Nepperűző Nepperűző

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, nem értek mindenhez. A válaszaim szubjektív vélemények, amelyeket személyes tapasztalataim, érzelmeim befolyásolnak. Az adott kérdésre többféle helyes válasz létezik, nem csak az enyém, de nekem most ez jutott az eszembe. Voltak, vannak, lesznek az autógyártásban mélypontok, de nem hiszek abban, hogy egy adott típus teljesen rossz. Azt gondolom, hogy némelyik típus jobban, másként igényli a gondoskodást, mint azt a gyári előírás mondja. A legrosszabbnak tartott típusokból is van olyan, amelyik megfelelően gondos karbantartás mellett hibátlanul működik.

Becsületesnepper

Városi egyterűt, de melyiket?

2014.08.27. 07:34 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Szeretném lecserélni a 99'es Toyota Corollánkat egy újabb, szinte csak városban használt autóra. Egyterű lenne a legmegfelelőbb, mert sajnos feleségemnek a gerincproblémái miatt nem igazán jók a sima kisautók. Két gyereket kellene iskolába, edzésre hordani, napi 40-50 km-t menne, én benzinesben gondolkodom. Néztünk már mindenfélét: Citroen C3 Picasso, Kia Venga, Yaris Verso, de nemigazán tudunk dönteni. A keret kb. 1,5-2 millió Ft, ebbe átírással meg mindennel bele kell férjünk.

Mit gondol, milyen kisautót érdemes venni erre a célra?


Üdvözlettel: Attila

Kedves Attila!

Kia Vengából a legolcsóbb is 2,5 millióba kerül a hahu-n a válasz írásakor, így azt ki is húzhatjuk a listáról. A Citroen C3 Picasso szintén nem fog kijönni ebből a pénzből, a legolcsóbb 2.1 millió, a többi lényegesen drágább. A Yaris Verso teljesen jó választás, egy kicsit magasabban ül benne a felesége, és ugyanazt a megbízható technikát kapja, mint a többi Yarisban, csak kicsit nagyobb benne a hely.
Személyes kedvencem a Honda Jazz szintén jó lenne, kívül kicsi, belül nagy, keveset fogyaszt, sose romlik el, az üléspozíció hasonló, mint a Yaris Versoban. Én Jazzt vennék vagy Yarist.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Három gyerekhez nagy kombit

2014.08.26. 07:28 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepper!

Családunk májusban ikerpárral bővült, így most már 3 gyerkőcöt kell szállítanunk. Opel Astra típusú (2007-es évjárat) járgányunk szűkös lett számunkra, ezt szeretnénk egy nagyobbra (kombira) cserélni. Gondoltunk Astrára vagy Vectrára, Skoda Octaviára, Ford Focusra vagy Mondeora, ill. VW Caddyre, természetesen mindegyikből a kombi típusra. A fő szempont, hogy nagy csomagtérrel rendelkezzen, ahova befér az összecsukott iker babakocsi és egyéb csomagok, ill. a hátsó ülésen kényelmesen elférjen a Három gyerekülés. Jelenlegi Astránkban ugyan elférnek az ülések, de az ajtót éppen hogy be lehet csukni. Hosszú távra tervezünk, így jó állapotú, keveset futott autót szeretnénk venni. Az autócserére kb. 2,5 millió forintunk van, plusz jelenlegi autónk, amit be lehet számíttatni. A fenti típusok közül melyiket ajánlaná, melyik a legmegbízhatóbb? Esetleg ha van ezeken felül más javaslata, azt is szívesen fogadom.


Üdvözlettel,
Gergely

Kedves Gergely!

Itt van egy korábbi, a témával foglalkozó cikkünk, érdemes egy átolvasásra. A személyautóknál jellemző probléma, hogy ha széltében még ki is adná a méret, de a hátsó ülések sok autóesetében erősen kagylósítottak, emiatt a két szélső ülés csak ferdén rakható be. Ha a két szélső ülést normálisan rakjuk be, akkor nem fér be közéjük a harmadik gyerekülés vagy a nagymama. Ezen okokból kifolyólag inkább az egyterűekre koncentrálnék, mintsem a kombi személyautókra.

A teljesség igénye nélkül, javasolnám a Citroen C4 Grand Picassót, VW Caddy helyett inkább a Tourant, az kevésbé teherautós, a Mazda 5-öt, Corolla Versót vagy az Alhambra/Galaxy/Sharan ikreket.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Egyterűt vagy kombit?

2014.08.25. 07:49 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!

Családunk gyarapodása miatt elkedztem gondolkodni egy egyterű vételén. Eddig Avensis kombi volt az alapötlet. Be kellene férnie egy babakocsinak, néha két biciklinek, és persze két embernek.

Az egyterűek praktikumát feladnám egy benzines Avensisért, csak nem tudom, mennyivel lennék boldogabb egy egyterűvel. A legjobb megoldás egy minél magasabb csomagterű egyterű lenne. Ahogy utánanéztem a Touran a legmagasabb. Amik szóba jönnek a Touran vagy a Mazda 5. Touran dízel vagy Mazda dízel? Ha igen, melyik?

Ekkora bódéhoz már kéne a dízelmotor, ahogy tájékozódtam. Most egy e46 kombink van, azért a sporotsabb vezethetőségről sem mondanék le teljesen. 5-7 ezer euroig nézegettem, ennyiért 130 ezer körüli futással találtam dízelt is meg benzinet is átlagban nézve.


Sokat segítene egy bővebb válasz.

Köszönöm

Kedves Kérdező!

VW Touranból inkább az 1.9-est venném, az a motor egy kicsit jobb, mint a két literes. A Mazda 5-nél eléggé jellemzőek voltak részecskeszűrő problémák egy bizonyos évjáratoknál, ha jól emlékszem 2005-2006 körül, ennek utána kell nézni. Én a Mazda esetében elgondolkodnék egy szívó benzinesen is, nem kevés a teljesítményük a normális autózáshoz. A sportosabb vezethetőség azonban még nem jutott eszembe egyikről sem, ez a kategória nem erről szól. Ezeket csapatszállításra tervezték, ovi, suli járatra, és ezekben az esetekben a sportosságra kisebb hangsúlyt helyeztek,de a dízel motorról sem ez jut először eszembe. Persze lehet forszírozni a sportos vezetést az ilyen egyterűeknél, de hamar rá fog jönni, hogy nem sok értelme van.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Első autónak F Astra vagy Civic?

