Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, nem értek mindenhez. A válaszaim szubjektív vélemények, amelyeket személyes tapasztalataim, érzelmeim befolyásolnak. Az adott kérdésre többféle helyes válasz létezik, nem csak az enyém, de nekem most ez jutott az eszembe. Voltak, vannak, lesznek az autógyártásban mélypontok, de nem hiszek abban, hogy egy adott típus teljesen rossz. Azt gondolom, hogy némelyik típus jobban, másként igényli a gondoskodást, mint azt a gyári előírás mondja. A legrosszabbnak tartott típusokból is van olyan, amelyik megfelelően gondos karbantartás mellett hibátlanul működik.

Becsületesnepper

Dinamikus családit magas sofőrnek

2014.05.31. 13:00 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!

Szeretett, 98-as évjáratú 1,4-es G Astrámat sok évi szolgálat után lecserélném.

Keretfeltételek:

- 1-1,5 M Ft vételár + költségek
- 195 cm magasságommal kényelmes legyen hosszú utakon is
- Ne legyen lomha
- Megbízható legyen, és lehetőleg ne kapjak agyvérzést a szervizköltségek árszínvonalától

Eddig szóba jött:

- Opel Signum 2,2 benzines és 1,9 dízel
- Ford Focus 1,6 TDCI
- Audi A4 Avant 1,8 turbó (itt bizonytalan vagyok, benzines, vagy dízel lenne jobb választás)

A dízelektől tartok, mivel aggódok, hogy az előző tulaj felelőtlen használatából kifolyólag 10 ezer km után megáll alattam az autó, vagy valami hasonló, szóval inkább a benzines felé húznék, azzal eddig sem volt negatív élményem.

Előre is nagyon köszönöm a segítségét.


Üdvözlettel:
Tamás

Kedves Tamás!


Én magam is 191 centi vagyok, a problémáját első kézből ismerem. Az A4 és a Focus nem jutna eszembe, ha egy langaléta sofőr autót keres. Ha a G Astrában elfért, akkor ezekben is el fog, de gondolom azért váltana, hogy egy kicsit kényelmesebben utazzon. Lenyomtam három nap alatt 3800 kilométert a feleségem 206-os Peugeot-jában, kibírtam, nem volt semmi különösebb kínom, de hosszú távra azért nagyobbat vennék én is. Ha a Signum szóba jött, gondolkodjon a Vectra C-n vagy egy Ford Mondeón is, mindháromban nagy a hely hátul is, a hozzánk hasonló méretű emberekből elfér bennük négy kényelmesen, és még csomagtér is van. Mondeóból inkább benzinest vennék, egy esetleges befecskendező rendszer javítás már nagyon sokba kerül az autó vételárához képest. Az Opelben lévő 1,9-es dízel jó motor, de ennyi idősen már ki tudja mennyit tekertek vissza rajtuk. Ha szerencséje van, jól járhat azzal is, de egy benzinessel kisebb a kockázat. A 2,2-es jó nyomatékos motor, de előfordulhatnak vezérműlánc problémák, ezt célszerű vásárlás után leellenőrizni, szükség esetén cserélni.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Focus után újra japán kell

2014.05.30. 12:46 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

1998 óta van saját autóm. Az ismerősi körben engem szoktak kérdezni autóvásárlás előtt, de most eljutottam oda, hogy a magam részére sem tudok választani. Két éve jár a család egy Ford Focus kombival. Imádom, hogy minden elfér benne (ezért vettük), a fogyasztása sem sok, de...!

Előtte tíz évig japán autóim voltak. Hat év Suzuki után négy év Almera. Azt sem tudom, milyen izzók kellettek bele, mert nem kellett soha semmit javítani a kötelezőkön kívül. A Forddal sajnos már más a helyzet. Nem mondom, hogy nagyon fájó, de hogy egy évben 3-4 szerviz apróságok miatt, és átlagban havonta valamelyik fényszóróizzó cseréje, ez nekem nem normális, hiába mondja minden hozzáértő, hogy "ez ilyen". Gondolom kiderült, nem autóversenyző vagyok az utakon, egy "frászmentes" családi autót keresek, nem kábeleket szeretnék vásárolni, de mondjuk a klíma legyen alap. A döntésem, hogy vissza a japánokhoz. Itt viszont megállt a tudományom. Mazda, Nissan, Toyota, esetleg Honda? Tanácstalan vagyok teljesen. Keret a 2003-as Focus ára lenne, tudom ez nem sok, de nem is új autóban gondolkozom. Az sem lenne baj, ha az átírás és olajcsere még beleférne.


Köszönettel:
Tamás

Kedves Tamás!


Egy kicsit pontosabban leírhatta volna a Focus-t, mert 600 ezertől 1,3 millióig vannak Focus kombik, meg látni is kellene a kocsit, hogy be lehessen lőni az árát. Vegyünk egy normális állapotút,  számoljunk 900 ezerrel, ebből lejön még mondjuk 120 ezer, a maradék 780 ezerből azért már találni autót. Elsőnek a Honda Accord 1999-2003-ig gyártott szériája jut eszembe, nekem még a mai napig tetszik ez a forma, megbízható autó, kb. az égőcsere szokott velük történni. A Mazdáknál a 323F, a Premacy és a 626 jut eszembe, de egy dologra nagyon oda kell figyelni a Mazdák esetében. A hátsó sárvédő ívek gyalázatos módon tudnak rohadni, ez a legtipikusabb probléma velük, különösen idősebb korukban. A Nissanok sem elromlós autók, az első generációs Almerák nagyon jól sikerültek, a második szériánál váltó gondok előfordulhatnak, egyébként ezek is jók. A Primerák szintén jók, a második generációt néhányan szidják, ott előfordulhatnak olajszivárgások a kormányműnél, és az olajcserére kell figyelni, különösen az 1,8-as motoroknál, mert leragad a dugattyúgyűrű, és megeszi az olajat. Célszerű 8-10 ezrenként cserélni, akkor jó lesz. A Toyota az Toyota, sokat bírnak, még a gondatlan üzemeltetést is eltűrik bizonyos határok között. Én egy Accordot vagy egy Avensist vennék.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Autót, ami imponál az ügyfeleknek

2014.05.28. 06:37 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!


Autóvásárlás előtt állok, amire nagyjából 1,5 m. Ft. a keretem, az átíratás költségein felül.

Szakmámból kifolyólag sok esetleges leendő ügyfél lát mozogni az autómmal, ezért fontos számomra az, hogy az autóm is azt mutassa: profi vagyok abban amit csinálok. Szintén marketing szempontból az sem baj, ha kicsit különleges az autó és mindenképp modernebb, időtálló forma legyen. Ezt tekintve biztos vagyok benne, hogy nem akarok menőzős, "maffiás" (Mercedes, BMW), vagy suhancos (Honda Civic, Swift és társai) benyomást keltő autót.

