2017. augusztus 12., 09:15 Módosítva: 2017.08.15 06:22
270

Tisztelt Becsületesnepper!


Régi vágyam látszik teljesülni: tudok vásárolni egy olcsó élményautót. A nagy teljesítmény számomra most nem annyira fontos. Két autó között ingázok, nem tudok dönteni. Az egyik egy Honda CR-X delsol a másik pedig a Mazda MX-5.

A Hondába jobban tetszik a targa tető, a Mazdának pedig a formája. A Mazda újabb a Honda öregebb. Az alkatrészárak szempontjából kedvezőbb a Honda.

Lehetne sorolni még egy darabig... Ön melyiket választaná, ha 24 éves lenne és egy olcsó élményautóra vágyna?

Üdv,

Imre

Kedves Imre!

A CR-X del Sol szerintem nem az az igazi élményautó, ráadásul elöl kapar. Abban csal az az élmény, hogy leveszi a tetejét. Az MX-5 a hajtásától, a futóművétől, a kormányzásától, és ezek teljes összhangjától lesz élményautó. Nem erős, mégis akkorát lehet vele autózni, hogy nem hiszi el, ezt csak az tudja, aki már próbálta. A Lilafüred-Eger útvonal nyelezve kötelező, és megért mindent. Nem kérdés, hogy az MX-5 a helyes válasz.

maxresdefault

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. augusztus 9., 15:11 Módosítva: 2017.08.15 06:22
427

Tisztelt Becsületesnepper!

A kiszemelt francia a Peugeot 406 1,8 vagy 2,0 benzines változata, esetleg a HDi korszak előtti dízelei. A svéd pedig a Volvo 850 2.5 TDI a benzineseket nem ismerem. Tudom, a rozsdára figyelni kell, de egyikről se olvastam, hogy az átlagnál jobban rohadna.

Melyik motorváltozatban érdemes gondolkodni? Az üzemanyag fajtája másodlagos szempont, a megbízhatóság lenne az elsődleges, normális karbantartás mellett. A használat jellege évi 10-15e km nagyrészt rövidebb utak (50-60 km). A keret 6-800e Ft + átírás, szerviz.

Mindkettő tetszik (ízlésről nem vitatkozunk). Melyik típussal lenne probléma mentesebb az együttélés, mire figyeljek vásárlásnál?

Köszönettel:

Gergő

Kedves Gergő!

A Peugeot 1,9-es dízelei legendásan strapabíróak voltak, csak már nem lehet belőle épkézláb darabot látni, elmúlt felettük az idő, és széthullottak. Minél több extra van bennük, annál több nem működik, és bontott cucc se nagyon van már hozzájuk, mert már a donor autókban se működnek azok az extrák, illetve már be vannak kockázva régen. Ha 406-osban gondolkodik, mindenképpen a széria végéről való autót nézzen, és leginkább benzinest. A hátsó futómű elhasználódása tipikus probléma ezeknél az autóknál.

volvo850t5 01

A Volvo 850-es nagyon jó autó, a 2,5-ös dízel meg az Audi egyik legjobb motorja volt, megfelelő karbantartással az egymillió kilométert vagy többet is simán tudja. És itt a hangsúly a megfelelő karbantartáson van, amit szeretnek elhagyni, mert "ez a motor minden kibír" felkiáltással ez szokott elmaradni, és akkor már nem bír ki mindent. A benzinesek szintén jók, azokat is meg lehet venni, a sorötös is kimegy a világból. A Volvóknak a belseje tud nagyon lepusztulni, abból mostanában csak végtelenül leéltet láttam.

Ízlésről nem fogunk vitatkozni, a facelift utáni 406-os és a 850-es nekem is teszik, igaz, nekem csak a kombi.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. augusztus 8., 11:03 Módosítva: 2017.08.12 09:49
216

Kedves Nepperűző!


Korábban volt már szerencsém vezetni egy 2011-es Citroën 5-öt, és habár azelőtt sosem vezettem dízel autót, nagyon megkedveltem. Céges jármű lévén a karbantartás és a javítás nem volt elsődleges szempont, ráadásul újként ez nem is volt releváns. Most eljött az idő és a lehetőség, hogy megszerezzek egy ilyet, szintén a 2.0 163 LE HDi motorral. 3 millió körül már elég sok van ebből a piacon.

A népítéletben nem sok vélemény született erről a típusról, így nem tiszta a kép számomra, hogy 120.000 km körül szabad-e ilyenbe beleugrani. Gondolkoztam még az 1.6 THP benzinesen is, de a kis BMW motorról olyan rémtörténeteket lehet olvasni (láncnyúlás), hogy inkább elment a kedvem, pedig a benzines jobban megfelelne az igényeimnek. Egyet meg is néztem, de úgy zörgött és remegett a motorja mint egy traktornak!

Külföldön van használt szívó benzines is (1.8), de ezt itthon nem forgalmazták. Annyi biztos, hogy 2010 utáni hidrós kombi C5-öt szeretnék venni, lehetőleg automata váltóval, hogy a kettőstömegű se legyen gond.

1., Mit javasol, melyik motorral érdemes választani ami mondjuk 200.000 km-ig várhatóan nem okoz majd családi csődöt?

2., Az elektromotorokkal telezsúfolt Exclusive felszereltségi szint kockázatos (ülésmozgatás, gerinctámasz, csomagtér ajtó)?

3., A hidrós felfüggesztés mennyire költségigényes normál használat mellett a kocsi 6-10 éves kora között?

4., Éves szinten milyen karbantartással érdemes számolni?

5., Alternatívaként a Laguna 2 akár phase I vagy II benzines kombik merültek még fel... Tágasságban hasonló,mégsem dízel. Mi a véleménye erről?

Előre is köszönöm a válaszát :)

Üdvözlettel;

Vince

Kedves Vince!


