2016. január 17., 08:10 Módosítva: 2016.01.19 16:36
584

Kedves Becsületesnepper!

Barátnőm munkahelyváltása miatt, szükségünk lenne egy második autóra is. Az új munkahely 30 km-re van a lakóhelyünktől. Az oda-vissza utat minden nap meg kell tenni mindenképpen, ez évi 16000 km minimum. Ezen felül még természetesen lenne használva az autó, tehát évi 20-25 ezres futással lehet számolni.

Érdemes dízelt venni, vagy elég egy benzines?

A ráfordítható összeg 750.000 Ft.

Jó lenne ha lenne benne némi erő (90le+), és egy magasabb beosztásban lévő emberhez méltó megjelenést biztosítana a kedvesem számára.

Benzinesből eddig ezeket néztem:

-Renault Megane II 1.6 16V

-Citroen Xsara 1.6 16V

Segítségét előre köszönöm!

József

Kedves József!


"egy magasabb beosztásban lévő emberhez méltó megjelenést biztosítana a kedvesem számára." Ezek, egy Megane és egy Xsara? Ne vicceljen már, a Földön nincs olyan hely, ahol ezek az autók bármiféle sikerességet jelentenének! Kétszer is hibázott az autó választásnál. Egyrészt gondolom azért választotta ezeket, mert ezek voltak a legfiatalabbak ezért az összegért, tehát évjáratot akart venni. Az nem véletlen, hogy adott összegért mindig ezek a franciák a legolcsóbbak, a piac gyorsan beárazza az autókat.


A másik, hogy 750 ezer forintból akar "villantani", üzenni a világnak, hogy érkezik valaki. Minek, kinek? Vegyen olyan autót, amire tényleg szüksége van. Érdemes dízelt venni, de nem mindegy milyet. Ennyiért én vennék egy VW 1.9 TDI VW Polót az még nőies is, de az 1.9-es motor létezik a Golf IV-estben vagy a Borában.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. január 15., 09:43 Módosítva: 2016.01.18 22:17
144

Tisztelt Szakértő!

A párommal elmúltunk 50 évesek szereznénk egy olyan autót, amelyikbe be kell ülni nem leülni. Ha lehet összkerekes legyen jól felszerelt, megbízható legyen, kevés fenntartási költséggel, hogy egy 20-25 évet kibírjon.

Most egy öreg 25 éves Wartburgunk van rozsda nélkül ezt szeretném lecserélni. Ha használtról lenne szó milyen márka legyen és menni kiló méterig szabad megvenni. Kb. 4-4.5 millióig szánnánk rá.

Köszönöm!

Kedves Kérdező!


A leírásuk leginkább valamilyen SUV-ra illik, ezek az autók jellemzően inkább dízel motorral vannak, benzines elvétve akad. Ha számít a fenntartási költség, akkor valami koreait ajánlanék önöknek. Ha Kia, akkor Sorrento vagy Sportage, leginkább Sportage, ha Hyundai, akkor ix 35 vagy Santa Fe. Mára már megmutatták a koreaiak, hogy ők az új Japán, nagyon jó autókat készítenek, megbízhatóak, nem romlanak el, ebből adódóan nem kerül sokba a fenntartásuk.


Az összkerék hajtáshoz nem ragaszkodnék, mert egyrészt nagyon szűkíti a kínálatot, másrészt ott ahol a Wartburg jó volt huszonöt évig, ugyanott elmegy bármi más is két kerék hajtással. Ha beérik az első kerék hajtással, akkor mindjárt nagyobb lesz a merítés, és megjelennek a benzines modellek is, ami a gyanúm szerint jobb lenne önöknek. A kilométertől nem félnék, de simán találni ilyen autókat 100 ezer alatti futással, azt nyugodtan megvehetik, nem lesz bajuk vele. Ha ilyen hosszú időre terveznek az autóval, mindenképp csináltassanak egy alváz és üregvédelmet az autóra.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. január 14., 10:08 Módosítva: 2016.01.17 08:11
166

Kedves Becsületesnepper!

Autóvásárlás előtt állok és a segítségére, jó tanácsára lenne szükségem.

Kiindulási adatnak annyit tudok mondani, hogy napi 134 km-t (67 oda, 67 vissza) autóznék vele Debrecenből egy Békés megyei kisvárosba. Mivel a legrövidebb és egyben leggyorsabb útszakasz a két település között finoman szólva rettenetes állapotban van, ezért mindenképpen egy olyan autóra volna szükségem, ami nem hullik darabjaira. Fontos lenne számomra a komfortérzet abból a szempontból, hogy a rossz szakaszokon se hulljon ki a tömés a fogamból és a napellenző se pottyanjon az ölembe.Évente körülbelül ez 30.000 km-t jelentene, így azt gondolom, hogy dízeles netán gázos autó volna legmegfelelőbb számomra. Gázostól kicsit tartok, mivel még soha nem volt ilyen autóm, igazából azt sem tudom mit nézzek át egy ilyenen vásárlás előtt.

Konkrét típusként Ford Fusion 1.4tdci-t, Citroen Saxi 1.5d-t gondoltam. De bármilyen más gyártó is szoba jöhet, nálam nincs semmilyen sztereotípia a gyártók iránt.Tudna esetleg tanácsolni néhány olyan modellt, ami szóba jöhetne még? A keret körülbelül 1-1,2 mFt lenne rá, persze ez mozdulhat valamicskét.

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel: Attila 

Kedves Attila!

A Saxót csak ajánlani tudom, egyszerűen nem megy tönkre, alig fogyaszt, és nagyon olcsó. Arra, hogy rossz utakon használja, pont jó, legalább nem egy nagyobb értékű autót tesz vele tönkre. A futóművénél készüljön el arra, hogy a hátsó hidat fel kell majd újítani, de más baja ezeknek nincs, amíg van benne olaj és víz, illetve az adagoló mágnesszelepe kap áramot, addig mennek. A Saxón kívül nézze még a Peugeot 106-ost is, ugyanaz az autó, csak más jel van rajta, és mások a lámpái, illetve egy-két kaszni elem.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. január 13., 09:47 Módosítva: 2016.01.20 11:34
110

Tisztelt Becsületesnepper,


A család növekedése miatt második autóra lenne szükségünk, melyet a feleségem vezetne. Megyeszékhelytől pár km-re lakunk, ezért ingázásra, közeljövőben a gyerek bölcsödébe hordására használná, évente 10e km alatt. Az autó a következő 4-5 évre kellene kitartson. A keret 400-500e Ft. Benzines (lehetőleg turbó nélkül), ferdehátú, 5 ajtós (a baba miatt) autóban gondolkodunk.