Kritérium még a tágas beltér lényegében csak a vezetőülés tekintetében, hogy a 190 centimmel kényelmesen elférjek. Általában egyedül utazok és a csomagtartó nagysága sem nagyon fontos. Természetesen esetemben sem maradhat ki a kedvező fogyasztás és fenntarthatóság fontossága. Egyébként túlzottan sok km-t nem megyek. Inkább hétvégén 1-1 hosszabb út, hétköznap pedig rövidebb távok, így nem feltétlenül ragaszkodnék a dízelhez.

Amik eddig tetszenek:

Honda Accord
Saab 9-5 (erős bizsergés a forma láttán)
Ford Mondeo

De ha ezeken kívül van még ötlete azt nagyon szívesen meghallgatnám.


Köszönöm!
Péter

Kedves Péter!


A Honda Accordot én is nagyon szeretem, jól néz ki, nem romlik el, és a benzinesek sem szik le az ember fejét. A 9-5-ös már sokkal több gondoskodást igényel, olyan, mint egy Alfa, folyamatos odafigyelést és karbantartást igényel, akkor jó. Vannak a márkának hívői, akik megbocsájtják az autónak, hogy többet kell költeni rá. Mondeo szintén megbízható autó, óriási helykínálattal, ebből mindenképp benzinest vennék. Nálam Honda, Ford, Saab a sorrend.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Első autónak dízelt?

2014.05.27. 07:18 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!


Első autóm megvétele előtt állok. Jogosítványom már 10 éve van és jó pár ezer kilométert beletettem a család szeretett Volvo 850 TDI kombijába (már több mint 1.2 millió kilométernél tart). Dízelen szocializálódtam és magamnak is dízelt szeretnék. A keret 600 ezer HUF. Hétvégi autópályás ingázásra használnám. 2000 körüli Fiat Stilokat néztem, de nem tudom mennyire megbízhatóak... Esetleg Volvo S40? Bármilyen más típus ami szóba jöhet? A legfontosabb a megbízhatóság és olcsó utánpótlása az alkatrészeknek.


Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel,
Ádám

Kedves Ádám!


Ha a Volvót már ismeri, akkor egyik opciónak mondanám a 850 TDI-t, gondolom nem kell részletezni miért, bár ennél az autónál az a probléma, hogy kevés van, amit megfelelően karbantartottak volna. Az alacsony piaci jelenlét miatt nem lehet válogatni belőlük, pedig nagyon jó autók. Jó lehet még egy Seat Ibiza, Cordoba, Toledo, Golf III TDI, Passat 94-97-ig gyártott szériája, a mechanikai részek probléma mentesek, ezeknél a rozsdára kell figyelni. Óriási a választék belőlük, olcsó az alkatrész, elterjedtségük miatt sokan értenek hozzájuk. A Stilo nem lett egy nagy siker, pedig szerintem jobb autó, mint a piacon elfoglalt pozíciója mutatja. Eszembe jutott még a Toyota Carina, a Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5-ös dízele.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Sportosat, de melyiket?

2014.05.26. 07:31 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző,

tervezem hogy lecserélem az év folyamán kis Suzuki Swiftemet (93-as 1.3 8v). Nem az autó hibájából csak szeretnék egy kicsit erősebbre váltani. Egy millió forintig nézegettem autókat és többet is kinéztem, de konkrét döntésre még nem tudtam jutni.

A következő típusokat néztem eddig: No1 MG ZR 160 1.8, Citroen Saxo 1.6 VTS/VTR, Peugeot 106 1.6 GTI, Toyota Corolla E11 G6 1.6, Honda Civic 1.8 VTI (2000 körüli év).
Szerinted melyik lenne a legjobb választás ezek közül? Vagy van esetleg egy jobb ötleted?
Nem gyorsulási versenyre akarok járni, csak szeretnék egy "ütőképesebb" kis autót.


Válaszodat előre is köszönöm,
Ákos

Kedves Ákos!


Az MG nagyon dögösen néz ki, de szerintem nem ez a legjobb, angol lévén lehetnek vele apróságok, és kicsit jobban igényli az odafigyelést. A Saxo VTS és a Peugeot 106 GTI ugyanaz az autó más embléma alatt, nagyon élvezetes kis sport kocsik, kis súly és temperamentum. Relatív ebből van sok, de nagy részük korábban már kiflibe volt egyszer-kétszer hajtva, úgyhogy ha nem ért hozzá, vásárlás előtt meg kellene mutatni egy lakatosnak, nézze meg mennyire megy két nyomon az autó. A Honda Civic 1.8 VTI tudja azt, amit egy Honda VTI-nek tudni kell, forog, mint egy villanymotor, és nem szokott elromlani. A váltója nem is váltó, az egy költemény, ha csak rá gondolok már bent is van a következő sebességben, mindezt olyan rövid úton, hogy az ember az elején megnézi még egyszer, hogy tényleg bent van-e. A rozsdásodásra kell jobban odafigyelni. A Corollához még nem volt szerencsém, és szinte nincs is a piacon, de Toyotából van, úgyhogy gond nem nagyon lehet vele. Nekem az a legkevésbé sportos így kinézet alapján.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Öreg Passat kombi helyére mit?

2014.05.25. 08:48 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Autót kell vennem, mert amit eddig hajtottam ('94-es VW Passat 1.9 TDI) annak megsütöttem a motorját (igen, én voltam a hülye). Kb annyit kellene rákölteni, mint amennyit az autó ér: nagyjából 200 ezret, ez meg nem tűnik túl jó ötletnek.

A következőkön gondolkodom: 1) egy ugyanilyen kombi Passat (lenne hozzá alkatrész az előzőből); 2) Nissan Primera 2.0 dízel; Toyota Carina 2.0 dízel. Melyiket ajánlaná megbízhatóság és fenntarthatóság (alkatrészárak) szempontjából? A kilométeróra-állás nem nyomaszt: úgysem igaz egyik sem. A lényeg, hogy ne álljon meg alattam. Vagy legalább ne váratlanul...

Túlnyomórészt rövid távú, sok megállásos szaladgálásra kellene, néha-néha hosszú útra. Hagyjam a dízelt?

Végül azt szeretném megkérdezni, hogy mi az oka annak, hogy a Nissan Primerák ennyire nem tarják az árukat a VW-hez és a Toyotához képest? Ugyanabban az árban sokkal (4-5 évvel) fiatalabb és sokkal jobban felszerelt Nissanok vannak.


Segítő válaszát köszönöm!
Üdvözlettel:
Péter

Kedves Péter!


