2015. december 13., 08:26 Módosítva: 2015.12.14 10:21
151

Tisztelt Becsületesnepper!

Nem kapkodom el az autóvásárlást, különböző okok miatt megtehettem, hogy lassan 1 éve nézzem szinte folyamatosan a népítélettől a fórumokon át az Ön blogjával bezárólag mindent, hogy információt szerezzek a számomra megfelelő autóról, de lassan kezdem bánni, hogy nem ugrottam bele az első "jó" ajánlatba. Minél többet keresek és olvasok, annál rohamosabban szűkül a potenciális jelöltek száma.


Napi szintű kb. 80 (oda-vissza 160) kilométeres Budapestre ingázáshoz keresek autót. Az út jelentős része (kb 80%) autópálya. Az első és legfontosabb a biztonság. Persze a fenntartási költség is számít (no meg ekkora távon már a fogyasztás is), de minden előtt van számomra a biztonság. Már csak azért is, mert a közeljövőben családalapításon is töröm a fejem, így nem hiszem, hogy lesz lehetőségem lecserélni az autót rövid időn belül, viszont nem szeretném "akármibe" beültetni a családom.

A költségvetésbe nagyjából 1 - 1,2 millió forintos autó fér bele maximum. Tartalékolok váratlan meghibásodásra vagy épp téligumi vásárlásra, így alakult ki ez az összeg határ.

Lehet, hogy az én hülyeségem, de szeretnék egy kicsit nagyobb testű autót vásárolni, pl H Astra vagy Mazda 6, bár ezeket inkább csak a méretük miatt soroltam, mert annyi jó-rossz tapasztalatot/véleményt olvastam, hogy pontosan itt ütközött ki a problémám, már nem tudom eldönteni, hogy mi lenne a jó döntés. Persze ilyenkor jönnek a további jó tanácsok, hogy csak magán személytől, ne legyen külföldi, ne legyen ilyen, ne legyen olyan, na ezért érzem úgy, hogy ha így haladok, 5 év múlva sem lesz autóm. :)

Természetesen nem azt kérem, hogy döntsön helyettem, de a véleményére mindenféleképpen kíváncsi lennék, hogy egy hasonló helyzetben milyen autót vásárolna. :)

Az alábbi típusokat néztem, nagyjából 10 éves korig, maximum 200e km-rel (óra szerint :) ):

- H Astra

- Peugeout 407

- Ford Mondeo

- VW Golf vagy Passat (ebből kicsit öregebbet)

...és ehhez hasonlóakat.



Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel:
Péter

Kedves Péter!


Ha nagy autót szeretne, akkor a Golfot és az Astrát kizárnám, mert azok nem nagyok. H ilyen távokat autózik, és fontos a fogyasztás, akkor vegyen valami dízelt. A Ford Mondeo Delphi befecskendezős dízelét kerülném, mint politikus a poligráfot. Lehet, hogy sokáig jó lenne, de lehet, hogy nem, kicsit rizikós ez a motor.


A 407-esben egy megbízható hdi van, de ott meg zavaró kisebb-nagyobb elektromos problémák lehetnek, illetve e fűtés csappantyúja biztosan tönkre fog menni. Én vennék egy Passat 1.9 PDTDI-t, abból is a 105 lovas változatot, az fogyaszt a legkevesebbet, és az sikerült a legjobban ezek közül.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. december 9., 10:46 Módosítva: 2015.12.13 08:28
74

Kedves Nepperűző!

Első autónk vásárlására készülünk kis családommal (4 fő). A keret 1,5 millió forint! Minden napi használatban lenne az autó, kb. havi 500 km. Elvárásaink szinte mindennaposnak mondhatóak (átlagos fogyasztás, normál csomagtér, megbízhatóság, stb). Elsőre a Ford Fusion-ra gondoltunk, szeretnénk kikérni véleményét az autóval kapcsolatban,milyen motort érdemes választani, illetve ön, esetleg mit tudna még ajánlani.

Válaszát előre is köszönjük!

Üdvözlettel: Anikó

Kedves Anikó!


Nem rossz a Fusion, de az én szívemhez egy Focus közelebb áll, ha már a Fordokat nézegetik. Lényegesen autószerűbb, jobb a futóműve. Megbízható autónak számít, az 1.6-os változó szelepvezérlésűeknek (VCT 116 LE) van gondja néha ezzel a rendszerével, de a 101 lóerős, illetve az 1.4-es motoroknál ez a hiba nincs.


Amúgy egy szög egyszerű autó, én inkább ezt venném, de a Fusionnel sem lőnek mellé. Motorok közül mindenképp benzinest vennék ilyen kis futáshoz. Az 1.6-os már normálisan mozgatja ezt a kasznit, de az 1.4-es is elég az átlagos helyváltoztatáshoz.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. december 8., 10:42 Módosítva: 2015.12.11 17:22
147

Tisztelt Nepperűző,

Azt már megtanultam öntől, hogy állapotot vásárolunk, de azt nem tudom és kérem erre adjon választ, hogy ugyanakkora összegből, azonosan jó állapotú gépkocsit feltételezve, mi a jó választás: ha idősebb, de értékálló gépkocsit választunk, vagy ha fiatalabb, de értékét gyorsabban vesztő gépjárművet választunk.


Csak egy példa:
kivalló állapotú, de értékét jobban tartó 1999-es Volkswagen Golf vagy fiatalabb, de értékét kevésbé tartó 2005-ös Chevrolett Lacetti.
Hogyan lehet ezt eldönteni?

Köszönöm válaszát.

Imre

Kedves Imre!


Már a Lacetti sem a fiatalabb, de értékét gyorsan vesztő kategória. Nagyjából 500 ezer forint körnékétől indulnak a 2005-ös autók, innen már olyan gyorsan hova veszítsen az értékéből? A hármas Golfnál arra figyeljen, hogy ez a típus szeret rozsdásodni, de a széria végéről jó eséllyel lehet kifogni megkíméltebb példányokat.


A Lacettinek rendszeresen hámlik a festék a kilincséről, ami ugyan csúnya, de ennél nagyobb bajunk sose legyen. Egy barátomnak van egy, amit újonnan vett. Most tart 250 ezer körül, de komoly baja még nem volt. Egyikkel sem fog nagyot bukni már, azt vegye, amiből jobbat talál.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. december 7., 08:15 Módosítva: 2015.12.09 10:48
102

Kedves Nepperűző!


