Hibridet második autónak

2014.06.17. 07:50

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Kedves Nepperűző!

Hibrid autó vásárlásán gondolkodom feleségem számára második autónak, többnyire városi használatra. Nagyjából utánanéztem a neten a kocsiknak, de eléggé el vagyok bizonytalanodva. Kérlek, ha tudsz, az alábbi kérdésekben adj tanácsot.

- Először is nem tudom, hogy a hibridek akkumulátora (hajtáshoz) mennyit bír átlagosan, milyen karbantartási költségekkel kell számolnom egy hibridnél? 50.000 km és 4 év alatti kocsikat keresek.

- A keret nem az egekben mozog, így jellemzően a Toyotákat és a Hondákat néztem. A két márka árkategóriája jelentősen eltér tapasztalataim szerint (Auris vs. CR-Z). Emellett a Honda a honlapja szerint nem is értékesít már hibrid autókat újonan. Van ennek vajon valami műszaki oka, vagy csak gazdasági inkább? Óvakodjak a használt Hondáktól? A nagyobb teljesítmény nem motivál, de azért kimehessek autópályára is vele.

- Nem tudom, hogy a városi használatnál érdemesebb-e hibridet, venni, vagy hosszabb távú utakra (töltődik-e városban eleget az akkuja, vagy jellemzően benzinnel fog menni a dugóban)?

- Mire kell egyáltalán rendkívül odafigyelnem egy hibrid autó vásárlásánál?

- A magyar kínálat Hondából elég szegényes, érdemes Németországban nézelődnöm?


Válaszodat előre is köszönöm.

Gábor

Kedves Gábor!

Kezdjük ott, hogy habár nagy Hondabuzi vagyok, azt el kell ismerni, hogy a Toyota hibridje jelenleg a legjobb. Nem kell tartani a Hondától, de a Toyota jobb, ennyi. A Honda CRZ egy hatalmas öngól volt, megcsináltak egy olyan kasznit, ami azt sugallta, hogy a legendás CRX utódja lesz, és ahelyett, hogy beletettek volna egy rendes sport motort, beletettek egy hibrid rendszert. Egy sportautónak látszó tárgyba! Szerintem ez volt az alapvető hiba. Az emberek nem ezt a teljesítményt várták a CRZ formájától, nem is vették, be is kellett szüntetni a gyártást.

A hibrid akkumulátoroktól sokan félnek, pedig nem kell. Jellemzően nem szoktak tönkre menni, ha rendszeresen használva vannak, az akkuk legnagyobb ellensége a hosszabb, akár több hónapos, éves állás. Ha esetleg mégis meghibásodna az akksi, akkor is lehet cellánként cserélni, és mivel nem szokott tönkre menni, ezért nagy mennyiségben lehet a bontóban is venni. Persze ezeket célszerű vásárlás előtt leellenőriztetni. Nem kell tartani az 50 ezer feletti futástól sem, nyugaton sokan taxiznak vele, de nálunk is használják erre a célra néhányan. A hibrideket pontosan a városi használatra találták ki, az a lételemük. A benzin motor rendszeresen be fog kapcsolni, de ez a normális, egyik hibrid sem tud nagy távolságokat megtenni csak villannyal, még akkor sem, ha teljesen fel van töltve az akkumulátor. A fogyasztástól nem kell félni, városban is elmennek öt literrel. Mindig érdemes kint is nézelődni.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-