Kis haszonjárműből dízelt vagy benzinest?

2014.03.30. 09:03 - becsuletesnepper.hu

 

Üdv,


bővül a család, ezért egyterűt szeretnénk venni. Kinéztem egy Caddy-t 2006/10. havi 1,6 benzin és egy Renault KAngoo-t, ami 2008/5.havi.
Úgy tudom a sima 1.6 szívó benzin jó motor, de mi van a dci-vel? Mégiscsak két év van köztük és egyhamar nem fogunk tudni autót cserélni.
Köszönöm a választ, tanácsot.

Üdv,
Róbert

Kedves Róbert!

A dízel vásárlása előtt olvassa el ezt. Mindkét felsorolt autó kicsit teherautós, mivel abból lettek kialakítva, de a Caddy lényegesen kulturáltabban adja elő ugyanazt, az inkább hasonlít egy személyautóra. Szeretnék visszakérdezni, hogy mi van akkor, ha az autó két évvel fiatalabb? Nem attól megbízható egy autó, hogy mennyi idős, hanem attól, hogy milyen konstrukció, és hogy volt karbantartva. Nekem egy 2002-es SDI Caddy-m van 335 ezer kilométerrel, és semmi baja, és karbantartva, nagy eséllyel nem is lesz, még 600 ezer kilométer múlva sem. Ha sokat mennek, úgy értem 20-25 ezer körül, akkor egy Caddy 1.9 PDTDI-t vennék. Ha sokkal kevesebbet, akkor jó lehet egy benzines is, akár a Kangoo is.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Harmadik autónak nagyon takarékosat

2014.03.27. 14:23 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületes Nepper!


A családban 3. autónak kellene egy alacsony fogyasztású valami, amit felváltva vezetne a friss jogosítványos fiam, a vásárolni elruccanó feleségem, és én is, amikor vidéken egyedül van dolgom. A havi megtett kilométer (főleg nyáron) 6-700 km, kb fele város. Nem félek a dízeltől, (mai napig visszasírom a Golf I 1.5 d-t). Suzuki Alto és Volswagen Lupo 1.7 SDI között vacillálok. Mindent elolvastam, de nem tudok dönteni. Segítene?

Köszönettel,
Imre

Kedves Imre!

A Lupót én is nagyon kedvelem, nekem is volt egy 3L, meglepően nagy hely van benne elől, igaz egy kicsit szervizigényesebb, mint az 1.7SDI. Ha a VW Lupo 1.7 SDI-n gondolkodik, gondolkodjon Lupo 1.4 TDI-n és a Polo 1.9 SDI-n is. Szintén nagyon problémamentes és takarékos a Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 D is. Az 1.5-ös dízelek kimondottan keveset fogyasztanak, elmennek akár négy liter alatt is.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Skoda Octavia kontra Ford Mondeo

2014.03.26. 10:57 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper Úr!


Használtautó vásárlás előtt állok és tanácsát szeretném kérni az alábbi autók közül való választásban:

Skoda Octavia - 2007-2010 (1.9tdi, 2.0tdi, 2.0tdi rs)
Ford Mondeo - 2007-2010 (2.0 és 2.2 tdi)

Hetente 2-3szor használnám az autót 15-30km-es utakra, illete havonta egy hosszabb túrára, ami 2-3nap alatt 1000-2000 km-t jelent.

Fontos és a fenti típusok kiválasztását segítő paramétereim:
- alacsony fogyasztás
- megbízhatóság
- kényelem
- 4 embernek is megfeleljen hosszabb távon
- na meg persze lehetőség szerint jó legyen vezetni is
- maximum 2.5 mft ár

Kérdéseim:
- mennyire kell félni az octaviák, különösen az rs PD TDI motoroktól? (DPF problémákról hallottam főként)
- mondeókban mennyire problémás a motor? (motorvezérlés)
- mire kell odafigyelni a fenti típusok kapcsán, mit szükséges megnézni, megvizsgáltatni mindenképp vásárlás előtt?
Van-e bármilyen másik típus a fenti paraméterek mentén amit esetleg ajánlani tudna?

Természetesen leginkább az RS-re fáj a fogam, de az észérvek is közbe kell hogy szóljanak.

Előre is köszönettel,
Tamás

Kedves Tamás!

Ha dízelen töri a fejét, akkor olvassa el ezt. A két autó közül az Octaviát választanám a régi 105 lóerős 1.9 PD TDI motorral. Szerintem egyáltalán nem problémás motor, feltéve, hogy nem kerülte meg tizenötször a Földet. Minden rendelkezésre áll az esetleges javításokhoz, mindezt relatív olcsón, ezzel szemben a Mondeo már egy sérülékenyebb technika. A Mondeonál nem a vezérlés, hanem a befecskendező rendszer szokott problémás lenni. Ha nem ért az autóhoz, vigye el állapotfelmérésre egy szervizbe, majd ott átnézik.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Focus, A4 és 6-os Mazda között őrlődünk

2014.03.25. 10:48 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!


Autóvásárlás előtt állunk, van rá 1,5 milliónk + átírási költségre szervizre egy kis tartalék. Van egy gyerkőc is ezért mindenféleképpen kombit szeretnénk. Persze a feleségem szemében teljesen más a jó autó mint az enyémben. Neki nagyon fontos az évjárat és hogy mennyi km van benne. Az Ő kedvence a Ford Focus, mert hogy ezért az árért már lehet kapni 2007-08-as évjáratot is, nekem jobban tetszene egy Mazda 6 2004-05-ből vagy egy Audi A4 2000-01-ből (persze szerinte ez már nagyon öreg autó, szinte bontószökevény).

A Ford és az Audi között elég nagy a korkülönbség, de szerintem minőségben is, vagy ez csak belemagyarázás a márkába? Évente kb. 30.000 km használnánk. Az autókhoz nem nagyon értünk. Ennek függvényében kérem segítségét. Ön szerint melyik lenne a jobb választás vagy más javaslat esetleg? Segítségét előre is köszönöm.

Üdv. Tamás

Kedves Tamás!

Sokszor találkozom ezzel a problémával, mert a teljesen laikusok számára nincs más kapaszkodó, mint a kilométer és az évjárat. A Mazda 6 egy nagyon jó autó, én is nagyon kedvelem, de ennyi idősen már el tud kezdeni rohadni. Az A4 szintén jó kocsi, bontószökevénynek a legkevésbé sem nevezném. A Focus szintén nagyon jó kocsi, egyáltalán nem vetném el, és valóban fiatalabb, esetleg kevesebbet futott példányokat lehet ennyi pénzért kapni. Egyre kell figyelni, a Focus nagyon népszerű flottás kocsi, ami önmagában még nem baj, de belefuthatnak egy szép visszatekert kilométeróra állásba. Ennek célszerű utána járni. Ha Ön is meg tud barátkozni a Focus-szal, nyugodtan vegyenek egyet. Ha a felesége a választ olvasván elkezdené az orra alá dörgölni, hogy "na ugye, megmondtam", nyugtassa meg, hogy attól, hogy a Focus tetszik neki, még nem feltétlenül ért az autókhoz, csak most szerencséje volt. Ha más autót mondott volna, lehet, hogy simán lebeszélem róla, és azt mondanám, hogy bármilyen húsz éves Mazda vagy Audi jobb nála. :-)

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mit vegyek egymillióig?