Milyen típusokat nézegessek, ha a következők a szempontjaim:


- Legyen új hatású (ez nyilván nem kifejezetten típusfüggő), nagyjából 3 évesre gondolok. Tudom, állapotot veszünk, és lehet ennyi alatt lelakott vagy 8 év után patent.

- 2,5M-ért keresek, de 3M-ig értelmesen fel lehet menni.

- Legyen tágas vagy ha kisebb, akkor kombi.

- Egyterű és "terepjáró" kizárva.

- Nem szeretnék skodát.

- Éves futás 12e-15e Km, de ennek ellenére viszonylag sok időt töltök az autóban.

- Legyen biztonságos.

- Legyen belőle választék.


Köszönöm a tanácsot!

Kedves Kérdező!


Ilyen éves futáshoz vennék valami egyszerű szívó benzines autót. Először a Kia Ceed és a Hyundai i30 jutott eszembe. Nagyon megbízható autók, közös műszaki alappal, csak olajat és féket kell rajtuk cserélni. A másodiknak a Ford Focus-ra gondoltam, szintén megbízható autó, jó futóművel. Korábban nagy mennyiségben kerültek elő a volt rendőr autók, ezek akkor jól alávágtak az áraknak. Most ismét sok van a piacon, de ezek könnyen megismerhetőek. A koreaiakból kisebb a választék, mert inkább magán vásárlók vették, akik még nem adják el még ennyi idősen. A Focus tipikus cégautó, ebből nagyobb mennyiséget vettek, de a magán vásárlók körében is nagyobb ismertségnek örvend, mint a Ceed és az i30.


A tágasság fogalmával nem tudok mit kezdeni, mert nem tudom, hogy ön mekkora, de ezekben az autókban az átlag méret szerintem bőven elfér, de még én is a 190 centimmel. A három éves korhoz sem ragaszkodnék, mert csak magát szorítja szűk keretek közé. Itt van a találati lista, ha három éves korig és 2.5 millióig nézzük az autókat, illetve ha három millióig. Előkerülnek a kis TSI-k (nem vennék magamnak) és az alul motorizált 1.2-es kisautók, illetve az 1.4-es ólom súlyú J Astra. Na az hasít, mint giliszta a bazaltban, és a világ legdöglöttebb gázpedálja van benne. Lemennék öregebb évjáratokhoz, és néznék valami száz lóerő fölötti autót.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. december 5., 08:27 Módosítva: 2015.12.07 08:17
490

Tisztelt Nepperűző!

23 évesen első autóm vásárlása előtt állok. Mindenképpen ferde hátú típust szeretnék. Néztem Mazda 3-as és Toyota Corollát, mindkettőből az 1.6-os, 2004 körüli verziót. Tudom, hogy a japán kocsik eléggé megbízhatóak, ezért esett ezekre a választás. Viszont megtetszett a Mercedes C180 Sportcoupe (143 Le) szintén ebben az évjáratban, nem tudom ezzel mik a tapasztalatok, az erősebb motorja miatt ezt is számításba vettem.

A keret maximum 1,4 millió forint. Elsősorban ezt a 3 típust nézegettem, de ha más ajánlatot is szívesen veszek. Köszönöm válaszát!

Kedves Kérdező!

A Mercedesre ezekben az évjáratokban már jellemző némi rozsdásodási hajlam, amúgy nem számítanak problémás autónak. A Mazda 3 és általában az ilyen idős Mazdák szintén nem ellenségei a vasoxidnak, sőt egyes esetekben, mintha vonzanák a rozsdát. Ebből a felsorolásból én a Corollát venném elsősorban. Beton biztos technika, szinte agyonüthetetlen, és a rozsdásodás sem jellemző rá annyira.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. december 2., 10:16 Módosítva: 2015.12.05 08:28
100

Kedves Nepperűző!

Közel 18 éves (általunk 4 éve használt) Suzuki Swiftünket cserélnénk le, kicsit komfortosabb, jobban felszerelt, benzines autóra. A család 4 főből áll, napi 20-30 km-es, 1-2 havonta 2-300 km-es használatról lenne szó.

A keretünk 500-700 000 forint. Klímát és 4 vagy 5 ajtót szeretnénk bele, de elméletileg egy tágas 3 ajtóst sem zárnék ki, mert még nem olyan nagyok a gyerekek. 10 éves vagy annál nem sokkal öregebb autókat nézegettem. Több Fiat Stilo is van a környéken, amik a fentieknek megfelelnek, és jól felszerelt, kicsit "pofás" autóknak tűnnek számomra. Emellett még a Skoda Fabia tűnik reális alternatívának, az "új" Suzukik jellemzően drágábbak és nagyon kicsi a csomagterük, az Ignist nem javasolják ismerősök.

A kérdésem lényege, hogy bevállalható-e egy Stilo vagy a "biztosabbnak" tűnő Skoda Fabiák és Opel Astrák felé elindulnom? Nyitott vagyok egyéb javaslatokra is! :-)

Válaszát előre is köszönöm!
Üdv,
Matyi

Kedves Matyi!

A Stilo annak idején az olaszok válasza lett volna a Golfra, de valamiért nem jött be a húzás. Minőségi ugrás volt a Bravo/Brava után, ez már tényleg egy jobb autó volt. Én meg merném venni a Stilót, sokkal nagyobb a hely benne, mint egy Suzukiban, rendes motorok vannak benne, és 500-700 ezer környékén már tényleg normálisabb autókat lehet venni. 

 

Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. november 30., 10:21 Módosítva: 2015.12.04 16:53
357

Kedves Nepperűző!

A tanácsát szeretném kérni. Van egy 1,6-os Ford Focus II Ghia-m (2005, 185.000 km), meg vagyok vele elégedve. Az utóbbi télen pár helyen megjelentek apró rozsdafoltok, a szélvédő pedig cserélve volt és a szerelő munka közben felsérthette a szélvédő és a tető találkozásánál a lemezt, mert elkezdett kipúposodni elég látványosan, tavaly semmi látszatja nem volt.

