Másodszor helyeztetném itthon forgalomba. Ilyenkor mi van?

január 17., 15:17 Módosítva: 2015-01-18 18:18:23
90
 

Szia!

Vettem Németországban egy használt 2003-as Scénic-et (1,6 16V benzin EURO2), amit forgalomba helyeztettem Magyarországon, majd munka ügyben Dániába költöztünk. Ekkor itt is forgalomba helyezték a kocsit, és visszaküldték a rendszámot/papírokat Magyarországra. De most úgy néz ki, hogy nyáron hazaköltözünk. Dániában így összesen két és fél évig van regisztrálva.

Ilyenkor mi az eljárás? Hiszen nem lehet első hazai forgalomba helyezése, de kinézem belőlük, hogy kifizettetik újra a regadót is.

Nagyon köszönöm ha tudsz benne segíteni, üdv:


Máté

Kedves Máté!

A dolog menete a következő. Először el kell menni az NKH-hoz, levizsgáztatni a kocsit, vagy honosítani a műszaki vizsgát. Utána, a kapott dokumentumokkal be kell menni az okmányirodába, és ott megkapja a rendszámot, illetve a forgalmi engedélyt. Regisztrációs adót ebben az esetben nem kell fizetni, mert az autó itthon már egyszer forgalomba volt helyezve, és az ügyintéző az alvázszámot beütve látni fogja a jármű korábbi rendszámát.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

1,5 millióig nagy benzinest

január 15., 11:34 Módosítva: 2015-01-16 14:35:46
92
 

Tisztelt Nepperűző!

Háromliteres dízel Signumomat szeretném lecserélni egy tágas, kényelmes, megbízható autóra. A keret 1,5 millió forint minden költséggel. A kombikat előnyben részesítem, mert 80%-ban sok csomaggal utazom. Éves szinten ~25 ezer kilométert megyek (tudom, a dízel előnyösebb lenne, de valamiért mindig is benzinpárti voltam).

Igazából több típus is tetszik, de amire igazán szivesen váltanék, az egy Volvo V70 2.5 T automatával.

A kérdésem az lenne, hogy meg szabad-e venni egy ilyen autót automatával (220.000 km., vezetett szervizkönyv, informálható előélet). Sajnos semmilyen tapasztalatom nincs Volvóval kapcsolatban, így azt sem tudom, mire kell vásárláskor odafigyelni. Amennyiben tudna ajánlani még típusokat, amikre illik a leírásom nagyon hálás lennék.


Tisztelettel:
Dániel

Kedves Dániel!

A Volvo V70 jó kocsi, de az automata és a turbó két lehetséges hiba forrás, mindkettő tönkre mehet bármikor. Akkor vegyen ilyet, ha belefér egy váltójavítás, turbófelújítás, esetleg mindkettő, ha hirtelen egyszer megállna. A turbós benzinesekre jellemző lehet a nagyobb olajfogyasztás. Én elgondolkodnék egy szívó 2.4-esen is, normálisan megy az is, és kevesebbet is fogyaszt. A típusban lévő 2.4-es D5-ös dízel motor egy nagyon jó konstrukció, ha esetleg elgondolkodna a dízelen is. A baráti körömben kettő (XC 90, S60) is fut 500 ezer feletti futás teljesítménnyel, és motorgondja még egyiknek sem volt.

A 220 ezer kilométer nem sok egy ilyen autónak, pláne ha valódi 220 ezerről beszélünk. A Volvók egyik jellemzője, hogy amelyikre nem figyeltek oda, az nagyon csúnyán tud öregedni, gondolok itt elsősorban a bőrülésnek nevezett dologra. Volvósnak lenni egy vallás, a Volvókat  jellemzően orvos és ügyvéd autónak tartja a nepper szakma. Én nem vagyok se volvós, se automatás, úgyhogy én biztos valami japánt vennék magamnak, de ha be van csípődve a Volvo, akkor nyugodtan megveheti. Vásárlás előtt mindenképpen mutassa meg valaki hozzáértőnek, megelőzendő, hogy nagy baj legyen.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Élvezkedni szeretnék

január 14., 10:34 Módosítva: 2015-01-15 06:30:42
92
 

Tisztelt nepperűző!

Felmerült bennem a kósza gondolat, hogy venni kéne egy játszós autót. Hétvégente saját köridőket döntögetni, néha kicsit csúsztatni a fenekét, relaxálni. Az se baj, ha nincs forgalomban alapvetően, és csak pályázni megyek vele, legalább hétköznap se jön meg véletlen a kisértés.

Jelenleg egy '06-os E90 325i-t hajtok, a 218 Le egész szép, de izgalmakat nem okoz, hála az üres 1,4t-nak és a közepesen puha rugóknak (gyári sportfutómű). És ami a nagyra nőtt gyerek játékát tönkreteszi: nyílt difi, és a le-nem-ültethető ovónéni.

A kérdés, hogy ~1M körüli teljes keretből, milyen autót érdemes venni ilyen célból? (Avagy, inkább még gyűjtsek.) Amiket én néztem: E36 Coupe 325i - méretéhez keveslem a teljesítményét
MX5 - abszolút értékben keveslem a teljesítményét
E36 M3 - kilóg a keretből.

Ön mit javasol? Ólcsóbb autót "tuningolni", vagy drágább autót venni, és a motor maradjon a gyári állapotban?


Előre is köszönöm tanácsát,
Gábor

Kedves Gábor!

A legfontosabb dolog egy autónál, hogy könnyű legyen, és legyen alatta rendes futómű. Ha ez a kettő megvan, a motorerő már másodlagos. Az MX5 nem véletlenül akkor a sláger. Igaz, hogy relatív gyenge, de zseniális a kormánya, a váltója, a futóműve, az egyensúlya. Az emberek nem is gondolnák, hogy mekkorát lehet vele autózni.

Ha jó olyan kocsi is, ami nincs forgalomban, akkor elgondolkodnék egy már mások által megépített, becsövezett versenyautó megvásárlásán. Ilyen E36 325-ösökből lehet találni normálisat ennyiért, és egész más világ egy becsövezett autóval csapatni. Egy sokkal esszenciálisabb élményt ad, mert nincs benne semmi felesleges szemét, mint szigetelés, kárpitok, ülések. Hangos, zörög, csattog, üvölt, meleg, ehhez képest az E90 nagyon szintetikus, ezért nem kapja meg tőle a keresett érzést, plusz egy E90-est eldobni a kanyarban jóval drágább, ezért nem is fogja soha úgy nyelezni. A 325-ös motor teljesítménye nem kevés, szeret forogni, és a hangja is nagyon szép. Nagyon sok benzin fog távozni a kipufogón, mire megtanulja rendesen kiautózni az autó teljesítményét.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Családi autót sok hengerrel

január 13., 10:37 Módosítva: 2015-01-14 10:39:44
209
 

Kedves Becsületesnepper!

6-8 éves, vagy annál fiatalabb családi kombit (vagy nagy csomagtartós ötajtósat) szeretnénk vásárolni 4 millió forintos, valamennyire rugalmas keretből. Négy évig tervezzük megtartani, ami alatt az eddigi tapasztalatok alapján kb. 100 ezer km-t fogunk utazni vele. A mostani autónk egy 2002-es 95 Saab V6 3.0 TiD, és az eddig megnézett autókkal (Subaru Outback, Ford Mondeo, Toyota Avensis, Honda Accord, Mazda 6) kapcsolatban a négyhengeres dízelek hangja volt az, amivel a legkevésbé tudtam megbékélni.