2014.03.22. 08:57 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!


Én szeretnék egy autót vásárolni heteken belül 1 millió forintig! Az elvárásaim: Legalább 1.9-es motor benzin vagy dízel mindegy, klíma, legalább 2000-es évjárat, viszonylag olcsó szervízköltség, és megbízható legyen mert 1-2 havonta járok haza Németországból!

Nézegettem a BMW 320d-ket illetve az 525, 530d-ket. Mennyire megbízhatóak ezek? Illetve ha nem ezeket, akkor milyen autót ajánlana?

Köszönöm!

Üdv.: Tibi

Kedves Tibi!

A 320 is megbízható, az 5-ös sorozat is, ezek közül nekem az 525 a kedvencem. A BMW-k esetében van néhány dolog, amire figyelni kell. Nagyon szeretem a BMW-ket, de egymillióért még nem láttam olyan dízelt, amit megkívántam volna úgy igazán. Ha ilyen hosszú ingázásokra kellene autó, én valami 1.9-es TDI-t vennék, mondjuk egy Passatot, nagy hely van benne, kényelmes autó, jól fogyaszt. Az 1.9 TDI-re jellemző, hogy nem akar tönkre menni, de ha mégis, akkor olcsóbb javítani, mint a BMW-t. Nem tudom milyen nagy növésű, de lehet, hogy elég egy Octavia, Bora vagy Golf is.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Citroen C5 vagy Skoda Octavia?

2014.03.18. 13:23 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!


Múltkor olvastam a csontis C5-ről a tesztet. Meg is tetszett az autó, és rögtön le is mondtam a három F betűs szlogenről. 2,5-3 millió forintom lenne új (használt) autóra. Sokat nézegettem a hirdetéseket, már nap mint nap arra eszmélek, hogy hajnali kettő van, de érdemleges választ még sehol sem kaptam.

Két kiszemeltem a citroen C5 2.0 HDI automata exclusive felszereltséggel, és 200 ezer körüli km-rel (sose lehet tudni). Ő 2008-as. A másik pedig egy 2011-es skoda octavia 1.4 tsi manuális elegance felszereltséggel. Ön melyiket ajánlaná?

Melyik az az autó ezek közül, amelyik csak benzint/gázolajat és olajat szűrőt és vezérlést kér csak, és nem fog budapesttől 300 kilométerre lerohadni?

Várom válaszát, tanácstalan vagyok. Ez lehetne az első komolyabb autóm.

Köszönettel: K. Márk!

Kedves Márk!

Az új C5 már sokkal jobb, mint a régi, sokkal szebb is, sokkal jobb a kidolgozása is. Nekem még nem volt hozzá szerencsém, ezért személyes tapasztalatokról nem tudok beszámolni, de ismerőseimnek volt, és ők szerették. A HDI motorokkal sosem volt különösebb gond, megbízható konstrukciónak számítanak, ugyanez nem mondható el a kis TSI motorokról, ott már sűrűbben előfordulnak problémák, ráadásul csak a katalógusban fogyasztanak jó, a valóságban nem. Olyan nincs, hogy csak gázolajat, olajat és vezérlést kér egy autó. Minden autónál lehetnek nem várt költségek, elfáradhatnak alkatrészek, amiknek a cseréje pénzbe fog kerülni, egyszer sokba, másszor kevésbe. Ilyen ez a popszakma. Ha lenne még 1.9-es TDI az Octaviában akkor azt javasolnám, de sajnos már nincs. A két típus közül inkább a C5-öst venném meg, mint a TSI-t.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Honda Accord vagy Mazda 6?

2014.03.17. 08:13 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Becsületesnepper!


Autóvásárlás előtt állok, 1,2-1,3 millió Ft körül nézegetek és két típus maradt fent a listán: Mazda 6 2.0 CD (2003) valamint Honda Accord 2.0ESi (1999). Valószínűleg a dízel a fogyasztás miatt jobban megérné (évi max. 10 ezer km-t mennék), de valahogy a szívó benzines Accord megbízhatóbbnak tűnik. Képtelen vagyok dönteni e kettő között. Mindkét autó 200-250 ezer km-t futott. Ön mit javasol?

Köszönettel,
Bence

Kedves Bence!

Egy ilyen idősebb dízelnél egy esetleges befecskendező rendszer javítás az autó árához képest már nagyon jelentős tétel tud lenni, ráadásul egy 2003-as autónál biztos, hogy az óraállás nem minden esetben azonos a valós futásteljesítménnyel, simán előfordulhat, hogy kétszer annyi van az autóban. Évi 10 ezres futáshoz nem feltétlenül kell dízel autó, hiába fogyaszt a benzines többet, egy esetleges javítást sokkal kevesebből meg lehet úszni a benzines esetében. A kettő közül én egy benzines Accordot vennék inkább.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

BMW-zzek vagy adjam lejjebb?

2014.03.15. 09:43 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!


Nyáron szeretnék autót vásárolni és jelen pillanatban több alternatíva is szóba jön.

A keret kb 1,2 millió + szerviz. Fiatal vagyok, fontos a vezetési élmény, de gondolkozom előre is, esetleges családi létszám bővülése esetére is. Most érkeztem el oda, hogy megcsapott a BMW szele, és szemezgetem egy 320, as illetve 525-ös kombival. Kicsit tartok tőlük, mert mégiscsak prémium márka, alkatrész javítás egyebek. Olvasgattam a hibákról is, de az ijesztőbbek csak az 525tds modellnél voltak.

Kérdésem az lenne, hogy megéri-e belevágni ilyen árkategóriában BMW vásárlásba, vagy maradnom kéne a "realitás" talaján és más márkát választani.

Ilyen árban általában sok km-es autókat lehet venni. Mennyire kell tartani az esetleges 250-280 ezret futott daraboktól?

Válaszát előre is köszönöm:
Gergely

Kedves Gergely!

Nem kell annyira félni a BMW-től, pláne nem egy benzinestől. A rozsdára kell odafigyelni, a kerékíveken kezdődik általában, de alaposan át kell nézni mindenhol. A motorokkal nagy dolgok nem szoktak lenni, persze oda kell rájuk figyelni, és karban kell őket tartani. Bontott és után gyártott alkatrész hegyekben van hozzá. A 250-280 ezres futások még önmagukban semmit nem jelentenek, ennél az árkategóriánál ez teljesen normális, nem fognak a jövő héten atomjaikra bomlani.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Jobbkormányos autót Magyarországon?

2014.03.13. 07:56 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!