Viszont családba került egy 2000-es évjáratú 1,6-os Audi A4 Avant végig márkaszervizben vezetett szervizkönyvvel, első tulajos, garantált 150.000 km-el, minden létező extrával (nagy navi, elektromos ülések, stb...) Rozsda a láthatáron sincs.

Kérdésem az lenne, hogy Ön szerint megérné-e a csere? (pénzem maradna a Fordból) Nem visszalépés egy 2005-ös Ford után átülni egy 2000-es Audiba?

Előre is köszönöm a válaszát!

Kedves Kérdező!

Miért lenne visszalépés, de leginkább mihez képest? A szomszédok elvárásához képest, vagy mindig újabbat, erősebbet, extrásabbat kell venni? A régi A4 elég megbízható autó, nem egy ördöglakat. Kit érdekel mit gondol a világ, ha az tetszik, akkor az tetszik, hajrá. Megtehetném, hogy veszek egy drága autót, de egy 2002-es szívó dízel VW Caddy-vel járok. Kit érdekel, én szeretem, nem is akarom eladni, pedig egy lemez budi.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. november 29., 10:17 Módosítva: 2015.12.02 10:17
465

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok, most adtam el a 2004-es Fiestámat. Valami nagyobb méretű autóra lenne szükségem, 5 évre tervezek vele, ebbe benne lenne már egy babavárás is.

Átlag 20.000 ezret megyek év alatt, viszont napi szinten vannak 1-2 km-es utaim is (hideg motorral), valamint 2-3 hosszabb távú nyaralás. Szeretnék a 2004-es évjáratnál maradni, a keret pedig ~ 1 millió lenne (+/-100.000). A nagy kérdés pedig, hogy megéri dízelt vennem, vagy a rövid távok miatt inkább benzin?

Benzinből Renault Scenic-t és Megane kombikat nézegettem, dízelből pedig 4-es Golf kombit.


Ön mit ajánlana?

Előre is köszönöm.
Balázs

Kedves Balázs!


Ha dízelben gondolkodunk, akkor ebből a kettőből egyértelműen a Golfot venném. A régi TDI-vel nincs baj (az 1.9 PDTDI-től sem kell félni), örök, mint a nyomorúság, és a valaha gyártott egyik legjobb dízel motor. Ha van benne olaj és víz, akkor kimegy a világból. Az alkatrész olcsó hozzá, nem romlik el, és sokan értenek hozzá. A sok hideg üzemet jobban tolerálja ez a régi TDI, mint a bonyolultabb újabb motorok. Nem fog összedőlni a sok hidegindítástól, de meg se köszöni. A benzinesek jobban bírják ezt a fajta üzemet, mert hamarabb melegszenek, különösen a japánok, de itt a fogyasztása lesz magasabb a sok szívatóval járkálástól.


Ha benzinest venne, akkor sem a Renault-t ajánlanám, hanem valami mást, mondjuk egy Avensis-t, sokkal jobb minőségű autó, és egy probléma mentesebb autózás ígéretét vetíti előre. Az évjáratosdit meg tessék elfelejteni.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. november 28., 12:32 Módosítva: 2015.11.30 10:22
156

Tisztelt Becsületesnepper!

Szükségessé vált, hogy a családi autóflottát egy új gépárművel gazdagítsuk.
Páromnak szeretnénk egy nőies vonalakkal megáldott kis autót kb 7-800 ezer forintos kereten belül vásárolni. Nem kevés erőfeszítésnek köszönhetően sikerült a lehetséges jelöltek számát az alábbi 3 típusra leszűkíteni. Nissan Micra (2003-2010) Citroen C3 (2002-2009), Toyota Yaris (1999 től).



Mivel hölgynek lesz, ezért sokat számít a kinézet (Citroen a nyerő), de megbízhatónak is (Toyota) kell lennie. Évi 20-30 ezer kilómétert menne az autó.
Kérdések tömkelege jár a fejemben, melyből leírnék párat:
 Benzinest? Dízelt? Melyik típusnál melyik motort kerüljem? Egy 16 éves Yaris jobb választás mint egy 10 éves C3?

Tudom, hogy állapotot veszünk, nem évjáratot de itt elég nagy a korkülönbség. Szervízkönyvest szeretnék (talán kevesebb az esély a problémára) ragaszkodjak hozzá? Tegyük fel, hogy valós 230 ezer km (egy 10 éves autónál elég reális futásteljesítmény) van az autóban. Kell ettől a számtól tartani?

Elég sok népítéletet, tesztet elolvastam és mostanra sikerült egy jelentős káoszt kialakítani a fejemben.

Legyen kedves segítsen ezt a káoszt szétoszlatni, mert kellene az autó, de fogalmam sincs melyiket válasszuk.

Köszönettel,

József

Kedves József!

A Citroen C3 és a Toyota Yaris közül én mindenképpen a Yaris-t venném, nem egy kávéház a két autó. 700-900 ezerért már nem a 99-as Yarist lehet venni, hanem 2002-2003-ast. Ebben az évjáratban már kevés esély van szervizkönyveseket találni, de nem lehetetlen, mindenesetre én nem ragaszkodnék hozzá.

Nézze meg, hogy milyen állapotú, ha tetszik vegye meg. Ezeknek a Toyota motoroknak majdnem mindegy, mennyi van bennük, 230 ezernél legalább már be vannak járatva.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. november 26., 10:32 Módosítva: 2015.11.30 12:31
260

Tisztelt Nepper Úr!

Önnön dugámba dőltvén olyan paramétereket határoztam meg, aminek igazán alig felel meg autó. Hegyvidéken lakunk, télen kell a 4x4, van egy összkerekes Passatunk, de mivel az autó évente legalább 2x tréleren van, illetve szétesett a differenciálmű, kissé megroggyant benne a bizalmunk. Pótolni kéne.

Az utódot legalább 10 évre tervezzük, így 2-3 éves használtak között kutatunk, évi kb. 15.000 km-t fut az autó. Fontos, hogy összkerekes legyen, pickupok, Panda-méretű kisautók nem jönnek szóba. A vételre 5 millió Forint, talán kicsit több áll rendelkezésre. Van ebben az árkategóriában megbízható, 2-3 éves összkerekes autó?

Köszönettel: Miklós

Kedves Miklós!