A kérdésem az lenne, hogy milyen 5, 6 vagy neadjisten 8 hengeres motorokkal szerelt autók adnák meg a fülnek, a jobb lábnak és a gyomornak azt amit a Saab adott, a nélkül a tömérdek szívás nélkül amit kénytelenek voltunk elszenvedni vele. A 20 kerülni való motorról szóló cikk elég támpontot adott azzal kapcsolatban hogy mit ne (ezúton is köszönöm), de mi az amit bátran megvehetük? A sok hengerrel járó étvágy ellenére javasolja, hogy kibővítsük a keresést benzines autókra?


Üdvözlettel, skotya (és a család)

Kedves Skotya!

Az ön által megnézett autók között a Honda Accord 2004-2008-ig gyártott modellje kifejezetten csendes, a 2008-tól gyártott egy kicsit hangosabb, de szerintem sokkal csendesebb, mint a Saab 3.0 TiD, viszont nem is lenne annyi gondja vele, mint a Saabbal. Ha a négyhengeres dízelek hangja nem fogta meg, attól még négyhengeres benzinest vehet. Például az említett Accord 2.4-es szívó benzines motorjával, ami nem fogyaszt sokat (8-9 liter), de megy ha kell, és ez sem romlik el.  Ha szeretne több hengert, a Subaru Outback-nek, a hathengeres boxer motorral, gyönyörű hangja van, jól is megy, és nem szokott elromlani, ami a három literes dízel után egy furcsa érzés lesz, viszont ez már tíz liter fölött (11-12) fog fogyasztani.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Rövid utakra PDTDI-t?

január 11., 09:13 Módosítva: 2015-01-12 16:04:56
256
 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Családalapítás miatt lecserélném eddig problémamentesen működő Renault Cliomat (1.5 dci). A keret rá 1,5 millió Ft lenne, az elképzelés az, hogy nagyobb csomagtartó, illetve rendes hátsó ülés legyen benne. Mivel évi kb. 10-15 ezer kilométert megyek, benzinesben gondolkodtam idáig.

Amit nézegettem: Opel Astra H, Seat Leon, Ford Focus, főleg 1.6.

De a szüleim eladják Volkswagen Golf 2.0 PD TDI-jüket, és nagyon jó áron tudnám megvenni tőlük. Rendszeresen szervizelt, 160.000 Km van benne, egyszer volt turbó és kettőstömegű cserélve. Kérdésem az, hogy PD TDI-t szabad-e venni még, ha tudjuk az előéletét, vagy pedig milyen alternatívát tud nekem ajánlani?


Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Atilla

Kedves Atilla!

A VW 2.0 PDTDI-je nem a legmegbízhatóbb motor, néhányan iszonyatosakat szívnak vele, de ha van egy ilyen ismert előéletű autó, ami teljesen rendben van, ráadásul jó áron, akkor azt érdemes megvenni, bár évi 10-15 ezer kilométerre nem biztos, hogy van értelme. Ha ritkábban megy hosszabbakat, akkor még megvehető egy dízel, de a sok rövid táv nagyon nyírja. Az egyik ismerősöm pont most panaszkodott, hogy a Mazda 6-os dízelével csak nagyon rövideket megy, és ebből adódóan állandóan van valami kicsi nyűgje, úgyhogy vesz egy benzineset. Azt mondjuk kevésbé értem, hogy miért kellett 160 ezerig turbót és kettőstömegűt cserélni, mert az utóbbi a Volkswagenekben azért jellemzően el tud menni 250 ezret, a turbó ennek akár a többszörösét is, használattól függően.

A leveléből nem derül ki, hogy a szülei újonnan vették-e az autót vagy használtan, mert ha az utóbbi eset van, akkor egy lehetséges korábbi óratekerés magyarázatot adhat a cserékre. Ebben az esetben már nem mondanám azt, hogy vegye meg. Normál esetben semmi érelme megvenni egy ilyen dízelt ennyi éves futáshoz. Akkor inkább elsősorban a Focus, azután az Astra vagy a Leon.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Fabia kell 600 ezerig. Milyen motorral vegyem?

január 8., 10:59 Módosítva: 2015-01-08 11:02:37
10
 

Kedves Becsületesnepper,

első autónak szeretnék egy megbízható, praktikus autót venni, 600.000 körül. Az 1.2 6v, 1.2 12v, és 1.4 es benzineseket néztem; sokak szerint az 1.2-es motor megbízható, hálás. Ön szerint a három motorból melyik a megbízhatóbb hosszú távon?


Köszönöm
Attila

Kedves Attila!

 Volt már mindegyik Fabiához szerencsém, nekem különösebb gondom nem volt velük. A népítéletekben is jellemzően szeretik, bár van néhány elégedetlen tulaj mindhárom motortípussal kapcsolatban. Van néhány tulaj, aki el van ájulva a kocsijától, ezek szerintem csak önigazolások, hogy mennyire jól választottak, mert pl. a repülés, száguldás még egyszer sem jutott az eszembe egy Fabiában ülve. Az egy olcsó kis autó, elmegy A-ból B-be, de az ülései nekem kifejezetten kényelmetlenek hosszú távon. Igazából mindegy szerintem, hogy a három közül melyiket veszi, bár nekem a négy hengeres a legszimpatikusabb. Azt vegye, amelyikből jobb állapotút talál. Az elektromos szervóra kell figyelni, az egy jellemző meghibásodásuk. A tünetei, hogy időnként elnehezül a kormány.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Ötcsillagos törésteszttel 800 ezerig?

január 7., 10:53 Módosítva: 2015-01-08 11:02:38
1
 

Tisztelt Becsületesnepper!


Mivel bukom a legkevesebbet? A munkahelyemen elvárják a saját autó használatát céges kiküldetésekhez.

Jelenlegi autóm: VW Polo classic 1.9 sdi gyártási év: 1997 futott km: 600.000 +, érték kb. 300.000 Forint.


Tények:

-       évi 13.000-15.000 km/év céges használat (80% autópálya, ált. 400-1000km /út), 5000km/év saját használat (város)
-       a cég kizárólag a 9Ft/km amortizációs díjat és a NAV által megállapított fogyasztási normát fizeti
-       jelenlegi autóm városi használatra megfelel, de hosszabb távra nem szívesen használom (nincs légzsák, gyűrődő zóna, kényelmetlen, abszolút fapad)
-       havonta 40.000-50.000Ft-ot tudok megtakarítani, az új autóra maximum 800.000Ft tudok kiadni (nettó fizetésem 230.000Ft/hó)
-       a cégnél felkínáltak hitelt autóvásárláshoz (ezt csak a legvégső esetben tenném, soha életemben nem vettem fel hitelt)


Új autóval szembeni elvárások:
-       alacsony fenntartási költség és fogyasztás (a mostani autóm e tekintetben tökéletes)
-       legyen biztonságos (lehetőleg 5 csillagos törésteszt)
-       legyen elég hely 4 személynek (2 felnőtt + 2 gyerek)
-       legyen megbízható a hosszú utak miatt (ha lerobbanok, valahol minden költség engem terhel pl. hazaszállítás akár 500km távolságból vagy a helyszíni javítás, szállás, utazás költsége)


Kérdések:
-       Ön milyen autót venne?
-       Mivel bukom a legkevesebbet? Véleményem szerint minél drágább, újabb autót veszek, annál nagyobb lesz a veszteségem (olvastam az Ennyit költesz az autódra valójában cikküket).


