2017. január 15., 14:20 Módosítva: 2017.01.25 17:50
494

Tisztelt Uram!

Autóválasztással kapcsolatosan lenne néhány kérdésem, megtisztelne ha válaszaival segítene!

Hozzávetőleg 3000 eurót szánnék autóvásárlásra Németországból, felette a hazahozatal, hazai forgalombahelyezés költségeivel.

Lehetőségekhez képest alacsony fenntartású, megbízható, kombit keresnék, kézi váltóval, extrák nem igazán érdekelnek.

Hozzávetőleg 20-25 ezer kilométert autóznék vele. Zömében 10-20 km távokra naponta oda-vissza, plusz havonta 1-1 hosszabb út, kifejezetten városi csoszogás nincs benne. Jelenleg egy 1998-2002 as évjáratú A4 1.9 TDI kombi tűnik jó választásnak, ebből a típusból reálisnak.

1. Korábbi cikkeit olvasva ilyen paraméterekhez a benzines autókat ajánlja. Azonos típusokban - ahogy látom - a benzines autó 2-3 literrel többet fogyaszt. Ez 20 ezer kilométernél, évi 400-600 liter többlettankolás, ami 1,2 eurós üzemanyagárral számolva 480-720 euró többlet, legyen mondjuk 600 euró. A4 kombi autónál, 2000-2002 évjáratnál a az 1,8 benzines, illetve 1.9 TDI áraknál nem látok igazán különbséget. Ez esetben viszont ötéves használatnál már 5x600 = 3000 euró különbözet tankolásban már jelentős különbség. Van valami olyan várható hibalehetőség az 1.9 TDI nél, ami ezt az előnyét annulálja?

2. Nem sikerült megbízhatóan kiderítenem, hogy az A4 mely évjáratai készültek galvanizált karosszériával. Az esetleges rozsdásodás, korrózió egy 15-16 éves autónál jelentős veszélyforrás, ezért preferálnék ilyen karosszériát. Mely évjáratokat keressem?

3. Az 1.9 TDI motorra a hirdető oldalak 90 és 116 lóerő között többféle teljesítményt is jeleznek. Mindegy melyiket választom megbízhatóság, fogyasztás szempontjából? (a kínálatban a 116 LE-s a leggyakoribb). Kettőstömegű lendkerék mindegyikben van?

4. Az A4-en kívül, más típusokat is nézegettem (szempont az alacsony fogyasztás, megbízhatóság, alacsony alkatrészár): VW Golf , Skoda Octavia , Volvo V70, Toyota Avensis, Saab 9-5, Lancia Lybra, BMW 320 dízel, kombi variációi. Érdemes ezek közül is tovább nézegetni az A4-en kívül? Esetleg a fenti elvárások tükrében más javaslat?

Tisztelettel várom válaszát!

Zsolt

Kedves Zsolt!

Ezek az A4 1.9 TDI-k még nem azok a dízelek, amikben részecskeszűrő lenne, ezért ezeknek sokkal kevésbé árt a relatív sok hideg üzem, illetve az 1.9 TDI-vel szemben a konszern benzines motorjai sokkal gyengébbek. Én is a TDI mellet tenném le a voksom a benzinesekkel szemben.

DSC 1986

Szerintem ezek már mind galvanizáltak, én a facelifteseket (99-2000) venném. A 116 lóerős már PDTDI, a 90 illetve 110 lóerős még nem az, szerintem a 110 lovas a legjobb, de a PD-től sem kell félni. Kettőstömegű mindben van, nem egy vagyon a cseréje, ha oda kerül a sor, de ezt be kell nyelni annak, akinek ilyen kell. A VW konszern autói nyilván ugyanazok, minden igaz rájuk, ami az A4-re. A V70 kivételével a többit elfelejteném, annyival egyszerűbb egy ilyet fenntartani.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. január 14., 10:16 Módosítva: 2017.01.23 17:50
149

Tisztelt Becsületesnepper!

Maximum 3 millió forint értékhatárig szeretnék használt Priust vásárolni.

Alapvetően a 3. generációt néztem ki, ennek mind a formája, mind a korábbinál gazdaságosabb üzemeltetése szimpatikus, de ennek az ára inkább 3-3,4 mio körül van. A tesztek alapján nem érdemes kizárni a 2. generációt sem, amit a tervezett áron alul lehetne megcsípni.

Alapvetően városi használat, alkalmanként hosszabb út, zömmel autópálya, évi 6-8ezer km összfutás.

Ön mit javasol, egy Prius II-t 2 millió körül az ismert korlátaival, gyengeségeivel; vagy megéri az újabb kivitelt megvenni, ha figyelembe vesszük a szerviz költségeket, teljesítményt, felszereltséget?

Mire érdemes figyelni a vásárláskor?

Segítségét előre is köszönöm!

Piri

Kedves Piri!

A Prius II-es esetében nem igazán beszélnék gyengeségekről, hacsak nem a menetteljesítményei kerülnek szóba. Ezt jobbnak tartják, mint a III-ast, de ez nem azt jelenti, hogy az rossz lenne, sőt, az is nagyon jó. Viszont, ahogy ön is jól látja, a III-asból a nagyon jók, inkább a három millió fölött vannak, 2-2,5 millióért viszont a jobb II-eseket tudja megvenni. Itt olvasgasson, ebben az írásunkban a Prius szerelő mesél. Nyugodtan vegye meg a régebbit, tudja azt, amire önnek szüksége van.

IMG 1866

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. január 11., 12:53 Módosítva: 2017.01.16 12:47
1306

Tisztelt Nepperűző!

Én nagy amerikai-autókedvelő vagyok, azon belül is rajongok az amerikai rendőrautókért. Láttam, hogy az ebay-en árulnak használt rendőrautókat, valamelyiket drágábban, valamelyeket kevesebb pénzért. Szeretném megkérdezni, hogy mennyire megbízhatóak a használt rendőrautó vásárlások?