Az új C5 egy nagy ugrás volt minden tekintetben az elődjéhez képest, ez egy sokkal jobb autó, és nyugodtan meg lehet venni. Ha tényleg 120 ezer van egy ilyen autóban és nem tekert 120 ezer, akkor az még nagyon sokáig jó lesz. Én a kétliteres dízelt venném elsősorban, kell ekkora motor egy ilyen nagy autóba. Ebben a C5-ben már sokkal jobbak az elektromos rendszerek, az elődje hírhedt volt erről. Senki nem tudja megmondani, hogy mire lehet számítani, mert senki nem lát a jövőbe, én sem.

Leicht nach oben steigende Gürtellinie
Leicht nach oben steigende Gürtellinie

Ez egy használt autó, bármi lehet vele és ennek az ellenkezője is. Az 1.6 THP motornak nem a láncnyúlás a baja, hanem a puszta léte. Ebből csak egy fajta van, ami bele fog rondítani a pénztárcájába, de ordenáré nagyot. Ha a Renault és a Citroën között kellene választani, akkor a Citroënt választanám.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. augusztus 7., 10:52 Módosítva: 2017.08.11 06:17
249

Tisztelt Nepperűző!


Teljesen kezdő vagyok autóvásárlás terén, saját autóm még nem volt, bár 20 éve vezetek. Fontos, hogy a két gyerekülés beférjen plusz csomagok, másrészt napi használat is fontos 40-60 km/ nap, városban és autópályán. Dízel vagy benzines is szóba jöhet, benzinesnél esetleg lpg-s átalakítás mivel a családban van ilyen átalakított autó és jók vele tapasztalatok és az öreg dízelektől kicsit tartok.

Két extrát szeretnék csak: klíma és az autópálya használat miatt a tempomat lenne fontos. max: 1,2 millió a keret. 5 típust néztem ki eddig de nehéz eldönteni melyik lenne ideális és melyik benzinesnél lehet gond az lpg átalakítással; mindegyikben találtam eddig kifogást.


VW Jetta - ennek kicsi a csomagtartója, pedig nagyon tetszik

Volvo V50 - elég drágák és ebben az árban csak nagyos idős vagy sokat futott autókat találtam

Skoda Octavia - a szervizköltségektől félek

Opel Meriva - nagyon eltérőek a vélemények, sok rosszat írnak róla

Opel Astra kombi - nagyon leharcolt példányokat láttam és sok negatívat írtak róla, főleg a H Astrákról.


Köszönöm előre is segítségét.

Balázs

Kedves Balázs!

Az Octaviánál pont nem kell félni a szervizköltségektől. A benne lévő 1.9-es TDI az egyik legmegbízhatóbb motor, amit valaha gyártottak, a benzinesek közül az 1-6-ost venném, az 1.4-es kicsi ebbe a kaszniba.

DSCF6165

A H Astrával nem értek egyet, szerintem az nem rossz, Göbölyös Zsolt kollégánk is használt egy ilyet elég sokáig. Vannak benne zavaró apróságok, amikkel együtt lehet élni, de alapvetően megbízható. Az 1.7-es motorokkal is az a baj, hogy bennük van a Föld-Hold távolság oda-vissza többször, ha talál valódi kilométerest az még jó lehet. Ugyanez vonatkozik a Merivára, izgalom az semmi nincs benne, de működik. A többiről nekem már nem is kell írnom, azokat már ön kizárta.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. augusztus 6., 09:12 Módosítva: 2017.08.08 11:35
239

Kedves Nepperűző,


Bővült a családunk ezért többes autócserét tervezünk. Feleségemnek már sikerült egy családi egyterűt vásárolni a régi autónkat pedig eladni. A csere után most én "örököltem" meg feleségem Renault Modus-át. Hű társ, de szeretnék egy városi terepjárót vásárolni magamnak. A keret kb. 1,8 - 2,0M plusz még a kötelező körökre egy kevés.

Jómagam 2m magas és 110kg vagyok, tehát a kisebb típusok szóba sem jöhetnek. Arra elég volt a Modus :)

Elvárásaim alap dolgokra koncentrálódnak:

- légzsák

- klíma

- központi

- dízel

- használható csomagtér

- esetleg opciósan 7 személy, bár ez tudom, hogy üti a csomagteret

- több évre tervezem

Eddig Chevrole Captiva, Hyundai, Kia modelleket nézegettem. A Dacia sajnos kicsi, nem férek el benne. Toyota Rav sem az én világom. Egzotikus modellektől inkább ódzkodnék (Tata, SSangyong)

Az álom egy Volvo XC90 lenne, de az ennyiért nem fog összejönni sajnos :(

Köszönöm válaszát!

Üdv:

Gábor

Kedves Gábor!

Jó úton jár, én is ezeket javasolnám, ezek normális összegből fenntarthatóak, és nem kell félni a prémium autók prémium költségeitől.

frevr

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. augusztus 5., 12:05 Módosítva: 2017.08.08 06:28
233

Tisztelt Nepperűző!

Havonta nagyjából 1000 km-t járok, öreg benzinest cserélnék. A kilométerek aránya: nagyjából 400 autópályára jut 100 város. Később lehet, hogy ez az arány átalakul 100:10-re. Max 2,5 millióért néznék főként Kiákat, vagy Hyundai-okat, lehetőleg kombi kivitelben. Ilyen km-arányban ezekből az autókból megéri így egy 2011-es dízel? Esetleg van más javaslat? Lényeg a kiszámítható szervizigény.

Segítségét előre is köszönöm!

Maradok tisztelettel: Balázs

Kedves Balázs!

A városi használatnál az a lényeg, hogy bemelegszik-e az autó, mert a hideg üzem terheli jobban az autót, és a részecskeszűrő hamarabb tömődik el. Ha emellett sokat megy autópályán, márpedig a levele alapján fog menni, akkor a részecskeszűrőnek van lehetősége regenerálni magát, és a városban összeszedett kormot kiégetni. Ezek az autók teljesen jók, én meg merném venni.

ceed-kombi-04

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. augusztus 2., 11:38 Módosítva: 2017.08.06 07:38
78

Kedves Nepperűző!


