Járműértékelés Tudd meg, mennyit ér az autód!

4,5 millióig Audi A4 vagy BMW 320d?

2016. július 14., 10:35 Módosítva: 2016-07-15 10:56:17
270

Tisztelt Becsületesnepper!

Két hete, napi szinten, mostanra már zavaróan sok időt töltök autókereséssel, de dönteni nem tudok, így elérkezettnek láttam az időt, hogy kikérjem egy külsős, de mégis hozzáértő véleményét.

Adott a kérdés 4-4.5 millió ft körüli vételárig! (+25% megvan ehhez az összeghez) Keresem a lehető legjobb autót (mindenre nyitott vagyok), de elsősorban 318/320 D-t vagy pedig egy A4-es Audi szeretnék. 2011-es évjárat körül nézegettem. Fontos a jó felszereltség (xenon, DRL, ülésfűtés, radar, tempompat, manuális váltó), megbízható jó motor, persze egy fenntartható költségekkel rendelkező futómű sem utolsó szempont... Benzin/Dízel mindegy, de inkább egy dízelt választanék, ha lehet, a TSI nem győzött meg...

Egy 2 éves, 105 lovas Jettából ülnék át, korábban 6 évig egy E39 525D-m volt (4 évesen került hozzám 98e km-el hibátlan állapotban).

Naponta lakott területen kívül 17,5+17,5 km-t ingázom munkába, általában 1 vagy 3 fő utazik a kocsiban, évente pár alkalommal van hosszabb út és egy nyaralás/telelés jöhet még szóba, amikor fullra van pakolva az autó.

Köszönöm előre is !

PP

Kedves Kérdező!

Ezeknek a prémium márkáknak a vásárlása elsősorban érzelmi, mintsem racionális kérdés. Abban egyetértünk, hogy a TSI-motorok nem győztek meg, és akkor nagyon visszafogott és udvarias voltam. A VW csoport két literes CRTDI motorja valóban jó, nem elromlós fajta, jól is megy, jól is fogyaszt, szerintem ez olcsóbban fenntartható mint a BMW. A BMW motorja is jó, de van benne néhány akna, mint például a főtengely anyagából kimunkált vezérmű fogaskerék, ami, ha elkopik egy kései vezérlés csere miatt, akkor lehet új főtengelyt is venni. Csak akkor vegyen ilyen prémium autókat, ha megvan a folyamatos szervizre is a pénze: vásárlás előtt mindenképpen tájékozódjon a kopó alkatrészek és a gumik áráról.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

F Astrát vagy Golf IV-et?

2016. július 7., 10:09 Módosítva: 2016-07-14 16:59:41
201

Tisztelt Becsületes Nepper!

Családunk autóvásárlásban gondolkodik (5 fő, de általában max 3 ember utazik együtt). Eddig Wartburgunk (2t) volt, most W123 200d Mercedesünk van. Mivel Mercink már átesett egy motorgenerálon és teljes karosszéria felújításon 2007-ben, de ismét esedékessé válna ezen beavatkozások meglépése (erőtlen a motor, még 200d között is (de ez nem róható fel neki, hisz idén lett 40 éves) teli van lyukakkal a küszöb, stb.)

Ezért úgy határoztunk egy fiatalabb kocsit vennénk, 2000 évjárat vagy fiatalabbat. Anyagilag nem vagyunk eleresztve (átlag magyar család), de azért nem is panaszkodunk. Havonta kb. van egy hosszabb út oda vissza 400 km UTÁNFUTÓVAL, ezen kívül nagyrészt kisvárosi használat (4 km, majd leállít).

F Astrát néztünk 1.4 8v 2002 évj., de ritka a tényleg gyári állapotú megőrzött példány. NA EZ SEM AZ VOLT: ELMENTÜNK ÉS ÚGYMOND "LYUKRA FUTOTTUNK") Szigetelőszalaggal feltett bal oldali tükör, lehúzott bal első ajtó, szivárgó olaj és ritmikusan súrlódó fémes motorhang (csapágysúrlódás).

Másik leendő kocsi egy 4-es GOLF 1.6 16V 105 lóerős 2001 évj.. Igen, nem egy kategória, de jobban felszerelt és 900 ezerért Ön szerint jó vétel lehet? Írnak róla hideget és meleget is. Úgymond modern kocsink még nem volt soha, így azzal kapcsolatban kérném tanácsát, hogy ezen Golf mennyire lehet racionális választás?

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Az F Astrából nagyon keresni kell már a jó állapotúakat, sokat elvitt már a vasoxid, de még lehet jót találni. Ha futót is akarnak húzni, akkor inkább az 1.6-os motorral szerelteket venném vagy a 82 lóerős 1.4 SI-t. Más szempontból az egy nagyon megbízható, kis fenntartású autó, csak a rozsdára kell nagyon odafigyelni. Ennek előfordulási helyei a küszöbök, hátsó kerékívek, illetve a tankajtó alja. Ha találna egy rozsdamentes példányt, akkor ezeket a helyeket kezeltesse alváz és üregvédő szerekkel, és akkor még sokáig tudja használni.

A Golf sem számít probléma kupacnak, egy jóval későbbi modell, nyilván igényesebb belsővel, külsővel, az egy sokkal jobb autó. Fényképről nem lehet megmondani, hogy egy autó jó-e vagy sem, innen a monitor elöl jól néz ki. Ha nincs benne a világ összes kilométere, akkor jó választás lehet.

A lyukra futás szerves része ennek a sportnak, nem lehet teljesen kiküszöbölni, de alapos kérdezősködéssel lehet minimalizálni a mértékét. Ha azt érzi, hogy az eladó mellé beszél, vagy nem ad egyértelmű válaszokat, akkor arra kérdezzen rá a dologra konkrétan, és ha terel, akkor felejtse el azt az autót.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Volkswagen után Dacia? Vagy inkább Subaru?

2016. július 5., 17:59 Módosítva: 2016-07-10 10:03:54
110

Tisztelt Becsületesnepper!

Eljött az ideje, hogy szeretett Golf V-met lecseréljem.

A gyermekeim középiskolások lettek, így - nagy gyerek, nagy csomag - a Golf csomagtartója már kicsinek bizonyul.

A másik ok, hogy új munkakörömből kifolyólag hetente egy-két alkalommal terepre is mennem kell, ahol egy magasabb gépjárműre van szükség - sokszor a négykerék-meghajtás is jól jönne.

Tudom, hogy a Duster lenne a jó megoldás, de valahogy nincs meg a bizalom (rossz beidegződés?).

