Összkerekest második autónak

2014.09.27. 08:26

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Családom több tagja is asztmás lett, ezért belvárosi panelból kertvárosi dombon levő családi házba költöztünk. Nem urizálásból, csupán azért, hogy a téli mobilitásunk is megmaradjon 4x4-es autó kellene a jelenleg második autóként használt, öregecske 6N Polo helyett. Amiket kinéztem:

Honda HR-V 1.6B, Honda CR-V 2.0B, Mazda Tribute 2.0B, Subaru Impreza 2.0B, Subaru Forester 2.0B ezek mind 2000-2003 közötti évjáratúak 900ezer és 1,2 millió Ft közötti árfolyamon, 200e+ km-el a hátuk mögött. Ami még izgatja a fantáziámat a hirdetések között az egy bordó Nissan Xtrail 2.0B 1,15 millióért. És most azok a dilemmák amik miatt eddig még nem tudtam dönteni: nem vagyunk kőgazdagok, és a fenti autók - ahogy a népítéletben olvasom - nem a takarékosság mintaképei, illetve a másik autónk egy jelenleg 6 éves, újonnan vásárolt 1.5 dci Scenic, tehát a családi autó méret sem lenne fontos....

Talán reálisabb választás lenne egy 4x4-es Panda 1,2B vagy 1,3 JTD motorral. Ilyenből is van fent 1 és 1,45 millió között néhány darab. Ezek vállalhatók? Nem igazán jött be a VW, de van néhány golf IV/Bora variant is a hirdetések között 1.9 TDI motorral, bő 250 ezer km-el. Ezekről mi a véleménye? Kérem írjon pár szót a fenti autókról, hogy egy kicsit tisztábban lássak - pl. ha honda HR-v lenne a választás, CVT-vel is nyugodtan megvehetem? -  , és esetleg várok más tippet is.


Előre is köszönöm.
Szabolcs

Kedves Szabolcs!

A felsorolt benzines 4x4-esek közül a Subarué a legjobb négy kerék hajtás. Ha automata 4x4-eseket nézeget két literes benzines motorral, nyugodtan készüljön 11-12 literes, vagy magasabb fogyasztásra. Ha a gazdaságosság is szempont, akkor a Panda is jó lehet, az 1.3-as multijet kifejezetten keveset eszik. A VW csoport 1.9-es dízeleitől nem kell félni, a 250 ezer kilométertől sem, feltételezve, hogy az valóban annyi, és nem tekert 750 ezer. A VW csoport hossz motoros autóiban ráadásul az Audi quattro-hajtása van, ami az egyik legjobb.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-