2016. április 16., 07:48 Módosítva: 2016.04.18 07:49
97

Kedves Becsületesnepper!

Apukám autócserében gondolkodik, lecserélné 8 éves 240 000-et futott Citroen Xsara Picassoját. Két kiszemeltje volt: az első egy Opel Insignia SPorts Tourer 2.0 CDTI 131 LE 2011-es 135 000 km-el, jó felszereltséggel. A másik egy Peugeot 508 SW 1.6 HDI 2012-es 140 000 km-el, jól felszerelt, szép állapotú, viszont én keveslem a 114 LE-t és az ötös manuális váltót hozzá. Én javasoltam neki, hogy nézzen meg ezek után egy 2.0 HDI-t ami árban, kilométer futásban és felszereltségben is hasonló.

Az lenne a kérdésem, hogy melyiket javasolná ezek közül, illetve milyen autó jöhet még számításba?

Feltételek:

- 3-5 éves

- max 150000 kilométer

- kombi, aránylag nagy csomagtérrel

- 3-3,5 millió forintos ár

- dízel

Köszönettel,

Márk

Kedves Márk!


Az Insigniát sokan szeretik, pedig belül szűk, és nehéz is, a népítéletekben is változó vélemények vannak róla. Én nem tartozom a rajongói közé, egyszer vezettem, akkor nem fogott meg.


A Peugeot-ba szerelt 1.6-os dízel nem rossz, de én is inkább a két litereset venném egy ekkora autóba, ráadásul a franciák HDI-je tényleg jó motornak számít. Nekem még nem volt hozzá szerencsém, de a népítéletekben sokkal pozitívabbak a vélemények róla, mint az Opelről. Én megrögzött Honda bérencként egy Accordot vennék inkább, mert nekem az a fajta összerakottság jobban tetszik, de a Peugeot-val nem lőne mellé szerintem.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. április 14., 11:33 Módosítva: 2016.04.16 07:50

Tisztelt Nepperűző!

Édesapám csípőprotézise miatt cserélné Astra F kombiját. Zsigulihoz szokott, az autóval kapcsolatban olyan nagy igényei nincsenek, mindössze a beszálláshoz keresnék neki olyat, ahol nem kell mélyre ülnie.

Nézegettem terepjárós témában használtakat, de ha a rá költhető keretet (kb. 3 millió Ft) figyelembe veszem, és a használtakra tartalékként eltett pár 100 ezer Ft-t inkább a vételárba tesszük, akkor ezért a pénzért már pl. új Dacia Duster is kapható. Van-e valami Jollyjokere esetleg?

Válaszát köszönöm előre is!

Üdvözlettel,

László

Kedves László!

A Dacia Dusterrel nincs semmi baj, ár érték arányban szerintem a legjobb vétel a kategóriában. Többször bizonyította, hogy igazi terepjáróként is megállja a helyét a nagyobb, drágább SUV-ok között, én is vezettem, engem is meggyőzött, és a népítéletekben is jókat írnak róla.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. április 13., 11:05 Módosítva: 2016.04.16 08:04
209

Tisztelt Becsületesnepper!

24 éves vagyok, és autóvásárlásra készülök. Már gyerekkoromban történt nálam egy mercedeses bekattanás, köszönhetően édesapám W123 200D-jének. Mivel ebben a típusban mára már több a rozsda mint az autó, a 190-es merciken gondolkozok. A kérdésem az lenne, érdemes-e 2016-ban vételezni egy dízel 190-est 500-600 ezer ft körül, vagy felejtsem el, és nézzek valami fiatalabb, unalmassabb autót?

Ilyen árkategóriában úgy láttam akadnak elfogadható külsejű példányok, a kilométeróraállás gondolom inkább csak tájékoztató jellegű. Ha nincs elrohadva súlyosan, érdemes egy ilyenbe belevágni? Esetleg benzines?

Üdvözlettel: Szilárd

Kedves Szilárd!

Jó kocsi a 190-es Merci, de már ott is lehet nagyon lerohadtakat látni, nem csak a 123-asok között. Lehet ennyiért relatív normálisat venni, de kitartónak kell lenni, mert sok "csodát" fog látni, és nem kell restnek lenni elmenni akár az ország túlsó végébe is. Persze ez idő és pénz, de ezek az autók mára elkoptak, és alig van belőlük normális. Érdemes megpróbálni, mert ha sikerül egyet kifogni, az még megfelelő karbantartással még nagyon sokáig jó lehet.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. április 11., 13:14 Módosítva: 2016.04.14 11:34
245

Kedves Nepperűző!

Már régóta szemezek a konszernautókkal, ezen belül is a Skodákkal. Mint talán Ön is meg tud erősíteni benne, rengeteg a levedlett flottás Octavia néha elvétve 1-1 Superb.

Kérdésem lenne, hogy be merjek-e vállalni egy 5-6 éves példányt, a már TSI motorokkal szereltekből?

Sokat olvasni pro és kontra érveket a céges autóknál, de én mindinkább arra hajlok hogyha rendszeresen hordták szervizbe, akkor nagy gond nem lehet, hisz minden kötelező törődést időben -elvileg- megkapott.

Főként városi használatra lenne, néha 1-1 hosszabb táv. Szívem szerint én az 1.4-es turbósat venném. A keret 2,5 millió forint lenne.

Válaszát előre is köszönöm,

Ákos

Kedves Ákos!

Rengeteg normálisan tartott céges autó van, persze ki lehet fogni olyat, amit korábban egy hülye hajtott, de nem ez a jellemző. Nem lehet állandóan verseny tempóban közlekedni, ráadásul jön a fénykép is. Nem a céges autóval van gond, hanem a TSI motorral, százszor inkább vennék egy sima 1.6-os 102 lóerős szívó benzinest, azzal nincs baj.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. április 9., 09:43 Módosítva: 2016.04.13 11:07
120

Tisztelt Becsületesnepper!

Kétmillió forint körüli összegből szeretnék autót vásárolni. Hosszas nézelődés után a Suzuki Swift 1.2 és az Opel Corsa D 1.4 ill 1.3 dízel között nem tudok dönteni. Melyik lenne a megbízhatóbb autó kisvárosi használatra, valamint alkalmanként 100 km ingázásra?

Ezeken a típusokon kívül más ötletet is szívesen veszek.

Köszönettel: András

Kedves András!


