2014. július 3., 07:35 Módosítva: 2014.07.04 10:40
42
 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Napi 150 kilométert kell összesen ingáznom a munkahelyem miatt. Sajnos úgy alakult a családi életem, hogy eddigi Kia Ceed 1,4 SW-ről le kell mondjak. Két lehetőség előtt állok. A keret kb 1,5 millió Ft plusz a szokásos ráhagyás. Egyfelől nagyon szívesen töltenék el mindennap 2 órát egy Toyota Avensisben, kétliteres dízel motorral. Találtam is ránézésre megkímélt, de 200 ezer+ km-s példányt 2002-ből. Viszont úgy alakult, eladó lett a családi anno újonnan vásárolt 1,3-as benzines Yaris 2007-ből. Kérdésem, hogy melyiket érdemesebb ilyen használatra megvenni, a nagyobb és kényelmesebb használt és dízel Avensist vagy a kisebb, garantált 44 ezer km-s, ismert előéletű, de benzines és nem egy pályaördög Yarist? A régebbi, egyszer majd jobban szervíz igényes, takarékosabb dízel vagy a kis benzines, de pályán nem annyira takarékos családi kocsi? Magam testesebb fickó vagyok, így ránézésre az Avensisben jobban elférnék.


Válaszát előre is köszönöm!

üdv,
Ádám

Kedves Ádám!

Az Avensis még sokáig jó lehet, ha valóban annyi a kilométer, mint amennyi az órában van, de erre egész kicsi esélyt látok. Ennek egy Toyota szervizben utána járhat. Amire biztosan számíthat, az egy vezérléscsere plusz egy alapos átnézés, illetve az átnézés után a hibák elhárítása. Nem tudni mikor, de az előző tulaj lábától függően lehet még egy kettőstömegű lendkerék csere is, a befecskendező rendszer meghibásodásától nem annyira tartok. A családi Yarisnál ilyenek nincsenek. A fogyasztásnál szerintem nincs olyan különbség, mint amire számít a dízel esetében. Tapasztalataim szerint egy Yaris elmegy 6-6.5 literrel, az Avensis szintén ennyit eszik, viszont vannak benne bizonytalansági tényezők, amik a családi Yaris esetében nincsenek. Azt nem írja mennyire testesebb, én nem vagyok kicsi (191 centi vagyok és 95 kiló), én jól elférek a Yarisban. Ha nem túl kicsi a Yaris, akkor én a családi kocsit választanám.  
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. július 2., 07:35 Módosítva: 2014.07.03 07:37
501
 

Kedves Becsületesnepper!

Olyan autót szeretnék, ami sportos, jól gyorsul, dinamikus, rugalmas, élmény vezetni, de nem fogyaszt sokat (városban max. 8-9 liter). Emellett megbízható, és a kötelező szervízeken túl hosszabb távon (akár 5-10 év) sem tartogat nagyobb meglepetéseket.

Nyitható panorámatetős vagy napfénytetős változatok előnyben. Lehetőleg ne legyen 7 évnél idősebb és relatíve kevés kilométer legyen benne. Évi 15-20 ezer kilométert megyek, leginkább városban, de szeretem ha az autópályán is van még tartalék az autóban.

Szimpatikus a VW 160 LE-s, 1.4 TSI motorja egy 2008-2009-es a 6-os Golfban vagy Siroccoban, (lehetőleg DSG-vel és napfénytetővel). Ezekből 60-90 ezer kilométerrel már lehet behozni 3,5 millió Ft-ért. Az EOS élményszerű vezetéséhez ugyanezt a motort már kevésnek tartom. Tetszik a BMW négyajtós 320d-je, 2007-es évjárattól, jó felszereltséggel (ülésfűtés, tempomat, napfénytető), 100 ezer kilométer körüli futásteljesítménnyel behozható ebben az árkategóriában.

Olcsóbb, nagyon megbízható, de nem igazán sportos a Honda Accord 2.2 ctdi (2006-2008). Az élményszerű vezethetőség és fenntartás szempontjait figyelembe véve melyik lehet jó választás? Esetleg mi mást tudna ajánlani?


Köszönettel:

Gábor

Kedves Gábor!

Van itt egy ellentét. "Olyan autót szeretnék, ami sportos, jól gyorsul, dinamikus, rugalmas, élmény vezetni, de nem fogyaszt sokat (városban max. 8-9 liter)" Ahogy apukám mondta nekem: "fiam, finggal nem lehet tojást festeni". Most menjen vagy ne fogyasszon? Ha megy és nem fogyaszt, akkor dízel. Ha megy és sportos, akkor benzines, de nem a kis fogyasztás a kulcsszó.  "Emellett megbízható, és a kötelező szervízeken túl hosszabb távon (akár 5-10 év) sem tartogat nagyobb meglepetéseket." Ezt nem merném kijelenteni erről a motorról, nagy eséllyel lesz itt szívószelep és szívócsatorna kokszolódás, vezérműlánc csere, ha betartja a gyári 30 ezres olajcserét, akkor még lehetséges egy turbó csere is. Ezekben a kis turbós motorokban nem hiszek, szerintem az idióta brüsszeli politikusok kényszerítik a mérnököket, hogy ilyen motorokat csináljanak. Az Accord egyáltalán nem a sportosságról szól, de cserébe ez tartogatja a legkevesebb meglepetést. A BMW 320-as egy jól ismert autó, különösebb aknák ebben sincsenek, de egy kicsit drágább lehet a szervizelése. Ha sportos kocsi kellene, vennék egy Civic Type-R-t, az halad, és nem romlik el.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 30., 14:54 Módosítva: 2014.07.01 17:50
12
 

Kedves Nepper!

39 éves kétkislányos apuka vagyok, egy dízel kombi Octavia boldog tulajdonosa. Néha rámjön, hogy le kéne cserélni a Skodát, aztán mindig rájövök hogy nincs értelme, mert az Octavia nem fogyaszt, minden belefér, és soha nem romlik el,  amikor mégis költeni kell rá, akkor is legfeljebb tízezreket. Így aztán mostanában az feszít, hogy inkább mellé kéne venni valami dögöset. Soha nem volt még olyan autóm amit megbámulnak, hát most szeretnék egyet!

Nem kell a sok lóerő, viszont legyen élvezetes vezetni, kapjak miatta elismerő pillantásokat, és lehetőleg legyen kabrió, vagy legalább targa! Az eddig posztok alapján erre az azonnali válasz a Mazda MX5 lenne, azonban azzal nem tudom suliba vinni a lányokat, tehát szükség volna a hátsó üléssorra is.

Eszembe jutott még az E36 kabrió, de a BMW-s szubkultúra nagyon taszít, semmi procikám nem "béjemvés". Minderre van bő kétmillió forintom. Mivel ezt az Octavia mellé venném (és az asszonynak is van egy Yarisa), fogyasztás és üzemeltetési költségek hidegen hagynak.


Segíts kérlek!

Gábor

Kedves Gábor!

