2016. december 9., 17:21 Módosítva: 2016.12.12 12:34
79

Kedves Nepperűző!

Tizenegy éve használjuk még szalonból elhozott Škoda Fabiánkat, nagyon szeretjük, a 11 év alatt egyszer sem hagyott cserben. Időközben háromgyerekes nagycsaláddá fejlődtünk, így muszáj lecserélni. Egyelőre, míg a gyerekek kicsik, nem vágyunk nagy buszlimuzinra, inkább a kompakt egyterűek között keresgélünk, de 7 személyeset. Általában 5 személlyel használnánk, a 7 csak alkalmanként kell (ha pl. nagymama eljön), de akkor fontos hogy meglegyen a lehetősége.

Vidékről járunk be dolgozni, iskolába, óvodába, napi oda-visszaút 50 km. Éves szinten húszezer kilométer, amivel terveznünk kell, és legalább 5 évben gondolkodunk.

A napi bejárás miatt nagyon fontos a megbízhatóság. Ezen kívül a gyerekeknek a teljes értékű második üléssor (emiatt alapból kiesett pl. az Opel Zafira), és harmadik a sorrendben a kulturált fogyasztás.

A keret nagyjából 1,5-1,6 millió forint a Fabia beszámításával.

Már egy ideje keresgélünk, ami leginkább tetszene, az a Ford S-max, de ennyiért kicsi az esélye.

Jelen pillanatban a Toyota Corolla Verso tűnik leginkább befutónak, de a kicsit kényelmesebb Reanult Grand Scenic is tetszene, csak annak félek a megbízhatóságától.

A másik kérdés, hogy diesel vagy benzin. Évi 20000 km-nél, már érezhető 2-3 liter fogyasztáskülönbség, nem tudom, a Toyota vagy a Renault valamelyik dízeles verziója eléggé megbízható-e.

Ön szerint mi lenne a jobb választás? Mire figyeljünk oda vásárlásnál? (Ha van még, amit ajánlani tud, megfontolok más alternatív javaslatot is.)

Köszönöm válaszát,

Csaba

Kedves Csaba!

Sajnos az S-Max-ból nem kicsi, hanem nulla az esélye annak, hogy ennyiért találjanak egy jót, de még a közepesen szarok is drágábbak. Egy Renault-Toyota párhuzamnál nem kérdés, hogy melyiket vesszük meg, pláne, ha a Renault még dízellel is súlyosbítva van. Én a Versót venném mindenképp, benzines motorral.

auto/TOYOTA/COROLLA VERSO 2002-/XLARGE/02rs

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. december 8., 10:38 Módosítva: 2016.12.11 10:41
141

Tisztelt Nepperűző!

Tanácsát szeretném kérni. Bővült a család (17, 10, 9 éves és egy 8 hónapos gyerek, feleség + esetenként nagymama...), ezért erősen elgondolkodtam egy 7 személyes autó vásárlásán, hogy ne kelljen két autóval mennünk, ha mindenkit viszünk... Nem lenne napi szinten szükség a 7 férőhelyre, de alkalomadtán azonban igen. Pl. Balatoni kiruccanás, Horvátországi nyaralás, mozi stb... ezért olyant keresek melynek hátsó üléssora is használhatóbb méretű és nem kispad...

Eddig egy 2009-es Ford Mondeo 2.0 TDCI kombival és egy 2005-ös Toyota Rav4-el jártam/járunk. Mivel nem szeretnék "kisbusszal" járni, így a következő típusokat néztem ki a Mondeo helyett:

Volvo XC90 dízel 2006-2009

Land Rover Discovery 3 3,2 dízel

Toyota Highlander 3,3 Hybrid 2008 - (szabad-e egy 7-8 éves hibridet megvenni a hibrid hajtáslánc miatt?)

Mercedes Benz R 280 ill. 320

Mazda CX-9 2.7

Cca évi 20-22e Km-t mennék vele. A költségkeret max 5 - 5,5 millió Ft...

Ön melyik típust zárná ki ill. melyiket javasolná? Illetve mire javasolt kimondottan figyelni a fenti modellek átnézésénél?

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Az XC 90 egy jó autó, azt támogatom, az a 2.4-es öthengeres dízel egy kiváló motor. A Land Rovert már kevésbé, egy barátomnak volt ilyenje, és költött rá szépen, majd 160 ezernél kuka lett a motor, utána potom egymillióért megint jó lett, de ott szívta a fogát. A Toyota hibridje a legjobb, azt szabad csak igazán megvenni. A Mercedeseknek, és a másik két német prémiumnak sem vagyok nagy híve. Az R osztályt sokan a kinézete miatt nem szeretik (randa is), de nagyon kényelmes. Nekem eddig egyhez volt szerencsém, így sok tapasztalatom ezzel nincs.

mercedesr320cdi 008

A Mazda CX7 gondolom 2,2-es akart lenni, nem 2,7-es. Ez a dízel korábbi verziója benne volt ebbe a válogatásba, a későbbi változatról nincs információm, mert ezzel a motorral szerelt autót nem veszek. Én leginkább a Toyotát venném meg, utána a Volvót. Arra kell figyelni, hogy ne egy halálból visszahozott roncsot vegyen meg, ha nem ért hozzá, kérjen segítséget, ez már nem szotyi pénz.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. december 7., 13:11 Módosítva: 2016.12.08 17:49
390

T. Becsületesnepper!

Halásztelek-Budaörs közti ingázásra, hétvégi kiruccanásokra keresünk kocsit, két felnőtt, egy gyerek részére, évi kb 15-20000 km használattal. Eddig Honda Jazz volt az első helyen, de egy ideje képbe került a fejemben a 206-os 1.4HDI.

Tetszik amit Öntől olvastam a felesége által használt 206 megvételéről, és hogy más hasonló, Önhöz tanácsért forduló kérdezőnek is ajánlotta már ezt az autó/motor kombinációt. A Népítéletet olvasgatva viszont kicsit elbizonytalanodtam, meglehetősen szélsőséges ítéleteket lehet olvasni a HDI-kről, dönteni ezek alapján nehéz lenne.

Az 1.4-es, jól felszerelt Jazzekből mostanában 1m3-tól látni olyanokat, amiket szívesen megvennék, a 206-ból viszont 8-900 ezer-től már a gusztusosabb vételek között lehet válogatni.

Csábító az árkülönbség, az egész gazdag felszereltség, és a már-már nevetségesen alacsony fogyasztás, viszont nem tudom, hogy ezek így együtt feledtetnék-e azt a nyugalmat, amit a világ egyik legmegbízhatóbb autója tulajdonosaként éreznék nap mint nap.