Van megoldás a problémájukra, koreaiak és Hyundai-nak, illetve Kiának hívják őket. Nagyon megbízható, problémamentes autók. A 2-3 évhez nem ragaszkodnék, mert csak magukat szorítják felesleges korlátok közé, illetve nem ijednék meg a 100 ezres futásteljesítménytől sem. Nagyon sokat kibírnak ezek az autók, csak megfelelően kell őket karbantartani, és sűrűn cserélni az olajat.

Ajánlott olvasmány a témában 2013-as nagy SUV tereptesztünk: Felmegy, átmegy, elakad?

Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. november 25., 10:21 Módosítva: 2015.11.29 10:19
232

Kedves Becsületesnepper!

24 éves vagyok és szeretném megvenni az első autómat. Fő szempontok a sportosság, a fiatalosság és az igényesség illetve kivitelben a ferdehátút preferálom. Keretem 1,8 milliótól 2,8 millióig terjed. Ön szerint inkább olcsóbb autót sok extrával vagy inkább drágább autót kevesebb extrával érdemes venni, hogy beleférjen a keretemben?


Már szemezgettem pár autóval és amik szóba jöhetnek:
Fiat Bravo 1.4 T-jet sportfutóművel, Alfa Romeo Giulietta, Opel Astra J. Ön szerint melyik lenne jobb választás? Illetve ha várnék még, akkor ezek az autóknak mennyivel mennének lejjebb az árak az Opel Astra J-nél illetve az Alfa Romeo-nál?

Üdvözlettel

Adrián

Kedves Adrián!

A J Astra legnagyobb baja a súlya, nehéz, mint a sár. Hazudnak a németek, a valóságban sokkal nehezebb, mint papíron, és ez rányomja a bélyegét a menetdinamikára.


A Bravo és az Alfa ugyanazokból a műszaki alapokból építkezik, ilyen téren nincs köztük különbség. Olyat mondok, amit még eddig nem mondtam. Az Alfát venném ezek közül. A Mito nagyon jó formájú kis autó, és bár egyenlőre kevés a tapasztalat vele, de úgy tűnik, hogy jó autót csináltak az olaszok. Ön döntse el, hogy mekkora kasznira van szüksége és hány ajtóra. Nem rendelkezem a jövőbe látás képességével, így az árak jövőbeli változását sem tudom megmondani. Egy biztos, drágább nem lesz az idő előrehaladtával.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. november 22., 07:54 Módosítva: 2015.11.26 10:33
205

Kedves Nepperűző!

Fenti (címben) árkategóriában nézünk autókat. Nekem nagyon teszik a Honda Jazz, amit folyamatosan kínál a témában kérdezőknek, azonban a férjem a Mercedes A-osztályt nézegeti.

Mivel árban hasonlóak, szabad-e a Mercit venni, főleg ha az esetleg automata vagy maradjunk a jól bevált Jazznél?

Használatban két pici gyerekkel való óvodai rohangálás, ritkán pedig egy 400km-es hétvégi hosszú út lenne. 10 000 km körül tervezünk vele menni évente.

Egyébként titkolt kedvenc még a Lancia Musa, de sajnos élőben eddig egyik példány sem tetszett nekünk.

Válaszát előre is köszönöm
Üdv
Petra

Kedves Petra!


Tudom, hogy a Mercinek csillag van az elején, de a Jazz jobb autó. Egyszerűen nincs olyan autó, aminek ekkora a helykínálata ebben a méretben, ekkora a csomagtartója ( a saját kerekéből belefér öt), és ennyire nem romlik el. Az 1.4-esek simán tudják a 140-es autópálya tempót.


Jazzből is van automata, de a váltó olajcseréjére nagyon oda kell figyelni, maximum 40 ezrenként le kell engedni belőle az olajat, és nem szabad, csak a gyárit beletenni.. 1.7-1.8 millió környékén meg lehet venni az első szériából a nagyon jó állapotúakat, de kétmilliónál már kezdőnek a második generáció első példányai. Ezekből már az 1.2-es is 90 lóerős, és mindene jobb, igényesebb, mint az első generációnak. Ezt már nem hasonlítanám össze a Mercivel. Sajnos az 1.4-es, keveset futott példányok már közelebb vannak a 2.5 millióhoz, de az 1.2-es is jó arra, amire önnek kell. Én mindenképp Jazzt vennék, leginkább a második generációból.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. november 20., 10:20 Módosítva: 2015.11.25 10:23
178

Tisztelt Becsületesnepper,
Kedves István,

Friss jogsis barátnőmet szeretném meglepni egy apró kis kocsival, városi szaladgálásra lenne használva. Évjárat szempontjából az 1999-2003 közötti kicsi kocsik jöttek szóba,azok árban is megfelelőek. Fontos szempont, hogy pici benzines motor legyen benne, de a legfontosabb a biztonság.


Kérem az autó biztonságosságát fő szempontként jegyezve segítsen a jó döntésben. Az eddigi kiszemeltek:

Volkswagen Lupo 1.0

Volkswagen Polo 1.0

Peugeot 206 1.1

Fiat Panda 1.1

Renault Clio 1.2

Ford KA 1.3

Toyota Yaris 1.

Opel Corsa 1.0

lőre is köszönöm segítő válaszát,

Gyuri

Kedves Gyuri!


Az autók töréstesztjeiről a google segítségével meggyőződhet. Én is azt tenném, ha ez lenne a fő szempontom. Műszaki szempontokat figyelembe véve ebből a listából a Toyota Yaris-t választanám, de mellé venném a Toyota Starletet és a Nissan Micrát, lehetőleg a nagyobb 1.3-as motorral. A Lupo sem rossz, de orrtolós és a Clio is ügyes kis autó. A kis motorokat hanyagolnám, mert az autó annyival megy, amennyire nyomom neki, nagyobb motorral is lehet lassan menni.