A BMW valóban kézenfekvő megoldás lenne, abban még van rendes méretű hátsó ülés is. Én nagyon szeretem a BMW-ket, különösen a kupékat. Ebben a BMW-s szubkultúrában van egy réteg, akivel én sem akarnék azonosulni, de ha normálisan használod az autódat, nem fognak azonosítani velük. A kabrióknál nem jellemző a normál méretű hátsó ülés, mert a kabriózás nem a gyerekszállításról szól, hanem a dögös formáról, és igazán dögös formát két ülésesből lehet csinálni. Ennyi pénzért már kehet venni E 46-os BMW-t is, ami sokkal jobb, szebb, mint az E 36-os, és egy rendes motorral még megy is. A BMW még négy ülésesen is jól néz ki, de ha nagyon nem kívánod a BMW-t, akkor van még az Audi, Peugeot 206 CC, 307 CC, Opel Astra Bertone, VW Golf, VW Beetle, Mercedes CLK, SL, Mitsubishi Colt, Saab 9.3, Renault Megane,  PT Cruiser Volvo C 70. Ezek közül némelyik kifejezetten csajos, némelyikben jelképes hátsó tér van, de legtöbbjükből nekem hiányzik a dög. Ez nyilván szubjektiv, de ezeknél sokkal jobb egy E 46-os BMW. Valami nagyon más következik, mit szólnál egy Alfa Romeo GTV-hez? Igaz nem kabrió, de gyönyörű autó, abban van hátul ülés, nem túl tágas, de te írtad, hogy kicsik a gyerekek.  A motorokat figyelembe véve, a 2.0-es motorban van egy ballance tengely, azzal lehetnek problémák, a turbós már jobb, de egy jó szívó motornál nincs jobb, én a 3.0 V6 24 V motorral venném, abban van elég akarat, jól forog, jól megy, és a motorra még ránézni is jó, talán a legszebb motor, amit valaha gyártottak. Ez nem kabrió, de az ebből a kaszniból készült Alfa Spiderben nincs hátsó ülés, viszont a GTV-nek van stílusa.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 29., 07:27 Módosítva: 2014.06.30 07:19
222
 

Tisztelt Totalcar

Pályakezdő fiatal vagyok egy három hónapos kisbabával, az anyagi helyzetem nem igazán kimagasló. Egy huszon plusz éves nem valami megbízható autóval járok. A szüleim megelégelték, hogy állandóan lerobbanok az autóval és a baba születése alkalmából felajánlották, hogy vesznek nekem egy másikat. Az összegből, amit ajánlottak már kijönne pár fapados új autó is. Sok gondolkodás után két típusra szűkítettem a saját listámat. Az egyik egy nulkilométeres, teljesen fapados Dacia Duster. Nagy, biztonságos és nekem tetszik is (az nem zavar, hogy nincs benne klima a mostani autómban sincs.) A másik jelölt használt Toyota Prius lenne. Kb 2,5 millió forint a keret. Az autót naponta használnám kis távra, évente kb. 6000 kilométert vezetek főleg városban. A kis fenntartási költség nagyon fontos szempont. Önök szerint melyik a jobb választás? Vagy ha van estleg más ötletük is, én nyitott vagyok.


Válaszukat előre is köszönöm.

Tisztelettel Attila

Kedves Attila!

2.5 millióért nem vennék klíma nélküli autót. Az első meleg napon, amikor a gyerekről, az anyjáról és önről szakad a víz, megbánná a döntését. A másik dolog, ami miatt verné a fejét a falba, hogy amikor el kell adni az autót, akkor majd senki nem veszi meg a kocsit Öntől, mert nincs benne klíma és nullextrás. Ilyen nagyon alap autó vásárlásakor sokan mondják az ilyen "bölcsességeket", hogy "nem eladni veszem" és "mi is felnőttünk klíma nélkül". Igen, csak azóta eltelt egy kis idő, és megváltoztak az igények, és egyszer minden autó eladó lesz. Én vennék egy Priust, igaz, hogy sokkal öregebb, mint egy új autó, de nagyon megbízható technika, és olcsón fenntartható. Évi hatezer kilométerhez mondanám, hogy vegyen egy használt szívó benzines Dustert, ha annyira tetszik, de nem nagyon van eladó használtan, külföldön pedig drágább, mint nálunk.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 28., 13:10 Módosítva: 2014.06.29 13:29
62
 

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Férjem nyaktól lefelé lebénult, és keresünk olyan autót, melyben őt is tudnánk szállítani. Elektromos kerekesszékkel közlekedik, nem kell átültetni az autó ülésére. A kerekesszék elég nagy: 150 cm hosszú, 80 cm széles, és 140 cm magas a férjemmel együtt. Szeretném, ha nem hátul ülne, hanem átalakítás után mondjuk a második üléssor két szélső ülése közé ő valamennyire "be tudna ülni".

Tudnátok segíteni abban, hogy találjunk egy ilyen 4 fő+kerekesszéket elbíró autót?


Köszönöm
Ági

Kedves Ági!

A kerekesszék nagyon széles, nem fér be a két ülés közé, de 140 centis belmagasság sincs meg jellemzően az átlag autókban, még az egyterűekben sem. Nektek inkább valami teherautóra lenne szükségetek. Én egy VW Transporterre vagy valami hasonlóra gondolok, ezeknek is a hosszú és magas változatára. A normál változat nem biztos, hogy elég magas, a T5-ös és a T4-es határeset, nem tudom, hogy mennyire mértétek pontosan a 140 centit. Az utasteret mindenképpen át kell variálni, két ülés között nincs 80 centi hely, és a 150 centis hosszúság is korlátozza a lehetőségeket, nagy eséllyel nem tudtok két sorban ülve utazni.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Kedves Ági!

 
A választ olvasva, VHB nevű olvasónk küldte ezt a linket. Ez adta az ötletet, és rákerestem a legnépszerűbb német használt autós oldalakon, és elég nagy választékot találtam kifejezetten ilyen célra átalakított "rollstuhl" autókból. Az autoscout keresője sajnos a normál autókkal keverve hozta fel a találatokat, de a mobilén volt 345 darab, kifejezetten ilyen célra átalakított autó. Itthon csak ezt az egyet találtam. Nem mondtad, mennyi a keret az autó megvásárlására, de talán találsz olyat, ami megfelelne nektek. Írtad, hogy nem szeretnéd, hogy a férjed hátul üljön, de talán át lehet az üléssorokat alakítani, hogy ez megoldható legyen. Egy ekkora méretű kerekesszékkel az autóba való bejutás szerintem csak a hátsó ajtón valósítható meg, mert ott a legnagyobb a nyílás, és ott lehet a legjobban rögzíteni az emelő hidraulikát. Létezik még egy ilyen megoldás a bejutásra, de nem fogjátok tudni befordítani a 150 centis kerekesszéket a menetirányba egy ekkora helyen. A MEOSZ honlapján találtam ezt az oldalt, itt van néhány vállalkozás elérhetősége, akik járművek átalakításával is foglalkoznak, ők biztos jobban tudnak segíteni, hogy milyen járművek a legalkalmasabbak erre, milyen típusokat, mennyiért, és hogyan lehet a legjobban átalakítani erre a célra. Valószínűleg abban is tudnak segíteni, hogy milyen támogatásokat lehet igénybe venni az autó átalakításához. Ha a külföldről való beszerzés mellett döntötök, szívesen segítek benne.

-Becsületesnepper-

 

Öreg kombit nagy embereknek

2014. június 26., 15:49 Módosítva: 2014.06.27 15:17
2
 

Kedves Nepperűző!

Szorult helyzetben vagyok, aminek a következő okai vannak. Jelenleg egy 1.6-os benzines Peugeot 405 kombim van 1992-ből. Hat évvel ezelőtt vettem 100 000 ért, de már akkor sem volt túl csili-vili állapotban, és azóta még jobban el lett használva. Ettől függetlenül a családdal nagyon szeretjük, mert nagy és kényelmes, nem üli szét benne az ember magát. Csak sokat fogyaszt (átlagban 10 liter!) és zabálja az olajat.

A helyzet az, hogy egy hónap múlva lejár a műszakija, és nem terveztem, hogy levizsgáztatom, mert az kb. 300 000 zsetonba kerülne, ami ezért az öreglányért már egy kicsit sok. Így amellett döntöttem, hogy veszek egy másik, hasonló kategóriájú gépet, csak nem tudom még hogy mit. A keret is nagyon szűkös, 200 000-250 000, max 300 000, de akkor már átírva, mindennel együtt, cakkundpakk. A lényeg, hogy kényelmesen elférjünk benne (min. 4 fő, átlagban 95 kg/fő+180cm) beférjen három kapa, adott esetben rotátor, vagy tíz láda paradicsom. Fontos még az is hogy 6-7 liter körül egyen, mert most igazán fogunkhoz kell hogy verjük a garast.

