Nepperűző Nepperűző

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, nem értek mindenhez. A válaszaim szubjektív vélemények, amelyeket személyes tapasztalataim, érzelmeim befolyásolnak. Az adott kérdésre többféle helyes válasz létezik, nem csak az enyém, de nekem most ez jutott az eszembe. Voltak, vannak, lesznek az autógyártásban mélypontok, de nem hiszek abban, hogy egy adott típus teljesen rossz. Azt gondolom, hogy némelyik típus jobban, másként igényli a gondoskodást, mint azt a gyári előírás mondja. A legrosszabbnak tartott típusokból is van olyan, amelyik megfelelően gondos karbantartás mellett hibátlanul működik.

Becsületesnepper

Hibridet akarok. Hondából legyen vagy Toyotából?

2014.12.03. 13:56 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Hirtelen rámtört a hibridautó utáni vágy aminek okát igazán nem tudom, talán a kiváncsiság és a jövő technikája? Vagy csak a környezetünk kímélése vezérelt, de elég régóta foglalkoztat. Az új hibridek ára nem az én pénztárcámhoz van szabva, ezért a használtakat nézegetem itthon és jellemzően a holland piacon. A Priusról ódákat zengenek, mind a takarékosság, mind a technikai megoldásokat tekintve. A Civicről nem találtam ilyen jellegű leírásokat. Na, pont ez a nagy kérdésem, hogy Ön szerint a kettő között valóban nagy a különbség vagy csak simán a marketingesegek jobbak a Toyotánál?

A hétköznapokban egy egyáltalán nem izgalmas, de abszulte hibátlan Toyota Corolla 1,4 (2006-os 90.000 km)-et használ a család. Ennek értékesítésével és némi adalék pénzből kb. 1,8 m képzelek "villanyautót" vagy a corollánál "élményebb" autót amibe befér 5 ember, nagy utakra nem használnánk, de legyen élvezet vele az autózás.


Mit javasol?
Köszönettel várom

Kedves Kérdező!

A Prius valóban jobb, mint a Honda. A Prius képes csak elektromos módban közlekedni, motorfék üzemben azonnal lekapcsolja a benzin motort, a Honda ezt nem tudja. Mindkettő takarékos, mindkettő jó, de a Prius mindent egy kicsit jobban csinál. A Toyota volt ennek a hibrid technológiának az úttörője, és ez meg is látszik az autókon. Sokan próbálkoznak hasonló rendszerekkel, de még senkinek sem sikerült olyat csinálni, mint amilyen az övék.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Megbízható japán helyett valami merészet

2014.12.01. 14:24 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper,

Eljött a pillanatom 42 évesen, amikor a megbízható japán 10-15 éves benzinesek helyett egy merészet húznék: cápa bömös kell minden nyűgjével. Napi bejárásra is használnám, 17 km-re járok dolgozni. A szívem a 6-osok felé húzna, de ők még elérhetetlenek számomra, a keret 1 millió, ezért nem tökéletes (5-ös vagy 7-es), de működőképes autót akarok, jó motorral. Adjon tanácsot, hogy benzines legyen vagy dízel, rozsdásodásra hol figyeljek, kézi vagy automataváltós a megbízhatóbb.


Köszönettel,
Zotya

Kedves Zotya!

Én benzinest vennék, pláne ilyen rövid távra. Egy kézi váltó mindig kevesebb aknát rejt, mint egy automata, ráadásul ezek a régiek még elég nyúlósak is, a maradék erő is elveszik az autóból ezekkel a váltókkal. Rozsdára már bárhol számíthat, első sárvédők teteje, küszöbök, ívek, ajtók élei, taposók, hátsó lengőkarok, stb, stb. Vétel előtt mindenképpen mutassa meg egy lakatosnak az alját, hogy legyen elképzelése arról, hogy mire számíthat az elkövetkezendőkben.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Családi autót városba

2014.11.29. 15:35 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

15 éves swiftünket szeretnénk lecserélni, 8 évnél nem öregebb, szívó benzinesre (évi 15.000 km, 90%-ban városban, évente 1-2 hosszabb út, nyaralás). Sajnos nem egyszerű a dolog, mert legfeljebb 1,3 millió Ft áll a rendelkezésre, és a család megfogalmazott pár kritériumot, amik nem könnyítik meg a vásárlást: Legyen kicsit nagyobb csomagtartója, mint a swift sedannak, de semmiképpen ne legyen kombi, lehetőleg 4 ajtós legyen, 5 ajtós csak akkor, ha elég nagy a csomagtartó (400 liter legalább), valamint hátul férjen el két ember. A suzuki fenntartási költségei barátságosak, az utód se legyen pénztemető, valamint fogyasztása se legyen sokkal magasabb. Felszereltség terén nincsenek nagy igények, klíma, abs, légzsákok.

A következő autók szimpatikusak:

Megane II limousine, 1.4, vagy 1.6 (többen is mondták, hogy rengeteg elektromos nyűg lehet)

Octavia I vagy II 1.4 (úgy tudom az 1.6 nem a legjobb konstrukció, többet fogyaszt és nem megy jobban)

Focus II 1.4, 1.6

Corolla is tetszene, de 1.3 millióba nem fér bele ilyen korú.

A fenti típusok közül melyiket tudná ajánlani, milyen motorral, esetleg ajánlana más modelleket? Kérdésem lenne még, hogy 200.000 km felett futottat vehetek-e, ha még bele szeretnék tenni legalább 90.000-et?


Válaszát előre is köszönöm,
Üdvözlettel,

Szilárd

Kedves Szilárd!

Ilyen évjárat korlátokat nem tennék bele a keresésbe, mert nem fog az autó tíz évesen egyszer csak elbomlani a lámpánál, és csak saját magunkat szorítjuk fölösleges keretek közé. A másik dolog, hogy 200 ezer kilométernél nem áll meg a világ, utána is van élet, egy karbantartott autónak nem lesz baja utána sem. Ha a 200 ezres futást el tudja fogadni, akkor fogadja el a nyolc év feletti kort is. Ott van a Csikós, minden autójuk öregebb, mint harminc év, többször megkerülte a Földet az összes, mégis mozog velük a család.

Abba bele kell törődnie, hogy az új autó többet fog enni, mint a Suzuki, mert annál minden többet eszik. A Megane-nal tényleg lehetnek elektromos gondok, azt nem is javasolnám. Az Octavia II-es nagyon jó kocsi, de jó Octavia II-est nem kap ennyi pénzért. A Focus is jó lehet, de a Corollával járnának a legjobban, maximum öregebb lesz nyolc évesnél, és akkor mi van?

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Korban nem, színvonalban lépnék

2014.11.28. 15:56 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Fontolgatok egy autóvételt, nevezetesen 2001-es 1,3-as Swift Sedanomat szeretném lassacskán lecserélni nem feltétlen újabbra, inkább minőségibb kombira mivel már eléggé kinőttem ezt.