Egyelőre Renault Clio II illetve Opel Astra G típusokat néztem. Mi a véleménye ezekkel kapcsolatban, illetve van-e egyéb javaslata?


Köszönettel,

István

Kedves István!

Mindkettő típus megfelel a célra, egyik sem egy ördög lakat. Az Astrák kormánya kilyukad a dudánál úgy 200 ezer környékén, de ez inkább csak esztétikai probléma, és könnyen javítható is, létezik rá megoldás 10 ezer forint alatt. Az Ecotec motoroknál előfordulhat nagyobb olajfogyasztás is, és a vezérlést 60 ezrenként ki kell cserélni.


Nagy kedvencem a bakancs Micra, nagyon jól összerakott, a leginkább autószerű kisautó, de az Almera sem rossz választás. A béka lámpás Corollákból is lehet jókat találni ezért az összegért, ami tényleg elpusztíthatatlan technika.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. január 12., 07:31 Módosítva: 2016.01.13 09:49
185

Kedves Becsületesnepper!

Szeretnék egy megbízható egyterű autót vásárolni. Örülnék neki, ha tudna típusokat javasolni, amit érdemes megnézni (és esetleg típusokat, amiket jobb elkerülni).

Az igényekről:

Az első gyerekem születése után vettem egy Renault Megane-t. A második gyerek születése után viszont a két gyerekülés közé már nem fért el egy felnőtt vagy még egy gyerekülés hátra.

Vettem egy Renault Scenic II 1.5dci-t (2003-as évjárat). Ez az autó nagyon tetszett, nagyon jól pakolható és praktikus autó volt, tetszett a fogyasztása (3,3 l országúton, városban és autópályát úgy 5-6 l között). Nem volt tökéletes, de azóta is ehhez hasonlítom a többi autómat. Azóta ez az autó megöregedett, és a jelenlegi tulajdonosnak minden évben gondot és költséget okoz. Valami mindig elromlik, valamit mindig cserélni vagy javítani kell. Ha ez a gond nem lenne, gondolkodás nélkül vennék egyet újra.

Most egy Honda Accord kombim van, 2004-es, benzines. Most ismét két gyereküléssel járok, és ez az autó erre nem jó. Magam mögé egy gyerekülés nem fér el rendesen, a két ülés közé egy felnőtt már nem tud beülni, az utastérben nem nagyon van pakolásra hely, nincs tükör a gyerekeket figyelni, nem dönthető a hátsó ülés támlája altatáshoz, stb. Viszont ez az autó nagyon megbízható. Két éve az enyém, ezalatt 3 izzót kellett cserélnem és egyszer az egyik hátsó fék szorulni kezdett, lett egy féknyereg csere. Ennyi javítással egy ilyen korú autónál elégedett vagyok.

Ezt a kettőt szeretném valahogy egy autóban megtalálni. Szeretnék venni valamit, ami mondjuk 4-6 éves, megbízható és mondjuk 10 éves korában olyan lesz, mint a mostani Honda. De emellett férjen el hátul 3 gyerekülés vagy 2 ülés és egy felnőtt, férjen el az én ülésem mögött rendesen, lehessen a hátsó ülés támláját hátradönteni gyerekaltatáshoz, legyenek tárolórekeszek. Emellett a Scenicben volt egy csomó praktikus extra, ami jól jönne, de nem feltétel.

Kell rendes méretű, pakolható csomagtartó, előre dönthető hátsó ülés hosszabb holmik szállításához. Jó, ha van 7 üléses változat.

Szeretném, ha biztonságos lenne: légzsákok, jó törésteszt eredmények, stb.

Az, hogy benzines vagy dízel, fogyasztás, gyorsulás nem annyira fontos szempont. Ha megbízható és praktikus az autó, bármivel együtt tudok élni.

Előre is köszönöm

Gábor

Kedves Gábor!


Na 1.5 dci-t nem ajánlottam még ebben a rovatban senkinek, és ezeket a kacsa seggű Renault-kat sem, nem véletlenül. Most már, hogy ön is egy Accordban ül, érti miért ajánlom mindig ezeket az autókat. Javaslom maradjon a márkánál és vegyen megint egy Hondát, mondjuk egy FR-V-t. Abban hat ülés van két sorban. Elöl kicsit szűkös három felnőttnek, de mondjuk a Balatonig simán vállalható. Hátul elfér benne a három gyerekülés, vagy a két ülés között egy felnőtt, és csomagtartója is van.


Sajnos nem gyártották sokáig ezért, 2009-es a legfiatalabb, ami elérhető. Motorból talán az 1.8-as benzines a legjobb hozzá. A hátsó íveken szokott rozsdásodni, mint a Mazdák, de lehet találni rozsdamentes példányokat is, és azokon kell csinálni egy alváz és üreg védelmet, onnantól jó.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. január 10., 08:12 Módosítva: 2016.01.12 07:33
203

Tisztelt Nepperűző!

Lassan nézegetem a következő (második) autómat, ezzel kapcsolatban kérném a segítségét!

Az alábbi típusokat néztem:

  • Honda Accord eXi (CB7, negyedik generációs) 2.0L, benzin, 133Le
  • Audi A6, 2.5L, TDI sor5, 140Le

90%-ban városban használom, nagyjából napi 20km-re, éves futásom 15ezer km körüli.

Tudom hogy a dízelt nem ajánlják városba ilyen távokra, de tán ez a régebbi technika még nem annyira kényes. Nem szoktam vadul vezetni, inkább alacsony-középfordulatszám, ebből a szempontból a dízel biztosan megfelelőbb.

A Hondákról általánosságban jókat írnak, ez ha minden igaz, még tényleg japán. A motorkerékpárom is Honda, ezért húz a szívem ehhez a márkához. Sem az ezelőtti sem az utáni generáció nem tetszik a Hondából.

Ahogy néztem az alkatrészárak sem igazán különbözőek.

Mit gondol melyik passzolna jobban ehhez a használathoz, és melyik lehet jobb vétel ennyi év távlatából?

Köszönettel!

Kedves Ádám!


Ez a 2.5-ös sorötös motor volt a legjobb VW-csoportos dízel az 1.9 TDI mellett. Azóta csak lejjebb van, ami a megbízhatóságot és a fenntartási költségeket illeti. Ezek az öreg dízelek tényleg sokkal egyszerűbbek és igénytelenebbek, de a sok hideg üzemtől ezek is kormolódni fognak, bár sokkal egyszerűbb őket kitakarítani, mint a modernebb társaikat. Ennél a típusnál az a baj, hogy rengeteg a lelakott budi, és előfordul már a rozsda is. A tényleg jó példányokat vadászni kell, és azoknak az ára már vastagon az egymillió fölötti sávban is lehet, és ki is fizetik, mert tudják, hogy ez egy nagyon jó autó.