Erre a felhasználásra benzines autót vennék. Az 1.3-as dízel motort elég jól ismerem, a nejemnek is ezzel a motorral hajtott autója van már három éve, a kopó dolgokon kívül nem nagyon van semmi baja, de városba inkább az 1.4-es benzinest venném. A Swift szerintem probléma mentesebb, nem mintha a Corsával olyan sok gond lenne.


A legmegbízhatóbb egy Honda Jazz lenne, és kétmillióért már a második generáció elejéből is tud válogatni. Beton biztos technika, sose romlik el, nagy hely van benne, pedig kívülről kicsi, nagy csomagtartója van, és keveset fogyaszt. Én biztos Jazzt vennék, másodikként Swiftet, harmadikként a Corsát.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. április 8., 12:28 Módosítva: 2016.04.11 13:17
216

Tisztelt Nepperűző

Jelenleg egy 2001-es évjáratú Twingót vezetek és imádom, azonban a ki és beszállás számomra gyötrelem, illetve hátfájós vagyok, így kissé kényelmetlen is. Tényleg imádom ezt az autót, de lassan családalapításon gondolkozunk és megnehezítené a gyermekülés ki és beszerelését. Egyszóval szeretnék egy kényelmes autót magamnak 1,5 millióért. Napi 50 km-t utazom (én a benzineseket preferálom). Az általam nézett típusok a következök lennének:

- PT Cruiser (2.0)

- Renault Megan (1,6 ferdehátú, nem a szedán, hanem az a kis rohangálós :))

- Chevrolet Epica.

Nekem nagyon tetszik a Vel Satis is (az egyik titkos favoritom).

Mint ebböl kiderül, szeretem az extrém formákat (ez egyfajta pecsípödés nálam).

Ön mit javasolna? Nagyon rossz irányban nézelödöm?

Válaszát elöre is köszönöm.

Arnold

Kedves Arnold!


A PT Cruiser-t ajánlom, kicsit lusta, de egyébként jó. A küszöb végeken és a hátsó sárvédő íveken kezd először rozsdásodni. A kacsa seggű Megane-nak nem vagyok nagy barátja, elég csúnyán tud öregedni a belseje, és műszakilag sem a legmegbízhatóbb.


Vel Satist csak akkor vegyen, ha szereti a mély torkos orális szexet a fogadói oldalon. Az egy négy keréken guruló probléma, egy igazi örök darab. Egyszer kell megvenni, és onnantól örökké az öné lesz, mert soha senki nem veszi meg. A mobilén ezer euró körül válogatni lehet közülük. Ön szerint miért? sürgősen keressen másik favoritot. A Chevrolet Epicával nincs gond, kicsit puritán a belseje, de műszakilag megbízható.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. április 7., 10:46 Módosítva: 2016.04.09 09:45
80

Kedves István

Két kisfiam és kutyus mellett 260 ezer kilométeren bedaráltunk egy Fabia szívó dízel 1,8 kombit. Szuper megbízható volt, alig evett, de most halnak meg a dolgok sorra. Megválnánk tőle...

Kérdésem: hasonló kombit, újat (?), de kis futás miatt (város főleg, ritka használat-inkább BKV-zunk ha lehet, és fontos a környezetvédelem is) benzines szeretnénk. Márka nem fontos. Ami fontos, hogy egyszerű, megbízható, kipróbált motor legyen. Semmi turbó, kettős lendkerék, stb. huncutság.

Logan? Új Fabia? Más MEGBIZHATÓ használt??

Fontos, hogy megbízható legyen, ez az egy autónk lesz. Nem baj, ha fapados, legalább átlagos biztonsagi felszereltsege skacok miatt legyen.

Keret 2-3milla.

Köszönöm

Gábor

Kedves Gábor!

Én egy Kia Ceedet vagy Hyundai i30-at vennék, ugyanazokból az elemekből épül, megbízható, olcsón fenntartható technika. Nézzék meg melyik tetszik jobban, nagyon mellényúlni nem lehet velük. Ezek az autók sokkal igényesebbek, mint egy Logan. Kell venni egy szívó benzin motoros autót, azzal nem lesz baj.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. április 5., 17:37 Módosítva: 2016.04.08 13:35
42

Tisztelt Nepperűző!

Cheerleader-egyesületünk van, és sokszor futunk bele abba problémába, hogy egy kis csapatot(6-7 fő) 1 kocsival nem tudunk fuvarozni akár belföldi versenyekről vagy fellépésekről, akár külföldi versenyekről lévén szó.

A megoldást egy 7 fős személyautó jelentene (a 9 fős kisbusz az anyagiak miatt kilőve).

Amire tervezni kell: 3 nagyobb darab férfi sportoló, 2 átlag testalkatú hölgy és 2 kisebb méretű sportoló.

Az anyagiak 1,5 millió+papírozást engednek meg.

Amit eddig nézegettünk:

- Chrysler Grand Voyager

- Mazda 5

- Renault Grand Espace

- Peugeot 807

Abban kérem szíves tanácsát, melyik gépjárművel járnánk jobban fenntarthatóság/megbízhatóság mérlegén.

Ha a fenti autókat nem, helyettük milyet tudna javasolni?

Válaszát előre is megköszönve,

üdvözlettel:

Balázs

Kedves Balázs!

A Chrysler Grand Voyagert elég sokan szeretik, bár én nem tartozom a feltétlen hívei közé. Nemrég árultam egy 2012-est az meggyőzött, de most nem olyat nézegetünk. A rajongó tábor hozzáállását mutatja, hogy az összes érdeklődő (négy) Voyagerrel jött, és azokat kellett volna beszámolnom, jellemzően jó drágán, volt hogy a piaci ár fölött fél millióval, mert az övék nagyon jó. A 2.8-asokkal már kevesebb probléma van, inkább az extrák működésével kapcsolatos elektromos jellegű gondok szoktak lenni, de az automata váltó is elromolhat. A testvéremnek volt egy olyan, amiben a hat elektromos ablakból csak egy hátsó elefántfül működött, de ennek ellenére nagyon szerette az autót. Rozsdásodás első jeleit a géptető első élén csomagtér ajtó élén, és az alvázon kell keresni.