Sajnos a sors úgy hozta, hogy a feleségem lassan tolókocsiba kényszerül (SM beteg). Mivel amúgy is gépkocsi-cserén gondolkodom, úgy döntöttem, hogy emiatt inkább magasabb ülésű, toló-ajtós autót veszek. Elsősorban a 3 francia (Peugeot Partner, Renault Kangoo, Citroën Berlingo) közül, esetleg még az Opel Combo jöhetne szóba. Rövidebb városi utak miatt 1.4 vagy 1.6-os benzinesre gondoltam, egymillió forint körüli összegért. Melyiket ajánlanád közülük?


Köszönettel

József

Kedves József!

A Peugeot Partner és a Citroen Berlingo inkább csak a jelvényben különbözik, a többi ugyanaz. Nincs velük probléma, a hátsó tengely ezeknél is időnként javítást igényel, de különösebb gond nincs velük. A Combo és a Kangoo is jónak számít, ha benzinesről beszélünk. Igazából mindegy, ugyanazt tudják, nekem a Citroen és a Peugeot szimpatikusabb ezek közül.

Nincs nagy rés a hátra bemászáshoz
Nincs nagy rés a hátra bemászáshoz

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. augusztus 1., 11:46 Módosítva: 2017.08.02 17:52
207

Kedves Nepper!


Kettő-az-egyben kérdés mehet? Modern belterű, klímás, benzines kisautót szeretnék főleg nagyvárosi használatra és kisebb-nagyobb kiruccanásokra. Van, hogy napokig nem ülök autóba, és egy évben kevesebb, mint 10 000 km-t vezetek, éppen emiatt a kis futás miatt szeretnék megbízhatót, mert a kevés használat mellett extra bosszantó, ha állandóan szerelőhöz kell rohangálni (ex-alfásként mondom). Teljesítmény nem számít. Tényleg nem. Fenntartási költség viszont nagyon is.


1. Jól gondolom, hogy 7-800 ezer forint alatt nem érdemes nézelődni?

2. VW Polo, Suzuki Swift (az újabb), Fiat Panda, Hyundai Getz közül mi lenne Ön szerint a helyes sorrend? Yarist nem szeretem. :)


Köszönöm.

Üdv,

István

Kedves István!

700-800 alatt is ki lehet fogni épkézláb darabokat, de ennél az összegnél már jóval nagyobb a választék normális kocsikból, ennyiért már lehet venni rendes autót. Én a Swiftet venném elsősorban, mert óriási a választék belőle, és tényleg nem romlik el. A váltójukra érdemes odafigyelni, mert van egy típushibájuk. A további sorrend nálam Getz, Polo, Panda.

DSC03826

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. július 31., 10:37 Módosítva: 2017.08.01 15:12
286

Tisztelt Becsületesnepper!


Első autómat szeretném megvásárolni. Eddig 2003-2005 közötti benzines Ford Focusokat nézegettem (a megbízhatóságuk miatt), és ugyan rengeteg van hirdetve, de nagyon nehéz leinformálható, megbízható előéletű autót találni, ami még nincs teljesen széthajtva/lelakva. A "leinformálható, garantált km-es" autókról kiderül, hogy pár hónapja még 70-80 ezerrel többet mutatott az órája, illetve csupa rozsda volt.

Ezért kezdtem el más márkák után nézegetni, és most találtam két 2003/2004-es Peugeot 307-es autót (1.4 illetve 1.6-os benzines motorral), megbízhatónak tűnő eladóktól, leinformálható előélettel. Az egyetlen aggodalmam, hogy hallottam jót is és rosszat is a márkáról. Akinek van az szereti nagyon, de mondtak olyat is, hogy nem túl megbízható és a szervizelése is drágább mint a Fordé.

Ön szerint megérheti a 307-est megvenni, vagy nézelődjek tovább? Esetleg tud más márkát ajánlani? A keretem 700-850e + átírás, első szerviz. Ami fontos, hogy megbízható legyen, és a fenntartása se kerüljön egy vagyonba.

Segítségét előre is köszönöm.

Üdvözlettel:

Tamás

Kedves Tamás!


Nekem a Focus szimpatikusabb, és mint autó jobb is. A probléma vele az ön által is emlegetett rozsda. Sajnos ez az első Focus generációra nagyon is jellemző, de nem kizárt még rozsdamentes példányokat találni, csak sok lyukra futás kell hozzá, illetve telefonon oda kell küldeni az eladót az autóhoz, hogy nézze meg, és ne kamuzzon. A legjobb lenne egy olasz importból származó autó.

pug30714 001

A Peugeot jobb rozsda szempontjából, ott meg az elektromos apróságok veszélye fenyeget bennünket, a kormánykapcsolóval szokott probléma lenni, illetve a fűtőventilátor és a klímavezérlő hajlamos még tönkremenni. Hogy ne okozzak csalódást a rendszeres olvasóknak bemondom a Toyota Corollát és a Honda Civic-et is, mint lehetséges alternatívát.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. július 24., 11:06 Módosítva: 2017.07.27 16:09
409

Kedves Nepperűző,


Szeretett E46 325i-m minden törődés ellenére kezd kikopni alólam, el kell kezdenem az utód után nézni. Már a feleségemtől is megvan az engedély, ezzel a dolog legnehezebb részét abszolváltuk. :)

Mindenképpen valami nagymotoros, benzines, hátul kaparós autóban gondolkodok. A keret 8-9 MFt. Amit nagyon szeretnék a nagy motoron túl, hogy ne kelljen évi 2-3-4 alkalommal szervizt látogatnom, ne álljon meg alattam a gép. Sajnos nem az a típus vagyok, aki szereti szerelni a gépet, azt inkább problémaként élem meg. (Pont ezért kezdek kiszeretni a 325i-ből, és ezért zártam ki elsőre azt az alternatívát is, hogy veszek egy 320d-t, és egy hétvégi játszós veteránt.)