Tisztában vagyok vele, hogy a rendőrautókat nem kímélik, főleg nem Amerikában, Ön szerint mennyire megbízhatóak ezek az autók műszakilag, esetleg nagy ostobaság lenne vásárolni ilyen autót?

Továbbá olyan kérdésem lenne, hogy milyen plusz költségeket kell fizetni az autó megvásárlásától egészen a magyar rendszám felhelyezéséig? Az autót illetően, egy Ford Crown Victoriát szeretnék (ha majd lehetőségem lesz rá) vásárolni.

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!


Úgy látom ön igen kedveli az orális szexet. Ebben az egyenletben nem az autó állapota az igazi buktató, mert azt pénzzel és megfelelő szakértelemmel meg lehet oldani. Az igazi kihívás a papírmunka elvégzése. Vámoltatni kizárólag kint Rotterrdamban vagy Hamburgban, ott egyszerűbb és gyorsabb.

ab09b680-2fa4-11e4-b443-29b0493a6cc7 ford-crown-vic-police

Az EU-n kívülről csak Euro IV-esnél jobb autót lehet behozni, de nem lesz beleírva az amerikai forgalmiba, hogy milyen környezetvédelmi osztályba tartozik az autó. Ha az megvan, hogy milyen a motorja, akkor még kell az "E" jelű lámpa, biztonsági ö, stb., de akkor sem tudja az autót itthon forgalomba helyezni. Először ki kell vinni Németországba, ott forgalomba helyezni, majd ha van német forgalmija, utána már le lehet vizsgáztatni az NKH-nál. Sok szerencsét, és kitartást, engem nem keressen, én nem vállalom.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. január 10., 10:28 Módosítva: 2017.01.12 11:01
93

Tisztelt Becsületesnepper!

Városi terepjárót / SUV-ot szeretnék.

Olyat keresek:

- amivel nem fogok sokat szívni, hanem csak használom,

- 4 felnőtt belefér,

- van 400+ liter csomagtartója,

- nem fontos, hogy alfahím-kocsi-utánzat legyen, de ne nézzen ki bénán.

2 millió forintom van a célra. Ebből szeretném kihozni a vásárlást, átírást, és rendberakást (külső, belső, műszaki).

Kérdéseim:

1. Reális, hogy ennyi pénzből találok a szempontjaimnak megfelelő autót?

2. Nagyságrendileg mennyit szánjak a vételárra és mennyit a rendbetételre?

3. Magamtól a 2002-2006 Honda CRV-ket és a Mazda Tribute-okat találtam. Ön melyiket választaná?

4. Milyen másik típust/évjáratot ajánl?

5. Nekem tetszenek a tetőablakok/napfénytetők. Mire érdemes figyelni ilyen autó vásárlásakor?

Köszönöm a segítségét!

Zoltán

Kedves Zoltán!


Ebből a kettőből csak a CR-V-t ismerem, Mazda Tribute mellett még nem is álltam, de népítélet is csak öt van rá. Ha nincsenek elrohadva, korábban porrá törve, akkor nagy csodára nem kell számítani. A ráköltés mértéke függ az aktuális darabtól, ha szerencséje van megússza egy olajcserével. Ha nincs szerencséje, akkor meg bármennyit. Vásárlás előtt meg kellene mutatni valakinek, aki már látott autót közelről, vagy elvinni egy állapot felmérésre. A kopó alkatrészek árát megnézheti a webáruházakban.

2-honda-16

Egy vezérlés- illetve olajcserét mindenképpen szoktam ilyenkor javasolni, de a 2002-től gyártott CR-V-nek láncos a motorja, és ezekben nem szokott a lánccal probléma lenni. A 4X4 hajtása nem a legjobb, ha pont amiatt venné, de egyébként nincs velük probléma.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. január 9., 13:00 Módosítva: 2017.01.12 13:40
154

Tisztelt Nepperűző!

Takarékos automata váltós autót szeretnék vásárolni maximum 3 millióig. Jelenleg egy Peugeot 307 BREAK 1,6HDi 90LE 2009-es autót használok, amit imádok, mert keveset eszik, (6.0l/100km) nagy részben városban rohangálva, nagy hatótávval a 60 literes tank miatt. Nincs benne kertőstömegű és részecskeszűrő sem. 170 ezer kilométer van benne, és az elmúlt 5 év alatt csak olajcserék szigorúan 10 ezrenként, és egy kuplungcsere volt rajta. Nem is gondolkodnék a lecserélésén, ha automata lenne.

Hasonló paraméterekkel rendelkező autót keresnék ha tud ajánlani. Szeretném ha nem fogyasztana többet mint a mostani, szigorúan dieselben gondolkodom és nem szeretném ha összességében drágább lenne a fenntartása a mostaninál.

Előző autóm egy Skoda Octavia II. 1,9 TDI 105 LE DSG volt, de ugyanilyen felhasználás mellett 7-8 liter között fogyasztott és elég sok problémám volt vele. (turbó, EGR szelep, DSG váltó, szilentek, stb.)

Tud nekem ilyet ajánlani amiben 4, alkalmanként 5 ember és a csomagjaik elférnek (kombik előnyben) és tudja hozni ezen paramétereket?

Válaszát előre is köszönöm.

Péter

Kedves Péter!

Egy automata mindig többet eszik, mint egy kézi váltós, ez alól pont a DSG a kivétel, ami kevesebbet eszik, és még még jobban is gyorsul. Én szintén egy Octavia II. DSG 105 lovas 1.9 TDI-t használtam egy ideig, nekem 5.7-5.9 litert evett százon, de tankoltam bele 5.2-őt is hosszú távon. Nem tudom, hogy sikerült ezzel a kocsival 7-8 litert megetetni, mert ez az egyik legtakarékosabb motor. Magamtól ezt ajánlottam volna, de önnek pont ez nem jó. A kérdésére nem tudok választ adni, mert ennél minden automata többet fog fogyasztani.

DSC 0576

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. január 8., 08:36 Módosítva: 2017.01.10 17:52
175

Tisztelt Becsületesnepper!