Ma bekukkantottam telephelyére. Ezt folytatva szeretném  megkérdezni, hogy mi a véleménye az angliai használtautók magyarországi üzembehelyezéséről és használatáról? Milyen terheket vállal, aki erre a kompromisszumra vállalkozik?

Előzmény annyi volt, hogy pályakezdő fiam angliai autó vásárlását most vezényeltem le internetes keresés és telefonos távirányítás útján, sikeresen, egy Honda Jazz végeredménnyel. Elég jól belelátok most az ottani vásárlási lehetőségekbe.

Üdvözlettel
Sándor

Kedves Sándor!

Az angliai árak lényegesen az európai alatt vannak, ezért csábító lehetőség sokak számára. A fogalomba helyezéssel nincs gond, simán megoldható. A használatával kapcsolatban Önnek kell mérlegelni, hogy jó lesz-e. Maga az autó kezelése könnyen megszokható, nem igényel különösebb képességeket. Az előzés nehezebb dolog, mert a másik oldalon ül, nehezebben vagy egyáltalán nem tud kinézni egy teherautó mögül. A parkolóba való behajtásnál nem fogja elérni az automatából kijövő jegyet, illetve minden olyan dolog problémát fog jelenteni, amikor a bal első ablakon kell kinyúlni valamiért. A majdani eladáskor jelentősen csökken a potenciális vásárlók száma. A "jelentősen" kifejezést úgy értem, hogy a kutya nem fogja felhívni, kivéve a bontósokat, és majd gombokért fog megválni az autótól, csak már valaki vigye a háztól. A bontósnak viszont jó lesz. Ilyenkor az emberek azt szokták mondani, hogy nem eladásra kell a kocsi, hanem magamnak. Igen, de egyszer minden kocsi eladó lesz, és akkor szívni fog. Nagyot. Nekem nem kéne, de Ön tudja.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Napi hetven kilométeres ingázáshoz

2014.03.10. 13:52 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!


Úgy hozta az élet, hogy munkahelyváltás miatt (megéri) napi 35+35 km-t kell munkába/ból autóznom. Autót keresek, kutatok, Vásárolnék - pár héten belül. Ehhez kérném a tanácsát!


Mihez kellene?

70 km napi ingázás, hétvégi kutyát, brngát, barátnőt kocsibabevágós kirándulásokra, fiatal - aktív élet élésére (színház, randi, kisbolt, stb). Évi kb. 18.000 km.


Mit várnék el tőle?

Legyen megbízható, relatíve olcsón fenntartható-üzemeltethető, lehessen vele haladni a forgalomban (városon kívül 80%-ban), és persze baleset után épségben másszak ki belőle.


Keret?

Legkeményebb szűrési kritérium, 800.000 ft + X ezer ft a kötelező szervízekre, stb.


Lázas totalcar olvasás után (:)) a következőkre szűrtem le a kínálatot:

Ford Focus (98-04) 1.6-1.8 benzin /- TDCI, TDI től óva intenek/, kizárólag KOMBIban

Toyota Avensis (97-03) Benzin és Diesel (D-4D) egyaránt, 4-5 ajtós és KOMBI is szóbajöhet.


Azért a németekről sem mondtam le:

VW Golf IV./ Passat 1.9 TDI variant

Audi A/4 (95-01)avant 1.9 TDI - esetleg quattro, ha olyan jó a vétel.


Őszintén bevallom, kombikra vagyok leginkább kihegyezve, de kész vagyok kompromisszumok kötésére is természetesen - ilyen összegért.


Köszönettel,
Máté

Kedves Máté!

Az összes Ön által említett autó jó választásnak számít, egyikre sem mondanám, hogy ne vegye. Egy sokat futott TDCI Focus-ról Zách Dani kollégánk írt egy tesztet, de a benzines is ugyanilyen jó. A Toyota Avensis egy közismerten megbízható, szinte elpusztíthatatlan autó, mindegy melyik motorral veszi. Az Audi A4, VW Golf, VW Passat ugyanarra a megbízható technikára épül, nagy buktató nincs bennük. Ha már ezek szóba kerültek, említsük meg a Skoda Octaviát is. A quattro hajtást nem értem, szerintem tök felesleges Magyarországon, ezen a télen például milyen előnye származott volna belőle? Persze jól néz ki a hirdetésben, meg az autó elején a kis címke, de csak többet eszik és egy plusz meghibásodási lehetőség. Azt vegye, amelyikből jobb állapotút és valódi kilométeróra állásút sikerül találni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Öreg Peugeot vagy még öregebb Merci?

2014.03.09. 09:29 - becsuletesnepper.hu

 

T. Nepperűző!


Négytagu családom kinőtte a szuzukit, és kellene valami nagyobb, viszont a keret max 300 000 Ft (+ 30-50 000 az azonnali javitásokra). Kereskedő honlapokat nézve a Pegueot 405 1990-es kiadásuak és az idősebb 1983-tól gyártott Mercédesz 123, 124 tünik reálisnak. Mindenképpen diesel kocsit szeretnék, mert a cégem munkábajárásra +egyébb magánutra biztosit 50 liter MOL gázolajat havonta. Sajnos benzint nem tudom milyen oknál fogva nem (Fuvarozó cég). Szóval dizel, belül tágas, max 300 000-es kategória ami + 50-80 ezer forintból használhatóvá tehető. Lényeges hogy a szuzuki megmarad, tehát 2. autó lesz. A Szuzi nem hajlandó elromlani soha ezért biztonsági okból megmarad, meg az árát se fizetnék meg.

Üdvözlettel: Péter a dizeles.

Kedves Péter!

A 123-as Mercihez nagyon kell érteni, vannak helyek, amelyeken igencsak tud rohadni, és még számos buktató. Az említett 300 ezer környékén nincs jó 123-as Merci csak még támolygó romok, a 124-esről már nem is beszélve. A 405-ös Peugeot viszont teljesen használható, a benne lévő dízel motor a legjobbak közé tartozik, megfelelő karbantartással szinte örök életű. A hátsó futóműre kell figyelni, az tipikus Peugeot-probléma. Nagyon sok rettenetesen lefingott roncs van közöttük, de nem lehetetlen jót találni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Octavia kombit, de milyet?

2014.03.04. 07:59 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!


20 éve használok egy 1,6-os F-Astra kombit, és lassan eljön az ideje, hogy lecseréljem. Mindenképpen kombit és egy megbízható "tömegautót" szeretnék. 64 éves nyugdíjas vagyok, évi 8-10 ezer kilométert autózom, ezért csak egy benzines Octavia jöhet szóba.


Az első kérdésem: 1,4 TSI motorral vagy 1,6-es szívó-motorral. Adatai alapján nagyon tetszik a TSI, de nagyon sokan mondják, hogy a TSI túl bonyolult, és ezért, ha a turbó meghibásodik, annak a javítása nagyon macerás, drága, és kevés helyen értenek hozzá. Ön melyiket választaná?