2014.08.09. 08:38 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Első autó vásárlása előtt álló fiatalember vagyok és szeretném kikérni a véleményét. A keret amit erre szánok kb. 300-350 ezer forint, és az sem volna gond ha ebbe az összegbe beleférne az átírás költsége is. Igazából két típus van amin most vacillálok, az egyik a jó öreg F Astra, a másik pedig egy ötödik generációs Honda Civic. Az Opelből az 1,6-os nyolc szelepes változatokat nézegetem, a Hondából pedig az 1,5-ös 90LE-s példányokat.

Tudom hogy ennyi pénzért ne várjak hibátlan autót, sőt, de a kettő közül melyik lenne jobb választás, fenntarthatóság és szervizelés szempontjából? A fogyasztás sem utolsó szempont. A rozsda mellett mire érdemes még figyelni? Tényleg többe kerülhet a Honda fenntartása (drágább alkatrészek)? Döntően városban használnám, de lenne egy-két nagyobb túra is az országban.


Válaszát előre is köszönöm!
Üdv.:Ricsi

Kedves Ricsi!

Az F Astrától többen sugárban hánynak, de szerintem egy megbízható, olcsó, és tényleg fillérekből fenntartható autó. Mondjuk izgalmas nem lesz, az biztos. A Honda egy minden szempontból sokkal jobb autó, élvezetesebb vezetni is, és szintén nem romlik el, ha korábban is odafigyeltek rá. A karbantartása sem emészt fel vagyonokat, mert olajcserén kívül nagy dolgok nem szoktak történni vele. Ott lehet drága, ha esetleg elromlik valami olyasmi, ami csak márkaszervizből beszerezhető, na az fájhat. A Honda alkatrész árai egy kicsit húzósabbak lehetnek, nézze meg a kopó dolgok árait, és el tudja majd dönteni, hogy beleférhet-e a havi kiadásokba.

 Aki a 300 ezres ársávban keres autót, ki ne hagyja Csikós Zsolt Nagy elsőautó-tanácsadójának kapcsolódó fejezetét.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Dízelt autópályás ingázásra

2014.08.08. 11:23 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!

Használt autó vásárlásában kérnék tanácsot. Napi szinten ingázom Budapest és Székesfehérvár között oda-vissza a munkám miatt, ami naponta 130 km autópálya, plusz némi városi araszolgatás, azaz évente kb 30-35 ezer kilométert használom. Jelenleg egy 1999-es 1.3-as Mitsubishi Lancert hajtok, ami tökéletesen megbízható, de elfogadható fogyasztást, azaz 6 liter alattit csak 95-100-as tempónál produkál, ami autópályán kicsit kevés. Olyan autót keresek, ami minimális fogyasztással, és legalább olyan megbízhatósággal rendelkezik mint a Lancer (azaz sose romlik el). Maximális keretösszeg 800.000 Ft, plusz átíratás és szerviz. Van családom is, így valami nagyobb csomagtartós szedánra gondoltam.

Mivel a fogyasztás fő szempont, így a Spritmonitoron kezdtem a kutakodást, 5,5 liter körüli autópályás fogyasztásokra vadásztam. Végül 4 típus maradt fenn a rostán ami teljesíti a kritériumokat és belefér a keretbe, mindegyik dízel:

- Mazda 323 2.0 DiTD (esetleg 626 ugyanezzel a motorral)
- Nissan Almera 1.5 dci
- Toyota Avensis 2.0 D-4D
- Octavia 1.9 PDTDI

Ezek közül az Almera a legjobb fogyasztásban, és úgy általában is ez a legszimpatikusabb, de szerintem rejt némi kockázatot a Renault-féle dízel ennyi idősen. A Mazdával és a Skodával ugyanez a félelmem, hogy a 10+ éves turbódízel nem alattam fogja-e végleg kilehelni lelkét? Az Avensis megbízhatóbbnak tűnik, de a fogyasztása is magasabb. Ön szerint melyik lenne a legmegfelelőbb ezek közül? Egyáltalán szabad-e ilyen idős dízelt venni, vagy ez már a kockáztatás kategóriába tartozik?


Köszönettel:
Gábor

Kedves Gábor!

Szabad ilyen idős dízelt venni, nem kell tőle félni. Nagy japán bérenc vagyok, de ennyi pénzért mindenképpen valami VW csoportos 1.9-es dízelt vennék, azokhoz van szakértelem, rengeteg az alkatrész, relatív nem drága a bontott motor sem, ha esetleg kidőlne belőle. Az 1.9-es PDTDI tényleg nagyon keveset eszik, nekem is van egy Skodám, amivel Németországba járok. Autópályán, ahol lehet, jellemzően 160 körül megyek, de előfordul, hogy inkább 180-al. Két tankolás között van egy kevés városi forgalom, némi városok közti cirkálás, de leginkább autópályázás. Ha nem megyek 160 fölé, akkor klímával megáll 5.8-6 liter körül, ha vannak 180-as szakaszok, akkor felmegy 6,2-6,3-ra, ami még mindig egy vicc. Ha nem megy a klíma, akkor 2-3 decivel kevesebb. Ha odafigyelve vezetnék, akkor elmenne öt liter alatt is, de én mindig rohanok. Viszont van egy rossz hírem. Ennyiért nincs PDTDI. De van egy jó is. Van régi 1.9 TDI, ami egy egyszerűbb és nagyon kiforrott technika. Megfelelő karbantartással és odafigyeléssel tényleg kimegy a világból, jól fogyaszt, és nem romlik el.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2,5 millióig használt kombit

2014.08.07. 14:34 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

2,5 millió forintig keresünk kombit (vagy kombi jellegű autót), évi 12-15 000 km használatra, 80 százalékban városi közlekedéshez. Fontos szempont a biztonságosság és a megbízhatóság, de az sem árt, ha nem fogyaszt nagyon sokat, ezért inkább a dízelek felé kacsintgatunk. A szívünk a Volvo V50-hez húz (a márka régi, de mindeddig plátói szerelem), amiből ennyi pénzért 6-7 éves példányok vannak. Tetszik még a Nissan Qashqai (5-6 év) is, de az eszünk azt súgja, hogy egy újabb autó talán mégis jobb lenne. Így került a képbe a Peugeot 308 SW (4-5 év) illetve a Kia Cee’d (3-5 év). Ez utóbbi kettőből már viszonylag kisebb (100-120 000 km) futásteljesítményűeket is lehet találni, az első kettőnél nagyjából 150 000 km-nél kezdődnek az elérhető árú darabok. A kérdés tehát az, hogy hallgassunk a szívünkre, és válasszuk a Volvót, vagy inkább az eszünkre, és Peugeot-t vagy Kiát vegyünk, illetve a mindkettőnek megfelelő Nissant?  A másik kérdés az lenne, hogy ha nem csak ezekből lehetne választani, akkor mit ajánlanál?


