Járműértékelés Tudd meg, mennyit ér az autód!

Hétszemélyes egyterűt mindenesnek

2015. november 10., 10:46 Módosítva: 2015-11-14 13:00:00
1

Tisztelt Nepperűző,

3 gyerekes (2-10-13) családom részére (Gezt 1,5 crdi mellé) 2. autónak keresek hosszú távra egy egyteű (5-)7 személyes mindenest. Évi 10-12 ezer km használatra kellene, mkeret: 3-3,5 milla.

Egy max. 5 éves jó állapotú, kevés km-es (max. 150ezer) dízel (140 Le) egyterű lenne talán a legjobb választás. De melyik ... Franciát és olaszt nem szeretnék, Verso-nem igazan tetszik...

Melyiket ajánlanád pro-kontra:
Touran 2010- / S-max 2010- / Carens 2013- / Mazda5
(A Touran és S-max tetszik, az új Carens is, de használtban vagy nagyon drága vagy hiánycikk).

Üdvözlettel:
K. Jószef

Kedves József!


A Touran 2.0 CRTDI motorja már sokkal probléma mentesebb, mint a korábbi két literes PDTDI, bár mostanában elég hangos körülöttük a sajtó. Az S-Max már a kezdetek óta nagyon jó volt, ebben már nem a régi Delphi befecskendezős motor van, hanem egy megbízható francia hdi. A kilométer futást érdemes leellenőrizni, mert nagyon sok köztük a tekert órás.


Nekem az S-Max az egyik kedvencem ebben a kategóriában. Mielőtt kijelöli ezeket az évjáratokat, érdemes lenne meggyőződni róla, hogy lehet-e egyáltalán ennyiért olyan autót kapni, amit elképzeltünk. Példának okádék "3-3.5 milláért" nincs 2013-tól gyártott Kia Carens, a válasz megírásának pillanatában az első 4.2 millióba került, de a Mazda 5 is ötmilliónál kezdődött ebben az évjáratban, és az is benzines volt. Évi 10-12 ezer kilométernél megfontolnék egy benzinest is, de szívó benzinest, nem turbósat.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Három Swift után is Suzukit?

2015. november 9., 08:19 Módosítva: 2015-11-14 07:34:11
215

Kedves István!

Abszolút káosz van a fejemben, segítsen nagyjából rendet tenni! 1995 óta Swiftem van, ez már a harmadik, mindegyik új volt. Az első kettőt 5 évesen adtam el, ezt most 10 évesen szeretném, mert kinőttük! A kérdés: VW Touran 2010-es 123 ezer km? VW Golf Variant 2012-es 115 ezer km mindkettő 3 millió vagy vegyek most akcióban egy új S-Crosst vagy Vitarát 3,8 - 4 millió körül? A Swiftért a kereskedő 700.000 adna.
 
Ez így lehet, hogy elsőre egyértelmű Önnek, de sajnos annyian beszélnek le a használtautókról, meg a TSI-k ről, majdnem annyian, mint amennyien hülyének néznek, hogy egyáltalán megfordul a fejemben az új autó vétel! 
 
Jelen állás szerint bármilyen tanácsnak örülnék, akár más autó is szóba jöhet, sőt már ott tartok, hogy veszek egy tetőbokszot és marad a Swift...

Köszönettel:

 Gyuri

Kedves Gyuri!


Ha megszokta a Suzukival a gondtalan autózást, akkor azután egy TSI vásárlására én sem biztatnám, 123 ezernél már jó le lehet kokszosodva a szívó szelep és a szívó csatorna, de nem csak ez a baj velük.


Tudom, hogy eddig új autókat vett, de Vitarát nem csak újban lehet venni, vegyen egy használt szívó benzinest három millióért. Nem a legújabb kaszni lesz, de senki nem fogja leköpni, ha nem a legújabbal jár. Ha tart a használt autótól, akkor vizsgáltassa be egy szervizben. Látja a saját használt Suzukiján, hogy mennyi gond van a használt autóval, miért ne lehetne probléma mentes a más által használt Suzuki is? Ha az új mellett dönt, mert csak abban bízik, akkor vegyen újat, pláne ha nagyon hosszú távra gondolkodik. Ne foglalkozzon azzal, hogy más mit mond, magának veszi az autót, nem nekik. Ha az ismerősök szerint hülyeség új autót venni, akkor majd ők nem vesznek új autót.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2,5 millióig négy méter alatt

2015. november 7., 11:26 Módosítva: 2015-11-10 10:47:40
71

Kedves Nepperűző!

Dízel Astra J kombi mellé szeretnénk második autónak valamilyen 5 ajtós benzines gépet (fogyasztás nem számít) csak városi használatra. A keret 2-2,5 millió Ft, 2012-2013-as évjáratú autókban gondolkozom, viszont a garázsba a kombi mellé csak egy 4 méternél rövidebb autó fér be.

Van aki szerint a Mazda 2 a legjobb választás, van aki Swiftet venne, sokan dicsérik a Yarisokat is. Persze ott a Clio, Peugeot 208 és még sok más is. Melyik lehet a legjobb választás, amelyik esetleg egy kis gokartos élményt is nyújt?

Előre is köszönöm:
Miklós

Kedves Miklós!



Az én nagy kedvencem a Honda Jazz ebben a méretben, mert szerintem egyszerűen nincs jobb, kis külső méret, óriási belső tér, hatalmas csomagtartó, atombiztos technika, de 2012-es még nincs ennyiért. A Mazda 2-est is nagyon szeretem, bár ez valamivel kisebb belülről, szintén nagyon megbízható. Nagy gokartos élményt ezektől ne várjon, de talán a Mazda 2-es van hozzá legközelebb. Ha gokartot szeretne, akkor vegyen egy Fiat Panda 100 HP-t, meg fog lepődni, hogy milyen jó, és sokkal kevesebbe kerül.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Jönnek a bosszantó hibák, cserélném a 406-ost

2015. november 6., 14:52 Módosítva: 2015-11-09 06:38:08
190

Tisztelt Becsületesnepper!

