Nagy dízel kell. Jól járok egy japánnal?

2014. december 27., 10:04 Módosítva: 2014.12.28 18:12
60
 

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg egy 2002-es 1,4-est hajtok, ez az első autóm. A vásárlást követő fél év gondtalan volt, úgy gondoltam soha rosszabbat ennél. Aztán jött a fekete leves, motorcsere megtörtént, volt azóta EGR, lambdaszonda, miegymás. Finoman szólva kiábrándultam egy kicsit a VW-konszernből, bár lehet csak én nyúltam bele igazán ezzel az egy példánnyal.

Amúgy is szerettem volna kicserélni már, mert nem terveztem 4-5-6 évre ezzel az autóval, viszont így a németet majdnemhogy teljesen kilőttem. Dízelt szeretnék, mert az évi átlagos futás 30 ezer kilométer felett van.

2-2,5 millió forintos összegből szeretném kicserélni és az alábbiak lennének a jelöltek:
- Honda Civic 2,2 CDTI
- Honda Accord 2,2 CDTI
- Mazda 6 2,0 CD TE
- VW Passat VI 1,9 PDTDI

A felsoroltak a sorrend szerint esélyesek jelenleg.

Kedves Kérdező!

A Honda 2,2-es dízeljének nagy barátja vagyok, szerintem az egyik legjobb motor evör, és már bizonyította, hogy nem véletlenül lett az év motorja annak idején. A sorrend nálam is ugyanez lenne, illetve csak majdnem. Mivel benne van a Honda, ezért nem lenne értelme a harmadik negyedik helynek.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Benzin-gázos egyterűt, olcsó fenntartással?

2014. december 26., 14:01 Módosítva: 2014.12.28 14:30
2
 

Tisztelt Becsületesnepper,

Tanácsra lenne szükségem. Olyan hat- vagy hétszemélyes autót keresek kb. 1,2 millió forintig, ami megbízható, és minden utas kényelmesen elfér benne. Szeretnék benzin/gáz üzeműt az olcsó üzemeltetés érdekében. Valamint az sem hátrány, ha esetleg egy év múlva szeretném eladni, akkor ne nagy buktával tudjak belőle kiszállni.

Mire kell figyeljek, ha a Fiat Multiplát választom? És mire, ha az Opel Zafirát? Ön szerint az Opel Zafirában a leghátul ülőknek van elég helye? Kényelmesen tudnának utazni? Az adásvételnél a  gázüzemeltetés kapcsán mire kell figyelni, milyen papírok szükségesek, hogy minden rendben legyen?

Ha esetleg 1,2 millióig tudna nekem ajánlani más 6-7 személyes, megbízható, gázos autót, akkor azért nagyon hálás lennék.


További jó munkát kívánok,
Köszönettel,
Gábor

Kedves Gábor!

A Zafirában és általában minden olyan egyterűben, amiben fel kell hajtani a hátsó üléssort a padlóból, a két hátsó ülés felnőttek részére nem teljes értékű. Ez azt jelenti, hogy el lehet bennük férni, de Bécsig már nem biztos, hogy szeretné az élményt. A hátsó üléssor inkább csak gyerekeknek elég. A gázüzemű autókat műszaki vizsga előtt be kell vizsgáltatni, hogy megfelelően zárt-e a rendszer, nem szivárog sehol. A gázos autók üzemeltetésében semmilyen tapasztalatom sincs, kifejezetten nem kedvelem őket, magamnak sose vennék. Egyszerűen nem tudok megbarátkozni a ronda tartály látványával, ha meg pótkerék tartályos, akkor a pótkerék sem szebb a csomagtérben.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Két felnőtt, egy gyerek, egy kutya

2014. december 25., 17:44 Módosítva: 2014.12.26 15:18
1

Kedves Nepper!

Jelenlegi 2 felnőtt, 1 kutya felépítésű családunk tavasszal remélhetőleg egy gyermekkel bővül, ezért időszerű egy második autó vásárlása. A családfő lehetőség szerint nem cserélné le - jogosan - imádott BMW 123d autóját, ami mindennapi használatban van. Nagyrészt egyedül használja, de gond nélkül elférünk benne hárman is hosszabb útra. Plusz egy gyereknél azonban, főleg a hátsó ajtó hiánya, valamint a csomagtartó mérete miatt nem elegendő. Tehát olyan autóra lenne szükségünk, amiben négyen csomagokkal kényelmesen elférünk.

Ő elsősorban kombiban gondolkodik (Opel Astra H), azonban tőlem, mint nő, nagyon idegen egy kombi. Örülnék egy fokkal nőiesebb, de mégis elég tágas autónak, tekintettel arra, hogy elsősorban én használnám. 1,4 millióig nézegettem VW Golf Plus, Seat Altea, Mazda 3 autókat elsősorban. Érdekelne a véleménye, javaslata.

U.I. a kutya nem az ölben elférős fajta (boxer), ezért egy embernyi hely neki is kell :)

Köszönettel,

Kata

Kedves Kata!

A H Astra nem rossz autó, de egy kombi belőle a legkevésbé sem nőies, megértem az ellenkezését. Az ön által felsorolt típusok közül a Mazda 3 a legjobb. A rozsdára kell odafigyelni, elsősorban a hátsó kerékíveken, más bajuk nem szokott lenni, nagyon jó autók. A Golf Plus egy kicsit más Golf, semmi különös. A Seat Altea ugyanazokból az elemekből építkezik, mint a Golf, lévén egy családból származnak. Szerintem a Mazda 3 jobb autó ezeknél.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

BMW-t vagy Insigniát?

2014. december 23., 08:29 Módosítva: 2014.12.24 14:38
61
 

Kedves Nepperűző!

Negyven feletti nő vagyok, az átlagnál jóval magasabb. Az autót a fiammal ketten használjuk, ő is hosszúra nőtt. Ezek fontosak az autó szempontjából, bar jelenleg egy Mazda 3-ast használok,es mivel minden állítható benne, szeretem, bar kívánja a 6. sebességet, gondom nem volt vele. Hét éves, cserélni szeretném. Jól vezetek, sokat városban, es hétvégén autópályán, a gyerek mar nagy, olykor pakolok bele, de döntően nem erre kell.

Nagyobb kocsit szeretnék, es nő létemre nekem nem a szín, hanem a belső a fontos, mert azt nézem tobbet. Ezért bőr, automata, szép belsejű autót szeretnék, sok extrával, bar udvaron tartom. Árban 6 millió forintig gondolkodom, eddig a BMW 3-as es az Insignia vannak versenyben, bar egyiket sem próbáltam még. 2-3 éves kocsit vennék, menjen jobban, mint az 1,6-os Mazda, de nem kell versenyautó. Szerelni keveset kelljen es ne hagyjon ott sehol, ráadásul minimum 5 évig jo lenne nem gondolni utana újabb autovasarlasra.

Köszönöm a választ, szivesen veszem azt is, ha teljesen mást javasol.

Üdvözlettel,

Krisztina

Kedves Krisztina!

Honda Accord, és még a hat milliót sem kell elköltenie.

Sokkal jobb, mint egy Insignia, és sokkal kevesebből fenntartható, mint bármi, mert nem romlik el. Jellemzően csak a kötelező szervizekre kell költeni. A német prémium autókkal foglalkozni kell időnként, és ha nincs szerencséje, akkor elég mélyen kell a zsebébe nyúlni. Tudja, akinek majma van, legyen pénze banánra is. Ha kell a prémium autó, akkor elgondolkodnék egy Lexuson is, és ami a lényeg, a Lexus sem romlik el.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Légzsákos, szervós, klímás autót 400 ezerig

2014. december 21., 13:07 Módosítva: 2014.12.22 17:14
226
 

Tisztelt Nepper!

