Benzines németet vagy japán dízelt?

2013. március 26., 13:24 Módosítva: 2013.03.26 13:31
3

Kedves Nepperűző!

Feleségem autóját szeretnénk hamarosan cserélni, nagyjából a következő kritériumok alapján: két gyermek rendszeres mozgatása, elsősorban szedán kaszni, esetleg SUV, max 2,2 M keret. A családban "B" autó lenne, nem túl gyakran cseréljük, megbízható, kényelmes, biztonságos gépkocsit keresünk. Nincs egyértelmű álláspont arról, hogy benzin vagy dízel, típusfüggő. Szeretjük a dízel autókat, viszont kétségtelenül nagyobb a hiba rizikója. Az alábbiak merültek fel hasonló árkategóriában:

- Volkswagen Jetta 1.6 benzin, 2008-2009 körüli

- Mazda 6 2.0 dízel, 2006-2007

- Skoda Octavia 1.6 benzin illetve 1.9 dízel 2008-2009

- Nissan Qashqai 1.5 dci (tudjuk, hogy ez picit drágább)

Hosszú távon melyik modellel járhatunk a legjobban, illetve van-e más javaslata?

Válaszát előre is köszönöm,

Üdv,

Gergő

Kedves Gergő!

Ha városi csapatszállítás a cél, nem hiszem, hogy kellene egy dízel. Soha nem melegedne be rendesen és már le is állítja, utána visszahűl, megint megy egy kicsit, és így tovább. Qashqai nincs 2,2 millióért, azok inkább 2,5-nél kezdődnek, a dízel pedig még közelebb a 3 M-hoz, tehát ez kilőve, vagy pótolni kell a kerethez. A Skoda és a Jetta ugyanaz a technika, kiforrott, jó konstrukció. Igaz, a Jetta négy-, az Octavia ötajtós. Én egy Mazda 6-ot vennék, ötajtóst, de a többiben sem fog csalódni, ha azok jobban tetszenek.

Üdv:

Becsületesnepper

Évi harmincezer kilométer, családdal

2013. március 24., 14:26 Módosítva: 2013.03.24 14:26
21

Tisztelt Nepperűző!

Gondolom már sokan tettek fel hasonló kérdést, mint az enyém, de lehet nem pont ennek a két típusnak az összehasonlítása volt a feladat. Adott a keret (2-2,2M körül) családi autó vásárlásra. Éves 30-35e km futással, ezért dízelben gondolkoznék.

Így a két opcióm:

- Renault Megane 3 Grandtour (1.5dci)

- Opel Vectra Caravan (1.9cdti)

Azt tudom, hogy az 1.5 dCi-t stabil motornak mondják. A CDTI is annak számít? A Megane-nak az 1.5 motor elégséges?

Ön melyiket javasolná inkább?

Illetve a keretet figyelembe véve milyen más típusra hivná fel a figyelmem?

Fontos, hogy hosszútávú barátságot kössek a vásárolandó autóval, mert a nagyszülők Erdélyben laknak, és mert kis családom még bővülni fog.

Előre is köszönöm megtisztelő válaszát:

József

Kedves József!

A Megane mozgatásához elég ez a motor is, felszedni nem fogja az aszfaltot, de nem is ez a cél, A-ból B-be való közlekedéshez tökéletes lehet. A CDTI is jó motor, és a Vectrában óriási hely van, sokkal nagyobb, mint a Megane-ban, hosszú túrákra jobb egy ilyen nagy szekrény. Ha ismét gyerek érkezik a családba, vele együtt érkezik majd a hordozható kis ágy, babakocsi, később a műanyag motor, kis bicikli, stb., kelleni fog a hely. Hogy én a kettő közül melyiket javasolnám? A Honda Accordot vagy a Toyota Avensist.

Ha döntésképtelen, olvassa el a kapcsolódó Népítéleteket, segítségére lehetnek a döntsében.

Üdv:

Becsületesnepper

no

Astráért külföldre?

2013. március 23., 18:32 Módosítva: 2013.03.23 18:32
2

Kedves Nepperűző!

Tisztelt Becsületesnepper!

Családi kombi vásárlásán gondolkodom, nagyjából 1-1.3M Ft-om lenne rá. Opel Astra és Mazda 6 a kiszemelt áldozatok. Évente 10-12 ezer km használnám. A kettő közül melyiket lenne érdemesebb megvenni? Célszerűbb lenne behozni egyet külföldről?

Köszönettel

Balázs

Kedves Balázs!

Mindkettő jó, én Mazda 6-ot vennék, mert az remek autó, de ennyiért nincs is itthon. Az Astrából viszont óriási a választék, G-ből és H-ból is sokkal könnyebben talál megfelelőt.