Tulaja vagyok egy 406-os 2003-as Peugeot-nak. Az autó full extrás (bőr ülés, digit klíma stb), 2.0-es HDI motorral szerelt verzió. Az üzletből való kigurulás óta a családunk tulajdonában áll, így a benne lévő 264 000 km valós. Motorikusan teljesen rendben van, soha nem volt vele semmilyen komolyabb problémánk, csak a kopó alkatrészek cseréje. Ami miatt mégis a váltáson gondolkodom, az az apróbb, de annál bosszantóbb és költségesebb elektronikai hibák megjelenése (most éppen a klíma vezérlőpanele adta fel a harcot).


A cserére sajnos viszont nem áll rendelkezésemre csak az eladásból származó összeg, illetve annak esetleg minimális megtoldása (max. +50 000 Ft).

A kérdésem az lenne, hogy ebben az esetben megéri-e belevágnom a keresgélésbe és vállaljak be egy esetleg elektronikailag biztosabb, ám futott kilométert tekintve kockázatosabb autót, vagy inkább törődjek bele ezekbe az apróbb hibákba és örüljek, hogy nincs nagyobb?


Ha megérné a csere akkor milyen autókat kezdjek el nézegetni?
Az igényeim nem nagyok, akár valamivel kisebbre is váltanék, benzines is jöhet, ami egyedül fontos az a klíma, a biztonság és hogy teljesítményben azért ne legyen nagy visszaesés.


(Az éves futás jelenleg kb.: 10-15 000 km, korábban ez valamivel több volt.)

Válaszát előre is köszönöm!
Boldi

Kedves Boldi!


Sajnos ez jellemző ezekre a franciákra, hogy elkezdenek elfáradni az elektromos dolgok. Ilyen esetben az ember általában nem besétál a boltba egy újért, hanem bontottat próbál venni, amiről szintén nem lehet tudni, hogy meddig lesz jó. Ez ilyen. Ha nem elviselhetetlenül sok az elektromos anomáliák száma, én nem cserélnék valami ismeretlenre, inkább megjavíttatnám ezt, erről legalább tudja, hogy amúgy jó. Ha mégis cserélne, és stabil elektromos rendszert akar, akkor vegyen valami japánt, mondjuk egy Avensis-t vagy Accordot, az nem fog rendetlenkedni. Ilyen éves futásnál nem ördögtől való dolog a benzines sem, persze a dízelben lévő nyomaték hiányozni fog.

Üdv:

-Becsületesnepper-

VW poló után Ladát, Trabit?

2015. november 5., 14:23 Módosítva: 2015-11-07 11:27:53
200
 

Kedves Becsületesnepper 


Hosszú nyugalmas VW Polóm után valami érdekesebbre vágyom. Felvetődött bennem a KGST kocsik vétele, de kell-e tartanom valamitől? Miket kerüljek? Alapvetően mindennapi használatra venném, ezért tartok kicsit tőlük. Én a Skodák közül a farosokat és a Favoritot; az 1,1-es Trabit, Ladák közül viszont csak a Samarában gondolkodtam. De nyugalmas kategóriában a Ford Fiesta/Escort és az Opel Corsa A és a Csepp-Kadett viaskodik. A keret, ha sikerül eladnom akkor olyan 200 000-300 000 forint.
 
Válaszát, tanácsait előre is köszönöm.
Dániel
Távolról sincs vége, olvasson még

Kétmillió alatt japánt vagy koreait?

2015. november 4., 10:50 Módosítva: 2015-11-06 14:53:13
106
 

Kedves Becsületesnepper!


Sok cikkét és tanácsát olvastam, ami alapján választottunk is a férjemmel pár olyan autót, ami minket érdekelne évi kb. 7500-10000 km-es használatra, főleg városban. Az autót terveink szerint 7-8 évig szeretnénk használni.


2007-2009 közötti 1.4-es benzines autókat néztünk, amibe jól lehet pakolni, megbízható, de nem olyan nagy, mint egy kombi. A fogyasztás is fontos, így a Honda Jazz, Kia Cee’d, Toyota Corolla illetve a Hyundai i30 jöhetne szóba. Megbízhatóság tekintetében a Jazz-ről, Corolla-ról nagyon jókat hallottunk, viszont a Cee’d-et kaphatunk még 1 év gyártói garanciával.


Az értékhatár körülbelül 1.7-1.8 millió forint, ebből 2-300 ezer forintot számoltunk kezdeti plusz költségekre (átíratás, kopóalkatrész csere, valami nem várt hiba, stb).
Arra gondoltunk, hogy így 1.5 millióért vehetnénk meg az autót, illetve a Kia esetén szóba jöhet 1.7-1.8 millió körül egy 2009-es is, amire még van gyártói garancia, így kisebb annak a kockázata, hogy nagyobb értékű műszaki ráfordítást igényeljen az első pár évben. Ez nagyon jól hangzik, de akkor ebben az árkategóriában miért nem vesz mindenki Kia-t?


A Toyota mellett szól a japán márkanév, a Kia „csak” koreai, de a népítéletet megnézve itthon a Cee’d-ek határozottan jobb pontot kaptak. Szerintünk egyikkel sem lehet nagyon rosszba nyúlni, ha jó állapotút tudunk kifogni. Ön mit gondol?


 
Válaszát és türelmét köszönöm!
Felícia
Távolról sincs vége, olvasson még

Az Octavia TSI-t elérte a végzet. Váltanék

2015. november 1., 08:03 Módosítva: 2015-11-05 14:24:22
193
 

Kedves István,


Eddig megelégedéssel használt, 2009 év végi Skoda Octaviamat sajnos nemrégiben elérte a korai 1.4 TSI motorok "végzete". A vezérléscsere csak azért nem lett komplett, mert a szívóoldali állítókereket még garanciában cserélte a szerviz annak idején meghibásodás miatt. A típusmódosított alkatrészekkel állítólag nem szokott már különösebb probléma lenni, de a bizalom legalábbis megingott.