Két típus maradt, ami tetszik:

1. VW TIGUAN 2.0 CR TDI 4MOTION (Facelift utánni)

2. SUBARU FORESTER 2.0D (előző széria)

2011-2012. évjárat körül nézelődöm, az ár 6 M. (E fölé csak nagyon indokolt esetben mennék.)

Ön melyiket ajánlaná? Illetve, ha valamilyen alternatív megoldása lenne, szívesen venném a tanácsát.

Üdvözlettel:

Péter

Kedves Péter!

A Dacia márkanévnek a múlt rossz emlékei miatt van még mindig néhány ember fülében rossz csengése, de ez csak nálunk van így. Nyugaton, ahol nem ismerték a román ipar remekét, sokkal jobban cseng ez a név. A Dusterhez többször is volt szerencsém, és mondhatom, hogy ha 4X4-es munka autóra lenne szükségem, gondolkodás nélkül megvenném, mert tényleg jó minőségű autó, és terepen is kifejezetten ügyes.

Az új Vitara az ami még szintén nagyon jó, kicsivel drágább csak, mint a Duster, de az árához képest egy még jobb minőségű autó. 4.7-5 millió között már turkálni lehet az 1.6-os-ok között. Ezt még inkább megvenném. A csomagtartójukat guglizza ki, mert az nem biztos, hogy előrelépés a Golfhoz képest. A CRTDI motorok nagyon jók, megbízhatóak, jól mennek keveset fogyasztanak.

A Subarukat nagyon szeretem, de a dízelek első szériájával voltak gondok, erről meg is emlékeztünk anno ebben a cikkben. Az Euro 5-ös motorokkal állítólag már nincsenek gondok, de erről nincs személyes tapasztalatom, mert a piacon is alig van ilyen autó. A Subarukhoz relatív kevés utángyártott alkatrész van, ezért esetenként zsebbe lehet nyúlni, de ez igaz minden modern dízel autóra. Én vennék egy Dustert de leginkább egy új vagy újszerű Vitarát, biztos, hogy olcsóbban fenntartható mindkettő.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Twingo helyett valami komolyabbat

2016. július 4., 18:06 Módosítva: 2016-07-07 10:11:02
98

Kedves Becsületesnepper!

Szeretett lila/rózsaszín Twingonk helyett keresnénk valami modernebbet, elsősorban városi használatra. Kis/alsó középkategóriában nézelődtünk, a szokásos kezdeti költségekkel együtt maximum 800 000 Ft-ig. Nagyrészt ketten használjuk, havi 5-600 km-t megyünk, szóval a mindenképpen benzineset szeretnénk- illetve ebben az árban nem hinném, hogy túl jó dízeleket lehetne találni.

Amik eddig felmerültek:

-Ford Focus: egész jókat írták róla, ez lenne a legnagyobb, itt elsősorban a 3 ajtósak tetszenek

-Mercedes A: kicsit öregebbek vannak ebben az árkategóriában, mint a többi versenyző, illetve a fenntartási költségei kérdésesek

-Toyota Yaris: állítólag még mindig jó kis autók, sok behozottat látni

-Fiat Panda: újabb, ellenben ez nem volt az olaszok fénykora

-Citroën C2: szintén fiatalabbak, elég jól felszereltek

Ezek közül melyiket ajánlaná? Esetleg valami mást? Az egyes típusokhoz melyek az ajánlott motorváltozatok?

Üdvözlettel: Péter

Kedves Péter!

A Focus-ok valóban jók, az ajtók belső élén kezdődik a rozsdásodásuk, arra kell odafigyelni. Az A Merci szépen tud rohadni az ajtók élén, küszöbökön, sárvédőíveken, szóval majdnem mindenhol. A félautomata váltósakat kerülje, és a lamella tető is probléma forrás, szinte mind el van törve. A Toyota Yaris-okkal nincs probléma, olaj és víz legyen bennük, akkor nem lesz bajuk soha.

A Pandából a 100 HP-t venném, de az nincs ennyiért. C2-ből is a nagyobb motorosokat venném a Sensodrive váltósak kivételével. Én Focus-t vagy Yaris-t vennék ezek közül, de bevenném a listába a 2001-től gyártott Civic-et is.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Biztonságos első autót félmillióig

2016. július 3., 14:23 Módosítva: 2016-07-06 20:04:42
3

Tisztelt Becsületesnepper!

Első autó vásárlását tervezzük. Családalapítás előtt állva, és az autókhoz nem nagyon értve fő szempont a biztonság és a megbízhatóság. Kb 500 000 forintunk van a vásárlásra, és kis családi autóban gondolkozunk. A témában született Totalcaron megjelent cikkekből olvastam néhányat, de minél több az információ, annál nehezebb a döntés. A modelleket nagyjából sikerült leszűkítenünk (Opel Astra F és G, Ford Fiesta, Fiat Punto, Mazda 323, Skoda Fabia), de úgy tűnik, hogy az egyes típusok és az évjáratok is meghatározóak lehetnek, amik között eligazodni már kilátástalannak tűnik egy laikusnak. Problémám még, hogy 2000 évek körül gyártott autóknak a töréstesztjei ritkán elérhetőek, pedig ez a biztonság miatt fontos szempont nekünk, többnyire emiatt ejtettük a Kia, Hyundai, Daewoo, Suzuki márkákat, ebből a korszakból.

Tudna esetleg segíteni, hogy a fenti modellekből milyen típusokat érdemes keresni, vagy ezek között már csak finomabb eltérések vannak? Esetleg van más tippje?

Segítségét előre is köszönöm, üdvözlettel:
Ákos

Kedves Ákos!

500 ezer forint körül nem tud válogatni a jó töréstesztű autók között. Van két gyerekem, és én sem akarom megölni a családomat, de még soha nem jutott eszembe ez alapján autót választani. Szerintem többet nyom a latban az ilyen tizenéves autók esetében, ha jól karban voltak tartva, és nincsenek szétrohadva. Hyundait mondjuk pont vennék, ahogy Suzukit is, bár tudom, hogy az utóbbi kifejezetten nem az acélos kasznijáról híres.

Ha az ön által felsorolt autók közül kellene választanom, akkor egy G Astrát vennék. Ha más is szóba jöhet, akkor egy Corollát, esetleg egy Almerát.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

1,5 millióig vezetési élményt

2016. július 2., 15:06 Módosítva: 2016-07-05 16:44:25
136

Tisztelt Nepperűző!