Köszönettel: Gyuri

Kedves Gyuri!

Nekem kellemes tapasztalataim vannak a Volvo V50-nel, de kettőstömegű lendkerék van bennük és részecskeszűrő is a fiatalabb példányokban. A Nissan Qashqai-jal nincs sok tapasztalatom, a Renault 1.5-ös és 2.0-es dízelei vannak bennük. A Peugeot 308 1.6-os dízel motorját kedvelem, de az olajcserére elvégzésének mikéntjére oda kell figyelni.
Kia Ceedben nincs kettőstömegű, stabil  a befecskendező rendszere, nem szokott elromlani, jól fogyaszt, az egyik legmegbízhatóbb kocsi  a piacon. Ugyanez elmondható a Hyundai i30-ról is, hiszen abban is ugyanaz a technika van, mint a Ceedben. Ebből a válogatásból én valamelyik koreait venném meg leginkább.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Automata váltós Polót szabad?

2014.08.06. 07:54 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Kollégám (idős hölgy) alatt elromlott az automata váltós Citroen Saxoja (tudom, ritka darab), 2000-es évjárat. Nem akar már foglalkozni a javíttatásával, szeretne inkább egy újabbat, kb. 700 ezerig. Néztük a Polot, Yarist, Corsat, esetleg Swiftet, 2001-es évjárattól már vannak ígéretesnek tűnő darabok, de Ön mit javasol? Van-e esetleg olyan alternatíva, amire nem gondoltunk és megbízható konstrukció lehet?

Idős hölgy, manuális váltósat nem szeretne, örül, hogy automatát tud vezetni, rövid utakra használja, így mindenképp csak kis benzines jöhet szóba. Kinéztünk egy 2001-es Polot, mire figyeljünk, ha elmegyünk megnézni? Főleg az automata váltót hogyan lehet tesztelni, nincs-e komoly baja?


Köszönettel,
József

Kedves József!

A felsoroltakon kívül még bevenném a körbe a bakancs Micrát is. Arra kell figyelni, hogy ne "üssön" a váltó sebességváltáskor, finoman kell vennie a sebességeket, ne rántson elindulásnál, ha gyorsításnál finom vibráció, remegés jelentkezne, az sem jó. Előre és hátramenetbe téve a váltót, az autónak finoman le kell kezdenie kúszni. Ha nem értenek az automata váltóhoz, mindenképpen javasolnám, hogy keressenek meg egy szakembert, aki leteszteli a váltót, és elmondja, hogy milyen karbantartási költségekre lehet számítani.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Fiesta után Focust vagy Astrát?

2014.08.05. 15:25 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!

15 éves Ford Fiestám cseréjében gondolkodom, kicsit fiatalabb, kicsit nagyobb, de mindenképpen klímás autóra. A rendelkezésre álló összeg 800-900e Ft lenne kp-ra, vagy max. 1,3-1,4M Ft, de ehhez kb. 500e Ft hitel is szükséges lenne.

Elsősorban I. (esetleg II.) generációs 1.6-os, benzines Ford Focust, illetve G Astrákat nézegetek, 5 ajtós változatban, 6-12 éves kor között. Astrából mennyire ajánlhatóak az 1.4-es, 90 lóerős erőforrások? Ezek is elbírják a klímát szükség esetén, vagy itt is jobb választás lenne az 1.6-os?

Melyiket ajánlanád, illetve van-e ebben a méret- és árkategóriában hasonló, ajánlható autó?


Válaszod előre is köszönöm,
Sanyi

Kedves Sanyi!

Az 1.4-es Opel motor elbírja a klímát, de a legkevésbé sem mondanám olyankor fickósnak. Szerintem jobb választás lenne az 1.6-os Opel Astra. Az Ecotec motorokról tudni kell, hogy eszik az olajat, nem rosszak, de ezek ilyenek, ezzel együtt kell élni.
A Focus motorjaira ez nem jellemző, szerintem jobb motorok, mint az Opelé, de maga az autó is jobb, mint a G Astra. A Focus teljesen jó, én azt vennék.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kisautót kishaszonjárműnek

2014.08.04. 10:53 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!

Céges kisautó alapú kishaszonjárművet szeretnék venni, szinte kizárólag városi használatra. A szempontjaim:
- elfogadható, viszonylag modern megjelenésű
- klímás
- körablakos, hogy rutintalan vezető is kilásson belőle
- legyen kalaptartója, hogy ne szúrjon szemet senkinek ami a kocsiban van
- megbízható, olcsón fenntartható (nyilván)
- a fogyasztás nem kiemelt szempont, sokat nem mennénk vele (szerintem maximum évi 10 ezer km)
- az áfa nem szempont, akár benzines is lehet (sőt)
- olcsón megvásárolható (500 ezer körül – de mehet ez feljebb is, ha megéri)

Leginkább 2003-2006 közötti Renault Cliók tűnnek megfelelőnek (1,5 dci), és felmerült még Fiat Panda és Opel Corsa C.

Mi a véleménye ezekről, van-e olyan motorváltozat amitől eltanácsol, esetleg van a felsoroltaknál jobb ötlete?


Válaszát előre is köszönöm.

Üdv: Gábor

Kedves Gábor!

Egy kis benzinessel járnának a legjobban, ha ilyen keveset mennek, mert azok mindig egyszerűbbek, jellemzően olcsóbban javíthatóak. A haszongépjármű piac sajátossága, hogy jellemzően dízelek vannak, mert azért veszik őket, hogy sokat menjenek, ezért az esélyeik nem túl jók, pláne, hogy körablakos is kell legyen. A Renault 1.5-ös dci-je nem arról híres, hogy ez a megbízhatóság csúcsa, de sokan használják megelégedéssel. A Panda és az Opel motorterében ugyanaz az 1.3 -as multijet motor van, elég jó kis motor, keveset is fogyaszt,normálisan megy. Még eszembe jutott a Ford Fiesta, 1.4 tdci, abban egy francia hdi motor van, mint a Peugeot 206-ban, de a Fiestának egyszerűbb a hátsó futóműve, mint a franciának.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Első autót félmillióig

2014.08.03. 08:35 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Első autó vásárlása előtt vagyok. A keret 550.000 Ft. Egy VW Polo III-ra gondoltam, 1.4-es benzines 2000-es évjárat. A másik versenyző egy Peugeot 206-os 1.4-es benzines, 2000-2001-es évjárat. Nem utolsó sorban Fiat Punto 2000-2002-es évjárat, 1.2-es benzines motorral. Ön szerint melyik lenne a legjobb választás? Úgy hallottam a Puntonak igen alacsony a fenntartási költsége, viszont azon is elgondolkoztam, hogy dízelest kéne vásárolni.