Ez a Passat egy nagyon jó konstrukció volt, de sajnos már nem nagyon van jó állapotú, mostanában leginkább csak kicsit vagy nagyon lelakottakat példányokat láttam. A Carina az egyik legjobb autó ebből a korból, a dízeljei megbízhatóak, tartósak és különösen kulturált járásúak, a rozsdára kell odafigyelni. A Primera azért olcsóbb a többinél, mert a többi jobb. A Carina a leginkább műszer ezek közül. Ha folyamatosan meleg a motor, és úgy használja sok kis megállásra az autót, akkor lehet dízel, maximum az önindítóját kell majd sűrűbben felújítani. Ha nem meleg a motor, akkor inkább egy kisebb benzines, pl. a Civic kombiban vannak jó benzinesek, különösen az 1.5-ös, azok még mennek is, de nem esznek sokat, a rozsdára oda kell figyelni ebben az esetben is.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Hárommillióig takarékos fiatalt

2014.05.24. 10:16 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző,

Szakmai tanácsát és véleményét szeretnénk kérni az alábbi kérdésben.
Fiatal, budapesten élő pár vagyunk és a közeljövőben tervezünk autót vásárolni.
A keret 2-3 millió Ft, elsősorban 2-3 éves, újszerű autóban gondolkodunk.

Fontos a megbízhatósag, alacsony fogyasztás és a biztonság.

Az autót főleg rendszeres, hétvégi vidéki utazásokra (~300-400 km), évi 2-3 nagyobb útra (~1000-1500 km) használnánk, Pesten maximum a nagybevásárlásokat intéznénk vele.

Jelenlegi helyzetünkben nem feltétlenül kellene kombi, de mindkettőnknek nagyon tetszenek,
ezen kívül 1-2 éven belül szeretnénk bővíteni a családot, ezért elsősorban az alábbiakat néztük:

Ford Focus kombi
Ford C-Max
Kia Ceed SW
Hyundai i30

Melyik lenne a legésszerűbb választás Ön szerint és mire kell figyelnünk? Praktikus választás a kombi esetünkben?
A fentieken kívül Ön milyen alternatívát javasolna? (pl régebbi Volvo/Audi/VW)


Válaszát és segítségét előre is köszönöm!
Gábor

Kedves Gábor!


Az Ön által felsorolt autók teljesen jók, mindegyik ajánlható. Nekem a koreai márkák szimpatikusabbak, de ez szubjektív, a Ford is jó. Ha dízelben gondolkodnak, akkor is a Ceed/i30 testvérpárt ajánlanám elsőnek, a Fordban lévő 1.6-os PSA motor is nagyon jó, de a koreai még jobb. Én szeretem a kombikat, nekem jobban tetszenek, és praktikusabbak is, amikor kell a hely. Sokan félnek a kombiktól, mert azok "nagyok", pedig sokszor csak 10-20 centi körül van a különbség az öt ajtós és a kombi változat között. Ha családot szeretnének előbb-utóbb, akkor meg fogják látni, hogy nincs az a csomagtartó, ami ne telne meg, ha megjött a baba. Jönnek majd a gyerek üzemszerű működéséhez szükséges dolgok, mint babakocsi, hordozható kiságy, műanyag motor, stb., ezek rengeteg helyet foglalnak, rosszul pakolhatóak, és az öt ajtós csomagtartóját hamar kicsinek fogják érezni.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Tizenéves dízelesekből melyiket?

2014.05.23. 08:07 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!

Tizenéves dízelt vennék, 800 ezer és 1 millió forint között. A kiszemelt típusok az alábbiak (nem rangsor):

1. Ford Mondeno 2.0 TDDi
2. Volkswagen Passat 1.9 TDI
3. Peugeot 406 2.0 HDi

És hogy min is vacillálok, sorjában.

1. A Mondeo hatalmas, főleg a kombi. Kulturált beltere van, a külseje is tetszetős, viszont elég hangos a TDDi, és a többinél ha jól tudom 1 literrel többet is kér 100 km-en.

2. Tudomásom szerint olcsó, strapabíró motor. A VW-k kissé túl vannak árazva, belterük és külsejük pedig már új korukban sem voltak túl izgalmasak.

3. Utolsóként került a látómezőmbe, interneten és fórumokon csak jót olvasok róla, viszont sok helyről visszacseng, hogy Peugeot-t ne. A beltér igényesnek tűnik, de ez sem egy látványorgia, míg a külső a mai napig elég tetszetős, legalábbis számomra.


Mindegyik megbízható, ajánlott típus? Melyiknél mik lehetnek a buktatók? Melyiket választanád, nálad mi lenne a sorrend? Azzal tisztában vagyok, hogy bármelyiket is választom, költeni kell majd rá (ha jól tudom mindegyikben már kettőstömegű lendkerék van, na meg ott a vásárlás utáni nagyszerviz is, stb...)

Első autónak lenne, évente kb. 12e km-t autóznék vele, ebből viszont 10-11e km hosszabb túra országúton, így nem tartanám magam a "15e km alatt benzinest" szabályhoz. Korabeli benzinesek amúgy is egy árban vannak, a gázosítás árát nem egy hamar hoznám vissza üzemanyagon (a dízelhez mérten).

Elnézést a hosszú levélért, de gondoltam az olvasóknak is jobb, ha kifejtem.


Üdv:
Balázs

Kedves Balázs!

A Mondeo dízelei nem a legjobban sikerült motorok, sokan használják őket, de arányaiban sokkal több a probléma velük, mint a másik két Ön által említett típussal.

A VW 1.9 TDI-je örök, mint a nyomorúság, ha karban van tartva kimegy a világból. Különösebb baja nem szokott lenni. A Peugeot 406 belseje még mindig szépnek mondható, a PSA dízel motorjai mindig jók voltak, ezek is nagy futás teljesítményekre képesek a megfelelő karbantartás mellett. A hátsó futóművüket kell ellenőrizni, mert az abban lévő csapágy szokott lógni. Én VW csoportos 1.9 TDI-t vennék először, aztán a Peugeot-t, Fordot meg nem, abból benzinest vennék.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Jó fogyasztás, nagy méret – van ilyen?

2014.05.20. 10:30 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Tanácsát kérném autóvásárlással kapcsolatban, mely az alábbi elvárásaimnak megfelelnek. Nagyon fontos számomra a fogyasztás, körülbelül 7 liter legyen a maximum, a szervizet ne kelljen sűrűn látogatnom (netalántán típushibák miatt), ezen kívül pedig kombi vagy méretes sedan-nak kellene lennie család szempontjából. Faluról való bejárásra használnám a városba főképp.

Néztem már sok fajtát, köztük Fordokat, Volkswageneket és egyéb más típusokat melyekről jókat és rosszakat is írnak egyaránt, így hát tanácstalan vagyok. A keretem maximum 1 millió Ft lenne és nem szeretnék nagyon öreget választani.

Ha Ön netalántán ebben a helyzetben találná magát, milyen autót választana?


Előre is köszönöm a válaszát!
- Viktor

Kedves Viktor!

Ha egyszerű megbízható technika kell, akkor valami régi 1.9 TDI-t vennék. A Skoda Octavia kifejezetten nagy csomagtartóval rendelkezik, egy baja van, hogy a hátsó sorban nem túl nagy a lábtér. Ugyanez vonatkozik a Golfra és a Borára is. Ha nagy utastér is kell, akkor egy Passat lesz a megoldás. A 97-től gyártott Passatoknak a futóműve a gyenge pont, ebben alumínium lengőkarok vannak, amikbe bele van öntve a gömbfej. Ezek kiverődnek a jó magyar utakon, akkor nagyon tudnak kopogni, és csak egyben cserélhető a komplett lengőkar. Tapasztalatból tudom, hogy ezeknek a cseréje régen nagyon fájt, de manapság már normális áron beszerezhetők.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Toledót vagy S40-et a kilencvenes évekből?

