Német prémiumot 5,5 millióig

2016.08.10. 10:39

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Becsületesnepper!


BMW, Mercedes autót szeretnék venni maximum 5,5 millióig. A leginkább tetsző autó a BMW F10. A másik kiszemelt még a Mercedes W212. Dízel autók érdekelnek. Az Audi A6 C7 későbbi kiadása miatt nem fér bele a keretbe de ha beleférne elgondolkoznék rajta. Fontos lenne, hogy 6-7 évnél öregebb ne legyen és lehetőleg felső középkategória (amibe a 2 típus pont belefér). Városban és autópályán is használva lenne kb évi 30.000 kilométert.

BMW ből 520d-t még Mercedesből E200, E220 CDI típusokat találtam ebben az árban. Elképzelhető, hogy amennyiben megkapta a kellő szervizelést komolyabb tétel évekig sem jönne elő? Tudom, hogy fenntartási költségei magasabbak mint egy egyszerű autónál, de itt is igaz, hogy van amire a (kategóriájához képest) keveset kell költeni de a másik pénztemető?

Tisztában vagyok a veszéllyel de érdekelne, mire számíthatnék ha sikerül kifognom egy szerencsés darabot vagy mire hogyha kevésbé lennék szerencsés. Fontos még megjegyeznem, hogy az ez előtti szériák annyira nem érdekelnek.


Válaszát illetve hozzáfűznivalóját várom!

Péter

Kedves Péter!

"Elképzelhető, hogy amennyiben megkapta a kellő szervizelést komolyabb tétel évekig sem jönne elő?" Bármi elképzelhető, illetve ennek az ellenkezője is. Mindenki ebben reménykedik, mikor azt érzi, hogy kellene egy német prémium. Egy ilyen autó tulajdonlásának a feltétele, hogy elég vastag a pénztárcája, és nem fél használni, illetve ha használni kell, akkor szívesen használja. Ez azt jelenti, hogy esetlegesen mosolyogva kifizet 500-600 ezret, mert önnek BMW-je vagy Mercedes-e van, és ez megéri önnek. Nem tudja senki megmondani, hogy mikor megy tönkre, lehet, hogy évekig szinte csak tankol, lehet, hogy milliókat költ majd el rá.


A BMW nyolcgangos automata váltója nagy eséllyel megy tönkre, de a 180 lovas motorjuk főtengelye is el tud törni. Az egy másik dolog, hogy felpofoznám azokat, akik megtervezték és gyártásba engedték, hogy a főtengely és a vezérlés lánckereke egy anyagból legyen, és ha cserélni kell a lánckereket, mert későn cserélték a vezérműláncot, akkor a főtengelyt kell cserélni. Bence barátom tíz évig tulajdonolt egy E60-as 530D-t. Ő a tíz év alatt ráköltött 5.5-6 milliót az autóra, igaz, az övé tíz év után is jó volt. Volt olyan év, ami másfél millióba került, és volt olyan, ami szinte semmibe. Amikor eladtuk, és rádugták a gyári számítógépet, a szerelő csodálkozott, hogy ilyen E60-ast rég látott. Ennek a műszaki állapotnak ennyi volt az ára. A bmw-sek szerint viszontF10-es rosszabb, mint az E60-s.


A Merciket nem ismerem, mert sose kedveltem őket, így tapasztalatom sincs velük, de állítólag jobbak. Én ennyi pénzért Lexust vennék, ha már prémium kell. Erre is van egy példám. A volt főnököm akart hetes BMW-t, S Mercit vagy A8-ast venni, én rábeszéltem a Lexus LS 430-ra. 250 ezer kilométer és tizenkét év alatt a fejegység ment benne tönkre, mert a kisfia beledobott egy húsz forintos érmét, és letestelt, de ez legkevésbé az autó hibája. Ezen kívül olajat, szűrőket, és féket cserélt meg tankolt. Na ezért is vagyok japán bérenc.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.