Eljött az idő az életemben, hogy belevágjak valami újba. A kritériumok: összkerékhajtás, dízelmotor, megbízhatóság. A jelöltek: Nissan Pathfinder 2.5 (2007), BMW X3 2.0d (2005), illetve Volkswagen Passat 2.0 pd tdi 4motion (2007), Audi A4 3.0 v6 tdi quattro (2006).

Javarészt országúton használnám, de vannak olyan helyzetek, amikor sáros emelkedőn kell autóznom, tehát az összkerékhajtásról nem tudok lemondani. Fontos, hogy megbízható legyen, hiszen minden nap szükségem van autóra.

Kérdésem: Ön szerint melyik modellt érdemes megvenni a fentieken felsoroltak közül, illetve milyen alternatívákat javasol?

Köszönettel.

Kedves Kérdező!


A német prémium márkáknak nem vagyok nagy barátja, túl sok embert látok szívni velük. Egy barátom most költött a három literes dízel X3-asára 1,2 milliót (váltó, osztómű, kardán, plusz a sallang), a kocsi meg ér 2,5-2,7 milliót, de láttam más ismerősöket is milliókat költeni a BMW-jükre. Az ilyen tulajok elég ritkák, mert a legtöbb prémium autó tulaj, az első komolyabb szerviz számla ígéreténél kicsit megtákolja a paripát, azután irány a használt piac, hadd szívjon vele más. Az Audi dettó. A VW 2.0 PDTDI-je nem a legjobb motor, ha nincs szerencséje, akkor komoly szopóroller lehet belőle, a CRTDI sokkal jobb.

DSC05340

A Nissan Pathfindert nem ismerem, csak a népítéletre tudok támaszkodni. Én vennék egy benzines Subaru Outback-et, ha kell a négy kerék hajtás, mert az jó. Vagy egy Dacia Dustert, igaz nem egy megjelenős kocsi, viszont nem megy tönkre, lényegesen kevesebből fenntartható, mint a prémium vackok, és még a terepen is kiválóan eltalál. Eszembe jutott még a Rav 4 2.0 benzin, a 2.2-es dízel nem jó, a régi modell (2005-ig) 2.0 dízele sokkal jobb.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. január 7., 12:53 Módosítva: 2017.01.09 17:51
257

Tisztelt Nepperűző!

Autócsere előtt állok, amit a következő 2-3 hónapban tervezek lebonyolítani. Sokat gondolkodtam már típusokban, végül 2 márkára szűkítettem a kört (természetesen nyitott vagyok másra is, ha van egy jó tippje). Az autót leginkább hétvégente használnám, 90%-ban autópályán, kb. 220 km-es távon, a 10% pedig esetleges mászkálások városon belül.

Az alábbi autókra gondoltam:

Mazda 6 (1.8 TE, 2.0i)

Volvo S60 (2.0, 2.4)

Benzinesekben gondolkozom, de mivel nagyrészt pályáznék, nem zárom ki a dízel motorokat sem.

Egyéb "kikötések":

-Sedan/Kombi kivitel, hogy akár több ember csomagja is elférjen

-Legyen benne "erő", mivel általában többen utaznánk az autóban, csomagokkal

Tanácsát abban kérném, hogy benzineset vagy dízeleset vegyek, illetve a fent említett típusok esetében melyik a legmegbízhatóbb? Az autóvásárlásra szánt keretem 1,3M Ft.

Népítéleten a Mazdák és a Volvók esetében is sok pozitív értékelést olvastam.



Kedves Kérdező!

Mindkettő jó autó, melegen ajánlom. A Mazdák esetében egyértelműen a benzinest javasolnám, azokkal sokkal kevesebb a gond. A kaszni rozsdásodására kell odafigyelni a hátsó íveken, és az ajtók alján elsősorban. Sajnos ebben az összegben lévő Mazda 6-osok esetében ez nagyon jellemző probléma, de érdemes aknáról is megnézni őket, az aljuk sem rozsdabiztos.

volvos60d5 052

Az S60 esetében már inkább ajánlanám a 2,4-es dízelt, az egy nagyon megbízható motor, nálam is volt több 400 ezer felett futott példány, de a baráti társaságomban is fut egy 580 ezer kilométerrel, és semmi baja. Inkább a kézi váltósakat keresse, az automata váltó javítás ebben az árkategóriában már közelítheti az autó értékének a felét is.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. január 5., 12:59 Módosítva: 2017.01.14 10:17
240

Tisztelt Nepperűző!

22 éves vagyok, jelenleg egy 2002-es fapados ezres Swift tulajdonosa. Szeretem a Suzukit, de a közeljövőben szeretnék egy kicsivel biztonságosabb, modernebb autót.

Mindenképp benzines autót akarok, évente kb. tízezer km-t megyek, ez max kicsivel nőhet. A keret kb 1-1,2m lesz.

Elsősorban az áruk miatt megtetszettek az Almerák, ennyiből lehet szépet találni, másik két jelölt a Corolla és a Civic lenne, de ebből a pénzből csak a kínálat aljából lehet válogatni.

Jó autó a Nissan, vagy várjak kicsivel tovább, és nagyobb keretből legyen Toyota vagy Honda? Esetleges más alternatívát szívesen fogadok.

Válaszát előre is köszönöm!

Márk

Kedves Márk!

Semmi baj az Almerával, nagyon megbízható autó, a váltóolaj cseréjére és szintjére érdemes odafigyelni, mert ezeknél előfordulhat a váltóval probléma. A Corolla és a Civic nem véletlenül drágább, de ennyiért az Almerából már tényleg a legjobbakat lehet megtalálni, és ha a forma tetszik nyugodtan vegye meg, jól fog vele járni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. január 3., 10:42 Módosítva: 2017.01.08 10:56
261

Tisztelt Becsületesnepper!
Kedves István!

