2015. november 1., 08:03 Módosítva: 2015.11.05 14:24
193
 

Kedves István,


Eddig megelégedéssel használt, 2009 év végi Skoda Octaviamat sajnos nemrégiben elérte a korai 1.4 TSI motorok "végzete". A vezérléscsere csak azért nem lett komplett, mert a szívóoldali állítókereket még garanciában cserélte a szerviz annak idején meghibásodás miatt. A típusmódosított alkatrészekkel állítólag nem szokott már különösebb probléma lenni, de a bizalom legalábbis megingott.

Az utód tekintetében egy fiatalabb, VW-csoporton kívüli kombi körvonalazódott, mintegy 4.500.000- értékhatárig. Ezen paraméterek alapján az ismert forrásokon keresve tisztult a kép és kialakult egy szűk csapat (Ford Mondeo, Hyundai i40, Opel Insignia, Mazda 6, Toyota Avensis), amelyek közül a szívem leginkább a Hyundai felé húz. Sajnos a Mazda 6 modellfrissítése a vételárban is markáns lépcsőt eredményezett.

Az i40 kombiból néhány még garanciálisan érhető el, ez szintén nyom a latban, de talán a felhozatal egyik legritkább típusa, ami az utcán is észrevehető - pontosabban alig vehető észre. Szakemberként és nyilván nagyobb rálátással mennyire tartja javasoltnak ezen típust? A választék szűkössége a motorpalettában is megjelenik (a kínálat szinte csak a 85 és 100kW-os dízelmotorokból áll). A korábbi kérdezőknek tett Hyundai/Kia márkajavaslatai okán feltételezett alapos koreai típusismerete alapján kérdezem, hogy az i40 dízelmotorjai közül tanácsos-e inkább a nagyobbal barátkozni, vagy a kisebb sem jelent alulmotorizáltságot.

Természetesen, ha a fentieken kívül ismer "titkos" favoritot, örömmel veszem, ha megosztja.
 
Üdvözlettel,
Krisztián
Távolról sincs vége, olvasson még
2015. október 29., 10:34 Módosítva: 2015.11.04 10:51
424
 

Kedves Nepperűző!


Első autómat tervezem megvásárolni, de már régóta vezetek, csak nem sajátot. Fiatalos, dinamikus, benzinest keresek, kb 10.000 km-es éves használathoz.
A következőkön gondolkodom:
 
- Alfa Romeo 156 2.0 JTS  2003. utáni Facelift, ez tetszik leginkább.
- Mazda 3 Sport 1.6
- Honda Civic 1.6 2002-től
 
A keret 1 millió körül van és természetesen a listámtól eltérő javaslatokra is kíváncsi vagyok.
Köszönöm a segítséget!
 
Üdvözlettel: Bálint
Távolról sincs vége, olvasson még
2015. október 28., 10:36 Módosítva: 2015.11.01 08:05
122
 

Kedves Becsületesnepper!


Autócsere előtt állok és szeretném kikérni a véleményét. Olyan autót szeretnénk a fenti összegből ami legalább két gyerkőcig praktikus, kényelmes, megfelelően nagy, de még el lehet vele boldogulni a városban egy nőnek is, ugyanakkor 2-3 órás autópályázásra is megfelelő. Persze nem száguldozásra kellene, ha tudja tartani a 140-es utazót, az már bőven megteszi.


Fontos szempont lenne, hogy ne kelljen vagyonokat költeni a karbantartására és a fogyasztása is baráti legyen. Ha ráadásul még ESP is lenne benne, az lenne a tökéletes. Mindenképp benzineset szeretnénk, mert később alkalomadtán bele rakatnánk az LPG-t, illetve évi 15-16 ezer km-nél amúgy sem megyünk többet.


Nincs kedvenc márkám, így nyitott vagyok mindenre, bár a mostani Renault elég sokat tett azért, hogy ne nagyon akarjak még egyszer. Persze tudom, hogy hétszázból nem lehet csodát kihozni, és hogy ennél az összegnél már inkább az állapot számít mint a konkrét típus, mégis kíváncsi vagyok mit ajánl. Merre induljak el?

 
Válaszát előre is Nagyon Köszönöm!
Üdvözlettel,
Róbert
Távolról sincs vége, olvasson még
2015. október 25., 10:31 Módosítva: 2015.10.28 10:39
227
 

Kedves Becsületesnepper!


Fickós benzines kombit keresek, évi 20-25 ezer km vegyes használatra, a keret kb. 4,5m. Manuál váltó, legyen legalább 180LE és atom megbízható, az extrák közül kb. csak az ülésfűtés izgat, a fogyasztás nem érdekel.

Mondeo 2.5l és az Accord 2.4l között hezitálok, de nem nagyon tudok dönteni.
tudna mondani pár pro és kontra érvet velük kapcsolatban, esetleg hogy ön mit ajánlana ezeken kívül a fenti paraméterek ismeretében?
 
köszönettel,

g.
Távolról sincs vége, olvasson még
2015. október 24., 14:10 Módosítva: 2015.10.29 10:36
312
 

Üdv!


Autóvásárlásra adtam a fejem, a keret 650-700 ezer HUF lenne.
A cél hogy benzines legyen, 5 ajtós, mert néha lenne páromon kívül más utasom is, és a futás évente kb. 10.000 km lenne maximum. (fele városban, fele pályán)

Klíma mindenképpen kellene bele.

Ami formára is tetszik az a Ford Focus (I) és a Renault Clio (99-06).
Emellett gondolkodtam még Volvo S40-ben(99-03) és Audi A4-ben(95-01).

A kérdésem, hogy a szervizköltsége melyiknek hogy alakul körülbelül?
Tudom hogy az Audi és a Volvo teljesen más kategória, de mégsem tudok dönteni.

Mit érdemes fogyasztás és szervizköltség alapján választani?
(Más ötletet is nagyon szívesen fogadok)
 
Üdv: Ricsi

Kedves Ricsi!