A Mazda 5 érdekes módon sokkal rosszabb értékelést kapott a népítéletekben, mint a többi Mazda típus. Sokkal kisebb belül, mint a Grand Voyager, és a 6., 7. ülése csak a padlóból kihajtható szükség ülés. Rozsdásodni ez is szeret, mint szinte minden Mazda. A rozsda legjellemzőbb előfordulási helyei a hátsó kerékív és a toló ajtók alja. Motorok közül leginkább az 1.8-as benzinest venném. A Grand Espace-ból inkább már a kétliterest dci-t venném, ha már az kellene, de azok felette vannak a keretnek. Az 1.9-es és 2.2-es motorok nem a legmegbízhatóbbak, helyettük jobb lenne egy két literes benzines. Ebből a felsorolásból leginkább az utolsót venném, de nem ragaszkodnék csak a Peugeot-hoz. Ezt a kasznit hívják Eurovan II-nek, a Citroen C8, Fiat Ulysse, illetve a Lancia Phedra szinte ugyanazok, csak kicsit mind másképp van felöltöztetve. Ennyiért lehet kapni VW Transporter T4-est is, abból egy Caravelle-ben jobban elférnének, és a cuccoknak is lenne helye.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Totálkáros autó eladása

2016. április 3., 08:05 Módosítva: 2016.04.06 13:18
39

Kedves István!

A segítségét szeretném kérni a következő témában. Van egy totálkáros autó, több szerelő szerint sem érdemes már megcsináltatni. Szeretném kivonatni a forgalomból vagy valamilyen módon értékesíteni. Az interneten több olyan céget is találtam akik autóroncs felvásárlásával foglalkoznak és sima adásvételi szerződéssel vesznek autót állapottól függetlenül és intézik a forgalomból való kivonást. Nincs ismerősöm ezen a területen és nem szeretnék úgy járni, hogy a későbbiekben visszaélnek az autóval, a rendszámával vagy bármilyen módon...

Ön mit ajánl? El lehet így adni az autót, mire kell figyelni? Vagy ha biztosra szeretnék menni, akkor inkább én intézzem a forgalomból való kivonását? Mindenképpen valami biztonságos megoldást szeretnék választani. És ha Ön szerint jobb közvetlenül a forgalomból való kivonást intézni, akkor kérném a segítségét hogyan kezdjek neki.

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel:

Ágnes

Kedves Ágnes!

A legegyszerűbb, ha adásvételivel eladja nekik, és az adásvételire írja rá, hogy az autó totálkáros, forgalomképtelen állapotban került értékesítésre, azután ők azt csinálnak vele, amit akarnak. Ha gondolja, csináljon pár képet a kocsiról így sérülten, ha esetleg valamikor a jövőben kérdés merülne fel, hogy mennyire volt törött az autó.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. április 2., 09:52 Módosítva: 2016.04.06 13:18
157

Üdv Mester!

Nagyon sokat olvasom a véleményed, és respect a messze menő őszinteségedért és segítőkészségedért! Azt gondolom, a cím önmagáért beszél, de hogy egyértelmű legyen, mégis kifejtem. Előzményként annyi, hogy teljesen megelégedve használok hat éve egy 7 személyes Dacia Logant. Gyermekeim most éppen 5, 6, 8 évesek. Napi szinten nincs szükségem a 7 ülésre, de ha az anyóst kell vinni, jó ha be tud ülni hátra – jóóó, ez volt a poén helye... De nem mindegy, hogy egy kocsival megyünk, vagy kettővel-anyósnak se kocsi, se jogsi, gondolhatod a felállást.....

Nagyon nem tudott érdekelni a Dacia presztízse mikor megvettem, elégedetten élveztük mind a 120000 kilométerét az elmúlt 6 évben-második autó. Ellenben feszített mellkassal jöttem ki a szervizből, mikor egy teljes vezérlést cseréltünk alapjáratival, vagy mikor tankolunk –pláne németben, igaz invesztáltam az LPG-be, így nevetséges a fogyasztása. Mikor kimegyünk németbe, az autópályán öten, teli csomitartóval is nevetségesen tartja a 180-at az első emelkedőig. Na, és itt jön az első probléma, kellene bele még 30 lovacska. Több nem, mert így is fickós (a 90 LE), ha csak egyedül ülök benne- ez persze szubjektív, én az a típus vagyok, aki tisztában van a saját mentalitásával, és még viccből sem ülnék be egyedül egy 150+ lóerős kocsiba... De kéne a kraft, ha családilag megyünk.... Az álom, egy 7 üléses, LPG-s, S-Max lenne, de miután hónapok óta még a 7 üléses benzines S-Maxból is 3-4 darab van, ezért újra kell gondolnom. Lassan ott tartok, hogy veszek egy szalon benzinest. Azt gondolom, a prioritások a fenti sorokból kiolvashatók – röhejesen olcsó fenntartás, röhejes fogyasztás – akár további beruházások árán is (LPG), röhejes ár/értékvesztés, akár szükség +2ülés. Szerintem az autó benzinnel megy vagy gázzal, de ha át is nyergelnék dieselre, a kettős tömegű és a részecskeszűrő árnyékában semmiképpen sem szeretnék élni. Mindenre nyitott vagyok, várok ötletet, javaslatot, bármit szívesen vennék (kínomban a Tourneoval is szemezgetek...) Márkától, presztízstől, mindentől függetlenül-persze a fentieket figyelembe véve!

Köszönöm

Kedves András!

A Ford S-Max nagyon jó autó, bár valóban kevés a benzines belőle. A Galaxy-ból ugyanúgy van kétliteres benzines, az is nagyon jó, és nem olyan puruttya kivitel, mint a Tourneo. Ha nincs itthon, akkor kell hozni kintről, kint sincs sok, de mégis nagyobb a választék, mint itthon. Az utóbbi időkben már egyébként sokan kezdenek átállni a benzines buszokra, különösen, akik anya taxiként használják a városban.

Nem egyet hoztam mostanában ilyen célra, mert igaz, hogy többet eszik, mint a dízel, de nincsenek olyan problémák, mint a dízeleknél. A félreértések elkerülése végett annyit hozzátennék, hogy egy csomó benzines autóban is van kettőstömegű lendkerék, csak az emberek azt hiszik, hogy csak a dízelekben van. Az S-Maxban és a Galaxy-ban is van. Ismeri a mondást, akinek majma van, legyen pénze banánra. Szerintem egy több milliós autónál bele kell, hogy férjen 180 ezerért egy kettőstömegű, azt nem kell minden héten cserélni. A kettőstömegű élettartamát egyébként nagyban befolyásolja a használat. Ha kis fordulaton erőlteti a motort, az nyírja a lendkereket, célszerű kétezer körül vagy fölötte tartani a motort. Leállításnál, indításnál a kuplungot be kell nyomni, ezzel nagymértékben meg lehet hosszabbítani az élettartamát.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. április 1., 11:08 Módosítva: 2016.04.03 07:10
650

Kedves Becsületesnepper!