Köszönettel,

"Kovács Béla"

Kedves "Kovács Béla"!

Még eszembe nem jutott autót törésteszt alapján keresni. Én is féltem a családom, én sem akarok meghalni, nyilván nem kockáztatok az úton fölöslegesen, és másnak se akarok bajt okozni, de ha azt dobta a gép, akkor azt dobta. Itt olvasgathat a teljesség igénye nélkül, hogy melyik autónak hány csillagos a töréstesztje. Mindjárt látni is fogja, hogy egész jó kocsiknak is csak négy vagy kevesebb csillagja van. Ebből a listából azonnal kitűnik, hogy a 800 ezer forint nagy eséllyel kevés lesz egy öt csillagos autóhoz, így ezt a paramétert át kellene gondolni.

Hitel felvételével tudna venni ilyen autót, de erre nem biztatnám, inkább legyen kevesebb a csillag. SDI tulajdonosként már megtapasztalta a régi 1.9-es VW dízelt, én is valami hasonlót javasolnék, mondjuk egy Octaviát. Ugyanaz a szög egyszerű technika, mint a Polo, és ez a régi 1.9 TDI tényleg az egyik legjobb dízel, amit az elmúlt huszonöt évben gyártottak.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Napi hetven kilométerhez, max. 600 ezerig

január 5., 15:00 Módosítva: 2015-01-07 06:53:16
2
 
Tisztelt B. Nepper,

Feleségemnek szeretnénk egy kisfogyasztású (max 8-9 liter) városban/agglomerációból Bp-re és vissza szaladgálós járművet.

Kritériumok:

- automata, benzin
- max 600e Ft
- Suzuki, Smart, Opel, Ford NEM
- min. 1999 évjárat
- extrák mindegy
- napi 70km autóban üldögélés

Tudjuk, hogy ez így elég necces, mert elég kevés a felhozatal (sajnos ennyi van most erre és az autó MOST kell), de ha a fentire tudna valami tippet, azt megköszönnénk.

Mi egyetlen típust talátunk, ami szép (?) és annyira nem 80-as évek design, az a Mitsubishi Carisma 1.8GDI. Semmit nem tudunk róla sajnos (eddig német és svéd vonallal utaztunk), ha ebben adna tanácsot az szuper lenne.

A másik változat, ha nem találunk ennyiért kulturált automatát, akkor jöhetnek a manuálisok (nem szívesen). Itt a Mazda 323-at néztük ki 2001-től, de mindenhol azt mondják, hogy rohad és zajos. A zaj nem zavar és igazán a rozsda sem, ha nem az autó áráért kell majd rendbetenni.

Egyébként meg, ha van bármilyen olyan ötlet, ami nagyjából ezt a két típust közelíti meg és nem egy betegágy, akkor kérjük szépen nevezze meg a tisztelt hölgyeket.

Köszönjük szépen előre is a segítségét.

üdvözlettel,
Attila

ps: Még egy kérdés, a vidéki járművek tényleg megkíméltebbek vagy sem? és hogyan lehetséges, hogy egy 2001-as autóban csak 150e km van? ez nekünk sehogy se jött ki. Vagy vidéken nem járnak vele annyit a vezetők?

Kedves Attila!

Az utóirattal kezdeném. Az a tény, hogy egy kocsit vidéken használnak, még önmagában semmilyen pozitívumot nem jelent. Ha valaki mondjuk pesti, nem jelenti az, hogy ő tutira tönkre teszi a kocsiját, hülye mindenhol van, vidéken is. A kilométeróra állás és a vidéki tulajdonos között sincs semmi összefüggés. A 2001-es autóban azért van annyi kilométer, mert egyszer, kétszer, esetleg háromszor már megtekerték az kilométeróráját. A nemrég életbe lépett "kiváló" óratekerés elleni törvény semmi javulást nem hozott, az emberek látták, hogy nincs semmi következmény, és vidáman tekernek tovább. Természetesen lehet nem tekert órás autót is találni, de nem ez a jellemző. Szinte látom magam előtt az arcát, hogy fölteszi a kérdést magának, hogy honnan tudhatná, hogy meg van-e tekerve az óra vagy sem. A válasz egyszerű, szinte sehonnan, meg kell nézni, ha jó, akkor meg kell venni, azzal hogy milyen számot mutat az óra, ne foglalkozzon.

Az automata váltóval elég szépen beszűkíti a saját lehetőségeit, mert ennyiért nem lehet válogatni a jó automatákból, de nem lehetetlen találni. Olyan nincs, hogy az autó MOST kell, pláne ha ilyen kritériumokat határozunk meg. Ha válogatunk, akkor legyen türelmünk kivárni a vételt, ha meg MOST kell, akkor ne válogassunk. 

Automata, benzin, 600 ezer. Erről a paraméter rendszerről elsőre nem a Smart jut eszembe, de még tizedikre sem. Ford NEM! Pedig DE! Mondjuk egy Fiesta, teljesen jó kis kocsi, bár ennyiért csak a régi kasznis van, abból is alig. A Suzukit teljes mellszélességgel ajánlom. A 323-as tényleg rohad, és a tévhittel ellentétben, pont a lakatos és fényező munka kerül a legtöbbe. Mitsubishi Carismából még az életben nem láttam automatát, és a válasz megírásakor pont nulla darab volt a hahun. A másik, hogy a közvetlen befecskendezéssel lehetnek gondok, és az átlag szerelő hozzá sem tud szagolni. Nekem volt ilyen problémám, és nem volt egyszerű gazdaságos megoldást találni. Az Opel easytronic-ját van aki szidja, van akinek semmi baja vele, a Suzuki biztosabb, én azt vennék.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Nagy dízel kell. Jól járok egy japánnal?

2014. december 27., 10:04 Módosítva: 2014-12-28 18:12:05
49
 

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg egy 2002-es 1,4-est hajtok, ez az első autóm. A vásárlást követő fél év gondtalan volt, úgy gondoltam soha rosszabbat ennél. Aztán jött a fekete leves, motorcsere megtörtént, volt azóta EGR, lambdaszonda, miegymás. Finoman szólva kiábrándultam egy kicsit a VW-konszernből, bár lehet csak én nyúltam bele igazán ezzel az egy példánnyal.

Amúgy is szerettem volna kicserélni már, mert nem terveztem 4-5-6 évre ezzel az autóval, viszont így a németet majdnemhogy teljesen kilőttem. Dízelt szeretnék, mert az évi átlagos futás 30 ezer kilométer felett van.

2-2,5 millió forintos összegből szeretném kicserélni és az alábbiak lennének a jelöltek:
- Honda Civic 2,2 CDTI
- Honda Accord 2,2 CDTI
- Mazda 6 2,0 CD TE
- VW Passat VI 1,9 PDTDI

A felsoroltak a sorrend szerint esélyesek jelenleg.

Kedves Kérdező!

A Honda 2,2-es dízeljének nagy barátja vagyok, szerintem az egyik legjobb motor evör, és már bizonyította, hogy nem véletlenül lett az év motorja annak idején. A sorrend nálam is ugyanez lenne, illetve csak majdnem. Mivel benne van a Honda, ezért nem lenne értelme a harmadik negyedik helynek.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Benzin-gázos egyterűt, olcsó fenntartással?