Eddigi potenciális kocsik közé tartozik egy 90-es évjáratú malac Passat, Ford Escort kombi, Renault Laguna (régebbi, '94-es). Te mit ajánlasz? Mire kell vigyázni ezeknél a kocsiknál? Persze még azt is tudni kell, hogy  kb. négy évre kell a kocsi, mert utána veszünk egy normálisat, ezért most még belefér egy négykerekű gumicsizma is. Chrysler Voyagerről vélemény, nagyon sokat eszik (csak mert olyat tudok olcsón)?


Előre is köszönöm a választ, és nagyon várom:
Szakzsargon

Kedves Kérdező!

A Ford Escort ennyi idősen már tud rohadni, különös tekintettel a hátsó futómű fölött a hossztartók, sárvédők, küszöbök, ajtók alja. Ha nincs elrohadva, akkor jó lehet, de vigyáznod kell az alvázvédelemre, és akkor ki tudod vele húzni. Ebből benzinest vennék inkább, mint dízelt. A Lagunánál az a gond, hogy elég extrásak voltak annak idején, tele vannak mindenféle elektromos kütyüvel, de ezek mára csak mint potenciális hibaforrások jelentenek valamit. Ezt alátámasztják a Népítéletek is.Van belőlük egy-két jó, de alapvetően elég csúnyán meg vannak öregedve. Ezt is hagynám. A leveledet olvasva nekem is először a malac Passat jutott eszembe, aztán láttam, hogy neked is.
A képen szereplő példány nem a 300 ezer alatti kategória. Winkler fotózta az idei Wörthersee GTI találkozón. A képre kattintva megnyílik a cikk.
A képen szereplő példány nem a 300 ezer alatti kategória. Winkler fotózta az idei Wörthersee GTI találkozón. A képre kattintva megnyílik a cikk.
Én ezt venném, nekem is volt saját használatban több darab, egy igazi igás ló. Ezek is le vannak élve a korukból adódóan, de lehet még vállalhatót találni. Jó az 1.6 td és az 1.9 td is, az 1.6-os jobban megy és jobban is fogyaszt, de ebből van kevesebb. néha lehet még klímásat is találni.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Normális kormányzású fiatalt

2014. június 23., 14:44 Módosítva: 2014.06.24 16:26
1
 

Előző autom egy 1999-es Focus volt. A kormányával teljesen meg voltam elégedve, éreztem, hogy mennyire csúszós az út, stb. Most újabb autót szeretnék, azonban, amennyi új autót vezettem (Pl. Opel Corsa, Auris, Hyundai Sonata (USA)) bórzasztó kormáynzásúak. Ha megpörgetem a kormányt, az lendülettől fordul egy kört, és közben lehet hallani, ahogy a fogaskerekek zúgnak. A benne levő villanymotor kb. ezerszeres áttétellel dolgozik, és nagy a tehetetlensége, emiatt nem érzem az útat a kezemben. Állítólag előnyösebb, ha a kormányszervó a fogaslécnél van, és nem a kormány mögött. Nem találok infót arról, hogy melyeknek van ilyen.

Kérdésem, hogy a mai, négy évnél fiatalabb autok közül melyeknek van a régi Focus-hoz hasonlító kormányzása? Lehetőleg gyors benzines autót szeretnék, maximum tizenegy másodperc alatt gyorsuljon százra.


Előre is köszönöm.

Kedves Kérdező!

Ha valami olyan autót szeretne, aminek nem döglött a kormánya, akkor valami sportosabb modellt néznék. A válasz megfogalmazásához nagy segítség lett volna, ha a kérdésében elmondja, hogy mekkora autót szeretne, hány ajtó kell, és mennyi pénze van rá.  Így eszembe jut a Ferrari 458 Italia, vezetni nem vezettem, de a Csikósnak, meg a Pistának elhiszem, hogy jó  a kormánya. Komolyra fordítva a szót, írja össze a kocsikat, amik tetszenek, belefér a költségvetésbe, megfelelő méretűek, elég rajtuk az ajtó, és keressen rá a tesztekre a Totalcaron, valószínűleg volt már tesztelve, és ott az is le lesz írva, hogy milyen volt vezetni.  Én nem nagyon ülök négy évnél fiatalabb autókban (és a megadott paraméter rendszer is hiányos), ezért nem tudok a dologhoz érdemben hozzászólni, hozzám az autók jellemzően idősebb korban kerülnek. A gyorsulási adatokban segít a gugli. Ja, és ehhez a négy évnél fiatalabb dologhoz sem ragaszkodnék, ha jó vezethetőséget szeretnék, mert ez jelentősen beszűkíti a lehetőségeit.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 21., 08:30 Módosítva: 2014.06.22 09:17
101
 

Kedves Becsületesnepper!

Autóvásárláshoz szeretném a tanácsodat kérni. A keret 450 ezer forint + az egyéb költségek. Lehetőleg dízelt és hat liter alatti fogyasztásút keresek, mert ingázásra (napi 55 kilométer) használnám (65% főút, 35% város). Vagy esetleg olyat, ami már benzin/gázosra át van alakítva, mert közel lakok a szlovák határhoz. Nem lenne rossz, ha lenne benne ABS és légzsák. Még egy fontos szempont a megbízhatóság és olcsó fenntartás.

Több típust nézegettem már:
Audi 80 1991-ig
Ford Escort
Mercedes 190
Opel Astra F/Corsa B
Peugeot 106 1.5D
Volkswagen Golf II

És van még egy típus, amit nézegetek régebb óta, a Peugeot 205 GTi, mert ennyiért már a jobb állapotúakat is ki lehet fogni, bár ez egyik általam támasztott paraméternek sem felel meg. Sajnos.

Te milyen típust milyen, motorral ajánlanál ebben a helyzetben? Akár ezeken kívül is. És dízelt vagy gázosat?


Válaszodat előre is köszönöm!
Üdv.:
Balázs

Kedves Balázs!

Az Audiban egy régi 1.6-os dízel van, megbízható dolog, csak elmúlt felette az idő. Összetörtek, lelakták őket, de annak idején jó kocsi volt. A Ford Escort tud rohadni, és a dízele nem olyan jó. Merciből kevés a jó, sok a végtelenül leélt hulla, pláne 450-ért, de nem kizárt, hogy szerencséje lesz, és talál valami rendeset. Opelből inkább az 1.5-ös és 1.7-es Isuzu dízellel szereltet vennék, de a rozsdára oda kell figyelni, az Astra a hátsó íveken, a tankajtónál, és a küszöbön szinte kötelezően rozsdásodik. A Golf II már elég öregecske, sok a lelakott rozsdás rom, ugyanazzal az öreg megbízható 1.6-os dízellel, mint az Audi. Én Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 dízelt vennék, nem romlik el, négy liter alatt tud fogyasztani, van belőle klímás.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 19., 08:05 Módosítva: 2014.06.20 14:36
154
 

Kedves Nepperűző!

Egyszer megálmodtam, hogy nyáron nyitott tetővel és Tankcsapdát hallgatva átszelem az országot egy nagyon vagány autóban. Most ott tartok, hogy a félretett pénzem, kb. 1,5 millió Ft., a vagánykodást nem engedi meg nekem. Persze a vágy az megmaradt. Szeretném kikérni véleményét, tanácsát, hogy melyik gyártó modellje után nézelődjek inkább. Audiból találtam dízelmotorosat is, bár attól tartok, hogy hajlamosabb a meghibásodásokra és drágább a szerviz. A BMW alapból csak kétüléses és eléggé lestrapált darabok is itt ott megmutatkoznak.

Másik kérdés, hogy ezek elég idős autók, lassan youngtimerként beszélhetünk róluk. Nem nagyon vagyok jártas a veteránok témájában (van egy 19 éves Felíciám, tucatautó), de van esély arra, hogy garázsolva, jó karbantartással és apró javításokkal megőrizzék értéküket, ill. idővel az még nőljön is?


