Tisztelt Becsületes Nepper!
Napi 150 kilométert kell összesen ingáznom a munkahelyem miatt. Sajnos úgy alakult a családi életem, hogy eddigi Kia Ceed 1,4 SW-ről le kell mondjak. Két lehetőség előtt állok. A keret kb 1,5 millió Ft plusz a szokásos ráhagyás. Egyfelől nagyon szívesen töltenék el mindennap 2 órát egy Toyota Avensisben, kétliteres dízel motorral. Találtam is ránézésre megkímélt, de 200 ezer+ km-s példányt 2002-ből. Viszont úgy alakult, eladó lett a családi anno újonnan vásárolt 1,3-as benzines Yaris 2007-ből. Kérdésem, hogy melyiket érdemesebb ilyen használatra megvenni, a nagyobb és kényelmesebb használt és dízel Avensist vagy a kisebb, garantált 44 ezer km-s, ismert előéletű, de benzines és nem egy pályaördög Yarist? A régebbi, egyszer majd jobban szervíz igényes, takarékosabb dízel vagy a kis benzines, de pályán nem annyira takarékos családi kocsi? Magam testesebb fickó vagyok, így ránézésre az Avensisben jobban elférnék.
Válaszát előre is köszönöm!
üdv,
Ádám
Kedves Ádám!
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Olyan autót szeretnék, ami sportos, jól gyorsul, dinamikus, rugalmas, élmény vezetni, de nem fogyaszt sokat (városban max. 8-9 liter). Emellett megbízható, és a kötelező szervízeken túl hosszabb távon (akár 5-10 év) sem tartogat nagyobb meglepetéseket.
Nyitható panorámatetős vagy napfénytetős változatok előnyben. Lehetőleg ne legyen 7 évnél idősebb és relatíve kevés kilométer legyen benne. Évi 15-20 ezer kilométert megyek, leginkább városban, de szeretem ha az autópályán is van még tartalék az autóban.
Szimpatikus a VW 160 LE-s, 1.4 TSI motorja egy 2008-2009-es a 6-os Golfban vagy Siroccoban, (lehetőleg DSG-vel és napfénytetővel). Ezekből 60-90 ezer kilométerrel már lehet behozni 3,5 millió Ft-ért. Az EOS élményszerű vezetéséhez ugyanezt a motort már kevésnek tartom. Tetszik a BMW négyajtós 320d-je, 2007-es évjárattól, jó felszereltséggel (ülésfűtés, tempomat, napfénytető), 100 ezer kilométer körüli futásteljesítménnyel behozható ebben az árkategóriában.
Olcsóbb, nagyon megbízható, de nem igazán sportos a Honda Accord 2.2 ctdi (2006-2008). Az élményszerű vezethetőség és fenntartás szempontjait figyelembe véve melyik lehet jó választás? Esetleg mi mást tudna ajánlani?
Köszönettel:
Gábor
Kedves Gábor!
Üdvözlettel,
Kedves Nepper!
39 éves kétkislányos apuka vagyok, egy dízel kombi Octavia boldog tulajdonosa. Néha rámjön, hogy le kéne cserélni a Skodát, aztán mindig rájövök hogy nincs értelme, mert az Octavia nem fogyaszt, minden belefér, és soha nem romlik el, amikor mégis költeni kell rá, akkor is legfeljebb tízezreket. Így aztán mostanában az feszít, hogy inkább mellé kéne venni valami dögöset. Soha nem volt még olyan autóm amit megbámulnak, hát most szeretnék egyet!
Nem kell a sok lóerő, viszont legyen élvezetes vezetni, kapjak miatta elismerő pillantásokat, és lehetőleg legyen kabrió, vagy legalább targa! Az eddig posztok alapján erre az azonnali válasz a Mazda MX5 lenne, azonban azzal nem tudom suliba vinni a lányokat, tehát szükség volna a hátsó üléssorra is.
Eszembe jutott még az E36 kabrió, de a BMW-s szubkultúra nagyon taszít, semmi procikám nem "béjemvés". Minderre van bő kétmillió forintom. Mivel ezt az Octavia mellé venném (és az asszonynak is van egy Yarisa), fogyasztás és üzemeltetési költségek hidegen hagynak.
Segíts kérlek!
Gábor
Kedves Gábor!
