Járműértékelés Tudd meg, mennyit ér az autód!

Egy mindenes autót vagy két céleszközt?

2016. október 23., 08:49 Módosítva: 2016-10-26 17:51:03
40

Tisztelt Nepperűző!

Talán nem mindennapi kérdéssel fordulok Önhöz. Induló villanyszerelő vállalkozásomhoz keresek egy megbízható melós autót. Jelenleg egy 1.6-os, 3 ajtós Fiat Stilot hajtok, de ehhez a munkához nem ez a legmegfelelőbb jármű. Ha eladnám az kb. 5-600 ezer forint lenne. Nagyjából ennyit tudnék még hozzá tenni és az így összetett pénzből vehetnék egy nagyobb autót (pl.: Citroen Berlingo Multispace, vagy Ford Galaxy), amivel a munkába járást és család fuvarozását is megoldanám.

A kérdésem az lenne, hogy ennyi pénzért vegyek-e egy mindenest, vagy inkább nézzek 500 ezer forint körül valami ütni-vágni való autót és a Stilot tartsam meg? Az utóbbi lehetőséget figyelembe véve a kiszemelt munkaeszköz egy Skoda Fabia Praktik lenne.

Szóval legyen egy mindenes autóm, vagy maradjon meg a régi, amúgy teljesen üzemképes Stilo és mellé vegyek egy melós autót?

A felsorolt típusok közül, Ön melyiket ajánlaná? Esetleg más alternatíva?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel:

Sándor

Kedves Sándor!

Én vennék egy külön teherautót a munkához, mert az óhatatlanul nagyon koszos lesz, és a család ne üljön már a koszos autóba, meg amúgy is gyorsan lelakódna. A Fabia Praktik helyett inkább vennék valami olyat, mint a Berlingo, annak jóval nagyobb a csomagtere.

Fabia-praktik seitlich

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Megéri a takarékos dízel?

2016. október 22., 11:45 Módosítva: 2016-10-24 18:32:41
235

Üdvözlöm!

Olyanról érdeklődnék, hogy érdemes-e lecserélnem Golf V 1,6 8V gépkocsimat valami kisebb fogyasztású, mondjuk 1,3 Multijet Fiat Panda, Puntóra. Az ok, hogy ezen elgondolkodtam, kiköltöztünk a városból és minden nap kb. 30 km-t megyünk, ennek fele város. A Golf V fogyasztása elég durva, városban beveszi a 9-10 litert is, országúton 7-8 liter. Aki azt mondja, hogy a 8V 1,6 Golfja keveset eszik az nyilván hazudik. (Pedig kulturáltan van hajtva, és az autó nagyon rendben van). Fiatot ismerjük, rengeteg volt a családban. Nagy igények nincsenek, klíma azért legyen. Nem versenyautó kell, a cél a kis fogyasztás.

Köszönöm a választ!

Kedves Kérdező!

Az 1,3 Multijetről megoszlanak a vélemények, belekerült ebbe a válogatásba is. A feleségem már a második Fiat 500-asát hajtja ezzel a motorral, ezek közül az első volt a 2009 előtti problémásabb szériából, de semmi baja nem volt soha. A ismeretségi körben többet ismerek ebből az időszakból, némelyik kifejezetten mostohán tartott darab volt, de ott se volt semmi gond. A fogyasztása még nem ment 5,5 fölé, de ha nemcsak város van, akkor lemegy 5 liter alá is azonnal.

Volkswagen-Golf V mp53 pic 9521

Egyébiránt meg ha tetszik a Golf, akkor vegyen egy 105 lovas 1,9 PDTDI-t, vagy bármit ezzel vagy a 101 lovas motorral, és ezek sem esznek semmit. Az összeg határt nem írta, de én még elgondolkodnék egy Priuson is, az is elmegy 5 liter körül, és még csendes is.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Automata japánt a dugóba

2016. október 21., 13:57 Módosítva: 2016-10-23 08:50:21
193

Kedves István!

Még ugyan nem esedékes az autócsere, de már érik bennem a dolog. A pesti dugókban araszolva már többször is eszembe jutott, hogy mennyivel jobb lenne egy automata váltós autóban ülni.

Két kiszemelt modell van: a Toyota Avensis és a Honda Accord, mindkettőből legalább 2,0 benzines, 2008-2010 körüli típus. A Mazda 6-ot a karosszériaproblémák miatt inkább kizárnám.

Korábbi cikkeit böngészve szinte minden infót megtaláltam a fent említett típusokból, de az automata váltóra egyik sem tért ki. A kérdésem az lenne, hogy mennyire üzembiztosak? Illetve mire kell odafigyelni az éves kötelező szerviz alkalmával?

Ha tud ajánlani ebben a méretben megbízható automata-benzines modellt, nyitott vagyok mindenre.

Köszönettel, Gábor

Kedves Gábor

Az Accord nagy kedvencem, automata váltóval inkább a 2,4-es motorral venném. Avensisből csak a régebbi modellt próbáltam automatával, az újabbét nem ismerem. Mást nem ajánlanék, teljesen jók ezek. A szerviznél arra kell figyelni, hogy az automata váltóban legyen időben kicserélve az olaj. Mondanak olyat okos emberek, hogy life time olaj, de én olyat még nem láttam.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Céges autót élményfaktorral

2016. október 20., 10:49 Módosítva: 2016-10-23 07:17:56
97

Tisztelt Becsületesnepper!

A kérdés egyszerű. 2007 környéki Swift Sport vagy évjáratban hasonló Civic Type S 1,8 benzin. Igen, "céges autó" lesz. Évi 40 ezer kilométer, zömében budapesti használat, napi többszöri megállással, ki-be szállással, közepes nyúzással.

Kötelező és minden egyéb szerviz normális, de nem márkaszervizben lenne elvégezve rajta. Olcsó fenntarthatóság és - ilyen terhelés mellett - a megbízhatóság a legfőbb szempont. Presztízs kevésbé érdekes, hiszen csak kevesen tudjuk, hogy a Swift Sport egy nagyon jó autó...

...és igen, szeretném, ha az átlagos autóknál eggyel több élmény lenne benne...

Melyiket javasolja és miért?

Köszönöm válaszát,

KKV

Kedves Kérdező!

Mindkettőt javaslom, és azért, mert nagyon jók. A Swift Sport egy kicsit sportosabb, más jellegű autó, jobban hasonlít karakterében a régi GTI-khez, meg jóval kisebb is. Nagyon üzembiztos autó ez is, mint minden Suzuki, lehet ütni-verni, csak legyen benne olaj meg víz.