Mindig érdeklődéssel olvasgatom a tanácsait, érdekesek, sokat lehet tanulni belőlük! Tudom, hogy nem rajong túlzottan a francia autókért, szerencsére nekem az elmúlt tizenvalahány év alatt gond nélkül(!) bejöttek. Mivel meglehetősen "tapasztalatlan" vagyok az autók világában, ezért tanácsát szeretném kérni. Építkezés miatt eladjuk az 5 éves 1,5 dci Grand Scenicünket és helyette ~1,0 millió forintig szeretnénk venni valami megbízható, stabil kombit vagy egyterűt.

Fontos szempont a tágas utastér és a nagy csomagtér, ezért részemről szóba jött a Renault Megane Grandtour és a Citroen Xsara Picasso, de tanácstalan vagyok, hogy egy ilyen tizenéves autót milyen motorral ajánlott/szabad megvenni? Ha tudna "bevált" motortípust ajánlani ehhez a két típushoz, sokat segítene rajtunk...

Továbbá, kíváncsi vagyok a javaslatára, ha elengedem a francia autó projektet, akkor a fenti pénzügyi kerethez és a tágas utas/csomagtér feltétel teljesülésére mit ajánlana? Olyan autót keresünk, ami az elkövetkező 3-5 évben hűen szolgálna és az építkezés költségei mellé nem okozna rendszeres meglepetéseket...

Segítségét köszönöm,

Zsolt

Kedves Zsolt!

Szerintem a 2002-től gyártott Megane a legrosszabb Megane volt, amit valaha gyártottak, az utána következők már sokkal jobbak voltak. Ha már francia kell, akkor inkább a Xsara Picasso, mondjuk az 1.6-os motorral. Az a baj, hogy az ilyen relatív idősebb franciáknál, a trehányabb korábbi gazdák igazán már le tudják élni a kocsikat, és elég sok lelakott kocsit lehet látni. Én elengedném a francia projektet, és egy Avensis kombit vennék.

cattouchretcr

Az 1.8-as VVTI-knél előfordulhat olajfogyasztás, ennek ellenére ez is jó, de az 1.6-os motorral biztosan nem lesz baja az elkövetkező években. Ugyanezt nem merném elmondani a két franciára, különösképp a Megane-ra.

Üdv:

Becsületesnepper

2017. január 2., 10:12 Módosítva: 2017.01.08 06:59
298

Tisztelt Becsületesnepper!

A jelenlegi benzines és rozsdásodó családi autónkat szeretnénk lecserélni egy ugyancsak benzines, de mindenképpen kombi és mindenképpen automata váltós autóra. Évente max. 12000 km-t járunk, sok és rövid utat. Ehhez rendelkezésünkre áll 1,5 millió Ft.

A célunk az lenne, hogy a vásárlás utáni kötelező alkatrész cseréket leszámítva ne látogassam havonta a szerelőket, se időm se kedvem hozzá. Az se zavar ha többet fogyaszt, nagyobb a motor csak ne legyenek gondok vele és meg lehessen bízni benne. Nem vagyok egyetlen gyártó mellett sem.

Életképes az elképzelésünk? Milyen autót ajánlana, ami belefér a fentiekbe?

Ha életképtelen, akkor mégis mi az ami szóba jön? Ha szükséges, gyűjtünk még a megbízhatóság érdekében.

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel: Sándor

Kedves Sándor!

Az ön által venni kívánt automata kombikból nem túl sok van, ráadásul nem mindegy, hogy mit vesz, mert vannak automaták, amiket különösen rizikósak, mint a VW-csoport Multitronic váltója. Amit ajánlanék, az a Corolla 1.6 sima olajos váltóval, az MMT-vel voltak gondok, de volt rá egy visszahívás, állítólag utána már jó volt. Az Avensis megint csak jó, Accordból kis szerencsével találhat ilyet, de komolyan elgondolkoznék egy Volvo V70-esen is a 2.4-es szívó motorral.

234580

Üdv:

Becsületesnepper

2017. január 1., 13:05 Módosítva: 2017.01.03 10:43
255

Kedves Nepperűző,

Egészen egyszerű a címben szereplő kérdésem Önhöz, számomra természetesen mégsem olyan kézenfekvő a dolog.

Tehát, akarjak én ST220 3.0 V6 Mondeót magamnak?

Mert hát fordos család vagyunk. Nem megrögzöttek, de bírjuk a márkát, mert bevált. Van itt minden, Escort, Focus és dízel Mondeo is. Csak ne rohadna az első kettő. Az utóbbi még csitri, épp ezért ő most megy alvázvédeni.

Én viszont váltanék a középsőről. Az 1,6-os Focus motor strapabíró, meg aranyos is, azaz, ha akarom azért megyeget, de nem egy erőgép.

Szóval szeretnék erősebb autót, viszont rühelleném, ha sokat kellene költeni a technikai problémákra. A benzinfogyasztás nem zavarna, hiszen én akartam erőset.

Van is egy kiszemelt 2002-es áldozat, amely meglepő módon nem rohad, remek állapotnak örvend, legalábbis úgy tűnik. De vajon benne van a kis ördög? Féljek a közös jövőtől? Fájni fog ha ilyen típust veszek? Legyen inkább egy sima szívó kétezres Focus/Mondeo?

Az évjáratra nem vagyok háklis. Ha jó az autó, akkor nem érdekel.

Mit gondol, jogosan félek, vagy badarság és vegyek egy nagy dögöt, aztán hajtsam?

Köszönöm a segítséget!

Üdv.

Cétéerell

Kedves Cétéerell!

Ha van egy olyan Mondeo, ami a 2002-es évjárat ellenére nem rohad, azt meg kell venni, és azonnal csinálni rá egy alváz és üregvédelmet, hogy ez így is maradjon. Nekem személyes tapasztalatom nincs az ST220-as Mondeóval, mert alig van belőlük, de ismerősömnek volt, és igazából nem volt baja, csak a kötelezőket cserélte.

2002-ford-mondeo-st-220-4 1024x0w

A kuplungja állítólag 100-150 ezer kilométert bír használattól függően. A fogyasztása 10 litertől fog indulni, csak autópályán lehet nyugodt vezetéssel kicsit alá vinni, de városban nem lehetetlen vele tizenöt litert megetetni.