A BMW valóban kézenfekvő megoldás lenne, abban még van rendes méretű hátsó ülés is. Én nagyon szeretem a BMW-ket, különösen a kupékat. Ebben a BMW-s szubkultúrában van egy réteg, akivel én sem akarnék azonosulni, de ha normálisan használod az autódat, nem fognak azonosítani velük. A kabrióknál nem jellemző a normál méretű hátsó ülés, mert a kabriózás nem a gyerekszállításról szól, hanem a dögös formáról, és igazán dögös formát két ülésesből lehet csinálni. Ennyi pénzért már kehet venni E 46-os BMW-t is, ami sokkal jobb, szebb, mint az E 36-os, és egy rendes motorral még megy is. A BMW még négy ülésesen is jól néz ki, de ha nagyon nem kívánod a BMW-t, akkor van még az Audi, Peugeot 206 CC, 307 CC, Opel Astra Bertone, VW Golf, VW Beetle, Mercedes CLK, SL, Mitsubishi Colt, Saab 9.3, Renault Megane, PT Cruiser Volvo C 70. Ezek közül némelyik kifejezetten csajos, némelyikben jelképes hátsó tér van, de legtöbbjükből nekem hiányzik a dög. Ez nyilván szubjektiv, de ezeknél sokkal jobb egy E 46-os BMW. Valami nagyon más következik, mit szólnál egy Alfa Romeo GTV-hez? Igaz nem kabrió, de gyönyörű autó, abban van hátul ülés, nem túl tágas, de te írtad, hogy kicsik a gyerekek. A motorokat figyelembe véve, a 2.0-es motorban van egy ballance tengely, azzal lehetnek problémák, a turbós már jobb, de egy jó szívó motornál nincs jobb, én a 3.0 V6 24 V motorral venném, abban van elég akarat, jól forog, jól megy, és a motorra még ránézni is jó, talán a legszebb motor, amit valaha gyártottak. Ez nem kabrió, de az ebből a kaszniból készült Alfa Spiderben nincs hátsó ülés, viszont a GTV-nek van stílusa.Üdvözlettel,
Tisztelt Totalcar
Pályakezdő fiatal vagyok egy három hónapos kisbabával, az anyagi helyzetem nem igazán kimagasló. Egy huszon plusz éves nem valami megbízható autóval járok. A szüleim megelégelték, hogy állandóan lerobbanok az autóval és a baba születése alkalmából felajánlották, hogy vesznek nekem egy másikat. Az összegből, amit ajánlottak már kijönne pár fapados új autó is. Sok gondolkodás után két típusra szűkítettem a saját listámat. Az egyik egy nulkilométeres, teljesen fapados Dacia Duster. Nagy, biztonságos és nekem tetszik is (az nem zavar, hogy nincs benne klima a mostani autómban sincs.) A másik jelölt használt Toyota Prius lenne. Kb 2,5 millió forint a keret. Az autót naponta használnám kis távra, évente kb. 6000 kilométert vezetek főleg városban. A kis fenntartási költség nagyon fontos szempont. Önök szerint melyik a jobb választás? Vagy ha van estleg más ötletük is, én nyitott vagyok.
Válaszukat előre is köszönöm.
Tisztelettel Attila
Kedves Attila!
Üdvözlettel,
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. Férjem nyaktól lefelé lebénult, és keresünk olyan autót, melyben őt is tudnánk szállítani. Elektromos kerekesszékkel közlekedik, nem kell átültetni az autó ülésére. A kerekesszék elég nagy: 150 cm hosszú, 80 cm széles, és 140 cm magas a férjemmel együtt. Szeretném, ha nem hátul ülne, hanem átalakítás után mondjuk a második üléssor két szélső ülése közé ő valamennyire "be tudna ülni".
Tudnátok segíteni abban, hogy találjunk egy ilyen 4 fő+kerekesszéket elbíró autót?
Köszönöm
Ági
Kedves Ági!
A kerekesszék nagyon széles, nem fér be a két ülés közé, de 140 centis belmagasság sincs meg jellemzően az átlag autókban, még az egyterűekben sem. Nektek inkább valami teherautóra lenne szükségetek. Én egy VW Transporterre vagy valami hasonlóra gondolok, ezeknek is a hosszú és magas változatára. A normál változat nem biztos, hogy elég magas, a T5-ös és a T4-es határeset, nem tudom, hogy mennyire mértétek pontosan a 140 centit. Az utasteret mindenképpen át kell variálni, két ülés között nincs 80 centi hely, és a 150 centis hosszúság is korlátozza a lehetőségeket, nagy eséllyel nem tudtok két sorban ülve utazni.