A második kérdésem: Ár / érték / megbízhatóság szempontjából melyik évjáratot és futott kilométert érdemes megcélozni a kereséskor? Ön a helyemben milyent keresne?


Köszönettel: S. György.

Kedves György!

Az első kérdésem: 1,4 TSI motorral vagy 1,6-es szívó-motorral. Adatai alapján nagyon tetszik a TSI, de nagyon sokan mondják, hogy a TSI túl bonyolult, és ezért, ha a turbó meghibásodik, annak a javítása nagyon macerás, drága, és kevés helyen értenek hozzá. Ön melyiket választaná?
 
1.6 szívó benzin, nem kérdés, ezzel nem fog tovább őszülni, legalábbis nem emiatt.


A második kérdésem: Ár / érték / megbízhatóság szempontjából melyik évjáratot és futott kilométert érdemes megcélozni a kereséskor? Ön a helyemben milyent keresne?
 
Árat nem írt, de a TSI-ből úgy gondolom, hogy egy újabb modellt nézett ki magának. Egy 2009-től gyártott, 1.6-os szívót vennék, 100-150 ezer kilométer körülit. A kilométert nem kell nagyon szorosan venni, ha kicsit több, de az autó állapota jó, akkor sincs semmi. Ön nem megy sokat, ezek a motorok még húsz évig menni fognak ilyen éves futással.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

BMW E46 vagy Alfa 159?

2014.03.02. 11:30 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!


Előszó: Kizártnak tartottam, hogy valaha is tanácsot kell kérnem autóvásárlásban, a reggeltől estig használtautó-kínálatot böngésző embertípus vagyok. Uno Turbo-tól G-Merciig néha minden érdekes.


A helyzet: 2007-es évjáratú E92 BMW-m nyűgös egy autó. 3 éve szolgál engem közel sem olyan megbízhatóan mint előtte az E46. Ezért el szeretném adni.


A kérdés: Melyik autót válasszam a következő két típus közül, melyik lehet jobb választás? Évi kb 30e km-t megyek, sportosan vezetek (küldtem is önnek képet az idei pályanapról amin kergetjük egymást)

Alfa 159 1.9 , 2.0 JTD - 2008 utáni (150/170ló) vagy BMW E46 320d - 2004 utáni (150 ló). Ez a két autó tetszik. (Kasztni mindegy, akár cabrio is jöhet, de mindenképp kéziváltós) Az ár is szinte mindegy ugyanis olcsóbb autókról beszélünk mint a mostani kocsim. (3 000 000 körül a kinálat teteje, ez teljesen belefér)


A "megbízhatatlan" olasztól joggal félek? A gondtalan E46-kilométerek már csak megszépült emlékek? Mit gondol? Ön melyiket ajánlaná?


Előre is köszönöm válaszát,
Üdvözlettel,
Áron

Kedves Áron

Na, ha már együtt csapattunk, akkor tegeződjünk, ne púposkodjunk itt. Ennyi pénzből már a legszebb M pakettes BMW-ket is meg lehet már  kapni. Szerintem az E46 nagyon jó kocsi, de ezekre a dolgokra figyelni kell. Ha nem ragaszkodunk az M paketthez, akkor kb. kétmillió környékén vagy picivel fölötte már tényleg 150-160 ezret futott autókat vehetünk kintről. Az Alfa 159 nekem is személyes kedvencem, mert egy jó színben észveszejtően szép autó, az utóbbi tíz év talán legszebb formája, nekem különösen a kombi tetszik. A benne lévő multijet motor nagyon jó, megbízható darab. Igazából nehéz helyzetben vagyok, mert mindkettőt szeretem, nem tudom egyiket sem kiemelni. Menj el, nézz meg mindkettőből többet, amelyiknél nagyobbat dobban a szíved, azt vedd meg.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Dinamikus tizenévest keresek

2014.02.27. 11:30 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok és egy kissé tanácstalan vagyok. Nem tudom hogy mit érdemes illetve mit nem érdemes megvenni. Maximum 1.100.000.- forintért terveztem autót venni.

Amire szükségem lenne, az egy viszonylag tágas, dinamikus autó. Motorja lehet akár dízel akár benzin, a lényeg hogy megbízható legyen, szervizköltségei ne legyenek az egekbe. Köbcenti max 2200-ig. Az autó évjárata ne legyen 2000 előtti. Amiket én néztem: Ford Mondeo, VW Passat, Opel Vectra C, BMW 320d. Nyilván sok gyártó kimaradt, elsősorban ezek jutottak eszembe, de nem zárkózom el semmi elől. Elsősorban azt szeretném megtudni, hogy te mint szakértő, melyik autót ajánlanád, és milyen motorral?

Válaszod előre is köszönöm!

Üdv!

Kedves Kérdező!

Az Ön által felsorolt autók szinte mind megfelelnek a kritériumoknak egy kivétellel. A BMW 320 D lényegesen kisebb belül, mint a többi említett autó. nagyon jó kocsi az is, de vásárlás előtt azért tennék egy üléspróbát, hogy a rendelkezésre álló hely elég-e. A BMW-ből az 5-ös széria fele meg a többinek, és nem félnék megvenni a benzinest sem. A Mondeót inkább benzines motorral venném, mert egy 400 ezres befecskendező rendszer felújítás nem növeli meg az autó értékét jelentősen, és a kedvünk sem lesz feltétlenül jobb tőle. A Passatnak jó az 1.9-es PDTI motorja is és a benzines is, A Vectrát vagy az 1.9-es multijet motorral venném vagy benzinessel. A benzinesek közül mindenképp szívót vennék. A 2.2-es nagyon jó, nyomatékos motor, és annyit fogyaszt, mint egy 1.8-as, de a népek még a régi beidegződésből adódóan félnek a két liter feletti motoroktól, pedig már rég a teljesítmény után fizetünk.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Ötünknek Passatnál nagyobbat

2014.02.25. 11:08 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Én is a háromgyerekes kérdéskört járom körbe - kicsit másfelől. Jelenleg egy 24 éves Passatot hajtok, rendben karbantartva, még mindig első tulajdonosnál. Most kapott a motor nagygenerált, szeretjük, nem is akarom eladni. 5 litert fogyaszt, városi mászkálásra tökéletes 2 gyerekig. Ugyanakkor 3 gyerekülés plusz két felnőtt sehogy sem fér bele, ezért vennénk valami családkompatibilisebb járművet is a nyaralásokra meg a városon kívüli nagycsaládos utakra. A futásteljesítményre nem nagyon térnék ki, évi 15.000 kmt megyünk, de ebből a városi használat nagyrészt a megmaradó malacorrúval fog történni.