A Focusoknál a kerékíveken, illetve az ajtó belső élénél kezdődő rozsdásodásra kell figyelni elsősorban, más bajuk nem nagyon szokott lenni. A Cliónál ez a probléma nem jellemző, egyszerű kis autó, olcsón fenntartható.


Ha a Volvo S40 és az Audi A4 közül kellene választanom, akkor az A4-et választanám egy egyszerű 1,8-as szívó benzines motorral. Szerintem jobban összerakott autó, mint a Volvo. Az ennyi idős, valaha prémiumnak számító autók fenntartási költségei már nem olyan durvák, és mivel ezek még nem voltak bonyolult autók, relatív könnyen finanszírozhatóak. A költségeket nem tudom fejből, ha ilyenre vagyok kíváncsi, akkor én is megnézem az alkatrész webáruházakban a kopó dolgok árait. Amiket elsősorban megnéznék, azok a vezérlés, kuplung, téli és nyári gumik, féktárcsa, fékbetét. Böngésszen ön is, és el tudja majd dönteni, hogy ezek a költségek beleférnek-e a költségvetésébe vagy sem. Az ennyi idős, valaha prémiumnak számító autók fenntartási költségei már nem olyan durvák, és egy átlagos jövedelemből is finanszírozhatóak.


-Becsületesnepper-

2015. október 23., 07:58 Módosítva: 2015.10.25 10:32
159
 

Kedves Nepperűző!


Vásárlási tanácsot szeretnék kérni: napi munkába járáshoz keresek használt autót, ami fontos: legyen benne légzsák, klíma, elektromos ablak, meg esetleg elektromos, fűthető tükör. Japánok között nézelődök: Almera, Primera, 323, 626, Corolla, stb. Szimpatikus még a Rover 400-as is, végtére is japán technikára épül, és elég szép a belső tér.

Észak-Pestről Dél-Budára kell járnom minden nap, vagyis kb. napi 50 km-el kell számolni, így a fogyasztás sem lényegtelen. Dízel vagy benzin? Nekem nem idegen a dízel kerregése sem, szimpatikus, hogy alacsony fordulatról is megy. 500 ezernél többet nem nagyon szeretnék költeni rá, évjáratból '95-től érdekelne.

Milyen típust, s milyen motort tudna ajánlani?
 
Válaszát köszönöm!
Távolról sincs vége, olvasson még
2015. október 21., 14:51 Módosítva: 2015.10.25 06:34
89
 

Kedves Nepperűző!


Az iránt érdeklődnék, hogy Ön szerint 3 fős családnak átlagos használatra évente 5-6 alkalommal kicsit hosszabb útra melyik a jobb választás: Kia Ceed, Honda Jazz vagy Hyundai i30?


Mennyire elég ezekhez az autókhoz az 1,4-es motor? A Kia és Hyundai plusz 26 lóereje erősebbnek érződik-e annyival? A ráfordítható keret olyan 1.8 millió körül lenne ebbe ha jól néztem 2007-2008-as évjáratok férnek bele.


 
Válaszát előre is köszönöm,
Péter
Távolról sincs vége, olvasson még
2015. október 20., 12:04 Módosítva: 2015.10.23 08:00
1107
 

Kedves Nepperűző!


Naponta négyszer vagy nyolcszor megyek ca. 5 km-es utakat városban, miközben 1-3 órát állok egy helyen. G Astrám ezt 12 l/100km-el teljesíti, nem is csodálom. Le akarom cserélni az Astrát, mert öreg, és minden baja van. Prius II. is felmerült.


Kérdésem:

  • A hideg motorral történő közlekedésből eredő nagy fogyasztást, nem kívánatos kopást, el tudom kerülni?
  • Le tudom csökkenteni a hideg városi fogyasztásomat 5 l/100km környékére?

Azt már kinyomoztam, hogy a diesel, vagy a gázos autó nem jó lépés. A Toyota hibriddel jól járnék? Havi átlag 1000 km-t megyek.

 
Köszönettel: László

Kedves László!


Sajnos ezzel a kérdéssel nem tudok mit kezdeni. Az apukámnak 1,3-as automata Swiftje van, ugyanígy használja, és tíz litert fogyaszt neki a Suzuki. Ha hosszút megy, akkor elég neki hat liter is.


Léteznek állófűtések benzines autókhoz is, ezzel elérheti azt, hogy a hűtővíz meleg legyen, és ne állandó szívatóval menjen a jármű. Ennek két variációja van, az egyiknél beprogramozza, hogy mikor akar indulni, és addigra felfűti a vizet, a másiknál egy távirányítóval indítja el a folyamatot. Van amelyik az utasteret is felfűti, és már meleg autóval indul útnak télen. Ezek a rendszerek sem levegővel mennek, hanem a tankban lévő üzemanyagot használják el, így többlet fogyasztást generálnak, de korántsem akkorát, mint a hideg motornál tapasztalható.  Ezzel eléri, hogy részben meleg legyen a motorja. Itt a hangsúly a részben melegen van.

Állófűtés felmetszve
Állófűtés felmetszve

Sokan azt hiszik, hogy ha a vízhőmérő középen áll, akkor már meleg a motor. Ez nagyon nem így van. Ekkor még a motorolaj nem meleg, és a blokköntvény sem. A motor az üzem meleg állapotát csak tíz-húsz, esetleg még több kilométer megtétele után éri el. Ez függ a külső hőmérséklettől, a motorolaj mennyiségétől, a vezetésünk tempójától, illetve az adott motor fajtájától, hogy mennyi veszteséghőt termel. A motor akkor meleg, ha a hűtővíz, a motorolaj  és a teljes motorblokk egyenletes hőmérsékleten van. Innentől szinte mindegy, hogy mit csinálunk a motorral, kinyomhatjuk a szemét, baja nem lesz, feltéve, hogy nem tartottuk be azt a marhaságot, hogy a gyári előírásnak megfelelően harminc ezrenként cseréltük az olajat.

