Opel: sose kop el?

2013.09.24. 13:03 - Csikós Zsolt

Kedves Csikós Zsolt!

Mindig nagy élvezettel olvasom a jobbnál jobb cikkeit különböző régi, nagyon régi, vagy nem annyira régi kocsikról. Azért fordulok Önhöz, mert úgy érzem, hogy az elmúlt két évben megérett az elhatározás bennem egy 25-30 év körüli gépkocsihoz.

Iszonyatosan elfogult vagyok az Opel márkával szemben, majdnem minden kocsijukhoz volt szerencsém az E Kadettől fogva (hála a családnak), innen jönnek a kiszemelt áldozatok: Opel Commodore C, Opel Rekord E.

Mindenképpen benzines, illetve manuális váltóval, ezen kívül alaphelyzetben mindkettőből a szedán kivitelű tetszik, de a caravan sem olyan csúnya. Ha jól olvastam az E Rekordban már (borsos extraként) állítható volt a kormány le-fel, ez utóbbi azért is lenne fontos (szerintem), mert két méter magas vagyok, és az E Kadettba igaz hogy beleszenvedtem magam, de akkor a rükvercet elfelejthettem. Ezzel szemben az F Astrában még táncolni is tudtam. Erről jut eszembe, ezekben a kocsikban még nem ültem, sajnos az ismeretségemben sincs ilyen tulaj.

Akkor jöjjenek az el nem hanyagolható "kritériumok":

A kocsira átírással együtt 3-500 ezer forintom lenne, maradna még 100 ezer az ilyenkor szükséges csereberére (vezérműlánc, fékbetétek, olajok, meg egy jó alapos átnézés és ami ebből adódik). Szerelő ismerős van, de gondolom ez nélkülözhetetlen egy ilyen kocsinál.

Jelen esetben van egy B Zafiránk és egy H Astránk, és ezek mellé szeretném én ezt a "kicsi" kocsit. Nem titkolva azt, hogy idővel eladnánk az Astrát, és ez kocsi lenne apa kocsija, anya meg a gyerek/ek járnának a "megbízhatóbb", robusztusabb Zafirával. A vásárlást jövő nyár körül tervezzük, lehet, hogy addigra valamivel növekszik a keret, amit rászánhatok.

 
Opel Rekord E

Abban kérném a segítségét, hogy merre lehet ilyen kocsikat találni (hahu 5-10 db használható E Rekord van, Commodore egy darab sem), mennyire reális az általam szabott keret? Mennyire célszerű egy ilyen kocsit mindennapi használatra venni, illetve a magasságom miatt egyáltalán szóba jöhetnek-e ezek? Ezen kívül mire lehet számítani egy ilyen kocsinál, úgy értem, ha belelkezd az ember a felújításukba, vagy ha elromlik valami, mennyire "jó" az alkatrészellátás hozzá? Vagy már mindent bontókból, illetve e-bay-ről lehet beszerezni hozzá?

Segítségét előre is köszönöm!

Üdvözlettel:
Gergely

Üdv Gergely,

Venni csak külföldről, mert itthon a rossz autó túlárazott, jó autó meg nincs. Ha van, akkor annak alacsonyabb az ára, egyszerű az oka, nálunk olcsóbb az emberi munka. De induljunk ki abból, hogy nincs.

Külföld: többek közt willhaben.at, leboncoin.fr (itt először ki kell választani bármelyik megyét, majd amikor az ember bent van a keresőben, már lehet a tout le France-ot).

Jó autók, félek, sajnos nincsenek már olcsón, kint is youngtimer kategóriába csúszott már ez a típus, ez az 500 ezres limit irreális. De azt ajánlom, egy körzetben kell letárgyalni 4-5 autót, rászánni három napot és mindet megnézve az egyikkel hazajönni. Így csinálják a profik.

Youngtimert 500 ezerért?

Azért azt zárójelben szeretném megjegyezni, hogy Gergelynek sajnos csak álmodozni van lehetősége. 3-500 ezre van a kocsira + egy kiló a szervizre. Annyiért maximum náthát kaphat, nem autót. A kinti vásárlás nem opció neki, legolcsóbb Commodore 2000 euró a mobilén, valószínűleg nem közepesen szar, hanem nagyon. Ha visszaszámolunk az 500 ezerből, akkor le kell vonni 200 ezret a hazahozatalra, forgalomba helyezésre. A regadó egy 2,5-ös motorral szerelt, Euro I-es besorolású autóra 318 ezer, ha 2 literes, akkor 222 ezer, a maradék nulla forintból megveheti álmai autóját. A regadó kihagyható egy OT-vizsgával, amit a legolcsóbb autó nem fog megugrani nagy (99,9999999%) valószínűséggel. Itthon meg nincs lópisztoly sem, vagy ami van, az még a halál előtt rúg néhányat, aztán végleg kileheli a lelkét.

-Becsületesnepper-

Egyébként a hátsókerékhajtásos Opelek azok, amik miatt Magyarországon olyan nagy kultusza van a márkának, ami ez után jött, az utánlövés volt egész a mostani Insignia-Astra korszakig. Ezt nem én mondom, hanem akik rálátnak 50 évnyi Opelre. Azt mondom, érdemes, nagyon is. Itt az én egyik nagy megtérésem, és itt van Vályi Pista megtérése.

Igen, lehet napi használatban ilyen autóval közlekedni (mi is egy 41 éves Mercedesszel megyünk mindenhova, ami ráadásul az utcán lakik), de apró nyűgök mindig vannak (hol egy fűtéscső, hol egy ablakemelő, hol egy Z-kar a futóműben). Ha az ember jól választ, a rettenetektől (nagy lakatolás, motor-váltó-diffigenerál) megkíméli magát.

Két dolog öli ezeket: a korrózió és a korrózió. Nem lehet megállítani, ezek új korukban is már rozsdásodtak 5-6-8 évesen, és még ha egy ember egy szűz autót is vesz méregdrágán, az is nekiindul 3-5 év alatt (mert már sokkal öregebb az összes karosszériaszigetelés). Csodák nincsenek. Ha pedig már volt lakatolva, fényezve, az sose olyan, mint a mégoly hitvány, korabeli anyag. Tehát még rövidebb élettartamra lehet számítani.

 
A hobbiautósok nagy ellensége: a korrózió

Napiban, télen a garázs se jó, mert egy autó a fűtött garázsban kb. egy hét alatt szárad ki nagyjából (a külseje akár 2 óra alatt is, de az nem számít korrózió szempontjából), de ha ki-bejárkál vele az ember, a meleg csak katalizátorként működik, és felgyorsítja a folyamatot. Akkor már jobb a fűtetlen (de alaposan szellőzött, páramentes) garázs. Én a teljes üregvédelemre szavazok, öreg autónál inkább a célnak való, speciális üregvédő zsírral, mint viasszal, pláne mint kátránnyal vagy festékkel kell védeni. Erről írtam is már itt. Az alvázvédő szemfényvesztés, általában sokkal több kárt okoz, mint amennyit használ.

A beázástól is nagyon óvni kell az autót. Ami víz az utastérbe és a csomagtartóba jut, az onnantól olyan, mint vírus a számítógépben - folyamatosan építi le a rendszert. Nemcsak az ablakoknál, hanem a szellőzőrendszernél, autóspecifikus pontokon, amiket ki kell nyomozni. Megfelelő felkészítéssel jó pár évig elmegy a kocsi, akár 6-8 évig is eltolható egy nagygenerál.

Sok sikert!

Üdv:
Csikós Zsolt

Jó megjelenésű autót keresek

2013.09.21. 08:09 - becsuletesnepper.hu

Tisztelt Nepperűző, Tisztelt Becsületesnepper!

13 éve a családban lévő 5 ajtós, 1.4-es klímátlan G Astránkat szeretnénk kényelmesebb, szebb, jobb, klímásabb autóra cserélni. Méretben mindenképpen legalább ekkorát, vagy kicsit nagyobbat keresnénk, mert ha utazunk, általában sok cuccal tesszük (1-2 kisgyerek cucca, horgászfelszerelés, stb.),de nem hodályt szeretnénk. Évi 15-18 ezer kilométert megyünk, vegyesen. Az autóra szánt összeg kb. 2-2,3m Ft átírással, szervizzel 3 típus szerepel a listánkon: Honda Civic 1.4 (2006-2008-as évjárat), Mercedes A150 (2006-2008), VW Golf Plus 1.9TDI.