Hobbim a horgászat, így eléggé nagy a helyigénye a sok felszerelésnek, és néha úttalan utakon is járnék vele. Viszont eléggé sokat használom a lakás és a munkahely közti ingázásra (napi 7-7 km) belvárosban, de havi 1-2x autópályán is használnám. Mindenképpen nyomatékosabb autót szeretnék a 68 lóerő után (min. 100 lóerő felett). Árban olyan 1,5 millió forint körül gondolkozom. Sok közép és felső-középkategóriás autó, amiket néztem automata váltós... én ezektől valamiért félek... bár meggyőzhető vagyok ha ez alaptalan.

Pár típus már bekerült a látóterembe amik érdekelnének. Ezek: BMW 520d Touring, BMW 318i Touring, Volvo V40 (vagy más) 2,0 (vagy diesel), Mercedes-Benz C 220 CDI, Honda Accord 2,0 Sport V-Tech (vagy diesel), de ami jelenleg a befutó az az Audi A6 Allroad Quattro 2,5 V6 TDI.

Vagy ha önöknek jobb ötlete, javaslata van akkor szívesen venném. Egyes típusokon belül ha más javaslat van, azt is szívesen venném, mert tényleg nem akarok végül rosszul dönteni. Plusz ha ajánlanak egy típust, azon belül mire figyeljek oda vásárlásnál?


Válaszukat előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Máté

Kedves Máté!

Az Audi Alroaddal kapcsolatban bennem is elég erős birtoklási vágy van mindig, amikor meglátok egy szebb darabot. DE! Még soha nem mertem venni, mert a 2,5-ös V6 TDI van benne, ami híres a vezérműtengely-kopásról, adagolóproblémákról, turbógondok is lehetnek, a viszkója elromlik, a légrugó sem a megbízhatóságáról híres, és úgy egyáltalán elég sok minden el tud romlani benne. Olvasgasson a népitéletekben a típusról, van akinek bejött, de arányaiban nagyon sok az elégedetlen tulaj. Spirálrugós futóművel és a régi 140-es sor ötös motorral nagyon kéne, mert a formája még mindig nagyon tetszik, de ebben a formájában eszembe se jutna venni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mindjárt 200 ezernél a Mégane. Lecseréljem?

2014.11.27. 13:23 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Nem tudom, hogy mitévő legyek, tanácsot szeretnék kérni tőled. Pár hete dilemmázok azon, hogy megtartsam-e a jelenlegi autómat, ami egy Renault Mégane kombi 1,5 DCI, 2007-es évjáratú. A dilemma tárgya: lassan 200 ezer km lesz benne, eddig problémamentesen, de úgy érzem, hogy lassan ráférne egy nagyobb felújítás: kuplung (már nem az igazi), felfüggesztés...

Kérdés, hogy költsek-e rá egy csomó pénzt vagy inkább adjam el és vegyek egy másikat. Na de, dilemma tárgya 2: jelenlegi munkámból kifolyólag naponta 170 km-t autózok autópályán, az durván számolva családi kiruccanásokkal együtt évi 45-50 ezer km. Szívesen átülnék egy megbízható, kényelmes, dízel autóba, aminek közel olyan jó a fogyasztása és hasonló méretű, praktikumú, mint a jelenlegi. Egy másik autóra a keret kb. 1,5 M Ft lenne + járulékos költségek, ha hazai piacon vennénk. Mivel külföldön dolgozok, nem zárkózom el attól sem, hogy kintről hozzak autót.

Ha lecserélném a Renault-ot, akkor 2 évig kellene hajtanom egy megbízható, relatív értékálló autót. Abban kérném tanácsod, hogy érdemes-e lecserélni az autót és ha igen, akkor milyen típust javasolnál.


Előre is nagyon köszi a segítséged!
Balázs

Kedves Balázs!

Rendkívül szerencsés vagy, hogy eddig nem volt semmi bajod az autóval. Én nem a futóműtől és a kuplungtól félnék, mert azok javítása olcsó. Az igazán zsebbenyúlós dolog a befecskendező rendszer javítása, az akár 400 ezer is lehet. Halottam már kifejezetten nagy futású 1.5 dci-kről is, de volt olyan is ismerősi körben, akinek 56 ezernél omlott össze a befecskendező rendszere, az autót ő vette újonnan, szalonból, és nagyon vigyázott rá. Egy 1.5 dci-t bármikor lecserélnék, és szinte bármire. Vennék egy Kia Ceedet vagy egy Hyundai i30-at. A másfél millió kicsit a kínálat alja, de ha gyűjtenél még kicsit hozzá, akkor a jobbak közül is tudnál válogatni.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Eljött a nap, megveszem az első autómat. 750 ezrem van rá

2014.11.26. 07:55 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Elérkezett a pillanat, hogy ez a sok éve várt esemény végre napirendre kerülhetett, így szeretnék Önnek feltenni a nagy kérdést: Milyen első autót ajánlana, amennyiben a vételár 750.000-es határ övezi? (Természetesen az átírás és egyéb költségek nélül).

Természetesen az összes totalcaros cikket alaposan átolvasva, alkatrész-katalógusokat bújva a következő típusokat találtam:

1997-1998 Audi A3 1.6
2004 Alfa 147 1.6T
2002 VW Polo 1,4 16V
2002 Seat Ibiza 1.4 16V
2003 Seat Leon 1.6 16V

Ezek a típusok tűntek az Ésszerű döntésnek, de a felsoroltak közül melyik lenne bölcs és nem unalmas választás Ön szerint?

Nagy vágyam volt egy BMW 316/318 E36-os coupe is, de sajnos azt nagyon leszavazták a családi körömben, mondván régi, nem megbízható és drága a fenntartási költsége. Igazuk volt?

25 éves vagyok, az autózás és az járműtechnika szerelmese, másfelől szeretek előre és meggondoltan, bölcsen dönteni. Ennek fényében milyen alternatívák létezhetnek még?

Előre is nagyon köszönöm a türelmét és a segítségét!


Tisztelettel: Péter

Kedves Péter!

Alfa 147, mint ésszerű döntés? Ne már. A BMW megbízhatatlan, de az Alfa, aaaaz igen! Ha nincs becsípődve az Alfára különösebben, akkor az nem az ön autója. Azt érzem a típusválasztásból, hogy nemcsak a BMW ellen van családi nyomás, de a VW csoport mellett is. Ezek a VW csoportos autók nem rosszak, de nem is a legjobbak, viszont unalmasnak unalmasak. Ezekben az autókban nincs tűz. Egy Honda Civic sokkal jobb autó műszakilag, és ennyiért már a 2001-től gyártottak között is lehet válogatni. 
 
"Nagy vágyam volt egy BMW 316/318 E36-os coupe is, de sajnos azt nagyon leszavazták a családi körömben, mondván régi, nem megbízható és drága a fenntartási költsége. Igazuk volt?"
 