2014. december 26., 14:01 Módosítva: 2014-12-28 14:30:06
2
 

Tisztelt Becsületesnepper,

Tanácsra lenne szükségem. Olyan hat- vagy hétszemélyes autót keresek kb. 1,2 millió forintig, ami megbízható, és minden utas kényelmesen elfér benne. Szeretnék benzin/gáz üzeműt az olcsó üzemeltetés érdekében. Valamint az sem hátrány, ha esetleg egy év múlva szeretném eladni, akkor ne nagy buktával tudjak belőle kiszállni.

Mire kell figyeljek, ha a Fiat Multiplát választom? És mire, ha az Opel Zafirát? Ön szerint az Opel Zafirában a leghátul ülőknek van elég helye? Kényelmesen tudnának utazni? Az adásvételnél a  gázüzemeltetés kapcsán mire kell figyelni, milyen papírok szükségesek, hogy minden rendben legyen?

Ha esetleg 1,2 millióig tudna nekem ajánlani más 6-7 személyes, megbízható, gázos autót, akkor azért nagyon hálás lennék.


További jó munkát kívánok,
Köszönettel,
Gábor

Kedves Gábor!

A Zafirában és általában minden olyan egyterűben, amiben fel kell hajtani a hátsó üléssort a padlóból, a két hátsó ülés felnőttek részére nem teljes értékű. Ez azt jelenti, hogy el lehet bennük férni, de Bécsig már nem biztos, hogy szeretné az élményt. A hátsó üléssor inkább csak gyerekeknek elég. A gázüzemű autókat műszaki vizsga előtt be kell vizsgáltatni, hogy megfelelően zárt-e a rendszer, nem szivárog sehol. A gázos autók üzemeltetésében semmilyen tapasztalatom sincs, kifejezetten nem kedvelem őket, magamnak sose vennék. Egyszerűen nem tudok megbarátkozni a ronda tartály látványával, ha meg pótkerék tartályos, akkor a pótkerék sem szebb a csomagtérben.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Két felnőtt, egy gyerek, egy kutya

2014. december 25., 17:44 Módosítva: 2014-12-26 15:18:52
1

Kedves Nepper!

Jelenlegi 2 felnőtt, 1 kutya felépítésű családunk tavasszal remélhetőleg egy gyermekkel bővül, ezért időszerű egy második autó vásárlása. A családfő lehetőség szerint nem cserélné le - jogosan - imádott BMW 123d autóját, ami mindennapi használatban van. Nagyrészt egyedül használja, de gond nélkül elférünk benne hárman is hosszabb útra. Plusz egy gyereknél azonban, főleg a hátsó ajtó hiánya, valamint a csomagtartó mérete miatt nem elegendő. Tehát olyan autóra lenne szükségünk, amiben négyen csomagokkal kényelmesen elférünk.

Ő elsősorban kombiban gondolkodik (Opel Astra H), azonban tőlem, mint nő, nagyon idegen egy kombi. Örülnék egy fokkal nőiesebb, de mégis elég tágas autónak, tekintettel arra, hogy elsősorban én használnám. 1,4 millióig nézegettem VW Golf Plus, Seat Altea, Mazda 3 autókat elsősorban. Érdekelne a véleménye, javaslata.

U.I. a kutya nem az ölben elférős fajta (boxer), ezért egy embernyi hely neki is kell :)

Köszönettel,

Kata

Kedves Kata!

A H Astra nem rossz autó, de egy kombi belőle a legkevésbé sem nőies, megértem az ellenkezését. Az ön által felsorolt típusok közül a Mazda 3 a legjobb. A rozsdára kell odafigyelni, elsősorban a hátsó kerékíveken, más bajuk nem szokott lenni, nagyon jó autók. A Golf Plus egy kicsit más Golf, semmi különös. A Seat Altea ugyanazokból az elemekből építkezik, mint a Golf, lévén egy családból származnak. Szerintem a Mazda 3 jobb autó ezeknél.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

BMW-t vagy Insigniát?

2014. december 23., 08:29 Módosítva: 2014-12-24 14:38:24
61
 

Kedves Nepperűző!

Negyven feletti nő vagyok, az átlagnál jóval magasabb. Az autót a fiammal ketten használjuk, ő is hosszúra nőtt. Ezek fontosak az autó szempontjából, bar jelenleg egy Mazda 3-ast használok,es mivel minden állítható benne, szeretem, bar kívánja a 6. sebességet, gondom nem volt vele. Hét éves, cserélni szeretném. Jól vezetek, sokat városban, es hétvégén autópályán, a gyerek mar nagy, olykor pakolok bele, de döntően nem erre kell.

Nagyobb kocsit szeretnék, es nő létemre nekem nem a szín, hanem a belső a fontos, mert azt nézem tobbet. Ezért bőr, automata, szép belsejű autót szeretnék, sok extrával, bar udvaron tartom. Árban 6 millió forintig gondolkodom, eddig a BMW 3-as es az Insignia vannak versenyben, bar egyiket sem próbáltam még. 2-3 éves kocsit vennék, menjen jobban, mint az 1,6-os Mazda, de nem kell versenyautó. Szerelni keveset kelljen es ne hagyjon ott sehol, ráadásul minimum 5 évig jo lenne nem gondolni utana újabb autovasarlasra.

Köszönöm a választ, szivesen veszem azt is, ha teljesen mást javasol.

Üdvözlettel,

Krisztina

Kedves Krisztina!

Honda Accord, és még a hat milliót sem kell elköltenie.

Sokkal jobb, mint egy Insignia, és sokkal kevesebből fenntartható, mint bármi, mert nem romlik el. Jellemzően csak a kötelező szervizekre kell költeni. A német prémium autókkal foglalkozni kell időnként, és ha nincs szerencséje, akkor elég mélyen kell a zsebébe nyúlni. Tudja, akinek majma van, legyen pénze banánra is. Ha kell a prémium autó, akkor elgondolkodnék egy Lexuson is, és ami a lényeg, a Lexus sem romlik el.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Légzsákos, szervós, klímás autót 400 ezerig

2014. december 21., 13:07 Módosítva: 2014-12-22 17:14:26
226
 

Tisztelt Nepper!

Auto csere előtt állok. '97-es Puntom szeretném lecserélni másik autora. Van pár elvárásom, amit örülnék ha teljesülne, de nem vagyok benne biztos hogy lehetséges. Kényelmi szempontból örülnénk ha az auto elől elektromos ablakos, két légzsákos, szervós és klímás lenne, illetve középső kartámasza is lenne.

Motorikusan mindegy, hogy dízel vagy benzines, de ne legyen az az elromlós fajta nagyon és ne egye meg a fél tankot 100-on, de azért legyen benne egy kis dinamizmus.

Napi 40-50 km használatban lenne, 80% országút 20% város. Évi 15-20.000 km futással számolva. A rászánt összeg elég szűkös több sajnálatos ok miatt is, kb 400.000 Ft.
Tanácstalan vagyok mit lenne célszerű venni. Eredendően japán és német auto párti vagyis, de másra is vevő vagyok, ha az megéri.

Nézegettem több típust is, kis és közép kategóriásakat; sedan-t, coupe-t és ferde hátút is. Az Octávia nem rossz, de tudtommal ennyiért nincs jó, csak úgy mint a 3-mas BMW-ből sem. A Lagunát nem ismerem, nem tudom milyen auto. A Mondeo nem rossz,de elég rohadós. A 323-mas Mazda is hajlamos a rozsdára. Suzukit nem szeretnék, se Peugeot se nagyon, de nézegettem még a 216-os Rovert is, illetve a Marea sem áll távol tőlem.

