Japánbérencnek francia helyett

2016.01.01. 12:50

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Becsületesnepper!

2004-es 1,1-es C3-unkat szeretnénk egy kicsit nagyobb, kényelmesebb, hűvösebb (klímás), és dinamikusabb autóra cserélni. A keret 2,5-3 millió között mozog, persze nem baj ha kevesebből is kijön. Sajnos Japánbérenc vagyok. Renault-házasság előtti Nissanok szolgálják hűen családunkat mai is. Éves szinten 15 000 km-t megyünk kb. 50% város, 30% országút, és 20% autópálya arányban. Melyik típus az amelyik városban nem eszi le a gatyánkat és viszi a 140-et is? Néztem 2009-2010 Civicet 1,4-1,8 motorral, Aurist (kövezzenek meg, nekem tetszik) 1,6 benzinest 6 sebességes verzióban, vagy esetleg 1,4 d4d-ben. Ebből akad HSD-is ennyiért de tölteni nem tudom (lehet egyáltalán?) és a reggeli rövid sulis utak alatt nem tudom megtérülne-e egyáltalán. Ugyanezért félek hogy a dízel sem melegszik be a rövid út alatt (15-25 perc). Azt sem tudom, hogy a HSD autópályán és országúton megéri-e vagy hogyan viselkedik. A Jazzel egy bajom van, valahogyan nem visz rá a lélek, mert nem tetszik.

Tanácsodat előre is köszönöm!
Péter

Kedves Péter!

Ezek közül mind viszi a 140-et. Civicből inkább az 1,8-ast venném, az 1,4-es is elég a helyváltoztatáshoz, de a nagyobb jobb az autópályán. A sok rövid út miatt inkább a benzinest venném. A hibridet nem kell külön tölteni, tölti az magát, ráadásul pont az ilyen felhasználásra találták ki őket, és az fog a legkevesebbet enni mind közül, 5-5,5 literrel beérik száz kilométeren. Ha az Auris tetszik, akkor vegyen azt, nincs vele baj.

Üdv:

doki

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.