Ön mit tudna még ajánlani?


Köszönöm hogy elolvasta a levelemet!

Üdvözlettel,

Flórián

Kedves Flórián!

A Polo jó kis autó, sok gond nem szokott velük lenni. A 206-os váltója előfordul, hogy akadós, de nincs baja, ez ilyen, és a hátsó futóműre kell figyelni, abban kiverődnek a csapágyak, elkezd kopogni, és befelé kezd dőlni a kerék. A Punto szintén jó kis kocsi, az egyik barátomnak már 300 ezer kilométer felett jár az autója, de egy kis kezdődő rozsdán kívül még nem volt komoly baja. Én még egy bakancs Micrán is gondolkodnék, az egy nagyon finom kis szerkezet, nem romlik el, és ennyiért már klímásak is vannak.
 
  Érdemes továbbá elolvasni Csikós Zsolt Nagy elsőautó-tanácsadójának harmadik részét.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Sajnos dízel kell

2014.08.01. 10:40 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Azzal a reménnyel fordulok Önhöz, hogy ha már három hónapja keresgélek, nézelődök de nemtudok dűlőre jutni, Ön talán segítséggel lehet a döntésemben. Kétmillió forintunk van autóvásárlásra, van egy nyolcéves 1.8-as benzines Avensisünk e mellé kell egy dízel autó. Nem részletezném miért, sajnos dízel kell.

Hosszú ideje ráakar beszélni a szerelőm hogy régebbi tipusú 1.9 TDI-t vegyek, de egyszerüen nem merek 14-16 éves autót vásárolni pedig olcsóbban is megusznám de akármennyit néztem meg azzal valami büdös volt. Ezért fiatalabbakat kezdtem el nézegetni, az Oktavia kombija sokkal szebb és talán tágasabb is, viszont a Kia dízelről csak jót hallok, a PD-kről nem igazán. Félek a többszázezres meghibásodásoktól viszont az Ön korábbi válaszaiban olvastam hogy bátran ajánlja.

A keret adott, hírdetés van dögivel de nem tudok dönteni, mert van Ceed-ből 300 ezret futott, és van Octáviából 200 ezret futott vagy 20 darab de az valószinű tekergetős.
Hálás lennék ha segítene a döntésemben


Tisztelettel:
Gergely

Kedves Gergely!

Az 1.9 PDTDI-től nem kell félni, nekem is van egy, azzal járok Németországba, rendszeresen 160-180 között, és egy tüsszentés nélkül teszi a dolgát. Meghibásodások minden autóval lehetnek, az néha százezrekbe fáj, és az nem is esik jól senkinek, de ilyen ez a popszakma. Kétmillió forintért már lehet jó Octaviát kapni, ha nem biztos az autóban, vigye el egy márkaszervizbe, ott utána tudnak nézni, hogy mikor, milyen óraállással volt az autó utoljára szervizbe. Kiából sem csak 300 ezret futott darabok vannak, lehet kisebb futással is autót találni, legfeljebb öregebb lesz. Tudja, nem évjáratot, állapotot veszünk.  
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Beszéljen le az Astra H-ról

2014.07.31. 10:33 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Eljött az ideje, hogy lecseréljük az 6-éve használt 1.0 Swiftünket. Eddig nagyon elégedettek voltunk vele, megbízhatóság, alacsony karbantartási költségek, alacsony fogyasztás. Ezek voltak eddig a legfőbb szempontok mivel napi 70 kilométert ingázok munkába menet/jövet abból is 90%-ot autópályán. De most már szeretnénk valami nagyobbat és kényelmesebbet.

Valami hasonló tulajdonságokkal rendelkező középkategóriás dízel kombit szeretnénk. A mostani keret max 7000€ + 15% tartalék. Kiszemelt áldozat a H Astra lenne. 2008-as évjárattól kezdve nézegetem őket 1.7 cdti (110le) motorral. Mivel évi kb. 25000 kilométert megyünk, gondoltam váltunk dízelre. Ahogy hallottam, az 1.7 cdti motor nem egy rossz konstrukció. A 2008 utáni Astra modellek pedig már szépen fel is vannak extrázva (tempomat, 6 sebesség, esőszenzor...). A hosszabb autópályás utakra ezek már jól jönnének. Az Astra-Focus-Octavia-Ceed/i30 kör téma már eléggé lerágott csont, de akkor is. A Focus jobb futóműben, jó kis váltója van (vezettem is), belső dizájn is szebb mint a H Astráé, de a német fórumokon sokat olvasok az 1.6 tdci motor meghibásodásáról érzékenységéről. Az Octavia szebb kívülről belülről is, jobban is tetszik, az 1.9tdi motor tudtommal elég jó, megbízható darab. Ebből viszont legalább 1000-1500€-val kell többet fizetni egy Astrához hasonló állapotúért. Sőt Octáviából, Focusból 90%-ban használt cégeseket lehet csak találni, az Astránál azért nagyobb a privátok aránya. A Ceed-ekről csak jót hallani, nincs kettős tömegű lendkerék, megbízható, minőségben nagy előrelépés volt... Mégis ha nem egy magánszemélyt hanem egy szerelőt kérdezek azt mondja, hogy csak Koreait ne vegyek mert marha drága az alkatrész és szervizelés... (biztos úgy van vele, ha azt veszek kevesebb lesz a munkája). Szóval mindezeket összevetve egy racionális megoldás lenne az Astra. Van pár hibája, a hülye indexkapcsoló, hőfokmérő hiánya, középkonzol stb. De ezekkel talán meg lehet barátkozni. Nem a szívem csücske, az az Octavia lenne, de szerintem az Astra sem robban le minden utcasarkon, dizájnból közepes kívül belül, kényelemből pedig biztos veri a Swiftet. Ennyi nekem elég lenne. Szóval, Ámen! Kérek valami rossz véleményt. Mondjon valami jobbat mert különben azt veszek!


Üdvözlettel:

Tomi voltam

Kedves Tamás!

Az Astra annyira izgalmas, mint egy megbízható öreg komornyik. Amit tud azt jól csinálja, de izgalmat a cselédlánytól fogunk kapni. Az 1.7-es motor egy nagyon jó konstrukció, komoly probléma nem szokott vele lenni még kifejezetten nagy futásteljesítmények mellett sem. Az Octaviából én is az 1.9-est venném, normálisan megy, nagyon jól fogyaszt, nem romlik el. Én kedvelem a Focus 1.6-os motorját, de az olajcserére oda kell figyelni. Ha erre odafigyelünk, nagyon sokat elmegy, én most láttam egy 460 ezret futott példányt, még semmi baja nem volt, csak egy kettőstömegűt cseréltek benne 360 ezernél. A koreaiaktól egyáltalán nem félnék, sőt, leginkább azt vennék vagy egy Skodát.  
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Jól járnék egy tizenéves Almerával?