A válaszát előre is köszönöm.

Tisztelettel
Dániel

Kedves Dániel!

Az Audiban valóban van TDI, de az nem a meghibásodási hajlamáról híres, hanem pont az ellenkezőjéről. A szervizelése egyáltalán nem drága, mert egy nagyon elterjedt motorról van szó. A rendelkezésre álló összegért viszonylag nagy választék van már itthon is, meg kell nézni néhányat, de lehetőleg ne a kínálat aljáról, mert az nagy eséllyel sem szép, sem jó nem lesz. A Z3-ból (itt egy coupe tesztje) másfél millió alatt csak két bal kormányost találtam, így hirtelen, a képen nem látszanak tragikusnak, de látni kellene őket élőben. Az összes öreg autóról elmondható, hogy azok tartják az értéküket, amik már most is jó állapotban vannak, és a gondos tulaj felfogja, hogy mi van a kezében, karbantartja, gondozza. Van egy kicsi fizetőképes réteg, aki hajlandó  a jóért pénzt adni, de csak a tényleg jóért. A közepes vagy lefingott példányok értéke tovább fog esni a bontóig. Mindkét típusról elmondható, hogy nem különösebben ritka autók, ennélfogva nagy érték tartásra, növekedésre nem számítanék, kizárólag a Z3 M-esetében, de az ilyen kis motorosok ára csökkenni fog.
 
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 18., 07:44 Módosítva: 2014.06.19 08:09
72
 

Kedves Nepperűző!

A kérdésem, hogy ha használtautót szeretnék venni amit egy márkaszerviz árul (Dunaautó jelen esetben) úgy, hogy náluk volt szervizelve az autó, akkor – és az állítás szerint minden rendbe van vele – az mennyire hiteles? Hatéves Nissan Micra-ról van szó, de csak 31 ezer kilométer van benne, szerintük garantáltan, ezért is árulják 1,7 millió forintért.

Általánosítva a kérdés. Ha minimalizálni akarom a kockázatot autóvásárlásnál, akkor jól teszem-e, hogy hivatalos márkaszervizből vásárolok, vagy ez csak amolyan optikai megnyugtatása a lelkemnek, mert semmire sem garancia?


Köszönettel
Meznerics Ádám

Kedves Ádám!

Az, hogy márkaszerviz árulja egy autót, még önmagában nem jelent semmit. Ismerek olyan márkaszervizt (elég nagyot), ahol semmivel sem különbek az autók, mint bárkinél a piacon, mert annyit csinálnak velük, hogy beszámítják a használt autót, kitakarítják őket (azt sem különösebben szépen), és kirakják jó drágán. Jöttek már hozzám emberek márkaszervizből úgy, hogy habzott a szájuk az idegtől. A megtekintett autó közepes volt, az eladó flegma, az ár magas (mert ők épp egy saját márkás autót árultak), az árból nem engedtek, és még egy gumiszőnyeget sem akartak hozzá adni. Innentől nekem könnyű dolgom volt, mert csak normálisan kellett velük bánnom, és már meg is vették az autót. A normálisabb szervizek, kereskedések próbálnak kitűnni azzal, hogy jobb szolgáltatást nyújtanak az átlagnál, mert napjainkban csak ez a túlélésük és fejlődésük záloga. Ha ez a Micra tényleg ebben a szervizben volt végig szervizelve, akkor miért ne lehetne elhinni a kilométert és azt is, hogy rendben van az autó (egy 30 ezres futású autónak mi baja lenne?), de ez gondolom látszik majd az állapotán is. Jól ismerem a használt autó kereskedelem működését, de nem lehet leélni úgy az életünket, hogy nem bízunk meg soha senkiben.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 17., 07:50 Módosítva: 2020.08.03 15:59
116
 

Kedves Nepperűző!

Hibrid autó vásárlásán gondolkodom feleségem számára második autónak, többnyire városi használatra. Nagyjából utánanéztem a neten a kocsiknak, de eléggé el vagyok bizonytalanodva. Kérlek, ha tudsz, az alábbi kérdésekben adj tanácsot.

- Először is nem tudom, hogy a hibridek akkumulátora (hajtáshoz) mennyit bír átlagosan, milyen karbantartási költségekkel kell számolnom egy hibridnél? 50.000 km és 4 év alatti kocsikat keresek.

- A keret nem az egekben mozog, így jellemzően a Toyotákat és a Hondákat néztem. A két márka árkategóriája jelentősen eltér tapasztalataim szerint (Auris vs. CR-Z). Emellett a Honda a honlapja szerint nem is értékesít már hibrid autókat újonan. Van ennek vajon valami műszaki oka, vagy csak gazdasági inkább? Óvakodjak a használt Hondáktól? A nagyobb teljesítmény nem motivál, de azért kimehessek autópályára is vele.

- Nem tudom, hogy a városi használatnál érdemesebb-e hibridet, venni, vagy hosszabb távú utakra (töltődik-e városban eleget az akkuja, vagy jellemzően benzinnel fog menni a dugóban)?

- Mire kell egyáltalán rendkívül odafigyelnem egy hibrid autó vásárlásánál?

- A magyar kínálat Hondából elég szegényes, érdemes Németországban nézelődnöm?


Válaszodat előre is köszönöm.

Gábor

Kedves Gábor!

Kezdjük ott, hogy habár nagy Hondabuzi vagyok, azt el kell ismerni, hogy a Toyota hibridje jelenleg a legjobb. Nem kell tartani a Hondától, de a Toyota jobb, ennyi. A Honda CRZ egy hatalmas öngól volt, megcsináltak egy olyan kasznit, ami azt sugallta, hogy a legendás CRX utódja lesz, és ahelyett, hogy beletettek volna egy rendes sport motort, beletettek egy hibrid rendszert. Egy sportautónak látszó tárgyba! Szerintem ez volt az alapvető hiba. Az emberek nem ezt a teljesítményt várták a CRZ formájától, nem is vették, be is kellett szüntetni a gyártást.

A hibrid akkumulátoroktól sokan félnek, pedig nem kell. Jellemzően nem szoktak tönkre menni, ha rendszeresen használva vannak, az akkuk legnagyobb ellensége a hosszabb, akár több hónapos, éves állás. Ha esetleg mégis meghibásodna az akksi, akkor is lehet cellánként cserélni, és mivel nem szokott tönkre menni, ezért nagy mennyiségben lehet a bontóban is venni. Persze ezeket célszerű vásárlás előtt leellenőriztetni. Nem kell tartani az 50 ezer feletti futástól sem, nyugaton sokan taxiznak vele, de nálunk is használják erre a célra néhányan. A hibrideket pontosan a városi használatra találták ki, az a lételemük. A benzin motor rendszeresen be fog kapcsolni, de ez a normális, egyik hibrid sem tud nagy távolságokat megtenni csak villannyal, még akkor sem, ha teljesen fel van töltve az akkumulátor. A fogyasztástól nem kell félni, városban is elmennek öt literrel. Mindig érdemes kint is nézelődni.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 16., 14:59 Módosítva: 2014.06.17 07:59
96
 

Tisztelt Nepperűző!

2000 évek környéki benzines egyterű vásárlásán gondolkodom, főleg Budapestre, max. egymillió forintig. Évi nem több mint 6-7000 kilométert menne vele a nejem+én. Elsősorban a Mazda Premacy 1.9 benzines iránt érdeklődöm, de igen kevés van belőle, nincs sok információ róla még a külföldi oldalakon sem, és a kevés darabszámot alkatrész szempontjából talán hátránynak tekintem.