Az ön által említett Accord nekem is nagy kedvencem, ez volt az első igazán jó Accord szerintem. Itt sajnos a vasoxid már legyűrt nem egy példányt, de nem kizárt jót találni belőle, bár az Accord esetében nem beszélhetünk választékról, annyira kevés van már belőle. Sajnos nem írta, hogy mennyi a keret, de a jó Accord és a jó A6 nem egy ligában van ár szempontjából, így döntsön a pénztárcája, szerintem egyikkel sem jár rosszul. Ha Accordot venne, próbálkozzon meg a márkaklubokkal, ott találhat olyan példányokat, amik fel sem kerülnek a használtautós portálokra.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. január 9., 13:37 Módosítva: 2016.01.11 18:17
355

Tisztelt Becsületesnepper!

Első autóvásárlás előtt álló huszonéves srác vagyok, 1 millió 300e körüli (max. másfél) összeg áll rendelkezésemre. A mindennapokat a városban tölteném vele, de hétvégente hosszabb utakat is bejárnánk a barátnőmmel. Csak a benzines jöhet szóba, azokból is valami sportosat, fürgét szeretnék (a jobb lábam olykor-olykor virgonckodik), ne legyen gond a dinamikus haladás, netán egy-egy országúti előzés. Amik nálam szóba jöttek eddig (kombi, kabrió kizárva): Renault Megane 1,6 (2004-2006) ferdehátú, Fiat Grande Punto 1,4 16V, Mazda 3, Alfa 147. Nem zárkózom el semmilyen márkától, viszont megbízhatót szeretnék (az Alfával lehet mellélőnék), hosszútávra tervezek. Tudom, hogy állapotot veszünk nem évjáratot, ezért kérem az Ön segítségét abban, hogy megtaláljam a számomra ideális útitársat.

Köszönettel,
Nono

Kedves Nono!

Az Alfát nem ajánlanám csak az olyanoknak, akik erre vannak becsípődve, ők megbocsájtják az autónak a hibáit, mert érzelemből vesznek Alfát. Lehet, hogy van akit megbántok, de a Renault Megane-on ezzel a mondattal túl is léptem. A Grande Puntót már inkább támogatom, a formája is jó, nem öregedett meg tíz év után sem, és egész megbízható autó. Az 1,4-es motor már normálisan mozgatja a kasznit, és nem eszik sokat.

A Mazda 3 a legjobb autó ezek közül, csak ne lenne az a fránya rozsdásodási hajlama a hátsó íveken és az ajtók alján. Ha talál rozsdamentes példányt, akkor Mazdát vegyen. A rozsdamentes azt jelenti, hogy nincs kigittelve a hátsó íve, mert jellemzően ez a javítási mód nepper körökben, de a magánszemélyek sem gondolják ezt másként, ha el akarják adni az autójukat, és már csipásodik az ív. A ponthegesztések nyomát kell keresni a hátsó ív belsején, ha az megvan, akkor nincs még javítva. Én elgondolkodnék még a Ford Fiestán is.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. január 8., 11:29 Módosítva: 2016.01.10 08:15
144

Kedves Nepperűző,

tanácsát szeretném kérni, hogy új autót vegyek-e 4 millióig, vagy használtat 3-ig, és költsek rá 1-et?

Nézegettem a Toyotak közül (Corolla), viszont ami nagyon bejön, az a Prius, amik vannak 3-3,5 millió között 2011-esek használtan.

Újat azért vennék, mert most van 3+2 év kiterjesztett garancia, (Corolla), Prius-t meg azért, mert nagyon tetszik, viszont az újonnan 8.000.000, így maradna a használt, 2011-es modell.

Válaszát előre is nagyon köszönöm!

Kedves Kérdező!

Ha vesz egy használt Priust, arra nem kell rákölteni egymilliót, mert nem tudja rákölteni, csak ha törött vagy műszaki hibás. Ha a Prius tetszik, nyugodtan vegye meg használtan, nagyon sokáig jó lesz az még megfelelő karbantartás mellett. A szép az benne, hogy a megfelelő karbantartás a tapasztalatok szerint kimerül a kötelezők kicserélésében, még a kifejezetten sokat futott példányoknak sincs baja, nem véletlenül használják a taxisok is előszeretettel.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. január 7., 17:21 Módosítva: 2016.01.10 07:15
329

Tisztelt Nepperűző!

Autót keresek fél hobby céljából, nem számít hogy hány köbcenti, sem az hogy mennyit fogyaszt, mivel munkahelyemre csak gyalog (tömegközlekedéssel) tudok bejárni ezért keresek egy olyan autót ami szórakoztat abban a heti pár napban amikor használom de nem megy rá a gatyám..

Sajnos van két berögződésem, az egyik a Renault Clio 2 RS, de ebből a magyar piacon csak vagy leharcolt vagy fanatikus opció van. Ezért kiegyeznék egy 1.6 16V ben is, valószinüleg bőven elég lenne ez is a napi szórakoztatásomhoz (nyílván közel sem ugyanaz).

A másik ami nagyon tetszik az Opel Astra G coupe (1.8), tetszik a formája és talán az 1.8 as motor is elég lenne bőven.

(C opció: BMW 318 Compact (e46))

A keretem 1M forint plusz szervíz átírást,hozzávalók, a méreteim nem mérvadóak mivel nem vagyok kosaras alkat és nem utazik soha velem 6 ember.

(Honda Jazz, Toyota Avensis/Corolla nem opció :)

Ön szerint melyik lenne bölcsebb választás? Illetve van értelme várnom egy Clio 2 RS-re ami kijön ebből a keretből?

Üdvözlettel:
Tamás

Kedves Tamás!

A Clio RS nagyon jó kis autó, de lényegében alig létező autó a piacon, így válogatni sem nagyon tud, bár kis szerencsével belefuthat egy jóba.

A Bertone coupe nekem is nagyon tetszik, de ennyi. Nagy buktatói sincsenek az Astrának, helyváltoztatásra tökéletesen alkalmas, de nem kifejezetten élmény autó. Az E46 318 Compactból a tizenhat szelepes 140 lóerős IS-t venném, ami igazából nem 1.8-as, hanem 1.9-es. Nagyon jó karakterű motor, jól fogyaszt, és hátul kapar, ami alkalmassá teszi a mókázásra is. Én egy Clio, BMW, Opel sorrendet állítanék föl.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. január 5., 09:11 Módosítva: 2016.01.08 11:32
123

Drága nepper,

Kétmillióig szeretnénk valami magasabb hasmagasságú, megbízható, minél kisebb fogyasztású, klímás, ISOFIX-es, 5 személyes autót, kátyús utakra és leginkább autópályára. Van ilyen ennyiért?

