Avensis vagy Superb?

2014.09.11. 08:22

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Szia Kedves Nepper!

Egy '94-es 626 mazdit használunk, 2.0 benzin, 116 ló, 5xxezer km van benne. Sajnos lassan már a torka is véres lesz. Ezt az autót 12 éve használjuk. Szeretjük, de megöregedett, elfáradt.
Szeretnénk váltani, és miután a japán technika nekünk kifejezetten bevált, kapásból egy 6-7 éves Avensis-en gondolkodtunk (a Honda túl drága, a Mitsubishi nem rúg labdába, a Nissan rönyós lett, a Mazda fordos, maradt a T) 2.0 d4d miután éves 20-30 ezer km-t megyünk az autóval. Ugyanakkor bejött a képbe egy első generációs 3U Superb, 1.9pd is amiben 220 ezer km van, szép, megkímélt, 2008-as és sokkal nagyobb belülről,  mint az Avensis, nem beszélve arról, hogy egymisivel olcsóbb. (a Toyota közel 3, a Superb 2 körül van) Próbáltam utána menni, hogy miért ennyire olcsó a superb, de nem találtam különösebb okot rá (úgy mint  széria hiba, drága a javítás, stb)

Az lenne a kérdésem, hogy minőségben tényleg ekkora különbség van a két autó között, mint ahogy az ára mutatja? Szabad belevágni egy Superb-be? Milyen additív költségekkel kell számoljak (ismert hibák alapján), ha ezt az autót is min. 10 évre tervezzük megvenni?

A keret, amiben gondolkodtunk 2,5-3M. De ha mindez 2-ből is kijönne, az nem lenne mellékes.
Te hogyan döntenél? Közel 3 misi egy 2008-as Avensis 2.0 d4d, 200-250 ezer km-rel, 9 légzsák abs-asr-adaptív tmepomat,xenon stb. Vagy 2-2,2 misi egy 2008-as Superb 1.9pd (116ló) 4 légzsák-abs-asr-sima tmepomat nomál, nem xenon? Nem fogom megbánni a Superb-t?


Válaszod előre is köszönöm, további jó egszséget,
Zoltán

Kedves Zoltán!

Súlyos japán bérenc vagyok, és a Honda után a Toyota a másik kedvencem. Ugyanakkor el kell ismerni, hogy a Skoda szintén jó autókat gyárt. A régi 1.9-es PDTDI hangja csúnyább, mint a japánoké, a karaktere is rosszabb egy kicsivel, de még mindig egy nagyon jó, kiforrott dolog. Javítani nem drága, rengeteg utángyártott alkatrész van hozzá különböző minőségben. A futóművében alumínium lengőkarok vannak, azokba van rögzítve a gömbfej cserélhetetlenül, azoknak a cseréje régen nagyon tudott fájni, de már ez is olcsóbb. A PD befecskendező rendszertől féltek sokan, de ez már egy régi technológia, és nem annyira drága javítani. Nekem már volt több ilyen saját használatú autóm, de csak az egyiknek kellett a hengerfejét javíttatni, a többivel nem volt semmi bajom.

A kettőstömegű lendkerék cseréje lesz egy drágább javítás, a többi valószínűleg csak a kopó dolgok a futóműben és a fékben, valamint az olajcsere. Nekem is van jelenleg egy 1.9-es PDTDI Skodám, abban 10 ezrenként cserélem az olajat, és semmi baja. Én Hondát vennék, aztán Toyotát, de ha az egymilliós különbség megremegteti a lábad, azt is megértem, sokkal kevesebbért is lehajol az ember. Szerintem jól jársz a Skodával is, nyugodtan megveheted.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.