A használtautó-piacot böngészve tanácstalan lettem. Nem tudom, hogy az a baj, hogy ennyi pénzért túl magasra teszem a lécet, vagy rossz helyen keresek. Eddig ezeket a típusokat néztem, és vetettem el a következő okok miatt:

Honda Civic coupe (7.gen.): ez tetszik a legjobban, de sajnos elég kicsi belőle a választék, úgy sejtem, hogy egy még elfogadható állapotút kifogni szinte lehetetlen. (Elfogadható állapot alatt azt értem, hogy nem szenved semmiféle visszafordíthatatlan halálos kórban, bevállalható vele nyugodt szívvel még egy külföldi út is, és a belseje nem arra utal, hogy munkásautónak használták, kapálógép hordásra, és nem olyan a hangja, mint egy széttuningolt gépnek nyugdíjas korára. Ezt nem kifejezetten erre a típusra értem, hanem úgy általában.)

BMW E46 compact: a lopási statisztikák alapján nem tűnik jó választásnak egy BMW Budapesten, és a magas fenntartási költségektől is félek. Pláne, ha azt is figyelembe veszem, hogy a hirdetések nagy része külföldről behozott, lekövethetelen múlttal rendelkező példányokat tartalmaz. Kerüljem inkább?

Alfa 156-os: nem vagyok autószerelő, és nem is akarok azzá válni. Sajnos csupa rosszat olvasok ezekről. És mivel itt is elmondható, hogy a nagy része külföldről behozott, lemondtam róla. Hiba lenne venni egy ilyen kocsit?

Honda Accord, Lexus IS200 tetszene még, de úgy látom, hogy azok drágábbak. A Mazdákról pedig az a hír járja, hogy rohadnak.

Tud esetleg ajánlani mást, vagy tanácsot adni, merre keressek tovább?

Előre is köszönöm,

Balázs

Kedves Balázs!

A 156-ost nem ajánlanám, vannak alfások, nekik való, ők elnézik az autónak, hogy átlagon felüli törődést igényel. Az E46 Compactnak nem akkorák a fenntartási költségi, mintsem azt sokan gondolják, de nyilván foglalkozni kell vele.

Másfélért már lehet nagy motorosakat is venni. Én türelemmel keresnék egy Civicet, vannak belőlük kifejezetten normális darabok is, csak ki kell várni a vételt.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Családi unalmas mellé izgalmat

2016. július 1., 17:26 Módosítva: 2016-07-04 18:13:24
111

Tisztelt Becsületesnepper!

Családom folyamatos bővűlése miatt (3 gyerek) az elmúlt évek használt autó vásárlásaimat folyamatosan a praktikum, ésszerűség és hasonló unalmas szempontok szűk nyomvonala határozta meg, ami jelenleg egy Renault Scenicben manifesztálódik. Ugye, hogy ebben mennyi a boogie, azt nem nagyon kell bemutatnom, végülis szerethető autó, nagyjából úgy, mint ahogy az ember az anyósát szereti, a család velejárója, elviseled és megpróbálod szeretni.

Na, de... Elérkezett a pillanat, hogy végre egy kicsit magamra is gondoljak és valami izgalmasabb tárgyat birtokoljak.

Budapesti munkába járáshoz, nagyjából napi 30 km és hétvégi élményautózáshoz keresek valamit, ami nem drágább, mint 1,5 millió Ft. Évjárat nem érdekel, formára inkább coupe ami megfog.

Ami nagyon tetszik az az E46 coupe, illetve az első generációs Audi TT. Szemezgettem még Mini Cooper S-sel, de próbakör után nem győzött meg, nagyobb húhára számítottam.

Érdemes ezeket nézegetnem, vagy teljesen rossz az elképzelés?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel

Zsolt

Kedves Zsolt!

Az E46 kupéból a nagy motorosok (325, 328, 330) a jobbak, de azokban gyárilag nem volt sper, így annak a beszerzésével még kell számolni, ha szeretne egy kis izgalmat. 1.5 millióért azonban még nem fog igazán jó nagy motoros E46-ot kapni, én elgondolkodnék egy E36-oson is, azokban volt sperres is, és az már elmegy keresztben, ha kell. Az Audi TT nem nagy tűz, szerintem inkább csak a formája miatt gondolják az emberek hogy sportautó, valójában nem az.

A hátsó ülések csak jelzés értékűek, azokba ember nem ül be. Ha jó a két ülés, akkor egy MX5 is jó lehet. Nagy tűzijáték abban sem lesz, de sokkal jobb az előadás, mint egy TT-ben. Jó üléspozíció, zseniális váltó, futómű, egyensúly, és ha sikerül egy Anniversary-t venni, abban a ngyobb motor mellett Bilstein futómű, sper, hatos váltó is van. A Mini Cooper kompresszoros változataiban kevesebb a motor probléma, de a váltóval, az elektromos kormány szervóval lehetnek problémák.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Napi 200 kilométerhez PDTDI-t?

2016. június 29., 10:40 Módosítva: 2016-07-03 16:01:17
146

Kedves Becsületesnepper!

Napi 200 km-t utazom, munkahelyemre oda-vissza, ehhez keresnék egy megfelelő autótípust és kérném a segítségét. A megtett táv 85%-a autópálya, és max 120km/h, nem vagyok versenyző típus.

Cél: az alacsony fogyasztás. Természetesen dízel járgányt keresnék, árban plafon a 800.000 Ft. Ha olcsóbb, az sem baj.

A VW TDI-k, esetleg PDTDI-k kerültek elötérbe, vagy esetleg Audi A2. Sok Golf és mégtöbb Passat van a hahu-n, de melyik típus a legjobb? Lehetőleg 5 ajtóst érdekelne, természetesen klímával.

A VW digitklímáról már sok rosszat halottam, vagy csak akinek elromlott már, az hangosabb a fórumokon? Vagy van más autógyártó, amely megbízható ebben a kategóriában?

Segítségét elöre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Szerintem jó Audi A2-est ennyiért nem fog találni. Nem olyan régen gondolkoztam rajta, hogy kellene A2-est venni szaladgálósnak, mert mindig tetszett. Meg is néztem néhányat, de nagyon sok szemetet láttam, a kilométeróra állásokról most ne beszéljünk, mert az egy másik történet, úgyhogy fel is adtam ezt a tervemet. Kint is megnéztem őket, és amit már megvettem volna, az 3500-4000 eurótól kezdődött, és az még kint volt. Egyszerűen a koruk miatt, és a "gondos" gazdák miatt le vannak élve.

