Eljött a nap, megveszem az első autómat. 750 ezrem van rá

2014.11.26. 07:55

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Kedves Nepperűző!

Elérkezett a pillanat, hogy ez a sok éve várt esemény végre napirendre kerülhetett, így szeretnék Önnek feltenni a nagy kérdést: Milyen első autót ajánlana, amennyiben a vételár 750.000-es határ övezi? (Természetesen az átírás és egyéb költségek nélül).

Természetesen az összes totalcaros cikket alaposan átolvasva, alkatrész-katalógusokat bújva a következő típusokat találtam:

1997-1998 Audi A3 1.6
2004 Alfa 147 1.6T
2002 VW Polo 1,4 16V
2002 Seat Ibiza 1.4 16V
2003 Seat Leon 1.6 16V

Ezek a típusok tűntek az Ésszerű döntésnek, de a felsoroltak közül melyik lenne bölcs és nem unalmas választás Ön szerint?

Nagy vágyam volt egy BMW 316/318 E36-os coupe is, de sajnos azt nagyon leszavazták a családi körömben, mondván régi, nem megbízható és drága a fenntartási költsége. Igazuk volt?

25 éves vagyok, az autózás és az járműtechnika szerelmese, másfelől szeretek előre és meggondoltan, bölcsen dönteni. Ennek fényében milyen alternatívák létezhetnek még?

Előre is nagyon köszönöm a türelmét és a segítségét!


Tisztelettel: Péter

Kedves Péter!

Alfa 147, mint ésszerű döntés? Ne már. A BMW megbízhatatlan, de az Alfa, aaaaz igen! Ha nincs becsípődve az Alfára különösebben, akkor az nem az ön autója. Azt érzem a típusválasztásból, hogy nemcsak a BMW ellen van családi nyomás, de a VW csoport mellett is. Ezek a VW csoportos autók nem rosszak, de nem is a legjobbak, viszont unalmasnak unalmasak. Ezekben az autókban nincs tűz. Egy Honda Civic sokkal jobb autó műszakilag, és ennyiért már a 2001-től gyártottak között is lehet válogatni. 
 
"Nagy vágyam volt egy BMW 316/318 E36-os coupe is, de sajnos azt nagyon leszavazták a családi körömben, mondván régi, nem megbízható és drága a fenntartási költsége. Igazuk volt?"
 

Nem volt igazuk, a családja téved, és az az érzésem, hogy a családtagok személyes vélelmeik alapján próbálják befolyásolni önt. Biztos, hogy jót akarnak, de megkérdezném, hogy volt-e már nekik BMW-jük, és a tapasztalataik alapján formálnak véleményt vagy hisznek valamit, és úgy beszélnek? Nem megbízható? Gyakran lerohadt alattuk? Volt már nekik? Öreg? Az. És akkor mi van? Csikósnak a legfiatalabb autója is már potenciális anyuka lenne, ha nő lenne, a legöregebb pedig nagymama. A szerkesztőségben Papp Tibi 98-as Avensis-e a legfiatalabb autó! Ja nem, az én Caddy-m 2002-es, de azt emberi számítás szerint nem vesszük autónak.

Az E36-osokkal kapcsolatban arra kell figyelni, hogy hajlamosak a rozsdásodásra. A küszöböknél, sárvédőíveken, ajtók sarkainál lehet számítani rájuk. A modellek közül a 318 IS-t javasolnám előszeretettel, a 316 elég döglött, nem kapná meg tőle, amit a BMW-ben keres. A 318 IS egy nagyon jól sikerült autó. Jó összhangban van a motor, váltó és a difi, képes ötödikben leforogni, mentem vele 230-at óra szerint (természetesen Timbuktu egyik elhagyott repülőterén), ami még akkor is jó, ha sokat csal az óra. Nekem volt több is saját használatban. Egy a feleségemé volt, egyet pedig csapatós kocsinak használtam a Mátrában. Mindkettő egy tüsszentés nélkül ment évekig, pedig a csapatós kocsi kapta az ívet rendesen, és sok időt töltött négyezres fordulatszám fölött. Amikor eladtam az enyémet, egy ismerős vette meg, és még évekig használta bármilyen probléma nélkül. Ennyit a megbízhatatlanságról. Itt nálunk Gödöllőn is foglalkoznak néhányan E 36-osok behozatalával, de ők pavlovi reflexszel azonnal kivágják a katalizátort alóla, és beraknak valami kisebbet, a kétcsöves rendszerek helyett pedig alátákolnak valami egycsövest. Viszi őket a vér, és kell még az a harmincezer forint a katalizátorért. Úgyhogy vásárláskor rákérdezni, alánézni, és ha friss hegesztés van a katalizátornál, akkor keresni szépen egy másikat. Amúgy meg hajrá, 318 IS-re fel, mer' az jó! Keresni kell egy rozsdamentest, csinálni rá egy rendes üreg és alvázvédelmet, és még sokáig jó lehet.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.