Nem tudom mi lenne a legjobb választás. Ön melyik autot ajánlaná, esetleg van e még valami más ötlete, ami jó lehet? Ennyi pénzért nem várok csodát és félek a feltételek sem fognak teljesülni, amiket állítottunk, mégis bízok benne,hogy Ön tud segíteni.


Előre is köszönöm a segítségét!
Tisztelettel: Attila

Kedves Attila!

Az összeg nem túl magas, de ez a két légzsák, klíma, szervó kombináció nem lehetetlen ennyi pénzért. A Rovert annyira nem erőltetném. A Lagunát sem, tele volt extrával, amik ma már csak részben működnek bennük. A Marea már nem olyan rossz, de a kidolgozás sem pazar, az utastér is csúnyán öregszik Van azért jobb is.

Én valami kilencvenes évekbeli japán szívó benzinest vennék. A japánokban ekkor már ezek az extrák benne voltak, és jellemzően bennük működnek legstabilabban az elektromos dolgok. A japán kocsik műszaki színvonala a kilencvenes években már nagyon jó volt, de a vasoxid sokukkal elbánt. Elsősorban egy Toyota Carina E-t vennék, de kevés van már belőle. Ritka megbízható konstrukció, a rozsdára kell odafigyelni jobban, mert ezek már benne vannak a korban. Ha talál egy rozsdamentes példányt, akkor az még nagyon sokáig szolgálhat megfelelően. Mazda 626-ból is látni még néhány nem rossz példányt. Ha nem japán, akkor elsőnek a VW Passat átmeneti változata jut eszembe, ami majdnem ugyanaz, mint a régi "malac" Passat, csak más karosszéria elemek vannak rácsavarozva ugyanarra a vázra.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Családnak dízel kombit?

2014. december 20., 13:21 Módosítva: 2014-12-21 13:30:39
5
 

Kedves Nepperűző!

Régi Swiftemet cserélném a család bővülése miatt egy dízel kombira. Évi 20-25 ezer kilométert mentem eddig vegyesen, de általában melóba csak 40 kilométert egy nap.

Kinézet modell:
2000-2004 Skoda Octavia 1.9 TDI
2000-2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD

Mind a két modell nagyon tetszetős. Skodát szó-szó ismerem, de az olasz szerelem lenne. Mennyire megbízható az olasz motor? Egy millióm van a vásárlásra. Esetleg alternatíva?


Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel Balázs

Kedves Balázs!

Mindkét motor jó, de az 1,9 TDI szerintem jobb, és elterjedtsége okán többen értenek hozzá. A nagyobb különbség inkább a futóműben rejlik, az Alfáé sokkal érzékenyebb, ott fogyóeszköz a lengőkar és a stabilizátor szilent. A lengőkar cseréje egyszerűbb, a szilent cseréjéhez le kell venni a bölcsőt, Mivel ez nagy munka, sok Alfának kopog a stabilizátora. A Skoda futóműve sokkal egyszerűbb, és olcsóbbak is az alkatrészek hozzá.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Csalódtam a Golfban, ide egy megbízható kombit

2014. december 19., 08:12 Módosítva: 2014-12-20 09:31:21
47
 

Kedves Nepperűző!

Jelenleg egy 99-es Golf 4 1.4 16v autóm van. Csalódás, nem sorolom fel, hogy miért, mert sírva fakadok.

Szeretnék egy kombit, megbízhatót. 70% városi használatra, a maradék 30% ban pedig országjárásra. Lehessen bele pakolni, mert kiállításra sok cuccot viszek. Árban millió és másfél millió közöttiben gondolkodok, de ha van olcsóbb ötlet jöhet. :) Kérdésem az lenne, hogy érdemes-e dízeleket néznem, ha legtöbbször városban rohangálok, vagy maradjak a benzinesnél. Amiket néztem eddig az Volvo V50 2005, Mazda 6 2006 , Audi A4 2004.

Golf 4 után megbízható autót szeretnék, amivel végre el merek menni pl. Horvátországba.


Mély tisztelettel, Csörsz

Kedves Csörsz!

  Azt nem írta mennyit megy, csak azt, hogy milyen megosztásban használja az autót. Ha sokat megy, akkor érdemes dízelezni. A Volvo V50-ben PSA HDI motor van, 2.0-es és 1.6-os, mindkettő elég kiforrott dolog. Az 1.6-os olajcseréjére különösen oda kell figyelni, ha ez megvan, kimegy a világból öt literes fogyasztással. Audiból a régi 1.9-es PDTDI is jó választás, csak ezekből a tényleg jók 2004-esek nem jönnek ki másfél millióból. Igazából a levelében ezt az évjáratosdit nem is értem. Mi van, ha 2002-es az Audi, de patika, akkor nem veszi meg? A Mazda 6 szintén jó, de ebben az esetben sem kapaszkodnék az évjáratba, mert másfél millióig alig van ilyen autó.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Élményautót hat-hétszázezerből

2014. december 17., 08:07 Módosítva: 2014-12-18 21:55:59
279
 

Tisztelt becsületesnepper!

Egy olcsó élmény autó vételén gondolkodom, és ehhez kéne a segítsége. Leginkább hátsókerekes autók érdekelnének olyan 6-7 ezerig. Lehetőleg viszonylag nagy benzinmotorral. Második autónak lenne, afféle szerpentin menőnek, kanyarvadásznak, télen is. Az szempont lenne, hogy ne kelljen folyton szervizbe hurcolni, és menjen mint a barom, és szeresse a kanyarokat. Nagyon tetszik a régi E190-es Merci, nem tudom a valóságban van-e olyan sportos mint a Taxiban volt anno- és ha van olyan, akkor melyik motorral érdemes venni?

Ha már német vonal, ott BMW is. Az E30 egy ikon, nagyon szép, mindig is vágytam egyre, de már drága a viszonlyag jó állapotú és a igazság az, hogy már sajnálnám. Ez a sajnálat a baby benzet is érintené..Elkezdenék ezerrel költeni rá, de akkor már nem mernék hóban csúszkálni vele...Eddig minden autóm megkapta a jó gazda törődését, és ez most is így lenne, de azért itt szeretnék élni azzal a kb. 160- 190 lóerővel, ha csak néhány másodpercre is. Ezért E36 tűnik a jó döntésnek. De ha az akkor melyik? 323i? 325? 328? Esetleg az első C-osztály? Van olyan kivitele, ami megüti a BMW által várható élményt? Vagy hagyjam az egészet fenébe, és vegyek egy Sierrát vagy egy Omegát, vagy egy Ladát heggesztett difivel, és irány a Bükk?


Előre is köszönöm hogy segít eligazodni ebben a tengernyi adatban...

Válaszát várva,

Attila

Kedves Attila!