Pár nappal ezelőttig eldöntött tény volt, hogy a Sharan/Alhambra duóból veszünk valamit 5-6 éves kor körül, 2,5-3 millió forint magasságában, egymilliót tartalékolva szervíz költségekre. Aztán az év végi TC összefoglaló cikkben (http://totalcar.hu/magazin/2013/12/30/ezt_utaltuk_ezt_szerettuk/) véletlenül megláttam a Winkler által ajánlott Ssangyong Rextont. Még az életben nem hallottam korábban a Rextonról, de nagyon megtetszett ez a batár nekem is és a nejemnek is. Végigrágtam a cikkeket meg a népitéletes posztokat. A cikkek elolvasása után úgy látom, hogy méreteiben, fogyasztásában (csak plusz két liter), árában, körülbelül a kinézett Sharan kategóriájával megegyezőek a paraméterei. Szinte viszket a tenyerem egy ilyen után. Ami miatt bizonytalan vagyok, hogy egyértelműen ritkább típus a Sharannál, tehát a szervízelése, alkatrészellátása lehet problémásabb. Emellett nem tudom, hogy az automata váltó miatt kell-e tőle félni. Önnek mi a véleménye a Rextonról? Javasolna egy ilyet 5-6 évesen 3 gyerekkel való használatra? Sharan szervízeléséről már tájékozódtam(malacorrúhoz képest 2-2,5-ször többe kerül). Mennyivel költségesebb a Rextont szervizelni, mint egy Sharant? Ha érdemes ebben is gondolkodni, akkor hazait érdemes nézni, vagy inkább nézzünk körbe a külföldi piacon?
Finanszírozásra ezesetben is 3 millió kocsira + 1 millió szervíz tartalék lenne. Ez reális?

Válaszát köszönöm előre is, üdvözlettel:

Dávid

Kedves Dávid!

A Rextont nem ismerem, de nem hiszem, hogy különösebb probléma lenne az üzemeltetésével, a koreai autók nagyon megbízhatóak. Az alkatrész árakról a webáruházakban tájékozódhat. Abban látok némi veszélyt, hogy mi van, ha önhibájából adódóan görbül a lemez. Ehhez nem találni úgy bontott alkatrészt, mint egy Golfhoz. Az automata váltó tönkre mehet, mert ez ilyen szerkezet. Egyébként mindegy, hogy automatát vagy kézi váltós autót vesz. Akinek kézi váltós autója van az kuplungot és kettőstömegű lendkereket vesz, akinek automatája van, az meg váltót javíttat. Vásárlás előtt ezt is mérlegelje. A Sharan, Alhambra párosnál nincs különösebb veszély, kiforrott technika, szinte mindenhol meg tudják csinálni, nagy tapasztalat van velük. 2.5-3 millióért már nagyon jókat lehet találni, amik még sokáig szolgálhatják a családot. Plusz egymillió tartalékot fölöslegesnek érzek tartalékolni, ennyiből már egy nagyon lefingott autót is lábra lehet állítani.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Családi kombi kéne

2014.02.23. 10:02 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepprűző,

Családi kombi vásárlása előtt állok és nem jutok megegyezésre magammal.

Az egyik jelölt egy Ford Focus, 2008 körüli, 1.6-os benzines motorral. Biztos, hogy praktikus, jó autó, de nekem jobban tetszene egy szintén 2008 körüli (legrosszabb esetben 2006), 1.8-as, benzines Peugeot 407 SW. Szerintem gyönyörű autó, viszont elég sok rosszat hallani a francia autókról.

Mennyire lenne hiba az oroszlánt választani? Hiba lenne?

Köszönettel,
P

Kedves Kérdező!

A 407-esnek van egy csappantyú a fűtésrendszerében, ami el szokott törni, és nincs fűtés. Akkor műszerfal ki, alkatrész csere, nagy munka, az alkatrész sem olcsó. Kisebb-nagyobb elektromos zűrök előfordulhatnak, a motorokkal jellemzően nem szokott baj lenni. Ismerek olyan 407-est, ami teljesen probléma mentesen üzemel évek óta, ugyanakkora a népítéletekben nem mindenki elégedett vele feltétlenül. Jól néz ki, szép anyagokat használnak belül is, jó érzés benne ülni. Érdemes lenne megkeresni egy márka specialistát, hogy mik a buktatók. A Focus megítélése már jobb, egy probléma mentesebb élet ígéretét vetíti előreerre a típusra em jellemzőek az elektromos zűrök. A fehér kombik a 2008-2009-es évjáratok körül nagy eséllyel ex rendőrautók, azokat kerülném. Nem rosszak azok sem, kilométer sincs bennük túl sok de a későbbi eladhatóságuk nem túl jó, mert nagy mennyiségben kerültek a piacra, és mindenki tudja róluk, hogy rendőrautók voltak. Amúgy nagyon jó kis kocsi a Focus.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Egy 7-essel boldog leszek?

2014.02.20. 10:39 - becsuletesnepper.hu

 
Tisztelt Nepprűző!

Gábor vagyok, 24 éves és autóvásárlás előtt állok, ezért szeretném a segitségedet kérni. Jelenleg Ausztriában élek, így olykor megesik, hogy 7 órát is vezetek amire hazaérek. Ezért egy olyan autóra lenne szükségem, ami borzasztó kènyelmes és masszív. Nem vagyok egy átlagos alkat, ezért az autó sem árt, ha kitűnik a tömegből. Ha már kényelem, akkor egy automata, mégpedig egy dízel. Az autóra 3,1 milliót szánnék maximum, igazából van is kiszemelt, a 730-as BMW. Találtam is párat 2,8 - 3,1 millió környèkèn, a 2005-ös évjáratból. Ee nem nagyon vagyok otthon a BMW-ben. Azt tudom, hogy nem annyiba kerül a fenntartása mint egy Suzukié, de valószinűleg nem is leszek olyan fáradt a hosszú út végén. Az 5-ös is szóba került, de a 7-es sokkal jobban tetszik.

Tehát a kérdésem az, hogy boldog leszek-e a 730d-vel, vagy esetleg van más autótipped?

Előre is köszönöm a választ.

Tisztelettel, Gábor

Kedves Gábor!

A hetes BMW egy nagyon jó autó, és a Suzukiból nézve az egy hipertér ugrás. Motorja, váltója elég megbízható, de az időszakos ellenőrzéseket, cseréket illik komolyan venni. Apró elektromos nyűgök előfordulhatnak, mivel tele van kábellel meg konnektorral.
Vásárlás előtt érdemes keresni egy szervizt, ahol átvizsgáltatja az autót, mert itt néhány, az előző tulajdonos által elhanyagolt apró bibi elég sokba kerülhet. Nem kell feltétlenül márkaszervizbe rohanni, van jó néhány vállalkozás, akik kizárólag BMW-k javításával foglalkoznak. A BMW körül elég élénk fórum élet van, érdemes ott is tájékozódni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Laguna helyett valami izgalmasat

2014.02.18. 16:29 - becsuletesnepper.hu

 

Kedves Nepperűző!

Jelenleg hajtott 2001-es, 290e-t futott 1.8 Lagunámból szeretnék átülni egy sportosabb, izgalmasabb "élményautóba". 26 éves vagyok, család még nincs kilátásban. Évente nem mennék sokat, max 10.000 km-t, azt is rövidebb, 4-5 km-es távokon (Munkahely, barátnő, stb.)