Üdv:

Becsületesnepper

2016. december 31., 09:52 Módosítva: 2017.01.02 17:55
170

Kedves Becsületesnepper,

Eddíg csak olvastalak meg hallgattalak, de most írok, mert elbizonytalanodtam. Van egy 2008-as automata Mondeom (2.3 benzin) amivel egyedül járok dolgozni városban, szeretnék egy fiatalabb, racionálisabb autót, és itt jön be a Prius+... Találtam többet is 3M körül, de ezek 300e km feletti futásúak.

Olvastam hogy "ezek aztán soha nem romlanak el" de kell félnem? Az tény, hogy ha beleteszek még ennyit, akkor kb eladhatatlan lesz, de ezen majd aggódok 5 év múlva. De mégiscsak egy fiatal, modern autó. Szóval érzed a kettősséget.

Meg szabad venni 3M-ért egy 300e km feletti Prius+t?

O igen

O nem

O hozok neked 150e Km-eset ennyiért

Ugyanitt 2008-as ritka benzin-LPG Mondeo Titanium-X eladó :)

Köszönöm előre is és BUÉK!

Tamás

Kedves Tamás!

A Prius tényleg nagyon megbízható autó, a Prius+-ban pedig ugyanaz a technika van, mint a sima Prius-okban. Meg szabad venni, az autó legyen jó, nézesd meg valaki szakértővel vétel előtt. Nem hozok neked 150 ezrest, mert nem lehet. Itt vannak a 300 ezer körüli futásúak, itt meg a 150 ezerig futott autók. Ha valami 4,5 milliót ér, azt akkor sem adnám 3 millióért, ha meg tudnám venni egy forintért, mert pénzből élek.

IMG 1873

BUÉK!

Üdv:

Becsületesnepper

2016. december 28., 11:36 Módosítva: 2017.01.02 07:21
505

Kedves Nepperűző!

Családi kombi vásárlásában gondolkozom, legyen dízel és automata, 4-5 éves, max. 3,5 millió. Tetszik a VW Passat kombi, de még jobban a Citroen C5 kombija,e kettő közül döntenék. Ennyi pénzért már van légrugós, bőrüléses C5-ös, míg a Passat felszereltsége ennyiért eléggé fapados. A kérdésem, hogy a Citroen extra kényelme megéri-e, nem kell rá nagyon sokat költeni meghibásodási problémák miatt? (a korábbi C5 kevésbé volt megbízható)

Köszönettel: Gábor



Kedves Gábor!

A Passat egy nagyon jól sikerült autó, nagyon szépen öregszik, alig látszik rajta a használat. Több ismerősnek, barátnak is van céges autóként, és 200 ezer körül is nagyon jó állapotban vannak, szinte semmi kopás nem látszik rajtuk.

DSC 0022

Ez a C5, amit ön is nézeget (ami igazából hirdro-pneumatikus, nem légrugós) már sokkal jobb autó, mint a régi, ezt már sokkal inkább ajánlanám megvételre. Ha annyira tetszik a forma és a felszereltség, akkor nyugodtan vegye meg.

Üdv:

Becsületesnepper

2016. december 26., 10:12 Módosítva: 2017.01.02 17:55
287

Kedves Nepperűző!

Megannyi népítélet és itteni tanács, utánajárás végeztével elhatároztam, hogy a G Astra mellett teszem le a voksomat. Versenyben volt még a Focus, de a rozsda hajlam miatt elvetettem. Valamint az Almera, de inkább kombi kellene.

Azonban ami nem egyértelmű számomra, hogy a G Astraból az 1.4-1.6 benzinest vagy valamelyik dízel verziót érdemesebb megvenni?

Válaszát előre is köszönöm.

Üdv

Milán

Kedves Milán!

A dízeleket hanyagolnám, mert a két literes nem túl jó, az 1.7-es már jobb, de bennük van a világ összes kilométere, és nem tudja, hogy az amit kinézett mennyivel van visszatekerve. Én inkább benzinest vennék a G Astrából, és inkább az 1.6-ost, az csak jobban viszi azt a kasznit. Az Ecotec motoroknál előfordulhat olajfogyasztás, mert ezek ilyenek.

hasznaltgastra16 04

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. december 25., 14:31 Módosítva: 2017.01.02 07:21
173

Kedves Nepperűző!

A család bővülése miatt hétszemélyes autóra van szükségünk. A keret kb. 1,5 millió lenne. Elsősorban varosban használnánk, tehát benzinesek között nézelődtem. Kérdésem: fiatalabb Logan MCV vagy idősebb Zafira a jó választás? Mire kell figyelni? Esetleg van valamilyen más ajánlott típus? Köszönöm a választ! Üdv. Krisztián

Kedves Krisztián!

A Logan MCV kedvelt típus, és elég megbízható is. Felszereltségében, kivitelében meglehetősen egyszerű, mondhatni igénytelen, de ezért is olcsó. Ebben az esetben tényleg mindent annak rendeltek alá, hogy nagyon olcsón legyen sok hely. Lett is, de el kell fogadni az olcsó megoldásokat. Vétel előtt mindenképpen üljön bele egy időre, hogy meg tud-e barátkozni az olcsó megoldásokkal.

IMG 6011

Ha mégis igényesebb kidolgozottságot szeretne a Zafira is jó lehet, ott az Ecotec motorok olajfogyasztásával lehet számolni, de egyébként elég megbízható autó. Ha más olcsó hétszemélyest szeretne, akkor ajánlom figyelmébe a Honda Streamet. nekem kettő is volt saját használatban, és semmit nem kellett rajtuk cserélni a kötelezőkön kívül.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. december 24., 10:40 Módosítva: 2016.12.26 10:20
256

Kedves Nepperűző,

Szeretném a tanácsod kérni! Autóvásárlás előtt állok, lakhely változás miatt a korábbi 20 km napi munkába járás felugrott 50 km-re, emiatt gazdaságtalanná vált az 1,6 benzines Focusom. Mindenképp dízel autót szeretnék, ki is néztem egy Octavia RS-t a 2011-es évjáratból, automatával szerelve, de 248 000 km-rel!