Puszillak,

Zsófi

Kedves Zsófi!

Én is puszillak. Ha emelt hasmagasság és kis fogyasztás kell, akkor elsőre egy dízel Suzuki SX4 jutott eszembe. Az 1.6-osokban egy francia hdi, az 1.9-esekben pedig egy olasz multijet motor van. Mindkettő elég megbízható konstrukció, az 1.6-osoknál az olajcsere elvégzésének mikéntjére kell nagyon odafigyelni. Ha nem szeretnél dízelt, vagy keveset mész, akkor a sima szívó benzines is jó, az sem eszi le a fejedet, és ennyi pénzért már elég fiatal autókat tudsz venni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. január 4., 07:48 Módosítva: 2016.01.07 17:27
189

Kedves Nepperűző!

Van egy 1996-os 1.9 TDI Audi A4-esem. 1 éve van nálam, már ráköltöttem elég sok pénzt (200 ezer), jelenleg hibátlan állapotú, egyedül esztétikailag nincs még rendben. Nagyon szeretem, keveset fogyaszt (5-6l), könnyű vezetni, van klíma is.

Nézegetem az újabb autókat (Ford Mondeo 2004-2006, Audi A4 2002-2003, VW Passat), de nem tudom, hogy mitévő legyek.

Adjam még most el, amíg kapok érte pénzt és rakjak hozzá 5-600 ezret és vegyek egy fiatalabb használtat, vagy hajtsam, amíg ki nem rohad alólam? Dízel párti vagyok, szeretem hallgatni a motort.

Köszönöm a segítséget!

Ádám

Kedves Ádám!


Az 1.9 TDI-t nem cserélném le egy 2007-ig gyártott Mondeóra. A baráti társaságomban van három példány, amik hibátlanul szaladnak már több százezer kilométer óta (igaz ezekre folyamatosan költenek, és vigyáznak rájuk), de nem ez az általánosabb, hanem ez. Ha cserében gondolkodik, akkor a Passat vagy az A4 jobb választás, és ezekből, különösen a Passatból, már van választék is. Sokan tartanak a PD elemektől, jellemzően azok, akiknek még nem volt, csak hallottak már róla, hogy van ilyen. Nekem még soha nem volt befecskendezési problémám, pedig volt már volt nálam néhány saját használatban is, és több százezer kilométert tettem meg velük meghibásodás nélkül. A legjobb ezekből a gyengébb 101 lovas verzió, már megy annyira, mennyire kell, és az fogyaszt a legjobban is, de az erősebbel sem nyúl mellé. Csak a Passatban van ez a motor, és a VW nagyobb is, ha kell a hely.


Az Audiban elvétve a 115, de leginkább a 131 lovas verziója van ennek a motornak. A Passatnál az első sárvédő íveken fordulhat elő rozsda, illetve a csomagtér ajtón a hátsó szélvédő alatt, az Audinál az első sárvédők aljánál, a küszöbnél. A 2.5-ös V6-os motort kerülje. Az esztétikai hibák kijavítása, a lakatos és fényező munka kerül e legtöbbe. Ha szeretne egy szép autót, akkor lehet, hogy az kerülne kevesebbe, ha venne egy másikat, a jelenlegitől pedig megszabadulna. Ha nem zavarják az esztétikai hibák, akkor tartsa meg a jelenlegit, arról legalább tudja, hogy műszakilag rendben van.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. január 2., 08:09 Módosítva: 2016.01.04 07:50
226

Tisztelt Becsületesnepper!

A címben említett célra szeretnék egy kombit (esetleg egyterűt), amiben alkalomadtán benne is aludnék, ha épp úgy ér az éjszaka és az időjárás is engedi. Nem feltétlenül szállodai körülményekre vágyom(elnyújtózva 180 centivel), de reggelente kipihenten szeretnék ébredni. Elsősorban Európa autópályáin használnám, csomagom is lenne valamennyi, ráadásként kutya is.

Az elvárásom "mindössze" annyi a fentieken kívül, hogy 6 literes gázolaj fogyasztással (benzines esetén ezt gázosítva oldanám meg) ez megoldható legyen, ne hagyjon ott úton-útfélen, esetleges javításokkor pedig ne kapjak sokkot a számla láttán. Mindezt nagyjából 1 millióból szeretném.

Már több autó látókörbe kerül: Astra G, Meriva, Mazda 6, Avensis, Golf, Bora, Passat- persze kombik.

Melyiket javasolná?

Köszönöm!

Kedves Kérdező!


Mindenképp dízelt vennék, mert ha gázosít, akkor a csomagtérből veszi el a helyet, ha pótkerék tartályt használ, akkor a pótkerék utazik a csomagtérben, szerintem ez nem megoldás. A Meriva kicsi erre, pláne ami az autóban alvást illeti. Az egymillió forintért kapható Mazda 6-osoknál már előfordulhat rozsda a hátsó íveken, ajtók alján, de a Mazda dízele szerintem nem is a legjobb. Az Avensis-ből, ha talál olyat, amiben nincs benne a világ összes kilométere, akkor a régi 110 lovas nagyon jó tud lenni.


A Golfot és a Borát hanyagolnám a méretük miatt, a Passat sokkal nagyobb. Nekem is volt pár darab belőle, és horgászatok során, a hátsó üléseket lehajtva egész jól lehetett benne aludni. Ha parkolóban akar aludni, azt mindig kivilágított parkolókba tegye, ahol sokan vannak, mert előfordulhat, hogy egy kis csövön altatógázt nyomnak be a kédereknél az autójába, és mire felébred, már csak a kutyája van meg.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. január 1., 12:50 Módosítva: 2016.01.02 08:10

Kedves Becsületesnepper!

