2014.06.10. 08:05

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Kedves Nepperűző!

Kombi vásárlásához kérnék iránymutatást. Ha már kombi, család miatt nem a legkisebbet keresem. Évi 8-10 ezer kilométert mennénk vele főleg pályán, országúton – mindehhez ehhez jól jönne 110-140 lóerő.

A keret 6-700 ezer lenne; + járulékos költségek. 15 év körüli dízelnél tartanék a sok kilométertől és egy esetleges turbó/adagoló-javítástól, így (1.8, 2.0 szívó) benzinben gondolkodom. A városi fogyasztás kevésbé lényeges, de a szervizigény és -költség nem utolsó szempont.

Japánokhoz vonzódom (Galant, Primera, Mazda 626, Avensis), de tudom, hogy ennyiért csak szemezgetni lehet. Reálisabb lenne valami tömegeset keresni? Mondeo, Passat, 406, Laguna, Vectra?

De bármi másról is meggyőzhető vagyok!


Üdv: Pali

Kedves Pali!


Ezt a japánokhoz való vonzódást teljes mértékben megértem, de való  igaz, hogy kicsi ezekből a típusokból a választék. Én elsősorban egy Avensist vennék a japánok közül, de a többi sem rossz, a rozsdára kell jobban odafigyelni, különös tekintettel a hátsó ívekre. Ha nagyon japánt szeretne, akkor ki kell várni a vételt, előbb-utóbb felkerül valami, ami megfelelő állapotú, gyorsan csak befosni lehet. Ha elmegyünk más irányba, akkor talán a Passatokból van a legnagyobb kínálat, és ugyan nem egy japán, de nem egy probléma kupac, simán vállalható. A Mondóból ennyi pénzért már megjelennek a következő generáció képviselői is, bár a kínálat legalja jellemzően nem feltétlenül a legjobb állapotot takarja, de lehet szerencséje. A 406-osból és a Lagunából is ki lehet fogni jobb példányokat, de az én szívemnek ezek kevésbé kedvesek.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.