2014.07.25. 11:15 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Őszintén érdekelne a véleménye. Autót szeretnék vásárolni. Nagyjából 7-800 ezret szeretnék rászánni. Az elsődleges szempont a megbízhatósága lenne. Évi 7-8000 kilométert használom az autót csak. 

A Nissan Almerát néztem ki, mert ebből találtam 2002-2004-est, 100-130 ezer kilométer közöttit. A "faceliftes" verziót szeretném amit 2002 után gyártottak, de arról azt olvastam hogy már nem japánban gyártották, de a belseje szerintem szebb. 

Ami a kérdés: Ön szerint jól járnék egy ilyen vétellel? Nem autózok sportosan, tényleg annak örülnék ha az autót nem kellene mindig a szerelőhöz hordanom, és ha néha elmegyek vele egy hosszabb (pár száz km) útra akkor nyugodtan induljak el. Ha jó ez az autó, akkor melyik motorral vegyem? 1.5 benzines vagy 1.5 dízellel? Mind a kettőről jókat olvastam, bár pár helyről hallottam, hogy dízelből vagy TDI, vagy semmi... Melyik motornak milyen előnye és hátránya van? Erről a dízelről hallottam még, hogy jó, de ha van baj akkor az nagy. Van esetleg valami állandó betegsége valamelyik motornak? Mint az F-Astráknál a 16 szelepes motorok olajéhsége?

Esetleg ha a szempontjaimnak megfelelő (10-12 éves, megbízható, 100-120 ezer km, 7-800 ezer HUF) más autót javasolna, akkor is meghallgatnám a javaslatait.


Köszönettel, Zs.

Kedves Zsolt!

A hirdetésekben feltüntetett kilométeróra állásoknak ne tulajdonítson nagy jelentőséget, ezek többnyire nem jelentenek mást, mint hogy most annyit mutat az óra. Nagy eséllyel megtekerték már egyszer vagy kétszer. Jó lehet az Almera, nem baj, hogy nem japánban gyártották. Én inkább a benzinest venném, a dízellel valóban lehetnek nagy bajok, de évi 7-8 ezer kilométerre semmiképpen nem vennék dízelt. Nekünk volt a családban egy ilyen, 150 ezer kilométer alatt annyi baj volt vele, hogy lelazult a sebváltó gombon az alumínium betét és zörgött. Vissza lett ragasztva, és onnan jó volt. Ha problémamentes autózást akar, gondolkodjon el még békalámpás Corolla a faceliftes változatán, még ennyi pénz sem kell hozzá, illetve az Avensis első generációján.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Sportos családit a Corsa helyett

2014.07.24. 11:21 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Szeretnénk lecserélni a 2005-ös 1.2 benzines Corsánkat egy nagyobb kisautóra, bővül a család, szeretnék egy nagyobb és biztonságosabb autót magunkénak tudni. A Corsával nincs gond, de így megérett a csere.

Szeretnék egy dinamikusabb autót, a diesel-től sem ódzkodok. Legtöbbször helyben, vagy 60-100 km-re használjuk a kocsit, de többször megyünk egy évben 500-600 kilómétert is kirándulni, gyerkőccel meg mégtöbbet fogunk. Legalább 5-6 évig jó lenne, ha kiszolgálna minket az új szerzemény, a keret rá 1 500 000-1 600 000 forint lenne.

Amikben gondolkozom: VW GOLF 5 - ebből nagyon megtetszett a 2.0 PDTI a maga 140 lóerejével. Ilyen árfekvésben kevés van, nem tudom, jók-e azok. Mazda 3: Szüleimnek ez van, nagyon tetszik,kiválóan vezethető, jól összerakott. Ezt az 1.6-os benzinessel venném. A 3-as BMW-ek is néztem: 318-as benzinest vagy 320 D-t mint alternatívákat.

Mit gondol, melyik lenne jobb választás? Más ötlet esetleg?

Köszönöm a segítséget és további jó munkát kívánok, nagyon hasznos a rovat!


üdv.: Krisztián

Kedves Krisztián!

A Golfból inkább az 1.9 PDTDI-t venném, gyengébb ugyan, csak 105 lóerős, de sokkal megbízhatóbb és probléma mentesebb motor, mint a 2.0 PDTDI, és nagyon jól (5-5.5 l/100km) fogyaszt. A Mazda 3-at csak támogatni tudom, a családi példán látja, hogy mennyire megbízható autó, sok gond nem lesz vele. BMW-ből, ha nem mennek sokat (20-25 ezer kilométer alatt), akkor mindenképp egy benzinest vennék, ezek a 18-as (143LE) motorok valójában két literesek, és egész jól fogyasztanak. A legkevesebb baj szerintem a Mazdával lenne, és a fenntartása is valószínűleg ennek lenne a legolcsóbb, de egy jó alváz és üregvédelmet mindenképpen raknék rá.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Gimnazistának első autót 400 ezerig

2014.07.23. 07:58 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!

Friss jogsival a tárcában, gimnazistaként, diákmunkával szeretnék autót. Szüleim is beszállnának az autóvétel költségeibe, de onnantól a többi pénzkiadás (javítás, tankolás) az enyém. Kb 3-400 ezer áll rendelkezésre és onnantól az lenne a kritérium, hogy ne romoljon el és ne kelljen bele tankolni. Swifteket és Citroen Saxokat és F Astrákat nézegettem egyenlőre. Segítenél?


Köszi, Zsolti

Kedves Zsolti!

A Swift tökéletesen megfelel ezeknek a kritériumoknak, első autónak tökéletes, de egy bakancs Micra ugyanezt tudja csak igényesebb kivitelben. Ha Saxót nézegettél, akkor nézegessél Peugeot 106-ot is, ugyanaz a kocsi, csak más emblémával. Az F Astra rosszabb, mint egy Micra, különösen, ami a rozsdásodási hajlandóságot illeti. Egyszerű, megbízható autó az Opel, de mechanikailag is különb a Micra, egyszerűen autóbb. Ha mész kocsit venni, vigyél magaddal valakit, aki látott már autót közelről, vagy vidd el a kocsit szerelőhöz, nehogy szerelemből vegyél valami budit, mert szép a színe vagy jó kerék van rajta.   
 
Nem mellesleg ajánlott olvasmány a témában Csikós Zsolt nagy elsőautó-tanácsadójának második része.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Osztrák fuvarokhoz fiatal kisbuszt

2014.07.22. 11:24 - becsuletesnepper.hu

 

Szép napot!

