Napi hetven kilométeres ingázáshoz

2014.03.10. 13:52 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!


Úgy hozta az élet, hogy munkahelyváltás miatt (megéri) napi 35+35 km-t kell munkába/ból autóznom. Autót keresek, kutatok, Vásárolnék - pár héten belül. Ehhez kérném a tanácsát!


Mihez kellene?

70 km napi ingázás, hétvégi kutyát, brngát, barátnőt kocsibabevágós kirándulásokra, fiatal - aktív élet élésére (színház, randi, kisbolt, stb). Évi kb. 18.000 km.


Mit várnék el tőle?

Legyen megbízható, relatíve olcsón fenntartható-üzemeltethető, lehessen vele haladni a forgalomban (városon kívül 80%-ban), és persze baleset után épségben másszak ki belőle.


Keret?

Legkeményebb szűrési kritérium, 800.000 ft + X ezer ft a kötelező szervízekre, stb.


Lázas totalcar olvasás után (:)) a következőkre szűrtem le a kínálatot:

Ford Focus (98-04) 1.6-1.8 benzin /- TDCI, TDI től óva intenek/, kizárólag KOMBIban

Toyota Avensis (97-03) Benzin és Diesel (D-4D) egyaránt, 4-5 ajtós és KOMBI is szóbajöhet.


Azért a németekről sem mondtam le:

VW Golf IV./ Passat 1.9 TDI variant

Audi A/4 (95-01)avant 1.9 TDI - esetleg quattro, ha olyan jó a vétel.


Őszintén bevallom, kombikra vagyok leginkább kihegyezve, de kész vagyok kompromisszumok kötésére is természetesen - ilyen összegért.


Köszönettel,
Máté

Kedves Máté!

Az összes Ön által említett autó jó választásnak számít, egyikre sem mondanám, hogy ne vegye. Egy sokat futott TDCI Focus-ról Zách Dani kollégánk írt egy tesztet, de a benzines is ugyanilyen jó. A Toyota Avensis egy közismerten megbízható, szinte elpusztíthatatlan autó, mindegy melyik motorral veszi. Az Audi A4, VW Golf, VW Passat ugyanarra a megbízható technikára épül, nagy buktató nincs bennük. Ha már ezek szóba kerültek, említsük meg a Skoda Octaviát is. A quattro hajtást nem értem, szerintem tök felesleges Magyarországon, ezen a télen például milyen előnye származott volna belőle? Persze jól néz ki a hirdetésben, meg az autó elején a kis címke, de csak többet eszik és egy plusz meghibásodási lehetőség. Azt vegye, amelyikből jobb állapotút és valódi kilométeróra állásút sikerül találni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Öreg Peugeot vagy még öregebb Merci?

2014.03.09. 09:29 - becsuletesnepper.hu

 

T. Nepperűző!


Négytagu családom kinőtte a szuzukit, és kellene valami nagyobb, viszont a keret max 300 000 Ft (+ 30-50 000 az azonnali javitásokra). Kereskedő honlapokat nézve a Pegueot 405 1990-es kiadásuak és az idősebb 1983-tól gyártott Mercédesz 123, 124 tünik reálisnak. Mindenképpen diesel kocsit szeretnék, mert a cégem munkábajárásra +egyébb magánutra biztosit 50 liter MOL gázolajat havonta. Sajnos benzint nem tudom milyen oknál fogva nem (Fuvarozó cég). Szóval dizel, belül tágas, max 300 000-es kategória ami + 50-80 ezer forintból használhatóvá tehető. Lényeges hogy a szuzuki megmarad, tehát 2. autó lesz. A Szuzi nem hajlandó elromlani soha ezért biztonsági okból megmarad, meg az árát se fizetnék meg.

Üdvözlettel: Péter a dizeles.

Kedves Péter!

A 123-as Mercihez nagyon kell érteni, vannak helyek, amelyeken igencsak tud rohadni, és még számos buktató. Az említett 300 ezer környékén nincs jó 123-as Merci csak még támolygó romok, a 124-esről már nem is beszélve. A 405-ös Peugeot viszont teljesen használható, a benne lévő dízel motor a legjobbak közé tartozik, megfelelő karbantartással szinte örök életű. A hátsó futóműre kell figyelni, az tipikus Peugeot-probléma. Nagyon sok rettenetesen lefingott roncs van közöttük, de nem lehetetlen jót találni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Octavia kombit, de milyet?

2014.03.04. 07:59 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!


20 éve használok egy 1,6-os F-Astra kombit, és lassan eljön az ideje, hogy lecseréljem. Mindenképpen kombit és egy megbízható "tömegautót" szeretnék. 64 éves nyugdíjas vagyok, évi 8-10 ezer kilométert autózom, ezért csak egy benzines Octavia jöhet szóba.


Az első kérdésem: 1,4 TSI motorral vagy 1,6-es szívó-motorral. Adatai alapján nagyon tetszik a TSI, de nagyon sokan mondják, hogy a TSI túl bonyolult, és ezért, ha a turbó meghibásodik, annak a javítása nagyon macerás, drága, és kevés helyen értenek hozzá. Ön melyiket választaná?


A második kérdésem: Ár / érték / megbízhatóság szempontjából melyik évjáratot és futott kilométert érdemes megcélozni a kereséskor? Ön a helyemben milyent keresne?


Köszönettel: S. György.

Kedves György!

Az első kérdésem: 1,4 TSI motorral vagy 1,6-es szívó-motorral. Adatai alapján nagyon tetszik a TSI, de nagyon sokan mondják, hogy a TSI túl bonyolult, és ezért, ha a turbó meghibásodik, annak a javítása nagyon macerás, drága, és kevés helyen értenek hozzá. Ön melyiket választaná?
 
1.6 szívó benzin, nem kérdés, ezzel nem fog tovább őszülni, legalábbis nem emiatt.


A második kérdésem: Ár / érték / megbízhatóság szempontjából melyik évjáratot és futott kilométert érdemes megcélozni a kereséskor? Ön a helyemben milyent keresne?
 
Árat nem írt, de a TSI-ből úgy gondolom, hogy egy újabb modellt nézett ki magának. Egy 2009-től gyártott, 1.6-os szívót vennék, 100-150 ezer kilométer körülit. A kilométert nem kell nagyon szorosan venni, ha kicsit több, de az autó állapota jó, akkor sincs semmi. Ön nem megy sokat, ezek a motorok még húsz évig menni fognak ilyen éves futással.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

BMW E46 vagy Alfa 159?

2014.03.02. 11:30 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!


Előszó: Kizártnak tartottam, hogy valaha is tanácsot kell kérnem autóvásárlásban, a reggeltől estig használtautó-kínálatot böngésző embertípus vagyok. Uno Turbo-tól G-Merciig néha minden érdekes.


A helyzet: 2007-es évjáratú E92 BMW-m nyűgös egy autó. 3 éve szolgál engem közel sem olyan megbízhatóan mint előtte az E46. Ezért el szeretném adni.


A kérdés: Melyik autót válasszam a következő két típus közül, melyik lehet jobb választás? Évi kb 30e km-t megyek, sportosan vezetek (küldtem is önnek képet az idei pályanapról amin kergetjük egymást)

Alfa 159 1.9 , 2.0 JTD - 2008 utáni (150/170ló) vagy BMW E46 320d - 2004 utáni (150 ló). Ez a két autó tetszik. (Kasztni mindegy, akár cabrio is jöhet, de mindenképp kéziváltós) Az ár is szinte mindegy ugyanis olcsóbb autókról beszélünk mint a mostani kocsim. (3 000 000 körül a kinálat teteje, ez teljesen belefér)


A "megbízhatatlan" olasztól joggal félek? A gondtalan E46-kilométerek már csak megszépült emlékek? Mit gondol? Ön melyiket ajánlaná?


