Évi 6-8 ezerhez megérné a dízel?

2014.12.13. 16:11

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt nepperűző

Jelenleg egy 99-es 1,8 benzines Focus-szal járok. Anno újonnan vettem, időközben sokszor le tudtam volna cserélni. Akármilyen típust kipróbáltam, amikor kiszálltam, meghúztam a vállam, semmivel nem nyújt többet, mint a már 300 ezret futott fókám. Most viszont változnak a körülményeim, egyben az autózási szükséglet. Évi 6-8000 város, aminek többségét az asszony Smartjával oldom meg. Kb. ugyanennyi túlnyomórészben autópálya. Nem vagyok fiatal, de sportos vezetésből, kényelemből nem szeretnék kevesebbet. Nincsenek előítéleteim sem márka, sem gyártási hely szempontjából. Szerinted ennyi pályához érdemes dízelt fenntartani, vagy maradjak benzinesnél? Melyik náció, melyik gyártmánya, típusának három év körüli alsó közepe lenne szerinted az ideális választás? A rendelkezésre álló keret elmehet 3 milláig.


Tanácsodat előre is köszönöm:
György

Kedves György!

Szerintem nem kell dízel ilyen futáshoz, mert ha belekalkuláljuk a dízel későbbi várható karbantartási költségeit, akkor már nem a dízel felé billen a mérleg nyelve. Azonban van néhány kivétel is, mert például a Kia Ceed/Hyundai i30-ban nincs kettőstömegű lendkerék, így azt nem is kell cserélni, valamint a befecskendező rendszerük is elég stabil. A 115 lóerős motorok jól mennek, és nem fogyasztanak hat litert sem. Ha benzinesben gondolkodik, akkor valami japán szívó benzinest vegyen, mint a Mazda 3 vagy a Honda Civic. 
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.