Üdvözlettel,
Kedves Ági!
Kedves Nepperűző!
Szorult helyzetben vagyok, aminek a következő okai vannak. Jelenleg egy 1.6-os benzines Peugeot 405 kombim van 1992-ből. Hat évvel ezelőtt vettem 100 000 ért, de már akkor sem volt túl csili-vili állapotban, és azóta még jobban el lett használva. Ettől függetlenül a családdal nagyon szeretjük, mert nagy és kényelmes, nem üli szét benne az ember magát. Csak sokat fogyaszt (átlagban 10 liter!) és zabálja az olajat.
A helyzet az, hogy egy hónap múlva lejár a műszakija, és nem terveztem, hogy levizsgáztatom, mert az kb. 300 000 zsetonba kerülne, ami ezért az öreglányért már egy kicsit sok. Így amellett döntöttem, hogy veszek egy másik, hasonló kategóriájú gépet, csak nem tudom még hogy mit. A keret is nagyon szűkös, 200 000-250 000, max 300 000, de akkor már átírva, mindennel együtt, cakkundpakk. A lényeg, hogy kényelmesen elférjünk benne (min. 4 fő, átlagban 95 kg/fő+180cm) beférjen három kapa, adott esetben rotátor, vagy tíz láda paradicsom. Fontos még az is hogy 6-7 liter körül egyen, mert most igazán fogunkhoz kell hogy verjük a garast.
Eddigi potenciális kocsik közé tartozik egy 90-es évjáratú malac Passat, Ford Escort kombi, Renault Laguna (régebbi, '94-es). Te mit ajánlasz? Mire kell vigyázni ezeknél a kocsiknál? Persze még azt is tudni kell, hogy kb. négy évre kell a kocsi, mert utána veszünk egy normálisat, ezért most még belefér egy négykerekű gumicsizma is. Chrysler Voyagerről vélemény, nagyon sokat eszik (csak mert olyat tudok olcsón)?
Előre is köszönöm a választ, és nagyon várom:
Szakzsargon
Kedves Kérdező!
A Ford Escort ennyi idősen már tud rohadni, különös tekintettel a hátsó futómű fölött a hossztartók, sárvédők, küszöbök, ajtók alja. Ha nincs elrohadva, akkor jó lehet, de vigyáznod kell az alvázvédelemre, és akkor ki tudod vele húzni. Ebből benzinest vennék inkább, mint dízelt. A Lagunánál az a gond, hogy elég extrásak voltak annak idején, tele vannak mindenféle elektromos kütyüvel, de ezek mára csak mint potenciális hibaforrások jelentenek valamit. Ezt alátámasztják a Népítéletek is.Van belőlük egy-két jó, de alapvetően elég csúnyán meg vannak öregedve. Ezt is hagynám. A leveledet olvasva nekem is először a malac Passat jutott eszembe, aztán láttam, hogy neked is.Üdvözlettel,
Előző autom egy 1999-es Focus volt. A kormányával teljesen meg voltam elégedve, éreztem, hogy mennyire csúszós az út, stb. Most újabb autót szeretnék, azonban, amennyi új autót vezettem (Pl. Opel Corsa, Auris, Hyundai Sonata (USA)) bórzasztó kormáynzásúak. Ha megpörgetem a kormányt, az lendülettől fordul egy kört, és közben lehet hallani, ahogy a fogaskerekek zúgnak. A benne levő villanymotor kb. ezerszeres áttétellel dolgozik, és nagy a tehetetlensége, emiatt nem érzem az útat a kezemben. Állítólag előnyösebb, ha a kormányszervó a fogaslécnél van, és nem a kormány mögött. Nem találok infót arról, hogy melyeknek van ilyen.
Kérdésem, hogy a mai, négy évnél fiatalabb autok közül melyeknek van a régi Focus-hoz hasonlító kormányzása? Lehetőleg gyors benzines autót szeretnék, maximum tizenegy másodperc alatt gyorsuljon százra.
Előre is köszönöm.
Kedves Kérdező!