Ezen kívül, mivel nem értek hozzá nem tudom, hogy a 206, a 206+ és a 207 1.4HDI között van-e bármi különbség elsősorban megbízhatóság és várható szervizköltségek szempontjából, ill. mik lehetnek a buktatók, amiket érdemes körüljárni a vétel elött?

A kérdésem az lenne Önhöz és a sokéves tapasztalatához, hogy 1m3 -ért Jazz vagy 1m körül a 206 HDI legyen inkább?

Köszönettel:

Bálint

Kedves Bálint!

A hazai dízelekkel az a baj, hogy nem tudni honnan van visszatekerve az órájuk, ezért lehetnek rendkívül sokat futott példányok is a népítéletekben megénekeltek között, ráadásul a mi autószervizelési kultúránk hagy némi kívánni valót maga után. Na most ha megvesz egy ilyen tekert órás, elhanyagolt foskupacot, akkor könnyű negatív tapasztalatokról beszámolni.

01-regi-007

A Jazz a legbiztosabb vétel a kisautók piacán. Nem romlik el soha, vezérműlánc van benne, ami tényleg örök életre szól, nem olyan mint az 1.2 TSI vagy az 1.6 THP motoré. Olajat kell benne cserélni, illetve a kopó dolgokat, különben nem történik semmi. Az autó sokkal nagyobb belül, mint a 206-os, egy négytagú család kényelmesen elfér benne. A csomagtartójában a saját kerekéből elfér öt darab úgy, hogy behúzza a rolót. Én biztos Jazzt vennék.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. december 6., 10:39 Módosítva: 2016.12.08 10:41
144

Tisztelt Becsületesnepper!

Nagyszüleim kiszolgált Opel Astra 1.4 G Caravanját szeretnénk lecserélni valami fiatalabb, komfortosabb kombira. Fontos a viszonylag kis fogyasztás, az alkatrészbeszerzés se legyen túlzottan megterhelő, valamint legyen jól pakolható és légkondis. Összeghatár kb. 1 millió Ft, én elsősorban 1998-2002 közötti Toyota Avensis 2.0 D-4D-re gondoltam, vagy esetleg 1998-2001 körüli Audi A4 1.9 TD jöhet még szóba.

Melyiket javasolná (esetleg másik típus, nem fontos a dízel), illetve mire érdemes odafigyelni, amikor az autók megtekintésére kerül a sor? (Típushibák?)

Válaszát előre is nagyon köszönöm, tisztelettel:

Norbi

Kedves Norbi!

Az 1.9 TDI-ről már sokszor leírtam, hogy az egyik legjobb motor, amit valaha készítettek. A Toyota dízele is jó, de ha hozzá kell nyúlni, akkor az drágább lehet. Avensisből én inkább egy benzinest vennék, mert a nagyszülei gondolom nem mennek már annyit, hogy egy dízelnek értelme lenne. Az Avensis-eknél az, 1.8-as VVTI-knél előfordulhat nagyobb olajfogyasztás, aminek általában a gyűrűk letapadása az oka. Amúgy egy nagyon jó autó, a rozsdára kell még odafigyelni. Az 1.9 TDI is nagyon jó, de ugyanazért nem javasolnám ezt sem, mint a másikat. Az Avensis teljesen jó.

Akkoriban egy felnagyított Corollának tűnt a Liftback
Akkoriban egy felnagyított Corollának tűnt a Liftback

Arra, hogy mire kell figyelni már írtunk itt, itt, és itt is, olvasgasson.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. december 4., 08:17 Módosítva: 2016.12.07 13:13
300

Jó napot!

20 éves fogtechnikus tanuló vagyok. Jelenleg egy 1997-es Honda Civic Coupe-t vezetek (sajnos az amerikai kivitel miatt automata váltóval szerelték). Ha minden jól megy, az annyira nem is távoli jövőben váltani szeretnék. Amit legfőképpen elvárok az a hátsó, vagy összkerék meghajtás, gyári turbó vagy ennek hiánya esetén minimum 130LE és, hogy ne egy tucatautó legyen.

Nyugodtan szóba jöhetnek a gyári sportautók (RS, GTI...). Szeretném, ha megbízható lenne, bírná azt, hogy néha "nehéz a lábam".

Évjáratot maximum 2003-ra vinném le, csak ez alatt jöhetnek szóba. (Minimum határ nincs)

Fogyasztás nem igazán mérvadó, többnyire hétvégi autó lenne.

(A keret 1.000.000 - 1.500.000 ft)

A japán és német autók szerelmese vagyok, ha ezen belül találnék, annak nagyon örülnék.

Szeretnék egy olyan autót találni, ami élményt nyújt, bírja ha mennek vele, és a nap végén a szél/nap/eső/hideg/meleg elől védett garázsban a kanapén üljek mellette egy doboz sörrel és csak bámuljam.

Mit tudna ajánlani?

Válaszát előre is köszönöm!

Sz. Adrián

Kedves Adrián!


A japán autóknak én is nagy barátja vagyok, de alig van belőlük hátsókerekes. Ilyen lenne a Lexus IS 200, az sorhatos 155 lóerős, nagyon jó kézi váltója van, és hátul kapar. Elvétve előkerül egy-egy jobb MR2-es Toyota is. Az MX 5-ösből van nagyobb mennyiségben, ezekből az 1.8-as már 130 lóerő fölött van, az Anniversary-kben van sper, Bilstein futómű és hatos váltó, az már finom árú.

IMG 4208

Ha összkerekesről beszélünk, az meg a Subaru, ott a turbósoknak van értelme, de az nincs ennyiért. A hátsókerék hajtásnál a BMW-nél nincs kézenfekvőbb, mondjuk egy E36 328i kupé, az még ki is néz valahogy, egy M pakettes pedig kifejezetten kívánatos, halad is, és ennyiért a legszebbeket lehet megvenni. Motorok közül a 18 IS jó, de a 25-öst vagy leginkább a 28-ast venném csak. Ráadásul ezek már jó befektetések is, mert a nagy motorosoknak most kezd megállni az ára, és el fog indulni felfelé, ahogy telik az idő. Ha nincs benne sper, akkor mindenképp kell bele tenni, mert akkor lesz készen az autó.


A németeknél a Merci van még ami hátul kapar, de azok semmit nem mozdítanak meg bennem. Az Audinak van jó összkerék hajtása, de ami érdekes ezek közül, az mind drágább lényegesen, mint a kerete. Az ön által említett gyári sport modellek mind elöl kaparnak, a hátsó vagy összkerék hajtással eléggé leszűkültek a lehetőségek.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. december 2., 10:33 Módosítva: 2016.12.06 17:50
238

Tisztelt Becsületnepper!