Előre is köszönöm válaszát,
Üdvözlettel,
Áron

Kedves Áron

Na, ha már együtt csapattunk, akkor tegeződjünk, ne púposkodjunk itt. Ennyi pénzből már a legszebb M pakettes BMW-ket is meg lehet már  kapni. Szerintem az E46 nagyon jó kocsi, de ezekre a dolgokra figyelni kell. Ha nem ragaszkodunk az M paketthez, akkor kb. kétmillió környékén vagy picivel fölötte már tényleg 150-160 ezret futott autókat vehetünk kintről. Az Alfa 159 nekem is személyes kedvencem, mert egy jó színben észveszejtően szép autó, az utóbbi tíz év talán legszebb formája, nekem különösen a kombi tetszik. A benne lévő multijet motor nagyon jó, megbízható darab. Igazából nehéz helyzetben vagyok, mert mindkettőt szeretem, nem tudom egyiket sem kiemelni. Menj el, nézz meg mindkettőből többet, amelyiknél nagyobbat dobban a szíved, azt vedd meg.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Dinamikus tizenévest keresek

2014.02.27. 11:30 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok és egy kissé tanácstalan vagyok. Nem tudom hogy mit érdemes illetve mit nem érdemes megvenni. Maximum 1.100.000.- forintért terveztem autót venni.

Amire szükségem lenne, az egy viszonylag tágas, dinamikus autó. Motorja lehet akár dízel akár benzin, a lényeg hogy megbízható legyen, szervizköltségei ne legyenek az egekbe. Köbcenti max 2200-ig. Az autó évjárata ne legyen 2000 előtti. Amiket én néztem: Ford Mondeo, VW Passat, Opel Vectra C, BMW 320d. Nyilván sok gyártó kimaradt, elsősorban ezek jutottak eszembe, de nem zárkózom el semmi elől. Elsősorban azt szeretném megtudni, hogy te mint szakértő, melyik autót ajánlanád, és milyen motorral?

Válaszod előre is köszönöm!

Üdv!

Kedves Kérdező!

Az Ön által felsorolt autók szinte mind megfelelnek a kritériumoknak egy kivétellel. A BMW 320 D lényegesen kisebb belül, mint a többi említett autó. nagyon jó kocsi az is, de vásárlás előtt azért tennék egy üléspróbát, hogy a rendelkezésre álló hely elég-e. A BMW-ből az 5-ös széria fele meg a többinek, és nem félnék megvenni a benzinest sem. A Mondeót inkább benzines motorral venném, mert egy 400 ezres befecskendező rendszer felújítás nem növeli meg az autó értékét jelentősen, és a kedvünk sem lesz feltétlenül jobb tőle. A Passatnak jó az 1.9-es PDTI motorja is és a benzines is, A Vectrát vagy az 1.9-es multijet motorral venném vagy benzinessel. A benzinesek közül mindenképp szívót vennék. A 2.2-es nagyon jó, nyomatékos motor, és annyit fogyaszt, mint egy 1.8-as, de a népek még a régi beidegződésből adódóan félnek a két liter feletti motoroktól, pedig már rég a teljesítmény után fizetünk.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Ötünknek Passatnál nagyobbat

2014.02.25. 11:08 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Én is a háromgyerekes kérdéskört járom körbe - kicsit másfelől. Jelenleg egy 24 éves Passatot hajtok, rendben karbantartva, még mindig első tulajdonosnál. Most kapott a motor nagygenerált, szeretjük, nem is akarom eladni. 5 litert fogyaszt, városi mászkálásra tökéletes 2 gyerekig. Ugyanakkor 3 gyerekülés plusz két felnőtt sehogy sem fér bele, ezért vennénk valami családkompatibilisebb járművet is a nyaralásokra meg a városon kívüli nagycsaládos utakra. A futásteljesítményre nem nagyon térnék ki, évi 15.000 kmt megyünk, de ebből a városi használat nagyrészt a megmaradó malacorrúval fog történni.

Pár nappal ezelőttig eldöntött tény volt, hogy a Sharan/Alhambra duóból veszünk valamit 5-6 éves kor körül, 2,5-3 millió forint magasságában, egymilliót tartalékolva szervíz költségekre. Aztán az év végi TC összefoglaló cikkben (http://totalcar.hu/magazin/2013/12/30/ezt_utaltuk_ezt_szerettuk/) véletlenül megláttam a Winkler által ajánlott Ssangyong Rextont. Még az életben nem hallottam korábban a Rextonról, de nagyon megtetszett ez a batár nekem is és a nejemnek is. Végigrágtam a cikkeket meg a népitéletes posztokat. A cikkek elolvasása után úgy látom, hogy méreteiben, fogyasztásában (csak plusz két liter), árában, körülbelül a kinézett Sharan kategóriájával megegyezőek a paraméterei. Szinte viszket a tenyerem egy ilyen után. Ami miatt bizonytalan vagyok, hogy egyértelműen ritkább típus a Sharannál, tehát a szervízelése, alkatrészellátása lehet problémásabb. Emellett nem tudom, hogy az automata váltó miatt kell-e tőle félni. Önnek mi a véleménye a Rextonról? Javasolna egy ilyet 5-6 évesen 3 gyerekkel való használatra? Sharan szervízeléséről már tájékozódtam(malacorrúhoz képest 2-2,5-ször többe kerül). Mennyivel költségesebb a Rextont szervizelni, mint egy Sharant? Ha érdemes ebben is gondolkodni, akkor hazait érdemes nézni, vagy inkább nézzünk körbe a külföldi piacon?
Finanszírozásra ezesetben is 3 millió kocsira + 1 millió szervíz tartalék lenne. Ez reális?

Válaszát köszönöm előre is, üdvözlettel:

Dávid

Kedves Dávid!

A Rextont nem ismerem, de nem hiszem, hogy különösebb probléma lenne az üzemeltetésével, a koreai autók nagyon megbízhatóak. Az alkatrész árakról a webáruházakban tájékozódhat. Abban látok némi veszélyt, hogy mi van, ha önhibájából adódóan görbül a lemez. Ehhez nem találni úgy bontott alkatrészt, mint egy Golfhoz. Az automata váltó tönkre mehet, mert ez ilyen szerkezet. Egyébként mindegy, hogy automatát vagy kézi váltós autót vesz. Akinek kézi váltós autója van az kuplungot és kettőstömegű lendkereket vesz, akinek automatája van, az meg váltót javíttat. Vásárlás előtt ezt is mérlegelje. A Sharan, Alhambra párosnál nincs különösebb veszély, kiforrott technika, szinte mindenhol meg tudják csinálni, nagy tapasztalat van velük. 2.5-3 millióért már nagyon jókat lehet találni, amik még sokáig szolgálhatják a családot. Plusz egymillió tartalékot fölöslegesnek érzek tartalékolni, ennyiből már egy nagyon lefingott autót is lábra lehet állítani.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Családi kombi kéne

2014.02.23. 10:02 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepprűző,

Családi kombi vásárlása előtt állok és nem jutok megegyezésre magammal.

Az egyik jelölt egy Ford Focus, 2008 körüli, 1.6-os benzines motorral. Biztos, hogy praktikus, jó autó, de nekem jobban tetszene egy szintén 2008 körüli (legrosszabb esetben 2006), 1.8-as, benzines Peugeot 407 SW. Szerintem gyönyörű autó, viszont elég sok rosszat hallani a francia autókról.

Mennyire lenne hiba az oroszlánt választani? Hiba lenne?

Köszönettel,
P

Kedves Kérdező!

A 407-esnek van egy csappantyú a fűtésrendszerében, ami el szokott törni, és nincs fűtés. Akkor műszerfal ki, alkatrész csere, nagy munka, az alkatrész sem olcsó. Kisebb-nagyobb elektromos zűrök előfordulhatnak, a motorokkal jellemzően nem szokott baj lenni. Ismerek olyan 407-est, ami teljesen probléma mentesen üzemel évek óta, ugyanakkora a népítéletekben nem mindenki elégedett vele feltétlenül. Jól néz ki, szép anyagokat használnak belül is, jó érzés benne ülni. Érdemes lenne megkeresni egy márka specialistát, hogy mik a buktatók. A Focus megítélése már jobb, egy probléma mentesebb élet ígéretét vetíti előreerre a típusra em jellemzőek az elektromos zűrök. A fehér kombik a 2008-2009-es évjáratok körül nagy eséllyel ex rendőrautók, azokat kerülném. Nem rosszak azok sem, kilométer sincs bennük túl sok de a későbbi eladhatóságuk nem túl jó, mert nagy mennyiségben kerültek a piacra, és mindenki tudja róluk, hogy rendőrautók voltak. Amúgy nagyon jó kis kocsi a Focus.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Egy 7-essel boldog leszek?