Nem árt, ha az autónak jó a megjelenése, mert reprezentálni is kell, de nem szeretnék irreálisan sokat költeni rá. A karbantartáson nem spórolnék, de olyan autót szeretnék, amin minden működik és nem hagy az út szélén. Mennyivel kerül többe egy Mercedes fenntartása, mint egy Hondáé? Mennyire problémás az angliában gyártott UFO Civic? Meghozza-e az esetleges javítás árát a PDTDI a kedvezőbb fogyasztással (és a Civichez képest kedvezőbb vételárral)(1.6-os benzines Golfot semmiképp nem szeretnék)?

Esetleg milyen egyéb típus jöhet még szóba? Tanácsát előre is köszönöm!

Gábor

Kedves Gábor!

A Civic nagyon megbízható autó, de próbálja ki. Én még csak a dízelt és az 1.8-ast próbáltam, az 1.4-eshez nem volt szerencsém. Az 1.8-asnak elég feszes a futóműve, érdemes kipróbálni, hogy Önnek nem túl feszes-e. Az 1.9-es PDTDI, szintén nagyon megbízható technika, néha tönkremegy egy légtömegmérő, de jellemzően nincs nagy bajuk. Az A150-el nincs tapasztalatom, de láttam egy ismerősöm A osztályosának, az ajtajának az alját. Na, ott rendesen meglepődtem, a sérülésmentes 2006-os autónak rozsdás volt az ajtó alsó éle, nem kicsit, harminc centi hosszan. Neki egy A170-ese volt, és egyáltalán nem volt semmi probléma az autóval. Nem hiszem, hogy baj lenne velük, de ezek után a rozsdára figyelnék.

-Becsületesnepper-

Fiesta, Fiat 500 vagy MX-5?

2013.09.19. 08:04 - becsuletesnepper.hu

Kedves Nepperűző!

2004 óta van egy 1.2-es 3 hengeres Skoda Fábiám. Újonnan vettük, nagyon szeretem. Nagy gond sose volt vele, motorilag is jó, de szeretném lecserélni valami modernebbre és mindenképpen klímásra (2008 körüli).

Főleg városban és egyedül közlekedem, de munka miatt néha járok vidékre is, így valami olyanra gondoltam, ami autópályán is megy (SMART kizárva).

1-1.5 millió forint között szeretnék költeni.

Lényeg a kevés fenntartási költség és városban se fogyasszon sokat.

Amikre én gondoltam (kicsit sportosabb kinézet, férfinak):
Fiesta
Fiat 500
MX-5 (ez persze 2008-asnál öregebb, az ár miatt)

Tudom minőséget veszünk és nem évjáratot.

Üdv,
Máté

Kedves Máté!

Az idézet majdnem pontos, állapotot veszünk, nem évjáratot. A lényegre térve azonban, én még nem láttam Fiat 500-at másfél millióért, maximum törötten. A válasz megírásakor a legolcsóbb autót is 1.749.000 forintért kínálják, és összesen hat darab van 1.9 millió alatt., Nagyon tetszik nekem is az 500-as, de az Abarth az, ami igazán sportos, és különösebben férfiasnak sem mondanám, inkább egy fiatalos, trendi, retro kisautó. A Fiesta teljesen jó arra, amire Önnek kell, egyszerű tartós, kiforrott konstrukció, és a három közül ez a legjózanabb választás. Az MX 5 zseniális kis autó, az egyik nagy kedvencem, nekem is volt több darab. Csomagtartója nem sok van, tároló rekesz sincs benne túl sok, de amikor megy vele, ezt mind elfelejti.

-Becsületesnepper-

Félek a dízeltől, benzines kombit szeretnék

2013.09.17. 17:19 - becsuletesnepper.hu

Tisztelt Nepperűző,

Gyarapodik a család, ezért szeretnénk lecserélni a Boránkat egy kombira, v. egyterűre 150 e km-ig. Rendelkezésre álló összeg 2m Ft. Sajnos a dízel iránt érzett ellenszenvemet, ill. félelmemet még nem sikerült legyőznöm, ezért benzinesben gondolkozom. viszont szeretném ha a fogyasztás sem menne 7,5-8 l/100km fölé. Fontos a megbízhatóság és az 500 liter körüli csomagtér. Tetszik a toyota avensis 1.8 as motorral, de erről azt halottam h. valami konstrukciós hiba miatt megragadhat a motorja ha a minimum szint környékén van az olajszint, valamint a Mazda 6, ez meg sokat fogyaszt. Milyen más alternatíva lenne még, milyen motorral, ami megfelel a fenti elvárásoknak. Igazából csak a Mondeót, és a francia autókat zárnám ki.

Köszönöm megtisztelő válaszát.

Üdv:
Krisz

Kedves Krisz!

A benzines Mondeót pont nem zárnám ki, és a Mazda 6-ról sem tudok, hogy rengeteget enne. A különböző autó típusok fogyasztási adatairól itt tájékozódhat. Vannak az oldalon fogyasztás bajnokok, de nehéz lábúak is. A felhasználók által megadott adatokból kiszámolt átlagfogyasztás, a tapasztalataim alapján megegyezik a valósággal. Ha nagy méretű kombit szeretne nagy csomagtérrel, akkor azért kalkulálni kell a 8-9 literes fogyasztással is, mert egy ilyen autó esetében az sem számít soknak. Az Opel Vectrának szintén nagy a csomagtere, de a Honda Accord is jó lehet még.

-Becsületesnepper-

Audit vagy Skodát?

2013.09.16. 18:26 - becsuletesnepper.hu

Tisztelt szakértő!

4 millió forintból szeretnék autót vásárolni. Két kiszemeltem van:
1. Skoda Octavia Ennyiért lehet belőle 1-2 éves 10-20 ezret futott példányt találni.
2. Audi A4 Ebből főleg quattrost nézek, '07-es '08-as évjáratok vannak 100 ezer km környékén.

A kérdésem az lenne, ön melyikre költené a 4 millióját?

Melyik megbízhatóbb?

Illetve ezeken kívül mit tud ajánlani?

Évi 15 ezer km-re dízel vagy benzines?

Kedves Kérdező!

Évi 15 ezer kilométerre nem feltétlenül vennék dízelt, persze ha ellenállhatatlan kényszert érez egy dízel megvásárlására, akkor az egy más dolog, nem beszélem le róla. " '07-es '08-as évjáratok vannak 100 ezer km környékén." A 2007-2008-as autók esetében, arra a 100 ezres futásra azért nem vennék mérget. Ennyi idős autókban jellemzően több van, persze lehet találni olyat, amiben valódi a kilométer. Mind a kettő megbízható, mindkettő a VW csoport terméke, nagyjából ugyanolyan alkatrészekből van összelegózva, legalábbis, ami a motort, váltót illeti, de mindkettőnek más a célcsoportja. A Skoda Octavia a fapados modell, az Audi A4 Quattro a prémium. Igazából mindegy melyiket veszi, nagy csalódás nem érheti. Döntse el, hogy Önnek mire van szüksége, egy megjelenős kocsi kell, vagy elég egy egyszerű, de megbízható átlagautó is.

-Becsületesnepper-

Háromgyerekes lettem, nagyobb kell

2013.09.15. 14:35 - becsuletesnepper.hu

Tisztelt Becsületesneper!

Megszületett a harmadik gyermekünk, így sajnos meg kell válnunk az elmúlt tíz évben minden bajukkal együtt szeretett Alfáktól-Lanciáktól.

Hosszas tipródás-nézelődés után választásunk a Renault Espace-ra esne, többek között azért, mert a Grand Scenic-ben tömegesen előforduló 1,5-ös dízelmotorral szemben legyőzhetetlen fenntartásaim vannak, meg azért is, mert az Espace egyszerűn jól néz ki, és úgy tűnik, családi használtra praktikus.

Persze ennyi gyerekkel jó lenne műszaki megbízhatóságot is vásárolni. Olyan 2008-2010 közötti évjárat férne bele a büdzsébe, 1,9 vagy 2,0 dízelmotorral, s lehet, hogy automata váltóval.