Auto csere előtt állok. '97-es Puntom szeretném lecserélni másik autora. Van pár elvárásom, amit örülnék ha teljesülne, de nem vagyok benne biztos hogy lehetséges. Kényelmi szempontból örülnénk ha az auto elől elektromos ablakos, két légzsákos, szervós és klímás lenne, illetve középső kartámasza is lenne.

Motorikusan mindegy, hogy dízel vagy benzines, de ne legyen az az elromlós fajta nagyon és ne egye meg a fél tankot 100-on, de azért legyen benne egy kis dinamizmus.

Napi 40-50 km használatban lenne, 80% országút 20% város. Évi 15-20.000 km futással számolva. A rászánt összeg elég szűkös több sajnálatos ok miatt is, kb 400.000 Ft.
Tanácstalan vagyok mit lenne célszerű venni. Eredendően japán és német auto párti vagyis, de másra is vevő vagyok, ha az megéri.

Nézegettem több típust is, kis és közép kategóriásakat; sedan-t, coupe-t és ferde hátút is. Az Octávia nem rossz, de tudtommal ennyiért nincs jó, csak úgy mint a 3-mas BMW-ből sem. A Lagunát nem ismerem, nem tudom milyen auto. A Mondeo nem rossz,de elég rohadós. A 323-mas Mazda is hajlamos a rozsdára. Suzukit nem szeretnék, se Peugeot se nagyon, de nézegettem még a 216-os Rovert is, illetve a Marea sem áll távol tőlem.

Nem tudom mi lenne a legjobb választás. Ön melyik autot ajánlaná, esetleg van e még valami más ötlete, ami jó lehet? Ennyi pénzért nem várok csodát és félek a feltételek sem fognak teljesülni, amiket állítottunk, mégis bízok benne,hogy Ön tud segíteni.


Előre is köszönöm a segítségét!
Tisztelettel: Attila

Kedves Attila!

Az összeg nem túl magas, de ez a két légzsák, klíma, szervó kombináció nem lehetetlen ennyi pénzért. A Rovert annyira nem erőltetném. A Lagunát sem, tele volt extrával, amik ma már csak részben működnek bennük. A Marea már nem olyan rossz, de a kidolgozás sem pazar, az utastér is csúnyán öregszik Van azért jobb is.

Én valami kilencvenes évekbeli japán szívó benzinest vennék. A japánokban ekkor már ezek az extrák benne voltak, és jellemzően bennük működnek legstabilabban az elektromos dolgok. A japán kocsik műszaki színvonala a kilencvenes években már nagyon jó volt, de a vasoxid sokukkal elbánt. Elsősorban egy Toyota Carina E-t vennék, de kevés van már belőle. Ritka megbízható konstrukció, a rozsdára kell odafigyelni jobban, mert ezek már benne vannak a korban. Ha talál egy rozsdamentes példányt, akkor az még nagyon sokáig szolgálhat megfelelően. Mazda 626-ból is látni még néhány nem rossz példányt. Ha nem japán, akkor elsőnek a VW Passat átmeneti változata jut eszembe, ami majdnem ugyanaz, mint a régi "malac" Passat, csak más karosszéria elemek vannak rácsavarozva ugyanarra a vázra.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Családnak dízel kombit?

2014. december 20., 13:21 Módosítva: 2014.12.21 13:30
5
 

Kedves Nepperűző!

Régi Swiftemet cserélném a család bővülése miatt egy dízel kombira. Évi 20-25 ezer kilométert mentem eddig vegyesen, de általában melóba csak 40 kilométert egy nap.

Kinézet modell:
2000-2004 Skoda Octavia 1.9 TDI
2000-2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD

Mind a két modell nagyon tetszetős. Skodát szó-szó ismerem, de az olasz szerelem lenne. Mennyire megbízható az olasz motor? Egy millióm van a vásárlásra. Esetleg alternatíva?


Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel Balázs

Kedves Balázs!

Mindkét motor jó, de az 1,9 TDI szerintem jobb, és elterjedtsége okán többen értenek hozzá. A nagyobb különbség inkább a futóműben rejlik, az Alfáé sokkal érzékenyebb, ott fogyóeszköz a lengőkar és a stabilizátor szilent. A lengőkar cseréje egyszerűbb, a szilent cseréjéhez le kell venni a bölcsőt, Mivel ez nagy munka, sok Alfának kopog a stabilizátora. A Skoda futóműve sokkal egyszerűbb, és olcsóbbak is az alkatrészek hozzá.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Csalódtam a Golfban, ide egy megbízható kombit

2014. december 19., 08:12 Módosítva: 2014.12.20 09:31
47
 

Kedves Nepperűző!

Jelenleg egy 99-es Golf 4 1.4 16v autóm van. Csalódás, nem sorolom fel, hogy miért, mert sírva fakadok.

Szeretnék egy kombit, megbízhatót. 70% városi használatra, a maradék 30% ban pedig országjárásra. Lehessen bele pakolni, mert kiállításra sok cuccot viszek. Árban millió és másfél millió közöttiben gondolkodok, de ha van olcsóbb ötlet jöhet. :) Kérdésem az lenne, hogy érdemes-e dízeleket néznem, ha legtöbbször városban rohangálok, vagy maradjak a benzinesnél. Amiket néztem eddig az Volvo V50 2005, Mazda 6 2006 , Audi A4 2004.

Golf 4 után megbízható autót szeretnék, amivel végre el merek menni pl. Horvátországba.


Mély tisztelettel, Csörsz

Kedves Csörsz!

  Azt nem írta mennyit megy, csak azt, hogy milyen megosztásban használja az autót. Ha sokat megy, akkor érdemes dízelezni. A Volvo V50-ben PSA HDI motor van, 2.0-es és 1.6-os, mindkettő elég kiforrott dolog. Az 1.6-os olajcseréjére különösen oda kell figyelni, ha ez megvan, kimegy a világból öt literes fogyasztással. Audiból a régi 1.9-es PDTDI is jó választás, csak ezekből a tényleg jók 2004-esek nem jönnek ki másfél millióból. Igazából a levelében ezt az évjáratosdit nem is értem. Mi van, ha 2002-es az Audi, de patika, akkor nem veszi meg? A Mazda 6 szintén jó, de ebben az esetben sem kapaszkodnék az évjáratba, mert másfél millióig alig van ilyen autó.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Élményautót hat-hétszázezerből

2014. december 17., 08:07 Módosítva: 2014.12.18 21:55
279
 

Tisztelt becsületesnepper!

Egy olcsó élmény autó vételén gondolkodom, és ehhez kéne a segítsége. Leginkább hátsókerekes autók érdekelnének olyan 6-7 ezerig. Lehetőleg viszonylag nagy benzinmotorral. Második autónak lenne, afféle szerpentin menőnek, kanyarvadásznak, télen is. Az szempont lenne, hogy ne kelljen folyton szervizbe hurcolni, és menjen mint a barom, és szeresse a kanyarokat. Nagyon tetszik a régi E190-es Merci, nem tudom a valóságban van-e olyan sportos mint a Taxiban volt anno- és ha van olyan, akkor melyik motorral érdemes venni?