A nyomaték öl, nem a fordulat
A nyomaték öl, nem a fordulat

Olvassák el Göbölyös Zsolt írásait a hideg üzemről és a hideg indításról, ha eddig nem tették volna, és kezdjék eszerint használni az autójukat. A célként kitűzött öt literes fogyasztást ebben az életben nem fogja elérni ezzel a fajta használattal, de egy Prius-szal azért közelíthet hozzá. A japán benzines motorokra jellemző, hogy nagyon gyorsan melegszenek, és már egész kis távok (1-2 kilométer) megtétele után meleg a vizük (nem a motor). A Prius-nál viszont pont az az eset van, hogy amint elveszi a gázt, azonnal leáll a motor, tehát nem melegszik. Ilyen üzemben még sosem használtam Prius-t, de a G Astrához képest szerintem literekkel jobban járna, és be tudna menni bőven a tíz literes fogyasztás alá. Az ideális autó az ön esetében egy elektromos autó lenne, de ezek még jellemzően nagyon drágák használtan is. A franciáknak volt régen teljesen elektromos  Peugeot 106-osa, ezekből elvétve felkerül a használtautós portálokra egy-egy másfél millió környékén. Ha esetleg belefut egy ilyenbe, célszerű az akkumulátorok állapotát ellenőriztetni.


-Becsületesnepper-

2015. október 18., 07:45 Módosítva: 2015.10.21 08:14
314
 

Tisztelt Becsületesnepper!


Autóvásárlás előtti dilemmába kerültem, persze ez nem hír, ha önnek intézek sorokat. Olyan autóra lenne szükségem, ami elsősorban baromi olcsón fenntartható, másodsorban bírja a jó magyar utakat, tehát a kátyús falvak közötti "képződményeket". A keret nagyjából félmillióban van rá meghatározva. Nem érdekel, hogy milyen logó díszeleg az elején, csak az év mindenen egyes napján legyen készen arra, hogy megtegyen 26 kilométert a munkahelyem és az otthonom között.

Eleinte úgy álltam a dologhoz, hogy nem kérdés, mit is kellene vennem; az én autóm a Suzuki Swift lesz. Ebből már viszonylag egyszerűen lehet találni légzsákos példányokat is 400-500 ezer forint között viszonylag szolid kilométeróra állással.

Viszont miután körülnéztem a kínálatban, újabb potenciális jelöltek kerültek képbe. Nevezetesen a Toyota Corolla, és a Mazda 323F ezredfordulós variánsai ütötték meg a szememet. Érdemes vajon jobban beleásni magam, és ezekből szemezgetni, hátha találok valami élhető megoldást, vagy csapjak le egy - viszonylag friss műszakis, légzsákos - Swiftre?

A Toyota és a Mazda esetleg jobban bírná a rosszabb utakat, talán alacsonyabb összegből lehetne a futóművüket javítani? Illetve fenntarthatóak lennének ugyanolyan összegből, mint egy 2000-2003-as évjáratú kicsi Suzuki?

És végül azt is szeretném még megkérdezni, hogy mire kell figyelni ezeknél az autóknál, milyen hibák lehetnek rajtuk?
Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel,
Dániel

Kedves Dániel!


A Suzukinál nem sok minden van, ami olcsóbban fenntartható, itt a rozsdásodásra kell elsősorban odafigyelni. A hűtő alatti kereszttartó szinte biztosan korrodált lesz valamilyen szinten, de a küszöbökön is előfordulhat némi rozsda. A békalámpás Corolla hasonlóan probléma mentes autó, csak egy kicsit igényesebb köntösben. Apukámnak is ilyen volt. Egyszer lehetőségem volt kibontani egy totálkáros autóból a szervó szivattyút, generátort, önindítót és hasonlókat, majd eltettem boldogan, hogy milyen jó lesz a fater autójába tartalékba, ha esetleg... Na ez volt kb. nyolc éve, azóta porosodnak a polcon, mert persze soha semmi nem romlott el a kocsin. A Mazdánál a rohadó hátsó kerékív olyan védjegy, mint Kozsónál a tincs, de amúgy jó autók.

A háromból a Suzuki fogyaszt a legkevesebbet, ehhez a legolcsóbb az alkatrész, ha netán kellene valami. Ennyiért már nagyon jól felszerelt, rozsdamentes, megkímélt példányokat lehet találni. A Corolla többet eszik valamivel és az alkatrészek is kicsit drágábbak, de el ez sem fog romlani, csak legyen benne víz és olaj. Ha csak egyedül használja, akkor Suzuki, ha néha többen is utaznának vele hosszabban, és néha kell a csomagtér, akkor Corolla.


-Becsületesnepper-

2015. október 16., 15:32 Módosítva: 2015.10.20 16:35
213
 

Tisztelt Nepperűző!


38 éves családapa vagyok három gyerekkel: 9 és 6-6 évesek. Nos, egy olyan tágas családi kombira gondoltam, ami 3 millió forint körül megkapható, a kora 4-5 év. Városi, kisebb mértékben vidéki használatra.


Szóba jött:
- Renault Laguna III
- Opel Insignia
- Ford Mondeo


Mindhárom leginkább a kétezres dízelmotorral.


Úgy tudom, ezek az autók futásteljesítménye elérte azt a határt, amikor kezdenek előjönni a komolyabb problémák, kiadások. Gondolok itt a kettős tömegű lendkerékre, turbó hibákra, porlasztó csúcsokra, szelepekre stb. Illetve utána járva sok autónak, kiderül, hogy a legtöbbjük agyonhajtott céges autó, vagy bérautó volt (mindegyiket úgy hirdetik, hogy első tulajdonostól, ami végül is igaz is lehet). Szóval szempont a kényelem, a gazdag felszereltség, a külcsín, de félek a behitelezés utáni több százezres javításoktól. Így most tanácstalanná váltam. Ezért fordulok Önhöz, talán tud segíteni valamilyen hasznos tanáccsal.


Előre is köszönöm!
Üdv,
Zoltán

Kedves Zoltán!