Egyelőre az alábbi alternatívákat nézem:

1, BMW M3 (E92): Igazából ez lenne a szívem vágya, de ezért a keretért 8-10 éves példányok vannak, és eléggé félek, hogy mennyire lennék ezzel megint szorgos látogatója a szervizeknek. Az M5-től még inkább félnék, valószínűleg ott az internet szerint hatványozottabb a hibalehetőség, azt vérző szívvel már kizártam.

2, Ford Mustang GT: 2-3 éves példányok vannak ilyen nagyságrendben, kérdéses, hogy a belső tér miatt nem szeretek-e ki belőle. (Egy jól felszerelt E46 belső után ez bizony megeshet.) Korábbi szériát a futóműve miatt nem feltétlen szeretnék.

3, Ford Mustang GT újonnan: Ez ugyan kereten felül van, de némi hitellel belefér. Kérdéses, hogy megéri-e az új felára a 2-3 éveshez képest.

Ha a fentieken túl tudod valami hasonló paraméterekkel rendelkező, de inkább ajánlott típussal/megoldással tágítani a kört, az is nagy segítség lehet.

Előre is köszönöm, ha tudsz segíteni az összkép tisztábbá tételében!

Üdv:

Gábor

Kedves Gábor!

Elég sarkos véleményem volt az amerikai autógyártásról, de tavaly volt szerencsém kipróbálni egy ötliteres V8-as Mustangot a legújabb generációból, és ez a Mustang már lényegesen jobb, mint a korábbiak. Helyesbítek, nem csak a korábbi Mustangokhoz képest jó, hanem abszolút értelemeben is. Rendes motor van benne, jól forog, szép a hangja, jó a futóműve, rendes váltó (kézi váltósat vezettem) van benne, az ülések is tartanak, és ahhoz képest, hogy mit tud, még olcsó is.

A0D7926

Az M3 egy legenda, és az ebben lévő V8 az egyik legjobb, és az utolsó M-es szívó motor. Az én szívemhez az M3 áll közelebb, de a Mustang is nagyon jó.

Ha a fenti három mondat nem győzött meg a Mustangól, itt egy tévéadásnyi teszt grátisz Corvette-tel:

 

Ez itt pedig tíz percnyi győzködés az M3-hoz:  

 

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. július 20., 16:39 Módosítva: 2017.07.31 18:08
20
Kedves Becsületesnepper!

Nagy dilemmában vagyok. Autót vennék, viszont van pár kritérium ami leszűkíti a kört. Legyen szívó benzin, kombi és ne menjen rá az ország aranytartaléka. Az összeg ami körül gondolkozok az olyan 1,5 millió plusz a sallang.

Jelenleg két jelölt között vacillálok: Kia Ceed, valamint a Toyota Corolla.

Nézegettem Focusokat is, bele is férnének az árba, de a családban van Ford, elég sok baja volt már 0 km-es kora óta, úgyhogy inkább elvetettem.

A Ceed jobban tetszik kül- és beltérre, viszont jó 3-400 ezerrel drágábbak, igaz pár évvel fiatalabbak is.

A nagy kérdésem az lenne, hogy gyűjtsek még egy kicsit, vagy maradjak a Toyotánál? Megéri a Kia a felárat?

Segítségedet előre is köszönöm!

Balázs

Kedves Balázs!

Mindkettő hasonlóan megbízhatónak számít. A Ceed egy későbbi modell, azért drágább, és szerintem megéri az árát. A legegyszerűbb, hogy most vegyél egy Toyotát, azután gyűjtsél még hozzá, és vegyél egy Ceedet, és akkor megvolt mindkettő. Egyikkel sem fogsz pórul járni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. július 8., 09:51 Módosítva: 2017.07.24 14:44
603

Kedves Becsületesnepper!


A mai írásban említett ismerőseihez hasonlóan én is továbbtanulnék a "prémiumiskolából". A 2006-os 5-ös BMW-m kétéves fenntartási költségén és meglepetésektől nem mentes mindennapjain keresztül beláttam, hogy nem arra van szükségem, amit ez a típus (márka?) nyújtani tud.

Mindenek felett megbízhatóságra vágyom, családi méretben legalább 5 teljes értékű férőhellyel (de az 5+2 még szimpatikusabb lenne).

Sajnos új autóra nem futja, de ha nincs jobb (olcsóbb) megoldás, akkor inkább az elején fizetnék többet (4 millió Ft-ig) a fenti kívánalmak elérése érdekében, aztán nyugodt legalább 100 ezer Km-t szeretnék.

1. verzió: Prius+ 100-150 ezer km-es futással

2. verzió: Citroen C4 Grand Picasso HDI 50-80 ezer km-es futással

3. verzió: Renault Grend Scenic dci 50-80 ezer km-es futással

Ön melyik irányba terelne? Legyen minél újabb (akár francia), hogy a tervezett 100 ezres együttlét fájdalommentes lehessen, vagy hosszabb távon a Prius+ lenne a befutó még akkor is, ha kevésbé újszerűt lehet beszerezni a keretemből?

Köszönettel: László

Kedves László!

Nem kérdés, Prius+.

Prius+ 2012-24

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. július 6., 10:35 Módosítva: 2017.07.08 09:52
262

Tisztelt Nepperűző!


Autóvásárlás előtt állok, 2 millió forint a keret. Mindenképpen dízelt szeretnék. Kétfajta autó tetszik jelenleg, az egyik az Alfa Romeo GT 1.9 jtd, viszont a sok rémhír, hogy "az alfára rámegy a gatyád is" elbizonytalanít.