Ha már német vonal, ott BMW is. Az E30 egy ikon, nagyon szép, mindig is vágytam egyre, de már drága a viszonlyag jó állapotú és a igazság az, hogy már sajnálnám. Ez a sajnálat a baby benzet is érintené..Elkezdenék ezerrel költeni rá, de akkor már nem mernék hóban csúszkálni vele...Eddig minden autóm megkapta a jó gazda törődését, és ez most is így lenne, de azért itt szeretnék élni azzal a kb. 160- 190 lóerővel, ha csak néhány másodpercre is. Ezért E36 tűnik a jó döntésnek. De ha az akkor melyik? 323i? 325? 328? Esetleg az első C-osztály? Van olyan kivitele, ami megüti a BMW által várható élményt? Vagy hagyjam az egészet fenébe, és vegyek egy Sierrát vagy egy Omegát, vagy egy Ladát heggesztett difivel, és irány a Bükk?


Előre is köszönöm hogy segít eligazodni ebben a tengernyi adatban...

Válaszát várva,

Attila

Kedves Attila!

Gondolom a 6-7 ezerig, az 600-700 ezerig akart lenni. A Taxiban nem 190-es Mercik voltak, hanem E500-asok, azokat a W124-es bódéból csinálták. A legszembetűnőbb különbség az első lökhárítóban és az első sárvédőkben van. Itt van a sima W124 E és a W124 E500. Jól látható, hogy az 500-asnak mennyivel szélesebb az első kerékjárata. A legfontosab különbség azonban a géptető alatt van. Az E550-ben egy ötezer köbcentis V8-as motor van, azért dől a filmben olyan szépen a kerékről a füst. Van egy rossz hírem vele kapcsolatban. A típus nem felel meg a címben meghatározott "olcsó élményautó" kritériumnak. Ezek mára gyűjtői darabok lettek, és a tényleg jók a 4-5 milliótól kezdődnek fölfelé. A 190-esből nincs igazán olyan, ami beleférne a keretbe, és lenne benne elég akarat, de a Merci karaktere sem olyan, hogy kívánná a csapatást.

A legjobb megoldás a BMW E36 lenne, azokból van relatív a legnagyobb választék. Én 325-öst vagy 328-ast vennék, ha nincs benne sper, akkor az lenne az első, hogy tennék bele, anélkül nem megy rendesen keresztbe. Fontos, hogy a futómű jó legyen alatta. A jót úgy értem, hogy nem lóg semmi, és van négy tényleg jó minőségű gátlóm. Borzasztó érzés, mikor lobog az autó keresztben, és le akar esni az útról. Ha csak hójárás lesz vagy csak néha "véletlenül" elmegy az autó keresztbe, akkor jó a széria futómű is, de ha aszfalton is akarja rendesen csapatni, akkor kell egy rendes futómű is az autó alá. Innentől vége az olcsó élményautónak, és elkezdenek repkedni a szép kerek számok, és nincs megállás.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

6-7 személyes benzinest gyerekszállításra

2014. december 15., 11:04 Módosítva: 2014.12.16 12:27
72
 

Kedves Nepperűző!

Hónapok óta mindig érdeklődve olvasom tanácsait, igazán hasznos böngészni őket, nagyon köszönöm a ráfordított idődet. Autóváltásunkkor legalább 4 gyerek szállítására alkalmas kb. 4-5 éves autóra lenne szükségünk - mivel éves szinten kb. 15 ezer kilométert megyünk és a mindennapi használatban leginkább rövid utak szerepelnek (ovi, bevásárlás, ilyesmi) benzines autóra lenne szükségünk.

A problémánk az, hogy a 6-7 személy szállítására alkalmas autók többsége dízelüzemű ... illetve majdnem minden típusból vannak benzinesek is, de jóval kisebb darabszámmal (pl. Galaxy 29/362, Sharan 15/323, C4 Picasso 7/129 stb). Kérdéseim a következők:

1. Érdemes lehet-e a kisebb darabszámú benzines példányokból válogatni, vagy lehet ennek valami hátárnya (ezek fejlesztésére kisebb erőket mozgattak meg és kevésbé megbízhatóak, esetleg az alkatrészellátottság kedvezőtlenebb)?

2. Úgy láttuk, hogy a Zafira az, aminél még sok a benzines. Mennyire tartod megbízható/elromlékony autónak a többi egyterűvel összevetve? Van esetleg valami tanácsod, amire ügyeljünk a vásárlásnál?

3. Te milyen 6-7 személyes benzines autót vásárolnál a 4-5 éves korosztályból?

Segítséged előre is nagyon köszönöm, további jó munkát kívánok.


Üdvözlettel,

Péter

Kedves Péter!

 Azért kevesebb a benzines, mert dízelmánia van. Mindenki keveset akar tankolni, és a modern turbódízelek még jól is mennek. Kevesen gondolnak bele a kettőstömegű lendkerék illetve a részecskeszűrő árába, és ezek cseréjekor sok ember arcáról lefagy a mosoly. Kettőstömegű egyébként van néhány régebbi szívó benzines autóban is, nemcsak a modern kis turbós benzinesekben, igaz ezek aránya elenyésző a dízelekhez képest. Benzines egyterűből mindenképp szívó motorost vennék. Nem rossz a Zafira sem, de szerintem a Ford S Max vagy a Citroen C4 Grand Picasso jobb, illetve nekem szimpatikusabb, de legjobban a japánokban bízom, mint a Mazda 5, a Mitsubishi Grandis vagy a Toyota Verso. Ha nem ragaszkodik a 4-5 éves korhoz, akkor nagyon jó még a Toyota Avensis Verso is.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Évi 6-8 ezerhez megérné a dízel?

2014. december 13., 16:11 Módosítva: 2014.12.15 11:06
1
 

Tisztelt nepperűző

Jelenleg egy 99-es 1,8 benzines Focus-szal járok. Anno újonnan vettem, időközben sokszor le tudtam volna cserélni. Akármilyen típust kipróbáltam, amikor kiszálltam, meghúztam a vállam, semmivel nem nyújt többet, mint a már 300 ezret futott fókám. Most viszont változnak a körülményeim, egyben az autózási szükséglet. Évi 6-8000 város, aminek többségét az asszony Smartjával oldom meg. Kb. ugyanennyi túlnyomórészben autópálya. Nem vagyok fiatal, de sportos vezetésből, kényelemből nem szeretnék kevesebbet. Nincsenek előítéleteim sem márka, sem gyártási hely szempontjából. Szerinted ennyi pályához érdemes dízelt fenntartani, vagy maradjak benzinesnél? Melyik náció, melyik gyártmánya, típusának három év körüli alsó közepe lenne szerinted az ideális választás? A rendelkezésre álló keret elmehet 3 milláig.


Tanácsodat előre is köszönöm:
György

Kedves György!

Szerintem nem kell dízel ilyen futáshoz, mert ha belekalkuláljuk a dízel későbbi várható karbantartási költségeit, akkor már nem a dízel felé billen a mérleg nyelve. Azonban van néhány kivétel is, mert például a Kia Ceed/Hyundai i30-ban nincs kettőstömegű lendkerék, így azt nem is kell cserélni, valamint a befecskendező rendszerük is elég stabil. A 115 lóerős motorok jól mennek, és nem fogyasztanak hat litert sem. Ha benzinesben gondolkodik, akkor valami japán szívó benzinest vegyen, mint a Mazda 3 vagy a Honda Civic. 
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Ingázó olcsóság friss jogsihoz

2014. december 11., 18:56 Módosítva: 2014.12.12 13:10
2
 

Tisztelt Nepperűző!