A Ford Mondeo kint is tipikus cégautó, nagyon sok közöttük a licit oldalakról vett tekert órás darab, de persze lehet találni olyat, ami nem ilyen, csak sok utána járással. Amúgy jó autó, ebben már egy PSA HDI, nem a régi Delphi befecskendezős förtelem.


Ha dízelt vesz, akkor ezekkel a költségekkel számolni kell, ezt a békát le kell nyelni, vagy szívó benzinest kell venni. Kettőstömegű most már esetenként azokban is előfordulhat, de a többi problémától megszabadulhat. Ha dízelt vesz és jellemzően városban használja, akkor fokozottan lekormolódhat az EGR szelep, illetve a turbó változó geometriája, ezzel jár a városi harc. Mérlegelje, hogy melyik ujját akarja megharapni. Ebből a háromból én a Mondeót venném.


-Becsületesnepper-

2015. október 15., 10:39 Módosítva: 2015.10.18 07:46
236
 

Tisztelt Becsületesnepper!


Megváltozott életkörülményeimre tekintettel be kell szereznem egy SUV-t. Eddig felső-középkategóriás autóim voltak, csak szedánok. 2007-2010 közötti évjáratban gondolkodom, ahogy nézem ez az az évjárat, amit még hajlandó vagyok megfinanszírozni ebben a kategóriában.


Csak 4x4-es SUV-k érdekelnek, és mivel a franciák sajnos nem gyártanak ilyen kategóriát, a Volvohoz még nem vagyok elég öreg, japánt pedig nem akarok, szóval kérlek, ezeket ne is ajánlj. Kérdezem, hogy a címben jelölt három lehetőségem (Q7, X5, ML) közül melyiket javasolnád a leginkább?

Zsolt

Kedves Zsolt!


Egyiket sem. Ha nagyon muszáj választani, akkor egy X5-öst vagy egy ML-t vennék. Dehogy vennék, azt választanám inkább. A VW csoport háromliteres dízele a leginkább problémás ezek közül. Gondolom nem árulok el titkot, ha azt mondom, hogy drága lesz a fenntartásuk.


-Becsületesnepper-

2015. október 10., 10:04 Módosítva: 2015.10.16 15:35
176

Kedves Nepperűző,


22 éves nő vagyok. Jelenleg egy 1997-es Twingóm van, amit szeretek, de nem egy erőmű. Munkába járok vele minden nap és lakott területen kívül is kell mennem 10km-t, az előzést viszont nagyon meg kell gondolni. Japán autókról jókat hallok: erő/fogyasztás.

Szeretnék valamivel erősebbre váltani. Vezettem 1.3 Swiftet, kevesebb mint 10 lóerővel több, de sokkal erősebbnek érződik, (talán elég is lenne). Néztem Golf 3 1.6 /75le/ benzint, 98 körüli Coltot 1.3 /75le/, Suzuki Balenót 1.3 /86le ha jól emlékszem/,1.3 Swiftet /67le/. Más is szóba jöhet, nem ragaszkodom ezekhez, de első sorban benzines legyen. Nem családi autót szeretnék, a keret 400.000 ft, nem új autót keresek, de ne is kelljen minden hónapban a fizetésem rákölteni. 

Leginkább a Baleno tetszik, de nem egy népautó. Esetleg véleménye mi lenne róla? Szeretném kérni a véleményét, számomra mi lenne a legideálisabb választás.


Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Kérdező!


A Baleno egy jó kis autó, egyedül a bölcsője a kritikus pont, ez az alkatrész sláger a bontókban, előjegyzés van rá. Swiftből ennyiért már válogatni lehet az 1.3-as klímások között. Nagyon megbízható, agyonüthetetlen technika, csak olaj és víz legyen benne. Az első kereszttartónál a hűtő alatt és a küszöbökön szokott elsősorban rozsdásodni. Ebből fogja a legnagyobb választékot találni.


A Colt egy kicsit igényesebb autó, mint a Swift, és műszakilag ugyanolyan megbízható. A felsorolásból kimaradt, de megemlíteném a bakancs Micrát, sokkal kulturáltabb autó, mint a Swift. Ezek után én lebeszélném a Golfról, egyszerű, megbízható autó, de a japánok sokkal kifinomultabbak.


-Becsületesnepper-

2015. október 9., 15:27 Módosítva: 2015.10.15 10:40
133
 

Tisztelt Becsületesnepper!


Pár hónapon belül le szeretném cserélni a jelenlegi 8 éves Renault Thalia-mat. Indok: A gyerkőc mellett kényelmesebb egy kombi. Ami szempont: Kényelem, jó fogyasztás (nem vagyok egy sportos vezető, de a jelenlegi 75 LE kicsit kevés néha) és hosszútávú megbízhatóság.


Mindenféleképpen benzinest vennék. Keret: 3-3,5 millió. Opel Astra J-t néztem ki magamnak viszont az ilyen fiatal autókban egyre több az elektornika így a meghibásodási esély is. Esetleg ebben az árkategóriában érdemesebb egy régebbi magasabb kategóriát? Gondolkodtam Audi, BMW kombin, de ott az alkatrészek drágábbak. (gondolom)


Szóval fiatalabb közép kategória (2-3 év) vagy idősebb( 5-6 év) magasabb kategória?


Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!


Ha a fenntartási költségeket nézzük, mindenképpen az olcsóbb kategóriát javasolnám. A prémium kategóriás autókban még több elektronika van, mert több az extra bennük, és attól, hogy egy drága autóról beszélünk, az még ugyanúgy elromolhat. Könnyen előfordulhatnak olyan drágább meghibásodások, amiknek a kijavítása is prémium kategória lehet, de a normál karbantartás is drágább lesz. A J Astrával az a bajom, hogy nehéz, mint a sár, ebből adódóan, hacsak nem valami erősebb motorral veszi, akkor lomha is. Az Astra helyett vennék valami távol keletit, Hyundai-t, Kiát vagy Hondát, de ha az Opel tetszik, akkor hajrá.