2004-es 1,1-es C3-unkat szeretnénk egy kicsit nagyobb, kényelmesebb, hűvösebb (klímás), és dinamikusabb autóra cserélni. A keret 2,5-3 millió között mozog, persze nem baj ha kevesebből is kijön. Sajnos Japánbérenc vagyok. Renault-házasság előtti Nissanok szolgálják hűen családunkat mai is. Éves szinten 15 000 km-t megyünk kb. 50% város, 30% országút, és 20% autópálya arányban. Melyik típus az amelyik városban nem eszi le a gatyánkat és viszi a 140-et is? Néztem 2009-2010 Civicet 1,4-1,8 motorral, Aurist (kövezzenek meg, nekem tetszik) 1,6 benzinest 6 sebességes verzióban, vagy esetleg 1,4 d4d-ben. Ebből akad HSD-is ennyiért de tölteni nem tudom (lehet egyáltalán?) és a reggeli rövid sulis utak alatt nem tudom megtérülne-e egyáltalán. Ugyanezért félek hogy a dízel sem melegszik be a rövid út alatt (15-25 perc). Azt sem tudom, hogy a HSD autópályán és országúton megéri-e vagy hogyan viselkedik. A Jazzel egy bajom van, valahogyan nem visz rá a lélek, mert nem tetszik.

Tanácsodat előre is köszönöm!
Péter

Kedves Péter!

Ezek közül mind viszi a 140-et. Civicből inkább az 1,8-ast venném, az 1,4-es is elég a helyváltoztatáshoz, de a nagyobb jobb az autópályán. A sok rövid út miatt inkább a benzinest venném. A hibridet nem kell külön tölteni, tölti az magát, ráadásul pont az ilyen felhasználásra találták ki őket, és az fog a legkevesebbet enni mind közül, 5-5,5 literrel beérik száz kilométeren. Ha az Auris tetszik, akkor vegyen azt, nincs vele baj.

Üdv:

doki

2015. december 31., 07:11 Módosítva: 2016.01.02 07:07
124

Kedves István!

Feleségemnek szeretnék munkába járásra valami kisebb dízelkocsit vásárolni. Évi 30-35e km-re, nagyobbrészt az M0-n használva. Szívem szerint valami japánban gondolkodnék, de az asszonynak a francia autók tetszenek...

Több kiszemeltem is van, kérem, ha tud segítsen a választásban:

Toyota Corolla vagy Yaris 1.4 D

Honda Civic 1.7 CTDi

Citroen C3 1.4 HDi

Peugeot 307 vagy 308 2.0 HDi

vagy már az újabb 1.6 esetleg Kia Cerato?

2004-2006-os évjáratban gondolkodom, 1-1,5 millió forint összeggel.

Előre is köszönöm a megtisztelő válaszát!

Üdvözlettel:
Ferenc

Kedves Ferenc!


Én is inkább az ön szívére hallgatnék, mint az asszonyéra. A francia HDI-k jó motorok, de pl. a C3-as nem összehasonlítható a Yaris-szal vagy Civic-kel. Ebből a felsorolásból egyértelműen a Yaris-t vagy a Civic-et venném. A kis 1.4-es Toyota motor nagyon finom járású, kellemes darab.


A Civic-ben ugyanaz az Isuzunak mondott japán motor van, mint az Opelekben. Ez egy nagyon kiforrott motor, néha kimegy benne  egy izzítógyertya, de nagyjából ennyi. Nekem a Toyota 1.4-ese jobban tetszik, kevesebbet is eszik.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. december 28., 16:51 Módosítva: 2016.01.02 07:07
174

Kedves Becsületesnepper!

Tanácsot szeretnék kérni, jelenlegi 2004-es Seat Leonomat szeretném lecserélni.

Eddigi kiszemeltek:

  • Saab 9-3 1.9 ttids pf vector
  • Alfa Romeo 159 sw 2.4 jtdm 20v distinctive
  • Ford Mondeo 2.0 tdci ambiente
  • Opel Insignia Sports tourer 2.0 cdti

Főleg dízel autók szerepelnek a listában, szempont az teljesítmény arányban alacsony fogyasztás és a 6 sebességes váltó. Mivel önsúlyban elég nehéz autók, így a teljesítményben inkább 120 LE körüli, és inkább e feletti autókat nézegettem. Évjárat 2009-2010 körüli vagy utáni lenne az opció.

Önnek melyik típus a javaslata, melyikkel kapcsolatban mi a vélemény? Jó és vagy rossz tanácsok?

Köszönettel!

Kedves Kérdező!

Látom ön is évjáratot akar venni. Beírtam a paramétereit a hahu keresőjébe, az árat 2.1 millióig a feltételezett alkut bekalkulálva, és mindegyik típusból csak egy-két darabot dobott a gép, Saab 9.3-ból egyet sem, tehát nyilvánvalóan a paraméterezéssel van baj. Értelemszerűen ezek a kínálat alján lévő darabok, amik nem feltétlenül a legjobbak. Rengetegszer elmondtam már, hogy nem évjáratot veszünk, hanem állapotot. A Saab tulajdonképpen egy Opel átcímkézve. Saabosnak lenni egy vallás, olyan, mint alfásnak lenni, én sose vennék, mert nem tetszenek, de mint mondtam ez vallási kérdés, ha önnek tetszik, le nem beszélem róla. Ugyanaz a multijet motor van benne, mint az Opelekben, ami egyébként egy Fiat motor, elég jó konstrukció.

Az Alfa 159 nagyon szép autó, nekem különösen a kombik tetszenek, és a 2.4-es motor egy nagyon kellemes dolog. A 2007-től gyártott Mondeóban már egy francia hdi motor van, nincs velük különösebb probléma. Az Insigniát nem ismerem, nekem még sosem volt hozzá szerencsém. Én megnéznék még egy Octavia II-est is, az 1.9.-es PDTDI motorral, ebből legalább van választék, persze nem 2009-esek, de mi van ha nem. A 105 lovas motor már normálisan mozgatja azt a kasznit, és ez fogyaszt a legjobban. Nekem is egy ilyen motorral szerelt Fabiám van, és 160-as autópálya tempónál eszik hat litert.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. december 27., 07:22 Módosítva: 2015.12.31 13:34
166

Tisztelt Becsületesnepper!

Az alábbi témában szeretném a segítségét kérni. Feleségemnek szeretnék autót vásárolni, maximum 550 000 Ft-ig bezárólag. Mivel még nincs vezetési tapasztalata, csupán jogosítványa, ezért nagy gondban vagyok a tekintetben, hogy milyen autót vegyek és mennyiért.

- Inkább vegyek egy olcsó "nyúzható" autót max. 350 000 Ft-ért, melyet
nem sajnálok, vagy egy picit drágábbat, mivel idővel úgyis kialakul a rutin?
-

Mindenképpen benzines autót szeretnék, mivel rövid úton fogja használni: bevásárlás, másfél éves gyerek játszó térre hordása, stb. - Csak egyedül vezetné, maximum a gyerek ülne hátul.