Az utód tekintetében egy fiatalabb, VW-csoporton kívüli kombi körvonalazódott, mintegy 4.500.000- értékhatárig. Ezen paraméterek alapján az ismert forrásokon keresve tisztult a kép és kialakult egy szűk csapat (Ford Mondeo, Hyundai i40, Opel Insignia, Mazda 6, Toyota Avensis), amelyek közül a szívem leginkább a Hyundai felé húz. Sajnos a Mazda 6 modellfrissítése a vételárban is markáns lépcsőt eredményezett.

Az i40 kombiból néhány még garanciálisan érhető el, ez szintén nyom a latban, de talán a felhozatal egyik legritkább típusa, ami az utcán is észrevehető - pontosabban alig vehető észre. Szakemberként és nyilván nagyobb rálátással mennyire tartja javasoltnak ezen típust? A választék szűkössége a motorpalettában is megjelenik (a kínálat szinte csak a 85 és 100kW-os dízelmotorokból áll). A korábbi kérdezőknek tett Hyundai/Kia márkajavaslatai okán feltételezett alapos koreai típusismerete alapján kérdezem, hogy az i40 dízelmotorjai közül tanácsos-e inkább a nagyobbal barátkozni, vagy a kisebb sem jelent alulmotorizáltságot.

Természetesen, ha a fentieken kívül ismer "titkos" favoritot, örömmel veszem, ha megosztja.
 
Üdvözlettel,
Krisztián
Távolról sincs vége, olvasson még

Első autónak dinamikust egymillióig

2015. október 29., 10:34 Módosítva: 2015-11-04 10:51:47
426
 

Kedves Nepperűző!


Első autómat tervezem megvásárolni, de már régóta vezetek, csak nem sajátot. Fiatalos, dinamikus, benzinest keresek, kb 10.000 km-es éves használathoz.
A következőkön gondolkodom:
 
- Alfa Romeo 156 2.0 JTS  2003. utáni Facelift, ez tetszik leginkább.
- Mazda 3 Sport 1.6
- Honda Civic 1.6 2002-től
 
A keret 1 millió körül van és természetesen a listámtól eltérő javaslatokra is kíváncsi vagyok.
Köszönöm a segítséget!
 
Üdvözlettel: Bálint
Távolról sincs vége, olvasson még

Korrekt családit hétszázezerig

2015. október 28., 10:36 Módosítva: 2015-11-01 08:05:40
122
 

Kedves Becsületesnepper!


Autócsere előtt állok és szeretném kikérni a véleményét. Olyan autót szeretnénk a fenti összegből ami legalább két gyerkőcig praktikus, kényelmes, megfelelően nagy, de még el lehet vele boldogulni a városban egy nőnek is, ugyanakkor 2-3 órás autópályázásra is megfelelő. Persze nem száguldozásra kellene, ha tudja tartani a 140-es utazót, az már bőven megteszi.


Fontos szempont lenne, hogy ne kelljen vagyonokat költeni a karbantartására és a fogyasztása is baráti legyen. Ha ráadásul még ESP is lenne benne, az lenne a tökéletes. Mindenképp benzineset szeretnénk, mert később alkalomadtán bele rakatnánk az LPG-t, illetve évi 15-16 ezer km-nél amúgy sem megyünk többet.


Nincs kedvenc márkám, így nyitott vagyok mindenre, bár a mostani Renault elég sokat tett azért, hogy ne nagyon akarjak még egyszer. Persze tudom, hogy hétszázból nem lehet csodát kihozni, és hogy ennél az összegnél már inkább az állapot számít mint a konkrét típus, mégis kíváncsi vagyok mit ajánl. Merre induljak el?

 
Válaszát előre is Nagyon Köszönöm!
Üdvözlettel,
Róbert
Távolról sincs vége, olvasson még

Fickós benzines kombit

2015. október 25., 10:31 Módosítva: 2015-10-28 10:39:40
227
 

Kedves Becsületesnepper!


Fickós benzines kombit keresek, évi 20-25 ezer km vegyes használatra, a keret kb. 4,5m. Manuál váltó, legyen legalább 180LE és atom megbízható, az extrák közül kb. csak az ülésfűtés izgat, a fogyasztás nem érdekel.

Mondeo 2.5l és az Accord 2.4l között hezitálok, de nem nagyon tudok dönteni.
tudna mondani pár pro és kontra érvet velük kapcsolatban, esetleg hogy ön mit ajánlana ezeken kívül a fenti paraméterek ismeretében?
 
köszönettel,

g.
Távolról sincs vége, olvasson még

Régi prémium vagy új alacsony kategóriás

2015. október 24., 14:10 Módosítva: 2015-10-29 10:36:26
313
 

Üdv!


Autóvásárlásra adtam a fejem, a keret 650-700 ezer HUF lenne.
A cél hogy benzines legyen, 5 ajtós, mert néha lenne páromon kívül más utasom is, és a futás évente kb. 10.000 km lenne maximum. (fele városban, fele pályán)

Klíma mindenképpen kellene bele.

Ami formára is tetszik az a Ford Focus (I) és a Renault Clio (99-06).
Emellett gondolkodtam még Volvo S40-ben(99-03) és Audi A4-ben(95-01).

A kérdésem, hogy a szervizköltsége melyiknek hogy alakul körülbelül?
Tudom hogy az Audi és a Volvo teljesen más kategória, de mégsem tudok dönteni.

Mit érdemes fogyasztás és szervizköltség alapján választani?
(Más ötletet is nagyon szívesen fogadok)
 
Üdv: Ricsi

Kedves Ricsi!