2014.05.19. 10:28 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Szeretném kikérni a véleményét és egyben tanácsot is kérni. Autóvásárlás előtt állok és van két kiszemeltem elfogadható pénzért. Az egyik egy 97-es Seat Toledo 1.9 TD, a másik egy 98-as Volvo S40 ugyancsak 1.9 TD. Dízelben gondolkodom, hiszen napi használatban lenne. Van még pár modell, ami tetszik pl. Golf III, Vento, Focus, de most az előbb említett két autó, amik megfogtak.

A választ előre is köszönöm!

Üdv.: Dániel

Kedves Dániel!

A Volvóban egy Renault dízel van, a Seatban a VW csoport jól bevált 1.9-es TDI-je, ez utóbbi jobb. A Seat esetében a rozsdára kell odafigyelni, a sárvédő íveken és az ajtók éleinél kell rá különösen számítani. A Golfban és a Ventóban ugyanaz a motor van, mint a Seatban. Ha ilyen relatív nagyobb kasznis olcsó dízel kellene, akkor valamelyik 1.9-es TDI-t venném.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Első autónak olcsót városba

2014.05.18. 13:52 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Alapkoncepció: testvérem a jogsi megszerzése óta nem igazán vezet(ett), csupán ha muszáj, mert mi van, ha megtöri alapon.

Probléma: bagóért keresnék neki megbízható, KICSI (könnyű parkolhatóság miatt) autót szervókormánnyal, és ha van rá mód vezetőoldali légzsákkal. A cél olcsón megbízható városit/városkörnyékit venni, amivel havonta maximum 600 km-t megtesz (kizárólag városban és autóúton) és nem eszi le a gatyáját, ha már ő fizeti az üzemanyagot. Itt fixálnám le, hogy maximum 300 ezerig keresek. Nézegettem '99-es Nissan Micrát, ugyancsak '99-es évjáratú 1,2-es benzines Opel Corsát, néha Ford Kát. Esetleg Ön mit ajánlana (nem feltétlenül ezek közül)?


Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Bálint

Kedves Bálint!

Az említett típusokon kívül ilyen árban van még a Suzuki Swift, sose romlik el, a Citroen Saxo, Peugeot 106-os is. A Ford Ka esetében a rozsdára kell különösen odafigyelni a tank ajtónál sárvédőknél. Írja, hogy nézegette a 99-es Micrát és Corsát. Értem én, hogy vonzóbb a minél fiatalabb autó, de állandóan mondom, hogy állapotot, és nem évjáratot veszünk. Mi van akkor, ha 96-os egy kocsi, de jobb állapotban van, mint egy 99-es?



Ennyi pénzért ne válogasson az ember, csak az számít, hogy milyen az autó. Ha 88-as, de olyan, mint az álom, akkor azt kell megvenni, és vigyázni rá. Ezek közül, az árához képest a Nissan Micra a legkifinomultabb autó, én azt venném, ha találnék belőle egy jót. Ha nem találnék jó Micrát, akkor azt, amelyikből a legjobb állapotút találom, nagyon mellényúlni egyikkel sem lehet.

A témához szorosan kapcsolódik elsőautó-tanácsadónk második része.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Német után legyen koreai?

2014.05.17. 08:01 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Évek óta Opel Astraval járok, volt már G-től kezdve H-ig minden típus a birtokomban 1.6-os benzines és 1.7-es dízel is. Általában 3-4 éves autót veszek és 7-8 évesen cserélem újabbra. Nem is volt sosem nagyobb gondom az autókkal, ismerve a korlátait megbízhatóan elvittek mindenhova és vissza is hoztak onnan.

Idén ismét váltani szándékozom a 2006-os 1.7-es dízel Astrát, de felmerült bennem hogy annyi jót hallani a Kia Ceed-ről és a Hyundai I30-ról is. Nincs egy ismerősömnek sem ilyen ezért kérnék tanácsot hogy javasolt-e ilyen típusokra váltani? Évi 14-15 ezer km-t megyek vele, fele város fele vidéki autózással. Azon is elgondolkodtam, hogy már nem is lenne érdemes dízelt venni, mert rendszeresen drágább a gázolaj mint a benzin és a dízel autó is drágább mint a benzines. 2,2 millió lenne a felső határt, amiből egy 3-4 éves autót vennék.


Előre is köszönettel
Attila

Kedves Attila!

Mindkettő koreai nagyon megbízható autó, egyértelműen érdemes rajtuk gondolkodni, nem véletlenül vállal rá a gyár hét év garanciát. Ekkora éves futás mellé nem feltétlenül éri meg dízelt venni, de a Ceed és az i30 esetében lehet, hogy igen. Ezekben nincs kettős tömegű lendkerék, mint általában a dízelekben, és a befecskendező rendszerük is elég stabil. A spritmonitor.de oldalon tájékozódhat a fogyasztásukról, és kiszámolhatja, hogy megéri-e Önnek a dízel a drágább üzemanyag mellett is. Ha sokat megy rövid távokat a városban, akkor inkább a benzinest vegye.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Nyers, őszinte köbcentiket akarok

2014.05.16. 13:11 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Sok autót néztem már, de még kismillió lehetőség áll előttem amiről nem is tudok, így szeretném az kikérni az Ön javaslatát, véleményét. Szeretnék egy erősebb autót vásárolni. Hogy Stump Andrást idézzem, lassan már csak nyolc turbós, háromszáz köbcentis autókat fognak gyártani és ettől nekem feláll a szőr a hátamon. Szerintem a köbcenti az köbcenti, teljesen mértékben nem lehet pótolni annak hiányát semmivel; legalábbis a vezetési élmény és a fíling tekintetében. Kevés igényem van, ezek alapján szeretnék Öntől tanácsot kérni:

- Szívó benzines, megbízható konstrukció
- Legalább 160-180 lóerő
- 1,5 millió forintos keret (egyéb költségek nélkül)
- Elfogadható alkatrész árak
- 10 liter körüli fogyasztás (elsőre ez naiv gondolatnak tűnik, de a 10 litert normális, 90-100 km/h-s országúti tempó mellett gondolom)
- Manuális váltó
- Kivitel és felszereltség mindegy


Remélem nincs túl sok kritériumom. Néztem VR6-os golfokat, de állítólag magas az alkatrész ár és nem tudom mennyire megbízhatóak. Nézegettem a BMW sor hatosait, azok is tetszettek, de nem tudom milyen kehesek azok a BMW-k.

V8-as motor az álmom, de manuális váltóval nem találtam, illetve feltételezem hogy egy V8as tojással a pedál alatt sem tartható 10 liter környékén. Köszönöm hogy elolvasta levelem és köszönöm előre is a segítségét!