Az autó első tulajdonostól, végig (Skodánál) vezetett szervizkönyvvel, tip-top állapotban van. Az autó 9900 Euróba kerül, és német (Én is itt élek).

Szóval a kérdés: legyen valami félnivalóm, vagy megbízhatom ebben a típusban, ennyi km-rel?

Válaszodat elöre is köszönöm!

Üdvözlettel,

Ricsi

ui.: itt a link az autóhoz:

http://ww3.autoscout24.de/classified/289651928?pr=0&fromparkdeck=1

Köszönöm mégegyszer! :)

Kedves Ricsi!

A DSG váltós autókban van kettőstömegű lendkerék, és 250 ezer környékén már lehet a cseréjére számítani. Meg kell kérdezni, hogy volt-e cserélve, de én gyanítom, hogy nem, és pont azért adják el most, mert lassan időszerű lesz a cseréje, az meg az ottani rezsi órabérekkel nem olcsó mutatvány. A motortól én nem félnék, mert ez a két literes CRTDI egy jól sikerült motor, csak csalni nem kellett volna a motorvezérlő programmal.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. december 23., 09:52 Módosítva: 2016.12.26 00:53
199

Tisztelt Becsületesnepper,

Egy keveset fogyasztó, megbízható, közepes méretű, modern autóra vágyom. 2,5 M forint közeli értékig, 6 évesnél nem régebbit. Megyeszékhelyen lakom, szeretek kirándulni autóval, dízelen nem gondolkodtam.

Autóvásárlási tanácsaiból gyakran olvasom hogy a Toyota Prius-t ajánlja. Bevallom nekem az egyik vágyam, de egy vállalható Prius hármas anyagilag már nagy falat, a kettes meg már ósdi számomra és így lyukadtam ki a Honda Insight-nál. (Toyota Auris nem tetszik)

Neten felszínesen olvasgattam a kocsival kapcsolatban. Az angol megbízhatósági index (Reliability Index) 4. helyén áll a 3. Honda Jazz után. (az Insight Jazz alapokra épült)

Egyáltalán a CVT-váltó meddig bírja kilométerben vagy években, mert tudom borsos a javítása. Katonaként gyakran távol vagyok heteket, hónapokat. Olvastam olyat is hogy a hibrideket hajtani kell, nem tesz jót nekik az állás az aksi megadhatja magát ha nincs töltve. Valós dolog ez, mert az akkumulátor csere se egy olcsó mulatság.

Kérdezném, hogy vannak-e és milyen tapasztalatai, ismeretei a típussal kapcsolatban? Vagy egyéb más ötlet?

Köszönöm segítségét!

Bálint

Kedves Bálint!


A kettes Prius lehet, hogy kevésbé tetszetős, de ósdinak a legkevésbé sem mondanám. A Prius hívők szerint jó a hármas, de a kettes a jobb. Az Insight pedig rosszabb, mint a Prius. Nem feltétlenül a megbízhatóságára gondolok, de a váltója kelletlenebb, nagyobb benne a csúszás, és gyengébb is. Volt szerencsém kipróbálni egymás után hosszú távon mindkettőt, és alá tudom támasztani ezt a véleményt.

DSC 9536

A hibrideket ha hosszabb ideig nem használják, célszerű feltenni töltőre, és akkor nem mennek tönkre. A baj az, hogy a kis akkumulátor táplálja a hibrid akksik felügyeleti rendszerét, és ha ebben nincs amper, akkor a rendszer sem tudja menedzselni a hibrid aksit. Vennék egy jó kettes Prius-t.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. december 22., 10:04 Módosítva: 2016.12.25 14:34
109

Tisztelt Nepperűző!

Hihetetlen, de autót szeretnék vásárolni :). Olyan egyterűt keresnék, ami belefér a 2M Ft-os keretbe. A paraméterek, amiknek meg kellene felelni az autónak: 2 gyerekülés hátul elférjen, és mellettük még egy felnőtt is. Benzines, maximum 2000 köbcenti, és inkább megbízható legyen, mint olcsó alkatrésszel bíró. Nem fontos, hogy 7 személy beférjen.

Az itt olvasott javaslatok alapján Corolla Verso-t, és Honda Frv-t néztem, bár a Hondáról azt olvastam, hogy mindnek rohad a hátsó sárvédője, és szinte lehetetlen javítóelemet kapni hozzá, ami nem csilliárdba kerül. Néztem még a Honda Accord-ot is, de nekem úgy tűnik, hogy a hátsó sorba nem fér el a két ülés+1 felnőtt. Ford S-max nem nagyon fér bele az árba, a C-max meg szintén kisebbnek tűnik.

Szóval melyiket javasolná?

Köszönöm!

Krisztián

Kedves Krisztián!


Az FR-V-nél tényleg valós probléma a hátsó ívek rozsdásodása, de lehet olyat venni, aminek épek az ívei, csak keresni kell. Ha talál, azonnal alvázvédelmet rá, egyébként nem sok baja van. A Corolla Verso szintén jó választás lenne. Az Accordba tuti, hogy nem fér bele a két gyerekülés és egy felnőtt, de ez a felállás semmilyen átlagos ötszemélyes autóba sem fér el. Ehhez mindenképpen olyat kell keresni, aminek három különálló ülése van hátul.

P9084267

Az S-Maxok kétmillió környékén kezdődnek. Nem szerencsés a kínálat aljáról válogatni, de meg kellene nézni, hogy milyen az, ami még pont elérhető, hátha valami vállalható darab, mert egyébként az egy jó autó. Esetleg még egy Citroen C4 Grand Picasso férne bele ennyibe.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. december 18., 09:18 Módosítva: 2016.12.23 09:53
152

Kedves Becsületesnepper!

