Hétszázezerig 2000 utánit, 200 km alatt

2015.04.04. 17:29

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Kedves Nepperűző!

Napi szinten használandó, elsősorban munkába járós (kb. napi 40 km) autót keresünk a párommal. Mindenképpen benzines autóban gondolkozunk. A cél, hogy egy megbízható, nem túl drága fenntartású autót találjunk 6-700.000,-Ft körül. Az elvárások között szerepel nálunk a szervó és lehetőleg az ABS, de az se gond, ha klímás az autó. Az évjárata lehetőleg 2-ssel kezdődjön, a km pedig 1-ssel.

Sok-sok véleményt és tesztet olvastunk, hallottunk, pro és kontra mindegyik autóval szemben: "francia autót ne", "olasz autót ne", "a német autó megbízható", "a keleti autó alkatrésze drága" stb. stb.

Pár típus, amelyek szimpatikusnak tűnnek, de vajon jogosan-e? Clio, Kalos, Yaris, Thalia, Fiesta, Corsa.

Melyek Ön szerint az ajánlott típusok ebben a kategóriában?


Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Dániel

Kedves Dániel!

Én először megnéznék egy-két Yarist, illetve Ford Fiestát, szerintem ezek a legjobbak ebből a listából. Ezekben az évjáratokban sajnos már néha előfordul némi rozsda, általában a kevésbé jól sikerült javítások nyomán.
Erre odafigyelnék jobban, de alapvetően mindkét autó elég megbízható. Ez a kedvenc mondatom a leveléből: "Az évjárata lehetőleg 2-ssel kezdődjön, a km pedig 1-ssel." Mert akkor mi van? A 2000-es évjáratú, 190 ezret futott autó jó, de a karbantartott 99-es, 210 ezret futott autó rossz? Rengetegszer elmondtuk, hogy nem évjáratot és kilométeróra állást veszünk. Magyarországon, ahol ilyen mértékben van megtekerve az autók kilométerórája, számít valamit, hogy mit mutat a műszer?

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.