Látom szépen összeszedte a leggyengébb autókat, de a barátnője nem attól lesz biztonságban, hogy relatív jó töréstesztű, de gyenge autóba ülteti. Nem mindig lesz kezdő (lehet, hogy ő lesz a következő Sabine Schmitz), és ha felmegy az autópályára, akkor azért nem árt némi erő, hogy egy előzést be tudjon fejezni rendesen. A töréstesztnél sokkal többet számít, hogy hogyan vesz részt a forgalomba, és milyen helyzetekbe megy bele. Persze vannak rajtunk kívül álló helyzetek, amikor nem árt a passzív biztonság, de hogy mit dobott nekünk a gép, abba nincs beleszólásunk. Én nem a gyenge motorváltozatokra keresnék, hanem a rozsda mentes legjobb állapotú autót választanám.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. november 19., 10:22 Módosítva: 2015.11.22 07:56
96

Tisztelt Nepperűző!

Ön milyen autót ajánlana leginkább, ha az alábbi feltételeknek kellene megfelelnie:

- 3 gyermekülésnek kell elférnie + 2 felnőttnek. Nem feltétel, de előnyt jelentene +2 ülés, ha nagyszülőkkel közösen utazunk.

- A csomagtartó nem lehet elég nagy :)

- Legyen biztonságos, megbízható és olcsón fenntartható.

- Évi 10-12 ezer km-t mennénk vele.

- Ésszerű ár/érték arányban szeretnénk gondolkodni: maximum 7 millió forintunk van rá, de ha nem muszáj, nem szeretnénk mind elkölteni.

Nem fontos számunkra az autó márkája, életkora, üzemanyaga, végsebessége, satöbbi.

Tudom, hogy nagyon általános dolgokat írtam, de talán Ön tud nekünk utat mutatni, mert a család és barátok vallási alapon tesznek a számunkra egymásnak homlokegyenest ellentmondó javaslatokat, ezért aztán elég tanácstalanok vagyunk.

Köszönettel,

Rob

Kedves Rob!


Én vennék valami egyterűt, lehetőleg benzinest, mert ekkora éves futáshoz fölösleges dízelt venni. Ha benzines, akkor mindenképpen szívó benzines, nem kell a kis turbós, csak a baj van vele. Kevés ebben a kategóriában a benzines, de nem lehetetlen jót találni.


Eszembe jutott a Mazda 5-ös (azonnal alváz és üregvédelem), Mitsubishi Grandis, Ford S-Max, Ford Galaxy, Toyota Verso. Szerintem nem kell ennyi pénz, sőt. Négymillióig már nagyon jókat lehet találni, de három alatt is talál olyanokat, amik még hosszú évekig szolgálhatnak a családban.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. november 18., 06:17 Módosítva: 2015.11.20 10:20
37

Kedves Becsületesnepper,

Jelenleg egy 2012-es Ford Mondeo 2.0tdci-vel járunk... Nagy dög és 6,2 literrel eljárok vele, de feleségem nem szereti. Neki túl nagy, elég zajos és kényelmetlen. Na, ezek azok a dolgok amikről nem érdemes vitatkozni egy jó házasságban. Értem amit mond és el is fogadom. Én is eljárnék egy számmal kisebbel, csendesebbel és lágyabb, kényelmesebbel...

Jellemzően hosszú családi kirándulásokhoz, bejáráshoz (napi 80km M7-esen) keresünk megoldást valahol 4.000.000 Ft alatt lehetőleg pár évesen, de új is szoba jöhet. Én örülnék ha automata lenne. 1 gyerek van és sajnos nem is lehet több már.

Érdekelne a véleménye. Citroen C4 / C4 Picasso esetleg C5-ben gondolkodom. Németek kizárva mert tapasztalatom szerint feszesek és kemények. Japánokról, illetve a koreaiakról pedig nem tudom melyik felel meg a kényelmességi elvárásnak. Érdemes lehet esetleg Mercedes B classe-ban gondolkodni? A csendességi elvárás miatt benzines lehetne jobb?
Köszönöm az ötleteket előre is.

Üdvözlettel,
Péter

Kedves Péter!


A benzines nyilván csendesebb a motor konstrukciójából adódóan, de vannak csendes dízelmotorok is. A Citroen C4 Picassóban nem egy hagyományos automata váltó van, hanem egy úgynevezett robot váltó, ami lassabban vált, de szerintem még nem zavaróan lassan, amúgy nagyon jó családi autó. Az ülés oldala a beülő részen tud elfáradni, mert a francia kitalálta, hogy ráragasztja a huzatot a szivacsra. Ha összetörik a szivacs a huzat alatt, és kipereg alóla az összetört zúzalék akkor a huzat üresen áll tömés nélkül és elég lelakottan néz ki. Olyan, mintha megkerülték volna vele a Földet tízszer, pedig nem, ez ilyen. Néha már 60 ezernél is előfordul, de van, hogy 150 ezernél sem, a vezető súlyától és magasságától függően.


A második generációs C5 már sokkal jobb volt, mint az elődje. Kényelmes autó, és elég megbízható is, de ugyanaz a dízel motor van benne, mint a Mondeóban, benzineshez pedig még nem volt szerencsém. Nem vagyok mercis, de volt már B osztályom, nem rossz autó, csak nem az én ízlésem szerint való.


A távol-keletiek más filozófia szerint épült autók, mint a Citroenek, tenni kellene egy ülés próbát velük. Én a Hondákat szeretem a legjobban, de a Kia és a Hyundai is nagyon jó. Az Accord 2003-tól gyártott dízele volt talán a valaha gyártott legcsendesebb dízel, de a dízelekhez nem volt automata váltó. A következő generáció dízele már egy kicsit hangosabb, de ebben már az előzőgeneráció néhány gyerek betegségét is kiküszöbölték, és ez már kapható volt automata váltóval is. Benzines motorral csendesebb is, nem romlik el, és nincsenek típushibái. A Citroenhez képest egy sokkal jobb autó. A koreaiak közül jellemzően csak az olcsóbbakhoz volt szerencsém, mint az önök által keresett kategória, de amint az utóbbi évtizedben bebizonyítottak, már nem csak jók az autóik, hanem szépek is, és sokkal igényesebben összerakottak, mint régen. Hogy mi a hangos és kényelmes, az egy relatív fogalom, ez a dolog csak akkor derül ki, ha kipróbálják a kocsikat.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. november 17., 11:06 Módosítva: 2015.11.19 10:22
236

Kedves Becsületesnepper,

36 éves férfi vagyok. Költözünk családilag, és a ház a domb tetején van, hó is elég gyakran esik arrafelé, ezért szeretném lecserélni a mostani kétkerékmeghajtású autómat egy négykerék-meghajtásúra.