Nem volt igazuk, a családja téved, és az az érzésem, hogy a családtagok személyes vélelmeik alapján próbálják befolyásolni önt. Biztos, hogy jót akarnak, de megkérdezném, hogy volt-e már nekik BMW-jük, és a tapasztalataik alapján formálnak véleményt vagy hisznek valamit, és úgy beszélnek? Nem megbízható? Gyakran lerohadt alattuk? Volt már nekik? Öreg? Az. És akkor mi van? Csikósnak a legfiatalabb autója is már potenciális anyuka lenne, ha nő lenne, a legöregebb pedig nagymama. A szerkesztőségben Papp Tibi 98-as Avensis-e a legfiatalabb autó! Ja nem, az én Caddy-m 2002-es, de azt emberi számítás szerint nem vesszük autónak.

Az E36-osokkal kapcsolatban arra kell figyelni, hogy hajlamosak a rozsdásodásra. A küszöböknél, sárvédőíveken, ajtók sarkainál lehet számítani rájuk. A modellek közül a 318 IS-t javasolnám előszeretettel, a 316 elég döglött, nem kapná meg tőle, amit a BMW-ben keres. A 318 IS egy nagyon jól sikerült autó. Jó összhangban van a motor, váltó és a difi, képes ötödikben leforogni, mentem vele 230-at óra szerint (természetesen Timbuktu egyik elhagyott repülőterén), ami még akkor is jó, ha sokat csal az óra. Nekem volt több is saját használatban. Egy a feleségemé volt, egyet pedig csapatós kocsinak használtam a Mátrában. Mindkettő egy tüsszentés nélkül ment évekig, pedig a csapatós kocsi kapta az ívet rendesen, és sok időt töltött négyezres fordulatszám fölött. Amikor eladtam az enyémet, egy ismerős vette meg, és még évekig használta bármilyen probléma nélkül. Ennyit a megbízhatatlanságról. Itt nálunk Gödöllőn is foglalkoznak néhányan E 36-osok behozatalával, de ők pavlovi reflexszel azonnal kivágják a katalizátort alóla, és beraknak valami kisebbet, a kétcsöves rendszerek helyett pedig alátákolnak valami egycsövest. Viszi őket a vér, és kell még az a harmincezer forint a katalizátorért. Úgyhogy vásárláskor rákérdezni, alánézni, és ha friss hegesztés van a katalizátornál, akkor keresni szépen egy másikat. Amúgy meg hajrá, 318 IS-re fel, mer' az jó! Keresni kell egy rozsdamentest, csinálni rá egy rendes üreg és alvázvédelmet, és még sokáig jó lehet.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kicsit a városba, nagyot hosszú utakra

2014.11.25. 12:58 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Elérkezett a pillanat, hogy a családi kocsi (VW Polo Classic 1.6 75LE) nem elég, két autóra lenne szükség. Egy kis autóra a városi cirkálásokhoz a szülőknek és egy nagyobbra nekem, mivel a munkám miatt hosszabb távokat is kell autóznom. Kis autóban 2000-2005 közötti Nissan Micra, Honda Jazz, Mitsubishi Colt vagy Suzuki Alto/Swift az elképzelés, mindenképp benzines autó.

Nagyobb autóban nekem a japán középkategória maradt versenyben (1998-2004 közötti Mazda6, Accord, Galant, Primera. Főleg Mazda 6 és Accord). Vegyes használatról lenne szó. Alapból benzines autóban gondolkozom, de felmerült bennem a dízel gondolata is. Ebben kérem a segítségét, hogy ossza meg velem a véleményét, tapasztalatait a fent említett japán dízelekről, mik a buktatók, érdemes-e venni, vagy maradjak a benzinesnél, azzal nem nyúlhatok nagyon mellé!

Köszönettel:

Zoli

Kedves Zoli!

Sajnos nem írt értékhatárt, pedig az nagy segítség lett volna. A kis autók közül a Jazzt vagy a Yaris-t javasolnám elsősorban, de jó lehet a Colt vagy a Micra is. A 2003-tól gyártott Micra vezérműlánca szokott korábban tönkremenni, más nem nagyon. A 2003-ig gyártott Micráknak semmi bajuk, és 600-700 ezerért már nagyon jókat lehet kapni.

A nagyobb autóknál is csak évjáratot adott meg, és pl. az Accord esetében 2003-ban volt egy modellváltás, és ez az árakban is jelentkezik. Ezek közül az Accord a legnagyobb kedvencem, de a Mazda 6 is jó, csak azt nagyon meg kell nézni, mert rohadnak, elsősorban a hátsó kerékíveknél. Galantból sajnos már nagyon régen nem láttam jót, egyszerűen elfogytak. Én elgondolkodnék még egy Avensisen is. Dízel esetben a 2.2-es Accordot tartom a legjobbnak, de dízelt csak akkor vegyen, ha sokat (25-30  ezer fölött) megy.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Nagy, megbízható kombit millió alatt

2014.11.23. 08:27 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Jelenleg két 3 év alatti gyermekem van, valamint egy Mazda 626 1.9-es '92-es kocsink. Ezt szeretnénk lecserélni egy kombira. Jelenleg ami megfizethető és tetszik is nekünk az a RENAULT LAGUNA 1.8 Dynamique és az OPEL OMEGA C 2.2 16V Elegance. Mind a két kocsiról hallottunk jót-rosszat egyaránt. A véleményét szeretnénk kikérni, hogy melyiket lenne érdemes megvenni, ha egy nagy, kényelmes és megbízható autót szeretnénk?

Köszönettel:

Gábor

Kedves Gábor!

Jó lett volna, ha megjelölnek egy érték határt, mert így a két megadott típusból tudok csak következtetni, hogy kb. 600-800 ezer forint körül nézelődjek. Ki lehet ezekből fogni jót is, de nagyobb eséllyel tud mellényúlni. A C Omegából alig van, nem lehet válogatni kötöttük, és arányaiban sok a végletekig lelakott példány. A Laguna sem öregszik szépen, sőt, és az elektromos rendszer nyűgjeiről még nem is beszéltünk. Ezeknél az autóknál azért el tudok képzelni jobbat is.

Egy 97-től gyártott Passat, 1.8-as motorral már sokkal jobb ezeknél. Ilyen idős autóknál már oda kell figyelni a rozsdára, a Passatnál is előfordulhat a csomagtér ajtón, a hátsó szélvédő aljánál, illetve a kerékíveken. 800 ezer környékén már lehet venni 2001-2002 körüli jó Mondeót is 1.8 vagy 2 literes motorral, abban nagyon nagy hely van, és a benzinesekkel nem szokott baj lenni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Második autót kisgyerekhez

2014.11.22. 16:38 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper,

szeretnék egy kis, szaladozós, gyerekhurcibálós autót venni második autónak, a feleségemnek. Kb. 1,5 milliót szánnék rá. A lényeg, hogy ötajtós legyen klímával. Emellett megbízható, alacsony fogyasztású, fenntartási költségű autó legyen. Elsősorban városi használat, de ha gazdaságos, akkor lehet a munkahelyi ingázást is kiváltaná a mostani Focus kombitól. Jelenleg évi 30-35 ezer kilométert autózom, a második autó futásteljesítményét tízezer kilométerre saccolnám.
A fentiek mellett nem elhanyagolható az időtálló forma és a viszonylag kevés kilométer.
Egyelőre aközött is vacillálok, hogy egy kis dízel, vagy benzines legyen....esetleg benzin/gáz?
Formailag a Grande Puntóval szemezgetek, de szóba jöhet Corsa D, Fiesta, 207.