-Becsületesnepper-

2015. október 6., 11:32 Módosítva: 2015.10.10 10:06
190
 

Kedves Nepperűző!


A következő kérdésben szeretnék tanácsot kérni esetleg érvet, ellenérvet. Eljött egy pillanat, ami minden autószerető férfi életében bekövetkezik, amikor elindul a bogár és mindenféle racionális döntéseket félretéve szeretne, akar egy olyan autót venni, amire mindig is vágyott. Volt 2005-ös 1.5 Almerám most pedig 97'-es Volvo S40 1.6 al járok. Mindkettővel elégedett voltam, vigyáztam rájuk és tudtam cserébe mit várhatok tőlük. Most szükségem van egy olyan autóra amiben fülig ér a szám, szívesebben költök rá mert örömet okoz és a legfontosabb,hogy megbízható,biztonságos legyen.


A stílusomhoz, szívemhez a tárgyban említett két típus áll a legközelebb. 97' körüli Volvo S70 2.4 5 hengeres szívó 170 lóerős manuális váltóval, vagy a piros sarokban Nissan Maxima 3.0 V6 automata. Nem vagyok milliomos, viszont nem munkába járáshoz kell, évi 10 ezer km-t teszek meg normális üzemi körülmények között, havi egy két autópályázással így nem a fogyasztás a mérvadó. Tudomásul veszem,hogy mindkettőre költeni kell, pláne ebben az évjáratban,kategóriában de szeretném tudni úgy 550~600 ezer forint vételárig mire számíthatok. Hogy melyik felé húz a szívem, szándékosan nem árulom el.

Válaszát megköszönve maradok tisztelettel:

Balázs

Kedves Balázs!


Az S70-es Volvo 2.4-es szívó benzinese nagyon tartós motor, és nem fogyaszt olyan sokat, mint azt az emberek elsőre gondolnák. A karosszéria még mindig szép tud lenni, de a belseje elég csúnyán öregszik. Az ajtókárpitokon 101%, hogy a műbőr borítás már levált, a bőrösök ülése szanaszét repedt, de a félbőrösök műbőrje is. A plüss belsők sokkal jobb állapotban maradtak, csak sajnos kevés van belőlük. Vályi Pistának is volt egy turbós benzinese, nekem V70-es dízeljeim voltak, mindketten nagyon szerettük a karakterüket.


A Nissan Maxima, mint az összes ilyen nagy japán limuzin alapvetően Amerikának készült, a dizájnjuk is olyan. Műszakilag egy finoman működő technika, és kifejezetten megbízható. Némi rozsdára lehet már számítani mindkét esetben, de nem törvényszerű. A hazai piacon alig van belőlük, ezért nem lehet nagyon válogatni. Én megnéznék mindkettőből több darabot, és azt venném, amelyikből jobb állapotút találnék.


-Becsületesnepper-

2015. október 5., 13:02 Módosítva: 2015.10.09 15:28
133
 

Kedves Nepperűző!


Az idei évben autó vásárlás előtt állunk. Városi használatra, két gyerek mellé keresek autót. Nincsenek autószerelői ambícióim, fontos az egyszerű, és megbízható technika. Mindenképpen benzines, 1,4-1,6 motorban gondolkodom. Lehetőségeim 1,8 millió forintig terjednek.

Két lehetséges jelöltem van. Mazda 3, ami megbízhatónak mutatkozik olcsón, de kicsit szűkös, és mutat némi rozsdásodási hajlamot a hátsó kerékíveknél. Illetve Toyota Auris, ami belül nagyobb, és a kisebb motorok vezérműláncosak ha jól tudom. Kérdésem az lenne, ha azonos állapotot feltételezzünk, melyik lehet a biztosabb választás. Érdekelne esetleg más alternatíva is,más szemszögből.


Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel
Attila

Kedves Attila!


Ha azonos állapotot feltételezünk, akkor nekem a Mazda 3 szimpatikusabb. A Mazdáknak sajnos ez a rozsdásodási hajlam a legnagyobb bajuk, de nem csak a hátsó íveken, hanem az ajtók peremén is előfordulhat, csak egy kicsit később. Ennyi pénzért viszont már lehet találni rozsdamentes Mazda 3-ast, és egy alapos üreg és alvázvédelemmel meg lehet előzni a későbbi bajokat.



Az Auris-ra ez nem jellemző, úgyhogy emiatt nem kell aggódni, de szerintem a Mazda jobb autó. Ha más is szóba jöhet, akkor ajánlanám még a Kia Ceedet vagy a Hyundai i30-at is.


-Becsületesnepper-

2015. október 4., 10:14 Módosítva: 2015.10.06 11:34
138
 

Tisztelt becsületnepper!


Egy 1.6-os, 2004-es Focust szeretnék lecserélni. Nézegettem Focusokat is, Mondeokat is, és elkeserítő a benzinesekből a választék (évi max. 15 ezret megyek, városban). Az utóbbi időben beleszerettem a Toyota Camrybe (2.5 benzines). Nem tudom ezektől mennyire kell félnem.


Népítéletben egy cikk szól a benzinesről, a többi csak hybridről szól. Kell e félnem az alkatrész utánpótlástól, ezek árától? Mennyivel lesz magasabb a fenntartás a Focus után? Az itthoni szerelők mennyire értenek hozzá? Igaz a városi 13-14l fogyasztás? Vagy inkább ne álmodozzak, és vegyek egy 2.0-ás Mondeot?(1.6 gyengének tűnik ekkora autóhoz) Kb. 3-3,5m-t szánnék az új autóra.


Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel, Tamás

Kedves Tamás!


Benzines Mondeóból valóban nincs nagy választék, de 2.5-ös Camryból még kisebb. Így elsőre nem találtam a hahu-n és a mobilén egyetlen darab 2.5-öst sem. Ha 3-3.5 millióról beszélünk, akkor azok 2.4-esek, már mind hybridek, és 2007-től gyártották őket, és a fogyasztásuk messze tíz liter alatt van.