A szempontok alapján a Renault Clio, "Bakancs" Micra és a Suzuki Swift jött szóba, többnyire >= 15 éves élettartammal.

Nem tudom, hogy melyik autó milyen problémákat rejthet és milyen drága hozzá az alkatrész.

Segítségét és válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel,
Tamás

Kedves Tamás!


Adjuk meg a bizalmat előre is a feleségének, és vegyük azt az esetet, hogy a friss jogosítványa ellenére tök ügyes lesz, és nem kell neki "nyúzható" autó. Ebből kiindulva én inkább a drágábbat venném, mert 350-ig nem a legtutibból válogat majd, hanem a gyengébb példányokból, bár Swiftből már van ennyiért jó.


Ha csak egy kicsit feljebb megyünk, akkor 400 ezer felett már nagyon patent klímás Suzukikat lehet venni. A Swift fenntartása tényleg fillérekből megoldható, és soha nem megy tönkre, csak legyen benne víz és olaj. A bakancs Micra ugyanezt tudja, csak igényesebb kivitelben, szerintem abban a korban ez volt a legjobb kisautó. Lényegesen összerakottabb érzést kelt, mint a Swift. A Cliót sem tartom egy probléma halmaznak, de szerintem a Micra jobb, csak kevesebb van belőle.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. december 25., 08:39 Módosítva: 2015.12.31 07:17
154

Kedves Becsületesnepper!

Autóvásárlás előtt állok. 26 éves vagyok, első kocsi lenne. Első számú kiszemelt típusom az Opel Insignia. Ez az autó tetszik a legeslegjobban és mióta megjelent ilyet szeretnék, valamiért mindig ide lyukadok ki.

Mivel dolgozni általában tömegközlekedéssel járok nem feltétlenül lenne napi használatban, viszont a felmerülő rövidebb - hosszabb utakat, a nyári nagyobb külföldi utazásokat szeretném egy szép, kényelmes,"nagy" autóban megtenni.

2,7 millió HUF áll rendelkezésre, amiért 150-180 e km futásteljesítményű autókat lehet találni a neten. Inkább sedan kivitelre gondoltam. Mivel nem vagyok szakértő segítségre van szükségem. Milyen, mekkora motorral érdemes választani a fentiekben felvázolt használat mellett az Insigniát? Mik az autó gyenge pontjai? 2,7 M elég a korrekt állapothoz ebből a típusból? Behozni külföldről?

Amin még elméláztam az a Mazda 6 (2009-2012) illetve a Ford Mondeo (2007-2012)...de itt is ugye milyen motorparaméterekkel lenne érdemes? Valami egészen más tipp?

Válaszát előre is köszönöm!
További jó munkát kívánok!

Üdvözlettel:

Nándor

Kedves Nándor!


Ha nem sokat használja a kocsit, akkor én vennék valami szívó benzinest, Mazda, Ford, Opel sorrendben. Szerintem ezek közül a Mazda 6 a legjobb autó, és elsősorban az 1.8-as benzinessel venném. Mondeóból leginkább a két literes szívó benzinest.


Az Insigniával az a baj, hogy nehéz, mint a sár, és pl. az 1.6-os benzines csak vonszolja azt a nehéz testet, az 1.8-as már lényegesen jobb. Ha ennyire be van csípődve az Insigniára, akkor hasonlítsa össze a típusokat, aztán el tudja dönteni, hogy tényleg az Insignia-e a legjobb önnek még mindig a háromból.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. december 23., 11:15 Módosítva: 2015.12.26 18:31
423

Tisztelt Nepper Úr!

Közeljövőben szeretném lecserélni mostani "külföldre járós" 1.9 PDTDI Audimat. Két autó közt hezitálok, BMW E60 530d vagy Audi A6 3.0 TDI, automata váltóval. Évi körülbelül 50-60.000 autópályás kilométer, városi használat minimális. Tisztán a vételárra 2.5-2.7M forintot szánnék. Kötelező szervizekre nem sajnálom a pénzt, de megbízható autó kell ami mindig indul én nem is áll le ameddig én nem akarom. Tudom hogy ennyiért korai évjáratokat kapok, nem várok csodát. Más márkák, típusok nem izgatnak.

Lehetséges ennyi pénzért ilyen autót kapni? Ha igen mire kell mindenképp odafigyelni vásárlásnál? Nem szeretnék heti bérletes lenni a sárga angyalnál.




Köszönettel, László

Kedves László!


Nekem is egy 1.9-es PDTDI Skoda a kijárós kocsim, kb. ugyanennyit megyek vele, és kizárólag erre használom. Olyan megbízható, olyan kevésből fenntartható, és olyan keveset eszik, hogy eszem ágában sincs beleülni egy ilyen pénztemetőbe. Csak üzemanyagban lesz kb. 600 ezer a különbség, és akkor még nem ment tönkre semmi, nem cseréltem semmit. Minden kopó alkatrész a többszöröse, gumi, fék, fékbetét, futómű, lengéscsillapító. A befecskendező az Audihoz 180 ezer, hat van belőle, és tönkre is fog menni, mert az olyan, de sorolhatnám a buktatókat még hosszan.


A kettő közül én a BMW-t venném, ha pisztolyt tartanak a fejemhez, egyébként meg egyiket sem, pláne egy 1.9-es PDTDI után. Ha mégis úgy dönt, hogy vesz egy ilyet, akkor vásárlás előtt keressen egy, a márkára szakosodott szervizt, ott meg tudják nézni számítógéppel az autót, és sok minden kiderülhet.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. december 22., 10:37 Módosítva: 2015.12.29 14:14
299

Tisztelt Nepperűző!

Tudom, hogy állandó téma a benzin-dízel kérdés és gyakran kérdezik erről, cikkeket is elolvastam, de a saját kérdésemre nem találtam választ. Évi maximum 3 ezer kilométert megyek, de inkább csak 2 ezret. Hétvégi bevásárlás, kerületen belüli családlátogatás és évente egyszer-kétszer hosszúhétvége az ország valamelyik táján.

Jelenleg egy 20 éves Corsával járunk, ami jól megfelel a fenti célokra. Semennyire sem indokolt a dízel autó. Gyermekáldás miatt azonban szükségesnek érzek egy biztonságosabb és nagyobb kombi autót.