Friss jogsis első autót keresek, azonban én nem a csajokat vinném benne, hanem magam ~50 km (durva kerekítés fölfelé) ingázásra naponta. Ez főleg főút, de lehet, hogy autópálya még nem dőlt el, melyik a gyorsabb. Ami fontos, az az olcsó szervizelés, és az alacsony fogyasztás.

Család nemigen van, így 4-5 embert egyszerre vinni szökőévente egyszer kellene. És bele kell férnie az 5-600 ezres keretbe. A táv miatt dízelben gondolkozom. Azonban eléggé elrettentőek az alkatrészárak, porlasztócsúcs, és társai.

Hogy miket kerestem, inkább nem sorolnám fel, mert azt senki sem olvasná el, olyan hosszú lista.
Létezik egyáltalán az általam felfestett gépezet dízelből? Benzinest nemigen néztem, de nyitott vagyok minden megoldásra.


A válaszát köszönöm!
Sándor

Kedves Sándor!

Valami régi szívó dízelt vennék erre a célra, mint a Saxo 1.5 D. Nem megy tönkre, kimegy a világból négy liter gázolajjal. Az aszfaltot nem fogja fölszedni, de nem is ez a cél. Ugyanez a technika van a Peugeot 106-ban is, csak egy kicsit más köntösben. Az alkatrészek olcsók, és abból is kevés kell hozzá. Egyedül a hátsó futómű meghibásodására kell figyelni. Néha klímás példányokat is lehet találni.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mazda 6-ból dízel vagy benzines?

2014. december 10., 11:51 Módosítva: 2014.12.11 15:01
10
 

Tisztelt Becsületesnepper!

Szeretném lecserélni megörökölt öreg Renault Megane-omat, maximum 2.5 millió forintig. Sokmindent nézegettem és összességében nagyon megtetszettek a Mazda 6-osok. Ebben az árkategóriában lehet 100 000 km körüli futásteljesítményű, 2006-2007-es évjáratú autót is kapni, ugyanakkor ezek szinte mind dízelüzeműek. A különböző fórumok alapján nem tűnik rosszabbnak a Mazda-dízelek meghibásodási aránya a többi, hasonló kategóriájú típusnál, de azért a fenti tény elgondolkodtat.

Évi 20000 km körüli és összesen kb. 40% városi használatot tervezek. Legalább 6-8 évre szeretném megvenni az autót. Merjek belevágni vagy inkább még gyűjtögessek fiatalabb autóra esetleg másik, hasonló kategóriájú gépkocst keressek (második választásom a Honda Accord lenne)? Jobbak a benzines Mazdák mint a dízelek?


Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
József

Kedves József!

Jók a dízel Mazdák is, de ezekben már van részecske szűrő, amit előbb utóbb cserélni kell majd, ahogy a kettőstömegű lendkereket is. A befecskendező rendszerük elég megbízható, de mint minden ez is elromolhat. Ezek a tételek fájni fognak, az biztos, de egy dízel autó ezzel jár. A benzines üzemeltetésében kevesebb akna van, és hosszú távon nem biztos, hogy a dízel kisebb fogyasztása visszahozza az üzemeltetésben lévő többletköltséget. A másodikként említett Honda Accord szintén nagyon jó autó, igazából ez a személyes kedvencem. Nem akarom rábeszélni a Hondára, ha a Mazda jobban tetszik vegye azt, jól járhat azzal is.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kisáruszállítót 800 ezerig

2014. december 7., 11:42 Módosítva: 2014.12.09 06:20
86
 

Tisztelt Nepperűző!

Egy kisáruszállítóra lenne szükségem. Évi 40 000 kilométer körül használnám. Három márkát néztem: VW Caddy  1,9 SDI 2000-2003, Opel Combo 2003-tól 1,3 CDTI vagy 1,7 CDTI (nem tudom melyik a jobb), és  Peugeot Partner 2000-2006 1,9D, 1,6 HDI vagy 2,0 HDI (nem tudom melyik a jobb). A keret kb. 800000 Ft.

Az lenne a kérdésem, hogy Ön melyiket ajánlaná, melyik a strapabíróbb, mik a hibaforrások, és hogy megfelelő karbantartás mellett kb. hány kilométert mennek el ezek a motorok?


Válaszát előre is köszönöm!

Üdv, Ákos

Kedves Ákos!

Nekem is Caddy-m van, a jóféle 1,9-es SDI motorral. Örök mint a nyomorúság, sose megy tönkre, tudok egymillió fölött futott példányokról is. Az SDi-knek egy bajuk van, nem túl erősek, ezért rövid a váltójuk. Autópályán mennek 140-et is, de hosszú távon a 110-et szeretik a legjobban, jó lábbal elmegy 5,5 literrel vagy alatta. A legfinomabb ezek közül a TDI, és ennyiért már azt is kapni. Lényegesen fürgébb, erősebb, hosszabb a váltója, simán utazik 140-et, néha lehet még klímásat is találni. A hátsó íveken szokott rozsdásodni, illetve alul, a hátsó nyúlványokon.

A Partner szintén jó, ott a hátsó futómű javítására lehet idővel számítani, mivel egyszerűen olyan a konstrukció, hogy előbb-utóbb biztosan tönkre fog menni. Az 1,9-es szívódízel hasonlóan strapabíró, mint a Caddy-ben lévő SDI, de a HDI is nagyon jó. Az 1,6-os HDI-nél az olajcsere elvégzésének mikéntjére kell nagyon odafigyelni. Nagy előnye a Caddy-vel szemben, hogy van oldalajtaja, ami nagymértékben megkönnyíti a pakolást. A régi Combo nagyon rohadt, de a motorokkal nem szokott probléma lenni, az újabb már sokkal jobb a rozsda szempontjából. Kőbájker barátunk nagyon megszívta a Combóval, de szerintem csak nem volt szerencséje azzal a konkrét autóval. Jó az 1,7-es, és az 1,3-as multijet is, de az újabbak még 800 ezer fölött kezdődnek. Az újabb modellből is van egy és két tolóajtós, illetve csak hátsó ajtós karosszériaváltozat. Nekem a Caddy jobban tetszik, nagyon szeretem az enyémet, faék egyszerűségű, kiforrott, agyonüthetetlen technika, csak egy klímás TDI-re cserélném le, de elég ritka, bár keresem folyamatosan. Ha kell az oldalsó pakolási lehetőség, akkor a franciát venném, a motor szinte mindegy melyik.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

BMW kell, teljesen meghülyültem?

2014. december 6., 14:26 Módosítva: 2014.12.08 07:47
528
 

Kedves Nepper!

Igazából nem kérdésem lenne. Egyszerűen szeretném, ha - a környezetemben egyedüliként - valaki megnyugtatna, hogy nem vagyok teljesen hülye. A fejembe vettem, hogy veszek egy benzines E39-et. 520i-535i-ig bármit. Igazából egy Citroen C5 kombit kéne vennem, mert nagyon tetszik, meg nagy, meg kényelmes, meg 4-5 éves stb. Van rá kb. 4 milliónk (+4-500 000). Nade - gondoltam - mi lenne, ha "spórolnék", és a feléért behoznék egy 1997-2000 közti, 150 000 alatt futott BMW-t. Ezek tetszenek inkább (sárga index, nem angel eyes stb). Egy gyerekhez még nem kell kombi, Anya meg egy hétéves Yarissal jár, az amúgy is maradt volna. Egy nagy álom válna valóra. Nem érdekel, hogy idegenek stricinek, gyökérnek, bidámnak néznek. A baj, hogy az összes haverom, barátom, rokonom be akar záratni. Hogy ezek már szarok. Ennyi pénzt elpocsékolni egy lepukkant fosra stb. Én még emlékszem ezekre az autókra fénykorukból, amikor még komoly pénzbe kerültek. Most pedig lehetne nekem is egy hat vagy nyolchengeres komoly autóm. Tudom, hogy nem olcsó fenntartani, de később már nem biztos, hogy lesz lehetőségem venni egyet. Beszéljen rá kérem. :-) Nyugtasson meg, hogy amit érzek, az normális. Ha tud tanácsot adni, melyik motorral érdemes, automata vagy manuál, azt megköszönöm. Száguldozni nem akarok, a sok henger a hangja miatt kellene. De ha 20i-t vagy 23i-t javasol, nekem bőven elég.