BMW-t vennék, régóta vágyam egy E46 szériás coupe. Na jó, lehet szedán is. Dízelt kilőttem, barátomnak az van, sok a nyűgje, így elnézve azokat kemény pénz fenntartani, és egyáltalán nem értek hozzá. Keveset is használnám hosszú távra. Éves szinten 10-15 ezer menne bele. Benzines kell, legalább egy kétliteres motorral. Nézegettem őket, jöhet akár egy 323/325/328. Nem bánnám, ha esetleg ebből csúszna be egy. Hátul hajt, van benne bugi. Tudom, nagyon divatos lett, nekem nem azért kell. Jól tudom, ezek mind láncosak? Mire figyeljek, mi az a tipikus hiba amire tényleg oda kell figyelni? Kettős tömegűt ismerem, drága, de számolok vele. De mivel kell még számolnom? A keret 1,1 milla plusz 3 kiló szervizre. Ebből kaphatók jót? Nem akarok szopóágra kerülni.

Köszönöm a válaszodat!

Alex

Kedves Alex!

Ennyiért sajnos a kínálat aljáról tud válogatni, nem kizárt, hogy talál vállalhatót, de a tényleg jók drágábbak. A kasznira kell elsősorban figyelni, mert a rozsda előszeretettel eszi a négy sárvédőívet. Az első sárvédőívek közepén és a hátsó ívek lökhárító felőli végén kell a felbukkanására számítani, de láttam már az ajtók élein is.

IMG 9120

Ezekben még M-es motorkódú motor van rendes lánccal, nem olyan hitvánnyal, mint a későbbi BMW-kben. Nagy drámára nem kell számítani, ne legyen elrohadva, illetve meg kell nézni rétegvastagság-mérővel, hogy az íveket nem gittel lakatolták-e, mert ez gyakori "javítási" technológia eladás előtt.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 30., 10:58 Módosítva: 2016.12.06 06:37
287

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok. Van egy 2003-as Renault Thaliám (1,4 16v 98 LE), amiben legalább 270 000 km van már (56 000 km-el vettem, bérautó volt előtte kb. 1 évig). Ezt még megtartanám, mert az állapota még ma is "újszerű", a fiamnak meg friss jogsija van, így ezt megkapná Ő.

Ami nagyon tetszik, az a Megane Grandtour III 2013-2014 évjárat. (lehet velem van a baj, de ez van) Évente kb. 20 000 km-t megyek. A szívó 1,6-ost kicsit gyengének találom ebben a méretben. Amikkel szemezek: 1,4 tce, 1,6 dci, esetleg az 1,5 dci-ből a 110 lovas. Kb. 3m ft-ot szánnék rá. A kérdéseim:

1. mennyire kell félnem ezeknél a motoroknál (dci) az üzemanyag ellátó rendszertől (nagynyomású sziv.+ porlasztó)? Amiket találtam 130-200 e km közötti futásteljesítményűek.

2. Mivel még nem volt dolgom olyan autóval, amiben volt kettős tömegű lendkerék, azoknak mennyi a várható élettartamuk? (a Thaliában még nem volt kuplung sem cserélve pedig utánfutót is elég gyakran húzok vele)

3. Tudom, hogy a dci kevesebbet fogyaszt, de valahogy a benzin szagát jobban szeretem.

Nagyon köszönöm megtisztelő válaszát!

Gyula

Kedves Gyula!

Az 1.5 dci egy időzített bomba volt, de ha jól tévedek, akkor 2009-től már nem a hírhedt Delphi befecskendező, hanem Bosch-rendszer került bele. Ezzel már jóval kevesebb probléma volt. A vicces, hogy miután az egész autós világ tudta, hogy milyen a Delphi rendszer, megvette a Mercedes, és most azokban van.

03-Renault-001

A tce és 1.6 dci motorokkal még nincs elég tapasztalat ahhoz, hogy érdemben lehetne valamit mondani, én még csak 1.2 tce-t vezettem. A kettőstömegű tönkre fog menni, mert van benne. Az élettartama nagyban függ a használat módjától. A Mondeókban sokat láttam, ami 160 ezernél cserés lett, de Accordokban láttam már néhány 400 ezer feletti futásút még a gyári lendkerékkel. Ha alacsony fordulaton nyekteti, az nagyon árt a lendkeréknek, indításkor, leállításkor mindig legyen benyomva a kuplung. Nem szabad alacsony fordulatról kigyorsítani, a fordulat legyen kétezer körül, kapcsoljon vissza, ha előzni, gyorsítani akar. Sok embert látok a próbakörön 1000-1100-as fordulatról gyorsítani, és nem is érzik, hogy remeg a motor. Ez nagyon árt a lendkeréknek. Abban nem tudok tanácsot adni, hogy benzinest vagy dízelt vegye, mert ezek a motorok mind nagyon újak, szívó benzines már nincs, és nem ismerem kis turbósakat.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 28., 11:31 Módosítva: 2016.12.03 17:55
162

Tisztelt Becsületesnepper,

Az alábbi kategóriában tervezek kocsit venni. 2,5-3 M Ft négy autó között variálok. Mindegyik típus benzines, mivel nem járok akkor távokat, max. 2 havonta lenne oda-vissza összesen 400 km nagyobb táv, de javarészt városi szaladgálások BP belül. Ezért nem gondolkoztam dízelben. Nem családi autónak és nem is versenyzésre kell. Mindennapi használatra, ide-oda szaladgálni vele és néha hazajárni vidékre a rokonokhoz.

Típusok:

Volkswagen Jetta 1,2 TSI Comfortline 2011-2012-es évjárat

Renault Fluence 1,6 Privilege 2012-2013 évjárat

Seat Toledo 1,2 TSI Entry 2013-2014 évjárat

Audi A3 1,4 T FSI Ambiente 2010 évjárat

Elég nagy a szórás, de ezek a kocsik fogtak meg. Talán még a Mazda 3 :) De azt olvastam, hogy rozsdára hajlamos.

Segítségét kérném abban, hogy Ön melyiket ajánlaná. Melyiknek mi az előnye - hátránya, mik a tapasztalatok, szervizköltség. Akár Ön is mondhat más típust, amit ebben az árkategóriában jónak tart.

Köszönöm a segítségét.

Üdvüzlettel:

Márton

Kedves Márton!

Mindjárt van a típusok között három TSI, amik közül egyiket sem venném meg, mert ezekkel azért vannak gondok. A Mazda 3-as fényévekkel van a Fluence előtt, a rozsdásodásra valóban hajlamosak a Mazdák, de ilyen fiatalon még nem. Vétel után azonnal kell rá csináltatni egy alváz és üreg védelmet, és meg van oldva a probléma. Városi harcra én vennék egy Prius-t.

mazda3-08

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 27., 11:39 Módosítva: 2016.11.29 16:53
206

Szia,

Terepjárót szeretnék vásárolni, de nem nagyon van elképzelésem.