A két hátsó árából meg lehet vásárolni az elülsőt
A két hátsó árából meg lehet vásárolni az elülsőt

A Civic nem tud tönkremenni, vezérműláncos motor van benne a legjobb fajtából, a gyertyán féken, olajon és szűrőkön kívül nem kell rajta semmit cserélni. Nem megy rosszul, de egész más karakterű motor, nem egy Type R. Pont ma, a válasz megírásakor vittem egy 1,8-as Type S-t a horpadás javítóhoz, és akárhányszor beleülök egy ilyenbe, feltűnik, hogy mennyire jó a futóműve ennek az autónak. Nagyon érezni az utat benne, de mégsem kényelmetlen. A motor bármit kibír, a váltója pontos, jók az ülései. Nagy hely van benne, négy nagy termetű felnőtt elfér benne, és elég nagy a csomagtartója is, ha ez esetleg szempont.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Ingázós benzinest 700 ezerig

2016. október 18., 10:23 Módosítva: 2016-10-21 14:22:15
89

Tisztelt Nepperűző!

Munkába járós benzinest keresek 700.000 Ft-os kerettel. A követelmények: vigyen el, hozzon vissza, klíma, és a lehetőség szerint kedvező fogyasztás. Főútvonalon ingáznák vele napi 40km-t hátam mögött a két gyerekkel.

Első helyen nálam is a Corolla szerepel, esélyes a Swift Sedan is. Vannak olyan jelöltek is, amelyeket nem szokott ajánlani, de érdekelne a véleménye ezekről az autókról. Fiatok közül néztem a 2-es Puntókat, valamint az Albeákat.

Nézegettem az 1-es Focus-okat is, ebből a keretből lehet ezek közül jó állapotút kapni, vagy felejtsem el őket és inkább a japán vonal?

Előre is köszönöm!

K

Kedves Kérdező!

A Corollával teljesen egyetértek, a Swift Sedannal szintén. Az Albeát olcsó autónak szánták, az is lett, olyan is. Működik, jön, megy, kanyarodik, dudál, nagyon egyszerű, nem romlik el, de a jó autó az nem ilyen. A Punto II-es jó kis autó, nincs vele baj. A Focus-okkal csak az a baj, hogy rozsdásodnak, leginkább az ajtók belső peremein. Ha talál rozsda menteset, azt is megveheti, de ebből a felsorolásból egyértelműen a Corolla a legjobb.

albea12 002

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Családi autót '92 előttről

2016. október 17., 10:28 Módosítva: 2016-10-19 17:43:02
137

Sziasztok!

Második autónak, városi, rövid utakra keresek a családnak használt autót. Presztízs kevésbé számít, inkább a praktikum: elférjen benne 2-3 gyerek meg a sofőr, és legyen megbízható (ne kelljen sokat szerelni) és/vagy igénytelen (ha szerelni kell, legyen egyszerű).

A csavar a történetben: szeretném, hogy 92-ben vagy nem sokkal előtte (mondjuk 85-ig bezárólag) gyártott modell legyen. (Ez gondolom pl a dízeleket mindet kilövi.)

A Corollák gondolom már akkor is megbízhatók voltak, és abból sok is kapható jó áron, de kimondható ez általában is a japánokról? És mi a helyzet a németekkel, vagy a franciákkal? Szóba sem jöhetnek a megbízhatóság (hiánya) miatt, vagy van egy két modell amit érdemes megnézni? Volkswagenek és Audi vannak jó áron online piactereken ebből a korból, meg persze rakás francia.

Illetve ellenkezőleg, van ebből az időszakból olyan (japán vagy más) amit kerülni kell, mint a bűnt? Akár mert nem megbízható, akár mert van valami híres biztonsági hibája (nem mai 5*-os törésteszt-eredmény várnék el persze, de ne is legyen arról híres, hogy nem fog a fék, vagy akad a kormány vagy hasonlók.)

A forrás lehet bárhol nyugat Európában, tehát nem csak a Magyarországon elérhető/elterjedt kocsikból válogatnék.

Előre is köszönöm, ha tudtok segíteni, ötletekkel szolgálni!

Üdvözlettel,

Márton

Kedves Márton!

A japánok ekkor kezdtek igazán jó autókat csinálni, de a korrózióvédelem még nem volt az erősségük. Emiatt elég sok az enyészeté lett, de még lehet találni a jó bőrben megmaradt példányokat. A Corollák már ekkor is iszonyatosan jók voltak, különösen az akkori kínálat tükrében. Egy ilyen valóságos csoda volt az akkori olasz francia autókhoz képest, hihetetlen volt az a váltási érzet, illetve, ahogy azok a kapcsolók klattyantak.

1990-toyota-corolla-4

A francia és olasz autógyártás ebben az időszakban alapozta alapozta meg a rossz hírét, ezeket hanyagolnám, hacsak nem talál egy nem szétrohadt Uno Turbo i.e-t vagy Renault 5 GT-t. Én egyértelműen valami japánt néznék ebből a korból.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

BKK helyett valami kisautót

2016. október 16., 08:53 Módosítva: 2016-10-17 18:00:10
153

Tisztelt Becsületesnepper!

Mint az összes friss jogosítványos fiatal, én is első autó után szeretnék nézni - viszont sokukkal ellentétben nem hobbiból, hanem muszájból. Ezért is inkább a megbízhatóság és alacsony fogyasztás, mintsem a kinézet vagy vezetési élmény számít (bár az én árkategóriámban valószínűleg amúgy sem mérvadó).

Budakalászról Fótra kell eljutnom minden nap (kb. 15 km-es táv), azonban ez tömegközlekedéssel finoman szólva is körülményes (1,5-2 óra, naponta kétszer), autóval viszont az M0-son, valamint országúton kb. 15-20, a körforgalom előtt araszolva is max. 35-40 perc. A városba viszont szinte kizárólag tömegközlekedéssel járok a diákbérlet és a gyors közlekedés miatt, tehát inkább autóútra, autópályára való alacsony fogyasztású és fenntartási költségű autót keresek; maximum 600, de inkább 500 ezer forintért.

A kiszemeltek között szerepel a VW Lupo (a dízelekről, főleg a 3L-ről elég rossz véleményeket hallottam, a benzines 1.4-ről viszont jókat), a dízel Polo, valamint a Smart ForTwo (itt a dízelről hallottam hogy megbízhatóbb, tartósabb).