Kiszemeltem pedig az Alfa 147-es, a keret pedig úgy 900e-1m Forint. Ennyiért főleg 1.6-os, 120LE-s benzines modellek vannak, de gondolom a rövid távok miatt az 1.9JTD-k nem javallottak. Tisztában vagyok, hogy melyek a modell költséges típushibái (elszakadó vezérműszíj, vezérlésmódosító, érzékeny futómű, 8db gyertya, és persze az elektronikai hibák), mégis érdekelne, mennyire tartja ésszerűnek a cserét. Tudom, Alfát az ember érzelmi alapon vesz, de a Lagunámra is vigyázok, tisztán és rendben tartom, rendesen szervizeltetem, de főleg a magas futás és az utóbbi idők váratlan költségei miatt gondolkozom a váltáson. Esetleg tud-e mást javasolni az említett feltételek mellett? Gondolkoztam még az E46-os BMW-n is, de mivel azok igen kedvelt használt autók, bizonyára rengeteg a tekert órás, ismeretlen eredetű példány, ráadásul szinte már-már népautó a fiatalok körében, szemben az Alfákkal.

Kedves Kérdező!

Ha tisztában van az Alfa esetleges gyengeségeivel, és ennek ellenére kívánja, akkor hajrá, vegyen egyet. Lesz egy szép ajtója, és évekkel később legalább nem fogja bánni, hogy akkor nem vett egyet. Ha talál egy karbantartott darabot és továbbra is gondját viseli, akkor nem feltétlenül lesz az alfázás rémálom. Nem olyan rossz, mint a híre. Az E46-os BMW egy jó autó, elől a motor, hátul kapar, de ennyiért nem a legjobbakat lehet megvenni, bár nincs kizárva, hogy talál egyet. A BMW-nél már figyelni kell a rozsdára a kerék íveken, ott szokott először megjelenni. E 36-ból ennyi pénzért már jókat lehet venni, meggondolnám azt is.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Sokat megyek, dízel kell

2014.02.17. 15:23 - becsuletesnepper.hu

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlásra szántam el magam, és tanácsot szeretnék kérni. Napi kb 100 km-t használnám, így dízelben gondolkozok. Több típust is néztem, elsőnek a Ford Mondeo TDCI, 2003-ban volt egy facelift, ez a motort is érintette? Mire kell ezeknél figyelni, mik a gyenge pontok? Automata váltóval merjek belevágni, vagy maradjak a manuálisnál?
Második a Peugeot 406 HDI.
A BMW-ket is nézegettem, de nem igazán tudok dönteni.
Lényeg, hogy sedan legyen, legalább 4 ajtós, lehetőleg 2000 utáni gyártmány, valamint 1 Millió Ft van rászánva. Ezek közül melyiket ajánlja, vagy ezek mellett tud-e még hasonló kategóriájú járművet?

Előre is köszönöm a segítségét!

Tisztelettel: Sándor

Kedves Sándor!

A szűk baráti körben fut három Mondeo, mindenféle probléma nélkül, de a típus híres a befecskendező rendszer problémáiról. Szánja rá az időt, és lapozza át a Népítéleteket. Amikor megy, akkor nagyon jó tud lenni, de ha elromlik egy 3-400 ezer forintos javítás is lehet belőle, ha nincs szerencséje. Mondeóból, automata váltós még nem volt a kezem alatt, de nyilván az is elromolhat. Ha manuális váltósat vesz, akkor meg a kettőstömegű lendkereket kell cserélni. Ebből inkább 1.8-as benzinest vennék.
A Peugeot 406 egy nagyon kiforrott típus, a facelift utániak elég jól is néznek ki. A HDI motorok nagyon megbízhatóak, sokkal stabilabb a befecskendező rendszerük. Én Peugeot-t vennék, ha dízel kellene. Esetleg Passat 1.9 TDI, Octavia 1.9 TDI.

Üdvözlettel:

Fiatot a családnak! Szabad?

2014.02.15. 16:07 - becsuletesnepper.hu

Kedves Nepperűző!

Eljött az idő, hogy lecseréljem imádott 406-os Peugeot-mat egy nagy és legalább annyira szép kombira, mivel családunk gyarapodni fog. Nem tudom megkötni azt a kompromisszumot, hogy nyomorogjunk ha elindulunk bárhová. Több típus is szóba került, legfőképpen Vectra C 1.9 CDTI, de sajnos nem tudtam kötődni hozzá. Az a belső sivárság.....jesszus. Tudtam, hogy soha nem leszünk egy lélek.

És akkor fölbugyborékolt:  FIAT CROMA 1.9 Multijet 150HP (2006). Kérdésem: villog az óriási piros lámpa, hogy NEEE. Vagy csak annyi gondom lesz vele mint bármelyik százötvenezret futott turbódízellel? Ezt a kocsit nagyon tudnám szeretni, és átlagban százezerrel kevesebb kilométer van bennük, mint az összes területiképviselő-kombiban. Terhelés: átlag havi 2000 km, főleg autópályán és 130-cal.
Zs-terv: Mazda 6.

Előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Sajnos nem tudok beszámolni személyes élményekről a típussal kapcsolatban, mert még soha nem ültem mellette sem, ezért inkább csak az érzéseimről tudok beszélni. Én nem félnék tőle, ugyanaz az 1,9-es multijet motor van benne, mint a többi Fiatban, Alfában vagy az említett C Vectrában, az pedig egy jó motor.
A veszélyt inkább abban látom, hogy mi van ha elgörbül a lemez, akkor honnan lesz hozzá alkatrész. A Mazda 6-os nagyon jó kocsi, az átlagos dolgokon kívül a rozsdára kell figyelni, különösen a hátsó kerékíveken.

Üdvözlettel:

Ford Focus vagy Opel Zafira?

2014.02.13. 12:54 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Totalcar!

Dilemmában vagyok autóvásárlás terén. Ford Focus 1.4 Ambiante (5 ajtós, de nem kombi, benzines) vagy Opel Zafira A 1.6 (autógázos)?

Mindkét autó mellett szólnak érvek. Családapa vagyok, jelenleg egy gyerkőc van, de 1-2 éven belül tervezzük a következőt, így mindenképpen 5 ajtós változatot és aránylag tágasabb csomagtérrel rendelkező autót szeretnék. Fontos számomra a fogyasztás, a vezetési élmény, a viszonylag olcsó árkategória és a külső megjelenés, és persze nem utolsó sorban a fenntartás, olcsóbb alkatrész. Mindkét autó, ha millió alatt szeretnék hozzájutni, akkor 10 évesnél nem nagyon találok fiatalabbat, de talán ez nem is elvárás számomra. Viszont 15 évnél nem akarok idősebb autót, minimum 2000-es évjáratot. Tudom, hogy az általam választott két autó nagyon külömbözik egymástól egymástól, mégis nehéz a döntés. Az ön segítségét szeretném kérni, hogy milyen érveket tudna mondani a Ford, és milyen érveket az Opel mellett, illetve Ön melyiket választaná.