A lényeges szempontok:

-Valódi terepjáró legyen (nem városi terepjáró)

-Megbízható legyen (induljon be minden reggel)

-Havas/jeges, és puha sáros, kijáratlan talajon is tudjon boldogulni

-Manuális váltó, felező, összkerékhajtás (esetleg diff.zár)

-Max. ~3000ccm-3500ccm motor

-Vizsgán átmenjen (kevésbé rohadós példányokra gondolok ezzel)

-Terepen 20-30L-nél többet ne fogyasszon

Kevesebb ülés, csúnya igénytelen beltér nem probléma, a műszaki része legyen megbízható, ez a lényeg.

A felhasználási célja vidéki ingatlanok látogatása lenne, ahol nincs kiépített út, de még letaposott sem, tehát nagyon jó menettulajdonságokkal rendelkezzen terepen.

Inkább dízel motorral szeretném a nagyobb nyomaték miatt, de ha tud jó benzines terepjárót aminek nem egy vagyon az LPG-re való alakítása(hengerszám miatt) az is jó lehet.

Előre is köszönöm válaszát!

Szabi

Kedves Szabi!

Több ellentmondás is van a kérdésében. Ha egymillió van rá, akkor ez kb. húsz éves lesz vagy öregebb, tehát lehet rozsdára számítani. Nincs olyan, hogy egy terepjáró nem rozsdás, mert kimennek vele a sárba, nem mossák le az alvázat, a sár meg gyönyörűen tarja a vizet, és rohasztja a bódét. Én valami japánt vennék a megbízhatóság miatt, mint pl. Nissan Patrol, Terrano, Pickup, Mitsubishi L200, Pajero. Ezekben van normális dízel, és a Patrol kivételével nem eszik le a fejét.

thzuh

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 26., 14:29 Módosítva: 2016.11.28 17:48
132

Tisztelt Nepperűző!

Rendszeresen olvasom a rendkívül hasznos rovatát, azonban ezt a kategóriát eddig még (ha nem siklottam át felette), nem nagyon járták körbe az eddigi kérdezők.

Idős Nagyapámnak már eléggé nehezére esik a jó öreg kocka Ladával kuplungolni, ezért leváltanánk egy kis méretű, modernebb autóra. Szóba kerültek az automaták is. Én eddig a Swift egyliteres automatájáról hallottam, annyit, hogy megy, de milyen lomha (az most nálam nyilván nem hátrány). Egy kereskedő most egy '94-es 1,0 literes Holiday felszereltségű NIssan Micrát ajánlott. Nos ez az autó úgy az utakról eddig is rendkívül szimpatikus volt, a népítélet is jókat ír, de megkérdezném Önt, hogy mit gondol:

Swift, Micra vagy mi az, ami még szóba jöhet?

Mennyire rizikós egy ilyen idős autó automata váltóval? Mire kell figyelni a vásárláskor? Maradjunk inkább a kézinél?

Köszönettel:

egy olvasója.

Kedves egy olvasóm!

A bakancs Micrát számtalanszor ajánlottam már, mert nagyon jó kis autó. Ebben egy CVT váltó van, aminek a javítása fájni fog, ha bedöglik. Ezeknek a váltóhibáknak az oka általában a váltóolaj cseréjének az elmulasztása, a nem megfelelő olaj használata, illetve a tudatlanság, hogy a váltóban is kell olajat cserélni?

auto/NISSAN/MICRA 1992-2003/XLARGE/01f

A Swiftben egy sima olajos automata van, azzal kevesebb gond lehet, de olajat abban is kell cserélni. Ha egyébként a nagypapa be tudja nyomni a kuplungot, akkor vegyenek egy kézi váltósat. Egy új szerkezettel olyan puha lesz a kuplung, mint a vaj, és az olcsóbb, mint egy automata váltó javítás, és manuális váltósból még választék is van. Ezek a kis motoros automaták állati sokat tudnak enni, ha a nagypapa csak rövideket megy, és állandóan hideg a motor. Az apukámnak egy 1,3-as automata Swiftje van, és télen tizenkét, nyáron tíz litert eszik.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 25., 10:40 Módosítva: 2016.11.27 11:41
1792

Tisztelt B.nepper!

Szeretném megkérdezni véleményét a francia 3,0 V6-os motorral szerelt autókkal kapcsolatban. Szükségem volna a család miatt egy kombira, de nem szeretnék egy alulmotorizált dobozt. Ahogy nézegetem, viszonylag olcsó pl: Renault Laguna 2 Break ezzel a motorral. Mennyire megbízhatóak ezek a nagymotoros autók?

Köszönettel!

Roland

Kedves Roland!

A Laguna II ezzel a motorral egy igazi örök darab. Egyszer kell megvenni, utána örökké az öné marad. Ez nem rossz autó, hanem szar, ezért olcsó, de legalább sokat is fogyaszt. Eszembe nem jutna megvenni egy ilyen budit.

auto/RENAULT/LAGUNA 2001-/XLARGE/01f

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 24., 13:47 Módosítva: 2018.02.17 20:51
4486

Üdv!

Arcpirítóan olcsón mérik az első szériás Phaetonokat. A 4,2-es motorral szerelt verziókkal szemezek, bár a W12-es 6,0 felé is kacsingat a hedonista jobb szemem. A tiszteletteljes kérdésem, hogy a benzines Phaetonokat, mint olyan szabad-e venni?

Jelenleg egy 2002-es BMW 535i-t használok, a fogyasztástól nem tartok, viszont a fenntartás jelentene-e hiperugrást a mostani éves 500 ezer - 1 millió forintos éves költséghez képest?

Köszönöm a választ.

Üdv

János

Kedves János!

A 2002-es 535-ben rendes motor van, és örüljön neki. A VW-nek nem jött be a Phaeton, mert fölösleges volt a konszern palettájára még egy A8-as. Bele is buktak szépen. Azért olcsó, mert eladhatatlan. Időnként nálam is próbálkoznak, hogy becserélnék a Phaetonjukat, mert nem tudják eladni máshogy. Ha vesz egyet, azzal csinál egy ünnepnapot az eladónak. A 6,0 literes motor két VR6-os motorból készült, és én nem bízom az ilyen túlbonyolított dolgokban. Semmi tapasztalatom nincs vele, és nem is lesz, mert ebben az életben nem fogok ilyet venni.