A Focusoknál a kerékíveken, illetve az ajtó belső élénél kezdődő rozsdásodásra kell figyelni elsősorban, más bajuk nem nagyon szokott lenni. A Cliónál ez a probléma nem jellemző, egyszerű kis autó, olcsón fenntartható.


Ha a Volvo S40 és az Audi A4 közül kellene választanom, akkor az A4-et választanám egy egyszerű 1,8-as szívó benzines motorral. Szerintem jobban összerakott autó, mint a Volvo. Az ennyi idős, valaha prémiumnak számító autók fenntartási költségei már nem olyan durvák, és mivel ezek még nem voltak bonyolult autók, relatív könnyen finanszírozhatóak. A költségeket nem tudom fejből, ha ilyenre vagyok kíváncsi, akkor én is megnézem az alkatrész webáruházakban a kopó dolgok árait. Amiket elsősorban megnéznék, azok a vezérlés, kuplung, téli és nyári gumik, féktárcsa, fékbetét. Böngésszen ön is, és el tudja majd dönteni, hogy ezek a költségek beleférnek-e a költségvetésébe vagy sem. Az ennyi idős, valaha prémiumnak számító autók fenntartási költségei már nem olyan durvák, és egy átlagos jövedelemből is finanszírozhatóak.


-Becsületesnepper-

Megbízható japán 500 ezerig

2015. október 23., 07:58 Módosítva: 2015-10-25 10:32:08
159
 

Kedves Nepperűző!


Vásárlási tanácsot szeretnék kérni: napi munkába járáshoz keresek használt autót, ami fontos: legyen benne légzsák, klíma, elektromos ablak, meg esetleg elektromos, fűthető tükör. Japánok között nézelődök: Almera, Primera, 323, 626, Corolla, stb. Szimpatikus még a Rover 400-as is, végtére is japán technikára épül, és elég szép a belső tér.

Észak-Pestről Dél-Budára kell járnom minden nap, vagyis kb. napi 50 km-el kell számolni, így a fogyasztás sem lényegtelen. Dízel vagy benzin? Nekem nem idegen a dízel kerregése sem, szimpatikus, hogy alacsony fordulatról is megy. 500 ezernél többet nem nagyon szeretnék költeni rá, évjáratból '95-től érdekelne.

Milyen típust, s milyen motort tudna ajánlani?
 
Válaszát köszönöm!
Távolról sincs vége, olvasson még

Ceed, Jazz, i30 a kalapban

2015. október 21., 14:51 Módosítva: 2015-10-25 06:34:04
89
 

Kedves Nepperűző!


Az iránt érdeklődnék, hogy Ön szerint 3 fős családnak átlagos használatra évente 5-6 alkalommal kicsit hosszabb útra melyik a jobb választás: Kia Ceed, Honda Jazz vagy Hyundai i30?


Mennyire elég ezekhez az autókhoz az 1,4-es motor? A Kia és Hyundai plusz 26 lóereje erősebbnek érződik-e annyival? A ráfordítható keret olyan 1.8 millió körül lenne ebbe ha jól néztem 2007-2008-as évjáratok férnek bele.


 
Válaszát előre is köszönöm,
Péter
Távolról sincs vége, olvasson még

Öt kilométerek hideg motorral. Naponta többször

2015. október 20., 12:04 Módosítva: 2015-10-23 08:00:20
1107
 

Kedves Nepperűző!


Naponta négyszer vagy nyolcszor megyek ca. 5 km-es utakat városban, miközben 1-3 órát állok egy helyen. G Astrám ezt 12 l/100km-el teljesíti, nem is csodálom. Le akarom cserélni az Astrát, mert öreg, és minden baja van. Prius II. is felmerült.


Kérdésem:

  • A hideg motorral történő közlekedésből eredő nagy fogyasztást, nem kívánatos kopást, el tudom kerülni?
  • Le tudom csökkenteni a hideg városi fogyasztásomat 5 l/100km környékére?

Azt már kinyomoztam, hogy a diesel, vagy a gázos autó nem jó lépés. A Toyota hibriddel jól járnék? Havi átlag 1000 km-t megyek.

 
Köszönettel: László

Kedves László!


Sajnos ezzel a kérdéssel nem tudok mit kezdeni. Az apukámnak 1,3-as automata Swiftje van, ugyanígy használja, és tíz litert fogyaszt neki a Suzuki. Ha hosszút megy, akkor elég neki hat liter is.


Léteznek állófűtések benzines autókhoz is, ezzel elérheti azt, hogy a hűtővíz meleg legyen, és ne állandó szívatóval menjen a jármű. Ennek két variációja van, az egyiknél beprogramozza, hogy mikor akar indulni, és addigra felfűti a vizet, a másiknál egy távirányítóval indítja el a folyamatot. Van amelyik az utasteret is felfűti, és már meleg autóval indul útnak télen. Ezek a rendszerek sem levegővel mennek, hanem a tankban lévő üzemanyagot használják el, így többlet fogyasztást generálnak, de korántsem akkorát, mint a hideg motornál tapasztalható.  Ezzel eléri, hogy részben meleg legyen a motorja. Itt a hangsúly a részben melegen van.

Állófűtés felmetszve
Állófűtés felmetszve

Sokan azt hiszik, hogy ha a vízhőmérő középen áll, akkor már meleg a motor. Ez nagyon nem így van. Ekkor még a motorolaj nem meleg, és a blokköntvény sem. A motor az üzem meleg állapotát csak tíz-húsz, esetleg még több kilométer megtétele után éri el. Ez függ a külső hőmérséklettől, a motorolaj mennyiségétől, a vezetésünk tempójától, illetve az adott motor fajtájától, hogy mennyi veszteséghőt termel. A motor akkor meleg, ha a hűtővíz, a motorolaj  és a teljes motorblokk egyenletes hőmérsékleten van. Innentől szinte mindegy, hogy mit csinálunk a motorral, kinyomhatjuk a szemét, baja nem lesz, feltéve, hogy nem tartottuk be azt a marhaságot, hogy a gyári előírásnak megfelelően harminc ezrenként cseréltük az olajat.