A másik az Audi A3 2004 utáni példányok ezekből vagy 1.9 pdtdi vagy a 2.0. Bár a 2.0 -s motorról sem hallottam sok jót. Viszont az Audi 1.9 105 lóerejét kevésnek találom, így számok alapján.

Szeretnék segítséget kérni, ön melyik autót javasolná, melyiket könnyebb fenntartani, melyik megbízhatóbb?

Válaszát előre is köszönöm.

Üdv.

Zoltán

Kedves Zoltán!

Az Audiból csak az 1.9-est venném, a kétliteres nagy kockázatot rejt magában. Az 1.9-es 105 lóereje nem kevés, a normál közlekedéshez pont elég, és nem lesz vele gondja. A 159-es Alfa sokkal jobb autó, mint az elődei, de szerintem az Audi jobban össze van rakva, és elektromos problémák is kevésbé jellemzőek rá.

eefv

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. július 3., 13:07 Módosítva: 2017.07.06 13:10
380

Kedves Nepperűző!

Fiatal srác vagyok. Jelenleg egy régi Swiftem van 4 éve, ezres motorral, klíma nélkül. Nagyon szeretem az autót, mert soha semmi baja nincs, pörgős, hűséges kis társam. De meguntam a Suzukis létet, kezd korrodálni az egyik küszöb, kellene rá költeni, úgy döntöttem ideje váltani.

Jelenleg Ford Focus mk1 és BMW E36 között vacillálok. De nézegettem már Volvo S40/V40, Honda Civicet és Peugeot 206-ot is. Körülbelül 600 000 Ft-ot tudnék rászánni.

Nem baj ha esetleg szerelgetni kell,költeni rá hiszen tizenéves autókról beszélünk. A legcsábítóbb az E36, de az a baj vele, hogy tele van 1.6 compact-tal a piac, amit a fiatalok széthajtottak/kókányoltak, efelett pedig ritka a nagyobb motor és gyári állapot.

A lényeg hogy legyen benne klíma, illetve nyugodt szívvel el tudjak vele indulni akár egy tengerparti nyaralásra (a Suzukival többször is megjártam,soha semmi gond nem volt).

Köszönettel/Üdvözlettel

Attila

Kedves Attila!

Az E36-os nagy motorosok ára már megállt, és el is indult fölfelé, arra ne várjon, hogy hatszázért lesz nagy motorral. A jó megoldás a compactok közül a 318ti lenne, illetve a 318 IS. Az a 140 lovas motor nagyon jó, már normálisan megy, jól is eszik, és megbízható is. Először a küszöböknél, az emelési pontoknál szokott kirohadni, illetve a hátsó kerékíveken, ezeket a helyeket kell leginkább megnézni. Nekem is volt ilyen hójáró kocsim, illetve a feleségemnek is vettem ilyen kupét. Ha ez az álma, nyugodtan vegye meg, de jól meg kell nézni.

IMG 7367

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. július 2., 08:17 Módosítva: 2017.07.06 17:54
109

Kedves Nepperűző!


Szeretném megkérdezni, hogy 800 ezer forint körül melyik autót vegyem, egy 6. generációs 1.5 literes Coltot, vagy egy 7. generációs 1.6-os sedan Civicet.

Tudom, hogy Ön inkább a Civicet javasolná, de több lehúzó véleményt olvastam róla a Népítéleten. Mit javasol?


Nagyon köszönöm ha válaszol.

Üdvözlettel,

Zoltán

Kedves Zoltán!

Mindkettőt meg lehet venni. Én alapvetően a Hondákat jobban szeretem, de a Mitsubishi sem rossz. Egy autó mindig elromolhat, a Honda is, csak arra kevésbé jellemző. Minden használt autó rejt magában kockázatot, ráadásul ezek öreg autók, és ha az ember belenyúl egy csapágyasra tekert kilométerórájú példányba, ott lehetnek komoly aknák, amik után születhetnek negatív vélemények. Mutassa meg hozzáértőnek, vásárlás előtt, ha nem ért hozzá, hogy ne ön írja a következő negatív véleményt.

civicsedan 003

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. június 29., 09:51 Módosítva: 2017.07.02 08:23

Kedves Nepperűző!


Autó cserén gondolkodom. Jelenleg egy OPEL Astra F Caravan 1,4 60 LE használok, Miss Daisy sofőrjeként piócázva a kamionok szélárnyékában 6,2 l/100km fogyasztással. Havi min. 1500 km megyek, aminek kétharmada országút. Nincsenek nagy igényeim:


1. a lehető legkisebb fogyasztás, cél a 15-19 Ft/km

2. klíma

3. kombi, (hogy beférjen a gyerekbicikli, roller, kismotor, gyerekjátékok rossz idő esetére, pelenkázótáska, minimum 4 adag váltóruha a két gyereknek, az asszonypajtás cucca és esetleg a laptoptáskám :)


Ez a lista lélektani határom. Ezen felül mindennek örülök, főleg a négy elektromos ablaknak, fűthető szélvédőnek, minimum 100 LE, stb. Kiszemeltem -a címben említett - mennyire lenne megbízható, pénztárca barát? Az OPEL-ben magam cseréltem a folyadékokat, ezen felül nem kellett semmit javíttatni rajta, csak öntöm bele a benzint és megyek. Ez az elvárásom a Stilo felé is. Csalódni fogok? Vagy forduljak inkább a Focus, Mondeo irányba? Renult Megan, Opel Astra G-től, Audi, BMW kizárva, max. Avensis jöhet szóba, de csak ha nagyon ajánlod.

Autóvásárlásra max. 900e, papírokra, vezérlés és folyadékok cseréjére további 300e a keret. Utána viszont nem szeretnék költeni rá egy darabig.

Lógassam bilibe a kezem és hajtsam tovább az Astrát, vagy merjek nagyot álmodni és legyek merész?


