Milyen motorral vegyem a Megane-t?

2016.11.30. 10:58

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok. Van egy 2003-as Renault Thaliám (1,4 16v 98 LE), amiben legalább 270 000 km van már (56 000 km-el vettem, bérautó volt előtte kb. 1 évig). Ezt még megtartanám, mert az állapota még ma is "újszerű", a fiamnak meg friss jogsija van, így ezt megkapná Ő.

Ami nagyon tetszik, az a Megane Grandtour III 2013-2014 évjárat. (lehet velem van a baj, de ez van) Évente kb. 20 000 km-t megyek. A szívó 1,6-ost kicsit gyengének találom ebben a méretben. Amikkel szemezek: 1,4 tce, 1,6 dci, esetleg az 1,5 dci-ből a 110 lovas. Kb. 3m ft-ot szánnék rá. A kérdéseim:

1. mennyire kell félnem ezeknél a motoroknál (dci) az üzemanyag ellátó rendszertől (nagynyomású sziv.+ porlasztó)? Amiket találtam 130-200 e km közötti futásteljesítményűek.

2. Mivel még nem volt dolgom olyan autóval, amiben volt kettős tömegű lendkerék, azoknak mennyi a várható élettartamuk? (a Thaliában még nem volt kuplung sem cserélve pedig utánfutót is elég gyakran húzok vele)

3. Tudom, hogy a dci kevesebbet fogyaszt, de valahogy a benzin szagát jobban szeretem.

Nagyon köszönöm megtisztelő válaszát!

Gyula

Kedves Gyula!

Az 1.5 dci egy időzített bomba volt, de ha jól tévedek, akkor 2009-től már nem a hírhedt Delphi befecskendező, hanem Bosch-rendszer került bele. Ezzel már jóval kevesebb probléma volt. A vicces, hogy miután az egész autós világ tudta, hogy milyen a Delphi rendszer, megvette a Mercedes, és most azokban van.

03-Renault-001

A tce és 1.6 dci motorokkal még nincs elég tapasztalat ahhoz, hogy érdemben lehetne valamit mondani, én még csak 1.2 tce-t vezettem. A kettőstömegű tönkre fog menni, mert van benne. Az élettartama nagyban függ a használat módjától. A Mondeókban sokat láttam, ami 160 ezernél cserés lett, de Accordokban láttam már néhány 400 ezer feletti futásút még a gyári lendkerékkel. Ha alacsony fordulaton nyekteti, az nagyon árt a lendkeréknek, indításkor, leállításkor mindig legyen benyomva a kuplung. Nem szabad alacsony fordulatról kigyorsítani, a fordulat legyen kétezer körül, kapcsoljon vissza, ha előzni, gyorsítani akar. Sok embert látok a próbakörön 1000-1100-as fordulatról gyorsítani, és nem is érzik, hogy remeg a motor. Ez nagyon árt a lendkeréknek. Abban nem tudok tanácsot adni, hogy benzinest vagy dízelt vegye, mert ezek a motorok mind nagyon újak, szívó benzines már nincs, és nem ismerem kis turbósakat.

Üdv:

-Becsületesnepper-