Futárkodásra kis dízelt

2016.11.23. 12:37

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Becsületesnepper!

Meglehetősen ritka kérdéssel fordulok Önhöz!

Városba keresünk ételkiszállításra megbízható dízel kisteherautót. A keret kb. 400e+áfa. Reggel bemelegszik, aztán megy estig. Napi 100-130 km az év 364 napján. B Corsa 1.5D már bizonyított, de bővíteni kell a flottát, és nyitottak vagyunk valami újabb felé (már ha érdemes).

Félünk a turbóstól, vajon mennyire tolerálja, hogy - akár hajtás után azonnal - napi 50-szer leállítják és beindítják.

- Jelenlegi favorit: Opel Corsa C 1.7 DI/DTI/CDTI (1.3 kizárva)

- Esetleg Peugeot 206 1.4 HDi

Vagy felejtsük el a turbót és válasszuk a híres Saxo/106 1.5D-jét? Vajon az ilyen használatot is jól tolerálják?

Válaszát előre is köszönöm!

K.

Kedves Kérdező!

Én nem félnék a turbótól, de tény, hogy ami benne van, az el is romolhat, illetve a kettős tömegű lendkerék is tutira tönkre fog menni a sűrű indításoktól, leállításoktól. A Saxo/106-os 1,5-ösét nem lehet agyonütni, szerintem nincs még egy ennyire keveset fogyasztó és el nem romló autó. Ha az megáll, akkor leesett az adagoló mágnesszelepéről a vezeték, vagy kifogyott az üzemanyag, más nem lehet.

106

A másik ilyen igásló a VW 1,9-es szívódízele, az is kimegy a világból. Nekem egy 1,9 SDI Caddy-m van, van benne 390 ezer, de nem úgy érzem, hogy bármi tönkre akarna menni rajta.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.