Előre is köszönöm a válaszod.

üdv

Gábor

Kedves Gábor!

Az olaszok 1.9-es jtd motorja jónak számít, megbízható, keveset eszik. A Stilóval akarták annak idején a Golfot megszorongatni, fel is szívták magukat, de nem sikerült, a piac nem úgy reagált, mint ahogy várták. Nem rossz autó én nem félnék tőle, ha neked tetszik, hajrá, ez nem egy megvalósíthatatlan álom.

IMG 1514

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. június 27., 11:21 Módosítva: 2017.06.29 09:54
395

Tisztelt István,


27 éves vagyok, egyedülálló, se kutyám, se macskám. Már 4. éve hajtok egy Toyota Corolla 1.4 Sol-t (2004-es), szeretem, keveset fogyaszt és a kötelező dolgokon kívül nem kellett semmire sem költeni. Az egyetlen "bajom" vele, hogy lomha, és tudom, hogy nem gondolkozok racionálisan, de szeretnék egyszer az életben átülni valami sportosabb járműbe, amiben benne van a bugi. A keret 2,5-2,8 millió Ft + tartalék.

Egyetlen kiszemeltem van jelenleg, a Honda Civic Type-R, és úgy látom, hogy ebben az ársávban már jókat lehet venni.

A Type-R-on kívül milyen hasonló autók jöhetnek még szóba? Nemrégiben láttam ismerősnél egy Opel Corsa OPC-t (2007-es) szintén tetszetős volt, de nem ismerem a típust egyáltalán, alapvetően kevésbé gondolnám megbízhatónak, mint a Hondát.

Nincs elvárásom, hogy hátul kaparjon, a lényeg, hogy olyan autót szeretnék, aminél ha rálépek a gázpedálra, akkor besüllyedek az ülésbe, és ne kelljen háromszor átgondolni egy előzést.


Válaszát előre is köszönöm

Attila

Kedves Attila!

Az OPC Corsa nincs egy ligában a Civic Type-R-rel. Jól gondolja, a Civic szerintem is megbízhatóbb lesz. Lehet, hogy az OPC Corsa 192 lóereje jól néz ki, és megy is, de ahogy a két literes Type-R motor ordít, azt nem lehet leírni. Ezt olvassa el, egy pajtásom autója, két és fél évvel ezelőtt íródott, akkor volt benne 300 ezer kilométer, tudta a gyári teljesítményét akkor is, és a kocsi még mindig jól van.

IMG 1016

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. június 24., 11:07 Módosítva: 2017.06.27 17:53
228

Tisztelt Nepperűző!


Az autónk, egy 1991-es Vectra kilehelte lelkét, ezért egy új autót keresünk. Terveztük amúgy is cserélni, 2 millió forintot szántunk rá, de az idő előtti váltás sajnos a költségkeretünket 700 ezer forintra csökkentette.


Négy kritériumunk van az autóval kapcsolatban, a sorrend fontossági is egyben:

1. Legyen biztonságos

2. Legyen gazdaságos az üzemben tartása

3. Használható legyen a következő 5-8 évben (A legjobb, ha ezután használhatóan tudom továbbadni.)

4. 196 cm vagyok, férjek el benne :)


Éves szinten 30.000km-t megyek, 50% autópálya, 30% városban, 20% városon kívül.

Ami tetszett eddig (benzinesek): Volvo 1.6 2002-es, Hyundai Accent 1.5 2004-es, Toyota Yaris 2005 1.0. Nagy a szórás, tudom :)


Köszönöm a válaszát.

Üdv

Berci

ps: Volvo hány évesen számít amúgy öregnek?

Kedves Berci!


Én a Yaris, Accent, Volvo sorrendet állítanám fe. A Yaris-ban vezérműlancos motor van, és nem a manapság divatos ipari hulladék lánc, hanem rendes, amit tényleg nem kell állandóan cserélni. Nagyon megbízható autó, de én inkább az 1.3-ast venném, leginkább a teljesítménye miatt. Az ezres már klímával nagyon nem virgonc, emelkedőn pedig inkább mondanám halottnak.

IMG 0019

Az Accent is nagyon megbízható, ebben egy vezérműszíjas motor van, ennek a cseréje minimálisan megnövelheti a szervizelés költségét. A csomagtartója lényegesen nagyobb, ha ez számít önöknek a mindennapokban. A Volvót én nem venném meg, ha ezek az autók vannak ellenében, szerintem a másik kettő lényegesen jobb.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. június 21., 10:44 Módosítva: 2017.06.24 11:09
221

Tisztelt Nepperűző!

Előző autóm egy 97-es Suzuki Swift Sedan 1.3 volt, de eladásra került, mert több probléma is volt vele, amivel már nem szerettem volna foglalkozni, valamint esztétikailag sem volt a legszebb már. A Pest belvárosában való parkolás rossz hatással volt rá.

Azóta viszont kiköltöztem az agglomerációba és kellene valami járgány ami elvisz a munkába (60km oda-vissza, ebből 40km autópálya). 22 éves vagyok, de nincsenek nagy igényeim. Elsősorban az alacsony fogyasztás a lényeg a számomra. Lehetőleg valamilyen benzines megbízható kis ferdehátút szeretnék a 300-400 ezres árkategóriában. A Suzuki igénytelensége nekem teljesen megfelel, csak egy szervókormány hiányzott belőle. Maradjak a jól bevált és szeretett Suzuki vonalnál, vagy esetleg lenne jobb is helyette?

Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel,

László

Kedves László!

A Suzukiból is vannak jobban felszerelt példányok, és 400 ezer környékén már a legszebbek közül válogathat, azokban lesz klíma, szervó, villany ablak, stb. A bakancs Micra hasonlóan megbízható, mint a Swift, de sokkal igényesebb kiadásban. A Toyota Starletet is ajánlanám, de sajnos kevés, és csak idősebb van belőle.