Mivel régi vágy egy pickup, ezért olyat néztem, amibe négyen is beférünk ha kell. Néha a városba is bejárok vele, kb. 10 km távolságra. 2-2,5 millióban gondolkodtam, de ez lehet, hogy kevés lesz. Úgy láttam, ebben az árkategóriában 10-15 év körüli autóban gondolkodhatom vagy idősebben, ha nem szeretném, hogy 250e km legyen benne (nem tudom, hogy a km és a kor a terepjárónál mekkora gond...).



Leginkább a Mitsubishi L200 tetszik, de nem a forma a lényeg. Fenntartásra szeretnék minél kevesebbet költeni, száguldozni nem szeretnék vele, a lényeg, hogy a dombon felmenjen.

Szeretném kérni a tanácsát, hogy milyen típus felé orientálódjak. Még nem volt pickup és nem nagyon van őstermelő ismerősöm...

Válaszát előre is megköszönve,

Zoltán

Kedves Zoltán!


A legjobb ebben a kategóriában a Toyota Hilux. Ő a minden, egy terminátor, a Top Gear-ben összetörték, megfürdették a tengerben, fölgyújtották, utána felrobbantottak alatta egy házat, és még mindig ment. Legyen benne olaj és víz, onnantól mindegy neki. Egy lengyel kereskedőnél láttam egyszer egy olyan autót, aminek a kaszniján a macska ki-be járhatott volna, az ajtóknak nem volt alja, salátára volt rohadva, de a motor úgy járt benne, hogy az ember nem hitt a szemének. 4500 eurót kértek érte, én egy százast adtam volna érte maximum. A kereskedő mondta, hogy a tálibok és a négerek vakon utalják érte a pénzt alku nélkül, mert a bódé mindegy, csak a motor menjen. Átfúrják a kasznit, és az alvázhoz rögzítik a géppuska állványt, a többi csak világi hívság.


Egy baj van vele, hogy egyre kevesebb van belőle, mert kereskedő hálózatok jöttek létre annak érdekében, hogy felhajtsák ezeket az autókat. Voltam olyan telepen, ahol háromszáz Corolla, Hilux és Hiace várta az afrikaiakat. Ha talál egy jót, azonnal vegye meg, mert lassan mind Afrikában lesz. Az ön kiszemeltjével, a Mitsubishi L200-zal már jobb a helyzet, mert ez nem került ebbe a fókuszba, de ez is nagyon strapabíró autó, és a választék is sokkal nagyobb. 2.5 millióig már tényleg nagyon szépeket lehet találni. Ha nincs Toyota, akkor ez is jó lehet.

Üdv:


-Becsületesnepper-

2015. november 16., 10:58 Módosítva: 2015.11.17 11:08
83

Tisztelt nepper úr!

20 éves Corollámat cserélném le valami újabbra de tanácstalan vagyok. Csak japán jöhet szóba és legalább 100 lovas, benzines.

Napi 30 km-t járok munkába és kb. háromhavonta haza ( 1500 km ) ezért jó lenne valami dinamikusabb, a mostani 1.3-asnál. Kb. 1 milló lenne a keret.

Sajnos az újabb Toyoták nem tetszenek, a Mazdák igen de nagyon rozsdásodnak, Hondábol az ufo Civic még nincs ennyiért. Mitsubishit, Nissant nem ismerem. 3 ajtósom van, elég is nekem ekkora, a lényeg hogy menjen, legyen kényelmes és szép. :)

Köszönettel: András

Kedves András!


Így fejezi be a levelét, "a lényeg hogy menjen, legyen kényelmes és szép". A szép meghatározással nem tudok mit kezdeni, mert ez elég szubjektív fogalom. A SSangyong Rodius-ra is valakik rábólintottak, sőt le is gyártották, szerintem meg a vizuális környezet szennyezés non plus ultrája.


Ha már a Hondán gondolkodik, akkor egy Civic, az UFO előtti modell, pont kijönne az egymillióból. Jellemzően 1.4-es 90 lovasok vannak ennyiért, de alkalomadtán becsúszhat egy 1.6-os is, az már erősebb, 110 lóerős, és kevésbé hajlamos a rozsdásodásra. Mitsubishiből a Lancer is jó, de ott is van egy rozsdásodási hajlam. A Nissan Almera közlekedő edénynek jó, de elég unalmas, a Civic jobb.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. november 14., 12:59 Módosítva: 2015.11.16 11:02
100

Kedves Nepperűző!

Barátnőm első autó vásárlása előtt áll. A keret cca. 1,5 Millió Ft. Munkába járásra használná, napi 50 km. Éves futásteljesítmény 20 000 km. Csak dízel autó jöhet szóba, mivel így megoldható lenne a tankolása kedvezően (ingyenesen).

Lehetséges típusok Mazda II 1.4 CD 2007 utániak, Opel Corsa 1.3 CDTDI, Peugeot 207 1.6 HDI, illetve egy ismerőstől hozzá tudnánk jutni egy 2012-es Fiat Puntóhoz 80 000-es futással. A véleményére lennék kíváncsi az említett típusokkal kapcsolatban.

Köszönöm a válaszát

Kedves Kérdező!


A Mazda 2-esben ugyanaz a PSA HDI motor van, mint a Peugeot-ban, Citroenben és a Fordban, megbízható konstrukció. A felségemnek is volt egy 206-osa ezzel a motorral, 70 ezret mentünk vele nulla meghibásodással, és 4,5-5 liter között evett. A PSA 1.6 HDI-je is jó motor, de a szervizelésére oda kell figyelni, abban lehetnek buktatók.


Az Opelban és a Fiatban ugyanaz az olasz Multijet motor van, elég jó konstrukció, és keveset fogyaszt. A feleségem most is egy ilyen motorral szerelt Fiatot használ már éve, és nagyon szereti. A fogyasztása ennek is 4.5-5 liter között fogyaszt, és néhány apróbb elektromos problémától eltekintve nem volt még baja. A felsorolt autók közül egyik sem egy időzített bomba, de ha van az ismeretségi körben egy valós és alacsony futású autó, akkor én azt venném meg.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. november 13., 17:44 Módosítva: 2015.11.15 16:18
180
 

Tisztelt Becsületesnepper!