Már egy ideje olvasom a rovatot, sok hasznos információval lettem gazdagabb. A minap megakadt a szemem egy Seat Arosán. Rákerestem a neten, de nagyon kevés infót találtam róla, viszont szerelem volt első látásra. Azt szeretném megkérdezni, hogy ugyanolyan mint a VW Lupo? Problémák terén is? Miért ilyen kevés van belőle?

Üdvözlettel: Egy lány, aki első autót szeretne.

Kedves Lány!

Ugyanaz az autó, mint a Lupo, ugyanolyan alkatrészekből van összerakva, csak kicsit más karosszéria elemek vannak rajta, és más az emblémája. A problémai is ugyanazok, mert ugyanaz a motor váltó van bennük. Arosám még nem volt, de egy Lupo 3L-t én is használtam huzamosabb ideig.

Seat Arosa front 20080722

Üdv:

- Becsületesnepper -

2016. december 17., 14:07 Módosítva: 2016.12.20 00:48
272

Kedves Becsületnepper!

Munkahelyváltás miatt a jövőben többet kell utaznom napi szinten, ezért elérkezett az idő lecserélni a benzines Avensist, ami nem keveset fogyaszt sem benzinből sem pedig olajból. Ami biztos, hogy dízel kell és kombi. Két típus között tanácstalankodom, az egyik a rég vágyott márka, a Mercedes és abból a 2000-től gyártott C osztály. Ezeknek viszont nem ismerem a motorjaik megbízhatóságát, valamint tartok a magas alkatrész- és szervizköltségektől. A másik típus pedig a jól bevált Passat kizárólag 1,9-es motorral, szintén 2000-től gyártott évjárat. Ezen kívül az érdekel még, saját magadnak mechanikus váltóval szereltet válásztanál, vállálva a kettős tömegű valamikori cseréjét vagy inkább automata váltósat. A Merciről úgy hírlik, legendásan jó automatákat csinált, a VW-ről viszont nem találtam ilyen infót.

Válaszodat Köszönöm!

Barátsággal: Gyula

Kedves Gyula!

A Merciknek nem a motorjával van az igazi gond, hanem leginkább a kasznijukkal, ami parádésan tud rohadni. A négy kerékíven, a díszlécek alatt, a rendszámkeret műanyag tálcája alatt, az ajtók alján, az akkutálcánál, az emelőbakoknál mind lehet rozsdára számítani, és hiába csinálja meg, néhány év múlva úgyis előjön.

mercedes-benz-c-class-combi 1474 2

Ez nem autó, hanem egy rozsdás lavór, tiszta szégyen. Az 1,9 TDI-vel biztosabbra menne, de a Passatok is tudnak rohadni a kerékíveken és a csomagtérfedélen, a hátsó szélvédő aljánál. A váltóból én kézit vennék, mert ez a tiptronic nagyon megöli a motor karakterét, és a javítása is drágább, mint egy kettős tömegű.

Üdv:

- Becsületesnepper -

2016. december 16., 14:51 Módosítva: 2016.12.19 07:39
217

Kedves Nepperűző!

Egy régóta nyúzott Peugeot 307 CC (2,0 16V)-t használok, amelyben közel 300 ezer kilométer van, és bár rendszeresen karbantartott, így komolyabb hibáktól mentes, de szeretnék váltani.

Amivel szemezek, az két autótípus, mindkettő 2012-2013 évjáratú. Az egyik autó a márkahűségem jeleként egy Peugeot 508 SW GT. Tetszik kívül-belül, erős, sportos dízelmotor, pozitív korábbi tapasztalatok a márkától, viszonylag jó értékelések a használóktól. A másik egy kicsit merészebb választás lenne, méghozzá egy Jaguar XF 3.0D. Régóta tetszik (még jobban), elegáns és mégis sportos kinézet, nagyon szép belső design. Igazából nem sikerül lebeszélnem magam róla, pedig mindig megpróbálkozok racionális érveket felhozni magamban, pl. hogy erre biztosan 2x annyit kell majd ráköltenem, vagy kevesen szervizelik, nem túl sok értékelés használóktól. De valamiért mindig ott tartok, hogy az emocionális érvek győznek, és több Jaguart nézek a külföldi használtautó-hirdetési oldalakon mint Peugeot-t.

Szóval egy kis segítséget kérve szeretném kérni a tanácsodat, hogy Te melyik autót ajánlanád, vagy melyik mellett döntenél, ha ezen két autó közül kéne választanod. Köszönöm előre is a válaszod.

Üdvözlettel:

Attila

Kedves Attila!

Az egyik ismerősöm közelebbről ismeri a Jaguarokat, és erről a dízelről csak olyanokat mondott, hogy hullanak szét, és sorban cserélik őket garanciában, viszont a nagy benzinesek jók.

DSC 0033

A Peugeot-t már inkább meg merném venni, több ismerős használ 508-ast és 5008-ast, és mindenki elégedett vele. A Jaguar szervizelésétől szerintem letérdelnél, lennének olyan számok, hogy elgondolkodnál, ez a cikkszám volt-e vagy az ára. Én mindenképp a Peugeot-t választanám.

Üdv:

- Becsületesnepper -

2016. december 14., 16:01 Módosítva: 2016.12.19 07:39
573

Tisztelt Becsületnepper!

Első autónak keresek viszonylag fürge autót, városba szaladgálósnak, főleg iskolába, később melóba járósnak, maximum 300-350 ezer forintig. Nézegettem a neten Corsákat, volt a családban már pár darab, édesanyámét is fillérekért adtuk el, pedig patika volt. Japán, német felé húz nagyon a szívem, de vannak franciák is, amik különlegesek. Ha úgy alakulna később, tudjam a teljesítményt növelni rajta nem túl drágán. Mindegy mekkora motor, de ha előzni kell, ne nekifutással kelljen.

Válaszát előre is köszönöm!

L.

Kedves Kérdező!

Ha már a Corsát említette, abból volt egy 1,4 Si változat, amelyben 82 lovas volt a motor. Ha már Opel, akkor az Astrából is van nagyobb, 1,8-as, 2,0-s motorral szerelt változat. Honda Civic 1,5-ös és 1,6-os motorral. Corolla 1,6-os motorral, elvétve lehet találni régi GTI Corollákat. Golf III-ból volt 1,8-as, illetve a GTI.