Gondolom a 6-7 ezerig, az 600-700 ezerig akart lenni. A Taxiban nem 190-es Mercik voltak, hanem E500-asok, azokat a W124-es bódéból csinálták. A legszembetűnőbb különbség az első lökhárítóban és az első sárvédőkben van. Itt van a sima W124 E és a W124 E500. Jól látható, hogy az 500-asnak mennyivel szélesebb az első kerékjárata. A legfontosab különbség azonban a géptető alatt van. Az E550-ben egy ötezer köbcentis V8-as motor van, azért dől a filmben olyan szépen a kerékről a füst. Van egy rossz hírem vele kapcsolatban. A típus nem felel meg a címben meghatározott "olcsó élményautó" kritériumnak. Ezek mára gyűjtői darabok lettek, és a tényleg jók a 4-5 milliótól kezdődnek fölfelé. A 190-esből nincs igazán olyan, ami beleférne a keretbe, és lenne benne elég akarat, de a Merci karaktere sem olyan, hogy kívánná a csapatást.

A legjobb megoldás a BMW E36 lenne, azokból van relatív a legnagyobb választék. Én 325-öst vagy 328-ast vennék, ha nincs benne sper, akkor az lenne az első, hogy tennék bele, anélkül nem megy rendesen keresztbe. Fontos, hogy a futómű jó legyen alatta. A jót úgy értem, hogy nem lóg semmi, és van négy tényleg jó minőségű gátlóm. Borzasztó érzés, mikor lobog az autó keresztben, és le akar esni az útról. Ha csak hójárás lesz vagy csak néha "véletlenül" elmegy az autó keresztbe, akkor jó a széria futómű is, de ha aszfalton is akarja rendesen csapatni, akkor kell egy rendes futómű is az autó alá. Innentől vége az olcsó élményautónak, és elkezdenek repkedni a szép kerek számok, és nincs megállás.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

6-7 személyes benzinest gyerekszállításra

2014. december 15., 11:04 Módosítva: 2014-12-16 12:27:38
72
 

Kedves Nepperűző!

Hónapok óta mindig érdeklődve olvasom tanácsait, igazán hasznos böngészni őket, nagyon köszönöm a ráfordított idődet. Autóváltásunkkor legalább 4 gyerek szállítására alkalmas kb. 4-5 éves autóra lenne szükségünk - mivel éves szinten kb. 15 ezer kilométert megyünk és a mindennapi használatban leginkább rövid utak szerepelnek (ovi, bevásárlás, ilyesmi) benzines autóra lenne szükségünk.

A problémánk az, hogy a 6-7 személy szállítására alkalmas autók többsége dízelüzemű ... illetve majdnem minden típusból vannak benzinesek is, de jóval kisebb darabszámmal (pl. Galaxy 29/362, Sharan 15/323, C4 Picasso 7/129 stb). Kérdéseim a következők:

1. Érdemes lehet-e a kisebb darabszámú benzines példányokból válogatni, vagy lehet ennek valami hátárnya (ezek fejlesztésére kisebb erőket mozgattak meg és kevésbé megbízhatóak, esetleg az alkatrészellátottság kedvezőtlenebb)?

2. Úgy láttuk, hogy a Zafira az, aminél még sok a benzines. Mennyire tartod megbízható/elromlékony autónak a többi egyterűvel összevetve? Van esetleg valami tanácsod, amire ügyeljünk a vásárlásnál?

3. Te milyen 6-7 személyes benzines autót vásárolnál a 4-5 éves korosztályból?

Segítséged előre is nagyon köszönöm, további jó munkát kívánok.


Üdvözlettel,

Péter

Kedves Péter!

 Azért kevesebb a benzines, mert dízelmánia van. Mindenki keveset akar tankolni, és a modern turbódízelek még jól is mennek. Kevesen gondolnak bele a kettőstömegű lendkerék illetve a részecskeszűrő árába, és ezek cseréjekor sok ember arcáról lefagy a mosoly. Kettőstömegű egyébként van néhány régebbi szívó benzines autóban is, nemcsak a modern kis turbós benzinesekben, igaz ezek aránya elenyésző a dízelekhez képest. Benzines egyterűből mindenképp szívó motorost vennék. Nem rossz a Zafira sem, de szerintem a Ford S Max vagy a Citroen C4 Grand Picasso jobb, illetve nekem szimpatikusabb, de legjobban a japánokban bízom, mint a Mazda 5, a Mitsubishi Grandis vagy a Toyota Verso. Ha nem ragaszkodik a 4-5 éves korhoz, akkor nagyon jó még a Toyota Avensis Verso is.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Évi 6-8 ezerhez megérné a dízel?

2014. december 13., 16:11 Módosítva: 2014-12-15 11:06:10
1
 

Tisztelt nepperűző

Jelenleg egy 99-es 1,8 benzines Focus-szal járok. Anno újonnan vettem, időközben sokszor le tudtam volna cserélni. Akármilyen típust kipróbáltam, amikor kiszálltam, meghúztam a vállam, semmivel nem nyújt többet, mint a már 300 ezret futott fókám. Most viszont változnak a körülményeim, egyben az autózási szükséglet. Évi 6-8000 város, aminek többségét az asszony Smartjával oldom meg. Kb. ugyanennyi túlnyomórészben autópálya. Nem vagyok fiatal, de sportos vezetésből, kényelemből nem szeretnék kevesebbet. Nincsenek előítéleteim sem márka, sem gyártási hely szempontjából. Szerinted ennyi pályához érdemes dízelt fenntartani, vagy maradjak benzinesnél? Melyik náció, melyik gyártmánya, típusának három év körüli alsó közepe lenne szerinted az ideális választás? A rendelkezésre álló keret elmehet 3 milláig.


Tanácsodat előre is köszönöm:
György

Kedves György!

Szerintem nem kell dízel ilyen futáshoz, mert ha belekalkuláljuk a dízel későbbi várható karbantartási költségeit, akkor már nem a dízel felé billen a mérleg nyelve. Azonban van néhány kivétel is, mert például a Kia Ceed/Hyundai i30-ban nincs kettőstömegű lendkerék, így azt nem is kell cserélni, valamint a befecskendező rendszerük is elég stabil. A 115 lóerős motorok jól mennek, és nem fogyasztanak hat litert sem. Ha benzinesben gondolkodik, akkor valami japán szívó benzinest vegyen, mint a Mazda 3 vagy a Honda Civic. 
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Ingázó olcsóság friss jogsihoz

2014. december 11., 18:56 Módosítva: 2014-12-12 13:10:51
2
 

Tisztelt Nepperűző!

Friss jogsis első autót keresek, azonban én nem a csajokat vinném benne, hanem magam ~50 km (durva kerekítés fölfelé) ingázásra naponta. Ez főleg főút, de lehet, hogy autópálya még nem dőlt el, melyik a gyorsabb. Ami fontos, az az olcsó szervizelés, és az alacsony fogyasztás.

Család nemigen van, így 4-5 embert egyszerre vinni szökőévente egyszer kellene. És bele kell férnie az 5-600 ezres keretbe. A táv miatt dízelben gondolkozom. Azonban eléggé elrettentőek az alkatrészárak, porlasztócsúcs, és társai.

Hogy miket kerestem, inkább nem sorolnám fel, mert azt senki sem olvasná el, olyan hosszú lista.
Létezik egyáltalán az általam felfestett gépezet dízelből? Benzinest nemigen néztem, de nyitott vagyok minden megoldásra.


A válaszát köszönöm!
Sándor

Kedves Sándor!

Valami régi szívó dízelt vennék erre a célra, mint a Saxo 1.5 D. Nem megy tönkre, kimegy a világból négy liter gázolajjal. Az aszfaltot nem fogja fölszedni, de nem is ez a cél. Ugyanez a technika van a Peugeot 106-ban is, csak egy kicsit más köntösben. Az alkatrészek olcsók, és abból is kevés kell hozzá. Egyedül a hátsó futómű meghibásodására kell figyelni. Néha klímás példányokat is lehet találni.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mazda 6-ból dízel vagy benzines?