Szeretném megkérdezni, mi a véleménye-tapasztalata erről a tipusról, hogy a teljesítményen kívül van-e felhasználói szempontból lényegi különbség az 1,9-es és a 2,0-ás Renault dízelmotor között, s hogy javasolná-e az automatát, illetve az egész kocsit?

Válaszát, segítségét előre is köszönöm:

Rudolf

Kedves Rudolf!

Van az ismeretségi körben egy ilyen Espace, 200 ezer kilométerrel, mindenféle probléma nélkül. Abban már a két literes motor van, és én is ezt javasolnám inkább. Az automata váltó inkább ízlés dolga, én jobb szeretem egy ilyen autóban a kézi váltót, de az én vagyok, ha Önnek szimpatikusabb az automata, vegye azt. Ha automatát vesz, akkor kinézhet Önnek egy váltó javítás valamikor, ha meg kézit, akkor egy kettőstömegű lendkerék csere. Ha azonban szerencséje van, akkor egyik sem, de egy használt autónál sosem lehet tudni. Ha a Grand Scenic amúgy jó lenne Önnek, gondolkodjon el egy 1,6-os benzinesen is, nem fogyaszt többet, mint egy két literes dízel.

Üdvözlettel:
-Becsületesnepper-

Turbós benzines vagy dízel?

2013.09.14. 07:07 - becsuletesnepper.hu

Tisztelt Nepperűző!

A Suzuki Swift autómat szeretném lecserélni egy nagyobb családi autóra! Fontos a biztonság, variálható és tágas legyen. De ne fogyasszon sokat mert a jelenlegi Swift-em ami automata 1.0-ás 1999-es kiadás 8- litert is megeszik a zömmel városi utakon. Évente max 10 ezer km-et megyek városban. Napi 20 km. Szóval a kiszemelt új gépjármű a Dacia Sandero Stepway lenne ami feleségemnek is tetszik, azonban dízzel vagy kis túrbós motorral árulják csak. Egyébként árban megéri mindkettő és lenne rá keret is. A túrbóstól tartok, hogy sokat enne a városban, bár nincs nehéz lábam, a dízel viszont nem ajánlott ilyen kevés km-hez. Ön mit ajánlana? Inkább nézzek egy jobb használt városi cirkáló után (Honda Civic vagy Jazz, Nissan Note stb.) Válaszát köszönöm. Üdvözlettel: Gábor

Kedves Gábor

Sajnos a Dacia Stepway-hez nem volt még szerencsém, de a Honda Jazz-hez és a Civichez igen. A Hondát tudom, hogy nagyon jó, a Jazz meg különösen jó. A Dacia egy direkt olcsó autó, amit nem véletlenül nem adnak annyiért, mint egy Hondát. Évi tízezer kilométerhez biztos nem vennék új dízel autót, de új Dacia helyett is inkább egy használt Honda Jazzt vennék. Próbálja ki mindkettőt, és meglátja mi a különbség.

-Becsületesnepper-

Létezik megbízható dízel kombi?

2013.09.05. 16:51 - becsuletesnepper.hu

Tisztelt Becsületesnepper,

segítséget kérnék családi kombi kiválasztásához mert sikerült elvesznem a nagy kínálatban.... Éves 15-30e km körüli futáshoz keressük a következő "hűséges, nem útszélén otthagyós" gépjárművet családi csomagtérrel. Amik szóba jöttek és a megtisztelő véleményét kérném melyik éri meg:
- Skoda Octavia 1.9 PD TDI vagy 1.6 CRDI 2007-2008-tól
- VW Passat 1.9 PD TDI manuális vagy DSG-vel 2007-től
- Ford Mondeo Tournier TDCi (őszintén mondom, félek a kettős tömegű lendkerék és befecskendező történettől)
- bár kisebb mint az első három, de olcsóbb is: Renault Megane Grandtour 1.5dCi 100 lóerős változat
- végül végső elkeseredésben Volvo V50 1.6d-ét is néztem

Ahogy a felsorolás is mutatja, elvesztem a kínálatban... Melyik érné meg igazán a pénzét 5-6 év újabb szolgálatra? Bízhatok a VW konszern termékében (a Skoda ugye Golf 5 alapú) 200e km fölött, vagy vegyek Mondeo-t a várható kuplung és befecskendező költséget bekalkulálva vagy találjak tuti Megane-t olcsóbban vagy a biztonságos ám drága Volvo lesz a befutó?

Segítségét előre is megköszönve,
üdvözlettel
Barnabás
egy óvatos/megfontolt használtautó vásárló

Kedves Barnabás!

Az 1.9 PDTDI esetében is várhatja a kettőstömegű lendkerék problémát, mivel abban is van, mint ahogy szinte mindegyik modern dízelben. A Ford Mondeónál sem törvényszerű a befecskendező probléma. A nagyon szűk baráti körömben van három darab, mindegyik túl a valós 250 ezer kilométeren, és befecskendező problémája még egyiknek sem volt, bár kétségtelenül nagyobb az esélye, mint egy 1.9 PDTDI-nél. Kettőstömegűt viszont a háromból kettőben már cseréltek. Az Ön által tutinak nevezett Renault Megane-nál ugyanúgy előfordulhat befecskendező probléma, mint a Mondeo esetében. A Volvo V50-nél nem kell végső elkeseredésbe esni, egyáltalán nem rossz autó az. Ugyanaz a az 1.6 dízel motor van benne, mint a Peugeot-kban, Citroenekben, Fordokban.

Ha kell a nagyobb méret, akkor megvenném az 1.9-es PDTDI-t, az egy nagyon kiforrott dolog, és elég problémamentesen üzemeltethető. Ha ennyire fél a kettőstömegű lendkeréktől, és elég a kisebb méret, akkor vegyen egy Kia Ceedet vagy egy Hyundai i30-at. Ugyanaz a kettő, nincs bennük kettőstömegű, és nem szoktak elromlani. Ha érdekli, hogy melyik autóban van még kettőstömegű lendkerék, nézze meg a webáruházak honlapjait. Ha hoz hozzá a program ilyen alkatrészt, akkor van benne, ha nem, akkor nincs.

-Becsületesnepper-

Sperrt akarok

2013.09.04. 09:23 - becsuletesnepper.hu

Kedves Nepperűző!

Évekkel ezelőtt hajtottam, egy Mercedes E320 coupe lorinsert. Messze nem volt nevezhető sportautónak, de a sperrdifi sok boldog órát szerzett. Szeretnék ismét jót mulatni. Ehhez szükségem lenne a következőkre:
-szívómotor
-hátulhajtás
-S P E R R !
-pár ló

Mindezek mellett a hétköznapokban is használható autót szeretnék, amely ha nem is rendszeresen és nem is túl hosszú időre, de 4 személyt magába tud fogadni. Fogyasztásba nem szívesen mennék a 12 literes átlag fölé. (normál használat) 4-5 millió környékén szánnék rá, mit javasolsz?

Köszönettel: Csaba

Kedves Csaba!

BMW-t, sorhatos 325i vagy 330i motorral, manuál váltóval. Az E46 kupé egy gyönyörű forma (nekem legalábbis), különösen egy M-es csomaggal ellátott, és nem széthullós technika. Ha kell a sok ajtó, akkor egy limuzin vagy kombi szóba jöhet, azokban is megvan ugyanaz a műszaki tartalom. Ha már a Mercedes egyszer tetszett, elgondolkodnék egy C36 AMG-n is, bár ebből nem sok van. Öreg ugyan, de a 4-5 milliót sem kell elkölteni.

-Becsületesnepper-

Meggyőztek, befér a Celicába a gyerekülés

2013.09.02. 18:04 - becsuletesnepper.hu

Tisztelt Nepperűző!

Párommal életünk első autóját szeretnénk megvenni (kezdő jogositvánnyal rendelkezünk) amire 1,5-2 millió forintot szeretnénk áldozni, ez egy Toyota Celica lenne 2002-2004 es évjárat. Az autó nekem is nagyon tetszik csak ez egy sportautó amit úgy látok én, hogy ebben az autóban csak 2 ember érzi jól magát. A párom ragaszkodik ehez az autóhoz és meggyőzött, hogy kénylemesen be lehet ülni a hátsó ülésekre és még gyerekülés is befér, ha majd aktuális lesz. Csak az lenne a kérdésem hogy tényleg így van-e, és hogy mennyire költséges autó lenne.