További típusok, amik szóbajönnek a rövidebb Scenic 1.6 vagy 2.0 benzines, Picasso 1.6  vagy Zafira A 1.6 vagy 1.8. A franciákat a kényelem és biztonság miatt választanám, de a gyakori bosszantó hibáik miatt (legalább 10 éves kocsikról van szó) kicsit félek tőlük. A Zafiráról meg nem tudok sokat, pedig van belőle bőven. Talán a motorjai lomhábbak, és többet is esznek.

Tud-e esetleg valami információval szolgálni a mazda 1.9 benzineséről, illetve mi a véleménye a másik három autóról?


Köszönettel!

Kedves Kérdező!


A Picasso és a Megane esetében is inkább elektromos problémák fordulnak elő, de ha kifog egy olyat, aminek nem tekerték csapágyasra a kilométeróráját, akkor jó lehet. A Zafira esetében az Ecotec motorok ehetik az olajat, de nem tragikus mértékben, ezzel együtt lehet élni. A Premacy egy nagyon jó kocsi, megbízható japán technika, a probléma leginkább a hátsó kerékívek rozsdásodása szokott lenni, ez minden Mazda rákfenéje. Mechanikai illetve elektromos rendellenességek nem jellemzőek. Kopó alkatrészeket lehet hozzájuk kapni, ezek árairól tájékozódjon a webáruházakban.  
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 15., 16:17 Módosítva: 2014.06.16 15:00
4
 

Tisztelt Nepperűző!

Munkát kaptam külföldön, de sajnos kiköltözni családdal nem egyszerű (és nem is olcsó), ezért az olcsóbbik rosszat választottam. Határ mellé költözünk, apa meg ingázik. Költséghatékony autót kell vennünk. Oda-vissza naponta összesen 140 kilométer nem kevés, így hát úgy határoztunk, lecseréljük imádott, hibamentes benzines Picassónkat, és némi pénzt (kb. 1,5 millió forint) rászánnánk egy olyan autóra, ami elvisz, hazahoz és hétvégén azért családozni is tudjunk (beleférjen a fél ház).

Ötleteltünk hogy esetleg kettéosszuk az autóra szánt pénzt  (kb. 2 milliót ahogyan már kikövetkeztethette), de kétmillióért két autót... még egyet is nehéz.
Segitséget kérnék, nincsen alternatíva, már abban is elbizonytalanodtunk hogy a Picassót eladjuk-e, de most jött el az ideje hogy költeni kellene rá, lehet hogy váltanánk (bár imádjuk a kihasználhatóságát), esetleg HDI Picasso?


Előre köszönöm megtisztelő válaszát.

Kedves Kérdező!


Ha elég az egy autó, akkor vennék egy Skoda Octavia II 1.9 PDTDI kombit, abba belefér nemcsak a fél, hanem az egész ház is. Ez jó lenne ingázós autónak is, de én kettőt vennék inkább.  Az első ugyanúgy egy II-es Octavia lenne, de vennék egy olcsóbb autót ingázni. Erre a célra tökéletesen megfelelne egy Citroen Saxo/Peugeot 106 1,5 dízel, az 3,5-4 litert eszik, egyszerű, mint Fekete Pákó, sosem romlik el, és egy ilyen értékű autónál gyakorlatilag mindegy mekkora a kilométer miatti értékvesztés, nem úgy mint egy közel kétmilliós kocsinál. 
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 14., 07:11 Módosítva: 2014.06.15 09:34
525
 

Kedves Nepperűző!

19 éves Ford Escort kombink valószínűleg megérett a cserére, egyre több gond van vele (váltót, lengéscsillapítót mindenképpen cserélni kell) ráadásul vészesen közeledik a műszaki vizsga. A minap úgy hozta a sors, hogy egy autókereskedés előtt parkoltunk le, és megakadt a szemünk egy 2002-es 1.8-as TDDI Ford Focus kombin, egymillióért. A belseje Ford-illatú és tökéletes állapotban van, de ahogy olvasom, ez nem meglepő a sokat futott példányok esetében sem. Rozsdát csak a csomagtartó nyitójánál fedeztünk fel, de tisztában vagyok vele, hogy ez szériaprobléma. Valószínűleg Németországból hozták be (L-es rendszámú), szervizkönyv nem nagyon van.

A szerelőnket ki akartuk csábítani, hogy nézze meg, de ő azt mondta, ne vegyünk Focust, még benzineset sem. Ő Peugeot-t, Renault, VW-t ajánlott, valamint, hogy 7 évesnél semmiképp sem legyen öregebb.

Most teljesen tanácstalan vagyok, főleg azért, mert internet-szerte ódákat zengenek az első generációs Focusokról (még nálatok is), és ráadásul messze jobban tetszik, mint bármelyik másik kombi abból az időszakból. Fáj nagyon a szívem a Focusért, de a férjem nagyon hallgat a szerelőre.

Mit javasolsz, próbáljam mégiscsak rávenni egy benzines Focus kombira (és melyik motorral), vagy van más javaslatod?

Főleg városban használnánk (óvoda-munkahely-óvoda-nyáron telek), minél fiatalabb legyen - tudom, nem szempont, de legyen a szerelőnek igaza :) -, legyen nagyon megbízható alacsony fenntartási költséggel, és 1,2 millióba beleférjen.


Előre is köszönöm a segítséget!
Zsóka

Kedves Zsóka!


Ez a szerelőről szóló rész a kedvencem. "A szerelőnket ki akartuk csábítani, hogy nézze meg, de ő azt mondta, ne vegyünk Focust, még benzineset sem. Ő Peugeot-t, Renaul-t, VW-t ajánlott, valamint, hogy 7 évesnél semmiképp sem legyen öregebb." Gondolom kilométer se legyen benne 100 ezernél több, mert az sem egészséges. A szerelőtök inkább szereljen, ne adjon autó vásárlási tanácsokat, mert ekkora marhaságot rég nem hallottam, ráadásul pont egy hozzáértőtől. Előttem van a kép, ahogy a szerelő a mindentudók magabiztosságával kinyilatkoztat a hívőnek, a férjed meg issza a szent ember szavait, és otthon felmondja a leckét, mit mondott az orákulum. Mi van, ha az autó hétéves lesz, széthullik atomjaira a lámpánál, és eggyé válik az univerzummal? Gondolom a szerelőtök sosem vállal hét évnél idősebb autót, nehogy pont az ő műhelyéből párologjon el az autó, és ne tudjon elszámolni darabra vele. Az úton lévő idősebb autók gazdái biztos valami izraeli, amerikai, szabad kőműves, földönkívüli összeesküvés részesei lehetnek, hogy megy még az autójuk. Gyorsan meg is hirdetem a 12 éves 340 ezret futott Caddy-met nehogy én is megszívjam. (Hogy fog engem szidni a szerelőtök, ha ezt esetleg elolvassa! :-) ) Ha már a szerelő ennyire vágja a témát, megmutathatná a helyet, ahol a hétéves VW kombikat lehet 1,2 millióért venni, mert nekem is kellene tíz darab. Ne hallgassatok a szerelőre, nyugodtan megvehetitek az első generációs Focus-t, ha az tetszik, az egy jó autó. A kínálat teteje felé pedig lehet valódi kilométeres, szervizkönyves példányokat is találni, és nem is kell elkölteni az összes pénzt. Dízelt én nem vennék ilyen óvoda-munkahely-óvoda-telek felhasználásra, jó oda egy 1.6-os benzines is. A csomagtérajtó mellett, meg kell nézni az ajtók alját is, ott is tud rozsdásodni. Ha sikerült találni egy rozsda mentes példányt, érdemes lenne egy alapos üregvédelmet megcsinálni a kocsin, hogy ne is kezdjen el rohadni.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 12., 16:13 Módosítva: 2014.06.13 15:22
11
 

Kedves Nepperűző!