2014. december 10., 11:51 Módosítva: 2014-12-11 15:01:03
7
 

Tisztelt Becsületesnepper!

Szeretném lecserélni megörökölt öreg Renault Megane-omat, maximum 2.5 millió forintig. Sokmindent nézegettem és összességében nagyon megtetszettek a Mazda 6-osok. Ebben az árkategóriában lehet 100 000 km körüli futásteljesítményű, 2006-2007-es évjáratú autót is kapni, ugyanakkor ezek szinte mind dízelüzeműek. A különböző fórumok alapján nem tűnik rosszabbnak a Mazda-dízelek meghibásodási aránya a többi, hasonló kategóriájú típusnál, de azért a fenti tény elgondolkodtat.

Évi 20000 km körüli és összesen kb. 40% városi használatot tervezek. Legalább 6-8 évre szeretném megvenni az autót. Merjek belevágni vagy inkább még gyűjtögessek fiatalabb autóra esetleg másik, hasonló kategóriájú gépkocst keressek (második választásom a Honda Accord lenne)? Jobbak a benzines Mazdák mint a dízelek?


Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
József

Kedves József!

Jók a dízel Mazdák is, de ezekben már van részecske szűrő, amit előbb utóbb cserélni kell majd, ahogy a kettőstömegű lendkereket is. A befecskendező rendszerük elég megbízható, de mint minden ez is elromolhat. Ezek a tételek fájni fognak, az biztos, de egy dízel autó ezzel jár. A benzines üzemeltetésében kevesebb akna van, és hosszú távon nem biztos, hogy a dízel kisebb fogyasztása visszahozza az üzemeltetésben lévő többletköltséget. A másodikként említett Honda Accord szintén nagyon jó autó, igazából ez a személyes kedvencem. Nem akarom rábeszélni a Hondára, ha a Mazda jobban tetszik vegye azt, jól járhat azzal is.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kisáruszállítót 800 ezerig

2014. december 7., 11:42 Módosítva: 2014-12-09 06:20:45
87
 

Tisztelt Nepperűző!

Egy kisáruszállítóra lenne szükségem. Évi 40 000 kilométer körül használnám. Három márkát néztem: VW Caddy  1,9 SDI 2000-2003, Opel Combo 2003-tól 1,3 CDTI vagy 1,7 CDTI (nem tudom melyik a jobb), és  Peugeot Partner 2000-2006 1,9D, 1,6 HDI vagy 2,0 HDI (nem tudom melyik a jobb). A keret kb. 800000 Ft.

Az lenne a kérdésem, hogy Ön melyiket ajánlaná, melyik a strapabíróbb, mik a hibaforrások, és hogy megfelelő karbantartás mellett kb. hány kilométert mennek el ezek a motorok?


Válaszát előre is köszönöm!

Üdv, Ákos

Kedves Ákos!

Nekem is Caddy-m van, a jóféle 1,9-es SDI motorral. Örök mint a nyomorúság, sose megy tönkre, tudok egymillió fölött futott példányokról is. Az SDi-knek egy bajuk van, nem túl erősek, ezért rövid a váltójuk. Autópályán mennek 140-et is, de hosszú távon a 110-et szeretik a legjobban, jó lábbal elmegy 5,5 literrel vagy alatta. A legfinomabb ezek közül a TDI, és ennyiért már azt is kapni. Lényegesen fürgébb, erősebb, hosszabb a váltója, simán utazik 140-et, néha lehet még klímásat is találni. A hátsó íveken szokott rozsdásodni, illetve alul, a hátsó nyúlványokon.

A Partner szintén jó, ott a hátsó futómű javítására lehet idővel számítani, mivel egyszerűen olyan a konstrukció, hogy előbb-utóbb biztosan tönkre fog menni. Az 1,9-es szívódízel hasonlóan strapabíró, mint a Caddy-ben lévő SDI, de a HDI is nagyon jó. Az 1,6-os HDI-nél az olajcsere elvégzésének mikéntjére kell nagyon odafigyelni. Nagy előnye a Caddy-vel szemben, hogy van oldalajtaja, ami nagymértékben megkönnyíti a pakolást. A régi Combo nagyon rohadt, de a motorokkal nem szokott probléma lenni, az újabb már sokkal jobb a rozsda szempontjából. Kőbájker barátunk nagyon megszívta a Combóval, de szerintem csak nem volt szerencséje azzal a konkrét autóval. Jó az 1,7-es, és az 1,3-as multijet is, de az újabbak még 800 ezer fölött kezdődnek. Az újabb modellből is van egy és két tolóajtós, illetve csak hátsó ajtós karosszériaváltozat. Nekem a Caddy jobban tetszik, nagyon szeretem az enyémet, faék egyszerűségű, kiforrott, agyonüthetetlen technika, csak egy klímás TDI-re cserélném le, de elég ritka, bár keresem folyamatosan. Ha kell az oldalsó pakolási lehetőség, akkor a franciát venném, a motor szinte mindegy melyik.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

BMW kell, teljesen meghülyültem?

2014. december 6., 14:26 Módosítva: 2014-12-08 07:47:29
529
 

Kedves Nepper!

Igazából nem kérdésem lenne. Egyszerűen szeretném, ha - a környezetemben egyedüliként - valaki megnyugtatna, hogy nem vagyok teljesen hülye. A fejembe vettem, hogy veszek egy benzines E39-et. 520i-535i-ig bármit. Igazából egy Citroen C5 kombit kéne vennem, mert nagyon tetszik, meg nagy, meg kényelmes, meg 4-5 éves stb. Van rá kb. 4 milliónk (+4-500 000). Nade - gondoltam - mi lenne, ha "spórolnék", és a feléért behoznék egy 1997-2000 közti, 150 000 alatt futott BMW-t. Ezek tetszenek inkább (sárga index, nem angel eyes stb). Egy gyerekhez még nem kell kombi, Anya meg egy hétéves Yarissal jár, az amúgy is maradt volna. Egy nagy álom válna valóra. Nem érdekel, hogy idegenek stricinek, gyökérnek, bidámnak néznek. A baj, hogy az összes haverom, barátom, rokonom be akar záratni. Hogy ezek már szarok. Ennyi pénzt elpocsékolni egy lepukkant fosra stb. Én még emlékszem ezekre az autókra fénykorukból, amikor még komoly pénzbe kerültek. Most pedig lehetne nekem is egy hat vagy nyolchengeres komoly autóm. Tudom, hogy nem olcsó fenntartani, de később már nem biztos, hogy lesz lehetőségem venni egyet. Beszéljen rá kérem. :-) Nyugtasson meg, hogy amit érzek, az normális. Ha tud tanácsot adni, melyik motorral érdemes, automata vagy manuál, azt megköszönöm. Száguldozni nem akarok, a sok henger a hangja miatt kellene. De ha 20i-t vagy 23i-t javasol, nekem bőven elég.


Előre is köszönöm. 
Üdvözlettel Sanyi

Kedves Sanyi!