Mivel elég laikus vagyok az autókkal kapcsolatban, nem tudom, hogy a felsorolt autók mennyire jók erre a célra, kizárólag a fogyasztás és használt autók árai alapján választottam őket ki (valamint azért, mert a formaviláguk még vállalható ennyi idősen is, de mint mondtam, ez nem lényeges). Ezek közül, vagy akár újak ajánlásával, melyik lenne a legmegfelelőbb?

Előre is köszönettel,

Rudolf

Kedves Rudolf!

Lupo 3L nekem is volt, annak az a legnagyobb baja, hogy érteni kellene hozzá, de az átlagos autószerelőnek, sőt még a márkaszervizeknek is fingja sincs a típusról, elkezdi fogalmatlanul csavargatni, hogy "ez is csak egy autó", aztán addig csinálják, amíg teljesen tönkre nem megy. Ilyenkor a kétségbe esett tulaj előbb-utóbb elkerül egy olyan helyre, ahol tényleg értenek hozzá, de addigra már minden szétment benne, és persze, hogy sokba kerül a javítás. A típusról itt írtam hosszabban. Szerintem 600 ezerért nem fog jót kapni, csak olyat, amivel azonnal foglalkozni kell. Ha Lupóban gondolkodik, akkor az 1.4-es TDI-t vegye, igaz, hogy csak három hengeres, de menet közben már nem olyan csúnya a hangja.

IMG 3821

Ha nincs Lupo, akkor nézzen meg egy Polót. Ha egyikből sem talál jót, akkor egy 1.9-es SDI is jó lehet, de jobb egy TDI, mondjuk Golf III, Seat Ibiza. A Smartról itt olvasgathat, aztán döntse el, hogy mennyire jó. Szerintem egy budi, de nem esik bele az eső. Formavilágában ezektől elmarad, egy másik kor szülötte, de az egyik legmegbízhatóbb, a Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 dízel. Körülbelül annyira tud elromlani, mint egy acél golyó. Az egyik pajtásom vett tőlem egyet tízen éve, azóta is egy közös barátunknál van, probléma mentesen.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Octavia után valamit TSI-vel?

2016. október 14., 11:21 Módosítva: 2016-10-18 12:09:28
244

Tisztelt Becsületesnepper!

Eljutott a családi autónk arra a pontra, hogy sok kis bosszantó hiba jön elő egy-egy nagyobb etap után. Az autó 14 éve van meg, becsülettel szolgál(t), nem hagyott ott sehol, de 251000 km után folyamatosan jönnek elő a kisebb-nagyobb hibák.

Munkámból adódóan tudom, hogy ez a szívó benzines, ha karban van tartva becsülettel (és mindent meg is kapott eddig is), sokáig fog még eljárni, viszont a munkám miatt egyre többet és nagyobb távokat kell autópályán és országúton járnom, néha néha hiányzik egy kis lóerő plussz.

Napok óta böngészem és olvasom az ítéleteket a TSI motorokról, félek tőlük. Kicsit régimódinak tartom magamat és inkább a szívós benzinesek világához húz a szívem.

Az Octávia méreteit figyelembe véve (194 cm magas vagyok), került a képbe a Mazda 6 2008-2010) 1.8 és 2.0 valamint a Toyota Avensis (2008-)1.8 . Esetleg valamelyik családi egyterű, szívó benzinessel, ha még létezik.

3,5 milliót szánunk a kocsira, ebben az értékeben sajnos kombi nem található. Ön szerint melyik típusra érdemes fókuszálni? Mennyire megbízhatók ezek a típusok?

Hozzászoktam ahhoz, hogy a kötelező és szükséges karbantartásokat elvégeztetem, akkor nem fog váratlanul lerohadni, szerelőt pedig évente csak egyszer kell felkeresni.

Válaszait előre is köszönöm.

Üdvözlettel

József

Kedves József!

A TSI-től nem véletlenül tart, A karakterük nagyon jó, tényleg jó velük menni, de ha elromlanak, akkor szívás, illetve 100 ezer kilométernél nagy eséllyel kell a szívócsatornát takarítani ( ez egyébként igaz majdnem minden közvetlen befecskendezésű motorra is), illetve a vezérlés sem olcsó hozzájuk. Én is szívó benzinest vennék, ha nekem kellene. A Mazda és a Toyota is jó, én még ide venném az Accordot is. Ezek még relatív fiatal autók, de azonnal csináltatnék mindegyikre egy alvázvédelmet, hogy később ne rohadjanak el.

02

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Maradjon a Passat vagy jöjjön az Insignia?

2016. október 13., 10:52 Módosítva: 2016-10-17 06:17:52
176

Tisztelt Becsületesnepper!

Szeretném kikérni a véleményét egy esetleges autócserét illetően. Adott egy 2004-es 1.9Pdt Tdi Passat, mely új kora óta van a családnál, 4 éve pedig csak én hajtom. Végig vigyázva volt rá és mindent cseréltünk rajta, amit kellett. Kapott pl. új turbót, kéttömegűt, kupplungot, hűtőt, plussz a szokásos dolgok. Most van benne 285.000km viszont lassan hozzá kell nyúlni: a fűtóműhöz, egy PD elem cserés lesz, váltóra is rá kell majd nézni, mert 5-6.-ban halkan búg, szélvédőcsere, első lámpák cseréje, bal első sárvédő lakatolása...

Van a családban egy 2012-es, dízel, 130e km-t futott 160 le-s automata Insignia, végig Opelnél szervizelt (igaz olajcserélve sajnos csak 30e km-enként volt eddig), ami eladósorba fog kerülni idén.

Az volna a kérdés, hogy mik a tapasztalatai a dízel Insigniákkal, érdemes-e megvenni, mert amúgy nagyon tetszik, vagy költsek továbbra is inkább a Passatra?

Évente olyan 15-20e km-t autózom, melynek nagy része Budapest, a többi autópálya.

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel:

S. Gábor

Kedves Gábor!

Az Insigniát egyáltalán nem ismerem, egyszer ültem benne, akkor is bekötött szemmel. Én a régi autókat jobban szeretem, de ha érdekli az Insignia, itt olvasgasson. A 6.9-es átlag nem acélos, sokan hánynak tőle, másoknak nincs vele nagyobb baja.

IMG 8937

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Bikáról pónira?