Régi vágyam egy Audi A4 Avant, amiről csak egy Mazda 6 javára tudnék lemondani, esetleg, talán. 1,6-1,8 milliót szánnék rá és 2005 utánit szeretnék Audiból az új, szebb kinézet miatt, Mazdából 2007 utánit lehet kapni ennyi pénzért. A gond csak a következő: amint beállítom a „benzines” szűrőt is az előbbi paraméterek mellé, azonnal közel nullára csökken a találatok száma mind kis hazánkban, mind Németországban, míg dízelből 30-40 is akad. Azért van ez, mert ezek vélhetően a hírhedt nagy és drága dízel szervizre várnak? Ráadásul ott van a DPF is, én kb. évente egyszer-kétszer hajtanám meg az autót (igaz dugóban sem állok vele).

Szabad vennem dízelt, vagy inkább várjak egy felbukkanó benzinesre (nem sürgős, tavaszig ráérünk)? A fenti paraméterek mellett melyiket érdemes vennem: A4 1.6, 1.8T, 2.0 PD TDI (DPF), Mazda 6 1.8, 2.0, vagy 2.0 CDH, CD TE?

Előre is köszönöm,
Zoltán

Kedves Zoltán!


Azért van ezekből az autókból sok dízel, mert jobban mennek, mint egy benzines és kevesebbet esznek. Az emberek 99.99%-a önnél lényegesen többet megy, nekik számít a fogyasztás. Németországban is csak az vesz benzinest, aki zsigerből utálja a dízelt, vagy keveset megy. Ott az emberek sokszor 50-100 kilométerre is mennek dogozni, emiatt a sok dízel autó. Az ön helyében mindenképpen szívó benzines autót vennék.


Ha ennyire tetszik az új elejű A4, akkor ki kell várni amíg felkerül egy, de akkor viszont gyorsan kell lépni, mert ezek egy pillanat alatt elkelnek. Gondolkodjon el még az Octavia II-esen is, az is nagyon jó autó. Mazdából az 1.8-ast venném elsősorban.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. december 21., 15:47 Módosítva: 2015.12.23 11:17
187

Kedves Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állunk, hozzávetőlegesen 1,8-2 MFt áll rendelkezésre egy olyan jármű beszerzésére, amiben kényelmesen elfér 2 közepes testű kutya és/vagy egy jó adag csomag.

Az egyetlen szempont a dízel motor, mégpedig a karakterisztikája miatt. Eddig Honda Accord, Skoda Octavia, Opel Astra és Volvo V50 kombikat nézegettem. Van esetleg valami javaslata típust/évjáratot/motort illetően (akár az előbb említett típusokon túl is)?

Előre is köszönöm a válaszát!

Üdv.:
Szabolcs

Kedves Szabolcs!

A Honda Accordban van a legkulturáltabb, legcsendesebb motor ezek közül. Előfordul, hogy a vezérműlánc néha megnyúlik, és az is előfordulhat, hogy a kipufogó csonk is megreped. Ennek ellenére szerintem ez a legjobb autó ezek közül. A Skoda Octavia második generációja szintén nagyon jó autó, de az 1.9-es motorral venném, nem a kétliteressel.

Igaz, hogy "csak" 105 lóerős, de nagyon keveset fogyaszt, és nagyon megbízható autó óriási csomagtartóval. Ehhez olcsóbb az alkatrész is, mint a Hondához, ha esetleg kellene hozzá valami. Az Opel Astra nagyon megbízható, különösen az 1.7-as dízellel, de sok izgalmat nem vált ki belőlünk. A V50-ben az 1.6-os és a 2.0-es is francia HDI, ezek közül a két literes az egyszerűbb, és a kevésbé kényes, de ennek a legkisebb a csomagtartója. Én egy Skoda Octaviát vagy egy Accordot vennék. A Skoda olcsóbban fenntartható, az Accord műszaki szempontból igényesebb.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. december 20., 08:34 Módosítva: 2015.12.22 10:38
220

Kedves Becsületes Nepper!

Van nekem egy 2000-es 1.0 Suzuki Swiftem. Első autóm, 5 éve van nálam, különösebb problémám nincs vele, megkap minden törődést amit kell, sőt még többet is, amolyan autób*zi szinten. Ebből adódóan egy szép rozsdamentes állapotnak örvend.
Aztán mostanában vezettem barátom Golf 3 autóját (1.9 SDI), és nagyon megfogott, tágas, kényelmes és jóval autószerűbb a Swiftnél, sokkal minőségibb érzést keltett.
A kérdésem, hogy érdemes lehet-e váltani egy ilyen öreg Golfra, benzines (1.4 v. 1.6) vagy akár dízeles motorral. Van-e olyan mechanikai tartóssága neki mint a Swiftnek? 400 ezer forint környéki ársávban keresgéltem, egyet kettőt élőben is megnéztem, de félelmetes mennyire lelakott darabokat találtam.

Kedves Kérdező!


Az 1.9 SDI a valaha gyártott legjobb VW dízel, az enyémben 370 ezer van, két éve van nálam, 45 ezret mentem vele, eddig két hátsó fékmunkahengert kellet venni hozzá. Az egyik ismerősömnek a futár SDI Caddy-jeiben viszont 900 ezer feletti kilométer van, és napi szinten használják őket még mindig. A Golf 3-asok tudnak ám rohadni is, különös tekintettel az első sárvédők aljánál, küszöböknél, ajtók élénél, stb. Az SDI-k hasonlóan tartósak, mint a Swiftek.


A benzinesek sem ördög lakatok, az egyszerűségük okán azok is stabil konstrukciók, de a Swift benzinese jobb. Ezek az autók már elég idősek, és nem mindegyik öreg Golf került szerető gazdához, ezért a sok lelakott hulla, de nem lehetetlen még jót találni, akár 400 ezer környékén is, de a legjobbak azért többe kerülnek. Arra számítson, hogy meg kell majd nézni párat, mire jót talál, és az összes ülés szét lesz ülve, mert azok olyanok, de szerencsére bőven van belőle választék.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. december 19., 14:15 Módosítva: 2015.12.22 11:04
198

Kedves Becsületesnepper!

Azért szeretnék öntől segítséget kérni, mert édesapám lelkesen hozzám fordult, hogy én fiatalként biztos jobban tudom, de ez picit sincs így. Nincs kapuzárási pánikja, nem élményt keres, és nem is nagyon ért hozzá, csak lehessen vele A-ból B-be menni.

600 ezer környékén keres magának 4-5 ajtós, de kicsi autót, amit olcsó és könnyű fenntartani, és nem szeretne prémium autót, a fapad híve.

Ment némi vita arról, hogy Toyotához drága az alkatrész, de ritkán hal meg, az Opel meg sose kop el, de hozzáértés hiányában ennél előrébb nem jutottunk.

Előre is köszönöm az iránymutatást,
Dávid

Kedves Dávid!