Ha E39 kell, akkor az kell, nem az ismerősöknek veszi, hanem magának. Szívesen rábeszélem, a sor hat egy jó dolog. Van egy jó hírem az ismerősöknek, hozzátartozóknak, akik aggódnak az elmeállapota és a pénztárcája miatt. Nem kell feltétlenül elkölteni a kétmilliót egy normális példány megvásárlására, kijön olcsóbban is. Amire figyeljen, az a rozsda. A legfőbb előfordulási helye a géptető első élénél, az ajtók élénél, a tankajtónál, a hátsó íveken van. Ha ezeken  a helyeken ép, akkor nagy eséllyel másutt is az, de alaposan meg kell nézni, ezek már nem mai gyerekek. A benzineseknek nagy bajai nem szoktak lenni, szinte mindegy melyiket veszi.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Első autót másfél millióig

2014. december 4., 11:45 Módosítva: 2014-12-05 07:15:35
10
 

Tisztelt becsületes nepper!

29 évesen eljött az ideje, hogy elkzdjek gondolkodni első autóm emgvásárlásában. Szerencsére lehetőségem van az átlagnál kicsi ttöbbet költeni első autóra, így nem a 3-4-5 száz ezer forintos kategóriát keresem, hanem inkább az 1-1,5 millió körüli sávot lőttem be.

Első körben elkezdtem a használtautón bogarászni és azt tapasztaltam, hogy mérhetetlen Peugeot és Chevrolet van fent, nem is túl idősek, kevesett futottak és ez egyből fura volt, miért akarna megszabadulni valaki egy keveset futott jó állapotú autótól, ha elégedett vele? Így ezeket ki is zártam. Olasz autós semmiképp nem szeretnék (Fiat, Alfa, stb…) mert megbízhatatlannak tartom őket. Franciák közül is csak ha valami nagyon tuti fogás van, akkor választanék, így maradtak a Német és keleti gyártók.

Alapvetően olyan autót keresek, aminek alacsony a fenntartási költsége, keveset fogyaszt, de megbízható és biztonságos. Nem a napi munkába járásra kellene első sorban, sokkal inkább a hétvégi kirándulások, családlátogatás, nagy bevásárlás alkalmával lenne használatban a néhány egyéb egyedi eset mellett. Szimpatikus márka nagyon a Ford (Focus, újabb Escort), de emellett a VW-Skoda-Audi-trió is érdekel, bár a harmadik fenntartási költségeitől kicsit tartok, főleg ilyen vételárú autónál...

Nem zártam még ki a nagyrészt önerő, kis részt lízing lehetőségét sem , de ez még erősen képlékeny, viszont így a választási lehetőségek száma jelentősen nőhet...

Összessében egy egy 100-150 ezer kilométernél nem többet futott, jó állapotú autót keresek, ami nem túl nagy (ketten élünk a párommal és még egy ideig nem is fog gyarapodni a család), lehet, 2 vagy 4-5 ajtós is, NEM kombi, igényes és normális, nem 1,1-es motorral rendelkező autót keresek (1,3-1,8 közti sáv lett belőve, bár a nagy kaszni kis motor nagyon nem az, ami szimpatikus). de minél többet bújom a netet, annál tanácstalanabb vagyok és azt hiszem elvesztem az információrengetegben...

Ebben kérnék segítséget, hogy mi lehet az a márka/típus, amit érdemes lenne néznem és tözetesebben utána járnom.

A választ előre is hálásan köszönöm.


Üdv,

Dávid

Kedves Dávid!

Látom szépen működnek a sztereotípiák. Ha egy autóval kapcsolatos tapasztalatok érdeklik, inkább itt olvasgasson először, minthogy abból induljon ki, hogy autót árulnak a hahun. Miért ne lehetne elégedett valaki a Peugeot-jával vagy Chevroletjével, és miért ne adhatná el? Nem mindenki tartja meg az autót tíz évig. Csak ebből kiindulni hiba lenne. "Olasz autós semmiképp nem szeretnék (Fiat, Alfa, stb…) mert megbízhatatlannak tartom őket." Gondolom ezt is a tapasztalataira alapozza. Grande Puntót például simán vennék, de Fiat 500-ast is. A keleti autók vásárlását nagyon támogatom. Egy Yaris, Jazz vagy Mazda 2 tökéletesen jó lehet önnek, de a Focus sem rossz választás.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Hibridet akarok. Hondából legyen vagy Toyotából?

2014. december 3., 13:56 Módosítva: 2014-12-04 11:47:24
169
 

Tisztelt Nepperűző!

Hirtelen rámtört a hibridautó utáni vágy aminek okát igazán nem tudom, talán a kiváncsiság és a jövő technikája? Vagy csak a környezetünk kímélése vezérelt, de elég régóta foglalkoztat. Az új hibridek ára nem az én pénztárcámhoz van szabva, ezért a használtakat nézegetem itthon és jellemzően a holland piacon. A Priusról ódákat zengenek, mind a takarékosság, mind a technikai megoldásokat tekintve. A Civicről nem találtam ilyen jellegű leírásokat. Na, pont ez a nagy kérdésem, hogy Ön szerint a kettő között valóban nagy a különbség vagy csak simán a marketingesegek jobbak a Toyotánál?

A hétköznapokban egy egyáltalán nem izgalmas, de abszulte hibátlan Toyota Corolla 1,4 (2006-os 90.000 km)-et használ a család. Ennek értékesítésével és némi adalék pénzből kb. 1,8 m képzelek "villanyautót" vagy a corollánál "élményebb" autót amibe befér 5 ember, nagy utakra nem használnánk, de legyen élvezet vele az autózás.


Mit javasol?
Köszönettel várom

Kedves Kérdező!

A Prius valóban jobb, mint a Honda. A Prius képes csak elektromos módban közlekedni, motorfék üzemben azonnal lekapcsolja a benzin motort, a Honda ezt nem tudja. Mindkettő takarékos, mindkettő jó, de a Prius mindent egy kicsit jobban csinál. A Toyota volt ennek a hibrid technológiának az úttörője, és ez meg is látszik az autókon. Sokan próbálkoznak hasonló rendszerekkel, de még senkinek sem sikerült olyat csinálni, mint amilyen az övék.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Megbízható japán helyett valami merészet

2014. december 1., 14:24 Módosítva: 2014-12-02 13:29:38
4
 

Kedves Becsületesnepper,

Eljött a pillanatom 42 évesen, amikor a megbízható japán 10-15 éves benzinesek helyett egy merészet húznék: cápa bömös kell minden nyűgjével. Napi bejárásra is használnám, 17 km-re járok dolgozni. A szívem a 6-osok felé húzna, de ők még elérhetetlenek számomra, a keret 1 millió, ezért nem tökéletes (5-ös vagy 7-es), de működőképes autót akarok, jó motorral. Adjon tanácsot, hogy benzines legyen vagy dízel, rozsdásodásra hol figyeljek, kézi vagy automataváltós a megbízhatóbb.


Köszönettel,
Zotya

Kedves Zotya!

Én benzinest vennék, pláne ilyen rövid távra. Egy kézi váltó mindig kevesebb aknát rejt, mint egy automata, ráadásul ezek a régiek még elég nyúlósak is, a maradék erő is elveszik az autóból ezekkel a váltókkal. Rozsdára már bárhol számíthat, első sárvédők teteje, küszöbök, ívek, ajtók élei, taposók, hátsó lengőkarok, stb, stb. Vétel előtt mindenképpen mutassa meg egy lakatosnak az alját, hogy legyen elképzelése arról, hogy mire számíthat az elkövetkezendőkben.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-