2016. október 11., 11:07 Módosítva: 2016-10-13 17:56:50
394

Kedves Nepperűző,

Jelenleg egy BMW E39 528IA-t hajtok (utóbbi időkben csak hajtanék), és a bizalmam megingott az autóban. Gondolkodtam, hogy egy jobb műszaki állapotú és hasonló felszereltségű E39 528IA-ra váltok, de a környezetemben lévők erről lebeszéltek.

Gondolkodtam, hogy maradok az 5-ös szériánál. A hazai E28 és E34 kínálat után ezt az álmot feladtam. Audikra és Volkswagenekre öt percnél többet nem áldoztam HAHU-n. W140 S500-on gondolkodtam a legtöbbet de a kupénak az ára az egekben van, és annak garázs kell, nem a napi használat.

Továbbra is egy érdekes autót szeretnék. Mit ajánlana a következő 3 árkategóriában: 1) 500.000 Ft; 2) 1.000.000; 3) 1.500.000.

Nyitott vagyok bármilyen autóra. Egyedüli megkötés, hogy húsz liternél többet ne egyen, és 2000-es évjáratnál fiatalabb ne legyen.

Üdv,

Milán

Kedves Milán!

Az érdekes autó egy nehezen megfogható és elég szubjektív fogalom, mert mindenkinek más az érdekes, én például a kis méregzsákokra gerjedek, az ön által felsorolt autók egyike sem fog meg. W 140-est nem vennék, Vályi Pista Rulettkerék-projektje is megmutatta, hogy egy Bálnára gyakorlatilag bármennyi pénz rákölthető, hogy jó legyen, köszönhetően az elmúlt években elmaradt karbantartásoknak. Az 500 ezer forintos kategóriában egy jó bringát ajánlanék, mert annak tükrében, hogy eddig milyen autói voltak, az olcsó kategóriában semmit nem fog találni. Én ennyiért a 80-as, 90-es évekből származó valamilyen kis GTI jellegű autót vennék, de az én vagyok.

bmw-5-series-e34

Az E34 szerintem egy jó ötlet, de abból csak 25-öst vennék, és 1-1,5 millió környékén már lehet jó E34-est venni, de ezekből kevés van a hahun. Ha normálisat akar venni, akkor nagyobb eséllyel találna a márka kluboknál, mert ezek sok esetben ott cserélnek gazdát, a hagyományos hirdetési felületekre el sem jutnak.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Kicsi nőnek kicsi autót

2016. október 10., 13:51 Módosítva: 2016-10-13 10:54:44
157

Tisztelt Nepper!

Barátnőmnek keresünk egy kicsi, olcsó és könnyen fenntartható leginkább városi autót.

- évi ~8000 kilométer futás

- 500-600 ezer forint, plusz amit javíttatni kell rajta

- klíma

- évi 2-3x Budapest-Sopron távolságot le lehessen vele küzdeni

- benzines

Ajánlottként nekem a Micra ugrott be, de azon kívül hogy manuális váltós legyen, nem tudom mire érdemes figyelni (pl. ezres vagy egyhármas stb). A Twingo ami még képben van, de formára kevésbé esztétikus (ezen a szinten mondjuk mindegy).

Kérdésem: Mit ajánl és mire kell figyelni?

Köszönettel:

Kolos

Kedves Kolos!

A Nissan Micra ebben az árkategóriában a legjobb minőségű autó. Nem szokott elromlani, jól van összerakva, és vezetni is jó. A rozsdára kell leginkább odafigyelni, illetve a vezérműlánc ne csörögjön. A motor minél nagyobb, annál jobb. Az ezressel is lehet közlekedni, ez van a legnagyobb mennyiségben, de az 1,3-as fürgébb lényegesen, illetve létezik a széria végén egy 1,4-es motor, de ezek már elég ritkák.

2338142 b89711efb94b6bb51206e78810a5a2a8 o

A Twingo sem olyan rossz, de én inkább vennék egy 1,3-as Suzukit, abból turkálni lehet a klímás jól felszereltek között ennyi pénzért.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Hegyjárós kisautót Budapestre

2016. október 9., 08:38 Módosítva: 2016-10-13 11:29:52
66

Kedves Nepperűző,

Városi kisautót keresek, amelyet Budapest területén belül munkába járásra (napi kétszer 30 kilométer), valamint hétvégéken hegyi kirándulásra és hazautazásra használnánk (hétvégente kb. 280 kilométer).

Gyakran járunk magyarországi magaslati területekre kirándulni, két személlyel, emiatt fontos számomra, hogy emelkedőn felfelé ne csak kettesben tudjunk felmenni.

Az autó a második kerületben, csillaggarázsban parkolna, így fontos, hogy ne legyen érzékeny a típus a korrózióra, és ne is az autótolvajok kedvencét vegyem meg.

A megcélzott költségkeret mindennel együtt 1.000.000 Forint. Szeretnék manuális klímát, és elektromos ablakot.

Eddig csak nagyméretű és benzines (Laguna, Toledo) autóim voltak, de egy volt munkáltatómnál évekig használtunk kulcsos autóként több Ford Fiesta 1.4 TDCI 2005-ös évjáratú autót. Akkoriban engem meggyőzött a menetteljesítménye, az úttartása, és a karbantartási költsége is. Nem tudom, hogy az azóta eltelt néhány évben mennyire szépen tudott öregedni a típus, de szívesen választanám ezt magunknak.

Az éves futásteljesítmény körülbelül 30.000 Kilométerre tehető, a kisebb karbantartások elvégzése nem jelent problémát, magam is automotive területen dolgozom mérnökként.

Üdvözlettel:

Attila

Kedves Attila!

A kis Fiestát én is nagyon szeretem, illetve ezzel a motorral szerelt 206-os Peugeot-t én is használtam, ez egy jó kombináció. A Fiesták nem öregszenek csúnyán, nálam megfordult mostanában több tíz év körüli példány, és elég meggyőzőek voltak. Ha benzines mellett dönt, akkor inkább az 1.4-est vegye, de néha előfordul belőle 1.6-os is, az még fürgébb lenne.

ford-fiesta-2005-4

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Dögös olaszt az asszonynak

2016. október 8., 14:40 Módosítva: 2016-10-12 06:25:18
355

Kedves István!