Lehet, hogy van olyan alkatrész a Toyotához, ami drága, de nem romlik el. A kopó alkatrészek viszont nem drágák. Annyiért már nagyon jó béka lámpás Corollákat lehet kapni klímával. Rendben, hogy szereti a fapadot, de a saját izzadságunkban ülni a dugóban nem jó. Corolla a megoldás, agyonüthetetlen technika.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. december 16., 14:58 Módosítva: 2015.12.20 06:44
173

Kedves Nepperűző!

Az én szerelmem a Fiat Punto Evo 1.4 benzinese, hahut figyelemmel követve a 2011. körüli példányok 30-60e km-es futással bírnak,áruk 2M ft körül alakul. Kérdésem a következő: Miért adnak el 4-5 éves autót? Talán valami hiba előjött, törve lett?! (én biztos nem adnék el egy megbízható ilyen korú autót...)

Mennyire jellemző az ilyen korú autóknál, hogy a km babrált? Ha 10e km/évvel számolunk, valósnak vélem ezt a futást...de kitudjamár.

Tudom sok a kérdőjel, de két millió sok pénz főleg, hogy nem apu tolta a zsebembe és szeretném bölcsen költeni.

Segítségedre előre köszönöm! 

Mihály

Kedves Mihály!

Nem kell ezek a dolgok mögé nagy titkokat gondolni, egyszerűen megunta és kész. Az egyik barátom apukája négy évente lecseréli a kocsiját, mert megteheti, és mert ő négy évente autót cserél. Akkorra már belekerül a végtelennek tűnő 12-15 ezer kilométer is. Nyilván olyan, mint az új, de ő cserél, mert csak. Persze előfordulhat az is, hogy babrált a kilométer, de az évi 10 ezer teljesen normális. Ha van szervizkönyv, akkor le lehet kérdezni a szervizt, de az NKH-nál is megteheted, mert 210 óta nyilván tartják a kilométeróra állásokat. Oda kell menni, meg kell nézni, ha jó, megvenni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. december 15., 11:06 Módosítva: 2015.12.17 08:29
182

Tisztelt Becsületesnepper!

Első autó vásárlása előtt állok. 20 éves vagyok így a vásárlásra szánt keret nem a legnagyobb. Körülbelül 300.000 Ft a felső határ, ezen felül a papírozás és az esetlegesen felmerülő azonnali szervizköltségek.

A gépjármű munkába járáshoz kellene. Évi kb. 10-15 ezer km. Konkrét kiszemelt márka, típus nincsen. Nézegettem 1998 körüli Fordokat 1.6, 1.8 benzin motorral, F Astrakat (bár ez nagyon nem tetszik ) Alfákat, Fiatokat és régi VW-ket.

Kifejezetten 3 típus fogott meg:



1.Fiat Bravo 1.4 12V SX 59kW (1998)

2.Mitsubishi Colt 1.6 66kW (1995)

3.Ford Escort 1.6 16V 66kW (1998)

Kérem segítsen a felsorolt járművek közül választani vagy esetleg az árkategóriában Ön által jobbnak tartott járművet ajánlani.

Válaszát és segítségét köszönöm szépen!

Kedves Kérdező!


A Ford Escort rohad a legjobban ebből a felsorolásból. Ennek az előfordulására a kasznin a tető kivételével mindenhol lehet számítani, első és hátsó sárvédők, ajtók élei, küszöbök, a lökhárítók alatt, de van egy hely, ami nagyon jellemző ezekre az autókra, ez pedig a hátsó váznyúlvány a hátsó ülések és a csomagtartó alatt. A csábító, hogy ennyi pénzért már ki lehet fogni jobban felszerelt klímás darabokat is a széria végéről.


A Bravonál is előfordulhatnak rozsdák, de kevésbé, mint az Escortnál, ott a belső és a műanyagok öregszenek csúnyán, illetve a külső kilincsekről szinte kivétel nélkül lefoszlott a gumi borítás, ez nem túl esztétikus, de mást nem jelent. Ezeken kívül apróbb elektromos problémák is előfordulhatnak. Legutoljára hagytam a befutót, én a Coltot venném ezek közül, az a legkifinomultabb technika, az a legstabilabb műszakilag, ez adja a legjobb vezetési élményt is, de rozsdára helyenként ott is lehet számítani.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. december 14., 10:17 Módosítva: 2015.12.15 11:07
220

Tisztelt Nepperűző!

Egy összetett autóvásárlási kérdésbe futottam.  Első autót szeretnék venni, de elakadtam már a legelején. A gondom az, hogy nincs garázsom amiben tarthatnám az autót, így télen-nyáron kinn kellene hogy álljon az ég alatt, és ez nem tudom, hogy mennyire viselné meg, mennyivel gyorsabban kezdene el rohadni, télen okozna-e neki problémát. Ebből kifolyólag nem tudom eldönteni, hogy érdemesebb lenne-e venni egy valamire való 10-15 éves autót 800-1,200 000 Ft között, vagy vegyek pl. egy kocka Ladát 250 000-ért, annak úgyis mindegy alapon.

Az autót egyébként sokszor nem használnám, talán havonta mennék vele 500-600 km-t (jó, lehet hogy az elején egy kicsit többet az érzés miatt), azt is 2-3 részre osztva országúton, nem városban. Autószereléshez semmit se konyítok, de a környezetemben lenne aki segítene.

Ha a drágábbik kategóriában kellene keresgetnem, akkor a következő típusokat néztem ki, illetve ezek tetszenek. Opel Astra G, Opel Vectra B, Seat Leon, esetleg egy Focus. Kombi illetve 3 ajtós nem jöhet szóba. 2 lényeges szempont van, az egyik hogy ne zabálja le a gatyámat, a másik hogy ne kerüljön csilliárdokba a szervizelése.

Az autóban nem lényeg, hogy "lehessen taposni neki", higgadtan, visszafogottan vezetek, nem kell hogy 6 mp alatt legyen 100-on stb. Kérem, segítsen eldönteni, hogy a garázs nélküliség mennyire fontos tényező, és adjon pár jó tippet az első autómhoz :)

Tisztelettel:
L.M.

Kedves Kérdező!

Ha tényleg olcsón fenntartható autót keres, akkor vegyen egy Suzuki Swiftet. Ha van benne olaj és víz, akkor a büdös életben nem megy tönkre, és tényleg keveset eszik. Az alkatrész nagyon olcsó hozzá, ráadásul a kopó dolgokon kívül semmi nem kell hozzá. Írta, hogy nem akarja taposni, de az 1.3-as még fürge is, a 140-es autópálya tempó meg se kottyan neki.

Üdv:

-Becsületesnepper-