DSC 0572

Olvasson utána a fórumokban. Egy biztos, horror lesz a szervize, mert ehhez nem talál utángyártott vagy bontott cuccot a neten. A 4,2-es motor vezérlését valami fütyi áttervezte, és a vezérműszíjat láncra cserélte, ami kb. 150-160 ezret bír. A cseréjéhez ki kell venni a motort a helyéről, mert a vezérlés nem elöl van, hanem hátul. Ja, ha jól tudom megvan az egész potom 650 ezer körül, és célszerszám kell hozzá meg szerelő, aki látott már ilyet közelről. Miszlikbe szaggatnám a diplomáját, és húsz év saját zsebből fenntartásra kötelezném azt, aki megtervezte és gyártásba engedte az összes ilyen szart. Senkiháziak kezében van a popszakma!

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 23., 12:37 Módosítva: 2016.11.25 11:57
169

Tisztelt Becsületesnepper!

Meglehetősen ritka kérdéssel fordulok Önhöz!

Városba keresünk ételkiszállításra megbízható dízel kisteherautót. A keret kb. 400e+áfa. Reggel bemelegszik, aztán megy estig. Napi 100-130 km az év 364 napján. B Corsa 1.5D már bizonyított, de bővíteni kell a flottát, és nyitottak vagyunk valami újabb felé (már ha érdemes).

Félünk a turbóstól, vajon mennyire tolerálja, hogy - akár hajtás után azonnal - napi 50-szer leállítják és beindítják.

- Jelenlegi favorit: Opel Corsa C 1.7 DI/DTI/CDTI (1.3 kizárva)

- Esetleg Peugeot 206 1.4 HDi

Vagy felejtsük el a turbót és válasszuk a híres Saxo/106 1.5D-jét? Vajon az ilyen használatot is jól tolerálják?

Válaszát előre is köszönöm!

K.

Kedves Kérdező!

Én nem félnék a turbótól, de tény, hogy ami benne van, az el is romolhat, illetve a kettős tömegű lendkerék is tutira tönkre fog menni a sűrű indításoktól, leállításoktól. A Saxo/106-os 1,5-ösét nem lehet agyonütni, szerintem nincs még egy ennyire keveset fogyasztó és el nem romló autó. Ha az megáll, akkor leesett az adagoló mágnesszelepéről a vezeték, vagy kifogyott az üzemanyag, más nem lehet.

106

A másik ilyen igásló a VW 1,9-es szívódízele, az is kimegy a világból. Nekem egy 1,9 SDI Caddy-m van, van benne 390 ezer, de nem úgy érzem, hogy bármi tönkre akarna menni rajta.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 22., 11:20 Módosítva: 2016.11.24 10:36
141

Tisztelt Nepperűző!

Egy új autó vásárlásán gondolkozik a család. Jelenleg egy 2.2-es Toyota Avensis volt a családban (dízel) ami 10 évig szolgált hibátlanul. Nagyon megszerettük a Toyota márkát, és ezért szeretnénk ebben a márkában maradni.

A mostani családi helyzetben éves szinten többször kellene kijárnunk külföldre, ami kb. 900 km-es utat jelent. Kettő személy utazna az autóban szóval a hátsó ülések teljesen lényegtelen kategóriába tartoznak. Természetesen nem csak erre lenne használva az autó, de főleg ez lenne a szerepe.

Dízelt nem akarunk mert magas a fenntartási költsége... csak benzint sem, mert az meg sokat zabálna... szóval hibridet akarunk. (benzines hibrid).

Toyotán belül 3 autó került szóba... Prius, Auris, Camry. A költség amit az autóra tudunk szánni: 3,5 millió forint.

Mit ajánlana... esetleg valami teljesen más? (nem zárkózunk el más márkától)

Köszönöm segítségét előre is!

Kedves Kérdező!

A Priusban és az Auris-ban ugyanaz az 1.8-as motorral szerelt hybrid hajtáslánc van, illetve ide elehet még venni a Lexus 200h-t is. A Camry-ben egy 2.4-es benzines van, ezzel sincs baj, de a motor mérete okán ez többet enne lényegesen. Ebből a háromból én elsősorban a Lexust vagy a Prius-t venném.

camry hybrid 2009-30

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 21., 13:12 Módosítva: 2016.11.23 14:23
119

Tisztelt Nepperűző!

Jövő év elején bővül a család és ráeszméltünk, hogy a kiságy és babakocsi mellett be kell szereznünk egy másik utazóeszközt is. Jelenleg egy Golf MK4 tulajdonosai vagyunk, de a jármű sajnos csak 3 ajtós, bébihordozós akrobatamutatványokról pedig inkább lemondanánk (így is volt aki úgy esett ki a hátsó ülésről, mert elakadt az övben). Nincs mese, tágasabb kell! A probléma már csak az, hogy elvesztem az 1,5-1,8 M körüli ársáv kínálatában, ahol csak benzines járműveket néztünk (év átlag 32-35.000 km -t utazunk, de inkább a kúton legyen az autó mint szerelőnél).

Amiket eddig szóba kerültek:

Toyota Corolla Sedan 1.6 2008 -tól (nem egy erőgép, tágas)

Toyota Avensis ferdehátú 2005 körüli szívó 1.8

Ford Focus 2008-2009 facelift 1.6 (de itt 2005 körüli évjáratoknál már jócskán találni rozsdásodást)

VW Golf V kombi és Jetta 1.6

a legkézenfekvőbb pedig az ufo Honda Civic 1.8, de ehhez a következő hónapban még át kell rendezni a költségvetést és csúsztatni az autót kb. pont a baba születéséig. Ráadásul, ha igazak a netes próféciák, akkor az elején még voltak problémák a műszerfalak zörgésével, olajfogyasztással, műszerfal-világítással.

Kia és Hyundai tetszene, de a beltér kialakításával nem tudok megbékélni.

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Tamás

Kedves Tamás!

Az 1.6-os Corolla ereje már elég a normális közlekedéshez, és nem is romlik el. Az 1.8-as Avensis-eknél előfordulhat olajfogyasztás, ez az elhúzott olajcserék miatt kialakuló gyűrű letapadás következménye, Ha időben cserélik az olajat, ez kisebb eséllyel következik be. Ez már egy táncterem a Corollához képest. A Focus is jó választás, ha talál egy teljesen rozsdamenteset, akkor azonnal alváz és üreg védelmet kell rá csináltatni, és akkor sokáig jó lesz.

Teljesen más a hátsó lökhárító is. De ezt ki veszi észre?
Teljesen más a hátsó lökhárító is. De ezt ki veszi észre?