Párom jelenlegi dízel 1,8 TDCI Focusát szeretnénk valami érzelemdúsabb, dögösebb, csajosabb verdára cserélni (ez a Focus nem nőtt a szívéhez...), és ami a lényeg, benzinest szeretnénk, évi kb. tízezer kilométerre. Nagyon bejön neki a Giulietta, de nem vetné meg a Golfot, A3-ast, esetleg Leont sem. Első számú kiemelt most egy Giulietta 1,75 235 LE, amit én is támogatnék... Csakhogy nem ismerem ezt a típust, ill. a motort, mire kell vigyázni, mik lehetnek a típushibák, milyen gyártási évtől/évig nézegessek, stb. (fogyasztás most irreleváns). A VW csoport fent említett változataiból a minimum az 1,4 TSI 160 LE, bár erről sok rosszat hallottam, ill. vannak még az 1,8 TSI 160 LE (erről sok jót hallottam), ill. 2,0 TSI, amelyből 200, ill. 211 LE verziókat nézegettem. Ezek közül melyiket válasszuk? A keret max. 4 millió. Köszönöm a segítséget.
Üdv. Előd

Kedves Előd!

Nemrég beszélgettem egy VW csoporthoz tartozó fejlesztőmérnökkel, és mondtam neki, hogy elég szarul állnak benzines motorokkal, a 3,6-os szívó motoron kívül nincs rendes benzines motor a VW palettáján. Nevetett ő is, és azt mondta, jól látom, tényleg nincs, és a 3,6-ost is kivonják, csak a turbósak maradnak. A lényeg, hogy én nem vennék semmilyen VW csoportos benzinest, egyedül a 2,0 TFSI-ről nem hallani annyi rosszat, mint a többiről.

06-alfa-romeo-giulietta-live

A Giulietta nekem is nagyon tetszik, szerintem magasan a legjobb forma ebből a válogatásból, és ez az egyetlen, ami dögösnek mondható, a többire nem használnám ezt a jelzőt. Ráadásul a Fiat csoport 1,4-es kis turbósaira nem jellemző a kokszosodás, mert szívócső befecskendezésűek, és nem is hallani felőlük rosszat. Az 1,75-ös motort nem ismerem, még sose mentem olyannal. Nem hittem volna, hogy eljön a pillanat, amikor Alfát fogok ajánlani, de ebből a felsorolásból a Giuliettát venném, de szerintem már az 1,4-es motorral is arrébb lehet állni, és abból legalább van valami választék is.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagy autót sok gyereknek, sok csomagnak

2016. október 2., 07:33 Módosítva: 2016-10-09 07:30:58
103

Tisztelt Becsületesnepper!

4 gyerekünk van, és még lehet, hogy több is lesz! :-) Első kocsinkat vásároljuk, feleségemnek és nekem is friss jogsink van. A kocsi a gyerekek hurcolására, feleségem házi orvosi praxisában betegekhez kijárásra, nagy nyaralásokhoz kell (biciklik cipelése).

Felmerült a kisbusz vásárlása, de most úgy tűnik, hogy a VW Caddy Maxi Life és a Toyota Previa is jó alternatívának látszik és méretre is elég lehet (tetőbox-szal és vonóhorgos kerékpárszállítóval kiegészítve). A kérdésem az, hogy a rendelkezésünkre álló 2 millió Ft-ból melyiket válasszuk?

A Caddy-ből kevesebbet futottat és kb. 3-4 évvel fiatalabbat kapunk (tudom, állapotra vásárlunk, de azért megemlítettem), a csomagterve is egy kicsit nagyobb, viszont a Previa, ha kell 8 személyessé is alakítható (hátsó sorba 3 személyes pad beépítésével). Motorikusan mindkettőt jónak mondják a Caddy-nél nem félnék dízelt venni (1.9 PDTDI), és gondolom a Previa motorjai is jók lehetnek? A Previa személykocsi, viszont a Caddy sem annyira rossz, mint más kishaszongépjárműből átalakított autó.

Köszönöm válaszát!

Attila

Kedves Attila!

Mindkét típus jó, a Toyotával csak annyi a baj, hogy lehetnek olyan meghibásodások, amiknek a javítása a drágább új, illetve a drágább és ritkább bontott alkatrészek miatt zsebbe nyúlósak lehetnek. Ezzel szemben az 1.9 PDTDI-hez minden van relatív olcsón, nagy választékban. Én elsősorban a Caddy-t venném, annyira ezt venném, hogy pont én is ilyet keresek jelenleg magamnak.

Volkswagen Caddy Maxi Life (3)

Az önök helyében egy távirányítós állófűtést beszereltetnék a kocsiba, így indulás előtt a rendelőben ülve fel lehetne melegíteni a hűtővizet, mert a háziorvosi felhasználással a motor szinte mindig hideg lesz, ami nem tesz jót neki. Azt nézzék meg, hogy a megvásárolandó autóban BXE motorkód van-e, mert akkor azonnal foglalkozni kell vele, nehogy úgy járjanak, mint a mi Göbölyös dokink. Pusztán ettől még nem kell elállni a vételtől, ha egyébként jó az autó, de bele kell kalkulálni a vételbe.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Hajtsam szét vagy menjen a Tico?

2016. szeptember 27., 10:52 Módosítva: 2016-10-03 06:28:12
283

Tisztelt Becsületesnepper.


2017 júniusában lesz két éve, hogy megvásároltam a bulikamionomat, egy 1997-es Daewoo Tico-t. Az autó teljes mértékben kiszolgált, sőt, azon túl is teljesített. Egyszer sem hagyott cserben, motorikusan tökéletes és amikor azt írom, pöcc-röff, akkor azt úgy is értem. De sajnos az idő nem kíméli a kisautót és minden felől eszi a rozsda és már a festésen is átrágta magát néhány helyen. Sajnos a lakatolásra nem tudok annyi pénzt rászánni amennyit kellene, főleg, hogy nevetséges 165,000 Ft-ért vásároltam a gépet. Fékcsőcsere után át is megy a következő műszakiján, de az azutánin már nem hiszem.

Abban szeretném a tanácsát kérni, hogy hajtsam amíg szét nem esik alattam szerencsétlen, vagy műszaki után próbáljam meg eladni többért, mint amit a bontóban adnának majd érte és vásároljak egy kevésbé rozsdásodó autót?

Elnézést a sok rizsáért, csak tényleg tanácstalan vagyok, a szívemhez nőtt a kis járgány, de ha minden jól megy, pár év múlva megváltoznak az autóhoz fűzött igényeim és nagyobbra, biztonságosabbra lenne szükségem.

Üdvözlettel.

Balázs

Kedves Balázs!