Előre is köszönöm. 
Üdvözlettel Sanyi

Kedves Sanyi!

Ha E39 kell, akkor az kell, nem az ismerősöknek veszi, hanem magának. Szívesen rábeszélem, a sor hat egy jó dolog. Van egy jó hírem az ismerősöknek, hozzátartozóknak, akik aggódnak az elmeállapota és a pénztárcája miatt. Nem kell feltétlenül elkölteni a kétmilliót egy normális példány megvásárlására, kijön olcsóbban is. Amire figyeljen, az a rozsda. A legfőbb előfordulási helye a géptető első élénél, az ajtók élénél, a tankajtónál, a hátsó íveken van. Ha ezeken  a helyeken ép, akkor nagy eséllyel másutt is az, de alaposan meg kell nézni, ezek már nem mai gyerekek. A benzineseknek nagy bajai nem szoktak lenni, szinte mindegy melyiket veszi.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Első autót másfél millióig

2014. december 4., 11:45 Módosítva: 2014.12.05 07:15
10
 

Tisztelt becsületes nepper!

29 évesen eljött az ideje, hogy elkzdjek gondolkodni első autóm emgvásárlásában. Szerencsére lehetőségem van az átlagnál kicsi ttöbbet költeni első autóra, így nem a 3-4-5 száz ezer forintos kategóriát keresem, hanem inkább az 1-1,5 millió körüli sávot lőttem be.

Első körben elkezdtem a használtautón bogarászni és azt tapasztaltam, hogy mérhetetlen Peugeot és Chevrolet van fent, nem is túl idősek, kevesett futottak és ez egyből fura volt, miért akarna megszabadulni valaki egy keveset futott jó állapotú autótól, ha elégedett vele? Így ezeket ki is zártam. Olasz autós semmiképp nem szeretnék (Fiat, Alfa, stb…) mert megbízhatatlannak tartom őket. Franciák közül is csak ha valami nagyon tuti fogás van, akkor választanék, így maradtak a Német és keleti gyártók.

Alapvetően olyan autót keresek, aminek alacsony a fenntartási költsége, keveset fogyaszt, de megbízható és biztonságos. Nem a napi munkába járásra kellene első sorban, sokkal inkább a hétvégi kirándulások, családlátogatás, nagy bevásárlás alkalmával lenne használatban a néhány egyéb egyedi eset mellett. Szimpatikus márka nagyon a Ford (Focus, újabb Escort), de emellett a VW-Skoda-Audi-trió is érdekel, bár a harmadik fenntartási költségeitől kicsit tartok, főleg ilyen vételárú autónál...

Nem zártam még ki a nagyrészt önerő, kis részt lízing lehetőségét sem , de ez még erősen képlékeny, viszont így a választási lehetőségek száma jelentősen nőhet...

Összessében egy egy 100-150 ezer kilométernél nem többet futott, jó állapotú autót keresek, ami nem túl nagy (ketten élünk a párommal és még egy ideig nem is fog gyarapodni a család), lehet, 2 vagy 4-5 ajtós is, NEM kombi, igényes és normális, nem 1,1-es motorral rendelkező autót keresek (1,3-1,8 közti sáv lett belőve, bár a nagy kaszni kis motor nagyon nem az, ami szimpatikus). de minél többet bújom a netet, annál tanácstalanabb vagyok és azt hiszem elvesztem az információrengetegben...

Ebben kérnék segítséget, hogy mi lehet az a márka/típus, amit érdemes lenne néznem és tözetesebben utána járnom.

A választ előre is hálásan köszönöm.


Üdv,

Dávid

Kedves Dávid!

Látom szépen működnek a sztereotípiák. Ha egy autóval kapcsolatos tapasztalatok érdeklik, inkább itt olvasgasson először, minthogy abból induljon ki, hogy autót árulnak a hahun. Miért ne lehetne elégedett valaki a Peugeot-jával vagy Chevroletjével, és miért ne adhatná el? Nem mindenki tartja meg az autót tíz évig. Csak ebből kiindulni hiba lenne. "Olasz autós semmiképp nem szeretnék (Fiat, Alfa, stb…) mert megbízhatatlannak tartom őket." Gondolom ezt is a tapasztalataira alapozza. Grande Puntót például simán vennék, de Fiat 500-ast is. A keleti autók vásárlását nagyon támogatom. Egy Yaris, Jazz vagy Mazda 2 tökéletesen jó lehet önnek, de a Focus sem rossz választás.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Hibridet akarok. Hondából legyen vagy Toyotából?

2014. december 3., 13:56 Módosítva: 2014.12.04 11:47
169
 

Tisztelt Nepperűző!

Hirtelen rámtört a hibridautó utáni vágy aminek okát igazán nem tudom, talán a kiváncsiság és a jövő technikája? Vagy csak a környezetünk kímélése vezérelt, de elég régóta foglalkoztat. Az új hibridek ára nem az én pénztárcámhoz van szabva, ezért a használtakat nézegetem itthon és jellemzően a holland piacon. A Priusról ódákat zengenek, mind a takarékosság, mind a technikai megoldásokat tekintve. A Civicről nem találtam ilyen jellegű leírásokat. Na, pont ez a nagy kérdésem, hogy Ön szerint a kettő között valóban nagy a különbség vagy csak simán a marketingesegek jobbak a Toyotánál?

A hétköznapokban egy egyáltalán nem izgalmas, de abszulte hibátlan Toyota Corolla 1,4 (2006-os 90.000 km)-et használ a család. Ennek értékesítésével és némi adalék pénzből kb. 1,8 m képzelek "villanyautót" vagy a corollánál "élményebb" autót amibe befér 5 ember, nagy utakra nem használnánk, de legyen élvezet vele az autózás.


Mit javasol?
Köszönettel várom

Kedves Kérdező!

A Prius valóban jobb, mint a Honda. A Prius képes csak elektromos módban közlekedni, motorfék üzemben azonnal lekapcsolja a benzin motort, a Honda ezt nem tudja. Mindkettő takarékos, mindkettő jó, de a Prius mindent egy kicsit jobban csinál. A Toyota volt ennek a hibrid technológiának az úttörője, és ez meg is látszik az autókon. Sokan próbálkoznak hasonló rendszerekkel, de még senkinek sem sikerült olyat csinálni, mint amilyen az övék.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Megbízható japán helyett valami merészet

2014. december 1., 14:24 Módosítva: 2014.12.02 13:29
4
 

Kedves Becsületesnepper,

Eljött a pillanatom 42 évesen, amikor a megbízható japán 10-15 éves benzinesek helyett egy merészet húznék: cápa bömös kell minden nyűgjével. Napi bejárásra is használnám, 17 km-re járok dolgozni. A szívem a 6-osok felé húzna, de ők még elérhetetlenek számomra, a keret 1 millió, ezért nem tökéletes (5-ös vagy 7-es), de működőképes autót akarok, jó motorral. Adjon tanácsot, hogy benzines legyen vagy dízel, rozsdásodásra hol figyeljek, kézi vagy automataváltós a megbízhatóbb.