A szervizeléstől nem kell tartani, vannak kifejezetten erre ráállt szerelők, de egyébként sem egy elromlós fajta. Jellemzően csak karbantartásról beszélünk, arra viszont nagyon oda kell figyelni, és az alkatrész ellátás is megoldható feladat. Ha mégis létezik 2.5-ös csak benzines Camry ebben az érték határban, akkor felvállalom hogy én tévedtem.


-Becsületesnepper-

2015. október 2., 10:43 Módosítva: 2015.10.05 13:03
120
 

Tisztelt Nepperűző,


Láttam egy P-s rendszámú hirdetett autót, azt írjak, az összes külföldi okmánya megvan a forgalomba helyezéshez.

Ez a gyakorlatban mit jelent, ha vennék egy ilyen autót a vevő leszereli a P-s rendszámot és addig nem tudok vele 'hazamenni' amíg nincs forgalomba helyezve ?


Válaszát Köszönöm!
Benjamin

Kedves Benjamin!


Amíg nincs magyar rendszáma, addig nem tudja használni az autót. Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy megnézi a portékát, kipróbálja, lefoglalózza, a kereskedő pedig forgalomba helyezi az autót. Amikor már van magyar rendszáma, akkor kifizeti a vételárból fennmaradó összeget a kereskedőnek, és ellovagol a naplementébe.


-Becsületesnepper-

2015. szeptember 30., 10:26 Módosítva: 2015.10.04 10:19
2
 

Tisztelt Becsületesnepper!


A négytagúra bővült családunknak most már szüksége van egy autóra. A gépkocsira 1,2 millió forint körüli összeget tudunk szánni, hitelt nem szeretnénk felvenni. Az autót városi közlekedésre és kb. kéthavonta hosszabb távú 300-500 km-es utakra használnánk. Eddig ebben a kategóriában csak francia autókat (C4, 307 SW) sikerült találnom, azokról mi a véleménye?
Ön mit ajánlana a részünkre?
 
Segítségét előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!


Nem tudom elképzelni, hogy az 1.2 millió forint alatti ársávban csak francia autók lennének. Gondolom tartozik hozzá valami évjárat korlátozás is, amit kitalált magának, mint például 2006-osnál ne legyen öregebb, de a levelében nem említette, azért vannak csak franciák a listáján. Na ezt kéne gyorsan elfelejteni. Leírom ezeregyedszer is, nem évjáratot, hanem állapotot veszünk. Mi van, ha 2004-es, de olyan patika, hogy a halottnak is feláll tőle? A C4 nem tartozik a kedvenceim közé. A néhány tízezret futott autók gazdáinak tetszik, de a vélhetően ön nagyobb futással venné.


A 307 SW már közelebb áll a szívemhez, de a népítéletben ez sem szerepel különösebben jól. számomra sokkal inkább a rendes autó benyomását kelti. Ismeretségi körben ilyen autó, néhány kisebb elektromos problémán kívül nagyobb gond nem volt vele, de én is használtam ilyet kb. tizenötezer kilométeren keresztül, különösebb izgalmat nem váltott ki belőlem, de egyáltalán nem volt rossz. A kettő közül én a Peugeot-t venném. Ha másról beszélünk, akkor vennék egy öregebb Corollát, az sem izgalmas, de legalább ritkán romlik el.


-Becsületesnepper-

2015. szeptember 26., 10:17 Módosítva: 2015.09.30 10:32
109
 

Tisztelt Becsületesnepper!


Adódott egy lehetőség. Az ismerősöm eladná az újonnan, szalonból vásárolt 2008-as VW Jettáját. A régi ismeretségre miatt nekem ideadná 1,5 millióért. Az illetőt már régóta ismerem, becsületes korrekt ember, ezért azt is tudom, hogy az autó egy baleset során felborult. Megdobta egy valamiféle "dudor" az úton, a levegőben átfordult és a tetejére esett. 7000 km volt ekkor benne, műszakilag semmi baja nem lett. A tulaj pénzt nem kímélve javíttatta meg, ez akkor 1,2 milliójába került. Most 85.000 km-el adná el mivel új autót vásárolt.


A kérdésem az, hogy merjem megvásárolni vagy sem? Használtam az autót, szépen megy, csendes, semmilyen zaj nem hallatszik menet közben, nagy sebességnél is stabil. Végig időben volt szervizelve, a legkisebb problémát is rögtön orvosolták. Vajon érdemes-e az autóvol történtek tudatában is belemenni?


A válaszát előre is köszönöm
Tisztelettel:
R

Kedves Kérdező!


Látni kellene, hogy mennyire volt a kocsi tetőn. Van különbség, hogy felborult, és egy picit meghuppant a tetőlemez, vagy a tető belevert a féltengelybe. Mindkettőt meg lehet javíttatni 1,2 millióból, csak a javítást elvégző műhely kérdése, hogy hol mennyibe kerül. Ha nem volt nagyon tetőn, akkor megveheti, ennyiért jó ajánlatnak tűnik.


-Becsületesnepper-

2015. szeptember 25., 10:34 Módosítva: 2015.09.26 10:18
232
 

Tisztelt Nepperűző!


