Sokat futott dízelt a BMW-től vagy fiatalabb benzinest mástól?

2014.11.21. 10:43

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Nepperűző!

Az alábbi számomra igen nehéz helyzet eldöntésében kérem segítségét: Autóvétel előtt állok, van az ismertségi körömben egy igazoltan jó állapotú ismert előéletű (a jelenlegi tulaj előtti tulaj is ismert) rendszeresen karban tartott, igen jól felszerelt 2001-es évjáratú BMW 530d sedan manuális váltóval M-pakettel klímával meg nem is tudom még mivel, igen kedvező áron nagyon jó állapotban. A gond csak az, hogy az autó több mint 400 ezer km-t futott, a tulaja több mint 4 éve Németországban dolgozik és ezzel járt ki és haza. Meg szabad-e venni ilyen futásteljesítménnyel ezt az autót?

Ami a vásárlás ellen szól még, hogy igazából nincs szükségem egy ekkora autóra, meg nem is vagyok elájulva a BMW-ktől, csak a kedvező ár, az állapot és az ismert előélet miatt került képbe.
Évi max 12-14 ezer km-t megyünk párommal, gyerek még nincs, ezért én inkább valami hétköznapi egyszerű és benzines autóban Pl: 2002-2005 körüli Focus-ban, vagy Octavia-ban gondolkodom.

Ön mit tenne a helyemben?

Kedves Kérdező!

Meg szabad venni egy 400 ezres futású autót, különösen, ha azt túlnyomó részben autópályán használták, mert annál jobb nem történhet egy autóval. Meleg a motor, a víz és az olaj, folyamatosan részterhelésen, egy fordulaton megy megfelelő olajnyomással. A motornak ilyen üzemben gyakorlatilag nulla a kopása, de az erőátvitel többi része sem kap nagy terhelést. A 400 ezer kilométer egyáltalán nem sok, ha most varázsütésre minden autónak a valós kilométer futás jelenne meg a kijelzőjén, nagyon sok embernek felakadna a szeme, hogy mennyi van ezekben a BMW-kben.

Ezek az E39-esek elég megbízható autóknak számítanak, de lehetnek olyan költségek, amik nem esnének jól. Nézze meg, hogy van-e kedve nagy gumikat vásárolni az M-es felnikre, és hogy mennyibe kerülnek a kopó alkatrészek (pl. kettőstömegű+kupplung, féktárcsa) a BMW-hez, illetve a másik két benzines autóhoz (azokban nincs is kettőstömegű). Ekkora éves futáshoz jobb egy átlagos benzines, mert a BMW simán többet eszik ezeknél, így még a dízel kisebb fogyasztása sem szól a bajor mellett. Ha nincs bekattanva a BMW-re, akkor hagyja ki.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-