Nagy megelégedéssel használok immár 3 éve egy 2004-es 1,5-ös Suzuki Ignist. Ugyanakkor eljött az idő, amikor is szeretnék váltani valami komolyabbra. Külföldön dolgozom, napi szinten ingázok a munkahelyem és az otthonom között. Évente kb 30.000 km-t. Az Ignis nem egy elromlós autó, de kényelmetlen és hangos a pályán. Kb. 7-7,5 literes átlaggal eljárok vele. 2 kiszemeltem van a cseréhez, a keret kb 2-2,5 millió. Az egyik a 2006-2009 között gyártott Toyota Prius, a másik a 2005-2009 közötti Honda Civic 1,8-as motorral. Dízelt nem szeretnék, mindenképp benzinesben vagy hibridben gondolkodom. Árban kb ugyanott vannak, bár a Prius fogyasztása miatt kb. 25.000 Ft maradna a pénztárcámban havonta. Ugyanakkor oda vagyok a Civic formájáért és az erősebb motor valamint az élvezetes vezethetőség sem utolsó. Másrészről vonz a különleges technika és lenne más helye annak a pénznek. Kb 60%-ban pályán megyek és 15%-ban városban. Esetleg van valami más alternatíva amire nem gondoltam? Japán autó párti vagyok, de nem zárkózom el másoktól. Érdemes a hazai piacon körülnézni, vagy esetleg külföldről behozni/behozatni egyet? Ön mit választana?
 
Üdvözlettel: Tamás
Távolról sincs vége, olvasson még
2015. november 10., 10:46 Módosítva: 2015.11.14 13:00
1

Tisztelt Nepperűző,

3 gyerekes (2-10-13) családom részére (Gezt 1,5 crdi mellé) 2. autónak keresek hosszú távra egy egyteű (5-)7 személyes mindenest. Évi 10-12 ezer km használatra kellene, mkeret: 3-3,5 milla.

Egy max. 5 éves jó állapotú, kevés km-es (max. 150ezer) dízel (140 Le) egyterű lenne talán a legjobb választás. De melyik ... Franciát és olaszt nem szeretnék, Verso-nem igazan tetszik...

Melyiket ajánlanád pro-kontra:
Touran 2010- / S-max 2010- / Carens 2013- / Mazda5
(A Touran és S-max tetszik, az új Carens is, de használtban vagy nagyon drága vagy hiánycikk).

Üdvözlettel:
K. Jószef

Kedves József!


A Touran 2.0 CRTDI motorja már sokkal probléma mentesebb, mint a korábbi két literes PDTDI, bár mostanában elég hangos körülöttük a sajtó. Az S-Max már a kezdetek óta nagyon jó volt, ebben már nem a régi Delphi befecskendezős motor van, hanem egy megbízható francia hdi. A kilométer futást érdemes leellenőrizni, mert nagyon sok köztük a tekert órás.


Nekem az S-Max az egyik kedvencem ebben a kategóriában. Mielőtt kijelöli ezeket az évjáratokat, érdemes lenne meggyőződni róla, hogy lehet-e egyáltalán ennyiért olyan autót kapni, amit elképzeltünk. Példának okádék "3-3.5 milláért" nincs 2013-tól gyártott Kia Carens, a válasz megírásának pillanatában az első 4.2 millióba került, de a Mazda 5 is ötmilliónál kezdődött ebben az évjáratban, és az is benzines volt. Évi 10-12 ezer kilométernél megfontolnék egy benzinest is, de szívó benzinest, nem turbósat.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. november 9., 08:19 Módosítva: 2015.11.14 07:34
215

Kedves István!

Abszolút káosz van a fejemben, segítsen nagyjából rendet tenni! 1995 óta Swiftem van, ez már a harmadik, mindegyik új volt. Az első kettőt 5 évesen adtam el, ezt most 10 évesen szeretném, mert kinőttük! A kérdés: VW Touran 2010-es 123 ezer km? VW Golf Variant 2012-es 115 ezer km mindkettő 3 millió vagy vegyek most akcióban egy új S-Crosst vagy Vitarát 3,8 - 4 millió körül? A Swiftért a kereskedő 700.000 adna.
 
Ez így lehet, hogy elsőre egyértelmű Önnek, de sajnos annyian beszélnek le a használtautókról, meg a TSI-k ről, majdnem annyian, mint amennyien hülyének néznek, hogy egyáltalán megfordul a fejemben az új autó vétel! 
 
Jelen állás szerint bármilyen tanácsnak örülnék, akár más autó is szóba jöhet, sőt már ott tartok, hogy veszek egy tetőbokszot és marad a Swift...

Köszönettel:

 Gyuri

Kedves Gyuri!


Ha megszokta a Suzukival a gondtalan autózást, akkor azután egy TSI vásárlására én sem biztatnám, 123 ezernél már jó le lehet kokszosodva a szívó szelep és a szívó csatorna, de nem csak ez a baj velük.


Tudom, hogy eddig új autókat vett, de Vitarát nem csak újban lehet venni, vegyen egy használt szívó benzinest három millióért. Nem a legújabb kaszni lesz, de senki nem fogja leköpni, ha nem a legújabbal jár. Ha tart a használt autótól, akkor vizsgáltassa be egy szervizben. Látja a saját használt Suzukiján, hogy mennyi gond van a használt autóval, miért ne lehetne probléma mentes a más által használt Suzuki is? Ha az új mellett dönt, mert csak abban bízik, akkor vegyen újat, pláne ha nagyon hosszú távra gondolkodik. Ne foglalkozzon azzal, hogy más mit mond, magának veszi az autót, nem nekik. Ha az ismerősök szerint hülyeség új autót venni, akkor majd ők nem vesznek új autót.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. november 7., 11:26 Módosítva: 2015.11.10 10:47
71

Kedves Nepperűző!

Dízel Astra J kombi mellé szeretnénk második autónak valamilyen 5 ajtós benzines gépet (fogyasztás nem számít) csak városi használatra. A keret 2-2,5 millió Ft, 2012-2013-as évjáratú autókban gondolkozom, viszont a garázsba a kombi mellé csak egy 4 méternél rövidebb autó fér be.