Húszas vége felé közeledem és 8 éve nyúzott első autóm után vágyom valamire, amivel ha úgy tartja kedvem tudok élmény autózni.
Jelenleg egy béka lámpás 98-as 1.4-es Corollát hajtok, imádom kopóalkatrészen és olajon kívül más miatt még nem kellett költenem rá és a mai napig mechanikusan álomszerű, de egyre gyorsabban rohad el alólam, illetve valami sportosabbra is vágyom (nem mintha ez rossz lenne, imádom ennek a motornak a dinamikáját, de sajna nincs benne elég erő és a futómű sem erre van kitalálva).
Első számú jelöltem a Celica, annak is a 8 kiló körül kapható két modellje (89-99). Milyen tapasztalatai vannak ezekkel a modellekkel, illetve melyiket ajánlaná a kettő közül? Mindenképp a 2.0-es motorral érdekelne.
Ezenkívül néztem még a Honda a 96-tól gyártott Preludeokat és a Civic VTI-ket bár utóbbinál sajnos szinte csak legóra hasonlító "tuningolt" darabokat találtam, ami engem elbizonytalanít és nem is tetszik...
Nagyon megmozgat az MX5 és a CRX is, de sajnos mivel mindennapi használatra kell, szeretném ha megmaradna a 4 ülés, nem baj ha kibírhatatlan hátul, csak a forgalmin rajta legyen ha a szükség úgy hozza. :)
Bármilyen más ötletet is szívesen fogadok, ami hasonló menettulajdonságokkal rendelkezik,. mint a felsoroltak.
Fontos számomra még, hogy az autó motorikusan megbízható legyen, tisztában vagyok azzal, hogy vásárlás után nyilván rendbe kell hozni pár apróságot, de nem szeretnék folyamatosan szervizbe járni vele, az az igazság, hogy beleszerettem a Corollám igénytelenségébe (a szó legnemesebb értelmében :D).

Előre is köszönöm a megtisztelő válaszát!

Kedves Máté!


A Civic VTI tökéletes lenne erre a célra, de sokat közülük kukára törtek korábban, sokat pedig "jó ízléssel megáldott aranykezű" telepi srácok szereltek fel hótolóval és kamu légbeömlővel, azonban nincs kizárva, hogy talál jót, csak utána kell járni. Nagy eséllyel lesznek lyukra futások, de ha kivárja, akkor találhat gyöngyöt a szemétdombon. A 96-tól gyártott Prelude szintén nagyon megbízható technika, csak nagyon kicsi a választék belőle, és menetteljesítményében nem hasonlítható össze a VTI-vel.


A Celicából sok az 1.6-os, azokat sportossággal kevésbé lehet megvádolni, inkább a két literest venném ebből, de alig van. A rozsdára kell odafigyelni a kora okán. Én egy VTI-t vennék elsősorban a megadott típusok közül, de ha más is jó, akkor elgondolkodnék ezeken is. A négy ülés ezekben is megvan, és huncutok szintén.


-Becsületesnepper-

2015. szeptember 23., 10:27 Módosítva: 2015.09.25 10:44
114
 

Kedves Becsületesnepper!


Autóvásárlás előtt állok, de nem konkrét autóhoz kapcsolódó kérdésem lenne.
Miért van az, hogy a neten meghirdetett autók többségénél - függetlenül, hogy kereskedő, vagy magánszemély hirdeti - kitakarják a rendszámot? Gondolom lehet olyan, hogy épp nincs forgalomba helyezve az autó (bár ezt külön lehet jelezni a hirdetésben), de azt jól sejtem, hogy sokszor ez valamilyen takargatnivaló miatt van? Például a rendszám birtokában akár utána is lehet járni egy autó szerviztörténetének és ezt akarják elkerülni?


Tehát joggal vagyok bizalmatlan a rendszám nélkül, vagy kitakart rendszámmal hirdetett autók iránt, vagy van ennek természetes magyarázata?


Előre is köszönöm a válaszát,
Lilla

Kedves Lilla!



Külföldön is sokszor kitakarják, mert ott a rendszám a tulajdonosé nem az autóé, és személyes adatnak tartják, emiatt tesznek így. Sokszor még telefonszámot sem adnak meg a hirdetésben, és csak e-mail-en lehet velük felvenni a kapcsolatot, és ha úgy ítéli meg, hogy külföldi az érdeklődő, akkor nem is válaszolnak. Itthon is bizalmatlanságból nem adják meg a rendszámot, de van amikor tényleg sáros az autó, és azért, hogy ne lehessen lekérdezni. Csak emiatt nem zárnék ki egy hirdetést.


-Becsületesnepper-

2015. szeptember 22., 10:32 Módosítva: 2015.09.25 10:44
151
 

Üdvözlöm!


2002-es Citroen Xsara HDI gépkocsival rendelkezem, az órájában 250 ezer km van, ebből én tettem bele 90 ezret. 13000 km-enkénti olajcserével. Szerkezetileg kiváló állapotban van az autóm.


Új munkahely miatt gyakran kellene utaznom, 90%-ban autópályán. Ez heti 1200 km lenne kb, vagyis évi 50-60 ezer km menne az autóba. Érdeklődnék, hogy mennyiben számíthatok az autómra ilyen távok mellett? Önnek több tapasztalata van a HDI-k megbízhatóságát/tartósságát illetően. Érdemes egy újabb autót vásárolnom kevesebb futásteljesítménnyel, vagy tervezhetek - természetesen rendszeres karbantartás mellett - akár 4-500 ezer km-ig is vele?


Köszönettel, János

Kedves János!


Én nem aggódnék a HDI miatt, nagyon jó konstrukció, ennél többet is elmennek megfelelő karbantartásaal. Én levinném az olajcsere intervallumokat 10 ezerre, és hajtanám tovább. A hátsó híd tönkremenetele várható, ha még nem lenne túl rajta.


-Becsületesnepper-

2015. szeptember 20., 10:37 Módosítva: 2015.09.23 10:08
141
 

Tisztelt Becsületesnepper!


Első autó vásárlása előtt állok. A kiszemelt modellek kb. a "kompakt családi autók" kategóriába sorolhatók.

Egy jó 3-4 hónapja bújom a leírásokat, teszteket, véleményeket, hirdetéseket, és arra jutottam, hogy a címben szereplő két modell tökéletesen lefedné azt, amire nekem  szükségem lenne. Főleg város, de havi 1-1 autópályázás, a kocsiknak viszonylag értelmes fogyasztása mellett olcsó a szervíze is.
Jelenleg 450k van kézben, tehát hitelre menne 2-4 évre, de ezzel azt hiszem nem vagyok egyedül.