Ha valami olyan autót szeretne, aminek nem döglött a kormánya, akkor valami sportosabb modellt néznék. A válasz megfogalmazásához nagy segítség lett volna, ha a kérdésében elmondja, hogy mekkora autót szeretne, hány ajtó kell, és mennyi pénze van rá. Így eszembe jut a Ferrari 458 Italia, vezetni nem vezettem, de a Csikósnak, meg a Pistának elhiszem, hogy jó a kormánya. Komolyra fordítva a szót, írja össze a kocsikat, amik tetszenek, belefér a költségvetésbe, megfelelő méretűek, elég rajtuk az ajtó, és keressen rá a tesztekre a Totalcaron, valószínűleg volt már tesztelve, és ott az is le lesz írva, hogy milyen volt vezetni. Én nem nagyon ülök négy évnél fiatalabb autókban (és a megadott paraméter rendszer is hiányos), ezért nem tudok a dologhoz érdemben hozzászólni, hozzám az autók jellemzően idősebb korban kerülnek. A gyorsulási adatokban segít a gugli. Ja, és ehhez a négy évnél fiatalabb dologhoz sem ragaszkodnék, ha jó vezethetőséget szeretnék, mert ez jelentősen beszűkíti a lehetőségeit.Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Autóvásárláshoz szeretném a tanácsodat kérni. A keret 450 ezer forint + az egyéb költségek. Lehetőleg dízelt és hat liter alatti fogyasztásút keresek, mert ingázásra (napi 55 kilométer) használnám (65% főút, 35% város). Vagy esetleg olyat, ami már benzin/gázosra át van alakítva, mert közel lakok a szlovák határhoz. Nem lenne rossz, ha lenne benne ABS és légzsák. Még egy fontos szempont a megbízhatóság és olcsó fenntartás.
Válaszodat előre is köszönöm!
Üdv.:
Balázs
Kedves Balázs!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Egyszer megálmodtam, hogy nyáron nyitott tetővel és Tankcsapdát hallgatva átszelem az országot egy nagyon vagány autóban. Most ott tartok, hogy a félretett pénzem, kb. 1,5 millió Ft., a vagánykodást nem engedi meg nekem. Persze a vágy az megmaradt. Szeretném kikérni véleményét, tanácsát, hogy melyik gyártó modellje után nézelődjek inkább. Audiból találtam dízelmotorosat is, bár attól tartok, hogy hajlamosabb a meghibásodásokra és drágább a szerviz. A BMW alapból csak kétüléses és eléggé lestrapált darabok is itt ott megmutatkoznak.
Másik kérdés, hogy ezek elég idős autók, lassan youngtimerként beszélhetünk róluk. Nem nagyon vagyok jártas a veteránok témájában (van egy 19 éves Felíciám, tucatautó), de van esély arra, hogy garázsolva, jó karbantartással és apró javításokkal megőrizzék értéküket, ill. idővel az még nőljön is?
A válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel
Dániel
Kedves Dániel!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
A kérdésem, hogy ha használtautót szeretnék venni amit egy márkaszerviz árul (Dunaautó jelen esetben) úgy, hogy náluk volt szervizelve az autó, akkor – és az állítás szerint minden rendbe van vele – az mennyire hiteles? Hatéves Nissan Micra-ról van szó, de csak 31 ezer kilométer van benne, szerintük garantáltan, ezért is árulják 1,7 millió forintért.
Köszönettel
Meznerics Ádám
Kedves Ádám!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Hibrid autó vásárlásán gondolkodom feleségem számára második autónak, többnyire városi használatra. Nagyjából utánanéztem a neten a kocsiknak, de eléggé el vagyok bizonytalanodva. Kérlek, ha tudsz, az alábbi kérdésekben adj tanácsot.
- Először is nem tudom, hogy a hibridek akkumulátora (hajtáshoz) mennyit bír átlagosan, milyen karbantartási költségekkel kell számolnom egy hibridnél? 50.000 km és 4 év alatti kocsikat keresek.
- A keret nem az egekben mozog, így jellemzően a Toyotákat és a Hondákat néztem. A két márka árkategóriája jelentősen eltér tapasztalataim szerint (Auris vs. CR-Z). Emellett a Honda a honlapja szerint nem is értékesít már hibrid autókat újonan. Van ennek vajon valami műszaki oka, vagy csak gazdasági inkább? Óvakodjak a használt Hondáktól? A nagyobb teljesítmény nem motivál, de azért kimehessek autópályára is vele.
- Nem tudom, hogy a városi használatnál érdemesebb-e hibridet, venni, vagy hosszabb távú utakra (töltődik-e városban eleget az akkuja, vagy jellemzően benzinnel fog menni a dugóban)?