Köszönettel,
Zotya

Kedves Zotya!

Én benzinest vennék, pláne ilyen rövid távra. Egy kézi váltó mindig kevesebb aknát rejt, mint egy automata, ráadásul ezek a régiek még elég nyúlósak is, a maradék erő is elveszik az autóból ezekkel a váltókkal. Rozsdára már bárhol számíthat, első sárvédők teteje, küszöbök, ívek, ajtók élei, taposók, hátsó lengőkarok, stb, stb. Vétel előtt mindenképpen mutassa meg egy lakatosnak az alját, hogy legyen elképzelése arról, hogy mire számíthat az elkövetkezendőkben.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Családi autót városba

2014. november 29., 15:35 Módosítva: 2014.11.30 15:42
124
 

Tisztelt Becsületes Nepper!

15 éves swiftünket szeretnénk lecserélni, 8 évnél nem öregebb, szívó benzinesre (évi 15.000 km, 90%-ban városban, évente 1-2 hosszabb út, nyaralás). Sajnos nem egyszerű a dolog, mert legfeljebb 1,3 millió Ft áll a rendelkezésre, és a család megfogalmazott pár kritériumot, amik nem könnyítik meg a vásárlást: Legyen kicsit nagyobb csomagtartója, mint a swift sedannak, de semmiképpen ne legyen kombi, lehetőleg 4 ajtós legyen, 5 ajtós csak akkor, ha elég nagy a csomagtartó (400 liter legalább), valamint hátul férjen el két ember. A suzuki fenntartási költségei barátságosak, az utód se legyen pénztemető, valamint fogyasztása se legyen sokkal magasabb. Felszereltség terén nincsenek nagy igények, klíma, abs, légzsákok.

A következő autók szimpatikusak:

Megane II limousine, 1.4, vagy 1.6 (többen is mondták, hogy rengeteg elektromos nyűg lehet)

Octavia I vagy II 1.4 (úgy tudom az 1.6 nem a legjobb konstrukció, többet fogyaszt és nem megy jobban)

Focus II 1.4, 1.6

Corolla is tetszene, de 1.3 millióba nem fér bele ilyen korú.

A fenti típusok közül melyiket tudná ajánlani, milyen motorral, esetleg ajánlana más modelleket? Kérdésem lenne még, hogy 200.000 km felett futottat vehetek-e, ha még bele szeretnék tenni legalább 90.000-et?


Válaszát előre is köszönöm,
Üdvözlettel,

Szilárd

Kedves Szilárd!

Ilyen évjárat korlátokat nem tennék bele a keresésbe, mert nem fog az autó tíz évesen egyszer csak elbomlani a lámpánál, és csak saját magunkat szorítjuk fölösleges keretek közé. A másik dolog, hogy 200 ezer kilométernél nem áll meg a világ, utána is van élet, egy karbantartott autónak nem lesz baja utána sem. Ha a 200 ezres futást el tudja fogadni, akkor fogadja el a nyolc év feletti kort is. Ott van a Csikós, minden autójuk öregebb, mint harminc év, többször megkerülte a Földet az összes, mégis mozog velük a család.

Abba bele kell törődnie, hogy az új autó többet fog enni, mint a Suzuki, mert annál minden többet eszik. A Megane-nal tényleg lehetnek elektromos gondok, azt nem is javasolnám. Az Octavia II-es nagyon jó kocsi, de jó Octavia II-est nem kap ennyi pénzért. A Focus is jó lehet, de a Corollával járnának a legjobban, maximum öregebb lesz nyolc évesnél, és akkor mi van?

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Korban nem, színvonalban lépnék

2014. november 28., 15:56 Módosítva: 2014.11.29 15:36
2
 

Tisztelt Nepperűző!

Fontolgatok egy autóvételt, nevezetesen 2001-es 1,3-as Swift Sedanomat szeretném lassacskán lecserélni nem feltétlen újabbra, inkább minőségibb kombira mivel már eléggé kinőttem ezt.

Hobbim a horgászat, így eléggé nagy a helyigénye a sok felszerelésnek, és néha úttalan utakon is járnék vele. Viszont eléggé sokat használom a lakás és a munkahely közti ingázásra (napi 7-7 km) belvárosban, de havi 1-2x autópályán is használnám. Mindenképpen nyomatékosabb autót szeretnék a 68 lóerő után (min. 100 lóerő felett). Árban olyan 1,5 millió forint körül gondolkozom. Sok közép és felső-középkategóriás autó, amiket néztem automata váltós... én ezektől valamiért félek... bár meggyőzhető vagyok ha ez alaptalan.

Pár típus már bekerült a látóterembe amik érdekelnének. Ezek: BMW 520d Touring, BMW 318i Touring, Volvo V40 (vagy más) 2,0 (vagy diesel), Mercedes-Benz C 220 CDI, Honda Accord 2,0 Sport V-Tech (vagy diesel), de ami jelenleg a befutó az az Audi A6 Allroad Quattro 2,5 V6 TDI.

Vagy ha önöknek jobb ötlete, javaslata van akkor szívesen venném. Egyes típusokon belül ha más javaslat van, azt is szívesen venném, mert tényleg nem akarok végül rosszul dönteni. Plusz ha ajánlanak egy típust, azon belül mire figyeljek oda vásárlásnál?


Válaszukat előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Máté

Kedves Máté!

Az Audi Alroaddal kapcsolatban bennem is elég erős birtoklási vágy van mindig, amikor meglátok egy szebb darabot. DE! Még soha nem mertem venni, mert a 2,5-ös V6 TDI van benne, ami híres a vezérműtengely-kopásról, adagolóproblémákról, turbógondok is lehetnek, a viszkója elromlik, a légrugó sem a megbízhatóságáról híres, és úgy egyáltalán elég sok minden el tud romlani benne. Olvasgasson a népitéletekben a típusról, van akinek bejött, de arányaiban nagyon sok az elégedetlen tulaj. Spirálrugós futóművel és a régi 140-es sor ötös motorral nagyon kéne, mert a formája még mindig nagyon tetszik, de ebben a formájában eszembe se jutna venni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mindjárt 200 ezernél a Mégane. Lecseréljem?

2014. november 27., 13:23 Módosítva: 2014.11.28 15:58
3
 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Nem tudom, hogy mitévő legyek, tanácsot szeretnék kérni tőled. Pár hete dilemmázok azon, hogy megtartsam-e a jelenlegi autómat, ami egy Renault Mégane kombi 1,5 DCI, 2007-es évjáratú. A dilemma tárgya: lassan 200 ezer km lesz benne, eddig problémamentesen, de úgy érzem, hogy lassan ráférne egy nagyobb felújítás: kuplung (már nem az igazi), felfüggesztés...

Kérdés, hogy költsek-e rá egy csomó pénzt vagy inkább adjam el és vegyek egy másikat. Na de, dilemma tárgya 2: jelenlegi munkámból kifolyólag naponta 170 km-t autózok autópályán, az durván számolva családi kiruccanásokkal együtt évi 45-50 ezer km. Szívesen átülnék egy megbízható, kényelmes, dízel autóba, aminek közel olyan jó a fogyasztása és hasonló méretű, praktikumú, mint a jelenlegi. Egy másik autóra a keret kb. 1,5 M Ft lenne + járulékos költségek, ha hazai piacon vennénk. Mivel külföldön dolgozok, nem zárkózom el attól sem, hogy kintről hozzak autót.