Első (használt) autómat tervezem megvásárolni, elsősorban hétvégi használatra, rövidebb utazásokhoz, kiránduláshoz, de semmiképp sem mindennapi városi araszolgatáshoz. Elsődleges szempont a megbízhatóság, értékállóság, és az alacsony fogyasztás. A keret kb. egymillió forint. Egyértelműen kisautóban gondolkodom, és hosszas kutakodás után az Ön által sokszor emlegetett Honda Jazz vezeti a képzeletbeli listámat. Viszont autókhoz csak alapszinten értő ember lévén kissé elvesztem a hirdetések között. Reális-e az, hogy 990 ezerért kitűnő állapotú, 2003-as 1.4 ls-t kapok kereskedésből, cirka 150.000 km-el, a fényképek alapján sérülésmentesen, majdnem egy százassal többért pedig 2004-es 1.2 s-t apró esztétikai hibákkal, alulról súrolva a bűvös 200.000 km-t, magánszemélytől? Mi a reális ár, és mi az az ár, ami ennél a modellnél már gyanúsan alacsony? Milyen típushibákra érdemes figyelnem az átnézés során? Nem utolsó sorban: van-e jobb alternatíva a leírt igények alapján?


Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel:
M.Rita

Kedves Rita!


Az igazán jó Jazz nem egymillióért van, hanem inkább fölötte, Tesco májkrém árán jellemzően Tesco májkrémet kapunk, nem bélszínt, persze lehet szerencséje. Egy autó reális árát nem lehet így megmondani, látni kell az autót. Kisautó kategóriában szerintem nincs jobb, mint a Jazz. Műszakilag szinte tönkretehetetlen, de az olajcserére oda kell figyelni, akkor örök élet meg egy nap, szinte csak a kopó alkatrészeket kell cserélni. A Jazznek (a hülye tulajon kívül) a rozsda az egyetlen ellenfele, arra kell odafigyelni.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 11., 07:51 Módosítva: 2014.06.12 16:13
343
 

Kedves Nepperűző!

Régóta hangolódom egy 2009-es VW Passat megvásárlására. Kérlek, segíts a döntésemben, melyik modell a megbízhatóbb és alacsonyabb fentartású: a 2.0 TDI vagy a 1.4 TSI?


Előre is köszönöm!
Martin

Kedves Martin!


A 2009-es Passatban már lehet CRTDI és a régebbi PDTDI is. A PD-vel van már óriási tapasztalat, sokan szidják, sok embernek jól működik, elég vegyes a kép, a CR-nek jobb a híre, de az is hozzá tartozik az igazsághoz, hogy a PD-k többet futottak, mert már régebben vannak a piacon. A kis turbósokban nem hiszek, szerintem a modern autógyártás mellék vágány, de majd az idő eldönti. Mindenesetre nekem nem tetszik egy 1.4-es motor egy Passatban. A legjobban egy régi 1.9 TDI-vel járna, de ekkor már nem volt. Ha ragaszkodunk a Passathoz, és a Passat esetében az 1.4 TSI és a dízel közül kellene választani, akkor a dízelt választanám.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 10., 08:05 Módosítva: 2014.06.11 07:59
81
 

Kedves Nepperűző!

Kombi vásárlásához kérnék iránymutatást. Ha már kombi, család miatt nem a legkisebbet keresem. Évi 8-10 ezer kilométert mennénk vele főleg pályán, országúton – mindehhez ehhez jól jönne 110-140 lóerő.

A keret 6-700 ezer lenne; + járulékos költségek. 15 év körüli dízelnél tartanék a sok kilométertől és egy esetleges turbó/adagoló-javítástól, így (1.8, 2.0 szívó) benzinben gondolkodom. A városi fogyasztás kevésbé lényeges, de a szervizigény és -költség nem utolsó szempont.

Japánokhoz vonzódom (Galant, Primera, Mazda 626, Avensis), de tudom, hogy ennyiért csak szemezgetni lehet. Reálisabb lenne valami tömegeset keresni? Mondeo, Passat, 406, Laguna, Vectra?

De bármi másról is meggyőzhető vagyok!


Üdv: Pali

Kedves Pali!


Ezt a japánokhoz való vonzódást teljes mértékben megértem, de való  igaz, hogy kicsi ezekből a típusokból a választék. Én elsősorban egy Avensist vennék a japánok közül, de a többi sem rossz, a rozsdára kell jobban odafigyelni, különös tekintettel a hátsó ívekre. Ha nagyon japánt szeretne, akkor ki kell várni a vételt, előbb-utóbb felkerül valami, ami megfelelő állapotú, gyorsan csak befosni lehet. Ha elmegyünk más irányba, akkor talán a Passatokból van a legnagyobb kínálat, és ugyan nem egy japán, de nem egy probléma kupac, simán vállalható. A Mondóból ennyi pénzért már megjelennek a következő generáció képviselői is, bár a kínálat legalja jellemzően nem feltétlenül a legjobb állapotot takarja, de lehet szerencséje. A 406-osból és a Lagunából is ki lehet fogni jobb példányokat, de az én szívemnek ezek kevésbé kedvesek.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 7., 06:46 Módosítva: 2014.06.08 09:00
3
 

Kedves Nepperűző!

Lehetséges, hogy hamarosan napi 100 kilométert fogok vezetni munka miatt, és egy nagyobb, kényelmesebb, biztonságosabb járműre lesz szükségem. Jelenleg egy 2006-os Suzuki Swift autót vezetek, ami problémamentes, városba tökéletesen elég, de már kicsit unalmas, és szerintem rendszeres ingázásra nem lesz alkalmas. Nagyon régóta szemezek a 2007 utáni Fiat Bravóval. A 120 lóerős T-Jetre, esetleg az alap 1.4 szívó benzinesre gondoltam, dízelre nem, kétmillióig, 2008-2009 évjárat. Népítéletek szerint elég jónak látszik a Bravo, de a turbósról páran lebeszéltek (kettős tömegű lendkerék, turbóhibák stb). Versenyben vannak meg a Kia Ceed és a Hyundai i30 is, ezek az agyam szerint, a Bravo a szívem szerint. Ön mit gondol?


Üdv: Tamás

Kedves Tamás!


A Bravo kevéssé elterjedt, nekem tetszik, de még sosem volt hozzá szerencsém. A T-Jet motorokkal sincs sok tapasztalat, mert a Fiatnak kevéssé viszik a kocsijait, és nem terjedtek el. Meg kellene keresni valami a típushoz tartozó fórumot, és érdeklődni a tapasztalatokról. Ha van kettőstömegű és turbó, az előbb utóbb el is fog romlani, nem tarthat örökké. Ha a tulajnak fa lába van vagy nem törődőm, akkor le is harmadolhatja ezen alkatrészek élettartamát, de kíméletes használattal megsokszorozhatja azt, feltéve, hogy alapjaiban egy jó konstrukció. A Hyundai vagy a Ceed már bizonyított, egy nagyon jól sikerült széria, én inkább ezeket venném, de ha a fórumokon azt mondják, hogy jó kocsi a Bravo, hallgathat a szívére is, de a kettőstömegű, és a turbó javítás még mindig ott van. A szerelem mindig pénzbe kerül.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 6., 07:34 Módosítva: 2014.06.07 06:54
2
 

Tisztelt Becsületesnepper!

A tanácsát szeretném kérni. Párommal tervezünk autót venni, a legfőbb szempont a megbízhatóság és a (mérsékelt pénzből) fenntarthatóság. A keretünk 250-300 ezer fornit. Csodákat persze nem várunk, sokat nézelődtünk, olvastunk és végül az ötajtós 1.3-as Swift Sedan melllett voksoltunk, ezekből nem túl lestrapált darabokat már kapni ennyi pénzért. A gond ott kezdődött, mikor egy autószerelő ismerősőm megmutatta a Mazda 121-es illetve 323-as modelljét a 90-es évekből, és meg kell valljam, látszatra beleszerettünk, ám a fenntarthatóságáról, szervízelhetőségéről nem találtam sok információt.