A nyomaték öl, nem a fordulat
A nyomaték öl, nem a fordulat

Olvassák el Göbölyös Zsolt írásait a hideg üzemről és a hideg indításról, ha eddig nem tették volna, és kezdjék eszerint használni az autójukat. A célként kitűzött öt literes fogyasztást ebben az életben nem fogja elérni ezzel a fajta használattal, de egy Prius-szal azért közelíthet hozzá. A japán benzines motorokra jellemző, hogy nagyon gyorsan melegszenek, és már egész kis távok (1-2 kilométer) megtétele után meleg a vizük (nem a motor). A Prius-nál viszont pont az az eset van, hogy amint elveszi a gázt, azonnal leáll a motor, tehát nem melegszik. Ilyen üzemben még sosem használtam Prius-t, de a G Astrához képest szerintem literekkel jobban járna, és be tudna menni bőven a tíz literes fogyasztás alá. Az ideális autó az ön esetében egy elektromos autó lenne, de ezek még jellemzően nagyon drágák használtan is. A franciáknak volt régen teljesen elektromos  Peugeot 106-osa, ezekből elvétve felkerül a használtautós portálokra egy-egy másfél millió környékén. Ha esetleg belefut egy ilyenbe, célszerű az akkumulátorok állapotát ellenőriztetni.


-Becsületesnepper-

Gondtalan munkába járóst félmillióig

2015. október 18., 07:45 Módosítva: 2015-10-21 08:14:26
314
 

Tisztelt Becsületesnepper!


Autóvásárlás előtti dilemmába kerültem, persze ez nem hír, ha önnek intézek sorokat. Olyan autóra lenne szükségem, ami elsősorban baromi olcsón fenntartható, másodsorban bírja a jó magyar utakat, tehát a kátyús falvak közötti "képződményeket". A keret nagyjából félmillióban van rá meghatározva. Nem érdekel, hogy milyen logó díszeleg az elején, csak az év mindenen egyes napján legyen készen arra, hogy megtegyen 26 kilométert a munkahelyem és az otthonom között.

Eleinte úgy álltam a dologhoz, hogy nem kérdés, mit is kellene vennem; az én autóm a Suzuki Swift lesz. Ebből már viszonylag egyszerűen lehet találni légzsákos példányokat is 400-500 ezer forint között viszonylag szolid kilométeróra állással.

Viszont miután körülnéztem a kínálatban, újabb potenciális jelöltek kerültek képbe. Nevezetesen a Toyota Corolla, és a Mazda 323F ezredfordulós variánsai ütötték meg a szememet. Érdemes vajon jobban beleásni magam, és ezekből szemezgetni, hátha találok valami élhető megoldást, vagy csapjak le egy - viszonylag friss műszakis, légzsákos - Swiftre?

A Toyota és a Mazda esetleg jobban bírná a rosszabb utakat, talán alacsonyabb összegből lehetne a futóművüket javítani? Illetve fenntarthatóak lennének ugyanolyan összegből, mint egy 2000-2003-as évjáratú kicsi Suzuki?

És végül azt is szeretném még megkérdezni, hogy mire kell figyelni ezeknél az autóknál, milyen hibák lehetnek rajtuk?
Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel,
Dániel

Kedves Dániel!


A Suzukinál nem sok minden van, ami olcsóbban fenntartható, itt a rozsdásodásra kell elsősorban odafigyelni. A hűtő alatti kereszttartó szinte biztosan korrodált lesz valamilyen szinten, de a küszöbökön is előfordulhat némi rozsda. A békalámpás Corolla hasonlóan probléma mentes autó, csak egy kicsit igényesebb köntösben. Apukámnak is ilyen volt. Egyszer lehetőségem volt kibontani egy totálkáros autóból a szervó szivattyút, generátort, önindítót és hasonlókat, majd eltettem boldogan, hogy milyen jó lesz a fater autójába tartalékba, ha esetleg... Na ez volt kb. nyolc éve, azóta porosodnak a polcon, mert persze soha semmi nem romlott el a kocsin. A Mazdánál a rohadó hátsó kerékív olyan védjegy, mint Kozsónál a tincs, de amúgy jó autók.

A háromból a Suzuki fogyaszt a legkevesebbet, ehhez a legolcsóbb az alkatrész, ha netán kellene valami. Ennyiért már nagyon jól felszerelt, rozsdamentes, megkímélt példányokat lehet találni. A Corolla többet eszik valamivel és az alkatrészek is kicsit drágábbak, de el ez sem fog romlani, csak legyen benne víz és olaj. Ha csak egyedül használja, akkor Suzuki, ha néha többen is utaznának vele hosszabban, és néha kell a csomagtér, akkor Corolla.


-Becsületesnepper-

4-5 éves dízel családi kombit

2015. október 16., 15:32 Módosítva: 2015-10-20 16:35:54
213
 

Tisztelt Nepperűző!


38 éves családapa vagyok három gyerekkel: 9 és 6-6 évesek. Nos, egy olyan tágas családi kombira gondoltam, ami 3 millió forint körül megkapható, a kora 4-5 év. Városi, kisebb mértékben vidéki használatra.


Szóba jött:
- Renault Laguna III
- Opel Insignia
- Ford Mondeo


Mindhárom leginkább a kétezres dízelmotorral.


Úgy tudom, ezek az autók futásteljesítménye elérte azt a határt, amikor kezdenek előjönni a komolyabb problémák, kiadások. Gondolok itt a kettős tömegű lendkerékre, turbó hibákra, porlasztó csúcsokra, szelepekre stb. Illetve utána járva sok autónak, kiderül, hogy a legtöbbjük agyonhajtott céges autó, vagy bérautó volt (mindegyiket úgy hirdetik, hogy első tulajdonostól, ami végül is igaz is lehet). Szóval szempont a kényelem, a gazdag felszereltség, a külcsín, de félek a behitelezés utáni több százezres javításoktól. Így most tanácstalanná váltam. Ezért fordulok Önhöz, talán tud segíteni valamilyen hasznos tanáccsal.