Ezeknek az autóknak az a sorsa, hogy addig járnak velük, amíg lehet rá műszakit tenni, utána mennek a szemétbe. Egy Daewoo Tico sosem volt értékes, és most sem szabad komoly anyagi áldozatot hozni a mozgásban tartása érdekében, egy lakatolás fényezés meg nettó pénzkidobás lenne. Ha kis ráfordítással megugorja a vizsgát, akkor levizsgáztatnám, és sok vizsgával eladnám, akkor még lát érte valami normális összeget, mert ezeket az olcsó közlekedő edényeket mindig megveszik pillanatok alatt.

tico800sx 01

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Ősrégi Passat helyére valami újabb nagyot

2016. szeptember 26., 16:37 Módosítva: 2016-09-28 12:01:44
123

Tisztelt Becsületesnepper!

Jogosítványom megszerzése óta, immár 8 éve hajtom a család régi, elnyűhetetlen 91-es B3 Passat-ját (1.6TD 80 paci), pár éve már üzembentartóként. Nem hagyott ott egyszer sem, tizenéve nálunk van, történelme van, ebben nőttem fel, sosem lesz eladva.

Viszont most Budapest erősen dombos részére költöztünk, sokat megyünk pályán is 300 km-es etapokat, klíma nincs, a kényelmes tempó 115, szeretnénk olyan autót, ami komfortosabban kiszolgál. Plusz a dombon szeret melegedni az Öreglány, nem tolerálja túl jól a magas fordulaton kaptatást. Úgy döntöttük, nyugdíjba küldjük, haza a sík vidékre, ahol kényelmesen bele tudunk még tenni 5-10 évet.

Nem vagyok autócserélős típus, a következő 5-10 évre keresünk olyan autót, amelyikkel a nagy távolságok leküzdése sok cuccal nem akadály, 300 km múlva is fitten szállok ki belőle, egy kamion előzésére nem kell lendülettel készülni, és a hamarosan érkező gyerek cuccai mellett is marad hely. Így jutottunk el a kis egyterűekhez.

Csak szívó benzin jöhet szóba, inkább a benzinkúton hagynék pénzt, mint a szerelőnél. A szükséges felszereltségnek a sarokpontjai: legyen tempomat és digit klíma, váltó legyen manuális, az ülés pedig szövet

Három típusra sikerült szűkíteni, a keret 1 - 1,5 millió JMF + a ráadás.

- Ford Focus C-Max 1.8 Ghia (vagy Trend, ha megvannak az extrák)

- Renault Scenic II 2.0 (van 1 tulajos eladó az ismeretségi körben)

- Toyota Corolla Verso 1.8

Ön szerint melyik típusra érdemes fókuszálni? Mennyire megbízhatók ezek a típusok? Hozzászoktam, hogyha a kötelező és szükséges karbantartásokat megteszem, akkor a világból kivisz az autóm, nem fog váratlanul lerohadni, szerelőt pedig évente csak egyszer kell felkeresni.

Köszönöm válaszát

Zoltán

Kedves Zoltán!

A felsorolt három típus közül a Ford Focus C-Max-ban és a Toyota Corolla Versóban bíznék meg leginkább. A Renault Scenic II-esre nem tenném le a nagy esküt 5-10 év távlatában, én abban látom a legnagyobb kockázatot.

fs

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Családi kombit 3,5 millióig

2016. szeptember 25., 10:36 Módosítva: 2016-09-26 18:03:32
217

Tisztelt Becsületesnepper!

Családi egyterűnket (Mazda MPV 2003) szeretnénk lecserélni egy fiatalabb, megbízhatóbb kombira. Amik eddig a látóterembe kerültek, az a Skoda Octavia, SuperB, Toyota Avensis és a Honda Accord.

Ami az éves futásteljesítményt illeti, kb. 15.000 km, amit járunk, napi 50 kilométer, nem pályán. Eddig dízel autókat hajtottunk, de most benzineseket kezdtem el nézni. A dízelekkel eddig nem volt szerencsém (Renault 2.0 dCi és MPV 2.0 CDH), bár a D-4D nem tűnik rossznak. A Skoda tetszik nagyon, de a TSI motorok nekem nem tűnnek kiforrottnak.

Tehát a keret 3.500.000 HUF, max 6-8 éves. Kombi legyen és megbízható. Mit ajánl?

Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Attila

Kedves Attila!

A Skoda jó, de én inkább az öregebb 1,6-os szívó benzineset venném, de ez a motor csak az Octaviában volt, a SuperB-ben nem. Sajnos 2010 után már nem gyártották őket. A Honda Accord és az Avensis jó irány, és azokban van nagyobb motor is, ami azért nem hátrány egy ekkora autónál. Én is most voltam nyaralni egy kétliteres Accorddal, nyolc litert evett 140-150-es tempónál. Az Accord és az Avensis jobb autók, mint a Skoda, de azzal sem lő mellé, viszont az jóval olcsóbb.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Hosszú ingázásokra benzinest

2016. szeptember 24., 08:29 Módosítva: 2016-09-27 17:50:15
268

Tisztelt Becsületesnepper!

Napi 2x80 kilométer autópályás ingázásra keresek autót, maximum 1 millió forintig. Tudom hogy erre egy dízel autó lenne a legmegfelelőbb, de őszintén szólva már nem bízom bennük. Volt Mazda 323, és egyes Focus is, mindkettő dízel és hiába tudtam eljárni velük 5,5 literes fogyasztással, folyamatosan jöttek elő az adagolóproblémák, turbógondok, vezérlésproblémák stb, a hozzá tartozó hatjegyű végösszegekkel. Az év végi költségvetésnél pedig mindig az jött ki, hogy egy benzines autóval jobban jártam volna.

Tehát olyan benzines autót keresek, ami bírja ezt a felhasználási módot, és a család is elfér benne, gyereküléssel/csomaggal ÉS mindezt alacsony autópályás fogyasztással és maximális megbízhatósággal hozza.

Főleg japánok felé hajlok, 2003 környéki 1.6-os Corollákat, illetve Civicet néztem eddig, de igazából bármi jó ami teljesíti a fenti kritériumokat.

Köszönettel:

Gábor

Kedves Gábor!

Az alacsony fogyasztás gázpedál állás függő, különösen egy benzinesnél. A kérdésében le is írta a választ, én is ezeket venném, illetve kiegészíteném még a 2003-ig gyártott Avensis-szel. Dízelből meg 1.9 TDI-t kell venni, az nem áll meg.

Akkoriban egy felnagyított Corollának tűnt a Liftback
Akkoriban egy felnagyított Corollának tűnt a Liftback

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Összeadnánk a Hyundai-t és a Fiatot. Mi legyen belőlük?