Elnézést ha amatőrök a kérdéseim, de csak egy "nő" vagyok.

Köszönöm a válaszát.

Kedves Olvasó!

A Celica egyáltalán nem költséges autó, nem szokott elromlani, általában csak a kötelező szervizeket kell elvégezni rajta. A párja persze, hogy megpróbál mindent, hogy rábeszélje erre az autóra, mert nagyon szeretné. De! Ez addig jó, amíg nincs gyerek, utána már nem szeretné a hátsó ülésre berakni a gyereket. Tegyen egy próbát, ha van az ismeretségi körben kisgyerek, kérje kölcsön egy üléspróbára. Ha nincs bérelhető gyerek, akkor szerezzen egy gyerekülést, és egy tíz kilós súlyzót ültessen bele, hogy érezze a gyerek súlyát. Az ilyen kupéknak az a baja, hogy ahhoz, hogy hátra kényelmesen be lehessen szállni, az ajtót teljesen ki kell nyitni. Ennek az a feltétele, hogy legyen az autó mellett elég hely, ami egy bevásárló központ parkolójában nem mindig van. Az ilyen parkolásoknál még egy felnőttnek is problémás bekúsznia a kocsiba, nemhogy betenni a gyereket hátra.Ha ki is tudta nyitni az ajtót, akkor a gyerekkel be kell hajoljon, nyújtott kézzel be kell ültesse az ülésbe, majd be kell kötnie a biztonsági övet. Amíg a gyerek nagyon pici, addig ezt a torna mutatványt a gyerek hordozóval kell megcsinálni. Megvehetik az autót, de ha jön a gyerek, az első alkalommal rá fognak jönni, hogy ez nettó szívás. Ilyenkor szokott menni a Celica a háztól. Apa még tesz néhány eleve kudarcra ítélt kísérletet a Celica megtartására, vagy kerül valahonnan egy másik, immáron családi kocsi Anyának is, amivel meg lehet oldani a mindennapokat és a családi nyaralásokat. Ez lesz, akármit is gondolnak most.

-Becsületesnepper-

10-12 éves autót kis igényekre

2013.08.30. 12:48 - Nepperűző

Tisztelt Nepperűző!

Régi, majd 25 éves autómat szeretném lecserélni, lehetőség szerint egy max. 10-12 éves, benzines, klímás kombira a család részére, amivel a munkámból adódóan alkalomszerűen egy-egy utánfutós autózás is kivitelezhető - nem is elsősorban nehéz, hanem inkább nagyobb méretű cuccok szállítására (pl. létra stb.). Az éves futás 13-15 ezer km környéke lenne, elsősorban városon kívül, de autópályán csak nagyon minimális mértékben. Nem vagyok nehéz lábú sofőr, miként teljesítményhuszár sem - inkább elsődleges lenne a megbízhatóság és az olcsó fenntarthatóság: juttasson el A-ból B-be szépen, nyugodtan, izgalmak nélkül... Az technikához nem értek, így szerelgetni sem akarom állandóan - meg nem is nagyon tudnám... Természetesen ami törődés és szerviz kell neki, azt minden további nélkül megkapná. A klímán kívül egyéb extra nem kikötés, de a mostani nyár után abból nem engedek... :-) Átírással, papírokkal és minden egyébbel együtt 800-850 ezer forint lenne a keret.

Először Astra F és G kombikat néztem, de vagy megette őket a rozsda, vagy nagyon lelakott példányokba botlottam. Ismerős tanácsára most a Fabia kombik között válogattam, találtam is néhány szimpatikus példányt, főként a 2003 utáni, 1,2 12V-os motorral szerelt változatból. A fentiek tekintetében mennyire lenne jó választás? Ha minden igaz, ezekben az évjáratokban már kiküszöbölték a korábbi 1,2-esekre jellemző láncugrásos betegséget is... a hangját meg majd elnyomja a rádió.. :-).(1,4-esből meg ebben az árfekvésben kevés van, ami klímás is...) Vagy van valami egyéb tipp, merre lenne érdemes keresgélnem?

 
Köszönettel,
Imre
 
 

Kedves Imre!

A kis motorok általában nem túl fickósak, ha be van kapcsolva a klíma, mindezt pedig alkalomszerűen meg szeretné fejelni egy kis utánfutó húzással. Írta, hogy nem egy teljesítményhajhász ember, de ebben az esetben autópályán egy rendes emelkedőn azt hinné, hogy visszagurul az autó, annyira nem menne. Én nagyobb motoros autót vennék. A Fabia 1.4-es már jobb lenne, ha Skodát szeretne. Az Opelek szintén jók lehetnek, valóban sok a leharcolt példány, de nem reménytelen dolog találni egy jót, csak türelmesnek kell lenni. Ha más típus is érdekli, nézzen meg egy I-es Focus kombit, nagyon megbízható technika. Az angol Civic kombi szintén jó autó, szinte szétüthetetlen technikával, a rozsdára kell figyelni, de a Peugeot 306, Peugeot 206 kombi is szóba jöhet. A Peugeot-knál a hátsó futómű a kritikus pont. A Polo Variant és a Cordoba Vario ugyanarra a padlólemezre és egyszerű technikára épül, én elgondolkodnék azokon is.

-Becsületesnepper-

Az 1.9 TDI a király?

2013.08.28. 17:52 - becsuletesnepper.hu

Üdv Nepperűző!

A tanácsát szeretném kérni. Jelenlegi autónkat/ Peugeot 205,1.9 grd,90-es/ lassan fiatalabbra kellene cserélnünk. A kis Peugeot nagyon megbízható gépezet,10 naponta elszalad egy tank üzemanyag amivel mindig sikerült kiautózni 1000 km-t,így a fogyasztás igen csak 4 körül mozog. Kis fordulat, max 80km/h. Mit tudna számomra ajánlani amivel jól járnék. Én mindenféleképpen dízelben gondolkozom. Nemsokára érkezik a 2. gyerkőc is,így valami kombi kellene amibe azért pakolni is lehet. Volkswagen Golf-Passat 4-esről /TDI 90 LE/ amiről sok jót olvastam fogyasztás szempontjából. Ön mit javasolna?

Köszönöm segítségét.

Tamás

Kedves Tamás!

Az 1.9-es TDI motor az egyik nagy kedvencem, normális szervizelés mellett örök élet meg egy nap. Olcsó hozzá az alkatrész, nem igényel különösebb felkészültséget a javítása, minden faluban meg tudják csinálni. A légtömegmérő szokott elszállni bennük, de már ez sem drága. A Passat esetében magam is erősen érintett vagyok, az 1982 és 2005 között gyártott összes modell meg volt saját használatban. Nekem egyikkel sem volt bajom, az 1997-től gyártott autóknak az alumínium lengőkarjai szoktak kiverődni, de ez sem kezelhetetlen probléma. Más bajuk nem nagyon van.

 DSC 9077
A Golf Variant egy számmal kisebb autó. Jó lehet még a Skoda Octavia is, annak a hátuljában nem csomagtartó van, hanem egy gödör. Egy Octavia "kis fordulaton, max 80 km/h" esetében nem eszik 5 litert. Böngéssze csak végig a Népítéleteket. Az 1.9 TDI király.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még »

Japán? Német? Koreai?

2013.08.27. 14:02 - becsuletesnepper.hu

Tisztelt Nepperűző!

Az autóvásárlás izgalmas de komplikált gondolatával játszom az utóbbi időben.

A kérdés: Milyen legyen?

Kérem ossza meg velem a véleményét az eszmefuttatásom helyességét vagy helytelenséget illetően. A szürke hétköznapokon céges autóval járok, tehát még a bevásárlást is el tudom intézni vele. A saját autót kb. havonta egy - két alkalommal használnám mondjuk hétvégén kirándulni a családdal és évente egyszer max. kétszer hosszabb kirándulás során pl külföldi nyaralás. Éves használatnak 14-15 ezer km-t saccolok. Az autó max. 10 éves legyen, 5 ajtós ferdehátú, kombi esetleg egyterű. (Van kutya is.)

