196 centihez valamit egymillióig

2017.02.18. 11:31

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Becsületesnepper!

Első autóvásárlás előtt álló srác vagyok, aki nem tud döntést hozni. Van 1 millióm meg egy kicsi, és olyan autót keresek, amivel a lehető legkevésbé tudnék befürödni. Lehet túl sok szempontot veszek figyelembe és ez okozza a gondot. Megpróbálom összefoglalni.

Szóval elég magas vagyok (196cm), talán az elsődleges szempont a kényelem. Nézegettem Mondeókat szedánból, kombikból Focus, Megane, H Astra. Nagyjából ezek a nagyobb kasznisak.

Aztán mivel valahogy úgy képzelem el, hogy 2-3 év múlva amúgy is szeretnék valami újabbat gondoltam keresek kisebbet is. Elkezdtem a Golf IV-et is nézni, találtam pár Golf V-öt is. Ezek kinézetre igen csak tetszenek, de valahogy nem találtam meg az ideális felszereltséget. Bármilyen kocsit nézek mindenképp minimum 80 lóerőset szeretnék, szóval az ideális motor 1,6, 1,8 benzin, ezt úgy az összesre értem. Kisebb autókból még H Astra, illetve Citroen C4 amiket találtam és tetszenek is.

Tehát olyan autót keresek, ami motorikusan nagyon megbízható, kényelmes, elég jók a belső méretei az én méreteimhez, és a felszereltsége is azért rendben van (gondolok itt elektromos ablakra, tükörre, klíma, könyéktámasz, ezek a fontosak, a kevésbé pedig a digit klíma és a multi kormány). Természetesen a km-et is figyelembe veszem.

A felsorolt járművek közül melyiket preferálná a leginkább a számomra, esetleg volna egyéb javaslata mit nézzek. Illetve nagyjából mi az a Km óra állás, ami felett már nem érdemes keresgélni?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Chewbacca

Kedves Chewbacca!

A Mondeókat nem ajánlanám, szinte mind rohad, amik egymillió körül, alatt vannak. A Focusokból viszont az első generáció végéből már jobb eséllyel foghat ki rozsdamenteset. Rozsdát az ajtók belső élénél kell elsősorban keresni, ott szokott kezdődni a baj. Műszakilag elég megbízhatóak, nem sok baj van velük. Golf IV-esből már nagyon szépet lehet ennyiért venni, Golf V-ösből viszont szinte csak a pudva van ennyiért. A kacsaseggű Megane-t hagyjuk, maradjunk annyiban, hogy nem ez a kocsi volt a Renault csúcspontja. A Citroen C4-es is tudja azt amit a sztereotípiák után várnák tőle, minél több extra van benne, annál nagyobb eséllyel lesznek elektromos problémáink, és nem mindet lehet megoldani. Az, hogy felgyullad egy motor kontroll lámpa majd elalszik, az normális. A H Astra már sokkal jobb, ott az Ecotec motoroknál előfordulhat olajfogyasztás, de nem rossz kocsik.

FORDFocus5Doors-2833 1

A felsoroltak közül egy H Astrát vagy egy Focust vennék, amúgy meg egy 99-03-ig gyártott Accordot, mert az jó, és nem romlik el. Nincs olyan, hogy mi az a kilométeróra-állás, ahol még meg szabad venni egy autót. Vannak karbantartott sokat futott nagyon autók, és vannak elhanyagolt keveset futott roncsok is. Az én Caddymben 400 ezer kilométer van, és gondolkodás nélkül elindulnék vele a Holdra is. Mindig mondom, hogy állapotot veszünk, nem évjáratot meg kilométeróra állást.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.