2014.02.20. 10:39 - becsuletesnepper.hu

 
Tisztelt Nepprűző!

Gábor vagyok, 24 éves és autóvásárlás előtt állok, ezért szeretném a segitségedet kérni. Jelenleg Ausztriában élek, így olykor megesik, hogy 7 órát is vezetek amire hazaérek. Ezért egy olyan autóra lenne szükségem, ami borzasztó kènyelmes és masszív. Nem vagyok egy átlagos alkat, ezért az autó sem árt, ha kitűnik a tömegből. Ha már kényelem, akkor egy automata, mégpedig egy dízel. Az autóra 3,1 milliót szánnék maximum, igazából van is kiszemelt, a 730-as BMW. Találtam is párat 2,8 - 3,1 millió környèkèn, a 2005-ös évjáratból. Ee nem nagyon vagyok otthon a BMW-ben. Azt tudom, hogy nem annyiba kerül a fenntartása mint egy Suzukié, de valószinűleg nem is leszek olyan fáradt a hosszú út végén. Az 5-ös is szóba került, de a 7-es sokkal jobban tetszik.

Tehát a kérdésem az, hogy boldog leszek-e a 730d-vel, vagy esetleg van más autótipped?

Előre is köszönöm a választ.

Tisztelettel, Gábor

Kedves Gábor!

A hetes BMW egy nagyon jó autó, és a Suzukiból nézve az egy hipertér ugrás. Motorja, váltója elég megbízható, de az időszakos ellenőrzéseket, cseréket illik komolyan venni. Apró elektromos nyűgök előfordulhatnak, mivel tele van kábellel meg konnektorral.
Vásárlás előtt érdemes keresni egy szervizt, ahol átvizsgáltatja az autót, mert itt néhány, az előző tulajdonos által elhanyagolt apró bibi elég sokba kerülhet. Nem kell feltétlenül márkaszervizbe rohanni, van jó néhány vállalkozás, akik kizárólag BMW-k javításával foglalkoznak. A BMW körül elég élénk fórum élet van, érdemes ott is tájékozódni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Laguna helyett valami izgalmasat

2014.02.18. 16:29 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Jelenleg hajtott 2001-es, 290e-t futott 1.8 Lagunámból szeretnék átülni egy sportosabb, izgalmasabb "élményautóba". 26 éves vagyok, család még nincs kilátásban. Évente nem mennék sokat, max 10.000 km-t, azt is rövidebb, 4-5 km-es távokon (Munkahely, barátnő, stb.)

Kiszemeltem pedig az Alfa 147-es, a keret pedig úgy 900e-1m Forint. Ennyiért főleg 1.6-os, 120LE-s benzines modellek vannak, de gondolom a rövid távok miatt az 1.9JTD-k nem javallottak. Tisztában vagyok, hogy melyek a modell költséges típushibái (elszakadó vezérműszíj, vezérlésmódosító, érzékeny futómű, 8db gyertya, és persze az elektronikai hibák), mégis érdekelne, mennyire tartja ésszerűnek a cserét. Tudom, Alfát az ember érzelmi alapon vesz, de a Lagunámra is vigyázok, tisztán és rendben tartom, rendesen szervizeltetem, de főleg a magas futás és az utóbbi idők váratlan költségei miatt gondolkozom a váltáson. Esetleg tud-e mást javasolni az említett feltételek mellett? Gondolkoztam még az E46-os BMW-n is, de mivel azok igen kedvelt használt autók, bizonyára rengeteg a tekert órás, ismeretlen eredetű példány, ráadásul szinte már-már népautó a fiatalok körében, szemben az Alfákkal.

Kedves Kérdező!

Ha tisztában van az Alfa esetleges gyengeségeivel, és ennek ellenére kívánja, akkor hajrá, vegyen egyet. Lesz egy szép ajtója, és évekkel később legalább nem fogja bánni, hogy akkor nem vett egyet. Ha talál egy karbantartott darabot és továbbra is gondját viseli, akkor nem feltétlenül lesz az alfázás rémálom. Nem olyan rossz, mint a híre. Az E46-os BMW egy jó autó, elől a motor, hátul kapar, de ennyiért nem a legjobbakat lehet megvenni, bár nincs kizárva, hogy talál egyet. A BMW-nél már figyelni kell a rozsdára a kerék íveken, ott szokott először megjelenni. E 36-ból ennyi pénzért már jókat lehet venni, meggondolnám azt is.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Sokat megyek, dízel kell

2014.02.17. 15:23 - becsuletesnepper.hu

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlásra szántam el magam, és tanácsot szeretnék kérni. Napi kb 100 km-t használnám, így dízelben gondolkozok. Több típust is néztem, elsőnek a Ford Mondeo TDCI, 2003-ban volt egy facelift, ez a motort is érintette? Mire kell ezeknél figyelni, mik a gyenge pontok? Automata váltóval merjek belevágni, vagy maradjak a manuálisnál?
Második a Peugeot 406 HDI.
A BMW-ket is nézegettem, de nem igazán tudok dönteni.
Lényeg, hogy sedan legyen, legalább 4 ajtós, lehetőleg 2000 utáni gyártmány, valamint 1 Millió Ft van rászánva. Ezek közül melyiket ajánlja, vagy ezek mellett tud-e még hasonló kategóriájú járművet?

Előre is köszönöm a segítségét!

Tisztelettel: Sándor

Kedves Sándor!

A szűk baráti körben fut három Mondeo, mindenféle probléma nélkül, de a típus híres a befecskendező rendszer problémáiról. Szánja rá az időt, és lapozza át a Népítéleteket. Amikor megy, akkor nagyon jó tud lenni, de ha elromlik egy 3-400 ezer forintos javítás is lehet belőle, ha nincs szerencséje. Mondeóból, automata váltós még nem volt a kezem alatt, de nyilván az is elromolhat. Ha manuális váltósat vesz, akkor meg a kettőstömegű lendkereket kell cserélni. Ebből inkább 1.8-as benzinest vennék.
A Peugeot 406 egy nagyon kiforrott típus, a facelift utániak elég jól is néznek ki. A HDI motorok nagyon megbízhatóak, sokkal stabilabb a befecskendező rendszerük. Én Peugeot-t vennék, ha dízel kellene. Esetleg Passat 1.9 TDI, Octavia 1.9 TDI.

Üdvözlettel:

Fiatot a családnak! Szabad?

2014.02.15. 16:07 - becsuletesnepper.hu

Kedves Nepperűző!

Eljött az idő, hogy lecseréljem imádott 406-os Peugeot-mat egy nagy és legalább annyira szép kombira, mivel családunk gyarapodni fog. Nem tudom megkötni azt a kompromisszumot, hogy nyomorogjunk ha elindulunk bárhová. Több típus is szóba került, legfőképpen Vectra C 1.9 CDTI, de sajnos nem tudtam kötődni hozzá. Az a belső sivárság.....jesszus. Tudtam, hogy soha nem leszünk egy lélek.

És akkor fölbugyborékolt:  FIAT CROMA 1.9 Multijet 150HP (2006). Kérdésem: villog az óriási piros lámpa, hogy NEEE. Vagy csak annyi gondom lesz vele mint bármelyik százötvenezret futott turbódízellel? Ezt a kocsit nagyon tudnám szeretni, és átlagban százezerrel kevesebb kilométer van bennük, mint az összes területiképviselő-kombiban. Terhelés: átlag havi 2000 km, főleg autópályán és 130-cal.
Zs-terv: Mazda 6.

Előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Sajnos nem tudok beszámolni személyes élményekről a típussal kapcsolatban, mert még soha nem ültem mellette sem, ezért inkább csak az érzéseimről tudok beszélni. Én nem félnék tőle, ugyanaz az 1,9-es multijet motor van benne, mint a többi Fiatban, Alfában vagy az említett C Vectrában, az pedig egy jó motor.
A veszélyt inkább abban látom, hogy mi van ha elgörbül a lemez, akkor honnan lesz hozzá alkatrész. A Mazda 6-os nagyon jó kocsi, az átlagos dolgokon kívül a rozsdára kell figyelni, különösen a hátsó kerékíveken.

Üdvözlettel:

Ford Focus vagy Opel Zafira?

2014.02.13. 12:54 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Totalcar!

Dilemmában vagyok autóvásárlás terén. Ford Focus 1.4 Ambiante (5 ajtós, de nem kombi, benzines) vagy Opel Zafira A 1.6 (autógázos)?

Mindkét autó mellett szólnak érvek. Családapa vagyok, jelenleg egy gyerkőc van, de 1-2 éven belül tervezzük a következőt, így mindenképpen 5 ajtós változatot és aránylag tágasabb csomagtérrel rendelkező autót szeretnék. Fontos számomra a fogyasztás, a vezetési élmény, a viszonylag olcsó árkategória és a külső megjelenés, és persze nem utolsó sorban a fenntartás, olcsóbb alkatrész. Mindkét autó, ha millió alatt szeretnék hozzájutni, akkor 10 évesnél nem nagyon találok fiatalabbat, de talán ez nem is elvárás számomra. Viszont 15 évnél nem akarok idősebb autót, minimum 2000-es évjáratot. Tudom, hogy az általam választott két autó nagyon külömbözik egymástól egymástól, mégis nehéz a döntés. Az ön segítségét szeretném kérni, hogy milyen érveket tudna mondani a Ford, és milyen érveket az Opel mellett, illetve Ön melyiket választaná.

Köszönöm,

V. Csaba

Kedves Csaba!

Ha fontos a vezetési élmény, akkor ezt nem fogja megkapni, sem az 1.4-es Focus-tól, de pláne nem a Zafirától, legyen az 1.6-os, vagy nagyobb, de gázos. A Focus nagyon jó autó, nem szokott elromlani, elég jó futóműve van, a kettő közül még talán ebben van némi élmény a futóműve okán, de a motorerő miatt biztos nem. A Zafira egy csapatszállító, nem az élményre van kihegyezve, nagyon nem. Elmegy A-ból B-be, nagy a csomagtartója, de ennyi, nem több. Én egy gyerek mellé a Focus-t venném meg, aztán, ha a második gyerkőc érkezésekor ez kicsinek bizonyul, még mindig lehet cserélni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

BMW-t vagy átlagautót?

2014.02.12. 11:26 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

A kérdésem tárgya nem meglepő módon autóvásárláshoz kapcsolódik. A mára már teljesen legyilkolt 1995-ös 1.3-as swiftnek keresek utódot, és mint a címből is látszik, bizonytalan vagyok. Már régóta nagyon tetszenek a 316-os BMW-k... Viszont a racionális énem meg rendre vissza-vissza lapoztat velem a Focusok, 4-es Golfok hírdetéseire... Mert, hogy ugye azokból van újabb meg kevesebbet futott... Meg olcsóbb a szervízelése(?)... Az ilyen árban mozgó BMW-k meg biztos szétcsapott halottaskocsik, amire az árát mégegyszer rá kell költeni vétel után, ettől félek leginkább. A dilemmám tehát a fenti, a keret pedig 1M (+ ahogy a törvény mondja 200-am van még a szervízre ha kell). Kérem, segítsen a döntésben!

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv: Gábor

Kedves Gábor!

A BMW-ket még mindig körül lengi az, hogy mennyire drága fenntartani. Persze léteznek modellek, amiket nem olcsó, de egy ilyen 316-os egyáltalán nem egy ördöglakat. Az autóhoz lehet kapni után gyártott és bontott alkatrészeket, és a szerelőket sem állítja megoldhatatlan feladat elé. Egymillióért már lehet venni rendes autót, nem kell mindjárt "egy szétcsapott halottas kocsit" vizionálni. A BMW esetében a rozsdára kell figyelni, különös tekintettel a kerékívekre, jellemzően ott szokott megindulni a folyamat. A motorokkal jellemzően nincs baj, a futómű és egyéb kopó alkatrész árak sem az égben vannak. A Focus szintén jó választás, megbízható, autó, de ha a BMW-ért dobog a szíve, akkor ez nem fog annyira tetszeni. Nyugodtan megveheti a BMW-t, persze ésszel és körültekintően.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Forma 1-es után mennyi a regadó?

2014.02.11. 08:04 - Vályi István

 

Kedves Nepperűző!

Utazási irodát üzemeltetünk barátnőmmel, több bérelhető speciális járművet (Trabant limuzin, kispolszki kabrió, Bogár-motoros kisvonat, lábbal hajtós kabrió panorámabusz) is mozgatunk Budapesten és a Balaton körül.-Az üzlet elég jól pörög, ezért szerencsére bővíteni is tudjuk szolgáltatásainkat. Az eddigi járműveinket mind itthon építették és helyezték forgalomba, a mostani kiszemeltünket viszont külfödlről hoznánk, és ilyen tapasztalatunk még nincs.

Ő a kiszemelt:
http://www.ricardo.ch/kaufen/sammeln-und-seltenes/raritaeten/schweiz/original-formel-1-rennwagen-sauber-c18/v/an727109322/

Eleve nehezen kalkulálunk a költségekkel, hiszen a netes regadó-kalkulátorok szerint meg kell adni az első forgalomba helyezés időpontját, erről az autóról pedig csak azt tudjuk, hogy 1999-es. Mindenesetre abban az évben a Google szerint márciusban volt az első nagydíj, ezt írtuk be.

Tippelni sem tudunk azonban a környezetvédelmi besorolásra. A Totalcar egyik cikke azt írja, hogy 1996 után legalább EURO-II-nek kell elfogadni az EU-ban forgalomba helyezett autókat.
Ezzel számolva viszont relatíve magas, 800.000 körüli regadó jön ki.

Lehet vajon arről igazolást szerezni, hogy ezt a típust gyártották EURO-III-mal is? Az kétszázezres könnyítést jelentene, plusz szmogriadó alatt is behajthatnánk vele a belvárosba is.

Érdemes volna Németországban forgalomba helyezni, és onnan áthozni? Azt is olvastuk, hogy ott könnyebb az ilyen speciális járműveket forgalomba helyezni.

Többen azt javasolták, hogy ne is helyezzük forgalomba, hazai importőr nélkül úgyis nehéz lesz, esetleg egyedi típusbizonyítványt kell kiállíttatni - gondolom, az is többszázezer forint - néhány fős vállalkozás lévén nem szeretnénk ennyit feleslegesen elkölteni. Állítólag P-rendszámmal ez megoldható, ha a tevékenységi körünkbe felvesszük az autójavítást is.

Ön mit javasol?

Előre is köszönöm:
Marianna

Kedves Marianna!

Elsősorban remek döntés, ön jól választott, ez a típus - pláne motor és elektronika nélkül - meglehetősen megbízható jármű. A hajtáslánc teljes hiánya ne riassza el, hiszen láncot és pedálokat így kedvükre helyezhetnek fel. Javasolt eljárás a facsavar illetve a gyorskötegelővel rögzítés, a szénszálas karosszériában remekül tart mindkettő! Mindazonáltal óva inteném az elhamarkodott lépésektől. Elsősorban kérjen alvázszámot, majd azt a legközelebbi Fiat márkakereskedőnél (az eredeti motor a Ferrari V10-ese volt) ellenőriztesse le. Egy ilyen gépjármű előélete bizonytalan és kockázatos is lehet! Kérje le a szerviztörténetet és az előző tulajdonosok számát! Ha mindent rendben lévőnek talált, akkor nyugodtan alkudhat, hiszen a motor-elektronika és a váltó hiánya meglehetősen jó alkualap!