Most vagyok 24 éves, két éve van jogosítványom, az egyetem mellett dolgozom és napi szinten vezetek a városban egy céges (dögunalmas) Skoda Octaviát. Eddig nem igazán érdekelt az autózás, úgy voltam ezekkel a bódékkal, hogy guruló esernyőnek jók, de amúgy nem hoztak lázba.

Mostanáig! A múlt hétvégén kaptam kölcsön egy Mazda MX-5 NC-t, amivel a barátnőmmel bejártuk a Balaton-felvidéket. Mondhatom megvilágosodtam, végre értem azt, hogy mit lehet ebben szeretni és láttam a barátnőm arcán is, hogy lehajtott ponyvával cirkálás nagyon bejött neki (amíg el nem kezdtünk fázni a közép-márciusi 16 fokban).

Szeretnék én is venni valamilyen élményautót, nem napi használatra. Nem nagyon értek hozzá, hogy mit érdemes venni (egy szükség esetén kis mértékben túlléphető) 1 milliós keretből. Az NC-nél régebbi MX-5-ösök nem annyira jönnek be formailag. Hatalmas előny lenne a ponyva vagy levehető keménytető (de inkább ponyva). Ha nagyon alálőttem a keretet, akkor várok és spórolok. A lényeg, hogy ketten élvezettel szakadhassunk el egy-egy hétvégére a szürkeségből.

Köszönök bármilyen iránymutatást, hogy milyen típusok felé nézelődjek!

Üdv,

Zsolt

Kedves Zsolt!


Sajnos nagy baj van, a kategória legjobbjával kezdett, az MX-5-östől csak lefelé van, minden más elöl kapar, semmiben nincs ilyen váltó, ilyen egyensúly, ilyen kormány, ilyen futómű. Ettől tetszett az MX 5 azon a hétvégén, nemcsak a lehajtott ponyvától. Az NA-val, illetve az NB-vel sincs baj, sőt, ők alapozták meg a típus hírnevét. Különösen az 1.8-as motorral szereltek a jók, azok már mennek szépen keresztbe is, ha kell. Az NB-ben volt 99-ben az Anniversary modell, ami hatos váltóval, 1.8-as motorral, Bilstein futóművel és sperrel jött ki, na az nagyon finom áru.


Sajnos ezek sem jönnek ki egymillióból. Én elkezdeném szokni a régebbiek formáját, de legalábbis kipróbálnék egyet, azokban is van élmény. Higgyen nekem, három NA-m és egy NB Anniversary-m volt, de mentem a sima 1.6-os NB-vel, az 1.8-as és a 2.0-es NC-vel is, tudom mit beszélek. Az MX5 NC 2.5 milliónál kezdődik, úgyhogy még erősen spórolni kell, ha ez kell.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. március 31., 10:21 Módosítva: 2016.04.01 13:09
128

Tisztelt István!

Körülbelül egy millió forintos felső limittel szeretnék egy jó kiállású ötajtós autót vásárolni. Alapvetően városban használnám, így benzinesben gondolkozom, de időnként azért kimennék vele a világból, így az sem ártana, ha lenne benne egy kis erő a sok cucchoz, illetve elmenne valamilyen szinten "úttalan" utakon is.

Valamiért van egy furcsa becsípődésem az 1.5-ös 109 lovas Smart Forfour irányába, de csak Németországban találok, onnan pedig kicsit túllő a költségvetésen behozni. Jó lehet a 95 lovas 1.3-as is? Esetleg valami hasonló méretű alternatíva?

Sok cuccot inkább két személlyel vinnék. A Smarton kívül eddig a 4-es Golfot, Almerakat néztem, a Skoda Fabian is gondolkodom, de az valamiért kicsinek tűnik. Kezdek elveszni a sok lehetőség közt, igazán hálás lennék egy jó tippért. A Jazzel se lenne semmi bajom, de úgy látom az ársávomban a kínálat alja van...

Tudna esetleg valami jót ajánlani ezen a vonalon? Előre is köszönöm a segítségét,

László

Kedves László!


Ha a Golf IV-eseket nézegeti, akkor a Seat Leon is jó lehet, ugyanarra a platformra épül, ugyanazokból a műszaki elemekből építkezik, de más a forma. A Smart Forfour-t nem ismerem, de ugyanaz a minősíthetetlen bohóc váltó van benne, mint a kisebbik testvérében, arra pedig nincs mentsége senkinek. Egyébként Mitsubishi Colt alvázra épült, és Mitsubishi motorok vannak bennük.


Az Almerákkal nincs gond, több ismerősömnek is volt, illetve van, és mindenki elégedett vele. A Fabia tényleg kicsi, hiszen a Polo alvázára készült, az Octavia épült a Golf IV platformjára a Skodánál. A Jazzből valóban a kínálat alja van, és itt már néha kompromisszumot kell kötni. Ha már a Honda képbe került, akkor a 2001-től gyártott Civic is jó lehet.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. március 28., 08:34 Módosítva: 2016.03.31 10:22
265

Kedves István!

Jelenleg egy 3 éves CDTI dízellel járok, de mivel évi kb. 12 ezer km-t megyek csak (annak is jó részét rövidebb városi utakon – az autó megvételekor még sok autópályázás volt), erősen gondolkozom egy benzines cserén.

Elolvastam Stump András Dízel vagy benzin? Döntse el most! c. cikkét, amiben van ez a részt: „Mondanám, hogy rövid utakra tuti a benzines, de az a szomorú helyzet, hogy ilyen használat mellett az aktuális, közvetlen befecskendezéses turbósok másképpen, de szintén kötelet tekernek a nyakukra.”

Szóval, szeretnék egy újabb, jól felszerelt pár éves benzines kombit, mert 2 gyerekkel kell a hely, menjen normálisan, mert már megszoktam a dízel 160 lóból álló ménesét és nagy nyomatékát, és lenne a projektre mondjuk 6 millióm. Fogyasztás nem érdekel, belefér, hogy havi 20 helyett 45-öt tankolok, de az autó legyen megbízható és biztonságos. A mostani modern autók között van a kritériumoknak megfelelő szívó benzines, vagy maradnak a turbós újabbak, és keressek mondjuk egy 2.0T Insigniát? Ön mit javasolna?

Előre is köszönöm:

M

Kedves M!

