2014.10.27. 10:21

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Kedves Becsületes Nepper!

Tanácsért fordulnék Önhöz, bízva tudásában, tapasztalatában.

Hegyi lakosként, gyakori snowboard túrázáshoz (50-100km-es hegyi utak), ezen felül rövid távhoz (10km-re van a legközelebbi nagyváros), illetve évi 2-3 nagyobb úthoz (800-1000 km) keresek megfelelő autót. Az észérvekkel (fogyasztás, biztosítás) ellentétben áll egy olyan kívánalom is, hogy most a 30. életév derekán gyerek nélkül még szeretnék egy erősebb járművet. Utána majd lecsillapodom.

A fentieket összegezve az alábbi feltétellista alakult ki bennem:
- benzines (egyszerűen számomra egy autó benzines)
- összkererekes, hogy ha lehet minél kevesebbszer kelljen hólánchoz nyúlni
- kombi a jó pakolhatóség érdekében (3-4 fő sífelszereléssel)
- erős (előző autóm egy 2007-es Mazda 2 literes benzines volt, kicsit feljebb lépnék)
- max 12-14000 EUR ár Ausztrián kívülről, max 16000 EUR Ausztrián belülről

Mivel japán párti vagyok, így a fenti kritériumok alapján én 2007-09-es Subaru Legacy kombikat nézgettem a 2.5i (173 LE), illetve a 3.0R (245 LE) motorokkal. Ezen típusokat egyébként főként Svájcban találtam meg, ott látni jó párat egészen kevésnek tűnő kilométerrel is (tényleg tartanak ott ilyen autókat télire?).

Érdeklődnék, hogy Önnek van-e tapasztalata a fenti típusokkal, illetve, hogy alternatívaként mit tudna ajánlani (ha egyáltalán kell)?


Válaszát előre is köszönöm, üdvözlettel:
László

Kedves László!

A Subaru teljesen jó arra, amire kell, és nagyon megbízható autók. Svájcban nagyon népszerűek a Subaruk, és ez már a nyolcvanas években is így volt, csak akkor még legyőzte őket a vasoxid. Annak idején nagyon sok érthetetlen dolgot láttam Svájcban, rengetegen jártak/járnak nagyon erős autókkal. Sok hetven éven felüli nyugdíjas "veretett" az autópályán Impreza GT-vel, 110 körüli tempóval. Vettünk egyszer egy Impreza GT-t egy kis faluban a helyi autószerelőtől, a felesége hordta vele a gyerekeket oviba. 218 lóerővel, ötvennel. Az kocsi akkor még nem ment 80-100 felett, de utána aztán bepótolta. :-) Alternatívaként csak a Subaru Outback jut eszembe.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.