Ön a fenti információk alapján mit ajánlana?

Kedves Kérdező!

Az ilyen kérdésekre én pavlovi reflexből bemondom a Honda Jazzt, mert nincs jobb. Soha nem romlik el, keveset eszik, nagy hely van benne embernek, csomagnak egyaránt. 1,5 millióból kijön egy Yaris II is, ami szintén nagyon megbízható. Ha az ön által felsoroltakból kellene választani, akkor elsőnek egy Fiestát, utána egy Grande Puntót választanék. Ilyen kis éves futáshoz nincs értelme dízelt venni, különösen, ha a kis futásteljesítmény rengeteg hidegindításból, és kis távolságok megtételéből adódik össze, de a benzin/gáznak sem látom különösebb értelmét.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Sokat futott dízelt a BMW-től vagy fiatalabb benzinest mástól?

2014.11.21. 10:43 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Az alábbi számomra igen nehéz helyzet eldöntésében kérem segítségét: Autóvétel előtt állok, van az ismertségi körömben egy igazoltan jó állapotú ismert előéletű (a jelenlegi tulaj előtti tulaj is ismert) rendszeresen karban tartott, igen jól felszerelt 2001-es évjáratú BMW 530d sedan manuális váltóval M-pakettel klímával meg nem is tudom még mivel, igen kedvező áron nagyon jó állapotban. A gond csak az, hogy az autó több mint 400 ezer km-t futott, a tulaja több mint 4 éve Németországban dolgozik és ezzel járt ki és haza. Meg szabad-e venni ilyen futásteljesítménnyel ezt az autót?

Ami a vásárlás ellen szól még, hogy igazából nincs szükségem egy ekkora autóra, meg nem is vagyok elájulva a BMW-ktől, csak a kedvező ár, az állapot és az ismert előélet miatt került képbe.
Évi max 12-14 ezer km-t megyünk párommal, gyerek még nincs, ezért én inkább valami hétköznapi egyszerű és benzines autóban Pl: 2002-2005 körüli Focus-ban, vagy Octavia-ban gondolkodom.

Ön mit tenne a helyemben?

Kedves Kérdező!

Meg szabad venni egy 400 ezres futású autót, különösen, ha azt túlnyomó részben autópályán használták, mert annál jobb nem történhet egy autóval. Meleg a motor, a víz és az olaj, folyamatosan részterhelésen, egy fordulaton megy megfelelő olajnyomással. A motornak ilyen üzemben gyakorlatilag nulla a kopása, de az erőátvitel többi része sem kap nagy terhelést. A 400 ezer kilométer egyáltalán nem sok, ha most varázsütésre minden autónak a valós kilométer futás jelenne meg a kijelzőjén, nagyon sok embernek felakadna a szeme, hogy mennyi van ezekben a BMW-kben.

Ezek az E39-esek elég megbízható autóknak számítanak, de lehetnek olyan költségek, amik nem esnének jól. Nézze meg, hogy van-e kedve nagy gumikat vásárolni az M-es felnikre, és hogy mennyibe kerülnek a kopó alkatrészek (pl. kettőstömegű+kupplung, féktárcsa) a BMW-hez, illetve a másik két benzines autóhoz (azokban nincs is kettőstömegű). Ekkora éves futáshoz jobb egy átlagos benzines, mert a BMW simán többet eszik ezeknél, így még a dízel kisebb fogyasztása sem szól a bajor mellett. Ha nincs bekattanva a BMW-re, akkor hagyja ki.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Nyúzható mindenes kell

2014.11.19. 07:53 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperuzo!

> Jelenleg egy 97-es kombi E36-os 1.6-ot vezetek párommal együtt. Leginkább városban munkábajáráshoz vagy hétvégi vidéki családlátogatáshoz évente egyszer átszelve Europát kempingezesre. Idáig erre a BMW teljesen jó volt, sosem állt meg, alkatresz olcsó és nem is annyira kányelmetlen.

>Nem rég akadt egy új projekt, ami miatt heti háromszor földútra kényszerülünk. Itt az idáig még nagyrészben eredeti futomű, ami hibátlanul birta a nyúzast kezdi nemtetszését kifejezni.

>A kérdésem az lenne, hogy ésszerű alternatíva-e a BMW megtartása és gyakrabban szervizelése? Ez a kocsi 500 ezer volt, ennél többet nagyon egy másikra se költenék. Nivákat, Jeepeket láttam ennyiert, de Nivával nem szívesen mennék autopályán kétszáz kilométereket vidékre, a Jeepben is mehet tönkre ez az, akkor még sokkal drágább, mint a BMW.


Koszonom :)

Kedves Kérdező!

A Niva egy szar. Mint terepjáró zseniális, átmegy tökön, paszulyon, olcsó, ha állandóan a dágványban kell menni, akkor nagyon jó, de mint autó értékelhetetlen. Autópálya üzemben több jó tulajdonsága van, a gumik miatt nagyon hangos és szörnyű az úttartása,  kényelmetlen, de legalább "keveset" is eszik, megelégszik csupán 10-12 liter benzinnel. Ahhoz, hogy ezt az "alacsony" fogyasztást tartani tudjuk, természetesen nem lehet nyelezni az autót, ennyit normál üzemben eszik, de legalább extrém módon rozsdásodik. Ha dagonyázni kell, akkor tökéletes, szeretik is a vadászok, halőrök, méhészek, de normál használatban elképesztő kompromisszum az E36-hoz képest.

Ha terepjáróban gondolkozik, ezért az összegért vannak relatív kis motoros japánok változó mennyiségű rozsdával vagy nagy köbcentis benzinesek magas fogyasztással. A Suzuki Vitarát mondanám mint lehetőséget, de a rozsdára nagyon oda kell figyelni annál a néhány példánynál, amit ennyiért kapni lehet. Opel Fronterából van még valamilyen választék, itt a régi két literes benzines nagyon megbízható, de sokat fog enni ezzel a kasznival. A Nissan Terrano is jó lehet, de karcokra, horpadásokra számítson. Ssangyong Mussót használ egy ismerősöm nagy megelégedéssel már évek óta, azokban egy szög egyszerű régi merci dízel van.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Puncimágnes nyolcezer euróig

2014.11.16. 07:56 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületes Nepper,

Nagyon egyszerű kérdésem van: a lehető legütősebb "puncimágnes" kategóriájú autót szeretném megvenni, maximum 8000 EUR-ig. Németországban nézelődöm elsősorban, mivel gyakran járok erre, itt szeretném megvásárolni. A megjelölt összeg a regadó és egyéb illetékek nélküli vételárat jelenti. Audi TT-ket nézegettem, ennyiből simán lehet kapni, viszont mindenképp érdekelne a szakember véleménye vásárlás előtt. Kor, km óra állás nem téma, "állapotot veszünk, nem számlálót", ugye. :)


Előre is köszi,
Gábor

Kedves Gábor!