Sajnos, így szürkében nagyon jelentéktelen
Sajnos, így szürkében nagyon jelentéktelen

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. június 13., 10:41 Módosítva: 2017.06.21 17:57
202

Tisztelt Nepperűző!


Lassan 3 éve hajtom Németországból hozott Golf 5 GT-met, a 170 lovas TSI motorral. Nos, 40e km után a kezdeti szerelem kezd alább hagyni, váltanék valami kevésbé költséges, egyszerűbb típusra/motorra.

A Golf 5 tetszik, esetleg 2,0 FSI motorról véleménye (kokszosodással tisztában vagyok)? Golf 6 1,8 TSI-vel két szék között a pad alá esete lenne? Inkább maradnék európai modelleknél, benzines motorral, a 140-170 le teljesítmény közelében.

– Volvo S40 2,0 2,4 2007 környékén, Astra J 1,6T?

– Vectra C, Signum belseje unalmas, volt a családban.

– MB C200 kompresszort nem ajánlották.

– Mazda rohad, a Celica 3 ajtós... esetleg VW V5, BMW sor6? A keret 2-2,5m körül alakul. 


Válaszát várom!

Üdvözlettel

Dávid

Kedves Dávid!

Én a VW csoport teljes benzines palettáját elfelejteném, amiben benne van az FSI vagy a TSI betűkombináció. Ha VW-t szeretne venni, akkor a 102 lóerős 1.6-ost kell venni, azzal nincs baj. Azt írja, hogy maradna az európai modelleknél, majd következik a felsorolásban a Mazda. A kétmillióért kapható Mazdák egyébként még nem rohadnak, és ha tesz rájuk egy alváz- és üregvédelmet, akkor nem is fognak. Műszakilag nagyon jó autók, és nem kell vagyonokat elkölteni a fenntartásukra.

astraj

A J Astra 1,6-os turbó motorját nem ismerem. A Volvo 2,4-es motorja nagyon jó, és elég megbízható is, a két literessel nincs tapasztalatom, de attól sem félnék. Én egy ufó Civicet vennék 1,8-as motorral, abban még van némi akarat, láncos vezérlése van (nem olyan, mint a TSI-nek, ezt tényleg nem kell cserélni), nem romlik el, és 6,5 liter körül eszik.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. június 12., 13:26 Módosítva: 2019.01.10 12:11
156

Kedves Becsületesnepper,


egy kis autóra lenne szükségem napi 20km ingázáshoz. A korábbi tanácsai alapján egy első generációs manuális benzines Toyota Yaris felé hajlok. Tulajdonképpen lehet háromajtós, 1000ccm motorú is. A lényeg, hogy megbízhatóan eljuttasson naponta a munkahelyemre. Napfénytető, bőrülés, gyorsulás stb. nem szempont.

A vételárban kb. 2000 €-ra gondoltam, vásárolni Németországban szeretnék, mivel itt élek. Nem tervezek hosszú távra, elképzelhető, hogy változnak majd az igényeim és más autóra lesz szükségem. Ha kiszolgál az autó 1-2 évig és utána túl tudok rajta adni jó áron, kis veszteséggel, az tökéletesen megfelel.

Apósom azt tanácsolta, vegyek inkább 4000 € értékben fiatalabb, kevesebb km-t futott példányt, mivel ott kevesebb lesz a szervizköltség.

Ön mit gondol, megéri a felár? Ennyiért eggyel újabb generációsat kapok, 3-5 évvel fiatalabbat.

Köszönöm válaszát.

Tisztelettel,

Dávid

Kedves Dávid!

Egy Yaris esetében akkor éri meg a felárat, ha az újabb modell jobban tetszik. A szervizköltség ezeknek az autóknak az esetében ki szokott merülni az olaj és kopó alkatrészek cseréjében. A jó benne, hogy tartja az árát, ha a fiatalabb mellett dönt, azon sem fog sokat bukni. Én az 1,3-ast venném, az jobban megy, és ha felkeveredne az autópályára, akkor nem lesz mozgó útakadály a többiek számára.

IMG 1867

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. június 11., 08:24 Módosítva: 2017.06.13 10:42
227

Kedves Nepperűző!


Munkahelyváltás miatt napi 2x40 km-t kellene ingáznom, erre a célra keresnék egy kis autót, a vételárra szánt keretem 400 000 Ft. Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 dízel vagy VW-csoportos 1.9 TDI/SDI lenne a kiszemelt.

Sajnos a dízel autók területén nincs nagy tapasztalatom, egy korai szériás Fiat Regata volt az egyetlen gázolajos autó a családban még a '90-es években és rengeteget szívtunk vele. A kinézett típusokkal kapcsolatban azt szeretném kérdezni, hogy mennyire féljek a téli indításoktól? A tervezett futásteljesítmény pont a benzin/dízel határon van, lehet jobban járnék egy benzines Swifttel vagy Toyota Starlettel? Válaszát előre is köszönöm.


Üdv.:

Bálint

Kedves Bálint!

A Regata arról volt híres, hogy lehet vele szívni, azok az olasz dízelek még nagyon rosszak voltak, pláne, hogy mindből hiányzott kétszázezer kilométer, mire hazaértek. Az ön által kinézett dízelek a legjobbak, ezektől kell a legkevésbé félni, nyugodtan meg lehet őket venni. Az 1.5-ös francia dízel eszi a legkevesebbet, de ez a legkevésbé dinamikus.

A szivatásbajnok: Fiat Regata
A szivatásbajnok: Fiat Regata

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. június 6., 13:16 Módosítva: 2017.06.12 17:49
220

Kedves Nepperűző!