A VW csoport 1.6-osa az utolsó normális motorjuk, de a Toyotáé jobb. Néha tönkremegy a gyújtó trafó bennük, de alapvetően megbízhatóak. Az ufó Civic-nél valóban voltak ilyen problémák az első daraboknál, de volt rá visszahívás is. Ki kell próbálni, ha zörögnek benne a műanyagok, akkor nem kell megvenni. Ha a Civic megvásárlásához nagyon nyújtózkodni kell, akkor inkább válasszon mást.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 20., 09:19 Módosítva: 2016.11.22 11:21
264

Tisztelt Nepperűző!

Gondolom általános kérdés, nem is gondoltam rá, hogy segítséget kérek. Végigböngésztem keresztbe kasul a teljes rovatot és a népítéletet is, de ahogy ez lenni szokott, csak a tanácstalanság lett egyre nagyobb.

Adott az alapszituáció:

- 1,5 milliós keret

- Évi 18-20 ezer megtett km

- Zömmel 20-80 km távok, kéthetente oda-vissza 400 km

- 28 éves férfi, jelenleg egyedülálló

- Az autó számomra nem státuszszimbólum, hanem egy eszköz ami elvisz A-ból B-be

- Nem szeretnék arra keresni, hogy fenntartsam, természetesen az alapvető dolgokat mindig cseréltetem-javíttatom.. háklis vagyok a műszaki-technikai tárgyaim "hibátlanságára"

- 4 ajtó

- autópályán és közúton egyaránt "radarhatáron" közlekedem

- Mazda2 - Suzuki Swift-nél nagyobb csomagtér (Astra H 5 ajtós csomagtér már elégséges lenne)

H Astra 1.7 cdti-ről indítottam a keresést.. de gyakorlatilag teljesen kiábrándultam, 20-30 telefon után 7-8 lekérdezett km után (voltak egészen elképesztőek is..) letettem arról, hogy 150.000 km alatti ismert (illetve nem ellentmondásokkal teli) előéletű járművet szerezzek...

Szóval eljutottam oda, hogy bármilyen.. de tényleg bármilyen (az Ön által írottak hatására már a francia-olasz fóbiámat is elengedtem) megoldás-javaslat érdekel, akár benzines akár dízel vonalon.

Főleg a motorokkal vagyok bajban, nem tudom, hogy 1-1 típusnál melyik a megbízható, és egyben megfelelő teljesítményű, hogy mozgassa a kasztnit.

Köszönöm a segítséget előre is.

Kedves Kérdező!

Ha dízelről beszélünk akkor az 1.9 TDI a legegyszerűbb választás. Tök mindegy milyen autóban van, az a legmegbízhatóbb dízel, onnan csak lefelé van. Minden későbbi dízelt sokkal drágább javítani, fenntartani. Persze azokban sem 150 ezer van, illetve elvétve lehet még hasonlót is találni, de az a motor még 500 ezernél is jó. Az gondolom elég beszédes, hogy van egy 1.9 SDI Caddy-m és egy 1.9 TDI Fabiám. Ha benzines, akkor japán. Leginkább Honda, azoknál mindegy, hogy melyik motor, Toyotából az 1.6-os Corolla jó választás, azokat agyonverni sem lehet, és még aránylag normálisan mennek is.

IMG 7409

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 19., 19:12 Módosítva: 2016.11.21 17:52
226

Tisztelt BecsületesNepper!

Autóvásárlás előtt állok és döntésképtelen vagyok.


-Elképzelés egy nagy kombi, évjárat 2010-nél ne legyen idősebb, benzines, kb. 160Le-ig ami tűrhetően néz ki belülről és kívülről és ne fossa el magát gyakran.

-Netet bújva megtetszett több autó is, de a dilemma, hogy turbós vagy szívó legyen.

-Több jelöltem is lenne: Renault Laguna III 2.0 (szívó), Peugeot 508 SW 1.6, Mazda 6, Skoda Octavia 1.4

-Keret: 3,5 millió

-Szívem a Laguna felé húz a szívó motor és a küllem miatt. Turbós csodákról nem nagyon hallottam jót.

-A kérdés az, hogy ön mit javasol ezen autók közül vagy esetleg mi lehetne jó választás?

Köszönettel: Ádám

Kedves Ádám!

Octavia jó lenne, ha lenne benne rendes motor, de 2010-től csak kis turbósok vannak, TSI-t meg nem vennék. Inkább vennék egy régebbi 1.6-ost, ha Octavia kellene.

IMG 6986

A Laguna II-höz nem volt szerencsém, sem a Peugeot 508-ashoz. A Mazda 6 jó, azokkal nem lenne különösebb baja. Egyedül alváz és üreg védelemre költenék most azonnal, mert a Mazda múltjában a rohadásnak komoly hagyományai vannak, ezeket az újabbakat pedig még nem ismerjük ebből a szempontból. Egyébként az alvázvédelem hiánya minden mai autónak problémája, mert amit a gyártó nem tesz rá, az nem kerül pénzbe. Az autógyárak pedig egy valamit utálnak rettenetesen, a költséget. Emiatt minden mai autónak rozsdásodik az alja és a futóműve, de a gyárak nagy ívben leszarják, mert az első vevőnek még nem lesz vele baja, a második, harmadik meg kit érdekel.

accord22d180le 05

3.5 millió környékén már lehet kapni a 2008-tól gyártott Accordot is, én biztos azt vennék, most is egy ilyennel mentem nyaralni. Ezt az évjáratosdit sose értettem, mi van ha 2009-es vagy 2008-as? Inkább kizárja magát a jóból, de ne legyen 2010-nél öregebb?

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 18., 10:52 Módosítva: 2016.11.21 06:18
99

Használtautó-kereskedőnél kinézett külföldről behozott autóhoz csak 1 db kulcsot adnának. Mi lehet ennek az oka? Szabad-e ilyen kocsit venni? Ha igen, mik az esetleges teendők (átkódolás, zárcsere)?

Köszönöm!

Kedves Kérdező!

A vásárlók ilyenkor általában egyből katasztrófát vizionálnak, hogy a kereskedő majd a második kulccsal fogja ellopni a kocsit, és ismét eladja valaki másnak egy másik alvázszámmal. Nem írja, hogy milyen értékű az autó, de ezzel csak nagy értékű autóknál szoktak kísérletezni, és csak nagyon elenyésző arányban. A legvalószínűbb ok, hogy a kinti tulaj elhagyta, előfordul bárkivel. Én is vettem már ilyen autót kint, ráadásul nem is olcsót, és most is van nálam egykulcsos autó. Szabad ilyen kocsit venni. Csináltat egy másik kulcsot, hogy ha esetleg ön is elhagyja, mert az is megeshet, akkor legyen tartalék. Ha akar cascót kötni a kocsira, akkor kell a két gyári kulcs.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 17., 10:43 Módosítva: 2016.11.20 07:06
192

Kedves Nepperűző!

