaxy-seat (90-110tdi, vagy újabb pdtdi)), dobozos furgonokat (ford connect (tdci), partner (ennek nem igazán ismerem a motorjait, hdi-re a többihez képest magasabb fogyasztást találtam) ...). A limit 1.500.000 Ft.

Cél a megbízhatóság és alacsony fenntartás. (kettős tömegűt egyiknél se lehet megúszni ha jól tudom) Ön mit választana, vagy milyen egyéb alternatívákat javasol? Mit érdemes tudni a fenti típusokról-motorokról? TDI-ről sok jót hallottam, tdci-nél viszont befecskendezőre panaszkodnak sokan.


Előre is köszönöm a segítséget.
-Péter

Kedves Péter!


Én vennék egy Galaxy/Alhambra/Sharan-t, az 1.9 PDTDI egy jó konstrukció. Ezeknél a buszoknál van néhány típushiba. A féltengely a hosszú oldalon szokott rendetlenkedni, van, hogy a ricni jön le a tengelyről vagy elkezd miatta bizonyos fordulaton remegni az autó. A féltengelyek állapotát célszerű vásárlás után ellenőrizni. A légtömegmérő is megadhatja magát, ennek a cseréje sem nagy költség. Mint minden turbós autón, a turbó itt is meghibásodhat, de az élettartamát lehet befolyásolni megfelelő használattal. Megvárjuk míg megfelelően bemelegszik a motor, és csak utána kezdjük nyomni a gázt, illetve autópályázás esetén nem állítjuk le a motort azonnal, és ezáltal a turbót is, hanem hagyjuk járni a motort, és visszahűtjük a turbót. Autópályán a legnagyobb veszély a turbóra, ha megállunk tankolni. Amikor látom, hogy ki kell állnom tankolni, elkezdek kicsit lassabban menni, a kút előtt a váltót kiveszem üresbe, és alapjáraton hagyom gurulni az autót. A kettőstömegű lendkerék cseréjét be kell kalkulálni, ma már szinte mindenben van. Akinek manuális váltója van, az kettőstömegűt és kuplungot cserél, akinek automatája van, az váltót javíttat, ilyen ez a popszakma.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.