A TT jó lehet a címben megfogalmazott célra. A nők jellemzően nem ismerik az autókat, hacsak nem autóbuzik, de a négy karikát, a csillagot, és a két vesét mindenki tudja, ezekkel nagyon mellé nyúlni nem lehet. Nőként nem tudok nyilatkozni, hogy milyen hatással lenne rám egy TT, de ismerek olyan nőt, akinek lecsúszik a bugyija tőle. Vegye meg a TT-t, én pedig megmutatom a csajt. :-)

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Dízelt napi 300 kilométerhez

2014.11.14. 08:08 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Ausztriába járok dolgozni minden nap, ami körülbelül napi 300 kilométeres ingázást jelent oda-vissza. Szükségem van egy olyan autóra, amiben öten kényelmesen elférünk (nem vagyunk vékony emberek) és ne hagyjon ott minket az autópálya szélén. Tehát egy megbízható autóra lenne szükségem, lehetőleg alacsony fenntartási költséggel.

A keret kb. 2000 Euró lenne, külföldi (német vagy osztrák) autó is eszembe jutott.

Eddig Peugeot 406-ot néztem 2.0 literes HDI motorral vagy Mercedes 200-220-ban gondolkoztam. Bármilyen autótípusra nyitott vagyok, de egyedül egyelőre nem találtam megfelelőt.


Üdvözlettel: Tibor

Kedves Tibor!

Öt nagy darab felnőttnek egy átlag autó nem kényelmes, mert akik hátul ülnek, sehogy sem férnek el rendesen. Én üléspróbát vennék egy 97-től gyártott Passaton. Ha az nem elég, akkor olyan autó kellene, aminek hátul különálló ülései vannak. Ilyenek az egyterűek, mint például a Galaxy/Alhambra/Sharan, azokban egy megbízható régi tdi van, csak sajnos sok belőlük a lelakott hulla, nem egyszerű jót találni. Megpróbálnám még a Fiat Multiplát is, az abban lévő 1.9 jtd is elég megbízható, és abban elől-hátul három ülés van.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Lehajtott Passat vagy fiatalabb Laguna?

2014.11.13. 10:29 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Autóvásárlás előtt állok, havi 5000 km-t szeretnék megtenni jellemzően autópályán. Mivel félek a használt piacon tapasztalt problémáktól, így igyekszem ismert előéletű autót vásárolni.

Meg is van a két jelölt:

- Az egyik egy 2006-os évjáratú 1.9-es dízel Passat, mely 300e Km-t futott, egyébként szép állapotú, de a km-ek nem múltak el nyomtalanul sem a belsején, sem a külsején.
- A másik egy 2008-as évjáratú Renault Laguna 2.0dci, mely 100e Km-t futott, egyértelműen látszik is rajta, hogy még teljeset újszerű.

Mindkettő leinformált törésmentes, egy barátom cégének a középvezetői használják újkoruk óta normális körülmények között. A felszereltség kb. ugyanaz, nem döntő tényező. Kizárólag e két autó között szeretnék dönteni, mert mint mondtam előéletüket ismerem, illetve elég baráti áron kapom mindkettőt.

Számomra az autó használati cikk, nem érdekel milyen embléma van rajta, a lényeg, hogy egy felsőközepes nyújtotta kényelemben és biztonságban tudjak közlekedni, ám azt a lehető legkisebb költségekkel.

A kérdésem az tehát, hogy válasszam a rossz hírű mindenki által szidott, ámde harmada km-t futott, fiatalabb, szebb állapotú franciát, vagy döntsek mindenki kedvence: a VW mellett a nagy futásteljesítmény, és jóval kopottabb állapot ellenére.


Köszönöm válaszát!

Kedves Kérdező!

Nehéz kérdés! Gondolom az árak összhangban vannak a futásteljesítményekkel és az évjáratokkal. Az a baj, hogy látnom kellene mindkét autót, hogy el tudjam dönteni, melyik legyen a befutó. A kissé használtabb Passatból is még csodákat lehet csinálni egy kis ügyességgel és pénzzel. A 300 ezret futott 1.9-es Passat még sokáig jó lehet, de egy csak százezret futott Laguna elgondolkodtatja az embert. Ebben az esetben nem tudok racionális választ adni, ezért az érzelmeimre hallgatok. Így látatlanban a Passatot venném, mert alapvetően nem vagyok rönós. A Passat egy jól összerakott autó, és az 1.9 TDI-ben nagyon bízom. Ha a Passatban a kétliteres PDTDI lenne, akkor a Lagunát mondanám.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

5,5 millióig kéne autó, de nem tudjuk, mi legyen

2014.11.11. 17:10 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

A családban két kocsi van. Egy 5.5 éves Alfa Mito - vadiújonnan véve - és egy lassan 20 éves Vectra. A Vectrát mindenképpen lecserélnénk, az Alfa maradna még. Kb. 5.000.000 Ft-ig gondolkozunk kocsiban, és a legnagyobb baj, hogy mi se tudjuk mit akarunk. :-D

A feleségem szeretne BMW-t, méghozzá cabriot. A BMW költségeivel tisztába vagyunk, tudjuk, hogy költséges tud lenni, az nem is lenne akadály. Gyerek még nincs, de tervezzük. Tekintettel arra, hogy az Alfa is 3 ajtós, és a BMW is kettő ajtós lenne, nem éppen célszerű kocsi egyik sem, de úgy gondoljuk, 1 gyereknél elmegy, nem okozna nagy problémát. Azonban én egy 2-3 éves fullos Passat is el tudnék képzelni, illetve szemezek a KIA Pro Ceed-el, igaz az is 3 ajtós. Ezek a kocsik finoman szólva sem egy kategóriák, a BMW egy presztízs gép, olyan vagány, menő kocsi, de mindketten BMW-mániásak vagyunk.

A Passat mellett a praktikum szól, a Kia mellett az, hogy új lenne, mert azt vadiújba vennénk. A BMW-vel nagyjából tisztába vagyunk, de mi a véleménye a Passatról és a KIA-ról? Bár ezeket a kocsikat nem igazán lehet összehasonlítani. A BMW cabriója - nem vászontetős - mennyire téli-nyári kocsi? Ön venne cabriot? Mi a véleménye a KIA Pro Ceed-ről? És a Passatról? Ja, dízelrőlkocsik beszélünk.


