Rohangálós kis dízelt hosszabb távra is

2016.06.24. 11:16

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Nepperűző!

Fiatal, megbízható, benzines, automata, ám 10 litert fogyasztó CR-V-m mellé szeretnék egy alacsony fogyasztású kiskocsit, amit majd kb. 1 év múlva átadhatok a feleségemnek tanulóautónak. Addig is kisebb és egyaránt nagyobb utazásokra (heti 2* 400km-aminek a fele autópálya) használnám.

A megbízhatóság, az alacsony fenntartási költség, a 4-5 liter körüli fogyasztás és a 150e km-ig terjedő futásteljesítmény lenne az elvárásom, hogy még pár évig szolgáljon. A keret 1M FT +/- 100e.

A kiszemeltjeim: Suzuki SWift 1,3 ddis, Citroen C3 1.4 Hdi, Toyota Yaris 1.4 D-4D stb. Mit gondol, mi lenne az ideális választás? Eszébe jut még valami alternatíva? Illetve igaz a rémhír, hogy ezek a kis kerregők autópályatempónál rosszul fogyasztanak?

Válaszát előre is nagyon köszönöm, üdvözlettel: Matyi

Kedves Matyi!


Sokszor elmondtuk már, hogy nem kilométert, hanem állapotot veszünk. Egymillió forintért hagyjuk ezt a 150 ezernél ne legyen benne több szöveget, mert jellemzően nem azért vesz valaki dízelt, hogy a garázsban tartsa, és nincs nagy realitása. Persze lehet találni ilyeneket, de ritka, mint az igazmondó politikus.


Nem rémhír, de igaz, hogy egy kis motor forszírozottabb tempónál többet eszik, mert egy kicsit erőlködik. Ebből a felsorolásból én a Yaris-t venném elsősorban, az a legjobb kis dízel autó. Ha haladni is szeretne, akkor inkább válassza a relatív nagy motor, kis kaszni kombinációt, mert a nagyobb motor nem erőlködik ugyanannál a tempónál, ezért ugyanannyit vagy kevesebbet is ehet.


Én vennék egy 1.9 PDTDI VW Polót vagy Fabiát, mondjuk inkább Polót, az igényesebb, mint a Skoda. A 4-5 literes fogyasztást is fenntartásokkal kezelném, inkább öt literre számítson, de az is nagyon jó, persze ez lábfüggő. Egy rendesen karbantartott dízelnek a 400-500 ezer meg sem kottyan, sőt, ott még csak be van járatva.

Üdv:

-Becsületesnepper-