Ennélfogva benzines motort gondolok megfelelőnek, habár a diesel csábít a fogyasztásával de a várható szervizköltségek riasztanak. Mindenféleképpen megbízható típust keresek, nem szeretnék egy kirándulás során az autópálya szélére lehúzódva kétségbeesve segítséget szerezni mert lerobbant a járművem. A motorok méretére vonatkozóan 1.8-2.0 szerintem megfelelő autópályára, - habár érdekes hogy ugyanazon típuson belül előfordul csupán 200 cm3 különbség -. Nem szeretem a kis motorokat, mert többnyire hosszútávokon autózom és egy motor magas fordulaton való pörgetése nem az én világom. - Ha már a 200 cm3 - nél tartunk, egy 1.6 - os motor még megfelelő vagy már túlzottan kicsi? A kérdés azért merült fel, mert a környezetemben előfordul néhány Mitsubishi lancer/carisma 1.6 és a tulajdonosok áradoznak autóikról. Szóval amely autókat nézegetek a neten: Toyota avensis/avensis verso; corolla/corolla verso; Mazda6/mazda5/premacy; Honda accord/cr-v esetleg civic. Továbbá mennyire lehetek biztos a német gyártmányokban? Opel vectra/astra/meriva; Ford mondeo/c-max/s-max; A Koreai gyártmányokról még nem is beszéltem. Kérem segítsen szűkíteni ezt a jelenleg még tág kört.

Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel: Zsolt

Kedves Zsolt!

Egy fontos dolgot nem említett, mégpedig azt, hogy mennyi pénz van a vásárlásra. A kutyus mellé én mindenképp egy nagyobb méretű kombit vennék, mert a kutyát nehéz betenni az ülés alá, és fix térfogattal sem lehet az esetében kalkulálni. Az Avensisből elég már az 1.8-as is, Accordból 2.0 a legkisebb, de a 2.4-es is jó, és nem fogyaszt többet, simán vállalható. A Mazda szintén jó választás, a Premacy hátsó sárvédőíve tud jobban rohadni, de az ajtók alját, a küszöböket is megnézném. A Mazda 5/6 már nem annyira rohadós, de meg kell nézni. Opelből inkább Vectrát vennék, a 2.2-es motor nem különösebben keresett nálunk, pedig jó karakterű, nyomatékos, normális fogyasztással. A Fordok közül pedig egy 1.8-as Mondeót vennék. A Lancer egy kicsit kisebb, mint az eddigiek, ott is figyelni kell a rozsdára, főleg a hátsó íveken.

-Becsületesnepper-

Erősebb kombit vontatásra

2013.08.26. 14:37 - becsuletesnepper.hu

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg egy 2000-es évjáratú 1,4-es Opel Astra G-m van, 2006 óta van meg, nagyon meg vagyok elégedve vele, most mégis eljött a csere ideje. A keret kb 1,5 millió forint, elsősorban két típus az, ami felmerült. Passat kombi 1.8T és A4 kombi 2.4 V6. Csak kombi jöhet szóba, sajnos az Opelt kinőttük. Valamint teljesítményben is felfelé kéne lépni, a versenyautóm+utánfutó+alkatrészek, szerszámok eléggé megterhelőek az Opel kis 1,4-es motorjának. A Passat turbós motorjától kissé félek, még nem volt doglom turbós autóval, mire kell egy ilyen autónál odafigyelni? Valamint úgy általában mik a típushibák e két autónál? A népítéletek között nem túl gyakori ez a két motortípus, de rosszat nem írtak egyikről sem. Van esetleg más típus amit ajánlana, amik megfelelnének a célra?

Köszönettel
Ádám

Kedves Ádám!

Minden turbós motornál arra kell figyelni, hogy hidegen nem nyomjuk neki, a szívónak sem, de ennek meg pláne. Autópálya menetek, illetve húzósabb használat után a turbót vissza kell hűteni. Ezzel sok turbós autó tulajdonos nincs tisztában. Hogy ez miért fontos, arra itt van a válasz Stump András kollégánk tollából. Kéretik minden turbós autó tulajdonosának többször elolvasni, és lefekvés előtt fölmondani anyunak. Ja, és olajcsere nem 20-30 ezer kilométerenként, akármit is mond a kormány, hanem 10 ezrenként. A 2.4 V6 motorról nem hallottam rosszat, több darabhoz volt szerencsém, de nem használtam huzamosabb ideig. Kulturáltan jár, jól húz. Arra készüljön fel, hogy lényegesen többet fognak enni, mint az Astra. A Passatnak az alumínium lengőkarjai verődnek ki, más bajuk nem nagyon van. Jó lehet még a C Vectra 2,2-es szívó benzines motorja is, elég nyomatékos, és jól fogyaszt. A Honda Accord 2,4-es benzines motorja is nagyon jó, szerintem az a motor legjobb az összes közül, és egy barátom 8,5-9 liter között jár vele.

-Becsületesnepper-

Dízelt vagy benzinest a városba?

2013.08.25. 14:15 - becsuletesnepper.hu

Tiszteletem!

Feleségemnek vennénk egy használt kis autót, 2004-2006 évjárat közöttit (Peugeot 206 /1.1 v. 1.4, v. 1.4 HDI/; Volkswagen Polo /1.4 v. 1.4 PDTDI/, esetleg Citroen C3 1.4. A kérdésem annyi lenne, hogy 90%-ban városi használatra egyáltalán érdemes-e a diesel (évi 8-10 ezer km), vagy maradjunk csak a benzines kínálatnál? Árban alig van eltérés közöttük.

Az előbb felsoroltakon kívül képbe jött egy 2003-as Mercedes-Benz A160 CDI. 160 ezer km-rel. Amennyiben érdemes a dieselt is nézegetni, a Mercit ajánlaná? Vagy inkább akkor PDTDI vagy HDI?

Kedves Kérdező!

Évi 8-10 ezer kilométerhez nem vennék dízelt. Ha mindez főként városi kilométer, akkor meg pláne nem. Nem tudom mekkora városban laknak, de télen lehet, hogy be sem melegedne a motor, mire már meg is állt. Folyamatosan hideg lenne a motor, az olaj sem melegedne föl, nem lenne jó a kenése, ennél jobban csak egy falábú tulajdonos nyírja ki a dízelt. Maradjanak a benzinesnél, abból nagy baj nem lehet.

-Becsületesnepper-

Kintről vagy itthonról?

2013.08.24. 14:23 - becsuletesnepper.hu

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok és kinéztem 3 autót. Havonta 3000 km körüli a megtett km így csak dízel jöhet szóba. A kinézett autók a Ford Galaxy 2.0 tdci 2010, a Mitsubishi Grandis 2.0 Di-d 2010, és a VW Caddy Maxi 2.0 tdi 2010. Kérdésem hogy melyiket érdemes megvenni. A szervizelése se legyen horror árú és hogy mire kell figyelni a vásárlásakor. Itthon érdemes venni, vagy inkább kintről behozni és itthon forgalomba helyezni? Kérem adjon tanácsot, hogy Ön melyiket ajánlja.

László

Kedves László!

Mindhárom autó jó, bár a Caddy Maxi a legteherautósabb, teherautó gyökere okán. A Grandis-ban ugyanaz a VW motor van, mint a Caddy-ben. A 2010-es Caddy-ben már CRTDI-nek kell lenni, ami jobb, mint a régi PDTDI, csak azt nem tudom, hogy a Grandis is megkapta-e a ugyanúgy a CR motort vagy azokban még PD van. Ennek utána kell nézni. Ha normális kilométer van az autókban, nyugodtan megvehető mindegyik. Minden modern dízel autó szervizelése tartogathat meglepetéseket. Azt megmondani nem lehet, hogy az Ön által választott autó befecskendező rendszere vagy más drága dolog el fog-e romlani vagy sem. Arra fel kell készülni, hogy egyszer kettőstömegű lendkereket kell majd cserélni, és nem kizárt a befecskendezők cseréje sem. Persze lehet, hogy minden probléma nélkül fogja használni az autót. Gondolja át, hogy ezek a költségek beleférhetnek-e Önnek a költségvetésébe. Vásárláskor arra kell ügyelni, hogy ne egy korábban hullára tört, majd feltámasztott autót vegyen, illetve próbálja meg az autó előéletét lenyomozni. Ha nem biztos magában, vásárlás előtt vigye szervizbe az autót.

-Becsületesnepper-

Első autónak sztrádacirkálót

2013.08.23. 13:03 - becsuletesnepper.hu

Tisztelettel kérném segítségét / tanácsát autóvásárlásunkhoz.

