Élményautót hat-hétszázezerből

2014.12.17. 08:07

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt becsületesnepper!

Egy olcsó élmény autó vételén gondolkodom, és ehhez kéne a segítsége. Leginkább hátsókerekes autók érdekelnének olyan 6-7 ezerig. Lehetőleg viszonylag nagy benzinmotorral. Második autónak lenne, afféle szerpentin menőnek, kanyarvadásznak, télen is. Az szempont lenne, hogy ne kelljen folyton szervizbe hurcolni, és menjen mint a barom, és szeresse a kanyarokat. Nagyon tetszik a régi E190-es Merci, nem tudom a valóságban van-e olyan sportos mint a Taxiban volt anno- és ha van olyan, akkor melyik motorral érdemes venni?

Ha már német vonal, ott BMW is. Az E30 egy ikon, nagyon szép, mindig is vágytam egyre, de már drága a viszonlyag jó állapotú és a igazság az, hogy már sajnálnám. Ez a sajnálat a baby benzet is érintené..Elkezdenék ezerrel költeni rá, de akkor már nem mernék hóban csúszkálni vele...Eddig minden autóm megkapta a jó gazda törődését, és ez most is így lenne, de azért itt szeretnék élni azzal a kb. 160- 190 lóerővel, ha csak néhány másodpercre is. Ezért E36 tűnik a jó döntésnek. De ha az akkor melyik? 323i? 325? 328? Esetleg az első C-osztály? Van olyan kivitele, ami megüti a BMW által várható élményt? Vagy hagyjam az egészet fenébe, és vegyek egy Sierrát vagy egy Omegát, vagy egy Ladát heggesztett difivel, és irány a Bükk?


Előre is köszönöm hogy segít eligazodni ebben a tengernyi adatban...

Válaszát várva,

Attila

Kedves Attila!

Gondolom a 6-7 ezerig, az 600-700 ezerig akart lenni. A Taxiban nem 190-es Mercik voltak, hanem E500-asok, azokat a W124-es bódéból csinálták. A legszembetűnőbb különbség az első lökhárítóban és az első sárvédőkben van. Itt van a sima W124 E és a W124 E500. Jól látható, hogy az 500-asnak mennyivel szélesebb az első kerékjárata. A legfontosab különbség azonban a géptető alatt van. Az E550-ben egy ötezer köbcentis V8-as motor van, azért dől a filmben olyan szépen a kerékről a füst. Van egy rossz hírem vele kapcsolatban. A típus nem felel meg a címben meghatározott "olcsó élményautó" kritériumnak. Ezek mára gyűjtői darabok lettek, és a tényleg jók a 4-5 milliótól kezdődnek fölfelé. A 190-esből nincs igazán olyan, ami beleférne a keretbe, és lenne benne elég akarat, de a Merci karaktere sem olyan, hogy kívánná a csapatást.

A legjobb megoldás a BMW E36 lenne, azokból van relatív a legnagyobb választék. Én 325-öst vagy 328-ast vennék, ha nincs benne sper, akkor az lenne az első, hogy tennék bele, anélkül nem megy rendesen keresztbe. Fontos, hogy a futómű jó legyen alatta. A jót úgy értem, hogy nem lóg semmi, és van négy tényleg jó minőségű gátlóm. Borzasztó érzés, mikor lobog az autó keresztben, és le akar esni az útról. Ha csak hójárás lesz vagy csak néha "véletlenül" elmegy az autó keresztbe, akkor jó a széria futómű is, de ha aszfalton is akarja rendesen csapatni, akkor kell egy rendes futómű is az autó alá. Innentől vége az olcsó élményautónak, és elkezdenek repkedni a szép kerek számok, és nincs megállás.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.