2016. szeptember 23., 10:39 Módosítva: 2016-09-26 18:03:31
93

Tisztelt Nepperűző!


Tapasztalatára lenne szükségem, van egy 2005 Hyundai Cuope-m, imádom, szeretem, az ég egy adta világon semmi baja. A barátnőmmel összeköltözünk, és neki 2000 évjáratú Fiat Bravoja van. Azon gondolkodunk, hogy egy autónk lenne kb. 3-3,5 millió forintig. A kiszemeltek:

Mazda CX-7

Wolksvagen Scirocco

Hyundai Elantra vagy I40

Wolksvagen Passat CC - mondjuk az kicsit drágább

S60 Volvo

Toyota Rav 4


Várom válaszát és köszönöm a kedves segítségét.

Nagy rajongója, Ádám

Kedves Ádám!

A Mazda CX 7-est nem ismerem közelebbről, egy ismerősömnek volt, ő nagyon szerette. A Sciroccóban a dízel kivételével nincs rendes motor, csak TSI, az meg vagy jó vagy megszívta, a dízel meg milyen már egy ilyen kupéban? Amúgy fazonra nagyon rendben van. Az i40-et nagyon támogatom, az egy rendes autó, jó dízellel és benzinessel is, az aszfaltot nem szedi föl, de nem is azért készült.

Ráadásul gyöngyházfehérben
Ráadásul gyöngyházfehérben

Passat CC-ből csak a CRTDI-t venném, a 2.0 PDTDI-t hanyagolnám. Az S60 nagyon jó, benzinesből a 2.4-es szívót venném, a D5-ös dízel meg tényleg kimegy a világból. RAV 4-esből a benzinest venném, 2.2-es dízellel nagyot lehet szívni, nem véletlenül került bele ebbe a válogatásba.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Költöztünk, kell a magas has

2016. szeptember 20., 10:33 Módosítva: 2016-09-26 06:29:18
87

Tisztelt Becsületesnepper!


Nemrég költöztünk olyan helyre, ahol földút van még, valamint hegyoldalban van, emellett családgyarapításon is dolgozunk. Így felmerült a kérdés, hogy jelenlegi autónkat, lecserélnénk egy nagyobbra, amiben 1-2 gyerkőc is elfér illetve az olykor-olykor felmerülő, nehezebb terepviszonyokat is könnyebben viseli. Az árhatár 1,5 millió Ft.

A fentiek alapján a következő modellekre gondoltam: régebbi kiadású CR-V-k, Toyota RAV4-esek. Talán a legfontosabb feltétel, hogy megbízható legyen. Tudna esetleg javasolni olyan modellt, ami fentieknek megfelel illetve a javasolt modelleknél mire kell, hogy figyeljek?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel:

Péter

Kedves Péter!

Ha valóban szükség van a 4X4-hajtásra, akkor a Rav 4-est venném, mert a CR-V alatt egy olyan van, ami akkor kapcsolja a hátsó kerekeken a hajtást, amikor már késő. A nagy SUV teszten is ez a típus teljesített a leggyengébben. A Rav 4-es hajtása ezzel szemben alkalmas akár a terepezésre is, persze itt nem a legdurvább sárdagasztásra gondolok.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Dízel Fiesta helyére Toyotát?

2016. szeptember 19., 10:39 Módosítva: 2016-09-23 10:41:00
127

Helló István!


A helyzet a következő: elérkezett a 6 éves autócsere periódusom és csörög is egy kis pénzmag a malacban. Eddig egy 2002-e kis Fiestát hajtottam, amivel nagyon megvagyok elégedve. Ugyan dízel és szinte csak várost járt, de csak egyszer volt vele problémám. Megtartanám, de szaporodnánk + kertes házunk lesz és ezekhez a 3 ajtó nem annyira karaj. 60e km-el vettem most van benne 120 km talán még ér egy kis pénzt úgyhogy most lépni szeretnék. Keveset megyek ugyan, de dízelpárti vagyok, max. hibrid amit eltudok képzelni. Amire várnám a véleményed:

2.5 milla max + költségek és vagy 5 ajtós sedán vagy kombi kéne. Én a T25 Avensis nézegettem 2.0d4d vagy a Priusokat.

Kell - félnem a kettős tömegűtől, illetve a DPF-től az Avensisnél, illetve ha Priust választok szerinted mennyire rúgom magam tökön? Nyilván a Priusnál csak az 1.5 motorral szerelt fér bele. Fognak ezek még annyit szolgálni, hogy 5-6 év múlva még forintot érjenek vagy gyűjtögessek még az újabbra Nem vagyok teljesen analfabéta a talicskákhoz, egy vezető alkatrész kereskedelmi cégnél vagyok mint értékesítő ,de ezek az autók egyáltalán nem csapódnak le nálunk max kopó-alkatrészeket kérnek, pedig több tízezer vevőnk van. Ha fentiek alapján ha van esetleg más ötleted-meglátásod, tisztelettel veszem.

Minden jót Nektek

Köszönettel:

Gábor

Kedves Gábor!

A kettőstömegűtől illetve a DPF-től nem félni kell, hanem kifizetni. Ha van benne, akkor elromolhat, ha nincs, akkor nem. A Prius-ban nincs, ezért abban nem is fog elromlani, ráadásul nagyon megbízható autó. Ha hat év alatt mentél 60 ezret, akkor ne vegyél dízelt, teljesen fölösleges, én a helyedben a Prius-t venném.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Turbós Insignia vagy szívós Mazda 6?

2016. szeptember 18., 08:28 Módosítva: 2016-09-20 17:57:00
340

Tisztelt Becsületesnepper,


autóvásárlás előtt állok - kb 3,5 milliót szeretnék költeni az "új" szerzeményre. Ami tetszik, és úgy tűnik van is választék belőle, az a 2008-2009 Mazda 6, valamint az Insignia. Mivel rövidebb utakra használnám gyakrabban (gyerekek oviba-suliba...stb), inkább egy benzinest vennék.

A Mazdában dominál a nagyobb szívó motor, viszont az Opelnél sok az 1,4-es, 1,6-os turbós. Mennyire kockázatosabb használt turbósat venni? Jobban járok a sima szívómotorral?

Üdvözlettel,

Péter

Kedves Péter!

Jobban. Amíg lehet szívó benzinest kapni, addig azt kell venni. Tenni kell rá alvázvédelmet, mert a Mazdák sajnos még mindig rozsdásodnak, már az újabb modelleken (2009-es Mazda 6) is láttam rozsdát. Ha megelőzi ezt, akkor viszont sokáig jó lesz.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Családi mindenesnek dobozost?