Üdv. Peti

Kedves Peti!

A cabrio nagyon jó dolog, és akkor kell venni, amikor még lehet. Általában akkor adják el, mikor megjön a gyerek, és akkor vesznek megint, amikor már felnőtt, kivéve, ha elfér a garázsban csak úgy. Egy cabriónál a gyerek hátra bepakolása lehet körülményes, ezt kipróbálnám, hogy hosszú távon vállalható-e. Ezek a kemény tetős cabriók teljesen vállalhatóak télen is, semmi kényelmetlenséget nem okoznak a tető miatt, és nem kell annyira vigyázni sem rájuk, mint a vászontetősökre.
A Passatból a CRTDI-t venném, PDTDI-t nem, bár ezért az összegért már csak azok vannak. Minden KIA jó, nem szokott baj lenni velük. Én nem vennék cabriót a gyerek mellé, mert szerintem kényelmetlen lesz betenni, kivenni a gyereket hátra. Egyszer, kétszer megcsinálja az ember, de életvitelszerűen szerintem nyűg lesz.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Automataváltós kisautót a feleségnek

2014.11.09. 13:02 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületes Nepper,

Feleségemnek szeretnék automata váltós kisautót (de 4 személyest) venni. Az egyetlen "extra" igény a légkondi. Ideálisan 2 millió körüli használt megfelelne, de nem bízunk a km óra visszatekerések és egyebek miatt a jelenlegi autópiacban. Új autó esetén max 3,5 milió Ft lenne a keret. Ami felmerült: Toyota IQ (de már nem látom a Toyota honlapján), Aygo, Volkswagen Up, Fiat 500, Kia Picanto, Renault, Citroen... + amit tanácsolsz. Hagyományos, egyszerű automata váltó kellene. Melyiket érdemes választani megbízhatóság szempontjából? Hosszú távra tervezünk.


Köszönettel,
József

Kedves József!

Toyota IQ-ban most ültem, így arról be tudok számolni. Nagyon minőségi kis autó, igényesen meg van csinálva, nagyon pici a fordulóköre, a váltója nem olyan rángatós, mint a Smartoké, hanem normálisan vált. A négy személyes kritériumnak csak akkor felel meg, ha önök nem akkorák, mint én, mert mögém nem ül senki, az biztos, és a csomagtartója is jelképes méretű. A Fiat 500-as jó kis kocsi, de nem ültem még automatában soha, a VW Up-hoz szintén nem volt még szerencsém, mert túl újak. A Honda Jazz jelenlegi modelljét tudnám jó szívvel ajánlani, az tényleg négy személyes és nem romlik el. A váltójában kell 40 ezrenként olajat cserélni, és csak a gyárit szabad beletenni, semmi mást, egyébként semmi különösebb odafigyelést nem igényel, csak a kötelezőket.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

A gyerekek kirepültek, jöhet a bakancslista

2014.11.08. 10:47 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

A gyerekek kirepültek, ketten maradtunk, ezért úgy gondolom, itt az idő egy kabrió vételére. A keménytetősöket preferálnám, de nem mindenáron. Néha-néha a reptérről haza kell hozni egy vagy két személyt, (200 km) ezért "négyszemélyesben" gondolkodom. A Ford Focus és Volvo C70 talán rokonok, de nem árban. A Renault Megane és az Opel Astra került még képbe. Más autót nem tartanék mellette, éves szinten 15-20 ezer kilométert megyünk. Összegben 4 millióig szánok rá. Ön szerint mi lehet a jó választás? Az automatákat is szeretem.


Köszönöm tanácsát!
Üdv:
Zsolt

Kedves Zsolt!

Az ilyen négyüléses cabriókból elég kicsi a választék. Ezeken kívül a BMW-nek van még négyüléses cabriója, ami jó is, de mivel ilyen autókat sorolt fel, gondolom, hogy ön nem BMW-s.  A Megane és az Astra közül inkább az Astrát választanám. Ha lehetőségünk van ennyit elkölteni, akkor pedig leginkább a C70-es Volvót.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

G Astra helyett Honda Stream?

2014.11.07. 07:01 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves István!

Azzal a kérdéssel fordulok Hozzád, hogy családunk 2004-es G Astráját (1.4 benzin, 80e km, törésmentes), fenntartási költségeket tekintve megéri e lecserélni egy Honda Streem-re. A G Astrát már unom, igaz mindenhová elvisz, és olcsó a fenntartása. Lakótelepen élek, a rányitások, apró koccanások mindennaposak. Benzines, 1,7-es hondákat néztem. Az itthoni választék 8 db. Megérheti-e behozni? A keret, 1.2 millió forint + némi tartalék.


Köszönöm a választ,
Endre

Kedves Endre!

A Honda Stream egy nagyon jó kis autó, a népitéletekben 8.19-et kapott, nekem is volt kettő családi használatban, soha nem volt semmi baj velük. Az 1.7-es motor nem rakéta, de a normális közlekedésre teljesen alkalmas, 140-es utazót tudja (egyszer mentem vele 190-et kíváncsiságból), és elmegy 8-8.5 literrel százon. Csak a kopó dolgokat kellett cserélni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Félmillióig automataváltós kisautót

2014.11.06. 08:10 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Feleségem szeretne magának egy kisautót vásárolni, elsődleges célja a gyerek bölcsibe - később oviba - hordása lenne. Max. fél milliót szánna rá, és ragaszkodik az automata váltóhoz.
Neki a Smart tetszik nagyon, egy ismerős a Nissan Micrát ajánlotta.

Egyéb kérdéseim:
- Benzinest vagy dízelt válasszunk?
- Fontos a téli gumi garnitúra rá, vagy meg lehet úszni egy 4évszakos verzióval is?


Köszönettel:
Szalai Attila

Kedves Attila!

Smartot nem vennék, fél millióért meg pláne. Ennyiért csak nagyon lelakott Smartokat láttam csak. Itt van egy régebbi írás a Smartokról, ami Smartguru Laci barátunknál készült. Az ismerősüknek igaza van, a Nissan Micra egy nagyon jó kis kocsi, magamtól én is azt mondtam volna.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Primera vagy Altea XL?

2014.11.04. 14:40 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületes Nepper!

Egy sajnálatos autótörés után újra autóvásárlás előtt állok, hiszen Istennek hála mindannyian épen és egészségesen szálltunk ki az autókból és a biztosító is fizetett. Az én összetört darabom egy Nissan Almera (sedan) volt, alap 1.5 benzines motorral, törésnél utolsó kilométerig visszaellenőrizhető 119e kilométerrel - mint második tulajdonos bevallom, megszerettem. Az általam elérhető források közül a legmegbízhatóbból származik: gyerekkori barátom új autókat értékesít és néha van egy-egy beszámolt kocsijuk, ilyen volt ez a Nissan is.