Köszönöm,

V. Csaba

Kedves Csaba!

Ha fontos a vezetési élmény, akkor ezt nem fogja megkapni, sem az 1.4-es Focus-tól, de pláne nem a Zafirától, legyen az 1.6-os, vagy nagyobb, de gázos. A Focus nagyon jó autó, nem szokott elromlani, elég jó futóműve van, a kettő közül még talán ebben van némi élmény a futóműve okán, de a motorerő miatt biztos nem. A Zafira egy csapatszállító, nem az élményre van kihegyezve, nagyon nem. Elmegy A-ból B-be, nagy a csomagtartója, de ennyi, nem több. Én egy gyerek mellé a Focus-t venném meg, aztán, ha a második gyerkőc érkezésekor ez kicsinek bizonyul, még mindig lehet cserélni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

BMW-t vagy átlagautót?

2014.02.12. 11:26 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

A kérdésem tárgya nem meglepő módon autóvásárláshoz kapcsolódik. A mára már teljesen legyilkolt 1995-ös 1.3-as swiftnek keresek utódot, és mint a címből is látszik, bizonytalan vagyok. Már régóta nagyon tetszenek a 316-os BMW-k... Viszont a racionális énem meg rendre vissza-vissza lapoztat velem a Focusok, 4-es Golfok hírdetéseire... Mert, hogy ugye azokból van újabb meg kevesebbet futott... Meg olcsóbb a szervízelése(?)... Az ilyen árban mozgó BMW-k meg biztos szétcsapott halottaskocsik, amire az árát mégegyszer rá kell költeni vétel után, ettől félek leginkább. A dilemmám tehát a fenti, a keret pedig 1M (+ ahogy a törvény mondja 200-am van még a szervízre ha kell). Kérem, segítsen a döntésben!

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv: Gábor

Kedves Gábor!

A BMW-ket még mindig körül lengi az, hogy mennyire drága fenntartani. Persze léteznek modellek, amiket nem olcsó, de egy ilyen 316-os egyáltalán nem egy ördöglakat. Az autóhoz lehet kapni után gyártott és bontott alkatrészeket, és a szerelőket sem állítja megoldhatatlan feladat elé. Egymillióért már lehet venni rendes autót, nem kell mindjárt "egy szétcsapott halottas kocsit" vizionálni. A BMW esetében a rozsdára kell figyelni, különös tekintettel a kerékívekre, jellemzően ott szokott megindulni a folyamat. A motorokkal jellemzően nincs baj, a futómű és egyéb kopó alkatrész árak sem az égben vannak. A Focus szintén jó választás, megbízható, autó, de ha a BMW-ért dobog a szíve, akkor ez nem fog annyira tetszeni. Nyugodtan megveheti a BMW-t, persze ésszel és körültekintően.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Forma 1-es után mennyi a regadó?

2014.02.11. 08:04 - Vályi István

 

Kedves Nepperűző!

Utazási irodát üzemeltetünk barátnőmmel, több bérelhető speciális járművet (Trabant limuzin, kispolszki kabrió, Bogár-motoros kisvonat, lábbal hajtós kabrió panorámabusz) is mozgatunk Budapesten és a Balaton körül.-Az üzlet elég jól pörög, ezért szerencsére bővíteni is tudjuk szolgáltatásainkat. Az eddigi járműveinket mind itthon építették és helyezték forgalomba, a mostani kiszemeltünket viszont külfödlről hoznánk, és ilyen tapasztalatunk még nincs.

Ő a kiszemelt:
http://www.ricardo.ch/kaufen/sammeln-und-seltenes/raritaeten/schweiz/original-formel-1-rennwagen-sauber-c18/v/an727109322/

Eleve nehezen kalkulálunk a költségekkel, hiszen a netes regadó-kalkulátorok szerint meg kell adni az első forgalomba helyezés időpontját, erről az autóról pedig csak azt tudjuk, hogy 1999-es. Mindenesetre abban az évben a Google szerint márciusban volt az első nagydíj, ezt írtuk be.

Tippelni sem tudunk azonban a környezetvédelmi besorolásra. A Totalcar egyik cikke azt írja, hogy 1996 után legalább EURO-II-nek kell elfogadni az EU-ban forgalomba helyezett autókat.
Ezzel számolva viszont relatíve magas, 800.000 körüli regadó jön ki.

Lehet vajon arről igazolást szerezni, hogy ezt a típust gyártották EURO-III-mal is? Az kétszázezres könnyítést jelentene, plusz szmogriadó alatt is behajthatnánk vele a belvárosba is.

Érdemes volna Németországban forgalomba helyezni, és onnan áthozni? Azt is olvastuk, hogy ott könnyebb az ilyen speciális járműveket forgalomba helyezni.

Többen azt javasolták, hogy ne is helyezzük forgalomba, hazai importőr nélkül úgyis nehéz lesz, esetleg egyedi típusbizonyítványt kell kiállíttatni - gondolom, az is többszázezer forint - néhány fős vállalkozás lévén nem szeretnénk ennyit feleslegesen elkölteni. Állítólag P-rendszámmal ez megoldható, ha a tevékenységi körünkbe felvesszük az autójavítást is.

Ön mit javasol?

Előre is köszönöm:
Marianna

Kedves Marianna!

Elsősorban remek döntés, ön jól választott, ez a típus - pláne motor és elektronika nélkül - meglehetősen megbízható jármű. A hajtáslánc teljes hiánya ne riassza el, hiszen láncot és pedálokat így kedvükre helyezhetnek fel. Javasolt eljárás a facsavar illetve a gyorskötegelővel rögzítés, a szénszálas karosszériában remekül tart mindkettő! Mindazonáltal óva inteném az elhamarkodott lépésektől. Elsősorban kérjen alvázszámot, majd azt a legközelebbi Fiat márkakereskedőnél (az eredeti motor a Ferrari V10-ese volt) ellenőriztesse le. Egy ilyen gépjármű előélete bizonytalan és kockázatos is lehet! Kérje le a szerviztörténetet és az előző tulajdonosok számát! Ha mindent rendben lévőnek talált, akkor nyugodtan alkudhat, hiszen a motor-elektronika és a váltó hiánya meglehetősen jó alkualap!

Mivel a gépjármű motort nem tartalmaz, környezetvédelmi besorolással nem kell törődni, leginkább nagyértékű kerti díszként kell bekonténerezni, majd elvámolni. Idehaza pedig - ha mégis meg szeretné adni a későbbiekben a Forma-1-es autó élményét a nagyközönségnek - célszerű egy remek Andoria vagy MIB8-as, lendkerekes motorral ellátni, majd lassújárműként forgalomba helyezni. Egy F1-es attól még az marad, sőt, így a sofőrök biztonságának érdekében is mindent megtett és mégsem nyújtott kisebb élményt, mint az idehaza gombamód elszaporodó ún. élményautózást kínáló cégek, kiknél 70 km/órás tempóval gurulhat négy kilométert 10-20 ezer forintért.