DSC 4087

A későbbi teljesítménynövelésről lebeszélném, mert semmi értelme. Ha tényleg erőt akar, akkor turbót rá, de az nem lesz olcsó. Az olcsóbb megoldások közül az egyetlen értelmes dolog a direktszűrő, de komoly ménest attól még nem kap, csak szebb szívászajt, kicsivel jobb gázreakciót és néhány pónilovat.

Üdv:

- Becsületesnepper -

2016. december 13., 12:03 Módosítva: 2016.12.20 13:45
334

Kedves Nepperűző!

Elérkezett első autóvásárlásom ideje, lévén hogy egy 24 éves srác vagyok, nem családi autót és nem is kis motoros, energiatakarékos hibridet szeretnék.

Hárommillió forint környékén keresek egy szép, tisztességes külsejű, manuális váltós, benzines, minimum 200 lóerős autót, kevesebb mint 150 ezer kilométerrel és 10 évnél fiatalabbat.

Emellett nagyon értékelném, ha nem lenne drága a fenntartása, és megbízható autóról lenne szó.

Munkába járáshoz is használnám, ami körülbelül naponta 60 km-et jelent, de természetesen szeretném élvezni az autót, azért is keresek ilyen feltételekkel.

Amik eddig eszembe jutottak: VW Scirocco 2.0 TSI, Alfa Guiletta, BMW 325 E90 Coupe, bár úttóbit azért vetettem el, mert drága a fenntartása.

Ön mit gondol? Ezek az autók megfelelnek a kritériumoknak? Milyen más autót tudna javasolni?

Előre köszönöm a segítségét!

Üdvözlettel,

Dávid

Kedves Dávid!

A Scirocco nekem is nagyon tetszik, de a TSI-ket nem szeretem, bár a két literes nem olyan rossz. A Giulietta szintén nagyon szép, a kis 1,4-es turbós elég jó motor, és mivel ez szívócső befecskendezéses, nem is szokott lekormolódni, az 1,8-as motort nem ismerem.

IMG 1013

A BMW-nél lehetnek drága meglepetések, de ez még egy elég megbízható motornak számít a modern BMW-k között. Én magamnak ennyiért egy Type-R Civic-et vennék, mert az nem romlik el soha, van benne megfelelő akarat, van csomagtartója, és elfér benne négy felnőtt kényelmesen.

Üdv:

doki

2016. december 12., 12:32 Módosítva: 2016.12.16 07:05
261

Tisztelt Becsületesnepper

Autóvásárlás előtt állok, személyszállító kisiparos leszek tavasztól,ehhez kérnék segítséget. 4-5 éves, alsó közepes, kombi, szívó benzines kocsikat nézegettem, 2,2-2,8 m Ft körül. A koromtól fuldokló részecskeszűrős dízeleket és a kokszosodó közvetlen befecskendezős benzines turbómotorokat kizártam a körből érthető okok miatt. A benzinest azonnal gázosra alakíttatnám. A halmazok metszetébe nem sok versenyző került.

Renault Megane 3 Grandtour 1.6, Renault Fluence 1.6, Ford Focus 1.6 kombi, Kia Ceed 1.4 kombi és a testvére a Hyundai i30 1.4 kombi.

Ön szerint melyik lenne a legjózanabb választás? Vagy vegyem azt amelyik tetszik, mert egyszerűségük miatt egyikben sem rejtőznek taposóaknák?

Válaszát előre is köszönöm: Endy

Kedves Endy!

Én a Kia, Hyundai, Ford trióból választanék elsősorban. Nem tudom, hogy a reptéri fuvarok miatt kellene-e a kombi, de ha taxizni kellene nekem egy autó, akkor inkább vennék egy jó II-es Prius-t. Öt litert eszik, azt nem kell gázosítani, és nem romlik el.

Toyota-Prius-II-XW20 07

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. december 11., 10:39 Módosítva: 2016.12.14 10:21
57

Kedves Nepperűző!

Külföldi rendszámú autót tervezek vásárolni, a tulaj azonban magyar. Néhány részlet nem világos számomra. Mivel itthon venném át, nem lesz rajta exportrendszám. Érvényes műszakija van, ezt honosíttatnám. A műszaki vizsgára mivel vihetem? Vihetem a tulajjal együtt a még érvényes külföldi rendszámmal, vagy csak P-s renszámmal? Kell-e ebben az esetben is kétnyelvű adásvételi?

Az ügyintézést másik autóval végezném, tehát csak az NKH-hoz vitelt (és a hazautat) kellene megoldanom. Van-e még olyan részlet, ami gondot kozhat? A VPOP-nál kérhetik az adásvételin és a kocsi külföldi papírjain kívül a külföldi átírás dokumentumait?

Miként járjak el helyesen?

Előre is köszönöm:Attila

Kedves Attila!


Ha az eladó hajlandó rá, akkor kérje meg, hogy vigye el a vizsgára a saját rendszámával, ha nem megy, akkor tréler. Nincs olyan előírva, hogy csak P rendszámmal viheti, sőt. Ha nincs saját P rendszáma önnek vagy a cégnek, ahol dolgozik, illetve nem ül ön mellett a P rendszám jogosult használója, akkor nem is vezetheti a P rendszámmal ellátott autót. Írjanak egy magyar adásvételit is, az a legegyszerűbb, nyolcvan forint a papírboltban. Nem tudom, hogy mit ért külföldi átírás dokumentumain, nincs ilyen. A NAV-hoz kell az adásvételi, a forgalmi, illetve a műszaki adatlap. Ezzel eljátszadozhat napokig is, ha nincs sok ideje, keressen egy neppert, aki a saját P táblájával megoldja egy nap alatt az egészet, nem kell sehova mennie, és kijön a nepper munkadíja a tréler árából.

5620102 772a7f75d8a35e239243e93ddb164568 x

Üdv:

-Becsületesnepper-