A külföldi vétellel is lehet próbálkozni, ez elsülhet jól, de nagyon rosszul is. Ez a pálya kívül esik az átlagember komfortzónáján, idegen környezet, idegen nyelv, és a külföldi nepperek rendszeresen hülyének néznek még engem is, és megpróbálnak megdumálni, pedig nem ma kezdtem kurválkodni ezen a placcon. Egy laikust simán megesznek reggelire, és úgy ráteszik a legnagyobb vackot is, hogy öröm nézni.

A külföldi vásárlás nem úgy van, hogy kimegy az ember, és ott állnak sorban a patika autók ingyé. Egyik sincs kitakarítva, sem lemosva, az embernek látni kell azonnal, hogy ebből lehet szépet csinálni vagy nem. Nagyjából színhelyes spray-ből javítanak a telepen, beleködölnek bármibe, és azt hiszik, hogy most rendesen felhozták a kocsit. Ha hideg van vagy esik a hó, ki sem jön a konténerből, odaadja a kulcsot, aztán ha akarok valamit, én letakarítom a kocsit. Németországban sokat esik az eső és esőben minden szép és csillog, egy gyönyörű törökös ködölést nem vesz észre, csak ha megszáradt az autó, utána meg nagy lesz az "öröm". Megvárja a kocsi mellett, míg eláll, és megszárad?

A rozsdát is úgy hárítják el, hogy legittelik, és ráfújnak spay-ből. Láttam olyat is, hogy egyszerűen levágta flexszel a rozsdás sárvédő perem belső kerék felé eső részét, és a maradékot igényesen elködölte. Álomgyönyörűszép volt! A múltkor tizenhárom megnézett autóból hármat vettem meg, és a tizenhárom között volt olyan, amiben volt egy 300 ezer forintos akna, és egy civil simán megveszi. A tizenhárom autó megnézéséhez az elsőtől az utolsóig mentem nyolcszáz kilométert, de van, hogy két engem érdeklő kocsi között van ennyi.

A török/arab/orosz/akármilyen nepper pont leszarja, hogy elviszi-e az ember vagy sem, majd jön egy másik hülye, és elviszi az. Ott nincs ügyfélkezelés, még alap szinten sem, azt sem tudják mit jelent a szó. Egyszóval, csak okosan.

Üdv:

Becsületesnepper

no

Ötös BMW-t 800 ezerből?

2013. március 23., 07:35 Módosítva: 2013.03.23 07:35
13

Kedves Nepperűző, Becsületesnepper!

Olcsó árkategóriában keresek  családi, nagyobb méretű autót. Az ársáv 400 és 800 ezer forint közötti. Az ezredforduló környékén gyártott, minimum klímával és ABS-szel felszerelt kocsik érdekelnek. Kiszemelt típusok: Mazda 626, Nissan Primera, Peugeot 406, Renault Laguna, esetleg BMW E39.

A Renault híre ugye nem túl jó, ezért nagy kérdőjellel írtam fel a listára.

A BMW E39 még gyerekkori kedvencem, de mostanában a szegény ember prémium autója lett - és nem vagyok benne biztos, hogy egy 12-15 éves BMW nem tartogat költséges meglepetéseket.

Az autótól nem várok szalonállapotot, a fő szempont a megbízhatóság - azaz ne hagyjon ott sehol. Hajlandó vagyok kicserélni a kopott alkatrészeket, időben folyadékokat cserélni, az állagra és az állapotra vigyázni. Benzin vagy dízel? Ilyen koros autónál már kicsit félnék egy dízeltől (valószínűleg sokat futottak), és sokat használnám városban, kisebb távolságra (télen biztosan nem melegedne be rendesen). Az éves futás 10-15 ezer km között lenne. Fontos még, hogy a két gyerekülés és a csomagok elférjenek (400-500 literes csomagtér elegendőnek tűnik), valamint a kényelemben való utazás akár autópályás tempónál is. Az alapmotorok nem érdekelnek, mert nem szeretek "szenvedni" a forgalomban. A fogyasztás ne legyen 8 liternél több. [sok az ellentmondás az elvárásoknál?]
Tudom, hogy nem lehet megmondani a tutit, csak egy iránymutatást, hogy nagy valószínűséggel mely típus fog zökkenőmentesen működni az elkövetkezendő 3-5 évben. A fenntartási költségeknél az alkatrészek, gumik és szervizköltségek is érdekelnek (leginkább egymás arányában). A japán típusok alkatrészei tényleg drágák?

Várom válaszát!

Üdvözlettel:

Dániel

Kedves Dániel!