Szép napot kívánok,

Péter

Kedves Péter!

Az őszinte köbcentikkel kapcsolatban nekem a nyolcvanas és kilencvenes évek jutnak az eszembe, írtam is róla korábban. Szerintem ezeket a lovakat, néhány kivételtől eltekintve,  abban a korban kell keresni, és nem is kell minden esetben a másfél milliót elkölteni. A levelét olvasva, elsőre a Honda Integra jutott eszembe, mindent tud, amire szüksége van, és mindezt nagyon jól. Jó motor, jó fék, jó kormány, jó futómű, a baj vele annyi, hogy ilyen autó már gyakorlatilag nincs a piacon, néha-néha felbukkan egy, de válogatni nem lehet közülük. Sokat összetörtek kukára, és sokat még visszahoztak ebből az állapotból is. Egy időben akartam venni én is, de nem találtam olyat, amin rendesen álltak volna az elemek. A Hondánál maradva, a Civic VTI is jó kocsi, abból nagyobb a választék, de ebben az esetben is sok a korábban hullára törött autó, úgyhogy óvatosan. Hondából a nagy kedvencem a CRX második generációja, de abból sem maradt sok eredeti, részben a balesetek, részben a telepi tunerek "áldásos munkájának" következtében. A másik kézenfekvő opció a BMW 3-as sorozata, abból is a nagyobb motoros 325 és 328-as változatok. Picit a megadott lóerők alatt maradva eszembe jutott még a Ford Fiesta ST is. Hasonló kis fürge autó a Renault Clio RS, és a Peugeot 206 RC is. A Citroen Xsara VTS-nek is van egy 163 lóerős változata, ugyanez a motor van a Peugeot 306 S 16-ban. Ezek sokkal olcsóbbak, de nagyon őszinték.
 
Egy V8-as motor csak az autópályán, nyugodt tempónál tud tízet enni, minden más helyzetben fölötte vagy jóval fölötte.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Dízel kombit 1,8 millióig

2014.05.14. 07:40 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves becsületnepper!

Dízelkombit szeretnék vásárolni,három típusra szűkült le a kör, kérem segítsen a döntésben! Vételár: 1,8M ft-ig.

- Renault Megane 1,5 dci 4-6 éves
- Ford Focus 1,6 tdci 4-6 éves
- BMW 320d 8-10 éves

Ön szerint melyikkel járok a legjobban?

Nem sokat megyek egy évben, ha mégis benzinest ajánl, akkor a fenti márkák benzines típusai közül melyiket?

Köszönettel!

Üdv!

Joe

Kedves Joe!

A Ford dízelhez, ami egyébként PSA dízel, itt van egy kis olvasnivaló Novoth Tibi tollából. Az 1.5 dci-ről is írtunk már, de a BMW-témát is többször átbeszéltük. Ha keveset megy, felejtse el a dízelt, vegyen egy szívó benzinest. Én egy Focust vagy egy BMW-t vennék, a Focust akkor, ha az eszemre hallgatok,  BMW-t, ha a szívemre.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Német vagy svéd prémiumot?

2014.05.12. 12:27 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Két autó között vacicálok. Mindkettő prémium, mindkettő drága volt újkorában. Mostanra az áruk 600 ezer és másfél millió között mozog. Az egyik a Volvo V40, a másik pedig a Mercedes C Klasse. 1998-2001 körüli évjáratot keresek, kombi kivitelt. Nem tudom milyen motorral válasszam. Körülbelül 10000 km/év futásra számítok vegyes üzemben. Fontos hogy tudjam, mennyire költséges ezeknek az autóknak a fenntartása, mondjuk egy korabeli nem prémium márkás autóhoz képest. A kényelem és biztonság miatt akarok ilyen autót, mellesleg ez lenne az első.


Tanácsát előre is köszönöm!
Balázs

Kedves Balázs!

A Volvo S40/V40 a Mitsubishi Carisma alapjaira épült, egyszerű konstrukció.  Az elhanyagoltabbak nagyon csúnyán öregszenek, sok a reménytelenül lelakott példányt láttam már, de nem lehetetlen jó állapotban lévőket találni. Ilyen alacsony futás mellett mindenképp egy szívó benzinest választanék. Volt egy pár ilyenem, nem volt semmi bajuk, és a népítéletben is szeretik a tulajok. Az első C Mercit sokan az E 210 mellett a legrosszabb Mercedesnek tartják. Ezzel nem feltétlenül értek egyet, amivel nekem eddig dolgom volt, az mind jó volt. Nem annyira műszakilag van velük baj, hanem inkább a rozsdásodási hajlamukkal. Ha fölülről jónak néz ki, attól még a díszlécek alatt már indulhat a rozsda, de a kerékíveken, ajtók élein is találkozhatunk vele. Átvizsgáláskor az aljáról se feledkezzünk meg, a legvalószínűtlenebb helyeken tud rozsdásodni. Ebből is inkább egy szívó benzinest vennék, azok között nagyobb eséllyel lehet olyat találni, amelyik nem kerülte meg tízszer a Földet.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Eladás előtt még elvigyem szervizbe?

2014.05.11. 09:45 - becsuletesnepper.hu

 

Üdvözlet!

Az lenne a kérdésem, hogy egy 6 éves Opel Astra gépkocsi esetén, ha a közeljövőben eladásra kerülne a sor, akkor mikor járok jobban: Ha elvégzem az összes szerviz munkát (gyertya csere, esedékes fékbetét cseréje, vezérműszíj csere, karosszérián kisebb karcolások kijavítása) és úgy adom  el, vagy ha ezt már az új tulajdonosra bízom, és ez esetben kevesebbet kérek az autóért?

Számítanak a fent felsoroltak az autó értéke szempontjából? Könnyebben eladható egy ilyen autó, ha minden fogyó, kopó alkatrész új?


Köszönettel
Zoltán

Kedves Zoltán!