Egy kedves barátom tag egy osztrák cégben amely magyar hölgyeket közvetít osztrák családokhoz idős, gondozásra szoruló személyek felügyeletéhez. Neki ehhez szüksége van egy 6-9 személyes kisbuszra amelyet jelenleg bérel és így oldja meg a havi kétszer 1200 kilométer környéki fuvart (hölgyeket hozza, viszi). A személyi használatos kocsiját kilökte alóla egy honfitársunk amit a biztosító nagyjából egymillió Ft-al kompenzált. Sok kocsit átgondoltunk és mivel a húzós regisztrációs adó nem könnyíti meg az ügyet, gondolt egyet és utána nézett. Osztrák vállalkozóként lehet osztrák rendszámos kocsija minden gond nélkül.

A kérdés a következő: 2-3 éves korosztályban melyik az a típus amelybe érdemes beleugrani a lehető legkevesebb rizikóval 6-9 üléssel, ausztriai, elképzelhető hogy használt lízinges konstrukcióban egy misi környéki beugróval. Tudom hogy nehéz kérdés, talán átfogalmazva, melyik az a korosztály ahol a nem visszatekergetős közegben, a legkedvezőbb értékvesztésű használt kisbuszt tudná a barátom megvásárolni, esetleg egy két típus is jöhet.

A nagy feladatok edzik az embert igazán :) Hajrá! Jó fej a srác, nem akarom hogy hülyeséget csináljon.

Kedves Kérdező!

"elképzelhető hogy használt lízinges konstrukcióban egy misi környéki beugróval." Nem elképzelhető, hanem biztos, hogy lízing lesz. Nincs 2-3 éves kilenc személyes egymillióért. Én vennék egy három év körüli Toyota Hiace-t, 2,5-es dízellel, azzal nem sok gond lesz. Ha a hegyek közé jár a barátja, akkor a hátsó kerék hajtás télen gond lehet üresen, de egy jó téli gumi, és egy kis súly a hátsó tengelyekre megoldás jelenthet vagy ajánlhatom a 4X4-es változatot is.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Nagy csomagtartó kell

2014.07.21. 17:11 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

5 személyes személygépkocsit szeretnék vásárolni, olyat, amelyiknek a csomagtartó része nem kalaptartóval, mint a kombiknak, hanem a karosszériával, mint a sedanoknak van elválasztva az utastértől. Ez azért fontos, mert vasakat szállítok, ami egy esetleges ütközésnél kifejezetten veszélyes lehet. Minél nagyobb csomagtartó a cél. Már nézegettem a csomagtartó méreteket:
Superb: 595 l.vagy 565 l.
Passat: 565 liter
Octavia: 528 liter 2004 előtti régi/ 2004 utáni új: 560
Insignia: 540 l.
Mondeo: 540 liter
Megane: 520 liter
Avensis: 520 liter
Passat: 485 liter 2005 Highline
Focus: 490 l./482 l.
Most 520 literesben nem férek el.
Van-e ezeknél nagyobb méretű?

Nézegettem a furgonokat is, de azok csak két személyesek. A másik alternatíva, amit találtam az a zárt dobozos terepjáró, a pickup.
Azok közül melyiknek nagyobb a csomagtartó mérete?

Van-e még másfajta személyautó, ami megfelelne a fentieknek?

Nem a legnagyobb érdekel, hanem több típusnak is a csomagtartó mérete, mert a puha költségvetési korlát 2 millió Ft.
A megbízhatóság is szempont, de csak másodlagosan.


Üdvözlettel:
Józsi

Kedves Józsi!

"Nem a legnagyobb érdekel, hanem több típusnak is a csomagtartó mérete". Azt ne várd tőlem, hogy elkezdem kiguglizni a pickup és személyautó csomagtartó méreteket, mert ezt Te is meg tudod tenni a saját idődben. Ha nem találsz limuzinok között megfelelőt, akkor én a helyedben elgondolkodnék egy olyan kisteherautón, aminek le van választva a raktere lemezzel. Az autógyárak nem fognak ennél sokkal nagyobb csomagterű autókat gyártani, ezért neked kell az igényeidhez való autót venni, ha az teherautó, akkor azt.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mini kell, de nem tudok dönteni

2014.07.20. 13:10 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!

Régóta foglalkoztat a gondolat, hogy vásároljak egy Minit, racionalitást nem tudok a döntés mögé tenni, csupán az autó élmény- és vidámságfaktora motivál. Immáron négy éve egy 2004-es, 120 ezret futott, folyamatosan karbantartott 1,4 75 LE-s Seat Leonom van, amely ezen tényezőktől messze áll.
Azonban kissé tanácstalan lettem, melyik Mini tudná leginkább betölteni a vágyott élmény mellett a hétköznap is használható autó funkcióját, avagy melyik lenne az, ahol nem kell izgulnom indulás előtt, hogy gond nélkül elérek-e bárhova, és nem kell a szervizben hagynom egy kisebb vagyont sem.

Először az első Cooper generáció (2001-2006) utolsó éveiből szemezgettem, első körben a sima szívó 1,6 motorral (115 LE), de kacérkodtam az "S" verzió kompresszoros változatával is. Végül erről - a közutakon legálisan ki nem használható teljesítmény és magas fogyasztás miatt - letettem.
Utána képbe került a második Cooper generáció is, szintén az erősebb 1,6 szívó (~120 LE) motorral. Erről a típusról azt olvastam, hogy jobb a futóműve, a váltója, mint az elsőé, viszont valahogy az első széria kinézete nekem jobban tetszik, és árban is alacsonyabb sávokban helyezkedik el. A turbós változat a hallottak és olvasottak miatt már szóba sem került.
Abban kérem a tanácsát, Ön melyik típust javasolná a felsoroltak közül?


Üdv: Józsi

Kedves Józsi!

 
A Mini vásárlása legkevésbé szól a racionalitásról, ez egy jó divat termék, a megvásárlása pedig egyértelműen érzelmi kérdés. Azért kell, mert tetszik. Mindenképpen szívó motorosat vennék, 115-120 ló egy ilyen kis bódéban tökéletesen elég. Igazából nagy különbség nincs a kettő között, inkább az állapotot helyezze előtérbe, azt vegye, amelyiket a legjobb állapotban találja, ha az első széria jobban tetszik, akkor azt. Mentem már mindkét modellel, de nem emlékszem a két futómű közti különbségre, ez nem biztos, hogy kijön a mindennapokban   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Multiplát vagy Premacy-t rossz térdhez?