Mivel a gépjármű motort nem tartalmaz, környezetvédelmi besorolással nem kell törődni, leginkább nagyértékű kerti díszként kell bekonténerezni, majd elvámolni. Idehaza pedig - ha mégis meg szeretné adni a későbbiekben a Forma-1-es autó élményét a nagyközönségnek - célszerű egy remek Andoria vagy MIB8-as, lendkerekes motorral ellátni, majd lassújárműként forgalomba helyezni. Egy F1-es attól még az marad, sőt, így a sofőrök biztonságának érdekében is mindent megtett és mégsem nyújtott kisebb élményt, mint az idehaza gombamód elszaporodó ún. élményautózást kínáló cégek, kiknél 70 km/órás tempóval gurulhat négy kilométert 10-20 ezer forintért.

Amikor pedig már kellően megtérült a befektetés, akkor még mindig ott lesz ön előtt a lehetőség, hogy egyedi típusbizonyítványt kérjen, majd hivatalos úton beépítsenek egy bontott TwinAir-motort (tudja, az örök élet meg egy nap-motor) és még sok-sok évig boldogan használják eme egyedi gépjárművet. (Aztán OT és a többi.)

Sofőrkesztyűre fel!

Vályi István
Totalcar

Utazóautót hat évre

2014.02.10. 17:19 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Honda Accord 2003-2008 vásárlásában kérnék tanácsot. Melyik érné meg jobban egy öreg kevesebbet futott Honda Accord 2.0 VTEC 2003-as (11éves) 140000Km futott benzines (6000euro), amit átalakíttatnék gázos üzemre (kb 1000 euro) vagy egy újabb többet futott Honda Accord 2.2CDTI 2008-as (6éves) 200000Km -ert futott dízel (7300Eur).

LPG-s átalakításal a 2.0 VTEC a Dízel üzemanyag költségével megegyezik. Évi 7-10 ezer kilométert megyek, mert jelenleg a munkahelyem 8 kilométerre van. (Az LPG s gázüzem a benzinhez képest 2,3 év múlva térülne meg) Az egész számítást 6 éves intervallumra kalkuláltam, szóval 6 évig megtartanám az autót. De 6 év alatt a 11 éves 2.0 VTEC már 17 lesz aminek az értéke egyenlő lesz a nullával és a 6 éves 2.2CDTI 12 amiért még lehet valamit kérni. Abból vissza jönne kb. 2000 euró, ha szerencsénk van. De ennek az összegnek az értékét kifizetném a szervizre mert 200000km után sok mindent cserélni kell a dízelben. És akkor is, csak akkor éri meg ha már most az elején kellene kicserélni nem akkor amikor már 12 éves és egy 2000 eurós autóba senki sem akarna nagyon sokat invesztálni. De 6x10000=60 000 km. az nem olyan sok, még akár ki is bírhassa :).
Ha ilyen megközelítéssel megyünk neki, hogy 6 év alatt elúszik a 7000 euró, akkor ha vennék egy 14000 eurós autót, újat pl. mint a Skoda Rapid (igaz kismotorral, de újat), akkor 6 év után eladom ép úgy elveszik az a 7000 euróm, de van egy új autóm, és remélhetoleg megbízható. De kell vigyáznom a befektetésem másik felére, kell fizetnem a Cascot, csak márkaszervizbe járatni stb.
Szóval a kérdés ismét. ?elyik éri meg jobban: egy öreg, kevesebbet futott benzines LPG-vel, vagy egy újabb többet futott dízel. Vagy egyik sem? :)

Válaszodat előre is köszönöm.
Üdv.
Robert
(Szlovákia)

Kedves Róbert!

"mert 200000km után sok mindent cserélni kell a Dízelben" Ki mondta? Aki látott már egyszer dízel Accordot az utcán vagy akinek csak a szomszédja látott? "és akkor is csak akkor éri meg ha már most az elején kellene kicserélni" Ha valaminek nincs baja, azt nem kell megjavítani, akkor kell azonnal lépni, ha már a megvételkor baja van vagy már tisztán látszik, hogy baja lesz. Ha látszik, hogy baja van vagy lesz, akkor nem kell megvenni vagy úgy kell alkudni. A dízel Accordban egy nagyon jó Bosch befecskendező rendszer van, nekem is több darabom volt 200 ezer feletti futásteljesítményekkel, de hallottam már több 400 ezer feletti futásúról, aminek még semmi baja nem volt, csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni. 200 ezer felett minden mai dízelben várható a kettőstömegű lendkerék cseréje, de ennek az elhasználódása is a tulajok lábától függ. Simán lehet, hogy elmegy sokkal többet, akár 400 ezret is.

A benzines Accordban is egy nagyon jó motor van, és egy még probléma mentesebb autózás ígéretét vetíti előre. Nekem még sose volt gázos autóm, és nagy eséllyel nem is lesz, mert engem irritál az a nagy tartály a kocsiban, nem fér el a horgászcucc, de leginkább baromi randa. Tudom, hogy ez az én fejlövésem, engem nem érdekel mennyit lehet spórolni a gázzal, de az én autómba egy ilyen ronda valami nem kerülhet bele. Évi 7-10 ezer kilométer megtételéhez kell egy benzines, és úgy is hagynám. Egy benzines Accord is el tud menni 8-8.5 liter körül, ha normálisan megy vele az ember. Egy új autón 20-25%-ot azonnal bukik, amikor átvette a kulcsot, majd az elkövetkező három évben elbukja az autó értékének az 50%-át. A két használt Honda nem semmit fog érni hat év múlva, mert azok jó autók, és a jónak mindig lesz ára, persze sokat fog rajta bukni, mert ilyen ez a popszakma.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Új Swift sok kilométerrel

2014.02.09. 08:57 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg egy régi suzuki swiftet hajtok, de a közeljövőben le szeretném cserélni egy új swiftre. Sajnos a keretem miatt csak a 2005-ös példányok jöhetnek szóba, ezekből az 1.3 benzinest néztem ki. Feltűnt, hogy az autókereskedésekben 80-120 ezer km-t futtott példányok vannak, míg a magánszemélyeknél nem ritka a 200-250 ezret futott példány. Nem vagyok naív, sejtem hogy az előbbiek vissza vannak tekerve. Kérdésem az, hogy mennyire megbízhatóak ezek a 200-250 ezret futott autók? Tudom hogy láncosak, de azt nem hogy mikor illik cserélni a vezérlést. Mennyivel kerülne többe fenntartani mint a régi swiftet? (Évi 10 ezer km)

Tisztelettel
Gergő

Kedves Gergő!

Az új Swift egy jó kis autó, de van egy visszatérő problémája, miszerint a váltójában egy csapágy elég nagy eséllyel tönkre megy. Ezt nyugodtan tekinthetjük típus hibának, habár a gyárnak erről nyilván más a véleménye. Zách Dani kollégánk írt erről egy jó cikket, olvasgassa vásárlás előtt. A vezérlés cseréjéről szeretne információt, hívjon föl a márkaszervizt vagy egy autószervizt. Egy esetleges váltófelújítással többe kerülhet a fenntartása, mint a réginek. Vásárlás előtt kérdezze meg az eladót, hogy a kiszemelt példánynak volt-e gondja a váltóval.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Márta elveszett a piacon

2014.02.07. 17:37 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!

Kiöregedett kombi B vectrából szeretnék átülni valami újabba, amit legalább 6 évig használhatok.

Amit idáig sikerült eldöntenem: 1,5-1,8millió a vételárra, és hogy a kényelemből nem szeretnék alább adni. Ragaszkodom az alacsony üzemanyagköltséghez és a benzines motorhoz. Évi 10e kilóméter fele városban fele országúton.

Amit legutoljára néztem egy Toyota Corolla 1,4 SOL Plus 2007-es 100e kilóméter futás makultátlan állapot szervízkönyv végig. A másik Ford Mondeo 1,6 Trend benzin+gáz 2008-as 150e kilóméter enyhén karcos kívülől, belülről nagyon kicsi kopás, szervízkönyv egy darabig. A gáz előnye önmagáért beszél, de kicsit félek a karbantartásától. A ford menőbb, szebb, kényelmesebb de használtabb is. A Toyota tovább is kitarthat mint a 6 év és talán kevesebbet veszít az értékéből, ráadásul gáz nélkül annyi az üzemanyag költség alacsony fogyasztás miatt mint a másiknak gázzal. A mérete az az éppen elég kategória, de tágasnak nem mondanám.