A megoldás a 2008-tól gyártott Honda Accord 2.4 szívó benzin, azzal nincs baj, van benne elég akarat, nem zabálja le az ember fejét, soha nem megy tönkre, és még a hatmilliót sem kell elkölteni. A VW csoportban van a 3.2-es szívó benzines, amit később leváltott a 3.6-os, azok sem rosszak, erősebbek is, de a japán jobb, nem véletlen a népítéletekben az a 8.41-es szám. BMW-ből a soros szívó hathengeresek a legjobbak, mondjuk egy 530i, az egy nagyon jó motor.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. március 25., 11:12 Módosítva: 2016.03.28 08:36
69

Kedves Nepperűző!

Most, hogy végre megvan a jogsim, a korábbi autónézegetésből a valós vásárlás irányába kanyarodtam, de teljesen tanácstalan vagyok.

Első autónak semmiképpen sem szeretnék drágát, ugyanakkor a személyiségemhez nem illene egy unalmas, klasszikus értelemben vett városi kisautó.

A családban már van egy Mazda MX-5, mellé keresnék egy hasonlóan kellemes küllemű és minőségű társat. A büdzsé, amiből gazdálkodom, max. 1.700.000 forint. Szeretem, ha kabrió, de nem ragaszkodom hozzá. A korábban nézegetett autók: 1. Smart Roadster, 2. Peugeot 206 CC és 3. Ford Streetka. A vásárlásnál szempont lenne a személyiség mellett az is, hogy mennyire szervizelhető itthon az autó.

Az öregebb, de könnyedén szervizelhető, személyiséggel rendelkező autóktól sem tartózkodom.

Ha tudnátok ajánlani valamit, vagy segíteni a már kinézett autók kapcsán tanáccsal a döntésemet, hálás lennék.

Üdvözlettel,

Bori

Kedves Bori!


Az a baj, hogy ön már tudja milyen egy MX 5-ös, onnan pedig ezért a pénzért csak lefelé van. Ennek tökéletes példája a Smart Roadster. Nem vagyok a márka nagy barátja, mert az igazából csak egy autópótlék, és nem is különösebben tartós maga a Smart. Elég buta váltója van, és egy MX 5 váltója után ez iszonyú lesz.


A Peugeot 206 CC már jobb, de annak előfordul, hogy zörög a teteje. Egy ismerősömnek volt egy, amit újonnan vett, sosem volt összetörve, de a tető nyüszögését nem lehetett megszüntetni. A Street Ka vicces dolog, nem is gondolná az ember, hogy azzal a kis vacakkal milyen jól lehet autózni, és még az 1,7 milliót sem kell elkölteni. A rozsdára kell figyelni, mert a Kák tudnak rohadni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. március 23., 11:44 Módosítva: 2016.03.25 11:15
80

Kedves Nepperűző!

Munkám jellegéből adódóan heti 3-4 alkalommal általában közúton 20-40 km-t kell mennem, majd 2-10 km a határban, földutakon. Jelenleg erre a célra egy utolsó kiadású Toyota Yaris Verso-t használok (1.3 VVTI). Csúcsszuper gép, de egyre többször kell menteni, a terepezést nem nagyon bírja. Váltani kellene, de nem szeretnék többet áldozni a "munkásautómra", viszont a szintet (megbízhatóság, fenntartási költségek, klíma, raktérméret -ez is fontos) megtartanám.

Dilemmában vagyok, mert volt már 1-2 terepjáróm, de igazából egyiket se szerettem (Freelander 1.8 benzintemető volt, meglehetősen sok hibával, Jimny nagyon kicsi, Lada Niva fapados, benzinszagú, kultúrálatlan). Régebben 2-3 db Toyota Tercel 4WD kombit is elnyúztunk a családban, ez etalonnak tekinthető, ha nem akadt fel bárhol elment.

Tudom, hogy valami kompromisszum kellesz, de nem tudom milyen irányban válthatnék 1 millió Ft körül? Ennyiért használható pickup nem nagyon van, idősebb SUV-ok esetleg, vagy valamiféle terepes kombit ajánl? Kipróbálnék régi ML Mercit vagy Volvót is, de nem tudom szabad-e ezekhez közelíteni? Inkább benzines párti vagyok ilyen korú gépeknél. Esetleg a VW csoport összkerekes kombijai is jók lehetnek?

Várom szíves tanácsát.

Üdvözlettel:

Stefi

Kedves Stefi!


Nem akar kipróbálni egy ML Mercit. Amúgy is elég csúnyán öregszik, de egymillióért a siralom völgyébe tesz kirándulást, és a fenntartási költségekről még nem beszéltünk. Volvóból az XC70 lenne jó errre, de a benzines tizenhat litert fog enni, mind automata, és ha megkotlik a váltó, az sokba lesz, ráadásul nincs is ennyiért.


A VW-csoport autói közül a hosszmotorosokban az Audi hajtása van, azok a jobbak, keresztmotorosokéban a syncro, ami csak akkor kapcsol be, ha az első kerék megcsúszott. A 94-97-ig gyártott Audi A6 nagyon jó kis kocsi, de eljárt felettük az idő, nagyon sok lelakott, rozsdás példány van, ám nem lehetetlen jót találni. Az Octavia szintén jó lehet egy 1.9 TDI-vel, kérdés, hogy a hasmagassága elég-e. Egy Yaris Verso után a fenntartási költségek tekintetében csak feljebb van, de van megoldás.


Én egy RAV 4-est vennék az első szériából, ne legyen elrohadva, az a lényeg. Nagyon fontos, ha sokat jár földutakon, rendszeresen el kell vinnie alvázmosásra, mert a sártól hatványozottan gyorsabban porlad el a fém.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Szétvet az izgalom autóvásárlás előtt

2016. március 22., 11:33 Módosítva: 2016.03.29 18:20
276

Tisztelt Autónepper!

Kérdésem igazából az egész szerkesztőséghez is szólhat. Autóvásárlás előtt állok, mint ahogy Önök közül is sokan, sok(k)szor.

A rengeteg szar után, amit hajtottam ezúttal valóban egy jó - úgymond - egy második, első autót tervezek venni. Megvan a konkrét típus, motor, évjárat(?), nem is az a lényeg, hogy mit.

Kb. 1 hónap van hátra a vásárlásig. Napi szinten többször (órákat) bújom a hirdetéseket és elgondolkodtam a dolgon, hogy ez normális-e? Úgy értem, Önökkel is és az olvasók közül is vannak ilyen "speciális" esetek? Kezdjek-e orvoshoz járni vagy ilyesmi?