A 626 és a Primera műszakilag jó autók, de a hátsó sárvédőív rohad rajtuk eléggé, és még alájuk sem néztünk. Az ennyi pénzért árult E39-ek között rengeteg a lelakott hulla, nem lehetetlen jót találni, de nagyon sok utánajárást, és hozzáértést igényel. Az ön autóját úgy hívják, hogy Toyota Avensis, az 1.6-os, 110 lovas, benzines motor is elég arra, amire Önnek kell, nem kell tőle félni. Hűt, fűt, világít, megáll, kanyarodik. Nézze meg, hogy Papp Tibinek milyen mozgalmas élete van, szökőévente tud egy autószerelős cikket írni, hogy kicserélte a hamutartó világítását meg elkopott a gyújtáskapcsoló.

Ha valami miatt nagyon elhatárolódik az Avensistől, érdemes a többi típus Népítéleteit végiglapozni, és azok ismeretében választani.

Üdv:

Becsületesnepper

Sportkocsit a mindennapokra?

2013. március 20., 16:55 Módosítva: 2013.04.09 10:42
2

Üdv!

Párommal úgy döntöttünk, hogy eladjuk meglévő Ford Focus I-ünk, és más társ után nézünk. Remek autó, de valami fiatalosabbra, sportosabbra vágyunk. A legtöbbször csak ketten utazunk, fele részt városban, fele részt vidékre. A keret kb. 1 millió forint lenne, a jelöltjeim pedig: Toyota Corolla és Honda Civic (csakis 3 ajtós), BMW 316 Compact, esetleg egy Mazda MX5? Válaszát, tanácsait, ajánlását előre is köszönjük!

Kedves Kérdező!

A felsorolt autók közül az első háromból bármelyiket, ízlés szerint, de ne a legkisebb motorral, mert akkor nagy sportosság nem lesz. A Compactból például a 318ti már jó. Az MX 5 zseniális autó, kitűnő egyensúly, váltó, motor, nem romlik el. DE! Ha nincs másik autó, akkor sokszor lehet kényszerű, és ésszerűtlen kompromisszum. Nem fér bele semmi, az utastérben nincs pakolási lehetőség, nincs ajtózseb, a kesztyűtartója kicsi, a csomagtartója jelképes méretű, két normál méretű sporttáska fér bele, préselve. A fűtése olyan, hogy ötszáz méter megtétele után már kezdi fújni a meleget, és télen is lehet benne polóban utazni Ez nagyon szép, de ha ketten utaznak benne, a kabátjukat csak a kalaptartóra tudják tenni, és ilyenkor tényleg plafonig van rakva. Nekem is volt, de mindennapi járós kocsinak nem venném, még akkor sem, ha csak ketten használnák. Élményautónak készült, és annak kiváló is. Üljön bele, gondolja át, hogy mit vinne magával a mindennapokban az autóban, és helyezze el képzeletben egy MX 5-ben. Ha így sem érzi magát szűkösen, vegye meg bátran.

Üdv:

Becsületesnepper

Lecserélném a Swiftemet

2013. március 19., 15:30 Módosítva: 2013.03.19 15:30
7

Tisztelt Nepperűző!

2000-es évjáratú swiftemet szeretném picit fiatalabbra cserélni! Igazából 2003-2005 közötti autókat néztem 4-600e ft között de nem tudok dönteni! Több típust is kidobott a rendszer: peugeot 206, renault thalia-twingo, daewoo kalos, opel corsa c, skoda fabia, hyundai getz, fiat panda-punto!

Az arany középutat keresném a megbízhatóság, fogyasztás, nagyság (lehetőleg 5 személyes legyen legalábbis papíron) tekintetében! Örülnék ha tudna adni valamilyen tanácsot és tippet hogy melyikkel érdemes és mivel tilos foglalkozni!

Budapesten használnám havi 500km-t és kb ugyanennyit vidéken! Az is fontos tényező, hogy milyen a korrózióvédelme mert az utcán parkolok és télen is használom az autót!

Válaszát előre is Köszönöm!

Kedves Dávid!

A 206-os jó kis kocsi, a váltója akadós, a hátsó futómű kicsit problémásabb, és a felújítása többe kerül, mint egy átlag kisautóé.

A Clio/Thalia műszakilag ugyanaz, megbízható, a Thalia óriási csomagtartóval rendelkezik. Nekem nem tetszik a hátulja okán, de ez Önt ne zavarja, ha kell a csomagtartó.