Nagyjából egy árban vannak, a Ford kicsit drágább. Melyiknek lehet nagyobb a szervízköltsége? Van valamelyiknek olyan tipushibája amire érdemes figyelni?

Üdvözlettel: Márta

Kedves Márta!

Toyota.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Északi küldetésre összkerekes kombit?

2014.02.04. 16:59 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

A következő feltételek adottak: 3 milliós keret, 3 fős család, évente minimum egyszer Budapest-Stockholm távolság oda-vissza plusz normál használat. Eredetileg 2008-as vagy fiatalabb kombikat nézegettünk, de elbizonytalanodtam, hogy nem kellene-e új a használt helyett? (kérdés A)

A benzines / dízel kérdésben arra jutottam, hogy igazából mindegy, de ha kerülni kell a common rail-t akkor kerülöm. Kia / Volvo / Mazda vonalon nézegetünk, persze nem zárkózunk el mástól sem.

Extrák tekintetében számíthat-e a négykerék, javítja-e annyira a menet-tulajdonságokat és a kezelhetőséget (értsd. sofőr hibáinak / tapasztalatlanságának korrigálása), hogy megérje a pénzét? (kérdés B)

Segítséget előre is megköszönöm!

Kedves Kérdező!

Én nem gondolom, hogy átlag autósnak, átlag körülmények között szüksége lenne a négy kerék meghajtásra. Én magam már túl vagyok az egymillió kilométeren, de még nem volt olyan a hétköznapi közlekedésben, amikor ne tudtam volna megoldani az adott szituációt. Ha nem szokott hajót sólyán beengedni a vízbe vagy nincs telke nehezen megközelíthető helyen, akkor fölösleges. Az összkerékhajtás nem korrigálja a tapasztalatlan sofőr hibáit, viszont határhelyzetben másképp viselkedik, mint az első vagy hátsó kerék hajtású autó. Nem mondom, hogy nem jó a négy kerék hajtás, de sokon többet gondolnak róla, mint ami. Az sem áll meg gyorsabban, csak jobban gyorsul a havon. Vezettem Svédországban is télen, nem megoldhatatlan. Egy vezetés technikai tréning szerintem jobb befektetés.

Három millióért nem nagyon van új kocsi. Bármit elkezd egy kicsit extrázni, hogy ne fapad legyen azonnal három millió fölött van, sőt. A Kia Ceed 1.6 crdi teljesen jó, nem szokott elromlani, jól fogyaszt. Mazdát északra nem javasolnék, a só meg fogja enni idő előtt a hátsó kerékíveket, és úgy egyáltalán az egész autót. A Volvo helyi márka, sok van belőle, biztos, hogy ismerik jól. A common rail-től nem kell félni, arra vigyázni kell, nem kell beleönteni mindenfélét, olajat, gázolajszűrőt  cserélni időben, akkor nem lesz baja.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Sokat futott Mazda 6 megérheti?

2014.02.02. 17:23 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Autóm cseréjére szántam el magam. A régi Citroen Xsarám cserélném le egy fiatalabb, kicsit nagyobb autóra. Szívemhez a Mazda 6-os áll közel, a 2007-ig gyártott széria. Találtam belőle a közelben egy 2,0-ás CDH motoros, GT felszereltségű autót, amire a pénzkeret is elegendő lenne, és az autó is nagyon tetszik.

Akad viszont egy komoly probléma: az autóban 334 000 kilométer van. Igaz, végig márkaszervizben volt szervizelve. Nem vagyok benne biztos, hogy megérné-e így is megvenni az autót. Előjöhet vajon egy drága probléma (esetleg turbó csere?), vagy ez az autó még hosszú éveken és kilométereken keresztül megbízható társ lenne.

Esetleg más típusú autót tudna ajánlani maximum 2 millió forintig? Nem lényeges, hogy dízel vagy benzines az autó, csak elég nagy és tágas legyen.

Üdvözlettel

Balázs

Kedves Balázs!

A Mazda 6 nagyon jó autó, és ha folyamatosan karban volt tartva, még sokáig jó lehet. A 334 ezer kilométertől önmagában nem félnék, de egy turbó csere lehetséges valamikor a jövőben. Ez korántsem biztos, attól függ, hogy használta az előző gazda. A kettőstömegű lendkerék cseréje már lehet, hogy megtörtént ennyi kilométernél, ha nem akkor még az is Önre vár.
Első lépésként megkérdezném a szervizben, hogy ezen alkatrészek cseréje megtörtént-e már, csak utána kezdenék el tovább számolgatni. Hogy megéri-e? Minden az anyagiakon múlik. További opcióként jó lehet még egy Honda Accord (benzin, dízel), Toyota Avensis (benzin, dízel), Mondeo (benzin), Octavia (1.9 TDI, benzin) is.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mindent bíró Suzuki után mifélét?

2014.02.01. 08:42 - becsuletesnepper.hu

 

Üdvözlöm,

Édesapámnak szeretnék vásárolni autót, mivel májusban lejár a műszaki a 580 ezer kilométert futott 99-es 1.6 Suzuki Swiftről -jegyzem meg, gyári vízpumpával, bontatlan blokkal- s mivel kapott már rendesen, bődületes összeg lenne csak az, hogy átmenjen a vizsgán -karosszéria.

Szóval, az a tervem, hogy veszek az öregnek, amivel Salgótarján-Budapest távon közlekedhet heti öt alkalommal. Fogyasztás fontos, saját zsebből megy az utazás és nem ártana, ha valami olyan lenne, amibe hétvégén akár 5-en is beférünk, vagy egy mosógép el hozatala sem jelent gondot. Fontos a megbízhatóság, és szeretnék fiatalabbat, mint a Suzuki volt. Pénztárca: 1,5 milliót szánnék rá, ha nagyon siralmas a helyzet, 2 millióig elmehetünk.

Ön mit ajánlana?

Tisztelettel várom válaszát:

Ádám

Kedves Ádám!

Ha ennyit megy az édesapja, akkor mindenképp megérné egy dízelt venni. A régi Skoda Octaviákat a nagyon megbízható régi TDI-motorral szerelték, és az említett keret alatt van lényegesen, bár elég sok köztük a lefingott darab. Öt személlyel kicsit szűkös hátul, de nem kibírhatatlan, viszont a II-es Octavia már lényegesen nagyobb hátul. A II-esben lévő 105 lóerős PDTDI szintén nagyon megbízható, és vezetési módtól függően, tényleg elmegy öt liter körül. A csomagtere nagyon nagy, belefér két disznó meg egy anyós is. Egy mosógép még lötyögni is fog, azt ki kell ékelni egy anyóssal.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kisembernek Civicet?

2014.01.30. 15:10 - becsuletesnepper.hu

 

Üdvözlöm

Volna egy eléggé "furcsa" kérdésem.

A véleményére lennék kíváncsi, nem rég sikerült megszereznem a jogosítványomat és a szerencsének köszönhetően sikerült egy autót is szereznem (testvérem új autót vett és megörököltem a régit) ez az autó pedig nem más mint egy Rover 414si 1998-as gyártmányú szedán.

Viszont a problémák most jöttek elő rajta, de hogy ne legyen félreértés nem az autónak van baja hanem nekem van bajom az autóval, ugyanis a Jóisten nem áldott meg valami hatalmas méretekkel mindösszesen csak 160 cm magas vagyok és hát nemigazán látok ki a jószágból próbálkoztam már mindennel ülés maxon párna alattam, eléggé vicces hogy már kiszállni is alig tudtam belőle mert már majdhogynem térddel kormányoztam :) szóval ez a párnás megoldás nem igazán vállt be...

Kis idővel szeretném lecserélni az autót egy kisebbre, amin gondolkoztam az egy 95-2000-es évjáratú honda civic de abból is csak a háromajtós, nagyából tisztába vagyok a hibáival olvastam egy csomó infót róla normális használat mellett nagy bajok nem szoktak vele lenni, leszámítva hogy rohad az összes a szokásos helyeken.