Országon belül rengeteget megyek a munkámból adódóan ez a sok évi 100.000 km ennek 70% autópálya maradék 20% rozsminőségű út/földút, a maradék 10% terep (szántóföld, csapás, turistaút, bozótos...) persze mindez idő szűkében, hogy az ember azért ne érjen rá kirándulgatni. Természetesen ehhez a futásteljesítményhez dízelt keresek, lehetőleg 4x4-et magas hass-magassággal tempomattal.

Lényeg hogy megbízható legyen, kényelmes, tágas és jól pakolható és azért ne ingatlanárba javítsák ha felmerül valami komolyabb gond. Fogyasztásban majdnem hogy mindegy mert bele van kalkulálva a kiszállásba. Gondolkoztam több típuson is 1,5-2 millió forintig + átírás és még további 1 millió a szükséges tartalék amiből üzemanyagot és a javítást tudom előfinanszírozni.

Kia Sorento 2,5 CRDI; Mercedes-Benz ML 270 CDI; SsangYong Rexton 270 Xdi; Toyota RAV4.

Vagy ésszerűbb választás lenne egy Fiat Panda 1,3 JTD Cross/Climbing csak a pakolhatóság miatt vettem el mint lehetőséget. A Duster meg drága és sok jót nem hallani róla.

Ezek közül melyik tartogatja a legkevesebb rizikót, népítéletben talán a Merciről elég jókat írnak. Tudom kicsit összetett a kérdés, de kíváncsi vagyok az Ön véleményére hát ha egyszerűbb lesz a választás.


Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel: Gábor

Kedves Gábor!

A Rav 4 teljesen jó, az abban lévő két literes dízel elég megbízhatónak számít. A Duster szintén jó autó, csak még hozzá tapad a szoci korból ismert moslék 1310-es Dacia emléke. Nyugaton nincs ilyen emléke az embereknek, ott népszerűbb is. Az ennyiért kapható ML Mercik nagyon le vannak élve, évek óta nem láttam még csak közepes minőségűt sem. A SsangYongot nem ismerem, sose láttam közelről. Egy ismerősömnek volt Kia Sorentója, ő nagyon szerette. Én Dustert vagy Rav 4-est vennék.

IMG 9716 resize

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. június 5., 09:46 Módosítva: 2017.06.06 17:20
91

Kedves István,

Egy megbízható városi terepjárót szeretnék venni. Alapvetően munkába járásra, illetve alkalmanként vontatásra szeretném használni. Figyelembe véve a lehetőségeimet az alábbi 3 maradt a listámon.

Alapvetően érdekelne a véleménye, hogy melyiket a 3 közül, illetve 1-2 típus specifikus kérdés.

1) Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 2007-2008-as évjárat. Ennél a típusnál érdekelne a motor megbízhatósága illetve automata vagy manuális váltó lehet a jobb választás.

2) Nissan X-trail 2007-2009-es évjárat, itt az érdekelne hogy a 2.2 dCi vagy a 2.0 dCi.

3)Toyota RAV 4 2007 köröli évjárat, 2.2 D-4D

Köszönettel:

Zoli

Kedves Zoli!

A Hyundai SantaFe megbízható autó, mint álatalában a koreaiak. A váltó tekintetében nem gondolnám, hogy nagy aknákat rejtene egy automata váltó, de természetesen minden elromolhat, ami benne van. A Nissan X-Trailnél a két literes dci motor jobb. A Toyota Rav 4-est nem ezzel a motorral venném, mert ennek típus hibái voltak, hanem benzinessel, a kockázatos motorkódokat megtalálja a beágyazott cikkünkben. A 2.2-es dízel motor csak 2009-től ajánlható, amúgy a RAV 4-est venném ezek közül benzin motorral.

rav42010 01

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. június 4., 14:35 Módosítva: 2017.06.06 17:20
137

Üdv!

A közeljövőben esedékes lesz szeretett Volkswagen T4 Transporterünk cseréje egy kisebb kombira, esetleg egyterűre. Már egy pár típust ki is néztünk : Volvo V70 2000-es évjárat körül, Toyota Previa szintén 2000 körül, Ford Mondeo kombi illetve Skoda Octavia kombi. Mivel munkás autónak szeretnénk használni (hosszabb tárgyak szállítása is), ezért nyilván nem egy fullos belső kivitel lenne a legmegfelelőbb. Leginkább a megbízhatóság lenne a fő szempont.

Amik nagyon fontosak :

- Magyarországon újonnan üzembehelyezett

- 1-1,6 millió forintig

- Legalább 4,7 méter hosszú legyen

- Mindenképp dízel (1900 ccm-től felfele)

Ezek közül melyik autót választaná? Esetleg ha van valami hasonló kategóriájú autó kíváncsian várom.

Segítségét előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Ez az egyik kedvenc paraméterem: "Magyarországon újonnan üzembehelyezett " Mert akkor mi van, ha itthon helyezték forgalomba? Ami mellette szól az emberek szerint, hogy elvileg leellenőrizhető. Elvileg. Gyakorlatilag ennek is oda tekerik az óráját, ahová akarják, és a márkaszervizek semmilyen adatot nem adnak ki. Elmondom miért hátrány a magyar autó. Rosszabb minőségű utakon gurul egész életében. Mivel itthon lényegesen rosszabbak a jövedelmi viszonyok, nagy eséllyel korábban hagyják abba a normális szervizelést, mint mondjuk Németországban. Az ennyi pénzért kapható Mondeókat kerülném. A 2007 előtt gyártottakban a rossz hírű Delphi befecskendező rendszer van. A 2007-től gyártottak közül meg nem ennyibe kerül a jó. Az Octaviát nagyon ajánlom, de csak az 1,9-es motorral, a 2.0 PDTDI-t kerülném. Previából szintén nem lehetetlen jót találni, de nagyon meg kell nézni, mert sok közülük megtette a Föld-Hold távolságot többször.

skoda octavia combi 4x4 1 9 tdi pd large 6009

Üdv:

-Becsületesnepper-