Értelemszerűen az új autó választásánál ugyan ehhez a forráshoz nyúltam: a jövő héten érkezik hozzá egy 112e kilométeres futású Seat Altea XL, 1.4 TSI, max felszereltség, egygazdás, 2008-as gyártás - mindez 1.8 millió magyar forint. Az én pénztárcámhoz mérve ez nem kevés pénz.

Azért szétnéztem az interneten is. Mivel megszerettem a Nissan-t, így a rostán egy autó akadt fent: 2005-ös gyártású, 112e kilométeres Primera, 1.6 (benzin) Acenta My 04 (4 ajtós sedan) a  Gaxxxni használtautó kereskedéséből. Nem ismerem őket, de van bizalmam azzal kapcsolatban, hogy ők nem állítgatnak vissza órát és mivel beszámolt darabról van szó, így nem is vesznek át bizonytalan futásteljesítményű / törött autót - feltételezem én, egyszerű ember, hogy nagyon megütnék a bokájukat, ha ilyesmi derülne ki. Ár tekintetében jóval barátságosabb, 1.2 millió forintról van szó.

Magamat ismerve nem tartok attól, hogy gyorshajtáson kapnak és elég gyakran tudom kihozni az autóból a gyári értékeket fogyasztás tekintetében. Éves szinten úgy 15e kilométert vezetek, a következő években pedig nem szeretném cserélni az autót, gyakorlatilag a cél az lenne, hogy ha bírja, kopjon ki alólam, ergo az értékállóság (kvázi eladhatóság) nem tétel. Fontos, hogy a családi igényeket kielégítése, de 3 gyereknél többet az Altea XL-be se tudok betenni, bár a csomagoknak tény és való, hogy több hely lenne benne, mint a Nissan-ban. Ezt azonban egyéb okosságokkal (tetőcsomagtartó?) a japánnál is meg lehet oldani, ha arról van szó. Fontos a megbízhatóság, hogy még ha egy-egy extra (ülésfűtés pl.) el is romlik, eljussak A pontból B-be. Arányait tekintve 70-30 százalék az országút/autópálya és városi közlekedésem mértéke.


Válaszát előre is köszönöm!

Horváth Gábor

Kedves Gábor!

Az 1.4 TSi motor nem a legjobb, én nem erőltetném, különösen úgy, hogy már a megvásárlásához is nyújtózni kell. Mi van, ha valami komolyabb baj lesz a Seat Alteával, azt hogy fogja kifizetni? Az, hogy egy beszámolt autóban 112 ezret mutat az óra, az még önmagában semmit nem jelent. Ha nincs hozzá leellenőrizhető szervizkönyv, akkor mindegy, hogy márkaszervizben, vagy a falu végén, térdig érő gazban árulják. A márkaszervizben is ha beszámolnak egy autót, ők onnantól védve vannak, hogy az adásvételire rá van írva a beszámításkori kilométeróra állás. A négy ajtós Primerának nagyon kicsi a csomagtartó nyílása, ezért elég nehezen pakolható, ami három gyereknél elég fontos szempont. Egy öt ajtós vagy a kombi sokkal jobb ebből a szempontból.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Tágas, kis fogyasztású autó kéne

2014.11.02. 07:42 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

A jelenlegi 99-es Ford Fiestánkat szeretnénk lecserélni egy tágas (főleg csomagtér tekintetében), de mégis alacsony fogyasztású és viszonylag olcsó szervizelésű autót. Már néhány hete nézelődök interneten és először kombikat (Ford Focus, Renault Megane, Skoda Fabia, Fiat Silo Multiwagon) néztünk, de nem tudunk dűlőre jutni, majd rátaláltunk a Xsara Picasso-ra. Tetszik is, utastér és csomagtér is tágas, a dízelek alacsony fogyasztásúak, viszont több helyen olvastam, hogy a szerviz költséges lehet, valamint a kiválasztott 4-5 autó km futása 180 és 220 ezer km között van.

Nem tudom eldönteni, hogy ez túl sok-e - bár más járműkategóriáknál is a zöme 150 ezer km felett van -, illetve, hogy megéri-e nekünk Picasso-t venni, ebben kérném a segítségüket?
A vásárlásra fordítható keretünk 900.000 Ft és ha van más javaslatuk, azt is szívesem fogadom.


Üdvözlettel: Csaba

Kedves Csaba!

Önmagában a 180-220 ezres futás még nem sok egy dízelnél, abban még nagyon sok van, ha az a kilométer valóban annyi. A HDI motorok elég megbízhatóak, de a kettőstömegű lendkerék cseréje valamikor majd esedékes lehet, és az pénzbe fog kerülni. Ugyanúgy pénzbe fog kerülni, ha a befecskendező rendszerrel lesz valami. Úgy kell nekimenni egy dízel vásárlásnak, hogy ezek a problémák előfordulhatnak. Lehet, hogy semmi baja nem lesz, de lehet, hogy mindkettő. Mérlegelni kell, hogy ha megtörténik, akkor van-e "kedvem" kifizetni ezeknek a javítását. Egy tágas autó alacsony fogyasztásához kell a dízel motor, az pedig ezzel járhat. Nem írta mennyit mennek egy évben, de lehet hogy egy benzinessel hosszabb távon jobban járnának. A Focus teljesen jó lenne önöknek, akár egy benzines motorral is.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

MX5 helyett S2000?

2014.10.30. 10:36 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Egy Mazda MX5 NC tulajdonosa vagyok lassan három éve. Pár (1-2) éven belül talán lecserélném, de elég nehéz innen továbblépni. A szempontok: driver’s car legyen, hátsókerekes, könnyű, erős. 90%-ban városban használnám, ritkán pályanapokon, tehát mindennapi autóként is meg kell feleljen. Évi ~20 ezres futásteljesítménnyel számolok. Garázsban nem tudom tárolni. Talán a legfontosabb: minimum annyi élményt adjon, mint az MX5, de lehetőleg még többet. Az se’ baj, ha lenyitható tetejű. Az extrák nem igazán érdekelnek, elég ha légkondi + ülésfűtés van.

Egy modernebb BMW-t (Z4) próbálva elszomorodtam a nagypapás puhaság miatt, meg főleg amiatt, hogy a vezetőt elszigetelik a technikától; nyugdíjasként talán beruházok egyre. A Porschék fenntartási költségétől kissé félek, no meg a hazai negatív megítélésüktől is. Valahogy minden az S2000 felé mutat. Kérdésem, hogy a Honda megfelel mindennapi autónak? Úgy hallottam, hogy az utastér beázik a tető mentén. És hát 10 évesnél fiatalabbat nem igazán lehet már kapni. Van egyéb szóba jöhető értelmes opció?


Köszönettel,
Béla

Kedves Béla!