Amikor pedig már kellően megtérült a befektetés, akkor még mindig ott lesz ön előtt a lehetőség, hogy egyedi típusbizonyítványt kérjen, majd hivatalos úton beépítsenek egy bontott TwinAir-motort (tudja, az örök élet meg egy nap-motor) és még sok-sok évig boldogan használják eme egyedi gépjárművet. (Aztán OT és a többi.)

Sofőrkesztyűre fel!

Vályi István
Totalcar

Utazóautót hat évre

2014.02.10. 17:19 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Honda Accord 2003-2008 vásárlásában kérnék tanácsot. Melyik érné meg jobban egy öreg kevesebbet futott Honda Accord 2.0 VTEC 2003-as (11éves) 140000Km futott benzines (6000euro), amit átalakíttatnék gázos üzemre (kb 1000 euro) vagy egy újabb többet futott Honda Accord 2.2CDTI 2008-as (6éves) 200000Km -ert futott dízel (7300Eur).

LPG-s átalakításal a 2.0 VTEC a Dízel üzemanyag költségével megegyezik. Évi 7-10 ezer kilométert megyek, mert jelenleg a munkahelyem 8 kilométerre van. (Az LPG s gázüzem a benzinhez képest 2,3 év múlva térülne meg) Az egész számítást 6 éves intervallumra kalkuláltam, szóval 6 évig megtartanám az autót. De 6 év alatt a 11 éves 2.0 VTEC már 17 lesz aminek az értéke egyenlő lesz a nullával és a 6 éves 2.2CDTI 12 amiért még lehet valamit kérni. Abból vissza jönne kb. 2000 euró, ha szerencsénk van. De ennek az összegnek az értékét kifizetném a szervizre mert 200000km után sok mindent cserélni kell a dízelben. És akkor is, csak akkor éri meg ha már most az elején kellene kicserélni nem akkor amikor már 12 éves és egy 2000 eurós autóba senki sem akarna nagyon sokat invesztálni. De 6x10000=60 000 km. az nem olyan sok, még akár ki is bírhassa :).
Ha ilyen megközelítéssel megyünk neki, hogy 6 év alatt elúszik a 7000 euró, akkor ha vennék egy 14000 eurós autót, újat pl. mint a Skoda Rapid (igaz kismotorral, de újat), akkor 6 év után eladom ép úgy elveszik az a 7000 euróm, de van egy új autóm, és remélhetoleg megbízható. De kell vigyáznom a befektetésem másik felére, kell fizetnem a Cascot, csak márkaszervizbe járatni stb.
Szóval a kérdés ismét. ?elyik éri meg jobban: egy öreg, kevesebbet futott benzines LPG-vel, vagy egy újabb többet futott dízel. Vagy egyik sem? :)

Válaszodat előre is köszönöm.
Üdv.
Robert
(Szlovákia)

Kedves Róbert!

"mert 200000km után sok mindent cserélni kell a Dízelben" Ki mondta? Aki látott már egyszer dízel Accordot az utcán vagy akinek csak a szomszédja látott? "és akkor is csak akkor éri meg ha már most az elején kellene kicserélni" Ha valaminek nincs baja, azt nem kell megjavítani, akkor kell azonnal lépni, ha már a megvételkor baja van vagy már tisztán látszik, hogy baja lesz. Ha látszik, hogy baja van vagy lesz, akkor nem kell megvenni vagy úgy kell alkudni. A dízel Accordban egy nagyon jó Bosch befecskendező rendszer van, nekem is több darabom volt 200 ezer feletti futásteljesítményekkel, de hallottam már több 400 ezer feletti futásúról, aminek még semmi baja nem volt, csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni. 200 ezer felett minden mai dízelben várható a kettőstömegű lendkerék cseréje, de ennek az elhasználódása is a tulajok lábától függ. Simán lehet, hogy elmegy sokkal többet, akár 400 ezret is.

A benzines Accordban is egy nagyon jó motor van, és egy még probléma mentesebb autózás ígéretét vetíti előre. Nekem még sose volt gázos autóm, és nagy eséllyel nem is lesz, mert engem irritál az a nagy tartály a kocsiban, nem fér el a horgászcucc, de leginkább baromi randa. Tudom, hogy ez az én fejlövésem, engem nem érdekel mennyit lehet spórolni a gázzal, de az én autómba egy ilyen ronda valami nem kerülhet bele. Évi 7-10 ezer kilométer megtételéhez kell egy benzines, és úgy is hagynám. Egy benzines Accord is el tud menni 8-8.5 liter körül, ha normálisan megy vele az ember. Egy új autón 20-25%-ot azonnal bukik, amikor átvette a kulcsot, majd az elkövetkező három évben elbukja az autó értékének az 50%-át. A két használt Honda nem semmit fog érni hat év múlva, mert azok jó autók, és a jónak mindig lesz ára, persze sokat fog rajta bukni, mert ilyen ez a popszakma.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Új Swift sok kilométerrel

2014.02.09. 08:57 - becsuletesnepper.hu

 

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg egy régi suzuki swiftet hajtok, de a közeljövőben le szeretném cserélni egy új swiftre. Sajnos a keretem miatt csak a 2005-ös példányok jöhetnek szóba, ezekből az 1.3 benzinest néztem ki. Feltűnt, hogy az autókereskedésekben 80-120 ezer km-t futtott példányok vannak, míg a magánszemélyeknél nem ritka a 200-250 ezret futott példány. Nem vagyok naív, sejtem hogy az előbbiek vissza vannak tekerve. Kérdésem az, hogy mennyire megbízhatóak ezek a 200-250 ezret futott autók? Tudom hogy láncosak, de azt nem hogy mikor illik cserélni a vezérlést. Mennyivel kerülne többe fenntartani mint a régi swiftet? (Évi 10 ezer km)

Tisztelettel
Gergő

Kedves Gergő!

Az új Swift egy jó kis autó, de van egy visszatérő problémája, miszerint a váltójában egy csapágy elég nagy eséllyel tönkre megy. Ezt nyugodtan tekinthetjük típus hibának, habár a gyárnak erről nyilván más a véleménye. Zách Dani kollégánk írt erről egy jó cikket, olvasgassa vásárlás előtt. A vezérlés cseréjéről szeretne információt, hívjon föl a márkaszervizt vagy egy autószervizt. Egy esetleges váltófelújítással többe kerülhet a fenntartása, mint a réginek. Vásárlás előtt kérdezze meg az eladót, hogy a kiszemelt példánynak volt-e gondja a váltóval.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-


h i r d e t é s

Nepperűző Nepperűző

Kérdezze a Nepperűzőt, vagy böngéssze a rengeteg eddigi tanácsot. Kereshet is!

KeresésKeresés

IndapassIndapass