Hét évnél öregebb autót ne!

2014.06.14. 07:11

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Kedves Nepperűző!

19 éves Ford Escort kombink valószínűleg megérett a cserére, egyre több gond van vele (váltót, lengéscsillapítót mindenképpen cserélni kell) ráadásul vészesen közeledik a műszaki vizsga. A minap úgy hozta a sors, hogy egy autókereskedés előtt parkoltunk le, és megakadt a szemünk egy 2002-es 1.8-as TDDI Ford Focus kombin, egymillióért. A belseje Ford-illatú és tökéletes állapotban van, de ahogy olvasom, ez nem meglepő a sokat futott példányok esetében sem. Rozsdát csak a csomagtartó nyitójánál fedeztünk fel, de tisztában vagyok vele, hogy ez szériaprobléma. Valószínűleg Németországból hozták be (L-es rendszámú), szervizkönyv nem nagyon van.

A szerelőnket ki akartuk csábítani, hogy nézze meg, de ő azt mondta, ne vegyünk Focust, még benzineset sem. Ő Peugeot-t, Renault, VW-t ajánlott, valamint, hogy 7 évesnél semmiképp sem legyen öregebb.

Most teljesen tanácstalan vagyok, főleg azért, mert internet-szerte ódákat zengenek az első generációs Focusokról (még nálatok is), és ráadásul messze jobban tetszik, mint bármelyik másik kombi abból az időszakból. Fáj nagyon a szívem a Focusért, de a férjem nagyon hallgat a szerelőre.

Mit javasolsz, próbáljam mégiscsak rávenni egy benzines Focus kombira (és melyik motorral), vagy van más javaslatod?

Főleg városban használnánk (óvoda-munkahely-óvoda-nyáron telek), minél fiatalabb legyen - tudom, nem szempont, de legyen a szerelőnek igaza :) -, legyen nagyon megbízható alacsony fenntartási költséggel, és 1,2 millióba beleférjen.


Előre is köszönöm a segítséget!
Zsóka

Kedves Zsóka!


Ez a szerelőről szóló rész a kedvencem. "A szerelőnket ki akartuk csábítani, hogy nézze meg, de ő azt mondta, ne vegyünk Focust, még benzineset sem. Ő Peugeot-t, Renaul-t, VW-t ajánlott, valamint, hogy 7 évesnél semmiképp sem legyen öregebb." Gondolom kilométer se legyen benne 100 ezernél több, mert az sem egészséges. A szerelőtök inkább szereljen, ne adjon autó vásárlási tanácsokat, mert ekkora marhaságot rég nem hallottam, ráadásul pont egy hozzáértőtől. Előttem van a kép, ahogy a szerelő a mindentudók magabiztosságával kinyilatkoztat a hívőnek, a férjed meg issza a szent ember szavait, és otthon felmondja a leckét, mit mondott az orákulum. Mi van, ha az autó hétéves lesz, széthullik atomjaira a lámpánál, és eggyé válik az univerzummal? Gondolom a szerelőtök sosem vállal hét évnél idősebb autót, nehogy pont az ő műhelyéből párologjon el az autó, és ne tudjon elszámolni darabra vele. Az úton lévő idősebb autók gazdái biztos valami izraeli, amerikai, szabad kőműves, földönkívüli összeesküvés részesei lehetnek, hogy megy még az autójuk. Gyorsan meg is hirdetem a 12 éves 340 ezret futott Caddy-met nehogy én is megszívjam. (Hogy fog engem szidni a szerelőtök, ha ezt esetleg elolvassa! :-) ) Ha már a szerelő ennyire vágja a témát, megmutathatná a helyet, ahol a hétéves VW kombikat lehet 1,2 millióért venni, mert nekem is kellene tíz darab. Ne hallgassatok a szerelőre, nyugodtan megvehetitek az első generációs Focus-t, ha az tetszik, az egy jó autó. A kínálat teteje felé pedig lehet valódi kilométeres, szervizkönyves példányokat is találni, és nem is kell elkölteni az összes pénzt. Dízelt én nem vennék ilyen óvoda-munkahely-óvoda-telek felhasználásra, jó oda egy 1.6-os benzines is. A csomagtérajtó mellett, meg kell nézni az ajtók alját is, ott is tud rozsdásodni. Ha sikerült találni egy rozsda mentes példányt, érdemes lenne egy alapos üregvédelmet megcsinálni a kocsin, hogy ne is kezdjen el rohadni.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-