Nekem a PDTDI-k közül a 101 és 105 lovas a kedvencem, ezek esznek a legkevesebbet, mindamellett még mennek is normálisan. A legmegbízhatóbb a 90 lovas 1Z motorkódú régi TDI, de a 110 lovas AFN kódú is nagyon jó. Ezekkel olyan nagyon mellé nyúlni nem lehet, ha nincs bennük egymillió kilométer, és ezeket lehet a legolcsóbban üzemeltetni. A digit klímától én nem félnék, nekem még sose romlott el, de minden elromolhat, ha pedig elromlott, akkor meg kell javítani, de választhat manuálisat is. Az autóra költeni kell, ez ilyen.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagy családnak kis fogyasztásút

2016. június 28., 11:16 Módosítva: 2016-07-02 15:11:33
169

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állunk. Milyen autó lenne az elfogadható számunkra? Leginkább munkába járás miatt fog kelleni (másik városba), így elsődleges szempont, hogy keveset fogyasszon és ne kelljen a fizetést benzinre költeni.

Egy viszonylag olcsón fenntartható, egyszerű kocsi kellene. Viszont nehezítő körülmény, hogy 3 gyerek van (a legidősebb 8 éves), akiket reggelente iskolába, oviba kell hordani. Ezért jó lenne, ha mind az 5-en beleférnénk az autóba. Szerencsére kis termetű családról van szó és nem tervezünk hosszabb utakat vele, de azért hébe-hóba együtt is használnánk.

Minderre kb. 300-400 ezret tudnánk szánni.

Köszönettel

Kedves Kérdező!


Elsőnek a Toyota Carina E jutott az eszembe, egy 1.6-os benzin motorral. Ez egy legendásan megbízható autó, tényleg nem megy tönkre, jellemzően csak a karbantartásra kell költeni. A hátsó kerékív rozsdásodására kell odafigyelni, mert ma már nincs olyan, aminek ne lenne itt barna vész. Ennek a javításával kell kalkulálni az elkövetkezendőkben.


A Corolla hasonlóan megbízható típus, de némileg kisebb, tartok tőle, hogy az nem lesz megfelelő méretben, de ki kell próbálni a gyerekekkel. Ennyi pénzért én ezt a kettőt venném.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Megbízható klasszikust

2016. június 27., 13:38 Módosítva: 2016-06-28 17:11:09
208

Kedves Nepper!

Egy olyan autó a cél, ami a kötelező karbantartásokon túl problémamentes, megbízható konstrukció. Mindennapos vegyes használatra kell két személynek. Lényeges, hogy valami masszívabb klasszikus konstrukció legyen sormotorral, hátsókeréken hajtva, a kilencvenes évek bejön. Luxus és extra nem kell, illetve a feltűnést is kerülném, de lelke az legyen. A keret másfél millió forint.

Köszi, Laci és Éva

Kedves Éva és Laci!


Ez a fajta felépítés meglehetősen beszűkíti a lehetőségeinket, hiszen ebben az időben jellemzően a BMW és a Mercedes csinált ilyen autókat, persze vannak kivételek. Például az Opel Omega, de ezek mára nagyon megfáradtak, és régen sem voltak különösebben jó autók, nem volt bennük semmi érdekes.

Mercedes-ből a 124-est venném, nem maradt mára sok belőle, és sok közülük többször megtette az utat a Marsig és vissza, de lehet találni olyat, ami még vállalható, csak nagyon kell keresni. BMW-ből az E36-osokból is lehet még szépeket találni, a legjobban a 325-ös és a 328-asokat szeretem, de a 318 IS motor is nagyon jó, de az csak a kupéban van.


A legjobb ilyen autó szerintem a Lexus IS 200 Sport, azokban hatos kézi váltó van és sper difi. Sportolásra alkalmatlan, mert gyenge hozzá, de egy nagyon jó autó, jó futóművel, kitűnő váltóval, soros hathengeres motorral.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Hülyegyerekautót félmillióig

2016. június 26., 11:44 Módosítva: 2016-06-28 11:18:27
254

Tisztelt Nepperűző!

18 éves vagyok. 500 ezer forintot tudok rászánni autóvásárlásra, illetve plusz 170 ezret a lepapírozásra. Jelenleg egy 1,3l-es Škoda Feliciám van, aminek egy-két marginális problémától eltekintve semmi baja nincsen.

Az lenne a kérdésem hogy milyen autót lehetne venni ötkilóért, amivel ha úgy tartja kedvem, száguldozhatok a környékbeli hegyekben? Ugyanis jó a Felicia, de erőtlen és nem érzem benne a tüzet, ezért valami erősebb kellene. Tudom jól, hogy ezzel az életemet kockáztatom, de szeretném kiélvezni addig a szívómotorok adta lehetőségeket, amíg nem késő. Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel, Sándor

Kedves Sándor!


Az egyik kedvenc kategóriám ez a 80-90-es évekbeli hülyegyerekautók. A teljesség igénye nélkül pl., Citroen Saxo VTS, Peugeot 106 GTI, Suzuki Swift GTI, Golf II GTI (1.6, 1.8, 1.8 16V), Polo 1.6 GTI, Punto GT. Ezekkel az a baj, hogy tényleg átmentek már néhány hülye gyerek kezén, és kevés a normális állapotban megmaradt példány.


A karambol természetes velejárója ennek a kategóriának, itt előfordul, hogy a tető korábban belevert a karterbe. A srácoknak nem mindig volt pénzük alkatrészre, szerelőre, ezért óriási tákolásokra lehet számítani úgy a kaszni, mint a műszaki tartalom terén. Mindenképpen vigyen magával hozzáértő embert, aki adott esetben elrángatja a kocsi mellöl, hogy ne impulzusvásárlás legyen egy szép felni miatt, mert egy mellényúlás végeláthatatlan szopóroller lehet.


Üdv:

doki

Távolról sincs vége, olvasson még

Multiplát csomagtartóval

2016. június 25., 09:38 Módosítva: 2016-06-27 13:39:31
162

Tisztelt István!

A jelenlegi 14 éves F Astra helyett keresek valamit, amiben tényleg elfér öt ember. Vagy, ami még jobb, hat. Hatszemélyes, ami tetszik is, csak a Honda FR-V és az újabb Multipla jöhetne szóba, azonban a gyerekek miatt mind a két autó csomagtere kicsinek bizonyul. Létezik olyan hat vagy 5 különálló üléses autó 1,3-1,5 millióért, aminek mondjuk 600-nál kezdődik a csomagtere?