Párommal első autó vásárlására szántuk el magunkat, kb 400.000 forintot tudunk rászánni a dologra.
Amit szeretnénk, az egy rendes, megfelelően motorizált (1.6-2.0), főként autópályán használandó cirkáló. Fontos lenne, hogy az autónak legyen megjelenése, legyen benne hely bőven, illetve ne legyen túl problémás.
Sokat nézegettük a kínálatot, illetve a Népítéleteket, egyelőre 2 modellt figyelünk: Saab 9-3 illetve Peugeot 406
Mindegyik típusból vannak szimpatikus hirdetések, de az alábbi kérdések merültek fel bennünk:
- ezen kívül lenne olyan modell, amit tudna ajánlani?
- dízel vagy benzines kivitelt javasolna ezekből a típusokból?
- szervíz szempontból nem lenne rossz választás?
- érdemes gondolkozni a külföldről való beszerzésen ilyen árkategóriában?

Válaszát előre is köszönjük,

Dániel

Kedves Dániel!

Kicsit fordítva ül a lovon. Ha 400 ezer forintja van, ne akarjon megjelenést meg cirkálót venni, hanem egy üzembiztos autót, ami elviszi A-ból B-be. A 9-3-as Saabból ennyiért jellemzően csak lelakottat lehet venni, a tényleg jó drágább. A Saab különben sem kezdőknek való, hanem azoknak akik tényleg szeretik a márkát, és hajlandóak gyújtás trafóra költeni. A Peugeot 406 már egy sokkal józanabb választás, nagyobb belőle az itthoni kínálat, de elég sok a már rendesen letaposott példány. A hátsó futóműre kell fokozottabban figyelni. A külföldi beszerzés ennyi pénzért nem járható út. Ki kell menni az autóért, rendszámot kell venni az új szerzeményre, esetleg aludni is kell valahol, hazafelé már kettőt kell tankolni, kettőre kell matrica, le kell vizsgáztatni, regadót kell fizetni, magyar rendszámot kiváltani. Már el is költött kb. 300 ezer forintot vagy többet, a maradék 2-300 euróért lehet válogatni a lelakott fosok és a még mozgásképes hullák között. Utána át kell nézni az autót, és rendbe rakni, vezérlést, olajat cserélni, hogy aztán tényleg lehessen vele közlekedni. Biztos csábítóak a 4-500 eurós hirdetések, de élőben már más lesz a kép. További segítségnek itt van Csikós Zsolt első autó vásárlóknak szóló cikksorozatának első és második része.

-Becsületesnepper-

Óvatosan a dízel BMW-kkel

2013.08.21. 10:30 - becsuletesnepper.hu

Bár a Nepperűzők klasszikusan a rövid kérdés, rövid válasz sémát követik, néha a Becsületesnepper sem bír magával, és kiírja magából, ami éppen a szívét nyomja. Például ha éppen egy olyan BMW-ről kérdezik, ami ott áll előtte szétborítva. Ilyenkor lesz a Nepperűzőből technika-cikk.

Tisztelt Nepperűző!

28 éves leszek, egy 2004-es 1,0-s Yarisból átülve szeretnék kb. 1,5 millió forint körüli összegért ősszel Németországból behozott autót vásárolni. A kiszemelt autó egy E46-os 320d kombi (2004-2005), de játékban van még a 2003-as 520d, illetve a 2006 körüli 6os Mazda 1,8-as benzines motorral.

A váltás hátterében az áll, hogy szeretnék nagyobb, biztonságosabb és funkcionálisan jobban használható autót venni, amelyre az elkövetkező 5 évben számítani tudok, ebben benne lehet a család, illetve a gyerekvállalás, de feltétel továbbá, hogy biztonságos, jól vezethető, megbízható autó legyen.

A kérdésem az lenne, hogy szervízkönyves, magas futásteljesítménnyel (250 e km körül) érdemes a kiszemelt autók között válogatni, esetleg tudna más alternatívát ajánlani? Mire érdemes figyelni, szem előtt tartani? Igaz lehet az állítás, hogy a BMW-k a megfelelő szerviz és üzemeltetés esetén még ilyen futásteljesítmény után is megbízhatóak és jól vezethetőek? Éves szinten 13-15 e kilométert vezetnék, főként főúton, illetve autópályán, Magyarországon és külföldön egyaránt.

Köszönöm a segítségét és a válaszát!

András

Kedves András!

Többször mondtam, hogy nem évjáratot, hanem állapotot veszünk. Azt gondolom, hogy kis tévedésben van a németországi árakkal kapcsolatban. Itt vannak a Mazda 6-osok, az első 2006-os a válasz írásakor 5600 euró, de az autó még kint van, és semmit nem fizettünk ki rá. Azt hiszem, ezzel ezt ki is húzhatjuk.

Itt vannak a 320-asok, illetve az 520-asok. Ahhoz, hogy egy ilyen vágyott BMW itthon álljon 1,5 millió forintért, kábé 3500 euróért kell megvenni. A jó általában nem ennyibe kerül, de lehet szerencséje. Két dolog van, amire figyelni kell a BMW-motoroknál. Az egyik, hogy a kartergáz szűrőt cserélni kell, mert tönkreteszi a turbót, ha nem cserélik. A másik fontos dolog a szívósorban lévő pillangószelep, szakszerű nevén örvénycsappantyú.

A pillangószelep tengelye körülbelül 3-4 milliméter átmérőjű, ez hosszában félig el van köszörülve, és erre a köszörüléssel kialakított sík felületre van felszegecselve a pillangószelep lapkája. A probléma ezzel a megoldással az, hogy a tengely itt átmérőben már csak a fele az eredeti átmérőnek, ezt még két helyen meg kell fúrni a szegecsek miatt, ezáltal viszont a szegecsek furata mellett alig marad fém, amitől a tengely itt elgyengül.


A pillangószelep szerepe az, hogy kis fordulaton, részterhelésen a levegő útjában álljon a lapka, és ezáltal a levegő jobban pörögve érkezik az égéstérbe, ezért tökéletesebb az égés. Mivel a lapka keresztben áll, a felületén finom rezgéseket kelt az örvénylő levegő, és ezek a finom rezgések egy idő után fáradásos törést okoznak a tengelyen a két szegecs furatainál.

Ekkor a pillangószelep leesik hengerfejbe, a szívószelephez. A szívószelep szépen összetöri apró darabokra, a törmelék bekerül az égéstérbe, ott összeveri a dugattyút és a hengerfejet, majd a kis darabok távoznak a kipufogószelepen át az égéstérből, egyenesen a turbóba, ahol szintén rendet tesznek.

Ha nincs szerencsénk, a törmelék egy része beszorul a dugattyú és a hengerpalást közé, és összekarcolja a hengerfalat. Ilyenkor van egy kukás turbónk, egy dugattyúcserénk, egy hengerfej-felújítás szelepcserével, ráadásul a szívósort is cserélni kell, és ha nem volt szerencsénk, van még egy karcos hengerünk is.

A dolog szépsége, hogy a pillangószelepeket nagyon egyszerűen ki lehetne cserélni, mert csak két csavar fogja őket. A művelet tényleg annyira egyszerű, hogy bármelyik háziasszony meg tudná csinálni a kiszerelt szívósoron. Hogy miért írom feltételes módban? Mert nem lehet kapni pillangószelepet, csak komplett szívósort, nagyságrendileg 200+ ezer forint környékén.

Ha megkérdeznénk a BMW-t, hogy miért nem lehet pillangószelepet külön kapni, nyilván kapnánk valami jól átgondolt marketing dumát, de nyilvánvaló, hogy ha eladunk egy fröccsöntött műanyag szívósort, azon sokkal többet lehet keresni. Ráadásul ezt az alkatrészt biztosan cserélni kell, ami biztos extra bevételt jelent. Ha jól tudom, a szívósort 160 ezer kilométerenként kell cserélni. Döntsék el, hogy ez lehúzás-e vagy sem.

Ennek az E39 525d-nek a motorjában, amit lefotóztam, 170 ezer van. A 20d-knél alkalmazott pillangószelep lényegében ugyanez. Megfigyelhető, hogy itt az egyes henger pillangószelepe már beleesett a motorba, de a kettes hengerhez tartozó pillangószelep tengelye is el van már törve, csak az még nem esett ki a helyéről.