Én nap mint nap ezt csinálom, rendbe rakom az autókat eladás előtt, mert minden ember új autót akar venni, még akkor is ha 100 ezer forintja van, és a kiszemelt autó már veterán korú. Szerintem egy autó, ami rendben van, sokkal többet ér, többet is lehet érte kérni, és ha a vevő kevésbé tud belekötni, kevesebbet is lehet engedni. Én személy szerint élvezem is, ahogy egy kevésbé mutatós kocsiból szép lesz. A Stump Bandi azt mondta, hogy egy buzi vagyok, mikor meséltem neki, hogy az eladásra szánt autó rozsdás téli kerekeit lehomokoltattam, és leszintereztettem. Egyébként tényleg egy hülye vagyok, hogy ilyenekkel foglalkozom, de amellett, hogy pénzt keresek vele, még örömöt is okoz nekem, hogy mennyivel jobban néz ki utána! Amikor egy autó tényleg jól sikerül, még nézegetni is szoktam, hogy de fasza lett. Akkor vagyok egy kicsit szomorú, amikor meglátom az eladott autót fél év múlva, leélve, meghúzva, én meg beletettem egy csomó munkát és pénzt, hogy szép és jó legyen. Ez egyébként jellemző, hogy amikor az emberek venni jönnek, a legerősebb nagyítóval nézik a kocsit, és valóban új autót keresnek akármennyi pénzért, és nem tudják elfogadni a két milliméteres festék lepattogzást sem. Két évvel később, amikor ők árulják ugyanezt az autót, de közben már mérhetetlenül lelakták, a gyerekek beletaposták a tetőkárpitba a csokit, a kutya kirágta a csomagtér borítását, döglött patkány van a motortérben, veréb múmia a vízhűtőn, akkor  jön a "mit akarsz ennyi pénzért, ez egy használt autó, ha újat keresel, menj a szalonba". Egy autó, ami karcos horpadt, meghúzott, sokkal nagyobb támadási felületet ad az alkubajnokoknak, és aki jól alkuszik, az meg is fogja Önt a helyszínen csinálni. Ha én akarnám megvenni a szerviz előtti autóját, az biztos, hogy nem a költségek árát alkudnám le, hanem a dupláját, mert ha már nekem kell vele foglalkozni, akkor érje is meg. Ez így működik. A másik dolog, hogy nem elég, ha rendben van az autó, azt el is kell tudni adni. Ez a nehéz ügy, ez vagy megy valakinek vagy nem, egyik napról a másikra nem lehet megtanulni, mindenesetre sok sikert hozzá.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

A Mercit vagy Fiestát?

2014.05.06. 07:27 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Autóvásárlás előtt állunk. A feleségemnek kellene az autó a gyerekeket döntően a városban ill. annek harminc kilométeres vonzáskörzetében fuvarozni. Két típus között vívódom: Mercedes A140 (2002 évj.), ill.Ford Fiesta (2005-2006 évj.) 1.3 benzin. Melyiket ajánlja?

Nagyon fontos a biztonság, javítási költségek, alkatrész árak, megbízhatóság, stb.


Tisztelettel: N.László

Kedves László!

Mindkét autóhoz nagy mennyiségben van utángyártott és bontott alkatrész, ezek árairól a webáruházakban tájékozódhat, aztán meglátja, hogy Önnek drága vagy olcsó. A kis Mercinél a rozsdára kell figyelni, mert ezeknél az évjáratoknál már előfordulhat, a régebbieknél még inkább. Gondolok itt a kerékívekre, ajtók aljára, küszöbökre. Némelyiken mindegyik karosszéria elem meg van indulva, kivéve, ha Olaszországból való az autó, azoknak hibátlan a kasznija a rozsda szempontjából. A Fiesta szerintem jobb autó, én azt venném inkább a kettő közül.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Első autónak takarékos apróságot

2014.05.05. 06:45 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepper,

sosem volt még saját autóm, és munkahely-lakhely ingázás miatt  szeretnék venni egyet.
Első kocsinak nem szeretnék sokat rááldozni, 450- 550 e FT-ot szánnék rá, (26 éves lány vagyok, a családi kocsit szoktam néha vezetni, de hatalmas rutinom még nincs) ezért kisebb kocsiban gondolkozok, ami megbízható. Munkahely és lakhely közötti ingázásra használnám főleg, ami napi szinten 60 kilométert jelentene (városban és főúton használva), így az egyik fő szempontom az lenne, hogy keveset fogyasszon.

Abban kérném a segítésged, hogy te esetleg milyen autókat javasolnál?
Válaszodat előre is köszönöm


Üdvözlettel,
Aliz

Kedves Aliz!

Ha szempont a kis fogyasztás, akkor egy Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 dízelt javasolnék. A két autó műszakilag ugyanaz, kinézetben egy kicsit más, elmegy akár 4 liter alatt is száz kilométeren, és nagyon tartós darabok. Ennyi pénzért akár már klímás darabokat is találni, akkor még nyáron sem fogsz izzadni. Komoly buktatók nem szoktak benne lenni, de vásárlás előtt mindenképp nézesd meg valakivel.

A témában javasolt olvasmány még nagy elsőautó-tanácsadónk második, valamint harmadik része.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Yaris után is Toyotát?

2014.04.29. 07:37 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző,

Nemsokára érkező második gyermekünk miatt kicsit szűk lesz az amúgy imádott Toyota Yarisunk (eddig a kötelező szervizeken kívül semmit nem kellett rá költeni, viszont a csomagtartójába a babakocsi mellé már nem nagyon fér más), a szülők megvennék tőlünk. Egy hasonlóan megbízható, takarékos autót keresünk. Elsőre a következő típusok jutottak eszembe: Honda Jazz, Toyota Corolla vagy Auris, Kia Ceed, esetleg Citroen Picasso. Nem túl magas éves futásteljesítmény miatt főleg benzinesben gondolkodnánk, de a Picasso dízeljét sokan dicsérik. 100.000 km alatti futásteljesítményű autó érdekelne (sok évig tartanánk meg), vagyis inkább jó állapotú, meghibásodásra nem hajlamos darab, ami józan karbantartási és fenntartási költségekkel meghálálja, ha vigyázunk rá (az ABS-en és elektromos első ablakon kívül talán klímára van szükségünk és ezzel vége is a kívánságlistának). Az árakat böngészve azt találom, hogy a Honda Jazz vételára sokszor túlszárnyalja a szinte azonos korú Corolla vagy Auris árát... Bár utóbbiak fenntartása lehet, hogy nagyobb költséggel járna és nem biztos, hogy nagyobb belső teret kínál. Mit tanácsolna?


Önzetlen segítségét előre is köszönöm,
Zoltán

Kedves Zoltán!

Ezt a kilométer korlátot soha nem fogom megérteni, "100.000 km alatti futásteljesítményű autó érdekelne". Mindig mondjuk, hogy nem kilométeróra állást veszünk, hanem állapotot. Mi van, ha 134 352 kilométer van az autóban, de egyébként tip-top? Higgye el nem fog 200 ezernél egy közlekedési lámpánál elbomlani, és eggyé válni az univerzummal. Különösen nehéz ilyen kifejezetten alacsony futásút találni egy Citroen Picasso dízelben, mert dízelt jellemzően nem azért vesznek az emberek, hogy a garázsban tartsák, következésképp nem 100 ezer lesz benne, hanem valószínűleg a többszöröse, de ha keveset mennek, ne is gondolkodjanak dízelben. A Jazz nagy kedvencem, mert belül nagy, kívül kicsi, nem romlik el, jól variálható és nagy a csomagtere, keveset fogyaszt. A Corolla vagy az Auris fenntartása semmivel nem kerülne többe, mint egy Jazzé, megbízható autók azok is, különösen a Corolla. A Kia Ceed szintén arról híres, hogy nem romlik el, és műszakilag megegyezik a Hyundai i30-cal, az is jó lehet Önöknek. Döntsék el a párjával, hogy melyik tetszik ezek közül, nézzenek meg párat, és amelyikből a legjobb állapotút találja, azt vegye meg. A felsorolt japán vagy koreai autók közül egyikkel sem lőnek mellé. A legjobb állapotú nem feltétlenül jelenti azt, hogy a legkevesebbet futott. Vásárlás előtt, ha nem biztosak a dolgukban, kérjék egy szerelő segítségét.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Kétmillióig kis- vagy középkategóriást városba

2014.04.28. 14:15 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Autóvásárlás előtt állok, és régi rajongójukként (TV, újság, honlap) gondoltam segítséget kérek.