És a szokásos: jó fogyasztás, megbízhatóság, stb.

Köszönettel:
Csaba

Kedves Csaba!

A hatszáz literes csomagtartót sírgödörnek hívják, emlékeim szerint semmiben nincs ekkora tér ennyi pénzért. Illetve van, a Citroen XM kombiban, de mintha a megbízhatóságot is említette volna, mint szempontot. A legújabb Passatok csomagtere közelíti meg ezt a számot, de az árat szorozni kell közel nyolccal. Én elgondolkodnék, hogy miként racionalizáljam a csomagok számát, illetve vennék egy csomagtér elválasztó rácsot, hogy plafonig tudjak pakolni. A csomagtartó méreteket itt tudja megnézni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Rohangálós kis dízelt hosszabb távra is

2016. június 24., 11:16 Módosítva: 2016-06-25 11:24:56
127

Tisztelt Nepperűző!

Fiatal, megbízható, benzines, automata, ám 10 litert fogyasztó CR-V-m mellé szeretnék egy alacsony fogyasztású kiskocsit, amit majd kb. 1 év múlva átadhatok a feleségemnek tanulóautónak. Addig is kisebb és egyaránt nagyobb utazásokra (heti 2* 400km-aminek a fele autópálya) használnám.

A megbízhatóság, az alacsony fenntartási költség, a 4-5 liter körüli fogyasztás és a 150e km-ig terjedő futásteljesítmény lenne az elvárásom, hogy még pár évig szolgáljon. A keret 1M FT +/- 100e.

A kiszemeltjeim: Suzuki SWift 1,3 ddis, Citroen C3 1.4 Hdi, Toyota Yaris 1.4 D-4D stb. Mit gondol, mi lenne az ideális választás? Eszébe jut még valami alternatíva? Illetve igaz a rémhír, hogy ezek a kis kerregők autópályatempónál rosszul fogyasztanak?

Válaszát előre is nagyon köszönöm, üdvözlettel: Matyi

Kedves Matyi!


Sokszor elmondtuk már, hogy nem kilométert, hanem állapotot veszünk. Egymillió forintért hagyjuk ezt a 150 ezernél ne legyen benne több szöveget, mert jellemzően nem azért vesz valaki dízelt, hogy a garázsban tartsa, és nincs nagy realitása. Persze lehet találni ilyeneket, de ritka, mint az igazmondó politikus.


Nem rémhír, de igaz, hogy egy kis motor forszírozottabb tempónál többet eszik, mert egy kicsit erőlködik. Ebből a felsorolásból én a Yaris-t venném elsősorban, az a legjobb kis dízel autó. Ha haladni is szeretne, akkor inkább válassza a relatív nagy motor, kis kaszni kombinációt, mert a nagyobb motor nem erőlködik ugyanannál a tempónál, ezért ugyanannyit vagy kevesebbet is ehet.


Én vennék egy 1.9 PDTDI VW Polót vagy Fabiát, mondjuk inkább Polót, az igényesebb, mint a Skoda. A 4-5 literes fogyasztást is fenntartásokkal kezelném, inkább öt literre számítson, de az is nagyon jó, persze ez lábfüggő. Egy rendesen karbantartott dízelnek a 400-500 ezer meg sem kottyan, sőt, ott még csak be van járatva.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Olcsón legyen benne a bugi

2016. június 23., 14:36 Módosítva: 2016-06-24 13:36:43
213

Kedves Becsületesnepper!

Unom már ezt a sok "takarékos, racionális első autót keresek" kérdést. Én olyat keresek, amiben benne van a bugi és belefér egy 600-800 ezer közé saccolt keretbe. Ez lenne az első autóm, hétköznap főleg bringával járok dolgozni, de hétvégi kiruccanásokhoz keresek valamit, ami kicsit fickósabb, érdekesebb a nagy átlagnál. A helykínálat sem nagyon érdekel, csak ketten mennénk a barátnőmmel, akár roadster is szóba jöhet.

A korombeliek közül sokan mondják, hogy vegyek Audi A4-et egy harapósabb TDI-vel, vagy BMW E36-ot öblösebb benzinessel. Alapvetően tetszenek, de a velük járó sztereotípiák és előítéletek kissé taszítanak (nem félek bevallani, hogy hiú ember vagyok, ez is érdekel). Szép gyári állapotban viszont szinte lehetetlen találni és azok nem is ennyibe kerülnek. A BMW E36-ot vezetni szerintem mókás (főleg a sorhatos kétliterestől felfelé), de rettenetesen tudnak rohadni.

Tud nekem további tanácsokat adni akár olasz, japán vonalon is?

Köszönöm! Zoltán

Kedves Péter!

Ennyi pénzért nincs igazán jó E36, pláne nagy motoros. Lehet már Civic VTI-t venni ebben az árkategóriában, de meg kell nézni őket, mert sok a korábban hullára tört kocsi. Ha nincs VTI, egy sima 1,6-os is jó lehet.

Ha már japánnál tartunk, a Suzuki Swift GTI nagyon jó, csak alig van belőle. Érdemes lenne márkaklubokban körülnézni, hátha tudnak eladót. Az olaszok közül a 2,4-es öthengeres motorral szerelt Bravót vagy Stilót vennék, de abból sincs, illetve Stilóból csak automata van, az nem a legjobb. Érdemes lenne elgondolkodni a Citroen Saxo 1.6 VTS-en, illetve a Peugeot 106 S16-oson is, gyakorlatilag ugyanaz a kettő, csak másképp vannak felöltözve.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezt nem vártad a neppertől!

2016. június 21., 17:13 Módosítva: 2016-06-26 11:23:41
1195
Mai Nepperűző-rovatunk termése rendhagyó. Csaba versben kérdezett, hogy átüsse nepperünk sziklaszilárd ingerküszöbét és sikerült is. De Herr Kopaszt nem lehet csak úgy sarokba szorítani.

Segélykérő levél a nepperhez

Mélyen Tisztelt Kronográf Úr!
Kedves, drága Nepperünk!
A pórnép szólít mostan Téged,
S tudásodat kéri fegyverül.

Végét járja már az öreg társam,
egy sötétzöld Citroen.
Kevés már az esély rája,
hogy az új műszaki meglegyen.

Elkapott ám engem is a gépszíj,
mindenfélét nézegetek.
Vagy talán a talmi csillogás,
amit én is kergetek?