Megnyugtató válaszát előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Megnyugtatom, ez autóvásárlás előtt teljesen normális, másképp nem is megy. Az egész szerkesztőség ugyanígy tesz időszakosan, még akkor is, ha épp nem is akar autót venni. Az én esetem más, én heti hét napon ülök órák hosszat a net előtt autók után kutatva. Az én esetem lehet, hogy beteges, egy ruházati üzletbe nem megyek be magamtól, de imádok autót venni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. március 21., 07:14 Módosítva: 2016.03.23 11:46
41

Kedves Nepperűző

Úgy alakult, hogy egyesületünknek autóra van szüksége. Eddig megoldottuk innen-onnan kölcsön kérve, bérelve de most valami saját kell. Olyan saját amibe belefér 6-7 ember, vagy teljes felszereléssel 2 újszülött. Egyrészt látás és mozgáskorlátozottak szállítása a cél. 5 emberrel (plusz sofőr) vagy másik profilunkból adódóan kisdedeket szállítunk kórházból haza, otthonról gyógyulni, így be kell férni 2 babának, anyukával, sofőrrel, tehát fontos hogy az autó megbízható, emberbarát járgány legyen, és a lopási statisztikája se legyen kiemelkedő.

- Kiszemeltjeink: Fiat Multipla, Eurovan, Previa... Néztünk kisbuszt is (bár a fenntartása jóval drágább, ezért inkább az egyterű a cél) Ducato, Hiace, Transit, Transporter(?). Itthon nézegessünk, vagy inkább külföldi portálokon?

- Szempont: Legalább 6 különálló ülés. Maradjon csomagtartó is. Legyen megbízható, mert kellemetlen lerohadni 2 újszülöttel, vagy 5 látássérültel, mozgáskorlátozottal...

- A keret: kb 1.200.000 között támogatásból szedjük össze, a teljes keret kb 1.500.000 de átírásra, apróbb javításokra is hagyunk nyilván...

Mi a tanácsa? Mit tartana Ön szem előtt? Melyiknél mire figyeljünk? Melyik motortípusoktól óvakodjunk, melyiket részesítsük előnyben?

Hálás köszönettel:

János és Márk (Emberek Vagyunk Egyesület)

Kedves János és Márk!


Fiat Multiplából inkább a dízelt venném, a JTD motorok elég megbízhatóak, és jól mozgatják a kasznit. Az 1.6-os benzinessel kicsit vérszegényebb, és relatív sokat is eszik. 1.2-1.5 millióért nem Previát kapni, hanem szemetet. Persze lehetnek kivételek, de amiket eddig láttam ebben az árkategóriában, azok inkább ehhez az említett kategóriához voltak közelebb, mint az autóhoz. A jó Previa inkább kétmillió fölött van.


Az Eurovanokkal nincs baj, egy jó HDI motor van bennük. Ha az Eurovan I-est választják, azok jóval olcsóbbak, és szerintem még kevesebb problémájuk van. Ott a bal hátsó kerékdobban vezetik el a tanbeöntő csövét, arra feltud ülni a sár, és ennek következtében el tud rohadni.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. március 20., 08:23 Módosítva: 2016.03.22 11:34
487

Tisztelt Becsületesnepper!

Hamarosan autóvásárlás elé nézek és a következő lenne a helyzet: használt autót szeretnék venni, valami közepes méretű sedan vagy cupe, esetleg ferdehátú autóban gondolkodtam. Az autót főként városban használnám, de a heti 1-2 hosszabb út belecsúszna. Elsőként 1.9-2.0 TDI motoros VW/Audi konszernben gondolkodtam (Passat, A4, A3 esetleg Golf). A családunk régóta használja ezek variációit, de rá kellett jönnöm, hogy nálam nem érné el az autó azt az évi futásteljesítményt, ami indokolná a dízelmotort.

Így hát számomra kicsit ismeretlen terepre tévedtem, a benzines BMW-k világába. A 3-as széria E46 változatából mazsolázgattam, mert nagyon tetszik az autó (volt már a családban ilyen, 320Dezső). 3 féle motortípussal tudnám elképzelni magamnak ezeket, 318i (sor4, 143LE), 320i (sor4, 150LE), 320i (sor6, 170LE). Nehezen tudok dönteni ezek közül, mivel nem igazán ismerem őket. Szeretném ha a normális használat mellett egy vegyes 10 liter körüli fogyasztást tartani tudnék.

Kérem segítsen döntenem, melyik motor lenne az igazi? Mire kellene odafigyelni az ilyen autók vásárlásakor? A keret 1 200 000 plusz tartalék, a szervizelést jól és olcsón meg tudom oldani. Rossz ajtón kopogtatok vagy elérhetem imádott cupe-mat? Nem szeretnék egy szürke dízel passatos fiatalkort, legyen egy kis boogie az életben! Nemde?

Köszönettel:

Szabolcs

Kedves Szabolcs!

Ennyiért már lehet vállalható állapotú E46 coupét venni. A motorok közül majdnem mindegy melyiket veszi, a benzinesekkel sok baj nincs, persze minél erősebb, annál jobb, és a sorhatnak szebb a hangja. A rozsdásodásra kell odafigyelni, az első sárvédő íveknél, illetve a hátsókon a lökhárító mellett, először itt kezd el rohadni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. március 19., 09:13 Módosítva: 2016.03.21 07:17
327

Kedves Nepperűző!

Amióta újra viszonylag olcsó az üzemanyag, gondolkodom egy régebbi hathengeres benzines kocsi vásárlásán. Első sorban nem a prémium márkákra gondolok, nem szempont a márkanév, a hátsó- vagy összkerékhajtás, viszont szívesen hallgatnám a V6-ot egy kényelmesen felszerelt utazóautóban. A keret nagyjából 1 millió lenne (csak a vásárlásra), ezért az összegért egy megkímélt állapotú 10-15 éves autót (youngtimert) szeretnék.

Eddig szimpatikusnak tűnik a Mondeo ST 200, a Laguna II, a Peugeot 406, esetleg a 406 Coupé is, ha műszakilag van ugyanolyan jó, mint a sima változatok.

Érdemes józan ésszel ezekben a típusokban gondolkodni vagy más márkákkal jobban járnék? Esetleg lehetséges, hogy eleve rossz az elképzelésem, mert ezeket az átlagos alapokra épített középkategóriás kocsikat az erős, nehéz, meleg stb. motor ennyi év alatt már rég tönkretette? Keresgéljek inkább a nagyautók és/vagy a három német prémiummárka termékei között?