Ilyenkor két megoldás van: cseréljük a szívósort egy jelentősebb összegért vagy kivesszük a pillangószelepet, a helyét pedig ledugózzuk. Beszéltem BMW-kre szakosodott műhelyekkel, illetve bontósokkal - jellemzően mindenki ledugózza a szívósort, mert akkor már többé nem fog semmi belehullani a motorba. Ennek a következménye az, hogy a levegő kis terhelésnél kevésbé pörög a szívósorban, és részterhelésen nem teljesíti a környezetvédelmi előírásokat. Nagyobb gáznál nincs különbség, mert a pillangószelep nem áll keresztben a levegő útjában. A pillangószeleppel kapcsolatos kérdezősködés során több olyan autóról hallottam, amelyikben a ledugózás óta több százezer kilométer van bármiféle probléma nélkül. Természetesen nem javasolhatom a ledugózást, és nem bíztatok senkit erre, mert nem ez a gyári megoldás, és perelhető sem akarok lenni.

Amúgy nagyon jó autók, én is nagyon szeretem őket. Ha a kartergázszűrőt cseréli, és a pillangószelep sem hullik be a hengerbe, akkor sokáig örömét lelheti benne. Vagy a másfél millióhoz gyűjtenék még, vagy az évjáratosdit felejteném el.

- Becsületesnepper -

Lecserélném az Astrámat

2013.08.20. 14:13 - becsuletesnepper.hu

Tisztelt Nepperűző!

1998. áprilisi F Astrámat (klíma, központi zár, első elektromos ablak, fűthető elektromos tükör, két légzsák, ködlámpa) 160 ezer kilométerrel lecserélném egy H Astrára, bevallott 200.000 + kilométerrel. Esetleg az easytronic váltóval valamilyen probléma lehet? Vélemény - javaslat?

Köszönettel: MASA

Kedves Masa!

Nemrég volt szerencsém egy ilyen easytronic váltós H Astrához, nekem tetszett. Tudni kell róla, hogy ez is egy rendes fogaskerekes váltó, de kevésbé "bólogatós", és érzésre közelebb áll a valódi automatákhoz, mint sok hasonló jellegű robotváltó. Utánaérdeklődtem váltósoknál, hogy mit tudnak róla, de elég kevés van belőlük, így tapasztalat sincs annyi, mint a normál automata váltókkal. Persze, mint minden, ez is elromolhat. Ha gond van velük, akkor inkább csak a nyomásszabályzó szelepek szoktak tönkremenni, ezek cseréje még nem apasztja le a pénztárcánkat, esetleg a vezérlő elektronika, de azt mondták alapvetően nem rossz váltó, megvehető.

-Becsületesnepper-

Egyterűből egyhatost?

2013.08.19. 16:32 - becsuletesnepper.hu

Tisztelt Nepperűző!

A segítségét szeretném kérni autóváltással kapcsolatban. Jelenleg egy 2002-es évjáratú Fiat Marea 1.6 benzin kombi autónk van, amivel teljesen meg vagyunk elégedve. Az autót ritkán használjuk, rövidebb, hosszabb városon kívüli utazáshoz. A váltás oka alapvetően az lenne, hogy szeretnék magasabb üléspozíciójú autót vezetni, amibe nem kell ennyire "mélyre" ülni (188 cm magas vagyok). Az eddigi tájékozódásom alapján úgy látom, hogy ezt az egyterűek tudnák biztosítani. A váltáshoz 2-2,5 millió forint áll rendelkezésünkre. Nem ismerem az egyterű autókat, eddig a Ford S-Max-al, és a Toyota Corrola Verso-val "ismerkedtem". Alapvetően benzines autót szeretnék, de nem tudom hogy ezeknél a típusoknál elegendő-e az 1,6-os motor.

Segítségét előre is köszönöm!

Tisztelettel: Tibor

Kedves Tibor!

Ha nem akarja megnyerni a következő WTCC futamot a Hungaroringen, akkor elég lehet az 1.6-os motor is. Különösebb tűzijátékra ne számítson, de a család A-ból B-be való mozgatásához a szabályok betartásával elég lesz. A Corolla Verso és az S-Max is jó lehet, de érdemes elgondolkodni még a Honda FR-V-n is, megbízható, probléma mentes autók, megfelelő karbantartással még sokáig használhatja őket.

verso 04
Winkler nem szerette az egyhatost

-Becsületesnepper-

Egyterűt vennék, PD-vel szabad?

2013.08.18. 14:24 - becsuletesnepper.hu

Tisztelt, Nepperűző!

1.000.000 forintig nézelődöm egyterű gépjárművek között. Nincs gyerek, család, kutya, se macska. Bringa van, matrac van, síléc van.

10-13 éves kor között találtam olyat ami árban szóba jöhet. VW 1,9 PD TDI Nem tudom mennyire megbízható a PD motor? A V6 2,8-ast szintén nem ismerem. (Ilyen nagy mocit elgázosítanék, ha lehetne.)

Ami a kategóriában csinosnak mondható, az a Renault Espace, de arról a barátaim lesújtó véleménnyel vannak. Tényleg annyira megbízhatatlan? Esetleg érdemes lenne kombi, de nagyon kevés a sízsákos típus. Néztem Hyundait, Ford Galaxy I-et, PSA-csoportot, de ijesztő, hogy mennyi széthullott darab van, főleg a motor és a váltó terén. Gondoltam majd egy hibásat olcsón, és megcsináltatom, de kétségeim vannak, hogy üzembiztos lesz-e még valaha egy ilyen megfőtt motoros/váltós gép.

Ön szerint milyen típusra érdemes figyelnem?

Nem hippi busz érdekel, hanem egy szép megbízható autó.

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv: Zsolt

Kedves Zsolt!

Ennyi pénzért tényleg nem egyszerű jó egyterűt vásárolni. A régi, még nem PD TDI 1.9-esek (Galaxy/Alhambra/Sharan) nagyon jó kis autók, de rengeteg a lefingott darab közöttük. Ha esetleg belebotlik egy 300 ezer körül futott, de szervizkönyves autóba, azt nyugodtan megveheti. Ezeknél az autóknál már lehet némi rozsda a karosszérián, hátsó szélvédő körül, sárvédő íveken, az alvázon, az első taposók alatt, köszöbökön, ezért rendesen meg kell nézni őket. Jó lehet még a Fiat Ulysse/Citroen Evasion/Lancia Zeta/Peugeot 806 is. Ezekben egyforma technika van, a széria végén, 99-től már francia HDI motorokkal gyártották őket, elég megbízhatóak, nem fogyasztanak sokat, rohadni a tank beöntő csőnél szoktak, a bal hátsó kerékjáratban, mert ott megáll a csövön a sár, egyébként nem rohadós fajta. A Passat 1.9 PD TDI nem olyan rossz, mint amennyire az emberek tartanak tőle. Jellemzően azok huhognak, akinek még nem volt. Persze itt is az a dolog rákfenéje, hogy hányszor tekerték már az óráját. Ha karban vannak tartva, jóval 500 ezer kilométer fölött is gond nélkül elmennek.

Üdvözlettel:

-Becsületesnepper-

Kombit a családnak! De milyet?

2013.08.17. 15:00 - becsuletesnepper.hu

Kedves Szaki!

Segíts kérlek, mert nagy gondban vagyok. Adott egy kis család, apa+anya+baba, családi kombit keresek, használtat persze. 3 típust választottunk ki, amin most megy a vacilálás: Megane 2 Grandtour, Astra H Caravan, Focus kombi (a faceliftes). Dízelben gondolkodom, mégsem tudom melyik lenne a jobb megoldás. Évente mondjuk olyan 10-12 ezer kilométert teszünk meg, vegyesen városban és hosszú utakra is (Budapest-Pécs). A raktere mindnek szuperjó, fogyasztási adatok is tetszenek, de mégis mi alapján tegyek különbséget? Te mit javasolnál? Nem vezetek sportosan, amolyan nyugodt vezető vagyok, s szeretem a kényelmet!

Előre is köszönöm a segítségedet!

Zsoltibácsi

Kedves Zsoltibácsi!