A bökkenő, mint mindig az ár/érték. Az SX4 Sedanok még mindig viszonylag drágák, a 7-8 éves modellek vannak 1,5-2 millió körül, ellenben van benne minden, ami szem-szájnak ingere, de nagyon kevés van a piacon. Ezzel szemben a G astrákból (1,4-1,6 twinportok) annyi van, mint égen a csillag, a leharcoltabbak 1-1,2 millió körül vannak, a jobb felszereltségűek, fiatalabbak pedig 1,5 körül. De ezek még mindig elmaradnak extrákban az SX4-től. Mindkét autóból van az ismerősi körben: a legmagasabb javítási költség is csak 100k volt, és nem tart egyik tulaj sem attól, hogy a következő hónapban darabjaira hullana a kocsi.

Segítsen kérem, ön hogyan választana? Inkább egy 10 éves, de 1,2-1,5 milliós Opel, vagy a valamivel fiatalabb, több extrát nyújtó és épp ezért drágább Suzuki?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv!

Ákos

Kedves Ákos!


A Suzukik híresen nem romlanak el, az SX4 sem, és már nem az a vékony lemez bódé, mint az első Swift volt. Én még nem jöttem lázba tőle, de ha önnek ez tetszik, rosszul nem jár vele. A belsejével nem vagyok kibékülve, tele van kemény műanyaggal, emiatt kissé barátságtalan nekem.

A G Astra sem rossz kocsi, de szerintem a Suzuki 1.2-1.5 millióért már lehet venni egy jó Focus II-est is, ami nagyságrendekkel jobb autó, mint a G Astra. Én a Focus-t többre tartom, és az sem egy elromlós fajta. Én egy Focus-t vennék, de az ön által említett kocsikkal sem jár rosszul.


-Becsületesnepper-

2015. szeptember 12., 14:32 Módosítva: 2015.09.23 10:28
292
 

Tisztelt Becsületesnepper!


Eddig Peugeot 406-osaim voltak, kettő. A mostani 2.2-es benzines, full extrás és tudom, furcsa, de szeretem. Ugyanakkor egy kicsit már elegem lett belőle, a sok (egyre több) bosszantó hiba miatt.


Autót vennék. Hosszabb utakra használom, országon belül, hetente többször. Városban szinte alig,(lakás - óvoda - lakás, néha bevásárlás). Tudom, dízelben kellene gondolkodnom, de benzines párti vagyok. Max. másfél milliót szánok rá. De ez tényleg a plafon.


Fontos, hogy legyen benne némi erő (a Peugeot 160 LE és megy is ha úgy akarom), ne hagyjon az út szélén, kényelmes legyen, tempomat, klíma, stb... és a szerelőmet sem szeretném sokszor látni, bár szimpatikus és jól kijövünk.


Amiket eddig nézegettem: Ford Mondeo, Ford Focus az erősebb motorokkal, Volvo S 80, VW Bora, Seat Toledo. Nyitott vagyok sok felé és sok félére. Előre is Köszönöm a segítséget!


Üdvözlettel:

Zsolt

Kedves Zsolt!


A Volvo S80-asból a 2.4-es szívó benzinest venném, azzal van a legkevesebb baj, és az fogyaszt a legjobban is a benzinesek közül. A VW Borából a 2.3-as V5-ös motor van ami nagyobb, de olyat még csak hirdetésben láttam, semmi tapasztalatom sincs vele, illetve az 1.8-as turbó motor motor jöhet még szóba, de az nem tartozik a kedvenceim közé, egy jó szívó motor sokkal jobb tud lenni. A Seat Toledóra ugyanaz vonatkozik, mint a Borára, hiszen ugyanazokból az alkatrészekből van összerakva.


A Ford nagyobb szívó motorjaival nem szokott nagyobb galiba lenni megfelelő karbantartás mellett, és a Focus futóműve nagyon jó. Ha szeretne egy érdekes autót, ami megy is, akkor nézzen meg egy 2.2-es Honda Accord Type-R-t, a 99-203-ig gyártott szériából. Bitang jó autó, megy is, és nem romlik el. A hátránya, hogy alig van belőle, de ha türelmes, akkor talál belőle épkézláb autót. Ha ebből nincs akkor a kisebb motorosok is jók lehetnek nagyon. Egy Boránál, Toledónál sokkal jobb.


-Becsületesnepper-

2015. szeptember 11., 08:28 Módosítva: 2015.09.15 16:46
264
 

Kedves Nepperűző!


Első autóm megvétele előtt állok. A keret viszonylag szűkös, nagyjából 700-800 ezer ft-ot szánnék a járgányra. Nincsenek hatalmas elvárásaim, de szeretnék egy komfortos, jó kiállású autót, amelyet főként városban használnék. Hétköznapokon munkába járáshoz, hétvégén pedig leszaladni vele vidékre a családhoz.


Nézegetve a felhozatalt, a 4-es Golfokon és Skoda Fabiakon túl láttam, hogy ilyen áron már akár 2001 körüli kis BMW 316-os compactot is kínálnak eladásra. Megéri az említett középkörú német csodára benevezni? Mennyire drága egy ilyen fenntartása, feltéve hogy sikerül ilyen áron jó állapotút találni? Ennyiért lehet egyáltalán?


Vagy maradjak a realitások talaján és vegyek egy unalmas, fiatalabb Golfot, amiből már így is áll 8 a ház előtti parkolóban és ha önszántamból mégis sz*pásra vágynék vegyek egy calippot?


Előre is nagyon köszönöm,
K

Kedves Kérdező!


A BMW Compact egyáltalán nem tartozik a csodák közé, az egy nagyon egyszerű autó, különösen a mai autókhoz képest. A 316-os motor nem egy ördög, a 318 ti lenne a legjobb választás ebben a kaszniban: jól fogyaszt, és jól megy. A rozsdára kell odafigyelni, mert a lakatos munka és a fényezés kerül a legtöbbe, de lehet ennyiért már tényleg jót venni. A fenntartása nem különösebben drága, minden van hozzá az autós boltokban normális áron. 


-Becsületesnepper-