A kérdésem az volna, hogy ön szerint megérné lecserélni a rovert egy kisebb autóra egy civic-re vagy esetleg valami másra (mindenre vevő vagyok kivéve a szuzuki).

Az autót túlnyomórészt rohangálásra bevásárlásra használjuk pest megyében, a párommal ketten.

Üdvözlettel Gábor a "kisember" :D

Kedves Gábor!

Ha a Rover 414-ből nem lát ki, a Hondából meg igen, akkor persze, hogy megéri kicserélni. Ha kapok egy 46-os cipőt ajándékba, de 41-es a lábam, akkor azt is érdemes kicserélni, minek szívassam magam éveken át. A Hondák esetében nem olyan rossz a helyzet a rozsda szempontjából, lehet találni kevésbé rozsdás darabokat is, de inkább a boyracerek által korábban kukára tört kasznira figyeljen. A Honda Civic nem egy erőd, és akkoriban a kocsik nem voltak olyan merevek, mint mostanában. A motorokkal jellemzően nem szokott baj lenni, de ha mégis kidőlne belőle, a bontóból beleakaszt egy másikat, és mehet tovább. Mindemellett nem árt, ha a tudja, hogy a sorozatnak egy része az említett Roverrel közösen a Swindoni gyártósoron készült, méghozzá az ötajtós és a kombi típusok. A japán modellek a kupé, a négyajtós, és a kérdésben szereplő háromajtós ugyan hasonló alapon nyugszanak, de a két típus között mégis rengeteg eltérés van, nem csak a külsőségekben. Az üléspozíció jellemzően alacsonyabb a japánokban, mint az angol modellekben, valamint az egész autó "lentebb van". Sajnos azt nem tudom megmondani, hogy milyen más autókból látna ki rendesen, mert én meg 191 centi vagyok, és nem ismerem első kézből a problémáját. Erre csak az a megoldás, hogy elmegy, és kipróbálja a kocsikat, amiket úgy érez, hogy jó lehet.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Benzines kisautót vennék

2014.01.28. 13:19 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Segítségét szeretném kérni autóvásárlásban, már majdnem végső elkeseredésemben. Kinéztem magamnak néhány szimpatikus modellt, de mimnél több információhoz jutok, annál bizonytalanabb vagyok, melyiket vegyem.

Az első, amit szimpatikusnak tartok az egy Toyota Yaris 2007 évjárattól esetleg egy jól felszerelt sol, kevesebb km-rel. Ezt azért választanám, mert megbízható, Toyota, keveset fogyaszt, és viszonylag jókat írnak róla a használói.

Második egy Nissan Micra ami mondható japánnak, megbízhatónak, és ha olcsóbban hozzájutok boldog is vagyok vele. Nem biztos, hogy férfias autó, de én azzal nyugtatom magam, hogy városi kisautó és célnak megfelel. Leginkább dolgozni járnék autóval, egy évbe egyszer lemennék vele Balatonra a családdal, ami asszony+2 gyerek és egy szobacirkáló kutya. Talán elférnénk benne.

Harmadik, ami egy új szerelem az egy Fiat Linea. Nem tudom miért, de nagyon tetszik a formája, sedan, elegáns legalábbis nekem szép és beleszerettem. Hogy miért Linea azt nem tudom, bár mindenki azt mondja ismerőseim közül, hogy „F” betűset sose-semmilyen formában ne vegyek.

Negyediknek egy Honda Jazz is szóba jöhet csak itt az a gondom, hogy 1,3M maximumért nem nagyon kapnék frissebb évjáratot, jó és szép állapotot.

Benzinesben gondolkozom mindenképp, mert a dízelek nem hinném, megérné nekem rövid utakra.

Kérem, segítsen nekem tanáccsal, mert nem tudom mitévő legyek.

Ha esetleg jobbat is tudna ajánlani a pénzemért nagyon, örülnék annak is.

Tisztelettel voltam Laci.

Kedves Laci!

Ezek közül az utólag csomagtartót kapott autók közül a Linea néz ki még a legjobban, mert egy Grande Puntóból készült, és a puttonnyal sem rontottak rajta annyit, mint a Thalián például. Jó autó, a népítélet szerint a tulajok szeretik, de Kőbájker kollégánk is kedvelte. Az eleganciáról nem a Linea jut eszembe, de ez az én ízlésem, erről kár is lenne vitatkozni. Ez a három F betűs mondás, miszerint Fordot, Fiatot, franciát nem veszünk, egy nagy marhaság. A 90-as évek eleje óta fújják az emberek, jellemzően mindenféle tapasztalat nélkül. Akkoriban volt még némi igazságtartalma, amikor bejöttek a Fiat Regatták, 305-ös Peugeot-k és hasonlók, de mára ez csak egy viccesnek hangzó butaság maradt. Azt gondolják, hogy szellemes és egyúttal hozzáértőnek is tűnnek, de egyik sem. A Honda Jazzből tíz év körüli darabokat lehet ezért a pénzért venni, az egyik legnagyobb belső méretekkel és variálhatósággal rendelkező kis autó, méretéhez képest meglepően nagy csomagtartóval, és rendkívül megbízható. Toyota Yaris ugyanolyan megbízható, mint a Jazz, de belül kisebbnek érződik egy kicsit. A belső tér hasonló mindegyikben, meg kellene nézni élőben őket, hogy elegendő-e a csomagtartó mérete Önöknek.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Suzukit cserélném Volvóra

2014.01.26. 08:31 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Jelenleg tulajdonosa vagyok egy 2001-es évjáratú Suzuki WagonR+-nak. Alapmodell, elektromos ablakok, tükrök, klíma nélkül. Mióta nálam van, még nem volt szerelőnél, de kezdenek már rajta eléggé komoly hibák előjönni. (Kuplung cserére szorul, váltó bowdenezése is, kormányszervó is, és a fékekre is kellene költeni.)

Első autóm, annak idején nagyon örültem, hogy ezt is meg tudtam venni, de most már ha lehetséges inkább lecserélném, mintsem  a javításokra költenék.

Nagyon régi vágyam egy Volvo S60-as, de nem ismerek senkit akinek a családban lenne, így véleményeket sem nagyon tudok róla. Másfajta Volvo már volt a családban, azzal meg voltunk elégedve, de a kérdésem az lenne, hogy az S60-as mennyire megbízható? Mik a gyenge pontjai? Mit érdemes róla tudni. Használtautókat néztem már a neten, de nem tudom milyen típusú motorral és váltóval érdemes megvenni.  Automataváltóson gondolkozom, csak mivel eddig nem volt ilyen nem tudom mennyire megbízható. Egyébként manuális váltó is szóba jöhet, amelyik Ön szerint a megbízhatóbb, gazdaságosabb és jobb.

Ilyen autókból sokat találni 260-300 ezer vagy még több kilóméterrel. Ez mennyire számít ennél a típusnál? Már nagyon lehajtottak, vagy egy Volvo-nál ennyi km még nem okoz nagyobb problémákat?

Az a pénz összeg amit az autóra szeretnék költeni kb. 1m Ft. Ebben jó lenne ha legalább a névre írása benne lenne.  Évente kb. 3-4500km-t autózok, 95%-ban városban. Tisztában vagyok vele, hogy a fenttartási költségei többe lesznek mint a Suzukinak. Elsődleges szempont a megbízhatóság, tehát minél kevesebbet kelljen szervizbe hordani.  Én benzinest szeretnék, mert a dízelekről elég rosszat hallottam. Van valóságalapja, hogy romlékonyabbak és drágább a javításuk a dízeleknek?

A másik pedig, hogy a Suzukit (a hibái miatt is) ha lehetséges inkább beszámíttatnám az árába, mivel véleményem szerint eladni nem nagyon tudom. Kb mennyi az az összeg amire számíthatok, hogy ér? Én 440.000,-Ft-ért vettem egy éve.

Az lenne még a kérdésem, hogy az említett Volvonál az éves szervizköltségek kb. mennyibe kerülnek? (olajcsere, szűrők, vezérmű…) A fogyasztás kb. értéke mennyi? Városban maradhat 10 liter alatt?