Előre is köszönöm!
Üdv,
Zoltán

Kedves Zoltán!



A Ford Mondeo kint is tipikus cégautó, nagyon sok közöttük a licit oldalakról vett tekert órás darab, de persze lehet találni olyat, ami nem ilyen, csak sok utána járással. Amúgy jó autó, ebben már egy PSA HDI, nem a régi Delphi befecskendezős förtelem.


Ha dízelt vesz, akkor ezekkel a költségekkel számolni kell, ezt a békát le kell nyelni, vagy szívó benzinest kell venni. Kettőstömegű most már esetenként azokban is előfordulhat, de a többi problémától megszabadulhat. Ha dízelt vesz és jellemzően városban használja, akkor fokozottan lekormolódhat az EGR szelep, illetve a turbó változó geometriája, ezzel jár a városi harc. Mérlegelje, hogy melyik ujját akarja megharapni. Ebből a háromból én a Mondeót venném.


-Becsületesnepper-

Q7, X5, ML – 4x4-es SUV kell

2015. október 15., 10:39 Módosítva: 2015-10-18 07:46:50
236
 

Tisztelt Becsületesnepper!


Megváltozott életkörülményeimre tekintettel be kell szereznem egy SUV-t. Eddig felső-középkategóriás autóim voltak, csak szedánok. 2007-2010 közötti évjáratban gondolkodom, ahogy nézem ez az az évjárat, amit még hajlandó vagyok megfinanszírozni ebben a kategóriában.


Csak 4x4-es SUV-k érdekelnek, és mivel a franciák sajnos nem gyártanak ilyen kategóriát, a Volvohoz még nem vagyok elég öreg, japánt pedig nem akarok, szóval kérlek, ezeket ne is ajánlj. Kérdezem, hogy a címben jelölt három lehetőségem (Q7, X5, ML) közül melyiket javasolnád a leginkább?

Zsolt

Kedves Zsolt!


Egyiket sem. Ha nagyon muszáj választani, akkor egy X5-öst vagy egy ML-t vennék. Dehogy vennék, azt választanám inkább. A VW csoport háromliteres dízele a leginkább problémás ezek közül. Gondolom nem árulok el titkot, ha azt mondom, hogy drága lesz a fenntartásuk.


-Becsületesnepper-

Twingo helyére Swift, Golf, Colt, Baleno?

2015. október 10., 10:04 Módosítva: 2015-10-16 15:35:33
176

Kedves Nepperűző,


22 éves nő vagyok. Jelenleg egy 1997-es Twingóm van, amit szeretek, de nem egy erőmű. Munkába járok vele minden nap és lakott területen kívül is kell mennem 10km-t, az előzést viszont nagyon meg kell gondolni. Japán autókról jókat hallok: erő/fogyasztás.

Szeretnék valamivel erősebbre váltani. Vezettem 1.3 Swiftet, kevesebb mint 10 lóerővel több, de sokkal erősebbnek érződik, (talán elég is lenne). Néztem Golf 3 1.6 /75le/ benzint, 98 körüli Coltot 1.3 /75le/, Suzuki Balenót 1.3 /86le ha jól emlékszem/,1.3 Swiftet /67le/. Más is szóba jöhet, nem ragaszkodom ezekhez, de első sorban benzines legyen. Nem családi autót szeretnék, a keret 400.000 ft, nem új autót keresek, de ne is kelljen minden hónapban a fizetésem rákölteni. 

Leginkább a Baleno tetszik, de nem egy népautó. Esetleg véleménye mi lenne róla? Szeretném kérni a véleményét, számomra mi lenne a legideálisabb választás.


Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Kérdező!


A Baleno egy jó kis autó, egyedül a bölcsője a kritikus pont, ez az alkatrész sláger a bontókban, előjegyzés van rá. Swiftből ennyiért már válogatni lehet az 1.3-as klímások között. Nagyon megbízható, agyonüthetetlen technika, csak olaj és víz legyen benne. Az első kereszttartónál a hűtő alatt és a küszöbökön szokott elsősorban rozsdásodni. Ebből fogja a legnagyobb választékot találni.


A Colt egy kicsit igényesebb autó, mint a Swift, és műszakilag ugyanolyan megbízható. A felsorolásból kimaradt, de megemlíteném a bakancs Micrát, sokkal kulturáltabb autó, mint a Swift. Ezek után én lebeszélném a Golfról, egyszerű, megbízható autó, de a japánok sokkal kifinomultabbak.


-Becsületesnepper-

Fiatal használt kontra idős használt

2015. október 9., 15:27 Módosítva: 2015-10-15 10:40:58
133
 

Tisztelt Becsületesnepper!


Pár hónapon belül le szeretném cserélni a jelenlegi 8 éves Renault Thalia-mat. Indok: A gyerkőc mellett kényelmesebb egy kombi. Ami szempont: Kényelem, jó fogyasztás (nem vagyok egy sportos vezető, de a jelenlegi 75 LE kicsit kevés néha) és hosszútávú megbízhatóság.


Mindenféleképpen benzinest vennék. Keret: 3-3,5 millió. Opel Astra J-t néztem ki magamnak viszont az ilyen fiatal autókban egyre több az elektornika így a meghibásodási esély is. Esetleg ebben az árkategóriában érdemesebb egy régebbi magasabb kategóriát? Gondolkodtam Audi, BMW kombin, de ott az alkatrészek drágábbak. (gondolom)


Szóval fiatalabb közép kategória (2-3 év) vagy idősebb( 5-6 év) magasabb kategória?


Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!