A Twingo és a Panda nagyon kicsi, jelképes csomagtartóval, a Twingo, ha jól emlékszem, még papíron is csak négy személyes, azokat kihagynám. Az Ön által felsorolt típusok egyikről sem beszélném le, de én egy Fabiát vennék, nem rohadós, egyszerű, mint Fekete Pákó, és minden bokorban van hozzá alkatrész. Szánja rá az időt, nézze meg az autókat élőben, mert úgy is Önnek kell, hogy tessék az autó.

Üdv:

Becsületesnepper

Családi egyterűt vennék, de milyet?

2013. március 16., 14:37 Módosítva: 2013.03.18 11:02
6

Kedves Nepperűző!

Hamarosan negyedik gyerek érkezik a családba, így muszáj lenne valamilyen, legalább 6 személy szállítására alkalmas gépjárművet beszereznem, hogy a rendőr ne köthessen belénk, méginkább pedig a biztonság miatt. A keret a lehető legszűkösebb (500-700e Ft, de inkább az 500-hoz közel, mert ebben a kategóriában a maradékot lehet egyből rá kell költeni). Az évi futásteljesítmény alig 10 ezer kilométer, úgyhogy első blikkre benzinesben gondolkodnék.

Amiket nézegettem:
- Citroen Evasion/Peugetot 806/Fiat Ulysse/Lancia Zeta, ezekből a 2.0 szívó benzin.
- Első szériás Ford Galaxy/VW Sharan szintén kisebb benzinessel
- Opel Zafira A 1.8 benzin.
- Fiat Multipla 1.6

A fentiek közül az első és a második méretben bőven veri a Zafirát, és ezekbe igény esetén egy nagymama is befér ha csomag nélkül is, a Multiplával viszont nyaralni is el tudnánk menni tetőbox nélkül.

Szóval ezek közül melyiket kerüljem el messzire, és melyiket merjem bevállalni, vagy van-e valami ezeken kívül is amit érdemes megnézni, vagy egyáltalán merjek-e ennyiért ilyet, vagy inkább várjak és gyűjtsek/lottózzak, és inkább ne dobjam ki az ablakon ezt a pénzt?

Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv - Nándor

Kedves Nándor!

Jó irányban tapogatózik, a Sharan/Alhambra/Galaxy vagy az Evasion/Ulysse/806/Zeta csoport sem tartozik az igazán problémás kocsik közé. Ezért a pénzért a széria elejéről származó darabokat lehet megvenni, és ezek között sokszor rémesen lelakott példányokat találhatunk. Itt már figyelni kell mindenre, kitudja mennyit futott autók lesznek, váltakozó mennyiségű rozsdával, horpadással, karccal. A Evasion/Ulysse/806/Zeta közül a 2.0-ás szívó motoros darabokat nézegesse, ne a turbósokat. A Multiplával nekem igazából csak esztétikai problémám van, de az Önt ne befolyásolja. Jól kitalált kocsi, a tulajok szeretik, 7.68-as átlagot kapott a Népítéletben. Szerintem ezekkel nem járna rosszul. Sajnos az Ön által említett összeggel nem nagyon lehet ugrálni, meg kell nézni pár darabot, csak akkor fog kiderülni mit lehet ennyi pénzért kapni, autót vagy roncsot.

Üdv:

Becsületesnepper

Egyterűt használtan: Touran, Zafira, Grandis?

2013. március 13., 17:55 Módosítva: 2013.03.13 17:55
5

Tisztelt Nepperűző!

Nagycsaládosként szeretnék szükség esetére 7 személyessé varázsolható egyterűt venni. Úgy kalkulálok, hogy egy 3-4 éves és ennek megfelelően ~130ekm-el futott autót keresek akár külföldön is. Azt gondolom, hogy ennél a kor és futásteljesítmény párnál már talán nem tekergetik az órát annyira és ennyi idő alatt talán nem csak városban tette bele ezt a távot. Kérdésem, hogy tapasztalata szerint a fent említett modellekből (motorokból) melyik a műszakilag legmegbízhatóbb? Esetleg más típus ami elkerülte a figyelmemet?

Köszönettel
Péter

Kedves Péter!

Ilyen fiatal autónál kisebb a lyukra futás esélye külföldön is, nagy valószínűséggel lehet jó állapotú, tényleg vezetett szervizkönyves autókat találni. A Grandisban ugyanaz a dízel motor van, mint a Touranban. Pont nemrég beszéltem egy Mitsubishi szervizben dolgozó szerelővel, és beszélgettünk, hogy mi a tapasztalat a Grandis dízellel, mert nem mindig jó a VW két literes PDTDI-je, de azt mondta, hogy semmi gond nem szokott velük lenni, igaz nincs is belőle annyi. Nekem személy szerint tetszik a Grandis formája, nem is tudom miért van olyan kevés belőle. A Zafira egy kiforrott dolog, szintén nem számít problémás autónak. Én még elgondolkodnék a Mazda 5-ön vagy Toyota Verson is, mint lehetőség.

