Prémium kontra népautó 3,5 millióig

2017.03.16. 15:37

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Nepperűző!

Nemrég Németországba költöztem, ahol új munkám új anyagi lehetőségeket is adott számomra. Eddig egy '98-as F Astrát hajtottam, annak azonban több problémája is van a nulla presztízsértéken túl, ami miatt hamarosan meg kell válnom tőle.

Új autóm méretben és minőségben is jelentős ugrást jelentene, viszont a kinézett 2,5-3,5 millió forintos vételár túl tág. A prémiumból a 10 éves, a népautókból a 6-8 éves is belefér. Emiatt segítségét szeretném kérni, hogy megtaláljam itt az arany középutat. Tisztázásképp a paraméterek: németországi üzemeltetésű, kombi kialakítású, a fogyasztás miatt preferáltan dízeles (de benzinről is meggyőzhető vagyok) és 130-200 lovas járművet keresek. Használni főként 10-30 km-es távolságú ingázáshoz, pár hetente 150-300 km-es túrákhoz és néha jól megpakolva 750 km autópályához fogom. A felső keret forintban értve kb. 3,5 millió, amibe az átírásnak, rendszámnak, biztosításnak, első szerviznek, stb. is bele kell férnie.

Bevallom, szívemhez legközelebb a 2008-2011 közötti C-Klasse kombi áll, de a népítéletek alapján motorikusan és elektromosan is sok hiba jellemzi ezt. A piac átnézését követően nagyjából tetszési sorrendben a következőkre gondoltam. Ezekből kérem, segítsen nekem kiválasztani (vagy hozzáadni) azt az 1-2 modellt, amit érdemes lenne komolyabban is körbejárnom, vagy azonnal levadásznom:

- Mercedes-Benz C-Klasse (preferáltan C220 CDI)

- BMW 3 (E91, 20d vagy nagyobb, esetleg E60 5-ös)

- Volkswagen Passat (B6, B7)

- Mazda6

- Opel Insignia

- Ford Mondeo

- Audi A4 (esetleg A6)

- Skoda Octavia

- Honda Accord

Fontos számomra a vezetési élmény és a megbízhatóság. Német autókról lévén szó bízom a magyarnál jobb állapotban (főként a futóműnél), de persze nem mind arany, ami fénylik.

Ön melyik modellre csábulna rá a helyemben? Melyikkel lehet a legkevesebbet szívni? Esetleg a két kérdésre azonos a válasz?

Üdvözlettel: Kálmán

Kedves Kálmán!

Amikor írta, hogy az F Astrának nulla a presztízse már tudtam, hogy benne lesz a felsorolásban a Mercedes, a BMW és az Audi. Ezeket nyugodtan felejtse el, egy hipertérugrás lesz a szervizköltség az F Astra után, pláne, ha valamit Németországban kell rajta megcsináltatni. Ott a nyolcvan eurós rezsi órabértől lehet fölfelé számolni, de ezeknek a prémiummárkáknak a szervizében ez lehet 130-140 euró is. VW Passatból vagy az 1.9 PDTDI (lényegesen öregebbek) vagy a 2.0 CRTDI, a 2.0 PDTDI-t felejtse el, ugyanez vonatkozik az Octaviára is, illetve az A4-esre.

Volkswagen~Passat~(6)

Mazdából inkább benzinest vennék, valamiért nekem a dízelek nem jönnek be, nem érzem olyan jónak őket. A 2008-tól gyártottakat még nem éehet tudni biztosan, hogy mennyire rohadnak, mindenesetre én már láttam rozsdásat. Az Insigniáknál a turbócső repedés az egyik tipikus probléma, de az örvénycsappantyú is kiszopósodik 200 ezer kilométerig. Az Accord 2008-tól gyártott szériáján már kiküszöbölték azt a néhány típus hibát, ami az elődjénél még előfordult, ezeknél már nem hallottam semmi bajról.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.