Szeretnék egy ütős verdát,
Saabot, Rovert netán Volvót,
Mindegyikből benzinest.
Váltó legyen automata,
vagy a vágyam felszínes?

Sok-e ám a fenntartásuk, turbó, váltó s egyebek?
Megbízható gépek ezek vagy ingem-gatyám rámegyen?

Maradjak-é egyszerűbben, mi köznépi technika?
ZX helyett jönne C4 ez talán gondot nem jelent?..

Keretem az egymillió
és ebből nem engedek!
Nem azért mert nem akarok,
hanem, mert nem lehet.

Ebben kérném segítséged,
tanácsod lesz táptalaj!
Csaba voltam Tisztelettel,
ingyom-bingyom, sállalaj :)

És íme a nepper válasza, megkönnyeztük mi is és ihletet is adott.

Távolról sincs vége, olvasson még

Váltót vagy csak fogaskereket cseréljek?

2016. június 17., 16:33 Módosítva: 2016-06-24 11:21:48
222

Kedves Becsületesnepper!

Kérlek mindenképpen írd meg, hogy jó lett-e a Fabia-d az új váltóval, illetve azt is, hogy ez pontosan melyik váltó. És az is érdekes lenne, hogy feltétlenül a teljes váltót kell-e cserélni a hosszú ötödikhez vagy elég csak annak a fogaskerekét.

Előre is köszönettel

Gábor

Kedves Gábor!

Az én Fabiámban egy EWT kódjelű váltó volt, annak az áttétele ötödikben 0.7, én ezt cseréltem ki JDD kódú váltóra, annak 0.658 az áttétele, ezt a váltót az 1.4-es TDI-hez szerelték. Itt találhatóak az áttételek. Már az EWT is a leghosszabbak közül való, és drasztikus változást nem vártam, de megérte mindenképpen.

Az azonos fordulathoz tartozó sebesség csak tíz km/h-val lett magasabb, 3100-as fordulaton 160-at mutatott az óra, most 170-et, és nem erőtlenedett el az autó, szinte ugyanúgy gyorsul ötödikben, mint régen. Ami nagyon meglepett, hogy a fogyasztás jelentősen csökkent. Korábban a fogyasztásmérő 6-6.1 literen állt, ez most 5.3-5.5 liter, az adott tankra eső forgalom függvényében. Ez a valóságban beöntő nyílásig tankolva 5.1-5.3 l/100km, ami még nekem is meglepő, különösen annak fényében, hogy nem közlekedem lassan. Itthon és Ausztiában fix, óra szerinti 150-nel megyek, Németországban az autópályán most már 170-nel megyek (amúgy megy 200-zat), illetve amit enged a forgalom, normál közúton még soha nem előzött meg senki, ha hegyi szakaszokhoz érek, ott pedig kimondottan tempósan megyek. Nyilván ez a mérés nem lézer pontos, mert nem ugyanannál a kútfejnél tankoltam újra, de nagy eltérésre a valóságtól emiatt nem számítanék.

Szerintem egyszerűbb váltót, mint fogaskereket cserélni. Honnan vesz olyan fogaskerék párt? Egy pár fogaskerékért nem szedi senki szét a váltót, mert utána mit csinál a maradékkal. Ha bemegy a boltba, ott többe fog kerülni egy pár fogaskerék, mint amennyiért bontott váltó lehet venni.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Megbízható családi benzinest 1,5 millióig

2016. június 15., 11:17 Módosítva: 2016-06-21 23:54:58
126

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg egy 4 éves Fiat Bravo 1.4 (90 Le) boldog tulajdonosa vagyok. Sajnos családi okok miatt szükséges megválnom tőle, hogy egy kevesebb összegért vásárolt használt autó mellé megtakarításom is maradjon.

A keretem a fentiek tükrében 1,2 - 1,6 millió Ft, de ez minden járulékos költséggel értendő.

Fontos lenne a kiválasztandó autó esetében a hely, hogy születendő gyermekeimmel a család elférjen, valamint a megbízhatóság. Igazából, hogy őszinte legyek, az is szempont, hogy az autó megfelelő dinamikával tudjon közlekedni, tehát nem szeretnék újfent 1,4-es autót vásárolni.

A megbízhatóság miatt a japán autók felé kacsingatok, a Honda Accord, Mazda 6, Toyota Avensis triumvirátus tagjai a legfőbb esélyesek.

Évente nagyjából 15 000 km-t vezetek, tavasztól őszig robogóval járok, így ilyenkor inkább a hosszabb utak dominálnak, a téli időszakban viszont vegyesen rövid városi, hosszabb vidéki utak is vannak.

Elsősorban benzines modellekben gondolkodom, de szívesen veszem bármily nemű tanácsát! A német típusoktól sem idegenkedek, sőt, alapból ilyen beállítottságú vagyok, csak a japán modellek megbízhatósága nyomos érvnek tűnik a fentebb jelzett típusok esetében. 4-5 ajtós, vagy kombi, a lényeg hogy jusson mindenkinek, mindennek hely.

Remélem sikerült annyi információt leírnom, amely alapján tudna ajánlani valamit.

Megtisztelő válaszát előre is köszönve!

Üdv: Zoli

Kedves Zoli!


Mindhárom ön által felsorolt autó jó. A Mazda 6-nál az ismert hátsó kerékív és ajtó alján történő rozsdásodásra kell figyelni, ebből a szempontból a Magyarországon forgalomba helyezett autók jobb állapotban vannak, de legjobb, ha egy olasz importosat talál, ami nem az Alpokból származik, hanem délebbről. Ha találna egy rozsdamenteset, akkor azonnal alváz és üregvédelmet rá, és akkor még sokáig használhatja.


Az Accord és az Avensis sokkal jobb rozsda szempontból. A három közül a Toyotára jellemző legkevésbé a rozsdásodás, viszont az Accord a legstabilabb műszakilag.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Mozgáskorlátozottság mellé automatát

2016. június 14., 10:25 Módosítva: 2016-06-19 12:36:40
33

Kedves István,

Elnézését kérem, hogy itt, ezen a mail címen zargatom. Mentségemre szolgál (?), hogy nem tudom, hogy megjelenik-e a Totalcar felületen valaha is a kérdésemre adott válasz, mert talán nem túl érdekes széles körben.

Amiben szeretném a tanácsát kérni:

Mozgásomban némileg korlátozott vagyok, de azért nem annyira, hogy autót ne vezethessek.

Ami problémát jelent az a kuplunghasználat. Ezért keresem azt az automata seb. váltós benzinest, amibe a beülés is könnyített valamelyest, azaz viszonylag magasra kell becsusszanni.