Bevállalható-e városi közlekedésre a két Mazda modell, vagy fenntarthatóság szempontjából a Suzuki verhetetlen? Ér-e némi plusszköltséget a Mazda kényelme és megbízhatósága, vagy "a gatyám rámenne"?


Tisztelettel: László

Kedves László!


Rengeteg első autós kérdés jön a szerkesztőségbe. Csikós Zsolt kollégánk írt ebből egy három részes cikk sorozatot, mit kell venni 150 ezerig, 300 ezerig, 600 ezerig, érdemes átolvasni.
A Suzuki nem romlik el, de a Mazda sem szokott, van minden kopó alkatrész hozzá az autós boltban, és nem aranyporért. Mindkettőnek egy ellenfele van a rozsda, arra kell odafigyelni. A Suzuki az első kereszttartója szinte mindig lyukas, de a padló, a küszöb, illetve a hátsó futómű bekötési pontja is el tud ájulni. A Mazda hátsó kerékíve híresen tud porladni, de a küszöbökre, és az ajtók aljára is érdemes néhány pillantást vetni. Szerintem annyival nem drágább Mazdával járni.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 4., 16:46 Módosítva: 2014.06.05 11:44
7
 

Tisztelt Nepperűző!

Kisautónk egy 1.4i Citroen C3-as idén lesz 11 éves. 140.000 ezer kilométer van benne. Rendszeresen szervizeltük, amit kellett kicseréltünk, javítottunk. Nagyobb gond sosem volt vele, esztétikailag is szép állapotban van korához képest. Fenntartási költségeivel, fogyasztásával és méreteivel is elégedettek vagyunk. Lecseréljük-e valami fiatalabbra vagy még használjuk pár évig és cseréljünk akkor ha életkörülményeink változása igényli az új, más fajta járművet pl.: egy gyermek érkezése más munka stb.

Jelenleg egymillió forint áll a rendelkezésünkre és az autó eladási ára. Megéri-e most lecserélni, amíg releváns összeget kapunk érte?


Üdv: Ádám

Kedves Ádám!


Ha van egy megbízható, jó állapotban lévő autójuk, akkor minek cserélni, ha semmilyen más körülmény nem teszi szükségessé a cserét. Ennyi idősen az autójuknak nem lesz akkora értékvesztése, de ha lecseréli egy fiatalabbra, drágábbra, annak biztosan nagyobb lesz az értékvesztése, mint a C3-asnak.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 3., 08:13 Módosítva: 2014.06.04 13:43
119
 

Tisztelt Becsületesnepper!

Rövid kérdésem: Honda Jazz vagy Audi A2 egymillió forint körül?

A legrégebbi kedvencem minden szempontból a Honda. A megvásárolni kívánt Jazz 2003. decemberi, a testvéreméké, újonnan vásárolták, 160 ezer km van benne, mindig garázsban állt, nem volt összetörve, LPG-s, ez kevesebb lenne, mint egymillió forint. Egy dolog hiányzik, nincs benne klíma. Néztem egy ilyen futásteljesítményű példányt, aminek a műszerfala csillogott a szilikontól, a kormány símára kopott. A testvéreméké kifogástalan, mintha új lenne.

Nagyjából ennyi pénzért lehetne megvásárolni az Audit is (esetleg külföldről, 2001-es évjáratúakat), de a rengeteg utánajárás, és esetleges csalódás lehet, hogy nem ér annyit, hogy azokban már alapfelszereltségként kínálják a légkondícionálót (ami számomra nem annyira fontos, inkább a későbbi eladásnál gondoltam rá, hogy keresni fogják).


Válaszát előre is köszönöm!
Gábor

Kedves Gábor!


A klíma nem csak azért fontos, mert egyszer majd eladó lesz az autó, hanem 40 fokban jó érzés, ha az ember a saját levében utazik, ha már elkölt egymilliót. A Honda, és ezen belül a Jazz mindig a szívem csücske volt. Kívül kicsi, belül nagy, nem romlik el, keveset fogyaszt. Gáz szettet szerintem fölösleges berakni egy hat litert fogyasztó autóba. A Honda karosszériájára kell figyelni az öregebb példányoknál, itt már elindulhat néhány pörsenés. A Jazz kormánya egyébként nagyon tud porlani, mert olyan az anyaga, nem kell feltétlenül sok kilométer hozzá. Nézzenek meg másik klímás autót is, nem csak a testvéréé és a szilikonos van az országban, lehet még jót venni. A prémium márkákért különösebben sosem lelkesedtem, de az A2-őt nagyon kedvelem. Az Audi törpéje annak idején iszonyú drága volt az alumíniumból gyártott karosszéria miatt, kevés is fogyott belőle, mára kult autó lett belőle, a jó állapotú példányoknak nem nagyon megy lefelé az ára. Vétel előtt érdemes meggyőződni arról, hogy az esetleges sérüléseket hogy javították meg, mert az alumínium kasznit nem lehet csak úgy kikalapálni, mint a vasat. Ha a váz is sérült volt, az egy keményebb dió, de a minimálisan sérült elemeket is csak cserélni lehet, mert az alu azonnal megnyúlik. Nem egy esetben láttam olyan javítást, ahol mégis megpróbálták a lehetetlent, persze rossz lett, és az egyenetlen ajtókat  gittből faragták ki. Lehet hozzá bontott alkatrészeket kapni, ettől nem kell megijedni, a műszaki része pedig sima VW csoportos dologból áll, nem egy ördöglakat. Mindkettő jó, de a Jazz szerintem nagyobb belül, és a motorja, váltója is jobb, mint az A2-esé.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 2., 08:14 Módosítva: 2014.06.03 08:16
50
 

Tisztelt Nepperűző!

Golf kombinkat (2000, 1.4) cserélnénk nagyobbra, ehhez kérném a segítségét. 4-5 nagy ember+sok cucc (kombi a hátsó lábtér illetve középső ülés miatt nem szimpatikus), gyakran kerékpárok szállítása lenne a feladat, variálható utastér előny.

Néztünk egyterűeket (sharan-galaxy-seat (90-110tdi, vagy újabb pdtdi)), dobozos furgonokat (ford connect (tdci), partner (ennek nem igazán ismerem a motorjait, hdi-re a többihez képest magasabb fogyasztást találtam) ...). A limit 1.500.000 Ft.

Cél a megbízhatóság és alacsony fenntartás. (kettős tömegűt egyiknél se lehet megúszni ha jól tudom) Ön mit választana, vagy milyen egyéb alternatívákat javasol? Mit érdemes tudni a fenti típusokról-motorokról? TDI-ről sok jót hallottam, tdci-nél viszont befecskendezőre panaszkodnak sokan.


Előre is köszönöm a segítséget.
-Péter

Kedves Péter!


Én vennék egy Galaxy/Alhambra/Sharan-t, az 1.9 PDTDI egy jó konstrukció. Ezeknél a buszoknál van néhány típushiba. A féltengely a hosszú oldalon szokott rendetlenkedni, van, hogy a ricni jön le a tengelyről vagy elkezd miatta bizonyos fordulaton remegni az autó. A féltengelyek állapotát célszerű vásárlás után ellenőrizni. A légtömegmérő is megadhatja magát, ennek a cseréje sem nagy költség. Mint minden turbós autón, a turbó itt is meghibásodhat, de az élettartamát lehet befolyásolni megfelelő használattal. Megvárjuk míg megfelelően bemelegszik a motor, és csak utána kezdjük nyomni a gázt, illetve autópályázás esetén nem állítjuk le a motort azonnal, és ezáltal a turbót is, hanem hagyjuk járni a motort, és visszahűtjük a turbót. Autópályán a legnagyobb veszély a turbóra, ha megállunk tankolni. Amikor látom, hogy ki kell állnom tankolni, elkezdek kicsit lassabban menni, a kút előtt a váltót kiveszem üresbe, és alapjáraton hagyom gurulni az autót. A kettőstömegű lendkerék cseréjét be kell kalkulálni, ma már szinte mindenben van. Akinek manuális váltója van, az kettőstömegűt és kuplungot cserél, akinek automatája van, az váltót javíttat, ilyen ez a popszakma.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. május 31., 13:00 Módosítva: 2014.06.01 13:18
2
 

Kedves Becsületesnepper!