2014.07.19. 07:58 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperüző,

autóvásárláshoz szeretném kérni a tanácsát. Most egy 1999-es 1.6-os Nissan Almérám van, amit imádok. De sajnos nagyon rossz a térdem, és egyre nehezebben szállok ki belőle, mert nagyon alacsony. Ezért szeretnénk másikat venni. És ha már veszünk másikat, akkor legyen kicsit alacsonyabb a fogyasztása, és nagyobb a csomagtartó és a hátsó utastér. Viszont ennél rosszabbat értelemszerűen nem szeretnék. Tehát legyen benne klíma, ABS, légzsákok, vonóhorog, és ne kerüljön sokba a fenntartása. Tehát egy magasabb felépítésű családi autót keresek 6 liter körüli fogyasztással max. 600 ezer forintért. Nézegettük a Mazda Premacy, és a Fiat Multiplát, de bármi érdekel, amit ajánlani tud, hisz Ön sokkal jobban ért hozzá.


Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

 
Ha cél a hat literes fogyasztás, akkor azt csak egy dízel fogja tudni teljesíteni, de ha keveset megy, akkor nem biztos, hogy megéri dízelt venni. A dízelben vannak olyan alkatrészek, amelyeknek az esetleges cseréje a gazdaságos karbantartás feltételét nem fogják tudni teljesíteni, ezt Önnek kell mérlegelni. ABS, légzsák és klíma már szinte már mindegyik autóban van  van, vonóhorgot pedig lehet rá  tenni. A Premacy és a Multipla megfelelő lenne Önnek, de a Premacy 600 ezer körül kezdődik, és a kínálat alján általában nem a legjobbak, legszebbek vannak. A Multiplával talán nagyobb szerencséje lehet, ezért az összegért már találhat vállalható darabot.    
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Swift után Accordot?

2014.07.17. 17:53 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves István!

A kérdésem az lenne, hogy 2005-ös Swiftem helyett milyen autót ajánlana, ami megfelelő lehet két kisgyermekkel? A dízelről lebeszéltek, mivel kb. 15.000 km-t megyünk/megyek évente. A keret a Swift eladásából befolyó összeg lenne+ még egy kis pénz ha szükséges. A vásárlásra szánt összeg kb.1-1,1 millio Ft.

Nagyon sok hirdetést megnéztem és sok embert megkérdeztem és persze egyre tanácstalanabb lettem! Amiket néztem: 1999-2003 Accord, MK3 Mondeo, Avensis I, Focus I-II, Subaru Legacy?
Nem feltétlenül kell kombi csak ha nincs jobb. Évente max. 10 alkalommal viszünk több csomagot.


Segítő válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: István

Kedves István!

Évi 15 ezres futáshoz valóban nincs értelme dízelt venni. Az 1999-2003-ig gyártott Accord egy nagyon jó autó, az egyik kedvencem.
Az Avensis meghibásodásairól Papp Tibi kollégánk "szokott" posztokat ( 12. 3. ) írni minden szökő évben. A Subaru Legacy szintén egy jó japán mérnöki alkotás, de kicsi a választék belőle, kevés a bontott alkatrész is hozzá, ha netán görbülne a lemez. A Focus is már bizonyított, nem beszélném le róla, de ugyanezt elmondhatom a benzines Mondeóról. Én egy Accordot vagy egy Avensis-t vennék.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Első autót 900 ezerig

2014.07.15. 17:17 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Az első autómat keresem, a keretem 800-900 ezer forint+átírás. Olyan kis 5 ajtós autót keresek, amiben két kisgyerekkel is elférünk. (babakocsi stb.) Több típust nézegettem már,- Opel Corsa, Ford Fiesta stb.- de egyikben sem vagyok biztos. Kérem adjon tanácsot, mert az Ön által javasolt Honda Jazz nagyon tetszik, de az ebből az összegből nem jön ki.


Köszönettel,
Rita

Kedves Rita!

Két kisgyerekkel a Jazz jó lenne, de sajnos tényleg nincs ennyiért. A Corsa és a Fiesta nagyon kicsi lenne erre a célra, az első nagyobb utazásnál megbánnák. Én mindenképpen nagyobb autót vennék, ha még babakocsi is van, akkor leginkább egy kombit. Elsőre a Toyota Yaris Verso, Corolla jutnak az eszembe, de az Avensis is nagyon jó. Egy kicsit nagyobb, de bárkinek kezelhető, a méretétől nem kell félni. A Honda Civic Aerodeck is jó lehet, a rozsdára kell odafigyelni.    
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Masszív kombit rossz utakhoz

2014.07.14. 07:36 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Autóválasztáshoz kérek szépen segítséget. Előző autónk egy Polo II volt, de idő előtt összetört, ezért kénytelen vagyok viszonylag rövid idő alatt dönteni.

Az igények, fontossági sorrendben:

- alacsony fogyasztás (dízeltől félek kicsit, de nem ragaszkodok a benzineshez)
- megbízhatóság (japán)
- kombi (3 gyerek van)
- erős futómű (földes úton kell menni haza egy km-t naponta akár többször is)
- alkatrészellátottság (nem baj ha drága, de legyen)
- bevásárolni is, nyaralni is ezzel az autóval fogunk járni.
- nem vagyok egy kimondottan nyugodt vezető, de a feleségem is fogja hajtani.


A keret 400-800eft. A plafonba már a kötelező cseréknek is bele kell férni. Amiket találtam eddig:

Mitsubishi Spacestar, Lancer 1,6 benzin, Galant benzin
Toyota Avensis 2.0 dízel, Carina 1,6 benzin, Corolla 2.0 dízel, Corolla 1.5 benzin
Honda Civic 1.6 benzin
Mazda 6, 323
Volvo V40
Suzuki Baleno 1.6 benzin

A szívem a Toyota felé húz, de fentiek közül bármi szóba jöhet.


Segítségét előre is megköszönve,

Zseni Gábor

Kedves Gábor!

A Baleno jó autó, de a bölcsőre nagyon kell figyelni, Papp Tibi kollégánk is szembesült már ezzel a problémával. A Mazdáknál szintén a rozsda az ellenfél, de ott inkább a hátsó sárvédőív a leginkább problémás hely. A V40 kilóg ebből a sorból, a japánok sokkal különbek műszaki szempontból. Igazából mindegyik japán autónál a rozsdára kell figyelni, jellemzően nem mechanikai problémák szoktak velük lenni. Én is inkább Toyotát vennék a felsoroltak közül, de én a benzines Avensis-t is bevenném a listába.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mit csináljak a német Mazdámmal?