Ha a fenntartási költségeket nézzük, mindenképpen az olcsóbb kategóriát javasolnám. A prémium kategóriás autókban még több elektronika van, mert több az extra bennük, és attól, hogy egy drága autóról beszélünk, az még ugyanúgy elromolhat. Könnyen előfordulhatnak olyan drágább meghibásodások, amiknek a kijavítása is prémium kategória lehet, de a normál karbantartás is drágább lesz. A J Astrával az a bajom, hogy nehéz, mint a sár, ebből adódóan, hacsak nem valami erősebb motorral veszi, akkor lomha is. Az Astra helyett vennék valami távol keletit, Hyundai-t, Kiát vagy Hondát, de ha az Opel tetszik, akkor hajrá.


-Becsületesnepper-

Nissan Maxima kontra Volvo S70

2015. október 6., 11:32 Módosítva: 2015-10-10 10:06:05
191
 

Kedves Nepperűző!


A következő kérdésben szeretnék tanácsot kérni esetleg érvet, ellenérvet. Eljött egy pillanat, ami minden autószerető férfi életében bekövetkezik, amikor elindul a bogár és mindenféle racionális döntéseket félretéve szeretne, akar egy olyan autót venni, amire mindig is vágyott. Volt 2005-ös 1.5 Almerám most pedig 97'-es Volvo S40 1.6 al járok. Mindkettővel elégedett voltam, vigyáztam rájuk és tudtam cserébe mit várhatok tőlük. Most szükségem van egy olyan autóra amiben fülig ér a szám, szívesebben költök rá mert örömet okoz és a legfontosabb,hogy megbízható,biztonságos legyen.


A stílusomhoz, szívemhez a tárgyban említett két típus áll a legközelebb. 97' körüli Volvo S70 2.4 5 hengeres szívó 170 lóerős manuális váltóval, vagy a piros sarokban Nissan Maxima 3.0 V6 automata. Nem vagyok milliomos, viszont nem munkába járáshoz kell, évi 10 ezer km-t teszek meg normális üzemi körülmények között, havi egy két autópályázással így nem a fogyasztás a mérvadó. Tudomásul veszem,hogy mindkettőre költeni kell, pláne ebben az évjáratban,kategóriában de szeretném tudni úgy 550~600 ezer forint vételárig mire számíthatok. Hogy melyik felé húz a szívem, szándékosan nem árulom el.

Válaszát megköszönve maradok tisztelettel:

Balázs

Kedves Balázs!


Az S70-es Volvo 2.4-es szívó benzinese nagyon tartós motor, és nem fogyaszt olyan sokat, mint azt az emberek elsőre gondolnák. A karosszéria még mindig szép tud lenni, de a belseje elég csúnyán öregszik. Az ajtókárpitokon 101%, hogy a műbőr borítás már levált, a bőrösök ülése szanaszét repedt, de a félbőrösök műbőrje is. A plüss belsők sokkal jobb állapotban maradtak, csak sajnos kevés van belőlük. Vályi Pistának is volt egy turbós benzinese, nekem V70-es dízeljeim voltak, mindketten nagyon szerettük a karakterüket.


A Nissan Maxima, mint az összes ilyen nagy japán limuzin alapvetően Amerikának készült, a dizájnjuk is olyan. Műszakilag egy finoman működő technika, és kifejezetten megbízható. Némi rozsdára lehet már számítani mindkét esetben, de nem törvényszerű. A hazai piacon alig van belőlük, ezért nem lehet nagyon válogatni. Én megnéznék mindkettőből több darabot, és azt venném, amelyikből jobb állapotút találnék.


-Becsületesnepper-

Japánt, de milyet?

2015. október 5., 13:02 Módosítva: 2015-10-09 15:28:40
133
 

Kedves Nepperűző!


Az idei évben autó vásárlás előtt állunk. Városi használatra, két gyerek mellé keresek autót. Nincsenek autószerelői ambícióim, fontos az egyszerű, és megbízható technika. Mindenképpen benzines, 1,4-1,6 motorban gondolkodom. Lehetőségeim 1,8 millió forintig terjednek.

Két lehetséges jelöltem van. Mazda 3, ami megbízhatónak mutatkozik olcsón, de kicsit szűkös, és mutat némi rozsdásodási hajlamot a hátsó kerékíveknél. Illetve Toyota Auris, ami belül nagyobb, és a kisebb motorok vezérműláncosak ha jól tudom. Kérdésem az lenne, ha azonos állapotot feltételezzünk, melyik lehet a biztosabb választás. Érdekelne esetleg más alternatíva is,más szemszögből.


Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel
Attila

Kedves Attila!


Ha azonos állapotot feltételezünk, akkor nekem a Mazda 3 szimpatikusabb. A Mazdáknak sajnos ez a rozsdásodási hajlam a legnagyobb bajuk, de nem csak a hátsó íveken, hanem az ajtók peremén is előfordulhat, csak egy kicsit később. Ennyi pénzért viszont már lehet találni rozsdamentes Mazda 3-ast, és egy alapos üreg és alvázvédelemmel meg lehet előzni a későbbi bajokat.



Az Auris-ra ez nem jellemző, úgyhogy emiatt nem kell aggódni, de szerintem a Mazda jobb autó. Ha más is szóba jöhet, akkor ajánlanám még a Kia Ceedet vagy a Hyundai i30-at is.


-Becsületesnepper-

Jó a Camry, vagy legyen Ford?

2015. október 4., 10:14 Módosítva: 2015-10-06 11:34:14
138
 

Tisztelt becsületnepper!


Egy 1.6-os, 2004-es Focust szeretnék lecserélni. Nézegettem Focusokat is, Mondeokat is, és elkeserítő a benzinesekből a választék (évi max. 15 ezret megyek, városban). Az utóbbi időben beleszerettem a Toyota Camrybe (2.5 benzines). Nem tudom ezektől mennyire kell félnem.