Említetted, hogy alapvetően dízelben gondolkodsz, ezért javaslok neked egy benzinest. Évi 10-12 ezres futáshoz nem kell dízel. Értem én, hogy jó érzés öt-hat litert tankolni az autóba, de hosszú távon a dízel várhatóan magasabb szerviz költsége ki fogja egyenlíteni a számlát. A Megane a népítéletben 6.68-as átlagot kapott, a Ford Focus 7,1-et, A H Astra 7,09-et, ami gyakorlatilag ugyanaz, és én is azt mondanám, hogy Astrát vagy Focust vegyél. Benzinest.

Üdvözlettel:

-Becsületesnepper-

Szabad Hyundait venni?

2013.08.15. 14:34 - becsuletesnepper.hu

Tisztelt szakértő!

Húsz éves 1.2-es B Corsámat akarom hamarosan lecserélni, mert 10 éve nálam van, és meguntam. 5-600 ezrem lenne rá,miután eladtam vagy esetleg beszámíttatom a mostanit. Bár beszámításnál alig kapok érte valamit, gondolom. Most 300 körül ér.

Négy-öt típus közül kellene döntenem., és ebben (is) szeretnék segítséget kérni, hogy melyiket lenne érdemes. Ezek a Hyundai Getz, Clio2, Citroen C3, Fiat Bravo, esetleg Ford Focus, de szivesen vennék egyéb tippet is. Kisautót keresek főképp,inkább egyedül autózom főképp. Évi kb. 6-8 ezer km-t megyek vegyes használatban. Valami nagyobb vezetési élményű autót keresek a Corsa után...elsődleges a kis fogyasztás és gazdaságos üzemeltetés, második a kinézet, forma. Mmindegyik autó másért kéne.A C3 tetszik legjoban,de sokat szidott francia autó, nem ismerem a megbízhatóságát.A Getzből ennyiért kapok 2004-2005 ös modellt kb,ez a fenntartás miatt lenne jó, a Clio tetszik kivül-belül is,de vegyes infókat olvasok róluk,bár főképp jókat. A Fiat belülről tetszik, de az meg olasz, azokat is szidják a tudatlanok?! Erről olvastam,hogy facelift utánit. A Focusról sok jó véleményt olvastam, jó futómű és tartós stb. Bár ennyi pénzért szerintem ebből kapnám a legleharcoltabbat. Úgyhogy kissé tanácstalan vagyok. Szivesen vennék tanácsot hogy típuson belül milyen motorral érdemes venni,vagy hány km-est?! Félek,hogy egy visszatekertet fognék ki, ezért arra gondoltam, hogy lehet jobb lenne inkább magánszemélytől venni. Válaszát előre is köszönöm.

Zoltán

Kedves Zoltán!

A 93-as Corsa árával kapcsolatban el kell, hogy keserítsem, nem ér 300 ezret, 200 ezer körüli irányárakon hegyekben áll a neten. Nem láttam sem az Ön autóját, sem a többit, de egy kereskedő nem fogja a plafon ár körül beszámítani az autóját, még akkor sem, ha bomba állapotú az autó. Évi 6-8 ezer kilométerhez mindenképpen benzines autót javasolnék. A Focusból ennyi pénzért már nem lehetetlen jót venni, érdemes megpróbálni, de lehet, hogy néhányszor csalódni fog. Egy 1.4-es is elég lehet a hétköznapi tempóhoz. A Hyundai Getz (vagy TB Get, Get) megbízható kis autó, nálunk kevésbé népszerű a márka, de a világ többi részén sokan kedvelik, nem alaptalanul. Ha már a Getz-et nézegeti, érdemes elgondolkodni az Accentten is. A Népítéletek alapján elégedettek a tulajok. A Fiat Brava egy ismerősömnél tökéletesen működött 250 ezer kilométeren át, bármi különösebb hiba nélkül, más meg epét hány, hogy milyen rossz. Az ismerősömé egy 1.6-os volt, persze kicsit folyt az olaj belőle, de amúgy semmi, csak a kötelezők. Renault Cliom több is volt, volt amelyik saját használatban, nekem nem volt vele bajom, az 1.2-es nem egy ördög, én inkább 1.4-est vennék. A Citroen C3 egy, a hölgyek körében igen népszerű kis autó a formája okán, esetenként elektromos problémák szoktak vele lenni, vannak köztük problémásabb darabok, de általában normálisan működnek. Én egy Focust vagy egy Hyundait vennék, de ha ezt elolvassa, lehet, hogy talál olyan típust, ami eddig nem jutott eszébe.

Ha itthon vesz autót, ne a kilométerórát nézze, azt ki tudja hányszor tekerték már, hanem az autó állapotát. Ennyi pénzért nagy valószínűséggel tekert órás autót fog venni, de nem kizárt, hogy talál valódi futásteljesítménnyel rendelkező autót. Óratekerés szempontjából semmilyen garanciát nem jelent, ha magánszemélytől veszi az autót, kivéve, ha első tulajdonostól veszi. Az óratekerés egy népi játék, részt vesz benne nepper és magánszemély egyaránt, rengetegen tekertetik az órát szinte pavlovi reflexként.

-Becsületesnepper-

Üzleties autót vennék

2013.08.14. 11:03 - becsuletesnepper.hu

Kedves, tisztelt nepperűző!

Úgy alakult az életem, hogy jön a második gyerek (Hál'istennek!) és szeretném az autót lecserélni egy kicsit jobbra a jelenleginél. A keret ami nyugodt szívvel a rendelkezésemre áll kb. 1.300.000Ft. Életem első autóvásárlása lesz, előre elnézést a hülye kérdésimért! :) Szóval egy megbízható autót szeretnék ezért a pénzért, ha lehet ne egye meg az életem, ha bármit ki kell rajta esetleg cserélni akkor az ne legyen túl drága. Viszont elég sokat járok tárgyalásokra ami miatt nem árt, ha kicsit üzleties vonal is megjelenik. Amiket eddig nézegettem azok a VW Passat (2003-2004), Toyota Avensis (2003-2004), Skoda Superb (2003-2004), Mazda 6 (2003-2004). Nem szívesen vennék kombi autót. Évi 15000 km-t megyek átlagban a párom autójával jelenleg! Mit tanácsol egy kezdőnek? Milyet érdemes venni? Mire figyeljek oda?

Várom mielőbbi válaszát!

ATESZ

Kedves Atesz!

A négy kiszemelt autó mindegyike jó választás, bármelyik nyugodt szívvel ajánlható. A Mazda 6-nál, a Mazdákra egyébként is jellemző, hátsó sárvédő íven keletkező rozsdásodásra kell figyelni, a másik háromra kevésbé jellemző a rozsda. Évi 15 ezer kilométeres futáshoz nem feltétlen kell dízel autó, bár a Passat, de különösen a Superb esetében, amúgy is elég elég kicsi a választék benzinesek tekintetében. A Mazdának és a Toyotának is jó benzinesei vannak, nem romlanak el, nincs extrém karbantartási igényük. Nem emelnék ki egyet sem a négyből, azt vegye, amelyikből jobb állapotút talál.

-Becsületesnepper-

Mire figyeljek, ha elveszett a törzskönyv?

2013.08.10. 08:02 - becsuletesnepper.hu

Kedves Nepperűző!

Az lenne a kérdésem, hogy mire kellene figyeljek egy autó vásárlásakor ha a következő a helyzet: Az autó ideiglenesen ki van vonva a forgalomból (mert nem használták, meg lejárt a műszaki), illetve a törzskönyv elveszett. Erről hivatalos papír is van, illetve rendőrséggel is köröztették. Ha én ezt megveszem és átiratom a nevemre, akkor el fogja fogadni az okmányiroda ezt a papírt, és fogok kapni helyette "új" törzskönyvet?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv,
László

Kedves László!

A törzskönyv körözése megjelenik a Magyar Közlönyben, és a megjelenés utáni 16. napon lehet átíratni az autót. Ez egyébként látszik az okmányiroda rendszerében is. Az autót le kell vizsgáztatni, biztosítást kell rá kötni, utána tudja visszahelyezni a forgalomba, és átíratni. Átíratás után, postai úton fogja a saját törzskönyvét megkapni.

-Becsületesnepper-


h i r d e t é s

Nepperűző Nepperűző

Kérdezze a Nepperűzőt, vagy böngéssze a rengeteg eddigi tanácsot. Kereshet is!

KeresésKeresés

IndapassIndapass