2016. szeptember 3., 12:05 Módosítva: 2016-09-18 08:30:11
144

Kedves István!


Szerény tapasztalataira lennék kíváncsi. Volt már sok autóm (kb 10) dízel, benzines, gyenge is erős is. Többnyire sportosakat kedveltem. Jelenleg egy 2004-s 2.0-ás benzines Accordunk van, céges kocsi mellett.

Az Accord kicsi lett, néha jó lenne egy kis plusz hely. Gyerkőc mellé, mindenes használatra, saját építkezésre, kisebb nagyobb dolgok cipelésére (gipszkarton, cserép, gépészeti dolgok) jó lenne egy doboz. Ismeretségi körön belülről, kellemesebb áron (5-600e ft) tudnék hozzájutni egy 99-s évjáratú Mercedes Vito-hoz,ami amúgy is tetszetős darab számomra. Doboz ide-doboz oda, valahogy kinéz és kész. Diesel (nem tudom megmondani melyik motorral szerelt)automata váltóval, 8 személyre vizsgáztatva, kis extrával (Bőr belsős). Elég vegyes híreket hallani erről a típusról, valaki dicséri, valaki hulladéknak nevezi. Hol lehet az igazság? Mennyire terhes a fenntartása? Évente 5-10e kilométert mennénk vele, vegyesen használva. Párom vásárolni is ezzel menne, és ha kell a hely hétvégeken, autópályázna is.

Alkatrész árak mennyivel drágábbak mint egy japán típushoz, és mennyivel sűrűbben kell szervizt látogatni? Hondával meglehetősen ritkák az ilyen tapasztalatok, pedig abban is lassan 300e km van.

Várom megtisztelő válaszát:

Tamás

Kedves Tamás!

Az az autó egy V Klasse lesz a leírás alapján, ami a Vitónak volt az extrásabb személyautó változata, mint a Transportereknél a Multivan. Én is hulladéknak nevezném, rohad, de nem is akármennyire. Ennél a Vitónál láttam először olyat, hogy a zárhíd elrohadt, nem hittem a szememnek. A népítéletekben sem véletlen az 5.99-es értékelés. Nem az a kérdés, hogy mi romlik el, hanem, hogy mi nem, felejtse el.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Családinak V70 vagy A4?

2016. augusztus 25., 10:30 Módosítva: 2016-09-05 06:18:32
329

Tisztelt Becsületesnepper,


A következő kérdéssel fordulnék Önhöz: családunkban két autó van, egy C Corsa és egy Golf v 1.6 benzines, melyek közül a Corsa búcsúzik, a Golf marad városi rohangálósnak, viszont mivel megszületett a kislányom, kellene egy olyan autó, amelynek a csomagtartójában elfér a babakocsi, illetve a mi csomagjaink is, a babaholmikrol már nem is beszélve. Mind e mellé ez lenne az én munkába járós autóm is, ami napi szinten 2x40km-t jelent. "Természetesen" olyan kocsi kellene, amely megelégszik a kötelező szervizlátogatásokkal.

Én magam két típusra gondoltam, 1999-2000 évjáratú Audi A4 kombi 1.9 110 LE, illetve Volvo V70 2000-2001-es 2.5 Audi TDI. Amennyiben tudna még más típusokat is ajánlani azt is megköszönném.


Üdvözlettel,

Gábor

+1: Az árhatárt elfelejtettem megírni előző levelemben, az 1.5 millió forint volna.

 

Kedves Gábor!

Mindkettő jó választás, bár az A4-esnek nem olyan nagy a csomagtartója, szerintem ebből a szempontból a Volvo. Mindkét dízel a kategóriája legjobbja, és bátran kijelentem, hogy ezek a legjobban sikerült dízelek evör. Azóta csak lefelé van, ami a megbízhatóságot és a fenntartási költségeket jelenti. Ha sok hely kell, akkor a Volvo, ha mindegy, akkor amiből jobbat talál.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Érdemes megbontani a békét egy E36-ért?

2016. augusztus 23., 11:52 Módosítva: 2016-08-28 09:20:34
412

Tisztelt Becsületesnepper!


Kell félni egy E36-tól? Dízel után kell már valami benzines, és valahogy a BMW E36-hoz lyukadtam ki (m42b18 vagy m50b20) keretem 800-900 ezer orbándínár lenne. (csak autóra, ezen kívül még 300 ezer papírmunkára + első szervizre) Az egyetemi éveim alatt nem feltétlenül esne jól valamilyen nagyobb összegű kiadás egy váratlan meghibásodás okán, ezért is próbál a családom lebeszélni a régebbi autókról, és valami fiatalabb, max 10 évesre rábeszélni (lássuk be, a keretemből csak a kínálat aljából tudnék válogatni)

Ha sikerülne találnom egy rozsdamentes, gyárias állapotú E36-ot (2-3 darab ígéretes eladó lenne), menyivel lenne nagyobb rizikófaktor mint egy reálisabbnak tűnő 2000 előtti, 1.4-es/1.6-os Toyota Corolla? (Népítéletet végigbújtam már) Illetve milyen alternatívák lennének még, amikben benne van a boogie, belefér a keretembe, és nem viszi el a gatyám a fenntartás sem? (nem ragaszkodom ahhoz, hogy hátul kaparjon)

Tudom hogy ezek elég kemény elvárások és mindenki gombokért szeretne jót autózni, de talán van valami kiskapu...


Válaszát előre is köszönöm,

Üdv, egy lelkes olvasó!

Kedves Kérdező!


A 18IS (M42B18) motor nagyon jó, az egyik nagy kedvencem, jól megy, jól fogyaszt, és nem problémás. A 20-as csak tíz lóerővel erősebb, mint az IS, szerintem annak nincs sok értelme, egyedül a sorhatos hang. Ha M50-es motor kellene, akkor inkább a 23-ast vagy 25-öst választanám. A 23-asból kis ráfordítással lehet 25-öst csinálni, és az már mindjárt más.


Egy Corolla kevesebb rizikót rejt magában mindenképp, mint egy BMW, de ezeknél az E36-osoknál még nem kell félni, ezek nagyon jó motorok voltak, a lejtő csak ezek után kezdődött a bajoroknál. Én bátran megvenném az E36-ot, és ennyiért már tényleg jót lehet venni, ami nem is rozsdás.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még