- Becsületesnepper -

Családi autót a gázos Suzuki után?

2013. március 12., 15:46 Módosítva: 2013.03.12 15:46

Helló TC, Tisztelt Nepperűző!

Számtalanszor lerágott csontot vennék elő, mégpedig milyen kocsit vegyek ha kicsit nagyobb családit szeretnék? A keret kb 1-2millió ft. Azonban nem vagyok egyszerű eset még magamnak sem. Leszűkítettem arra, hogy legyen kombi és négykerekes. Egyterűt nem szeretnék, mert annak a tetejére macerás pakolni. Ráadásul nagyon kedvelem a korai '90-es évek autóit. Amik a kedvenceim az Audi 100/A6 kombi quattro, BMW 525ix, és Mercedes E300 4matic. Jelen pillanatban egy gázos (LPG) Suzuki Wagon R+ 4wd a családi autó ,ami most még egy gyerekkel jó is, de kettővel már biztos nem fogunk elférni. A négykerék nekem kéne, mert szeretem, mert időnként szükség van rá télen síeléskor ,vagy otthon hegyen.

Namármost a dilemmáim:
1. dízelt nem szeretnék, mert félek az esetleges karbantartásoktól.
2. gázost nem szeretnék, mert félek, hogy nem véletlenül adják el.
3. turbót nem szeretnék, mert félek ha tönkremegy, és nem tudom hogy működik együtt a gázzal.
4. nagyon újabbat nem szeretnék, mert félek a kettős tömegű lendkeréktől.
5. automata váltót nem szeretnék, mert bőven eléggé megdobja a fogyasztást a 4wd.

Szóval ami jó lenne, 1800-2500ccm közötti benzines, amit majd átcsináltathatok gázosra. A kereső sokfélét kidobott:
Toyota corolla, Suzuki Baleno, Subaru Impreza, VW Golf, BMW 3-as, Audi 80/A4. Ezek szerintem nem lennének igazi méretugrások, már ami a csomagtartót illeti (kisgyerekkel ez sokat számít).

Amik így fennmaradtak a szűrőn:
VW Passat - kevés a benzines, ami van az is inkább nagyobb
Audi 100/A6 - úgy tudom a K(E) Jetronic nem szereti a gázt, meg egyébként is nehéz eset szinte, csak a 2,4 V6 jöhet szóba, de az is alig van,
BMW 525ix - tetszik, de nem sokat tudok róla,
Mercedes E??? 4matic - csak 3000ccm automatát találtam
Subaru Legacy - kevés van, ?fütyül a keret nélküli ablak?, passz
Volvo V70/XC70 - csak 2,5turbót találtam.

Van még valami ami elkerülhette a figyelmemet?

Fölöslegesen aggódok a dízelektől/már átépített gázosoktól/turbótól?

Eleve hülyeség öreg autót gázüzeműre alakítani?

A keret elég tág, mert inkább vennék valami számomra kedves autót a 90-es évekből (kb 1m), átalakíttatom gázosra és még így is marad kb 700e - 1m ft a következő néhány év szervizeire. Vagy vegyek valamit többért (1,5-1,8m) ne hallgassak a szívemre és autózzak szürkén és gondtalanul.

Előre is köszi a tanácsokat!

Miki, a családapa

Kedves Miki a családapa!

VW Passat: jellemzően 2.8-asok, kint lehet találni 2.3-ast is, talán az lenne a leggazdaságosabb

Audi 100/A6: nem tudom, hogy a K(E) Jetronic szereti-e a gázt vagy sem, sajnos nincs gázzal kapcsolatos üzemeltetési tapasztalatom, meg kellene kérdezni egy gáz beszerelésével foglalkozó iparost.

BMW 525ix: nyugodtan megvehető, jó autó

Mercedes E: W210 (kerek lámpás, minden idők legrosszabb Mercije szerintem), elképesztő helyeken tud rohadni, soknak a klímája nem működik, és nem is tudják megcsinálni, csak nagyon drágán, ez meg van spékelve egy 4x4 hajtással, és egy nagy motorral. Akkor se vegye meg, ha tízen biztatják. Az elődje a W124 sokkal jobb volt.

Subaru Legacy: kevés van az igaz, de nagyon jó, megbízható autó, nekem Imprezám volt, nem fütyül az ablaka, és nagyon értenek a 4x4-hez, ralli világbajnoki címeket csak úgy nem szoktak találni.