- Mire kell egyáltalán rendkívül odafigyelnem egy hibrid autó vásárlásánál?
- A magyar kínálat Hondából elég szegényes, érdemes Németországban nézelődnöm?
Válaszodat előre is köszönöm.
Gábor
Kedves Gábor!
Kezdjük ott, hogy habár nagy Hondabuzi vagyok, azt el kell ismerni, hogy a Toyota hibridje jelenleg a legjobb. Nem kell tartani a Hondától, de a Toyota jobb, ennyi. A Honda CRZ egy hatalmas öngól volt, megcsináltak egy olyan kasznit, ami azt sugallta, hogy a legendás CRX utódja lesz, és ahelyett, hogy beletettek volna egy rendes sport motort, beletettek egy hibrid rendszert. Egy sportautónak látszó tárgyba! Szerintem ez volt az alapvető hiba. Az emberek nem ezt a teljesítményt várták a CRZ formájától, nem is vették, be is kellett szüntetni a gyártást.
A hibrid akkumulátoroktól sokan félnek, pedig nem kell. Jellemzően nem szoktak tönkre menni, ha rendszeresen használva vannak, az akkuk legnagyobb ellensége a hosszabb, akár több hónapos, éves állás. Ha esetleg mégis meghibásodna az akksi, akkor is lehet cellánként cserélni, és mivel nem szokott tönkre menni, ezért nagy mennyiségben lehet a bontóban is venni. Persze ezeket célszerű vásárlás előtt leellenőriztetni. Nem kell tartani az 50 ezer feletti futástól sem, nyugaton sokan taxiznak vele, de nálunk is használják erre a célra néhányan. A hibrideket pontosan a városi használatra találták ki, az a lételemük. A benzin motor rendszeresen be fog kapcsolni, de ez a normális, egyik hibrid sem tud nagy távolságokat megtenni csak villannyal, még akkor sem, ha teljesen fel van töltve az akkumulátor. A fogyasztástól nem kell félni, városban is elmennek öt literrel. Mindig érdemes kint is nézelődni.
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
2000 évek környéki benzines egyterű vásárlásán gondolkodom, főleg Budapestre, max. egymillió forintig. Évi nem több mint 6-7000 kilométert menne vele a nejem+én. Elsősorban a Mazda Premacy 1.9 benzines iránt érdeklődöm, de igen kevés van belőle, nincs sok információ róla még a külföldi oldalakon sem, és a kevés darabszámot alkatrész szempontjából talán hátránynak tekintem.
További típusok, amik szóbajönnek a rövidebb Scenic 1.6 vagy 2.0 benzines, Picasso 1.6 vagy Zafira A 1.6 vagy 1.8. A franciákat a kényelem és biztonság miatt választanám, de a gyakori bosszantó hibáik miatt (legalább 10 éves kocsikról van szó) kicsit félek tőlük. A Zafiráról meg nem tudok sokat, pedig van belőle bőven. Talán a motorjai lomhábbak, és többet is esznek.
Tud-e esetleg valami információval szolgálni a mazda 1.9 benzineséről, illetve mi a véleménye a másik három autóról?
Köszönettel!
Kedves Kérdező!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Munkát kaptam külföldön, de sajnos kiköltözni családdal nem egyszerű (és nem is olcsó), ezért az olcsóbbik rosszat választottam. Határ mellé költözünk, apa meg ingázik. Költséghatékony autót kell vennünk. Oda-vissza naponta összesen 140 kilométer nem kevés, így hát úgy határoztunk, lecseréljük imádott, hibamentes benzines Picassónkat, és némi pénzt (kb. 1,5 millió forint) rászánnánk egy olyan autóra, ami elvisz, hazahoz és hétvégén azért családozni is tudjunk (beleférjen a fél ház).
Ötleteltünk hogy esetleg kettéosszuk az autóra szánt pénzt (kb. 2 milliót ahogyan már kikövetkeztethette), de kétmillióért két autót... még egyet is nehéz.
Segitséget kérnék, nincsen alternatíva, már abban is elbizonytalanodtunk hogy a Picassót eladjuk-e, de most jött el az ideje hogy költeni kellene rá, lehet hogy váltanánk (bár imádjuk a kihasználhatóságát), esetleg HDI Picasso?
Előre köszönöm megtisztelő válaszát.