Keveset autózom - évi 5.000 km-t megyek csak, 90 %-ban városban -, de ezeket az utakat nem tudom/akarom más módon kiváltani.

Fontos szempont még, hogy az autó

- 5 ajtós,- megbízható,- kényelmes (ülésállítási lehetőségek),- viszonylag kis (ne SUV) méretű,- költséghatékony üzemeltetésű legyen.

A fenti paraméterek alapján a Mercedes A osztályt (ő a favorit), Suzuki SX4 automata verzióit nézegetem.

Méret szempontjából ezek felelnének meg, de mivel még soha nem volt automata váltós autóm - jelenleg egy 14 éves Skoda Fabiát hajtok -, nem tudom, hogy megfelelőek lehetnek-e váltó-megbízhatóság és kezelhetőség szempontjából.

Persze az üzemeltetési/fenntartási költség is érdekes lenne.

Természetesen szívesen várom egyéb ötleteit is. Sőt.

Köszönettel,

Zoltán

Kedves Zoltán!

Az A Merci nem arról híres, hogy hú de jó az automatája, inkább az ellenkezőjéről, és rozsdásodni is tud szépen az ajtók alján, küszöbökön, sárvédőíveken. Az SX4 sokkal megbízhatóbb, nem is rozsdásodik, szerintem az sokkal jobb választás lenne.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Pörgős kisautót 1,8 millióig

2016. június 13., 10:17 Módosítva: 2016-06-15 11:21:09
125

Kedves Becsületesnepper!

Autóvásárlás elött állok de nehezen tudok dönteni!

Imádom a kisautókat és legjobban most is azt szeretnék venni.

Nagyjából 1,6-1,8 milló forintom lenne rá.

Mivel kisautóban gondolkodom, nem lényeges hogy 4 vagy 5 személyes illetve hogy hátul nem igen férnek el, többnyire 2, max 3 személlyel használnám.

Igazából bármilyen márka szóba jöhet a Fiat 500-tól a Mitsubishi Coltig lényeg hogy megbízható típus legyen és szívóbenzines.

Ami még fontos lenne hogy ne 55-60 lóerős modell.

Szóval összességében keresek egy megbízható kisautót ami még „megy is“.

Ön milyen autót javasolna ezért az összegért? Meghallgatok bármit nem csak kisautó kategóriában , de elsősorban az lenne a célom.

Üdvözlettel

Attila

Kedves Attila!

Ha kell egy kis autó, amiben még menés is van, akkor egy Fiat Panda 100 HP-n nagyon elgondolkodnék, tényleg nagyon jó kis autó. Ha inkább a japán vonalat kedveli, akkor a Toyota Yaris 1,5 TS sem elvetendő gondolat. A Fiesta ST kevésbé jól összerakott autó, mint a Yaris, de sokkal több tűz van benne, és sokkal jobban lehet vele igyekezni, mintsem azt az ember elsőre gondolná. Ebből a fajta Fiestából van még az 1.6-os motorral szerelt változat, az is ér egy megfontolást. A Honda Civic 1.6 Sport is jó autó, őrült nagy menés ott sincs, de hétköznapi használatra elég. A Civicből a Type-R lenne az igazi, azzal már tényleg arrébb lehet állni, de ennyiért nem igazán kapni olyat, ami szép is és jó is. Civicből van még a szintén két literes VSA, amiben a blokk alja ugyanaz, mint a Type-R-é, csak butább hengerfejjel, vezérléssel, kipufogóval, stb..

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkopott a Passat, kéne egy új igásló

2016. június 12., 13:18 Módosítva: 2016-06-14 10:32:52
204

Tisztelt Becsületesnepper!

Jelenleg egy 18 éves 1,6-os Passat tulajdonosa vagyok, 320 000 kilométeréből ötvenezret én tettem bele. Három éve van nálam, tudom nem a legjobb motorral szerelt, de mégis szeretem: tágas és kényelmes. A kutyám és a párom mellett a horgászcuccaim is elférnek, és a távol élő (500 km) családom telepakolhatja nekem a havi egy hazalátogatás alkalmával.

Azonban kicsit belefáradtam már a gyakori (4-5 havonta előforduló) szervizekbe. Hol egy termosztát, hol valamelyik lengőkar, a motorgenerálról és az azóta is fennálló "egy liter olaj/6000 km"-ről már nem is beszélve. Számolgattam, és ha így folytatódnak az autóra fordítandó költségeim, akkor inkább egy újabb vételére költenék, olyanra amivel fele ennyi gond van.

Nem feltétlenül kell, hogy ekkora legyen, de örülnék egy hasonlóan tágas, tempomattal és klímával felszerelt, alacsony szervizigényű autónak, aminek ereje is van, és nem 110-zel kell mennem, hogy 7 literrel haladjak vele a pályán.

Átírással, nagyszervizzel 1,7 millióm lenne rá. Milyen típust ajánl?

Előre is köszönöm a válaszát!

Kedves Kérdező!

Ha nem akar sokat tankolni, akkor egy 101 vagy 105 lóerős 1,9 PDTDI Passatot vagy Octaviát vennék, azok esznek a legkevesebbet, van bennük hely, és még vállalhatóan mennek is. Persze ezekben is fog lengőkart és kettőstömegű lendkereket cserélni előbb-utóbb, de ez ilyen, akinek majma van, annak legyen pénze banánra.

Ha viszont kicserélte az alkatrészeket, akkor önnek lesz jó az autó, nem másnak. Ennyiért már tud olyat venni, amiben nincs benne a világ összes kilométere.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Benzines városit 600 ezerért

2016. június 11., 11:19 Módosítva: 2016-06-15 11:46:07
175

Tisztelt Nepperűző!

A segítségedet szeretném kérni, ugyanis minél tovább nézelődök, annál bizonytalanabb vagyok! 99-es 3 ajtós Swift 1.0-t cserélnék picit frissebbre és nagyobbra (5 ajtós v szedán). Fő felhasználás: rövid városi utak, illetve néha egy-két hosszabb, plusz évi 1 nyaralás. Egy elektromos ablak és klíma az elvárások, valamint olcsó km-ek (fenntartás és fogyasztás).

Érzelmeket már eldobtam, marad a hideg, számító döntés :)

Amiket nézegettem (jellemzően 1.4, 1.6 benzines motorral):

Ezredfordulós japánok (Toyota Corolla, Nissan Almera, Mitsubishi Carisma)

Vagy 4-5 évvel fiatalabb Hyundai Accent?