Ha lecserélném a Renault-ot, akkor 2 évig kellene hajtanom egy megbízható, relatív értékálló autót. Abban kérném tanácsod, hogy érdemes-e lecserélni az autót és ha igen, akkor milyen típust javasolnál.


Előre is nagyon köszi a segítséged!
Balázs

Kedves Balázs!

Rendkívül szerencsés vagy, hogy eddig nem volt semmi bajod az autóval. Én nem a futóműtől és a kuplungtól félnék, mert azok javítása olcsó. Az igazán zsebbenyúlós dolog a befecskendező rendszer javítása, az akár 400 ezer is lehet. Halottam már kifejezetten nagy futású 1.5 dci-kről is, de volt olyan is ismerősi körben, akinek 56 ezernél omlott össze a befecskendező rendszere, az autót ő vette újonnan, szalonból, és nagyon vigyázott rá. Egy 1.5 dci-t bármikor lecserélnék, és szinte bármire. Vennék egy Kia Ceedet vagy egy Hyundai i30-at. A másfél millió kicsit a kínálat alja, de ha gyűjtenél még kicsit hozzá, akkor a jobbak közül is tudnál válogatni.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Eljött a nap, megveszem az első autómat. 750 ezrem van rá

2014. november 26., 07:55 Módosítva: 2014.11.27 13:25
639
 

Kedves Nepperűző!

Elérkezett a pillanat, hogy ez a sok éve várt esemény végre napirendre kerülhetett, így szeretnék Önnek feltenni a nagy kérdést: Milyen első autót ajánlana, amennyiben a vételár 750.000-es határ övezi? (Természetesen az átírás és egyéb költségek nélül).

Természetesen az összes totalcaros cikket alaposan átolvasva, alkatrész-katalógusokat bújva a következő típusokat találtam:

1997-1998 Audi A3 1.6
2004 Alfa 147 1.6T
2002 VW Polo 1,4 16V
2002 Seat Ibiza 1.4 16V
2003 Seat Leon 1.6 16V

Ezek a típusok tűntek az Ésszerű döntésnek, de a felsoroltak közül melyik lenne bölcs és nem unalmas választás Ön szerint?

Nagy vágyam volt egy BMW 316/318 E36-os coupe is, de sajnos azt nagyon leszavazták a családi körömben, mondván régi, nem megbízható és drága a fenntartási költsége. Igazuk volt?

25 éves vagyok, az autózás és az járműtechnika szerelmese, másfelől szeretek előre és meggondoltan, bölcsen dönteni. Ennek fényében milyen alternatívák létezhetnek még?

Előre is nagyon köszönöm a türelmét és a segítségét!


Tisztelettel: Péter

Kedves Péter!

Alfa 147, mint ésszerű döntés? Ne már. A BMW megbízhatatlan, de az Alfa, aaaaz igen! Ha nincs becsípődve az Alfára különösebben, akkor az nem az ön autója. Azt érzem a típusválasztásból, hogy nemcsak a BMW ellen van családi nyomás, de a VW csoport mellett is. Ezek a VW csoportos autók nem rosszak, de nem is a legjobbak, viszont unalmasnak unalmasak. Ezekben az autókban nincs tűz. Egy Honda Civic sokkal jobb autó műszakilag, és ennyiért már a 2001-től gyártottak között is lehet válogatni. 
 
"Nagy vágyam volt egy BMW 316/318 E36-os coupe is, de sajnos azt nagyon leszavazták a családi körömben, mondván régi, nem megbízható és drága a fenntartási költsége. Igazuk volt?"
 

Nem volt igazuk, a családja téved, és az az érzésem, hogy a családtagok személyes vélelmeik alapján próbálják befolyásolni önt. Biztos, hogy jót akarnak, de megkérdezném, hogy volt-e már nekik BMW-jük, és a tapasztalataik alapján formálnak véleményt vagy hisznek valamit, és úgy beszélnek? Nem megbízható? Gyakran lerohadt alattuk? Volt már nekik? Öreg? Az. És akkor mi van? Csikósnak a legfiatalabb autója is már potenciális anyuka lenne, ha nő lenne, a legöregebb pedig nagymama. A szerkesztőségben Papp Tibi 98-as Avensis-e a legfiatalabb autó! Ja nem, az én Caddy-m 2002-es, de azt emberi számítás szerint nem vesszük autónak.

Az E36-osokkal kapcsolatban arra kell figyelni, hogy hajlamosak a rozsdásodásra. A küszöböknél, sárvédőíveken, ajtók sarkainál lehet számítani rájuk. A modellek közül a 318 IS-t javasolnám előszeretettel, a 316 elég döglött, nem kapná meg tőle, amit a BMW-ben keres. A 318 IS egy nagyon jól sikerült autó. Jó összhangban van a motor, váltó és a difi, képes ötödikben leforogni, mentem vele 230-at óra szerint (természetesen Timbuktu egyik elhagyott repülőterén), ami még akkor is jó, ha sokat csal az óra. Nekem volt több is saját használatban. Egy a feleségemé volt, egyet pedig csapatós kocsinak használtam a Mátrában. Mindkettő egy tüsszentés nélkül ment évekig, pedig a csapatós kocsi kapta az ívet rendesen, és sok időt töltött négyezres fordulatszám fölött. Amikor eladtam az enyémet, egy ismerős vette meg, és még évekig használta bármilyen probléma nélkül. Ennyit a megbízhatatlanságról. Itt nálunk Gödöllőn is foglalkoznak néhányan E 36-osok behozatalával, de ők pavlovi reflexszel azonnal kivágják a katalizátort alóla, és beraknak valami kisebbet, a kétcsöves rendszerek helyett pedig alátákolnak valami egycsövest. Viszi őket a vér, és kell még az a harmincezer forint a katalizátorért. Úgyhogy vásárláskor rákérdezni, alánézni, és ha friss hegesztés van a katalizátornál, akkor keresni szépen egy másikat. Amúgy meg hajrá, 318 IS-re fel, mer' az jó! Keresni kell egy rozsdamentest, csinálni rá egy rendes üreg és alvázvédelmet, és még sokáig jó lehet.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kicsit a városba, nagyot hosszú utakra

2014. november 25., 12:58 Módosítva: 2014.11.26 07:59
77
 

Tisztelt Nepperűző!

Elérkezett a pillanat, hogy a családi kocsi (VW Polo Classic 1.6 75LE) nem elég, két autóra lenne szükség. Egy kis autóra a városi cirkálásokhoz a szülőknek és egy nagyobbra nekem, mivel a munkám miatt hosszabb távokat is kell autóznom. Kis autóban 2000-2005 közötti Nissan Micra, Honda Jazz, Mitsubishi Colt vagy Suzuki Alto/Swift az elképzelés, mindenképp benzines autó.

Nagyobb autóban nekem a japán középkategória maradt versenyben (1998-2004 közötti Mazda6, Accord, Galant, Primera. Főleg Mazda 6 és Accord). Vegyes használatról lenne szó. Alapból benzines autóban gondolkozom, de felmerült bennem a dízel gondolata is. Ebben kérem a segítségét, hogy ossza meg velem a véleményét, tapasztalatait a fent említett japán dízelekről, mik a buktatók, érdemes-e venni, vagy maradjak a benzinesnél, azzal nem nyúlhatok nagyon mellé!

Köszönettel:

Zoli

Kedves Zoli!