Köszönöm!

Ágost

Kedves Ágost!

"A keret nagyjából 1 millió lenne (csak a vásárlásra), ezért az összegért egy megkímélt állapotú 10-15 éves autót (youngtimert) szeretnék." A tízéves autó nem youngtimer, de nem is kap ilyet egymillióért. Lagunát nem vennék, mert soha nem volt acélos az elektronikája, de azóta sokat öregedett. A V6-osok tele voltak rakva elektromos kütyükkel, amik már tíz éve sem működtek, ez az állapot azóta sokat romlott, ráadásul nincs semmi abban az autóban, ami érdekes lenne. A Mondeo ST-nél elsősorban a rozsdára kell figyelni, mert az ajtók élénél belül és a küszöbökön nagyon tudnak rozsdásodni.

Ebből a felsorolásból a 406 Coupe a legizgalmasabb, de ebből sem a V6-ost venném, mert nem is annyira megbízható, viszont nehéz a motor a kocsi orrában, és emiatt elég orrtolós lesz az autó. Az Audinak van 2,4-es V6-osa, de az nem megy viszont sokat eszik. A Merci szintén nem izgalmas, a nagy motorosok kábelkötegének szigetelése a nagy hőterheléstől jellemzően elöregszik, és sorozatos elektromos problémákat generál. Én egy sorhatos BMW 3-ast vennék, azoknak a motorja nagyon bírja a terhelést, és legalább hátul kapar, abban van valami móka, és viszonylag könnyen fenntartható. Egymillióért már vehet egy normális E30-ast vagy E36-ost, azok közül a jobb daraboknak már legalább nem lefele megy az ára.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. március 16., 16:37 Módosítva: 2016.03.20 06:39
174

Tisztel Becsületes Nepper!

Tud ajánlani olyan weboldalt, ahol tájékozódni lehet az új autók rugózási kényelméről?

Jelenleg Swiftem van. Szeretem, de az az érzésem, ha átmegy egy érmén érezhető hogy a fej vagy az írás volt felül. Nagy autót igazából nem szeretnék. Főleg városban járok egyedül. Az E-Merci rugózik. Néha volt hozzá taxiban szerencsém. tizen milliót nem szeretnék új autóra költeni. Tesztekben - Fizetett hirdetés? - mindig az autó remek kanyartulajdonságait hangsúlyozzák. Én nem rally céljára venném. Síri csendet és puha felfüggesztést szeretnék.

Üdvözlettel

Sándor

Kedves Sándor!

Tudomásom szerint nincs ilyen weboldal. Teszteket kell olvasni, és kipróbálni néhány autót, aztán meglátjuk, hogy mi az, ami jó nekünk, de a Citroenek hidropneumatikus rugózása elég puha.

A Citroen C5 nagyon lágyan rugózik, de abból csak a 2010-től gyártott, már átdolgozott elektromos rendszerűt venném.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. március 15., 13:04 Módosítva: 2016.03.17 07:56
119

Kedves István!

Nagyobb autóra váltás előtt állunk, immár 3 gyermekkel, és olyan "buckán" lakunk, ahová a hókotró csak akkor jön fel, ha előtte ellapátoljuk a havat. Az utca csak egy nyomvonalas, tehát gyakran előfordul a félreállásos szituáció is, ilyenkor főleg jól jön az összkerékhajtás. Az esetek többségében rövid, városi közlekedésre használnánk az autót. Vezetési stílusom dinamikusnak mondható.

3 autóval szimpatizálok: az Octavia II-vel, a Honda CRV-vel és a Hyundai SantaFével. Szerinted melyik lenne a legjobb választás? És milyen motorral? A rövid távok miatt inkább a benzines lenne a nyerő, abból talán a CRV a nyerő, az Octavia FSI-jétől tartanék, a Hyundai meg nagyon ritka benzinesben (meg sokat is fogyaszt). Vagy van egyéb javaslatod?

A költségvetés 2 millió körüli jármű beszerzését engedné, de ahogy nézegettem az árakat, lehet, hogy kissé feljebb kellene vinni a limitet, így több (és fiatalabb) közül lehetne válogatni (így már beleférne akár a SantaFe II-is, ami azért pofásabb, mint az első széria).

Köszönöm válaszod!

Norbert

Kedves Norbert!

A CRV hajtása nem mindenhol elég, mert nem igazi 4X4 hajtás van alatta. A Hyundai-ban már egy jobb hajtás van, az már tényleg terepjárósabb. Én elgondolkodnék a Toyota RAV 4-en is, jó a hajtása, pofásabb is, bár sokan csajos kocsinak tartják, és abból nagyobb a választék, mint a Santa Fe-ből.

Az FSI motor egy érdekes dolog, én is költöttem már sokat ilyenre, és van akinek hibátlanul üzemel, de a választék belőle egyenlő volt a nullával a válasz megírásakor. Én meg merném venni az 1,9 PDTDI-t is, ha azért előbb-utóbb bemelegszik az autó, az nem olyan érzékeny, és keveset is fogyaszt. Ha rövid távokat mentek, akkor minden sokat fog enni a normál felhasználáshoz képest, egy terepjáró meg pláne. Ti tudjátok, hogy mi fér bele, de egy benzines terepjáró ilyen üzemben biztos, hogy jóval tíz liter fölött fog enni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. március 14., 10:22 Módosítva: 2016.03.20 08:26
86

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok és szeretném kikérni az Ön véleményét is előtte.

Éves szinten 15 ezer km-t megyek körülbelül. Az esetek 80%-ában városban. Kb. 3 millió forint a keretem. Maximum 5-6 éves modellek közt gondolkozom. Kombit nem akarok. Főleg benzines autók mellé esett a választásom, de akár a dízel is szóba jöhet. Szeretném ha dinamikus, jól vezethető autót vásárolnék, aminek a fogyasztása max. 8 liter. Általában egyedül utazom, így nagyon fontos a vezető oldali kényelem. Van pár elképzelésem, amik elnyerték a tetszésemet.

-Honda Civic 1.8 benzin (2009, 2010, 2011) 140LE

-Mazda 3 1.6 benzin (2010, 2011, 2012) 105LE

-Volvo C30 1.6 dízel (2010, 2011) 109LE

-Ford Focus 1.6 benzin (2013, 2014) 125LE

-Citroen DS3 1.6 benzin (2010) 150LE

Kíváncsian várom a véleményét a felsorolt autókról. Természetesen, ha a felsoroltakon kívül Önnek is lenne pár ötlete ezekkel a kritériumokkal, akkor szívesen meghallgatom.