Kedves Kérdező!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
19 éves Ford Escort kombink valószínűleg megérett a cserére, egyre több gond van vele (váltót, lengéscsillapítót mindenképpen cserélni kell) ráadásul vészesen közeledik a műszaki vizsga. A minap úgy hozta a sors, hogy egy autókereskedés előtt parkoltunk le, és megakadt a szemünk egy 2002-es 1.8-as TDDI Ford Focus kombin, egymillióért. A belseje Ford-illatú és tökéletes állapotban van, de ahogy olvasom, ez nem meglepő a sokat futott példányok esetében sem. Rozsdát csak a csomagtartó nyitójánál fedeztünk fel, de tisztában vagyok vele, hogy ez szériaprobléma. Valószínűleg Németországból hozták be (L-es rendszámú), szervizkönyv nem nagyon van.
A szerelőnket ki akartuk csábítani, hogy nézze meg, de ő azt mondta, ne vegyünk Focust, még benzineset sem. Ő Peugeot-t, Renault, VW-t ajánlott, valamint, hogy 7 évesnél semmiképp sem legyen öregebb.
Most teljesen tanácstalan vagyok, főleg azért, mert internet-szerte ódákat zengenek az első generációs Focusokról (még nálatok is), és ráadásul messze jobban tetszik, mint bármelyik másik kombi abból az időszakból. Fáj nagyon a szívem a Focusért, de a férjem nagyon hallgat a szerelőre.
Mit javasolsz, próbáljam mégiscsak rávenni egy benzines Focus kombira (és melyik motorral), vagy van más javaslatod?
Főleg városban használnánk (óvoda-munkahely-óvoda-nyáron telek), minél fiatalabb legyen - tudom, nem szempont, de legyen a szerelőnek igaza :) -, legyen nagyon megbízható alacsony fenntartási költséggel, és 1,2 millióba beleférjen.
Előre is köszönöm a segítséget!
Zsóka
Kedves Zsóka!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Első (használt) autómat tervezem megvásárolni, elsősorban hétvégi használatra, rövidebb utazásokhoz, kiránduláshoz, de semmiképp sem mindennapi városi araszolgatáshoz. Elsődleges szempont a megbízhatóság, értékállóság, és az alacsony fogyasztás. A keret kb. egymillió forint. Egyértelműen kisautóban gondolkodom, és hosszas kutakodás után az Ön által sokszor emlegetett Honda Jazz vezeti a képzeletbeli listámat. Viszont autókhoz csak alapszinten értő ember lévén kissé elvesztem a hirdetések között. Reális-e az, hogy 990 ezerért kitűnő állapotú, 2003-as 1.4 ls-t kapok kereskedésből, cirka 150.000 km-el, a fényképek alapján sérülésmentesen, majdnem egy százassal többért pedig 2004-es 1.2 s-t apró esztétikai hibákkal, alulról súrolva a bűvös 200.000 km-t, magánszemélytől? Mi a reális ár, és mi az az ár, ami ennél a modellnél már gyanúsan alacsony? Milyen típushibákra érdemes figyelnem az átnézés során? Nem utolsó sorban: van-e jobb alternatíva a leírt igények alapján?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
M.Rita
Kedves Rita!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Régóta hangolódom egy 2009-es VW Passat megvásárlására. Kérlek, segíts a döntésemben, melyik modell a megbízhatóbb és alacsonyabb fentartású: a 2.0 TDI vagy a 1.4 TSI?
Előre is köszönöm!
Martin
Kedves Martin!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Kombi vásárlásához kérnék iránymutatást. Ha már kombi, család miatt nem a legkisebbet keresem. Évi 8-10 ezer kilométert mennénk vele főleg pályán, országúton – mindehhez ehhez jól jönne 110-140 lóerő.
Üdv: Pali
Kedves Pali!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Lehetséges, hogy hamarosan napi 100 kilométert fogok vezetni munka miatt, és egy nagyobb, kényelmesebb, biztonságosabb járműre lesz szükségem. Jelenleg egy 2006-os Suzuki Swift autót vezetek, ami problémamentes, városba tökéletesen elég, de már kicsit unalmas, és szerintem rendszeres ingázásra nem lesz alkalmas. Nagyon régóta szemezek a 2007 utáni Fiat Bravóval. A 120 lóerős T-Jetre, esetleg az alap 1.4 szívó benzinesre gondoltam, dízelre nem, kétmillióig, 2008-2009 évjárat. Népítéletek szerint elég jónak látszik a Bravo, de a turbósról páran lebeszéltek (kettős tömegű lendkerék, turbóhibák stb). Versenyben vannak meg a Kia Ceed és a Hyundai i30 is, ezek az agyam szerint, a Bravo a szívem szerint. Ön mit gondol?