Mivel nem értek az autókhoz, de szeretnék egy szép, megbízható autót venni, ami még pár évig szolgál ezért fordultam Önhöz, hogy ebben a helyzetben mi lenne a legjobb döntés.


Üdv,

Szilárd

Kedves Szilárd!

A Volvo S 60 megbízható autó, a népítélet szerint a tulajok is szeretik. Egy barátomnak is van egy, 400 ezer feletti futással, és nem nagyon van baja. Az automata váltó elromolhat, az pénzbe fog kerülni, a kézi váltósnál meg a kettőstömegű lendkerék kerül sokba. A dízelektől nem kell félni, nagyon jók, de ilyen kis futáshoz nem javasolnám, mindenképp benzinest vegyen A turbós is jó, de a 2.4-es teljesítménye is elég. A 250-300 ezres futás nem sok, inkább reálisnak mondanám, de soknak már meg van tekerve az órája, és úgy is ennyit mutat. Ne a kilométerórát nézze, hanem az autó állapotát. A Volvók nem öregszenek szépen, de ha gondozták, még szép lehet. Az alkatrész árakról a Totalcar áruházban tájékozódhat, a fogyasztásról pedig a spritmonitor.de oldalon.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

1,5 millióért jó választás a C Vectra?

2014.01.20. 14:07 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző,

Autó vásárlás előtt állok, a keret maximum 1,5 millió Ft, így maximum az 1,15 millliós autókat szoktam nézegetni, és hosszas gondolkozás után jutottam el a C Vectra-hoz. Volt a képben már Focus, Passat, esetleg még Fiat Punto is, ám ezek valahogy idővel mindig kikerültek a látómezőmből, és a Vectra maradt. Ennyiért nagyjából 10-11 éves autót lehet kapni, érdekes módon mindegyik kb 180.000 km-rel. Azért kell a Vectra, mert méretben ez lenne jó, családalapítás előtt állunk, nagyjából évente 15.000 km-t megyünk. Tudom, hogy ekkora éves futáshoz nem javasolják a dízelt, viszont a régebbi Vectrak úgy tudom a 2.0 DTI valamint 2.2 DTI-vel vannak szerelve, amik talán nem annyira bonyolultak, mint a CDTI-s társaik, persze az adagoló itt is egy költséges alkatrész lehet hiba esetén. Ezen kívűl még az 1.8-as benzines jöhet szóba, ami persze egyszerűbb, bár nyomatékban meg sem közelíti akár csak a 2 literes gázolajos társát. A kérdésem az lenne, hogy tud-e esetleg ismert tipushibáról, ami ezt az autót jellemzi, illetve ajánlja-e családi autónak, ami mondjuk még 5-6 évig szolgál, és természetesen az örök kérdés, megéri-e megvenni ezt a "régebbi" dízelt, vagy legyen a benzines? Előre is köszönöm a válaszát.


Kovács Jenő

Kedves Jenő!

Én inkább vennék CDTI-t, mint a régi DTI-t, de ekkora futás mellé inkább benzinest. Az Opel Ecotec motorjai esetenként ehetik az olajat, azért az olajszintet ellenőrizni kell időnként. Van baráti körben pont ilyen autó, és évek óta hibátlanul működik, az olajat sem eszi. Nem hiszem, hogy egy olyan országban, ahol 130-al lehet menni, különösebb jelentősége lenne a nagy nyomatéknak. Amire Önnek kell, arra teljesen alkalmas. Szóba jöhet még a Ford Mondeo, a Honda Accord vagy a Toyota Avensis is, de a Passat is jó lehet.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Közös nyomócsöves dízel helyett mit?

2014.01.06. 14:01 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző,

2007-es, Renault Clio 3 1.5 dCi-met szeretném lecserélni. Kicsit túl érzékenynek és pénztárcagyilkosnak érzem a common rail dízel fenntartását, a befecskendező rendszere nekem túl sok meglepetést és költséget tartogat. Az autót tényleg cserélni szeretném, sajnos jelenleg minimális plusz összeget tudok erre fordítani - de most betelt a pohár (teljes befecskendező rendszer felújítás/javítás, és a gázolaj hazai minőségéből kiindulva, ez hamarosan újra probléma lehet). A Clio szép állapotú, rendszeresen hozzáértők tartották karban (nem márkaszerviz), minőségi alkatrészekkel. 100000 valós kilométer van benne, igen barátságos fogyasztással (computer szerint vegyes használatban 4.8l/100km). Ez a gyengébb, 68 LE változat.

Szóval kellene egy hasonló árú, nem széthajtott, lehetőleg benzines autó, amiben a család is jobban elfér, nem versenyautó, de azért egy teli csomagtartót tud cipelni bekapcsolt klíma mellett is, és nem egy pénznyelő, ha fenntartási, javítási költségekről van szó. No meg az se baj, ha fogyasztásban nem eszi le rólam a gatyát :-) Általában évi 15E km alatt megállna a használata, fele város, fele országút. Valami, ami 4-5 évet még nagy valószínűséggel komoly gond nélkül elmegy. Elsősorban 5 ajtós/kombi lenne jó, megszoktam a praktikusságát.

Renault Mégane 2 Grandtourokat nézegettem, nem túl ronda, és nagyjából tudja, amire szükségem van - de nem sok közveteln infót, tapasztalatot sikerült begyűjtenem róla (ennek 1.9 dCi változatáról is győzködtek, hogy sokkal stabilabb a befegykendező rendszere mint az 1.5-nek, de nem tudom... erről mit gondol?).

G Astra is szóba került, de volt ilyenem, és nem szerettem túlságosan.

Ford Focus esetleg? Bár ott vezettem 2008 körüli benzinest, és nem volt éppen egy rakéta klímával, felpakolva. A dízelei ennek is mind CR-ek, ha jól tudom, ezek mennyire bírják a hazai körülményeket?
Szóval, milyen javaslata lenne egy ilyen cserére? Milyen típust/évjáratot érdemes keresni?


Köszönettel,
Gábor

Kedves Gábor!

Sajnos az 1.5 dci-k esetében ez előfordul, mint ahogy az is, hogy 150 ezernél csapágyas lesz a főtengely. Ennek az az oka, hogy a 30 ezres olajcsere egy baromság, ezekben ajánlott legalább 20 ezrenként olajat cserélni, akármit is mond a kormány. Én mondjuk az enyémben 10 ezrenként cserélem az olajat. A gázolajszűrőt olajcserénként cserélném, ezzel megelőzhető, de legalábbis késleltethető ez a befecskendező probléma. Egyébként nem a common rail motorral van a probléma, hanem a gyártóval, ez egy Delphi rendszer, ami egy kisebb fajta "legenda" az adagoló javítással foglalkozó szerelők között. Ennek ellentmond, hogy az egyik ismerősöm hetven darabból álló, 1.5 dci, 68 lóerős Clio van-ekból álló flottá üzemeltet, sok közülük túl van a 200-250 ezer kilométeren, de csak egynek volt befecskendező problémája. Az is igaz, hogy ők figyelnek a szervizre, és nem 30 ezrenként cserélnek olajat. Az 1.9 dci-nek valóban stabilabb a befecskendező rendszere, ott az olajra kell nagyon figyelni, hogy időben legyen cserélve, jó minőségű olaj legyen benne, ne a teszkós, és a szint se legyen alacsony, különben főtengelycsapágy és turbó problémák lehetnek.

A Ford Focus-ban ugyanaz az 1.6-os motor van, mint a Peugeot-okban, Citroenekben, Volvókban. Teljesen jó, öt liter körül fogyaszt, és nem olyan problémás, mint az 1.5 dci. Nekem most volt három ilyen 1.6-os dízelhez szerencsém, és mindegyik jó volt. Persze fenntartási költségek ott is vannak, de szerintem nyugodtan megvehető.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-


h i r d e t é s

Nepperűző Nepperűző

Kérdezze a Nepperűzőt, vagy böngéssze a rengeteg eddigi tanácsot. Kereshet is!

KeresésKeresés

IndapassIndapass