Volvo V70/XC70: azok tényleg mind turbósak, én nem félnék tőle, ha normálisan használja nem megy az csak úgy tönkre, bár az igaz, hogy nem fogja tudni, az előző gazdától mit kapott

Én megvenném a használt gázost, legalább nem nekem kell egy kisebb vagyonért beszereltetni, valaki már bukott helyettem. Az eladás oka nem biztos, hogy a rossz gáz lehet, de ha fél tőle keressen meg egy szakműhelyt, ahol átnézik. Ha szívére hallgat, és a 90-es évekből vesz autót, akkor is autózhat gondtalanul, és még élvezni is fogja.

A gázszett árát visszakapom?

2013. március 10., 11:37 Módosítva: 2013.03.10 11:37
1

Kedves Nepperűző!

Rendelkezem egy 2002-es Fabia Combival (1.4MPI), ami jelenleg is tökéletes állapotnak örvend és gondolkodom a gázüzeművé alakításon. Az éves futás alapján épp a megéri és a fölösleges között áll a mérleg félúton. A kérdésem az, hogy ha pár év múlva eladnám az autót, akkor a gázszett megléte emelné-e annyival reálisan az árat, mint mondjuk a gázszett beépítési költségének a fele? Vagy ez is ilyen egyszer kifizetett és soha meg nem térülő extra lesz, amivel könnyebb eladni, de több pénzt nem jelent?

Köszönettel,
István

Kedves István!

Szerintem kb. 100 ezer forint pluszt tud majd érvényesíteni az árban, többet nem hiszem. Ha elég sokat megy a beépítéstől számítva, akkor meg fog térülni, egyébként nem.

- Becsületesnepper -

Egymillióból női autót?

2013. március 6., 10:43 Módosítva: 2013.03.06 10:43
1

Tisztelt Nepperűző!

Van egy kb. 1-1,5 milliós keretem autóvásárlásra. Leginkább a városi terepjárók tetszenek (nő vagyok), de ebbe az összegbe nem fér bele az álom BMW X1 vagy a VW Touareg. Évente kb. 5-10000 km-t vezetek, főleg városban, néha autópályán. Fontos, hogy ötajtós, vagy kombi legyen, mert kutya és babakocsi szállítás is játszik. Eddig a Ford Fusion tetszett legjobban, mondhatni beleszerettem. Ajánlották még a Honda Jazzt és a Toyota Corolla/Aurist is ismerősök. Nekem még mindig a Fusion tetszik, kérem adjanak tanácsot!

Kedves Györgyi!

Jó a Fusion, nincs vele semmi baj, de nem egy ligában játszik a Jazzel, a Jazz sokkal magasabb színvonalú autó. Próbálja ki mindkettőt, és rá fog jönni, hogy miről beszélek. Most volt nálunk egy vevő, aki egy 206-os Peugeot-ból ült át a Jazzbe, és csak pislogott, hogy ő nem gondolta volna, hogy a két kocsi között ekkora különbség lehet. A Jazznek milyen szépen jár a motorja, mekkora hely van benne, milyen szépen gurul, milyen jó kapcsolási érzetű a váltója (a 206-os után pláne), milyen másképp kattan az indexkar, stb.

Francia dízel helyett mit vegyek?

2013. március 5., 09:56 Módosítva: 2013.03.05 09:56
12

Tisztelt Nepperűző!

2012. augusztusában vettünk egy 2008-as 1.5 dci kombi Lagunát, majd tréleren jöttünk haza január elsején, szerencsére visszakapom az árát a kereskedéstől. Az autó méretben kényelemben tökéletes volt nekünk, (hat hét múlva jön a gyerkőc). A gond, hogy elvesztettem a hitem a dízelben, kb. 2,2 milliónk van autóra, benzinest szeretnék, de mi az, ami kiszolgál hosszú távon, (nem hiszem, hogy gyerek mellett lesz pénz autócserére a jövőben)?

Várom tanácsát, tisztelettel:
András

Kedves András!

Sajnos, ha az ember egyszer csúnyán megégeti magát, utána elmegy a kedve a dízeltől. Benzinesekből ennyi pénzért már elég nagy a választék. Ha a Laguna egyébként tetszett vehet azt is benzinesben, de jó lehet még a Opel Vectra C, Ford Mondeo, Mazda 6, Mazda 5,Honda Accord, Toyota Avensis, Toyota Verso, VW Touran, hely van bennük, hűtenek, fűtenek, világítanak, kényelmesek. Nagyon nem nyúlhat mellé egyikkel sem, a lényeg, hogy próbáljon meg egy valódi kilométerest venni. Én valami japánt vennék, pláne ha J-vel kezdődik az alvázszáma, mert az tényleg Japánban is készült, és az egy más minőség.