Szeretett, 98-as évjáratú 1,4-es G Astrámat sok évi szolgálat után lecserélném.

Keretfeltételek:

- 1-1,5 M Ft vételár + költségek
- 195 cm magasságommal kényelmes legyen hosszú utakon is
- Ne legyen lomha
- Megbízható legyen, és lehetőleg ne kapjak agyvérzést a szervizköltségek árszínvonalától

Eddig szóba jött:

- Opel Signum 2,2 benzines és 1,9 dízel
- Ford Focus 1,6 TDCI
- Audi A4 Avant 1,8 turbó (itt bizonytalan vagyok, benzines, vagy dízel lenne jobb választás)

A dízelektől tartok, mivel aggódok, hogy az előző tulaj felelőtlen használatából kifolyólag 10 ezer km után megáll alattam az autó, vagy valami hasonló, szóval inkább a benzines felé húznék, azzal eddig sem volt negatív élményem.

Előre is nagyon köszönöm a segítségét.


Üdvözlettel:
Tamás

Kedves Tamás!


Én magam is 191 centi vagyok, a problémáját első kézből ismerem. Az A4 és a Focus nem jutna eszembe, ha egy langaléta sofőr autót keres. Ha a G Astrában elfért, akkor ezekben is el fog, de gondolom azért váltana, hogy egy kicsit kényelmesebben utazzon. Lenyomtam három nap alatt 3800 kilométert a feleségem 206-os Peugeot-jában, kibírtam, nem volt semmi különösebb kínom, de hosszú távra azért nagyobbat vennék én is. Ha a Signum szóba jött, gondolkodjon a Vectra C-n vagy egy Ford Mondeón is, mindháromban nagy a hely hátul is, a hozzánk hasonló méretű emberekből elfér bennük négy kényelmesen, és még csomagtér is van. Mondeóból inkább benzinest vennék, egy esetleges befecskendező rendszer javítás már nagyon sokba kerül az autó vételárához képest. Az Opelben lévő 1,9-es dízel jó motor, de ennyi idősen már ki tudja mennyit tekertek vissza rajtuk. Ha szerencséje van, jól járhat azzal is, de egy benzinessel kisebb a kockázat. A 2,2-es jó nyomatékos motor, de előfordulhatnak vezérműlánc problémák, ezt célszerű vásárlás után leellenőrizni, szükség esetén cserélni.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. május 30., 12:46 Módosítva: 2014.05.31 13:05
16
 

Kedves Nepperűző!

1998 óta van saját autóm. Az ismerősi körben engem szoktak kérdezni autóvásárlás előtt, de most eljutottam oda, hogy a magam részére sem tudok választani. Két éve jár a család egy Ford Focus kombival. Imádom, hogy minden elfér benne (ezért vettük), a fogyasztása sem sok, de...!

Előtte tíz évig japán autóim voltak. Hat év Suzuki után négy év Almera. Azt sem tudom, milyen izzók kellettek bele, mert nem kellett soha semmit javítani a kötelezőkön kívül. A Forddal sajnos már más a helyzet. Nem mondom, hogy nagyon fájó, de hogy egy évben 3-4 szerviz apróságok miatt, és átlagban havonta valamelyik fényszóróizzó cseréje, ez nekem nem normális, hiába mondja minden hozzáértő, hogy "ez ilyen". Gondolom kiderült, nem autóversenyző vagyok az utakon, egy "frászmentes" családi autót keresek, nem kábeleket szeretnék vásárolni, de mondjuk a klíma legyen alap. A döntésem, hogy vissza a japánokhoz. Itt viszont megállt a tudományom. Mazda, Nissan, Toyota, esetleg Honda? Tanácstalan vagyok teljesen. Keret a 2003-as Focus ára lenne, tudom ez nem sok, de nem is új autóban gondolkozom. Az sem lenne baj, ha az átírás és olajcsere még beleférne.


Köszönettel:
Tamás

Kedves Tamás!


Egy kicsit pontosabban leírhatta volna a Focus-t, mert 600 ezertől 1,3 millióig vannak Focus kombik, meg látni is kellene a kocsit, hogy be lehessen lőni az árát. Vegyünk egy normális állapotút,  számoljunk 900 ezerrel, ebből lejön még mondjuk 120 ezer, a maradék 780 ezerből azért már találni autót. Elsőnek a Honda Accord 1999-2003-ig gyártott szériája jut eszembe, nekem még a mai napig tetszik ez a forma, megbízható autó, kb. az égőcsere szokott velük történni. A Mazdáknál a 323F, a Premacy és a 626 jut eszembe, de egy dologra nagyon oda kell figyelni a Mazdák esetében. A hátsó sárvédő ívek gyalázatos módon tudnak rohadni, ez a legtipikusabb probléma velük, különösen idősebb korukban. A Nissanok sem elromlós autók, az első generációs Almerák nagyon jól sikerültek, a második szériánál váltó gondok előfordulhatnak, egyébként ezek is jók. A Primerák szintén jók, a második generációt néhányan szidják, ott előfordulhatnak olajszivárgások a kormányműnél, és az olajcserére kell figyelni, különösen az 1,8-as motoroknál, mert leragad a dugattyúgyűrű, és megeszi az olajat. Célszerű 8-10 ezrenként cserélni, akkor jó lesz. A Toyota az Toyota, sokat bírnak, még a gondatlan üzemeltetést is eltűrik bizonyos határok között. Én egy Accordot vagy egy Avensist vennék.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 
2014. május 28., 06:37 Módosítva: 2014.05.29 06:45
208
 

Tisztelt Nepperűző!


Autóvásárlás előtt állok, amire nagyjából 1,5 m. Ft. a keretem, az átíratás költségein felül.

Szakmámból kifolyólag sok esetleges leendő ügyfél lát mozogni az autómmal, ezért fontos számomra az, hogy az autóm is azt mutassa: profi vagyok abban amit csinálok. Szintén marketing szempontból az sem baj, ha kicsit különleges az autó és mindenképp modernebb, időtálló forma legyen. Ezt tekintve biztos vagyok benne, hogy nem akarok menőzős, "maffiás" (Mercedes, BMW), vagy suhancos (Honda Civic, Swift és társai) benyomást keltő autót.

Kritérium még a tágas beltér lényegében csak a vezetőülés tekintetében, hogy a 190 centimmel kényelmesen elférjek. Általában egyedül utazok és a csomagtartó nagysága sem nagyon fontos. Természetesen esetemben sem maradhat ki a kedvező fogyasztás és fenntarthatóság fontossága. Egyébként túlzottan sok km-t nem megyek. Inkább hétvégén 1-1 hosszabb út, hétköznap pedig rövidebb távok, így nem feltétlenül ragaszkodnék a dízelhez.

Amik eddig tetszenek:

Honda Accord
Saab 9-5 (erős bizsergés a forma láttán)
Ford Mondeo

De ha ezeken kívül van még ötlete azt nagyon szívesen meghallgatnám.


Köszönöm!
Péter

Kedves Péter!


A Honda Accordot én is nagyon szeretem, jól néz ki, nem romlik el, és a benzinesek sem szik le az ember fejét. A 9-5-ös már sokkal több gondoskodást igényel, olyan, mint egy Alfa, folyamatos odafigyelést és karbantartást igényel, akkor jó. Vannak a márkának hívői, akik megbocsájtják az autónak, hogy többet kell költeni rá. Mondeo szintén megbízható autó, óriási helykínálattal, ebből mindenképp benzinest vennék. Nálam Honda, Ford, Saab a sorrend.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-