Maximum 2M Ft-ig nézelődtem, kis-ill. középkategóriás autók között. Elvárásom: 4-5 évig megbízható, relatíve költségmentes 5-7 éves benzines, nagyrészt városi használatra, ill. 1-1 hosszabb útra. Fontos a biztos előélet, vezetett szervízkönyv.

Amiket eddig néztem:
- SX4-ek, 1.5 b, 40-80000km
- Classic II Astra G 50-70000 km, 1,5M körül
- Golf V. 1,6, 50-70000 km, 1,8-2 M
- Fabia Sedan 1,4 80LE, 60000km 1,1-1,3M


Melyiket javasolná, mire kell figyelni, esetleg más alternatíva?


Köszönettel-Károly

Kedves Károly!

A kinézett típusok tökéletesen megfelelnek az Ön elvárásainak, egyiknek sincs különösebb problémája, a gondtalan autózás ígéretét vetítik előre. Azt látom, hogy kevés kilométeres autót szeretne venni, ezzel a kilométeróra állás dologgal lennék óvatos. Ezekben az autókban jellemzően akkor van ennyi, ha valami öreg bácsi használta őket korábban, mert átlag ember sokkal többet megy ezekkel az autókkal. Léteznek ilyen bácsi autók, de meg kell őket találni, ehhez rengeteg időre és szerencsére van szükség. Időre azért, mert az alacsony óraállással hirdetett autókban nem mindig van tényleg annyi, nem kizárt a lyukra futás esélye. Szerencsére pedig azért, mert a nepperek éjjel-nappal a számítógép előtt ülnek, és ha van egy jó vétel, azonnal lecsapnak, Önnek privát emberként elég rosszak az esélyei velük szemben. A másik dolog, amire figyeljen, hogy ne egy korábban kukára tört autóba nyúljon bele. Ha nem ért hozzá, forduljon szakemberhez, vigye el az autót állapot felmérésre.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Második autónak BMW-t?

2014.04.26. 08:17 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper Úr!

A kérdésem a következő lenne:
Családunkban eddig két BMW teljesített szolgálatot, egy kombi 316-os (E46) és egy 3-as Compact. Ezek közül a kombit eladtuk, mert beesett egy meghibásodás, ami miatt a szervízköltség annyira magas lett volna, hogy már nem érte meg a javíttatás. Most viszont az a helyzet állt elő, hogy csak egy autóval maradtunk, pedig szükség lenne egy másodikra is. Nem kellene feltétlenül kombi, sem túl nagy, hiszen a három tagú családból a gyerek már külön lakik, így csak néha napján szokta elvinni a kocsit, akkor is másod-harmadmagával.
Egy évben elég sokat megyünk vele, (a kombit is 180.000 km-el adtuk el 9 évesen) sokat a városban, de nyaranta nyaralni is ezzel mennénk.

Amiben segítségét kérném:
- Kérem javasoljon egy (vagy több) olyan új/használt autót, aminek alacsony a szervízköltsége (vagy legalábbis aránylag alacsony),
- Kordában tartható a fogyasztása, de nem eszik többet 7 liternél,
- és belefér a nagyjából 4.5-5 millió Ft-os keretbe.

Eddigi ötleteink egyelőre:
- használt Ford Mondeo kombi (2012-es, 55.000 km-el, 2.0 dízel motorral)
- használt BMW 3-as sorozat 2012-es ez is
- használt Volvo V40-es 2012 D5 dízel 1.6-os , 75.000 Km-el.

Persze ettől eltérő javaslatokat is szívesen fogadunk!


Válaszát és segítségét előre is köszönöm!
Dániel

Kedves Dániel!

A 4.5-5 millió forint szerintem kevés lesz egy 2012-es 3-as BMW megvásárlásához, de nem értem ezt az évjáratosdit sem, mi van ha öregebb az autó? Vagy ha ennyi a pénz, akkor olyat kell venni, amire elég a pénz. Egyébiránt a BMW nagyon jó autó, a dízel fogyasztása is hét liter alatt tartható, de azt nem mondanám, hogy alacsony a szerviz költsége. Vélhetően nem fog úton útfélen elromlani, de az olcsó szervizről nem a BMW fog eszembe jutni. A Mondeo dízelétől én egy kicsit tartok, de több ismerősömnek is van, és semmi bajuk vele. A V40 1.6-os dízele jó konstrukció, és 5-6 liter között valóban elmegy, a részecskeszűrő cseréje lehet egy komolyabb tétel. Eltérő javaslatként hadd említsem meg a Toyota Prius harmadik generációját, keveset fogyaszt (5l/100 km), automata lévén a városban ideális, nem romlik el, és a harmadik generációban már 1.8-as motor van, autópályán sem vérzik be a szeme.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 
Távolról sincs vége, olvasson még »

Városba stílusos kisautót

2014.04.22. 14:38 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperuzo!

Kicsi, városi, de stílusos és megbízhato autót szeretnék vásárolni a közeljövőben ami egyrészt a budapesti forgalmat lazán a vállára pakolja, másreszt bírja az M7-es viszontagságait is.

Keret: 2 millió (plusz átírás, stb)
Eddigi lehetőségek:
Mini Cooper S (2004-es évjárat)
Peugeot 207 / 207 CC
Skoda Fabia RS
Ford Fiesta ST

Nyílvan a Mini került első helyre, nem véletlenül lenne nagy becsben. Bár ez az autóimra általanosságban igaz. Amennyiben ideje engedi, kérem mondja el vélemenyet, hogy milyen meregszakban érdemes gondolkozni, mik lehetnek a buktatok egy-egy ilyen felpöccintett városi autón.


Elore is nagyon koszonom!
Udvozlettel,
Dani

Kedves Dani!