Van aki szerint a Mazda 2 a legjobb választás, van aki Swiftet venne, sokan dicsérik a Yarisokat is. Persze ott a Clio, Peugeot 208 és még sok más is. Melyik lehet a legjobb választás, amelyik esetleg egy kis gokartos élményt is nyújt?

Előre is köszönöm:
Miklós

Kedves Miklós!



Az én nagy kedvencem a Honda Jazz ebben a méretben, mert szerintem egyszerűen nincs jobb, kis külső méret, óriási belső tér, hatalmas csomagtartó, atombiztos technika, de 2012-es még nincs ennyiért. A Mazda 2-est is nagyon szeretem, bár ez valamivel kisebb belülről, szintén nagyon megbízható. Nagy gokartos élményt ezektől ne várjon, de talán a Mazda 2-es van hozzá legközelebb. Ha gokartot szeretne, akkor vegyen egy Fiat Panda 100 HP-t, meg fog lepődni, hogy milyen jó, és sokkal kevesebbe kerül.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. november 6., 14:52 Módosítva: 2015.11.09 06:38
190

Tisztelt Becsületesnepper!

Tulaja vagyok egy 406-os 2003-as Peugeot-nak. Az autó full extrás (bőr ülés, digit klíma stb), 2.0-es HDI motorral szerelt verzió. Az üzletből való kigurulás óta a családunk tulajdonában áll, így a benne lévő 264 000 km valós. Motorikusan teljesen rendben van, soha nem volt vele semmilyen komolyabb problémánk, csak a kopó alkatrészek cseréje. Ami miatt mégis a váltáson gondolkodom, az az apróbb, de annál bosszantóbb és költségesebb elektronikai hibák megjelenése (most éppen a klíma vezérlőpanele adta fel a harcot).


A cserére sajnos viszont nem áll rendelkezésemre csak az eladásból származó összeg, illetve annak esetleg minimális megtoldása (max. +50 000 Ft).

A kérdésem az lenne, hogy ebben az esetben megéri-e belevágnom a keresgélésbe és vállaljak be egy esetleg elektronikailag biztosabb, ám futott kilométert tekintve kockázatosabb autót, vagy inkább törődjek bele ezekbe az apróbb hibákba és örüljek, hogy nincs nagyobb?


Ha megérné a csere akkor milyen autókat kezdjek el nézegetni?
Az igényeim nem nagyok, akár valamivel kisebbre is váltanék, benzines is jöhet, ami egyedül fontos az a klíma, a biztonság és hogy teljesítményben azért ne legyen nagy visszaesés.


(Az éves futás jelenleg kb.: 10-15 000 km, korábban ez valamivel több volt.)

Válaszát előre is köszönöm!
Boldi

Kedves Boldi!


Sajnos ez jellemző ezekre a franciákra, hogy elkezdenek elfáradni az elektromos dolgok. Ilyen esetben az ember általában nem besétál a boltba egy újért, hanem bontottat próbál venni, amiről szintén nem lehet tudni, hogy meddig lesz jó. Ez ilyen. Ha nem elviselhetetlenül sok az elektromos anomáliák száma, én nem cserélnék valami ismeretlenre, inkább megjavíttatnám ezt, erről legalább tudja, hogy amúgy jó. Ha mégis cserélne, és stabil elektromos rendszert akar, akkor vegyen valami japánt, mondjuk egy Avensis-t vagy Accordot, az nem fog rendetlenkedni. Ilyen éves futásnál nem ördögtől való dolog a benzines sem, persze a dízelben lévő nyomaték hiányozni fog.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2015. november 5., 14:23 Módosítva: 2015.11.07 11:27
200
 

Kedves Becsületesnepper 


Hosszú nyugalmas VW Polóm után valami érdekesebbre vágyom. Felvetődött bennem a KGST kocsik vétele, de kell-e tartanom valamitől? Miket kerüljek? Alapvetően mindennapi használatra venném, ezért tartok kicsit tőlük. Én a Skodák közül a farosokat és a Favoritot; az 1,1-es Trabit, Ladák közül viszont csak a Samarában gondolkodtam. De nyugalmas kategóriában a Ford Fiesta/Escort és az Opel Corsa A és a Csepp-Kadett viaskodik. A keret, ha sikerül eladnom akkor olyan 200 000-300 000 forint.
 
Válaszát, tanácsait előre is köszönöm.
Dániel
Távolról sincs vége, olvasson még
2015. november 4., 10:50 Módosítva: 2015.11.06 14:53
106
 

Kedves Becsületesnepper!


Sok cikkét és tanácsát olvastam, ami alapján választottunk is a férjemmel pár olyan autót, ami minket érdekelne évi kb. 7500-10000 km-es használatra, főleg városban. Az autót terveink szerint 7-8 évig szeretnénk használni.


2007-2009 közötti 1.4-es benzines autókat néztünk, amibe jól lehet pakolni, megbízható, de nem olyan nagy, mint egy kombi. A fogyasztás is fontos, így a Honda Jazz, Kia Cee’d, Toyota Corolla illetve a Hyundai i30 jöhetne szóba. Megbízhatóság tekintetében a Jazz-ről, Corolla-ról nagyon jókat hallottunk, viszont a Cee’d-et kaphatunk még 1 év gyártói garanciával.


Az értékhatár körülbelül 1.7-1.8 millió forint, ebből 2-300 ezer forintot számoltunk kezdeti plusz költségekre (átíratás, kopóalkatrész csere, valami nem várt hiba, stb).
Arra gondoltunk, hogy így 1.5 millióért vehetnénk meg az autót, illetve a Kia esetén szóba jöhet 1.7-1.8 millió körül egy 2009-es is, amire még van gyártói garancia, így kisebb annak a kockázata, hogy nagyobb értékű műszaki ráfordítást igényeljen az első pár évben. Ez nagyon jól hangzik, de akkor ebben az árkategóriában miért nem vesz mindenki Kia-t?


A Toyota mellett szól a japán márkanév, a Kia „csak” koreai, de a népítéletet megnézve itthon a Cee’d-ek határozottan jobb pontot kaptak. Szerintünk egyikkel sem lehet nagyon rosszba nyúlni, ha jó állapotút tudunk kifogni. Ön mit gondol?


 
Válaszát és türelmét köszönöm!
Felícia
Távolról sincs vége, olvasson még