Drága benzinnel járni, de félek a dízeltől

2013. március 3., 06:28 Módosítva: 2013.03.03 06:28
2

Tisztelt Nepperűző!

Én egy meglehetősen általános kérdéssel jelentkezem Önnél. Egy 2005-ös Volvo XC70 2.5T 209LE AWD automata autóval járok. Eger-Tatabánya viszonylatban használom 95%-ban, telt házzal. 6 hetente járok haza, külföldön dolgozom, 2 hetet vagyok itthon. Ezalatt négyszer járom meg oda-vissza ezt az utat. 2 éve van nálam az autó, 128000km volt vásárláskor, most 146000km. Betartok minden sebességhatárt, gyerekek ott ülnek mögöttem. Az oda-vissza 440km-es távot 9,2-10,5 literes átlaggal járom meg. Sokan mondják, hogy ez a fogyasztás ekkora autótól nagyon jó. Hozzáteszem, az autót imádom,kényelmes, tágas, ha kell, iszonyatosan megy, nem tudok róla rosszat mondani. Lehet, hogy az előző gazda érdeme is, mivel márkaszervizbe hordta az autót, azóta is rendszeresen átvizsgáltatom. Mégis felvetődött bennem az a kérdés, hogy lecseréljem egy dízelre, amivel 6-7 literrel tenném meg ezt az utat. De nagyon tartok a dízellel járó problémáktól, ami ugye akár több százezer forint is lehet. Amit nyerek az egészen, azt el is veszíthetem. Éves szinten maximum 12000 km-t teszek meg az autóval. Ebben szeretném a tanácsát kérni! Erőre is köszönöm!

Tisztelettel, Zsolt.

Kedves Zsolt!

A tíz liter tényleg jó fogyasztásnak számít az autója esetében. Ha ennyire elégedett az XC70-el, van dízellel is, és nem számít problémás darabnak, nyugodtan megveheti. Vásárlás előtt kérdezze le alvázszám alapján a kilométert a Volvonál, telefonban megmondják. Nem kell megijedni a számoktól, 200-250 ezer kilométer még egyáltalán nem sok ennek a motornak. Több ismerősömnek van ilyen D5-ös dízel motorral szerelt Volvoja, vastagon 400 ezer fölött, és semmi bajuk. Én nem tartanék a dízeltől. Számolja ki, hogy megéri-e Önnek ilyen kis futás mellett a dízel felára.

- Becsületesnepper -

Hülyegyerek-autót vennék

2013. március 2., 12:27 Módosítva: 2013.03.02 13:37
9

Kedves Nepperűző!

Fellelkesedve a múltkori BMW-s cikkén, úgy gondoltam én is megosztom terveimet! 5 év 1,3-as, 98-as Escort után élvezni szeretném a vezetést:)! 26 vagyok, család még nincs, évi 10e km, 172 cm (utolsó égéstér miatt)!

Ebben kérek egy kis tanácsot! Összeg 8-900e Ft. Nem akarok nagy autót, nem kell modern technika, csak átlag autótól eltérő menetdinamika!

Amiket nézegetek:
BMW 318is
Honda Civic 1.6 VTi
Nissan Almera GTI (SR20DE)
Toyota Celica 1.8-2.0
Toyota Corolla 1.6 G6
Alfa 156 1.8-2.0 (látvány és érzelmi alapon)

Ezekből a legvalószínűbb a BMW és a Honda, tetszik a BMW-nél, hogy hátul hajt, sportos megjelenésű, és BMW. Ellenben kicsit félek megbízhatóságra és fenntarthatóságra tőle. A Honda a maga pörgős motorjával a japán szike, régi kedvenc! Az Almera GTI ritka nagyon errefelé, a Celica is nagyon tetszik a két kerek lámpával, a G6-os Corolla talán csak váltóban nyújt többet, az Alfa meg érzelmi alapon hat rám! Lehet, hogy ilyen "hülyegyerek" autónak tűnnek, de úgy gondolom, még kell egy kis élvezet a családi kombi előtt :)! Elég nagy a tanácstalanság, hogy melyik felé menjek, kérem, ha van tapasztalat bármelyikkel, ossza meg! Akár a TC stábon belül is! Egy kis élvezetes méregzsák lenne talán a legjobb:)!

Olvastam itt régebben egy ilyet és sokszor ez jut eszembe mikor autókat nézek: "Az autó megközelítésének érzése és a vezetés élménye, nehezen számszerűsíthető faktorok!"

Várom megtisztelő válaszát!

Üdvözlettel: István

Kedves István!