Üdv: Tamás
Kedves Tamás!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
A tanácsát szeretném kérni. Párommal tervezünk autót venni, a legfőbb szempont a megbízhatóság és a (mérsékelt pénzből) fenntarthatóság. A keretünk 250-300 ezer fornit. Csodákat persze nem várunk, sokat nézelődtünk, olvastunk és végül az ötajtós 1.3-as Swift Sedan melllett voksoltunk, ezekből nem túl lestrapált darabokat már kapni ennyi pénzért. A gond ott kezdődött, mikor egy autószerelő ismerősőm megmutatta a Mazda 121-es illetve 323-as modelljét a 90-es évekből, és meg kell valljam, látszatra beleszerettünk, ám a fenntarthatóságáról, szervízelhetőségéről nem találtam sok információt.
Bevállalható-e városi közlekedésre a két Mazda modell, vagy fenntarthatóság szempontjából a Suzuki verhetetlen? Ér-e némi plusszköltséget a Mazda kényelme és megbízhatósága, vagy "a gatyám rámenne"?
Tisztelettel: László
Kedves László!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Kisautónk egy 1.4i Citroen C3-as idén lesz 11 éves. 140.000 ezer kilométer van benne. Rendszeresen szervizeltük, amit kellett kicseréltünk, javítottunk. Nagyobb gond sosem volt vele, esztétikailag is szép állapotban van korához képest. Fenntartási költségeivel, fogyasztásával és méreteivel is elégedettek vagyunk. Lecseréljük-e valami fiatalabbra vagy még használjuk pár évig és cseréljünk akkor ha életkörülményeink változása igényli az új, más fajta járművet pl.: egy gyermek érkezése más munka stb.
Üdv: Ádám
Kedves Ádám!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Rövid kérdésem: Honda Jazz vagy Audi A2 egymillió forint körül?
A legrégebbi kedvencem minden szempontból a Honda. A megvásárolni kívánt Jazz 2003. decemberi, a testvéreméké, újonnan vásárolták, 160 ezer km van benne, mindig garázsban állt, nem volt összetörve, LPG-s, ez kevesebb lenne, mint egymillió forint. Egy dolog hiányzik, nincs benne klíma. Néztem egy ilyen futásteljesítményű példányt, aminek a műszerfala csillogott a szilikontól, a kormány símára kopott. A testvéreméké kifogástalan, mintha új lenne.
Nagyjából ennyi pénzért lehetne megvásárolni az Audit is (esetleg külföldről, 2001-es évjáratúakat), de a rengeteg utánajárás, és esetleges csalódás lehet, hogy nem ér annyit, hogy azokban már alapfelszereltségként kínálják a légkondícionálót (ami számomra nem annyira fontos, inkább a későbbi eladásnál gondoltam rá, hogy keresni fogják).
Válaszát előre is köszönöm!
Gábor
Kedves Gábor!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Golf kombinkat (2000, 1.4) cserélnénk nagyobbra, ehhez kérném a segítségét. 4-5 nagy ember+sok cucc (kombi a hátsó lábtér illetve középső ülés miatt nem szimpatikus), gyakran kerékpárok szállítása lenne a feladat, variálható utastér előny.
Néztünk egyterűeket (sharan-galaxy-seat (90-110tdi, vagy újabb pdtdi)), dobozos furgonokat (ford connect (tdci), partner (ennek nem igazán ismerem a motorjait, hdi-re a többihez képest magasabb fogyasztást találtam) ...). A limit 1.500.000 Ft.
Cél a megbízhatóság és alacsony fenntartás. (kettős tömegűt egyiknél se lehet megúszni ha jól tudom) Ön mit választana, vagy milyen egyéb alternatívákat javasol? Mit érdemes tudni a fenti típusokról-motorokról? TDI-ről sok jót hallottam, tdci-nél viszont befecskendezőre panaszkodnak sokan.
Előre is köszönöm a segítséget.
-Péter
Kedves Péter!