Barátnőm az 2003-as 1,3-as 16V GLX Swiftjét cserélné le egy hasonló kaliberű (fogyasztás, megbízhatóság, szervizigény), de fiatalabb autóra. Nagyrészt városban használja, de néha belecsúszik egy 150-200km túra hétvégente. A büdzsé 1,5 millió Ft, de ez inkább már az átírással és kötelező cserélendőkkel együtt.

Amilyen típusokat nézegettünk:

2008-9 körüli újabb Swift 1,3

2006 utáni (faceliftes) Ford Fiesta 1,4 duratec motorral

Mit gondol melyik lehet a jobb választás, és mi(k) az(ok) a típus(ok) amit még érdemes számításba venni?

Köszönöm!

Ádám

Kedves Ádám!

A következő Swift generáció is nagyon jó, ott előfordul a váltó csapágyak meghibásodása. A Fiesta is jó kis kocsi, és másfél millióért már tényleg a legjobbak közül válogathat ebből a kaszni változatból. A legjobb kisautó a Honda Jazz, abban egy örök életű vezérműlánc van, még vezérlést sem kell cserélni soha, csak féket, olajat, gyertyát, de ezzel a kettővel is nagyon elégedettek lesznek. Igazából mindegy melyiket veszik, válasszák azt, amelyikből jobbat találnak.

DSC03826

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 16., 10:34 Módosítva: 2016.11.19 19:16
145

Tisztelt Nepperűző!

Segítségét szeretném kérni a következőkben. A családunk kinőtte a kis Fiat Puntónkat, ezért szeretnénk leváltani egy nagyobb típusra. Jelenleg a választásunk a Citroen Xsara Piassora esett, de a Ford Focus, vagy Opel márka is szerepel, de nehezen választunk. Minden esetben kombit szeretnénk, aminek nagy csomagtartója van, szerszámok, babakocsi, néha 2 kutya szállítását igényelnénk.

800E Ft körül szánunk a vásárlásra, vagy közel ilyesmi összeget.

Segítségét,tapasztalatát szeretnénk kérni ezekről a típusokról.

Köszönettel: Stefi

Kedves Stefi!

A Focus és az Astra is jó választás. A Focus-ra jellemző a rozsdásodási hajlam a kerékíveken és az ajtók belső élein, alján. Műszakilag egyébként megbízhatóak és strapabíróak, olyat kell keresni, ami nem rozsdás, és utána csinálni rajta egy üreg- és alvázvédelmet. Az Astra sokkal jobb rozsda szempontjából, de nyilván ott is előfordulhat. A duda a kormányon 150-200 ezer kilométer között ki szokott lyukadni, de 6-7 ezer forintért van hozzá javító szett, ez ne tántorítsa el egy adott autótól. Ennyiért a G Astrából már tényleg nagyon jókat és megkímélteket lehet venni, és ebből a típusból leginkább az 1.6-osat venném.

hasznaltgastra16 01

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 14., 13:41 Módosítva: 2016.11.18 17:57
189
Kedves Nepperűző!

Az autózás nem egy női téma, éppen ezért szeretnék tanácsot kérni, mivel nem tudom már kihez fordulhatnék profi információért. Családi kombit szeretnék venni 5-7 évest max. 3 millióért, ami megbízható, nem kell állandóan aggódni, mi megy benne tönkre, és pláne mennyibe kerül a javítása.

Most egy Saab 9-3 kombi dízelem van, és annak ellenére, hogy mikor megvettem, az egyik hibaforrása (kettős tömegű lendkerék) már ki volt cserélve, elég sokat költöttem rá az elmúlt 4 évben, pedig éves szinten csak 8000 km-t tettem meg, igaz főleg rövid távon. Tudom, nem erre való a dízeles autó, de fontos volt, hogy jó állapotban lévő, rendesen szervizelt autót vegyek, viszont mióta megvettem, mindig volt valami (részecskeszűrő,EGR szelep, légkondi hűtő, csomagtartó zár, stabilizátorrúd, kipufogórendszer, főkábel és még sorolhatnám), el is vagyok keseredve.

Szeretném kérdezni, ha 5-7 éves Octaviában gondolkodom, akkor milyen motorral ajánlja. Diesel vagy benzines, és abból is melyik fajtával? Ill. egy korábbi válaszában a 2010 előtti benzinest tanácsolta az egyik úrnak, ezt milyen motorral? Honda Accordot is nézegettem, de azért az jóval drágább. Milyen más alternatíva jöhet még szóba Ford Mondeo esetleg valami más? Éves 10.000 - 12.000 km és sokszor rövid távon, városi környezetben 2 gyerekkel. Nem szeretném minden pénzem szervizben elkölteni. Nagyon köszönöm előre is a válaszát.

Kedves Kérdező!

Ha Octaviában gondolkodik, akkor vagy az 1,6-os 102-lóerős sima szívó benzinest kell venni, vagy a 105 lóerős 1,9 TDI-t, de az ön helyében mindenképpen valami szívó benzinest vennék. Accordból egy kicsit öregebbet tud ugyanannyi pénzért venni, de ez nem véletlen, az egy sokkal különb autó is, azért annyi az ára. A Mondeo is jó, de abból is benzinest vennék.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 13., 11:33 Módosítva: 2016.11.18 17:57
228

Kedves Nepperűző

Nemrég elkezdtem dédelgetni az autócsere lehetőségét. A sok szempont és kívánság közt egy baleset rakott rendet, aminek szerencsére nem részesei, de szemtanúi voltunk. Gyorsan átrendeztem a fejemben a dolgokat és rájöttem, hogy egy tank, vagy valami guruló rombolónaszád kell. Négytagú család vagyunk, az autót csak hétvégente használjuk és 95%-ban autópályán. Tehát keveset fut (benzinest akarok), de azt viszonylag gyorsan (a 130-at tartom, előzéshez gyorsítok tehát nem baj ha van tartaléka). Rájöttem, hogy akármennyire vigyázunk, minden eshetőségre nem lehet felkészülni és autópályán leginkább nagy sebességnél történik a baj. Tehát olyan autó kell, amivel ha elszállunk egy kanyarban csak jót nevetünk végén, összeszedjük a letarolt birkanyájat és rottyantunk egy pörköltet. Bár a gyerekek kicsik, nem feltétel a gigantikus csomagtér sem.

A megbízhatóság fontos, a fogyasztás nem érdekel. A keret 1,5 – 2 millió lenne. Elsőre a korai XC90 ugrik be, de a magas súlypont miatt nem tudom mennyire marad talpon egy gyors manőver esetén. Talán egy XC70 jobb lenne? Persze nem csak Volvo jöhet szóba, a lényeg a biztonság.