Talán egy 10 éves Chevrolet Lacetti?

Renault-t szabad venni? (Clio, Thalia)

Esetleg egy teljesen eltérő tuti tipp?

Mi a legtartósabb? Vásárlásnál mire figyeljek?

Nagyon köszönöm előre is a segítséged:

Tanácstalan

Kedves Kérdező!

Ezek közül a Corollát, Accentet vagy Almerát vennék elsősorban. Ezek mind rendkívül strapabíró autók, tényleg jó motorral és váltóval. A rozsdásodásra kell odafigyelni, különösen az Almera esetében, az rohad a legjobban a három közül.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Kétmillióig kiscsaládit

2016. június 10., 11:02 Módosítva: 2016-06-13 14:15:31
41

Tisztelt Becsületesnepper!

Autócsere előtt állunk. Most egy Opel Meriva B (2011 – 1.4 – 120 LE – benzin) egyterűnk van, amit szeretnénk lecserélni valami kisebb autóra.

Mindenképp benzinesben gondolkodom – városban napi 20 km és 2-3 havonta egy nagyobb út kb. 700 km. Nem vagyok márkahű, volt már Fiatom, Fordom (Fiesta, C-Max) és most Opel. 2009-es évjárattól keresgélek és Max. 2 milliót szeretnék rászánni erre a váltásra.

Nézegetem már egy ideje az autókereskedéseket és hirdetéseket, de kicsit tanácstalan vagyok. Olyan megoldást keresek, amibe egy bőröndön kívül mást is lehet pakolni, bár van tetőboxom.

Nekem nagyon tetszik a Citroen C3 Picasso 1.4 VTI (2009) és egész jókat olvastam róla. Amiket még néztem az a Peugeot 308 vagy 207 SW 1.4 VTI (2010), Ford Fiesta 1.4 bár a legtöbb ebben az árkategóriában az 1.25-ös (2010-11) és a Fiat Punto EVO 1.4 8V (2011).

Sokéves tapasztalata alapján, szeretném kikérni tanácsát ezekről a típusokról.

Üdvözlettel:

Tamás

Kedves Tamás!

A C3-as Picassóhoz még nem volt szerencsém, így arról nem tudok nyilatkozni, és Népítéletből is csak kettő van, azok is csak pár ezer kilométer megtétele után születtek. A Peugeot-kat ismerem, mindegyik normális autó, ugyanazokból a műszaki alapokból építkeznek, mint a Citroen, és ezek is már normálisan össze vannak rakva. A Puntóról is ugyanez elmondható. Ebből a felsorolásból szerintem a Ford Fiesta a legjobb választás, az a legjobb minőségű, én azt venném elsősorban, de a többivel sem lőne mellé.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Német autót vennék, hol kérdezzem az előéletét

2016. június 6., 12:38 Módosítva: 2016-06-11 11:20:44
36

Tisztelt Uram,

Egy egyszerű(?) kérdéssel fordulnék Önhöz. Szeretnék vásárolni egy Németországból behozott használt autót. Alapos ember révén szeretném megvizsgálni az autó előéletét annyira alaposan, ahogy csak tudom a vétel előtt. Van-e tudomása olyan online hozzáférhető rendszerről Németországban, ahol egy adott autó alvázszámát (vagy más paraméterét) megadva rá lehet keresni, hogy a kötelező műszaki felülvizsgálatokat mikor és milyen kilométeróra állásnál ejtették meg a német szervek?

Ha esetleg más, hasonló rendszerről van tudomása azt is szívesen fogadnám.

Válaszát előre is köszönöm,

Üdvözlettel,

Viktor

Kedves Viktor!

A németeknél nincs tudomásom ilyen adatbázisról, a TÜV állomásokon lehet a kilométeróra állásokról érdeklődni. Ott is előfordul óratekerés, de jóval kisebb mértékben, mint nálunk.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Döntésképtelen vagyok

2016. június 5., 07:18 Módosítva: 2016-06-10 10:50:23
126

Tisztelt BecsületesNepper!

Autóvásárlás előtt állok és döntésképtelen vagyok.

A paraméterek a következőek lennének:

- ár: 1 millió - 1.2 millió

- évjárat: amennyire lehet fiatal, 5-6 évre tervezek vele

- méret: nem kell családi kocsi, leginkább egyedül használná a tulaj

- első autó, szinte friss jogsival, nőnek  

Több típust is néztem, de direktben nem írok semmit, hogy ne befolyásoljam.

Válaszát előre is köszönöm

Péter

Kedves Péter!

Azért jó, ha ír példát, mert akkor tudom merre keresgéljek én is, látom, hogy mik tetszenek. Magamtól a következők jutottak eszembe: Grande Punto, Honda Civic, Ford Fiesta, Suzuki Swift, Suzuki Splash.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Mutatós szedánt városba

2016. június 4., 11:31 Módosítva: 2016-06-06 12:39:57
389

Kedves Becsületnepper!

Autóvásárlást tervezek (~1,5 millió Ft), de még nem sikerül döntenem, hogy melyik verda lenne nekem a megfelelő. Városi használatra keresnék jó megjelenésűt szedánt, ami megbízható és nem kell rá havonta költeni és fogyasztása is elfogadható (~8-10 l). Napi 10-25 km mennék vele átlagosan városban.

Pár kiszemeltem :

Lexus IS200

Honda Accord 2.0

Audi A4 1.8T

BMW 320i

Mazda 6 2.0

Várom javaslataidat, köszönöm!

Üdv, Péter

Kedves Péter!

Lexus IS200 egyértelműen, különösen a Sport. Elöl egy kitűnő sorhatos motor, hátul kapar, sperr van benne, gyönyörű hangja van, ha forgatja az ember, iszonyú jó váltója van, és nem megy tönkre. Egy baja van, tényleg nem túl nagy belül. Ha a hátsó üléseken felnőtteket akar vinni, akkor az nem lesz kényelmes. Engem nem zavar a szűkössége, elférek benne, pedig nem vagyok kicsi, de mögöttem már jelzés értékű hely marad.

Ha nagyobb térre van szüksége, akkor az Accordot mondanám. Most biztos felhorkannak néhányan, de az Audi és a BMW egyértelműen gyengébb autó, például mindkettő csak szeretne olyan váltót, mint ami a Lexusban vagy a Hondában van. A Mazda is nagyon jó, bár nem annyira, mint a másik kettő japán, de az rohad a legjobban az összes közül.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még