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Szeretett, 98-as évjáratú 1,4-es G Astrámat sok évi szolgálat után lecserélném.Keretfeltételek:
- 1-1,5 M Ft vételár + költségek
- 195 cm magasságommal kényelmes legyen hosszú utakon is
- Ne legyen lomha
- Megbízható legyen, és lehetőleg ne kapjak agyvérzést a szervizköltségek árszínvonalától
Eddig szóba jött:
- Opel Signum 2,2 benzines és 1,9 dízel
- Ford Focus 1,6 TDCI
- Audi A4 Avant 1,8 turbó (itt bizonytalan vagyok, benzines, vagy dízel lenne jobb választás)
A dízelektől tartok, mivel aggódok, hogy az előző tulaj felelőtlen használatából kifolyólag 10 ezer km után megáll alattam az autó, vagy valami hasonló, szóval inkább a benzines felé húznék, azzal eddig sem volt negatív élményem.
Előre is nagyon köszönöm a segítségét.
Üdvözlettel:
Tamás
Kedves Tamás!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
1998 óta van saját autóm. Az ismerősi körben engem szoktak kérdezni autóvásárlás előtt, de most eljutottam oda, hogy a magam részére sem tudok választani. Két éve jár a család egy Ford Focus kombival. Imádom, hogy minden elfér benne (ezért vettük), a fogyasztása sem sok, de...!
Előtte tíz évig japán autóim voltak. Hat év Suzuki után négy év Almera. Azt sem tudom, milyen izzók kellettek bele, mert nem kellett soha semmit javítani a kötelezőkön kívül. A Forddal sajnos már más a helyzet. Nem mondom, hogy nagyon fájó, de hogy egy évben 3-4 szerviz apróságok miatt, és átlagban havonta valamelyik fényszóróizzó cseréje, ez nekem nem normális, hiába mondja minden hozzáértő, hogy "ez ilyen". Gondolom kiderült, nem autóversenyző vagyok az utakon, egy "frászmentes" családi autót keresek, nem kábeleket szeretnék vásárolni, de mondjuk a klíma legyen alap. A döntésem, hogy vissza a japánokhoz. Itt viszont megállt a tudományom. Mazda, Nissan, Toyota, esetleg Honda? Tanácstalan vagyok teljesen. Keret a 2003-as Focus ára lenne, tudom ez nem sok, de nem is új autóban gondolkozom. Az sem lenne baj, ha az átírás és olajcsere még beleférne.
Köszönettel:
Tamás
Kedves Tamás!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állok, amire nagyjából 1,5 m. Ft. a keretem, az átíratás költségein felül.
Szakmámból kifolyólag sok esetleges leendő ügyfél lát mozogni az autómmal, ezért fontos számomra az, hogy az autóm is azt mutassa: profi vagyok abban amit csinálok. Szintén marketing szempontból az sem baj, ha kicsit különleges az autó és mindenképp modernebb, időtálló forma legyen. Ezt tekintve biztos vagyok benne, hogy nem akarok menőzős, "maffiás" (Mercedes, BMW), vagy suhancos (Honda Civic, Swift és társai) benyomást keltő autót.
Kritérium még a tágas beltér lényegében csak a vezetőülés tekintetében, hogy a 190 centimmel kényelmesen elférjek. Általában egyedül utazok és a csomagtartó nagysága sem nagyon fontos. Természetesen esetemben sem maradhat ki a kedvező fogyasztás és fenntarthatóság fontossága. Egyébként túlzottan sok km-t nem megyek. Inkább hétvégén 1-1 hosszabb út, hétköznap pedig rövidebb távok, így nem feltétlenül ragaszkodnék a dízelhez.
Amik eddig tetszenek:
Honda Accord
Saab 9-5 (erős bizsergés a forma láttán)
Ford Mondeo
De ha ezeken kívül van még ötlete azt nagyon szívesen meghallgatnám.
Köszönöm!
Péter
Kedves Péter!
A Honda Accordot én is nagyon szeretem, jól néz ki, nem romlik el, és a benzinesek sem szik le az ember fejét. A 9-5-ös már sokkal több gondoskodást igényel, olyan, mint egy Alfa, folyamatos odafigyelést és karbantartást igényel, akkor jó. Vannak a márkának hívői, akik megbocsájtják az autónak, hogy többet kell költeni rá. Mondeo szintén megbízható autó, óriási helykínálattal, ebből mindenképp benzinest vennék. Nálam Honda, Ford, Saab a sorrend.
Üdvözlettel,