Népítéletben egy cikk szól a benzinesről, a többi csak hybridről szól. Kell e félnem az alkatrész utánpótlástól, ezek árától? Mennyivel lesz magasabb a fenntartás a Focus után? Az itthoni szerelők mennyire értenek hozzá? Igaz a városi 13-14l fogyasztás? Vagy inkább ne álmodozzak, és vegyek egy 2.0-ás Mondeot?(1.6 gyengének tűnik ekkora autóhoz) Kb. 3-3,5m-t szánnék az új autóra.


Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel, Tamás

Kedves Tamás!


Benzines Mondeóból valóban nincs nagy választék, de 2.5-ös Camryból még kisebb. Így elsőre nem találtam a hahu-n és a mobilén egyetlen darab 2.5-öst sem. Ha 3-3.5 millióról beszélünk, akkor azok 2.4-esek, már mind hybridek, és 2007-től gyártották őket, és a fogyasztásuk messze tíz liter alatt van.


A szervizeléstől nem kell tartani, vannak kifejezetten erre ráállt szerelők, de egyébként sem egy elromlós fajta. Jellemzően csak karbantartásról beszélünk, arra viszont nagyon oda kell figyelni, és az alkatrész ellátás is megoldható feladat. Ha mégis létezik 2.5-ös csak benzines Camry ebben az érték határban, akkor felvállalom hogy én tévedtem.


-Becsületesnepper-

P-s rendszámú autó vétele

2015. október 2., 10:43 Módosítva: 2015-10-05 13:03:33
120
 

Tisztelt Nepperűző,


Láttam egy P-s rendszámú hirdetett autót, azt írjak, az összes külföldi okmánya megvan a forgalomba helyezéshez.

Ez a gyakorlatban mit jelent, ha vennék egy ilyen autót a vevő leszereli a P-s rendszámot és addig nem tudok vele 'hazamenni' amíg nincs forgalomba helyezve ?


Válaszát Köszönöm!
Benjamin

Kedves Benjamin!


Amíg nincs magyar rendszáma, addig nem tudja használni az autót. Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy megnézi a portékát, kipróbálja, lefoglalózza, a kereskedő pedig forgalomba helyezi az autót. Amikor már van magyar rendszáma, akkor kifizeti a vételárból fennmaradó összeget a kereskedőnek, és ellovagol a naplementébe.


-Becsületesnepper-

Négytagú családnak első autót

2015. szeptember 30., 10:26 Módosítva: 2015-10-04 10:19:59
2
 

Tisztelt Becsületesnepper!


A négytagúra bővült családunknak most már szüksége van egy autóra. A gépkocsira 1,2 millió forint körüli összeget tudunk szánni, hitelt nem szeretnénk felvenni. Az autót városi közlekedésre és kb. kéthavonta hosszabb távú 300-500 km-es utakra használnánk. Eddig ebben a kategóriában csak francia autókat (C4, 307 SW) sikerült találnom, azokról mi a véleménye?
Ön mit ajánlana a részünkre?
 
Segítségét előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!


Nem tudom elképzelni, hogy az 1.2 millió forint alatti ársávban csak francia autók lennének. Gondolom tartozik hozzá valami évjárat korlátozás is, amit kitalált magának, mint például 2006-osnál ne legyen öregebb, de a levelében nem említette, azért vannak csak franciák a listáján. Na ezt kéne gyorsan elfelejteni. Leírom ezeregyedszer is, nem évjáratot, hanem állapotot veszünk. Mi van, ha 2004-es, de olyan patika, hogy a halottnak is feláll tőle? A C4 nem tartozik a kedvenceim közé. A néhány tízezret futott autók gazdáinak tetszik, de a vélhetően ön nagyobb futással venné.


A 307 SW már közelebb áll a szívemhez, de a népítéletben ez sem szerepel különösebben jól. számomra sokkal inkább a rendes autó benyomását kelti. Ismeretségi körben ilyen autó, néhány kisebb elektromos problémán kívül nagyobb gond nem volt vele, de én is használtam ilyet kb. tizenötezer kilométeren keresztül, különösebb izgalmat nem váltott ki belőlem, de egyáltalán nem volt rossz. A kettő közül én a Peugeot-t venném. Ha másról beszélünk, akkor vennék egy öregebb Corollát, az sem izgalmas, de legalább ritkán romlik el.


-Becsületesnepper-

Borult, de javított Jettát szabad?

2015. szeptember 26., 10:17 Módosítva: 2015-09-30 10:32:13
109
 

Tisztelt Becsületesnepper!


Adódott egy lehetőség. Az ismerősöm eladná az újonnan, szalonból vásárolt 2008-as VW Jettáját. A régi ismeretségre miatt nekem ideadná 1,5 millióért. Az illetőt már régóta ismerem, becsületes korrekt ember, ezért azt is tudom, hogy az autó egy baleset során felborult. Megdobta egy valamiféle "dudor" az úton, a levegőben átfordult és a tetejére esett. 7000 km volt ekkor benne, műszakilag semmi baja nem lett. A tulaj pénzt nem kímélve javíttatta meg, ez akkor 1,2 milliójába került. Most 85.000 km-el adná el mivel új autót vásárolt.


A kérdésem az, hogy merjem megvásárolni vagy sem? Használtam az autót, szépen megy, csendes, semmilyen zaj nem hallatszik menet közben, nagy sebességnél is stabil. Végig időben volt szervizelve, a legkisebb problémát is rögtön orvosolták. Vajon érdemes-e az autóvol történtek tudatában is belemenni?


A válaszát előre is köszönöm
Tisztelettel:
R

Kedves Kérdező!


Látni kellene, hogy mennyire volt a kocsi tetőn. Van különbség, hogy felborult, és egy picit meghuppant a tetőlemez, vagy a tető belevert a féltengelybe. Mindkettőt meg lehet javíttatni 1,2 millióból, csak a javítást elvégző műhely kérdése, hogy hol mennyibe kerül. Ha nem volt nagyon tetőn, akkor megveheti, ennyiért jó ajánlatnak tűnik.


-Becsületesnepper-