Sajnos nem írt értékhatárt, pedig az nagy segítség lett volna. A kis autók közül a Jazzt vagy a Yaris-t javasolnám elsősorban, de jó lehet a Colt vagy a Micra is. A 2003-tól gyártott Micra vezérműlánca szokott korábban tönkremenni, más nem nagyon. A 2003-ig gyártott Micráknak semmi bajuk, és 600-700 ezerért már nagyon jókat lehet kapni.

A nagyobb autóknál is csak évjáratot adott meg, és pl. az Accord esetében 2003-ban volt egy modellváltás, és ez az árakban is jelentkezik. Ezek közül az Accord a legnagyobb kedvencem, de a Mazda 6 is jó, csak azt nagyon meg kell nézni, mert rohadnak, elsősorban a hátsó kerékíveknél. Galantból sajnos már nagyon régen nem láttam jót, egyszerűen elfogytak. Én elgondolkodnék még egy Avensisen is. Dízel esetben a 2.2-es Accordot tartom a legjobbnak, de dízelt csak akkor vegyen, ha sokat (25-30  ezer fölött) megy.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Nagy, megbízható kombit millió alatt

2014. november 23., 08:27 Módosítva: 2014.11.25 06:33
221
 

Kedves Nepperűző!

Jelenleg két 3 év alatti gyermekem van, valamint egy Mazda 626 1.9-es '92-es kocsink. Ezt szeretnénk lecserélni egy kombira. Jelenleg ami megfizethető és tetszik is nekünk az a RENAULT LAGUNA 1.8 Dynamique és az OPEL OMEGA C 2.2 16V Elegance. Mind a két kocsiról hallottunk jót-rosszat egyaránt. A véleményét szeretnénk kikérni, hogy melyiket lenne érdemes megvenni, ha egy nagy, kényelmes és megbízható autót szeretnénk?

Köszönettel:

Gábor

Kedves Gábor!

Jó lett volna, ha megjelölnek egy érték határt, mert így a két megadott típusból tudok csak következtetni, hogy kb. 600-800 ezer forint körül nézelődjek. Ki lehet ezekből fogni jót is, de nagyobb eséllyel tud mellényúlni. A C Omegából alig van, nem lehet válogatni kötöttük, és arányaiban sok a végletekig lelakott példány. A Laguna sem öregszik szépen, sőt, és az elektromos rendszer nyűgjeiről még nem is beszéltünk. Ezeknél az autóknál azért el tudok képzelni jobbat is.

Egy 97-től gyártott Passat, 1.8-as motorral már sokkal jobb ezeknél. Ilyen idős autóknál már oda kell figyelni a rozsdára, a Passatnál is előfordulhat a csomagtér ajtón, a hátsó szélvédő aljánál, illetve a kerékíveken. 800 ezer környékén már lehet venni 2001-2002 körüli jó Mondeót is 1.8 vagy 2 literes motorral, abban nagyon nagy hely van, és a benzinesekkel nem szokott baj lenni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Második autót kisgyerekhez

2014. november 22., 16:38 Módosítva: 2014.11.23 08:31
2
 

Tisztelt Becsületesnepper,

szeretnék egy kis, szaladozós, gyerekhurcibálós autót venni második autónak, a feleségemnek. Kb. 1,5 milliót szánnék rá. A lényeg, hogy ötajtós legyen klímával. Emellett megbízható, alacsony fogyasztású, fenntartási költségű autó legyen. Elsősorban városi használat, de ha gazdaságos, akkor lehet a munkahelyi ingázást is kiváltaná a mostani Focus kombitól. Jelenleg évi 30-35 ezer kilométert autózom, a második autó futásteljesítményét tízezer kilométerre saccolnám.
A fentiek mellett nem elhanyagolható az időtálló forma és a viszonylag kevés kilométer.
Egyelőre aközött is vacillálok, hogy egy kis dízel, vagy benzines legyen....esetleg benzin/gáz?
Formailag a Grande Puntóval szemezgetek, de szóba jöhet Corsa D, Fiesta, 207.

Ön a fenti információk alapján mit ajánlana?

Kedves Kérdező!

Az ilyen kérdésekre én pavlovi reflexből bemondom a Honda Jazzt, mert nincs jobb. Soha nem romlik el, keveset eszik, nagy hely van benne embernek, csomagnak egyaránt. 1,5 millióból kijön egy Yaris II is, ami szintén nagyon megbízható. Ha az ön által felsoroltakból kellene választani, akkor elsőnek egy Fiestát, utána egy Grande Puntót választanék. Ilyen kis éves futáshoz nincs értelme dízelt venni, különösen, ha a kis futásteljesítmény rengeteg hidegindításból, és kis távolságok megtételéből adódik össze, de a benzin/gáznak sem látom különösebb értelmét.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Sokat futott dízelt a BMW-től vagy fiatalabb benzinest mástól?

2014. november 21., 10:43 Módosítva: 2014.11.22 12:21
256
 

Tisztelt Nepperűző!

Az alábbi számomra igen nehéz helyzet eldöntésében kérem segítségét: Autóvétel előtt állok, van az ismertségi körömben egy igazoltan jó állapotú ismert előéletű (a jelenlegi tulaj előtti tulaj is ismert) rendszeresen karban tartott, igen jól felszerelt 2001-es évjáratú BMW 530d sedan manuális váltóval M-pakettel klímával meg nem is tudom még mivel, igen kedvező áron nagyon jó állapotban. A gond csak az, hogy az autó több mint 400 ezer km-t futott, a tulaja több mint 4 éve Németországban dolgozik és ezzel járt ki és haza. Meg szabad-e venni ilyen futásteljesítménnyel ezt az autót?

Ami a vásárlás ellen szól még, hogy igazából nincs szükségem egy ekkora autóra, meg nem is vagyok elájulva a BMW-ktől, csak a kedvező ár, az állapot és az ismert előélet miatt került képbe.
Évi max 12-14 ezer km-t megyünk párommal, gyerek még nincs, ezért én inkább valami hétköznapi egyszerű és benzines autóban Pl: 2002-2005 körüli Focus-ban, vagy Octavia-ban gondolkodom.

Ön mit tenne a helyemben?

Kedves Kérdező!

Meg szabad venni egy 400 ezres futású autót, különösen, ha azt túlnyomó részben autópályán használták, mert annál jobb nem történhet egy autóval. Meleg a motor, a víz és az olaj, folyamatosan részterhelésen, egy fordulaton megy megfelelő olajnyomással. A motornak ilyen üzemben gyakorlatilag nulla a kopása, de az erőátvitel többi része sem kap nagy terhelést. A 400 ezer kilométer egyáltalán nem sok, ha most varázsütésre minden autónak a valós kilométer futás jelenne meg a kijelzőjén, nagyon sok embernek felakadna a szeme, hogy mennyi van ezekben a BMW-kben.

Ezek az E39-esek elég megbízható autóknak számítanak, de lehetnek olyan költségek, amik nem esnének jól. Nézze meg, hogy van-e kedve nagy gumikat vásárolni az M-es felnikre, és hogy mennyibe kerülnek a kopó alkatrészek (pl. kettőstömegű+kupplung, féktárcsa) a BMW-hez, illetve a másik két benzines autóhoz (azokban nincs is kettőstömegű). Ekkora éves futáshoz jobb egy átlagos benzines, mert a BMW simán többet eszik ezeknél, így még a dízel kisebb fogyasztása sem szól a bajor mellett. Ha nincs bekattanva a BMW-re, akkor hagyja ki.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-