2014.07.12. 08:54 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper,

többségében autóvétel miatt írnak neked, én most a "másik oldalt" képviselem. Van egy külföldön üzembe helyezett Mazda 6-om, és bizonytalan vagyok a sorsa felől. Röviden: 2005-ös, 2.0 diesel kombi, 320 ezer km-nél járok vele, ennek 95%-a autópályázás volt, mindig márkaszervízben volt javítva, igazából motorikusan tökéletesen megy, nincs lelakva, bár az évek és a km-ek itt-ott meglátszanak (kőfelverődés, karcolások, pici horpadások, stb).

Mivel a munkábajáráshoz kell autó és nem akartam megvárni, míg "kirohad" a kocsi alólam, így csere mellett döntöttem (egy újabb Mazda6), most viszont nem tudom, mit kezdjek a régivel. Netes nézegetsé alapján Németországban egy ilyen autónak minimális az értéke, otthon talán kapnék érte valamennyit, de ahhoz meg honosítani kellene...

Van értelme egy sokat futtott, de szervizelt autóba még pénzt ölni (reg. adó, takarítás, kisebb szervíz...stb), és megpóbálni eladni, vagy inkább vonassam ki a forgalomból, és adjam le?


Válaszát előre is köszönöm!
Üdv,
Laci

Kedves Laci!

Ne abból induljon ki, hogy mennyit adna egy német magánszemély vagy egy német autószalon egy ilyen autóért. Ők leginkább gombokat vagy semmit. Én meghirdetném a mobille.de-n vagy az autoscout24.de-n, és várnám a telefonokat. Egész Európa ezeket az oldalakt nézi, és valamilyen kelet európai nepper előbb-utóbb lecsap rá. A kilométer őket szinte nem érdekli, mert majd megtekerik az órát otthon. Ha az autó egyébként tényleg jó állapotú, akkor még rendes pénzt is kaphat érte, csak jó hirdetést kell feladni. Ez azt jelenti, hogy kitakarított, lemosott, szép tiszta autót kell rendes fényképezőgéppel, nem telefonnal lefényképezni, és korrekt szöveget megfogalmazni. Ha alkura kerül a sor, akkor pedig határozottnak kell lenni.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Nagyobb dízelt 2,5 millióig

2014.07.11. 10:53 - becsuletesnepper.hu

 

Szia Nepperűző!

98-as TDI Cordobámat szeretném cserélni nagyobb és fiatalabb 2005 utáni dízelre. Egy éven belül kerülne sor a cserére. Ami számításba jött nálam: BMW E90 320d,  Audi A4 B7 1.9PD, Alfa 159 1.9JTD, Passat 3C 1.9 TDI, esetleg Opel Insignia 1.9 CDTI, Octavia 1.6CR 2.0 PD kilőve.

Évi 12000 kilométert megyek, többnyire városban, de ragaszkodom a dízelhez. A keret 2,5 millió Ft, aminek fedezni kell az átírást ill. a kezdeti szervizelést. Havi 350.000Ft a keresetem, és családos vagyok. Hosszú távra tervezek, ezért fontos az időtálló forma, ill. megbízhatóság.

Tudom hogy ezeknek az autóknak jóval magasabb a fenntartási költsége mint a TDI-nek, de nem szeretném az összes keresetem az autóra költeni. Mi a véleményed ezen típusokról, ill. melyiket ajánlanád közülük? Esetleg más alternatíva? Japán, francia, nem játszik. Nagyon fontos hogy tetsszen a kocsi, és később is jó érzéssel nézzek rá.


Válaszod előre is köszönöm.

Feri

Kedves Feri!

A BMW-ről már nagyon sokszor leírtam, hogy jó autó, arra, hogy mire kell figyelni, itt írtam. A VW csoport 1.9-es PDTDI-jétől sokan tartanak, mondják, hogy azt már nem szabad megvenni, csak a régi sima TDI-t. Jellemzően azoktól hangzik el ilyen "bölcsesség", akiknek még nem volt. Valóban bonyolultabb, mint a régi 90 lovas 1.9-es TDI, és nagyobb benne a hiba lehetősége, de még mindig egy nagyon jó motor, normális összegekből fenntartható. Az Alfában és az Insigniában ugyanaz az olasz multijet motor van, a 150 lovasban szintén van örvénycsappantyú, csak ennél a motornál nem hullik bele az égéstérbe a letört alkatrész, egyébként ez is egy jó motor. Én egy BMW-t vennék elsőnek, aztán egy Audit vagy VW-t.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kisbuszt a családnak

2014.07.10. 17:15 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Bővül a család és a vállalkozásom is, ezért öreg kombi autómat kisbuszra váltanám. Az igényem egy jól felszerelt, 7-8 személyes takarékos jószág, évi 20-25e km futással. Mivel a japán autók szerelmese vagyok, így azokat részesítem előnyben. Nagy kedvencem a Mitsubishi L300 luxus busz változata, forgó fotelekkel, panoráma tetővel, de ilyet kb. 3 évente hirdetnek. Gyakrabban látok Nissan Serenat, de arról nem olvastam olyan jókat. Persze más kontinensen is bóklászhatunk, szóba jöhet pl. VW Caravell, vagy Ford Transit, de félek hogy ezeknek magas a szervízköltsége. Nagy kedvencem még a MB Vito, de arról sok rosszat hallani, olvasni, hogy megbízhatatlan, de legalább drága fenntartani. Francia autók meg nem tetszenek. Főleg a 2000-es évek előtti gyártmányok érdekelnek, azon egyszerű oknál fogva, hogy az tetszik, és szeretnék olyan járműben utazni, ami még tetszik is, nemcsak úgy van oszt kész. Pénzben a határ 1.5m Ft. Persze fontosabb szempont, hogy az üzemben tartása ne legyen több mint egy átlag személyautóé.


Köszi előre is a választ.
Borisz

Kedves Borisz!

Ilyen Mitsubishi L300-at még sosem láttam, de a normál busz változatokban nem túl nagy a hely elől. Ha hasonlóan magas, mint én (190 cm), akkor nem lesz annyira kényelmes. A Serena hasonló, mint a Vanette Cargo, és az sem olyan jó, pl. rövid a difije, emiatt sokat forog, ergo sokat eszik. Probléma lehet egy esetleges karambol esetén a kaszni elemek beszerzése. A Vito szintén nem különösebben jó, a zárhíd például szinte már szinte a gyárban rozsdásodott. Én egy T4 Caravelle-t vagy Multivant vennék, de arra készüljön fel, hogy rengeteg a leélt darab. Mostanában kellett volna vennem egyet valakinek, és "csodákat" láttam.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Nepperűző Nepperűző

Kérdezze a Nepperűzőt, vagy böngéssze a rengeteg eddigi tanácsot. Kereshet is!

KeresésKeresés

IndapassIndapass