Ön mit ajánlana, illetve mit keressek egy hirdetésben ami a fentiek tekintetében fontos?

Üdv

Zoltán

Kedves Zoltán!

A terepjárók mind billegősebbek, mint egy normál személyautó, pont az ön által is említett magas súlypont miatt. Az XC70 teljesen jó, de ha ebben a kaszniban gondolkodik akkor a sima V70 is megfelelő. Az XC fel van emelve néhány centivel, van alatta összkerék hajtás, és rá van akasztva pár műanyag, de a bódé nagyjából ugyanaz, mint a V70-es. A 4X4 hajtás csak egy újabb hibaforrás, és ha nem megy olyan terepre, nem húz hajót, lovat, lakókocsit, akkor minek. Szerintem egy V70-es ugyanolyan jó erre a célra, de ha az XC tetszik, akkor vegye meg azt.

0kozos-09

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 12., 13:59 Módosítva: 2016.11.16 10:35
1457
Tisztelt Nepperűző,

A segítségedet szeretném kérni V8 választás ügyében.

Már nagyon rég álmom egy V8-as autó és végre elérkezett a pillanat, hogy bele is tudjak vágni egybe!

Sok kiszemeltem nincsen, de leginkább a BMW E39-es széria felé húzok, mert több BMW-m is volt az elmúlt években (E36 320i, E92 330i) és nagyon szerettem mindkettőt. Nem huligánkodni kell, abból már kinőttem, a hang és az érzés az amit keresek egy ilyen autóban, csakis automata váltóval. Tapasztalataid alapján mennyire problémás egy ilyen autó fenntartása (üzemanyagtól most eltekintve)? Van esetleg olyan típus amit viszonylag nyugodt szívvel ajánlanál?

Válaszodat előre is köszönöm.

Tisztelettel,

Attila

Kedves Attila!

Az E39-esekbe szerelt 4,0, illetve 4,4 literes V8-asok a legjobbak közé tartoznak a BMW kínálatában, nem véletlenül használják a drifterek előszeretettel. Nagyon tartós konstrukció, ha karbantartod, szinte tönkretehetetlen. Az automata váltó nyilván egy hibaforrás, ha az előző tulaj nem cserélte időben az olajat, akkor zsebbe nyúlós tud lenni, de ez a rizikó minden automata váltós autónál megvan.

P90053040 highRes bmw-m5-e39-10-2009

Nekem is volt 540-esem (E39) a 4,4-es motorral, nagyon szerettem, hosszú úton elment 10,5 literrel, de a városban evett szépen, úgy 15 körül. Ez ilyen, valamitől megy. Ahogy apukám szokta mondani: finggal nem lehet tojást festeni!

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 11., 10:50 Módosítva: 2016.11.14 06:58
121

Üdvözlöm!

Már nagyon érik a régi autóm cseréje, és nem akarok az utolsó pillanatban kapkodni, ezért elkezdtem nézelődni. Mindenképp benzines autóra lenne szükségem, évi 15 ezer km kb amit megteszek. 3-4-5 éves autóra gondoltam, a listámon első helyen egy Mazda 3 G120, a második egy Mitsubishi Lancer 1.8. Ha nagyon muszáj egyel kisebb motorral is jók lesznek.

Eszem szerint egy Honda Civic 1.8-ast vennék, de úgy érzem magam benne mint egy ló szemellenzővel. Nagyon zavaró a kilátás számomra. Ha lenne egy limusine belőle már magastérdemelésben szaladnék is érte, de a kompakt sajnos nem az enyém. Van még két jelölt, a Mazda 6 1.8 2010-től vagy egy Mitsubishi ASX 1.6.

Bár indokolatlan, mert ilyen nagy autó nem kell, de mégis valamiért vonzóak számomra. Szívem szerint megvenném az összeset :) Ha van más ötlete, szívesen fogadom.

Üdv. Niki

Kedves Niki!

Sajnos nem értem, hogy mi a különbség egy limuzin és egy ferde hátú között kilátás szempontjából, illetve miben különbözik egy Civic a többi felsorolt autótól. Ha előre megy semmi különbség, az elejét már semminek sem látni, illetve az "A" oszlopok a biztonsági előírások miatt olyan vastagok, hogy kitakarnak egy óvodás csoportot. Ha hátrafelé megyek, akkor még én sem látnám, inkább csak sejteném a mai limuzin autók csomagtartójának végét, pedig 191 centi vagyok, a "C" oszlopok pedig az imént említett okokból, illetve design szempontok miatt szintén vastagok. Tolasson egy Alfa 156 Sportwagonnal, abból tényleg nem lehet kilátni, azon lőrések vannak, nem ablakok, de szép. Egyébként meg mindent meg lehet szokni. Sok hölgy panaszkodik a férjüknek, mikor beülnek nálam először egy autóba, hogy nem látják az elejét. Azután visszakérdezek, és rájönnek, hogy a régi autójuknak sem látták teljesen az elejét, csak azt már megszokták. Visszatérve a többi autóra, azok is teljesen jók, bármelyiket megveheti, döntsön "kilátása" szerint.

156sw25 024

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 8., 12:07 Módosítva: 2016.11.13 00:27
97

Tisztelt B.nepper!

Nagycsaládossá avanzsáltunk (5 év, 3 év és 8 hó), kinőttük a kombi Focust.

Jellemzően rövid utakra tervezett benzines családi kompakt egyterűt keresünk, amelynek legfontosabb tulajdonsága a megbízhatóság lenne.

Peugeot 5008, C4 Grand Picasso, Grand Scenic, S-Max – ami eddig szem elé került.

Maximum 3 misi lenne a befektetett összeg (átírással, téli gumival, et cetera) és persze jó volna, ha minél fiatalabb lenne.

A fentiek közül melyik lehetne a statisztikailag legmegfelelőbb, vagy esetleg lenne titkos favoritja is ezeken felül?

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel,

Tamás

Kedves Tamás!

Ebből a felsorolásból az S-Max a favoritom, utána a C4 Grand Picasso, a Peugeot 5008-ashoz még nem volt szerencsém, de gondolom ugyanaz, mint a C4, csak másmilyen ruha van rajta.

36 fr-v 2exec front dyn?mode=max&quality=90&scale=down

Én még elgondolkodnék a Honda FR-V 1,8-as változatán is, az a legmegbízhatóbb, de az S-Max jobban néz ki kívül belül, és a rozsdásodással szemben is ellenállóbb. Én ebből a kettőből választanék.

Üdv:

-Becsületesnepper-