Várom mielőbbi válaszát. Köszönöm szépen!

Gergő

Kedves Gergő!


A Hondák közül a Civic (is) köztudottan nagy kedvencem, nem véletlenül. Itt ír róla a Vályi Pista. A Mazda 3-asnak is nagy rajongó tábora van a megbízható japán technika miatt. A Volvo C30 is jó kocsi, de nyugodtan veheti két ülésesnek, annyira jelzés értékűek a hátsó ülései, és nagy kirándulásokat se tervezzen vele a csomagtartó mérete okán.


A Citroen DS 3-ból csak szívó benzinest vennék vagy dízelt, a turbósról már tudjuk, hogy nem a megbízhatóság szobra, és különösen sokba tud kerülni a javítása. A Focus már sokadik generációja óta bizonyítja, hogy jó autó, nem véletlenül veszik a cégek ezrével. Nálam a Honda Civic, Mazda 3, Ford Focus, Volvo C30, Citroen DS 3 (szívó benzin vagy dízel) lenne a sorrend.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. március 13., 07:20 Módosítva: 2016.03.16 08:46
224

Tisztelt Becsületesnepper!

Jelenleg egy 2009-es Suzuki Swift 1.3 tulajdonosa vagyok, leszeretném cserélni egy sportosabbra, évi 10-15 ezer km-t megyek 90%-ban városban használom, dinamikus a vezetési stílusom, ezért mindenképp egy megbízható benzines jöhet szóba, én valami fürge 1,6-osra gondoltam a fogyasztás miatt nem nagyon akarok nagyobbat, de azért egy előzésbe bátran belekezdjek.

A keret 1.5-1.6 millió lenne.

Amire gondoltam:

-Honda Civic 1.6 sport 110le (2001-2005)

-Toyota Corolla 1.6 sport 110le (2001-2007)

Persze bármi mást is szívesen meghallgatok (japánok előnyben).

Válaszát előre is köszönöm.

Üdv:
Dàvid

Kedves Dávid!

A Corollát nagyra tartom műszakilag, de a sportosság nem jut róla eszembe, még kinézete sem ezt sugallja. A Civic már inkább hasonlít valami sportosra, és nagyon megbízható. A váltójában előfordul, hogy megszólalnak a csapágyak, de más baja nem nagyon szokott lenni, csak a kopó dolgokat kell cserélni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. március 10., 16:23 Módosítva: 2016.03.14 10:24
614

Kedves Nepperűző,

Jelenlegi remek ám nem túl észérveken alapuló autóparkunk (BMW E28 525e 86', E30 318i cabrio 92', E30 325i coupe 84' és Suzuki Alto) mellé keresek napi 250 km ingázásra alkalmas kényelmes nagy autót. BP-Ajka autópálya és gyorsforgalmi. Nem hiszek a nem elromló autókban, ezért olyat keresek amit olcsón lehet javítani vagy egyáltalán lehet , porlasztót felújítani, részecske szűrőt kikötni stb. és nem 700e ért kell komplett üzemanyag rendszert cserélni stb. 140 tempomatnál egyen jól és legyen nagy. Nem úgy nagy mint egy Jazz hanem mint egy Superb kombi. Keret 3-4 millió. Az én kiszemeltem a Superb 1.6 tdi amiben talán nincs kettős tömegű és a motor is kulturáltnak tűnik, ugyanez Passatban, de még az új Vitara is bejön. Minden megoldásra nyitott vagyok ( de azért Hondát mégse).

Köszönettel, István

 
Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 9., 13:23 Módosítva: 2016.03.11 14:42
221

Kedves Nepperűző,

évi 40 ezer km-t tolok be egy "költséghatékony" (értsd: dögunalmas) céges verdába, így elég sokat utazok ahhoz, hogy folyamatosan egy mind megjelenésében, mind pedig vezetési élményben izgalmasabb autón járhasson az agyam.

Olyan autóban gondolkodom, amit valószínűleg csak hétvégén, autós kirándulásokon, hosszúhétvégés mini nyaralásokon vennék elő, egyébként garázsban pihenne.

Közelebb a 40-hez, mint a 35-höz azért van néhány spec elvárás is, 2+2 ülés legyen benne (hátul 10 év alatti gyerek elférjen), de két ajtós coupé elvárás, a teljesítmény pedig nem baj, ha már megüti a magasabb teljesítményadó kategóriát (170LE :) ). Nem p@namágnes és nem is valódi sportautó kell, elég ha az érzést hozza.

Ha a határt valahol 2 millió Ft körül húzzuk meg, akkor elég érdekes dolgok jutnak az eszembe: pininfarinás Peugeot 406 coupé, első generációs Audi TT (esetleg ebből Quattro, nagyobb turbós motorral), de igazán semmilyen tapasztalatom sincs ebben a kategóriában, így kicsit bizonytalan vagyok mi is felelne meg a fenti elvárásoknak.

Van a fenti két típussal kapcsolatos általános benyomás/vélemény, vagy lehet, hogy teljesen más dolgokat kellene nézegetnem?

Köszi a véleményt előre is!

Kedves Kérdező!


Az Audi TT valóban 2+2 üléses. Papíron. Ki van alakítva az ülés, illetve az öv, de oda nem fog senki beülni, maximum egy táska, mert szinte nulla lábtér van hátul. Egyébként a szokásos VW alkatrészekből van összerakva, nagy baj nincs velük, de bele nem fognak férni.


A 406-os coupe formája még mind a mai napig megállja a helyét. Sajnos kevés jó állapotú maradt, de azért még lehet találni, én is hoztam valakinek egy egész szépet mostanában, és nem is volt drága. Motorok közül inkább a 2.2-est venném, mert a három literes nagyon nehéz, és orrtolós lesz tőle a kocsi, de nem is olyan megbízható, mint a kisebb motor. Elég kézenfekvő az E46 coupe is, de sok embernek azért nem kell, mert ellenérzései vannak a "szimpatikus" BMW tulajokkal szemben, pedig az egy nagyon jó kocsi, szép is, és jó helyen kapar. Ha már sportos kocsi kell, az legalább tud keresztben menni, mondjuk spert kell hozzá csináltatni, mert nincs benne.


Üdv:

-Becsületesnepper-