A 2004-es Cooper S még kompresszoros, nem az 1.6 turbós, olyat akkor se vegyen, ha tízen biztatják. A kompresszoros egy jobban sikerült konstrukció, de nem egy szívó benzines Corolla, kell majd rá költeni. A Fabia RS "sport autó" létére csak dízelben van, de jó, megbízható technika. A Fiesta ST-ben egy két literes szívó benzines van, sajnos még nem volt hozzá szerencsém, de az alap Fiestából kiindulva különösebb aknától nem tartok ebben az esetben sem. A 207 CC-t sem ismerem közelebbről, de a 206 CC-nek nagyon zörgött, nyüszögött a teteje, ezt a 207 esetében állítólag már kiküszöbölték. A Peugeot CC esetében mindenképpen győződjön meg a tető tökéletes működéséről, ha nem jó, vagy csináltassa meg az eladó vagy hagyja ott. Ha az eladó azt mondja, hogy semmiség, csak meg kell vulkanizálni tejeszacskóval, és jó, ne higgyen neki, ha csak apróság,  akkor javíttassa meg. Egy ilyen nem működő tető javítása óriási szopóroller lehet, sokan hozzá sem mernek nyúlni, azt aki hozzá mer nyúlni, meg kell találni, nem biztos, hogy olcsó lesz, illetve biztos, hogy nem lesz olcsó. Ha alkatrész kell, akkor nagy eséllyel csak a márkaszerviz, és lehet, hogy csak mechanikát tud venni egyben, aranyporért vagy hónapokig szaladgál bontott tető után.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Az Octavia nem bírja a terepet

2014.04.21. 09:04 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt B. Nepper Úr,

Vallásos autóbuziként sosem hittem, hogy majd én is írok egy tanácskérő levelet, de nem látom a fényt az alagutam végén, ezért...

A problémám röviden: a közelmúltban vásároltam pár hektár termőföldet, gazdálkodni szeretnék rajta. A "köves úttól" kb. 1 km-t kell autózni (traktorozni) a tábla széléig; esőben, hóban az első 100-200 méter helyenként nangyon ocsmány tud lenni, utána már homok, az elviszi a vizet. Ocsmány, azaz 20-30 centi mély keréknyom, sárral és vízzel elegyesen, ízlésesen töltve. A használatunkban lévő sok-sok földi jóval felszerelt 3 éves, 39e km-t futott Octavia kombi 1.4 TSI nélkülözi a 4*4 hajtást (vásárlásakor még nem volt szó a paraszttá válásról).

Kérdésem: létezik-e családi használatra is alkalmas, normál rakterű 4*4 kombi, pickup, terepjáró, amivel a városba is bemehetek és egy erősen kiskorú (16 hónapos) szállítmányozása sem gond (isofix)? Vagy vegyek egy szakadt Samurajt az asszony nevére és az Octi maradjon családinak...? A 4*4-es vásárlására a keret az amúgy sérülésmentes, szervizelt Octavia ára lenne, ebbe bele kell férnie a szervíznek is, ha a csere mellett törünk lándzsát.


Köszönöm, üdv,
Balázs, a Csikós szomszédja.

Kedves Balázs!

Vegyen az asszony nevére valami olcsó sárdagasztót, például az említett Samurai-t, az tényleg átmegy tökön, paszulyon, de a rozsdára figyelni kell, ezek már mind többé-kevésbé rozsdásak, kivétel alig van. A családi TSI Skoda szívó oldalát pedig megelőző jelleggel megmutatnám a Novoth Tibinek, ezekben a kis turbósokban nagy csodák tudnak lenni. Olajcsere pedig 10 ezer kilométerenként, akármit is mond a kormány.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Németet vagy japánt?

2014.04.20. 15:02 - becsuletesnepper.hu

Kedves Nepperűző!

Azt szeretném kérdezni, hogy melyik autót válasszam többnyire túrához és városi használatra egyaránt? Egy BMW Z3-ast, Mazda MX-5-öst, vagy Honda S2000-est? A magasságom kb. 185 centiméter, és kicsit nagyobb darab vagyok. Mindennel együtt 2-2,5 millió forintot tudok ráfordítani.

Köszönöm válaszát!

Kedves Kérdező!

Elsőként a Honda S2000-et egy elegáns mozdulattal húzzuk ki a listáról! Nem azért, mert rossz. Egyáltalán nem az, sőt, de a legolcsóbb itthon 3,5 millió, és kint is kilencezer euró, ha a kamu hirdetéseket nem nézzük. A maradék kettő hasonló adottságokkal rendelkezik, már ami a méreteket illeti, egyik sem egy kamion. Az MX-5 egy legenda, nem véletlenül, és ezért az összegért már a C változatot is megkapni, amelyben már több erő is van, nem csak a zseniális futómű, kormány és váltó.



A Z3 szintén jó autó, már az 1,9-es motorral is használható, de lehetőség szerint nagyobbal venném. Sajnos a kínálat jellemzően a kis motorosokból áll, elvétve van egy-egy nagyobb motorváltozat. Én elgondolkoznék a kintről történő vásárláson is, ott sokkal nagyobb a kínálat, és ennyiért már lehet venni 2,8-asokat is. Azt vegye a kettő közül, amelyik jobban tetszik, mindkettő nagyon jó autó.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Szívódízelek közül mit vegyek?

2014.04.19. 07:50 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Régi szívódízel autót kellene vásárolnom napi 30 km munkába járáshoz; a keret 160 - 200 000 Ft. Azért szívódízelt, mert kamionsofőr vagyok - gondolom érti... Csak a megbízhatóság számít, tehát, hogy relatíve kevés lerohadással el tudjam érni az úticélomat (munkahelyemet).

Nem érdekel az évjárat, az, hogy mennyire rohadt a kaszni, nem érdekel, hogy milyen a belső tere, nem érdekel, hogy van-e benne szervó vagy klíma (nyilván nem lesz, vagy működésképtelen), olyan pedig, hogy "vezetési élmény", abszolút hidegen hagy. A fogyasztása jó lenne kb. 6-8 l között.

Amelyek eddig felbukkantak: Ford Escort/Orion 1.8D, Ford Fiesta 1.8D, Opel Astra F/Vectra A 1.7D, Ford Sierra 2.3D, Daihatsu Charade 1.0D, Seat Ibiza 1.3D, 1.7D, Citroen AX 1.4D, Peugeot 106 1.5D. Kb ezeket dobja fel leggyakrabban a kereső. Melyik lenne a legjobb vétel? Melyiket kerüljem? Vagy esetleg van olyan, amit nem említettem, de érdemes vele foglalkozni?


Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!
Teherautós

Kedves Kérdező!

A lista elejéről a vicc jut eszembe, hogy "ej vadász, vadász, nem vadászni jársz te ide". Ki lehet ezekből is fogni, de van jobb. Akkor a lista elején lépjünk is túl. A kis AX jó, a Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 D nagyon jó, 3,5-4 literrel elmegy, nem romlik el, A Peugeot 1.9-es dízeleit szintén melegen ajánlom, 205-ös, 309-es, 405-ös. Opel Corsa 1.5 D Isuzu nagyon jó, hasonlóan torkos, mint a Saxo/106 duó. A Toyota 1.8 D nagyon finom árú, de nagy eséllyel túl rozsdás lesz ennyi pénzért. A Nissannak is jó szívó dízelei (1.7, 2.0) vannak, de itt is a rozsda lehet gond.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-


h i r d e t é s

Nepperűző Nepperűző

Kérdezze a Nepperűzőt, vagy böngéssze a rengeteg eddigi tanácsot. Kereshet is!

KeresésKeresés

IndapassIndapass