Az S2000 már szépen megfogyatkozott, és nem lesz olcsóbb. Ez a típus már kezd egy kicsit gyűjtői autó lenni, ha valakinek van egy, az örül neki, és vigyáz rá. Nem tudom, hogy beázik-e, mert nekem még nem volt, mentem már vele, de nem esőben, akié volt, az meg nem vette elő még felhős időben sem. A Porschéknak szerintem nincs negatív megítélése, de a fenntartásuk elég húzós. Én maradnék az MX 5-ben, mert innen elég nehéz tovább lépni, leginkább nem lehet. Az S2000 jó lenne, de a szívem vérezne kint hagyni esőben, télen az utcán, tényleg nagy kár lenne érte.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Japánból dízelt vagy benzinest?

2014.10.29. 17:24 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Ismét autóvásárlás előtt állok, és a segítségét szeretném kérni! 30-35 ezer km-es évi futásteljesítményhez keresek autót (egyéb szempontok: ár 1,0-2,0 millió Ft, általában egy utas, fontos a megbízhatóság, felszereltségben klíma + ABS, lehetőleg tempomattal és xenonnal). Alapvetően japán típusokban gondolkodom: Mazda 3 vagy 6, Honda Civic vagy Accord, Toyota Auris/Corolla vagy Avensis.

Sok jót olvastam és tapasztaltam ezek megbízhatóságáról. Milyen típust ajánl (kompakt, vagy középkategória)? Milyen meghajtást ajánl (kicsi dízelmotor (1,4-1,6), nagy dízelmotor (2,0-2,2), normál benzin (1,6), vagy nagyobb benzines (1,8-2,0)?

Melyik márka a megbízhatóbb komolyabb felszereltség, több extra esetén?


Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel

Attila

Kedves Attila!

A japánoknál a megbízhatóság és az autóba épített extrák mennyisége között nincs összefüggés. Elsőnek egy 2.2-es dízel Accordot vennék, másodiknak egy 2.0-es Avensist, harmadiknak a Mazda 6-ost.
Az Accordban van szerintem a legjobb motor a három közül, rugalmas, nagyon csöndes, egyáltalán nincs dízel hangja, jól fogyaszt, láncos vezérlése van, ami nagyon sokat bír, a befecskendező rendszere is nagyon megbízható. A Kia Ceed/Hyundai i30 párost ajánlom még, az 1.6-os crdi motorral.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Autót örök életre

2014.10.28. 07:41 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!

A kérdezők többsége a dízel vs. benzin dilemmán rágódik, és örök életű motort keres. A rozsdáról kevés kérdés érkezik... Mi nyolc évnél nem öregebb középkategóriás szedánt (esetleg "félszedán", mint az Octavia) keresünk, 1.4/1.6 benzinmotorral.

Az autó napi használatban lenne, főleg városban, de évi 5-6000 km. lenne csak a futásteljesítmény. Keret: 1.1-1.2 millió. A szokásos feltételek (megbízhatóság, kis fogyasztás) mellett fontos lenne a kiváló korrozióvédelem, hiszen ilyen futásteljesítmény mellett egy mai motor örökéletű, a karosszéria előbb adja fel.

Saját tipp: Astra G, Focus, Corolla. Van a középkategóriának olyan ásza, amelyik kimagaslik a mezőnyből a korrozióvédelem területén? Ha nincs, akkor melyik tipust/évjáratot kerüljük?

Van még olyan autó, amit "egy életre" gyártanak?


Köszönettel,
Cortez

Kedves Cortez!

A példának említett Octavia nem rossz elképzelés, de nincs olyan, hogy örök élet, és senki nem tudja megmondani, hogy mi lesz egy autóval öt év múlva. Ha jót akar magának, akkor vesz egy most rozsdamentes autót, és csinál rajta egy alapos üreg és alvázvédelmet. Amivel sokat tud tenni az autója korrózióvédelme érdekében, az az, hogy télen, mikor sóznak, rendszeresen kimossa a kocsi kerékjáratait valamint az alját. A kerékjáratokat nyáron is rendszeresen kell mosni, mert a peremen lévő sár szépen megtartja a vizet, és dunsztolja a lemezeket. Az említett Corolla jó választás lehet egy alapos kezeléssel.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Összkerekes kombit a hegyekbe

2014.10.27. 10:21 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületes Nepper!

Tanácsért fordulnék Önhöz, bízva tudásában, tapasztalatában.

Hegyi lakosként, gyakori snowboard túrázáshoz (50-100km-es hegyi utak), ezen felül rövid távhoz (10km-re van a legközelebbi nagyváros), illetve évi 2-3 nagyobb úthoz (800-1000 km) keresek megfelelő autót. Az észérvekkel (fogyasztás, biztosítás) ellentétben áll egy olyan kívánalom is, hogy most a 30. életév derekán gyerek nélkül még szeretnék egy erősebb járművet. Utána majd lecsillapodom.

A fentieket összegezve az alábbi feltétellista alakult ki bennem:
- benzines (egyszerűen számomra egy autó benzines)
- összkererekes, hogy ha lehet minél kevesebbszer kelljen hólánchoz nyúlni
- kombi a jó pakolhatóség érdekében (3-4 fő sífelszereléssel)
- erős (előző autóm egy 2007-es Mazda 2 literes benzines volt, kicsit feljebb lépnék)
- max 12-14000 EUR ár Ausztrián kívülről, max 16000 EUR Ausztrián belülről

Mivel japán párti vagyok, így a fenti kritériumok alapján én 2007-09-es Subaru Legacy kombikat nézgettem a 2.5i (173 LE), illetve a 3.0R (245 LE) motorokkal. Ezen típusokat egyébként főként Svájcban találtam meg, ott látni jó párat egészen kevésnek tűnő kilométerrel is (tényleg tartanak ott ilyen autókat télire?).

Érdeklődnék, hogy Önnek van-e tapasztalata a fenti típusokkal, illetve, hogy alternatívaként mit tudna ajánlani (ha egyáltalán kell)?


Válaszát előre is köszönöm, üdvözlettel:
László

Kedves László!

A Subaru teljesen jó arra, amire kell, és nagyon megbízható autók. Svájcban nagyon népszerűek a Subaruk, és ez már a nyolcvanas években is így volt, csak akkor még legyőzte őket a vasoxid. Annak idején nagyon sok érthetetlen dolgot láttam Svájcban, rengetegen jártak/járnak nagyon erős autókkal. Sok hetven éven felüli nyugdíjas "veretett" az autópályán Impreza GT-vel, 110 körüli tempóval. Vettünk egyszer egy Impreza GT-t egy kis faluban a helyi autószerelőtől, a felesége hordta vele a gyerekeket oviba. 218 lóerővel, ötvennel. Az kocsi akkor még nem ment 80-100 felett, de utána aztán bepótolta. :-) Alternatívaként csak a Subaru Outback jut eszembe.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Nepperűző Nepperűző

Kérdezze a Nepperűzőt, vagy böngéssze a rengeteg eddigi tanácsot. Kereshet is!

KeresésKeresés

IndapassIndapass