-BMW 318is: jó motor, jó helyen hajt, sok alatt van sperr, ami hóban különösen jó, nem eszik sokat (8,5), a rozsdára kell figyelni, volt a feleségemnek is egy E36 kupéja, nekem pedig egy E30 kupé, egyikkel sem volt baj, pedig az E30 csapatós volt, annak állandóan nyomtam a szemét a téli éjszakákban. Nem olyan drága fenntartani, mint azt gondolják, hegyekben áll hozzá a bontott és utángyártott alkatrész.

-Honda Civic 1.6 VTi: nagy kedvencem a motor, forgatni kell, hogy menjen, de egy nagyon jó kocsi, sajnos sok volt a hülyegyerek-autó, és rengeteget rommá törtek, de utánajárással vagy kevés utánajárással, de nagy szerencsével találni még kevéssé törötteket.

-Nissan Almera GTI SR20DE: szintén jó autó, de gyakorlatilag nincs, itthon egyet sem hirdetnek, a mobilén hármat, abból is az egyikben rossz helyen van a kormány. Én csak egy feketét láttam itthon, ami a Bútor Robié volt. Nincs hozzá alkatrész, csak a Nissanban, az meg nem lesz olcsó.

-Toyota Celica 1.8-2.0: megbízható, jó kocsi, mint egy Toyota, ne rohadjon, amúgy sok baja nem lesz, meg ne legyen korábban ropira törött.

-Toyota Corolla 1.6 G6: mint autó jó, de nem találom benne az élményt, ez egy Corolla, az 1.6-os, 110 lóerős motorral sem túl fickós, nem is néz ki annak.

-Alfa 156 1.8-2.0 (látvány és érzelmi alapon): az Alfa vásárlás általában érzelmi dolog, a 156-os kombi nekem különösen tetszik még mindig, pedig már nem egy mai csirke.

Én BMW-t vennék, mert azt lehet gázzal kormányozni, de ez én vagyok.

- becsületesnepper -

Cél a gazdaságosság

2013. február 28., 10:08 Módosítva: 2013.02.28 10:08
1

Üdvözlöm!

A párommal autóvásárlást tervezünk. Kb. egymillió forintunk van (átíratás, esetleges szervizköltségekre tettünk félre még ennek a felét). Az autót az esetek nagyon nagy részében Székesfehérváron belül használnánk munkára, ami annyit jelent: beül elindít, kliensnél megáll, tovább másik klienshez stb. Tehát, rövid távok, illetve hetente többször a várostól körülbelül 20 kilométerre lévő szülők meglátogatása. Egyelőre gyermektelenek vagyunk, de a kocsit hosszú távra vennénk, így két gyermekkel számolni kell.

A népítéletek alapján két autó típust néztünk ki:
1. Toyota Corolla 2002- 1,4 Benzin
2. Nissan Almera 2004- 1,5 Benzin

Ön szerint ezek a típusok megfelelően szolgálnak majd bennünket? A cél a gazdaságosság, praktikum, megbízhatóság. Esetleg gondolkodjunk dízel autóban?

Köszönettel: Gábor

Kedves Gábor!

Jó az Almera is, de a Corolla jobb, én azt vennék. Ezen modellek esetében biztos, hogy nem szükséges az 50 %-os tartalék, de jól gondolkodik, legalább marad pénz a téli garnitúrára is. A kérdéséből nekem úgy tűnik, hogy nem mennének annyit évente, hogy érdemes lenne dízelt venni, sokszor lenne hideg a motor, amit a benzines jobban tolerál, mivel hamarabb bemelegszik.

Becsületesnepper

Mazdát, Mercit vagy Citroent?

2013. február 27., 11:34 Módosítva: 2013.02.27 11:34
1

Tisztelt Nepperűző!

Közeljövőben szeretném lecserélni sokat futott 206-osunkat. Németországban élünk, itt vásárolnánk és használnánk az utót. A rászánt összeg maximum 2500 euro. Mindenképp kis egyterűt szeretnénk. A kiszemelt tipusok Mercedes A, Citroen Xsara Picasso, Mazda Premacy. Tudna írni ezen tipusok előnyeiről, illetve árnyoldalairól? Benzin, illetve dízelüzeműt érdemes venni? A Merci és Mazda dízeljeiről jókat olvastam, de a HDI motorról nem sok infót szedtem össze. Ezekben is van a "rettegett" kettőstömegű lendkerék, illetve üzemanyag befecskendező rendszer? Gondolom a benzinesekkel nem lehet sok probléma, vagy tévednék? Várom megtisztelő válaszát. Egy lelkes olvasójuk...

Zsolt

Kedves Zsolt!

A felsorolt típusok közül talán a Mazda Premacy-t ajánlanám leginkább, egy jó mechanikájú, jól összerakott autó, a rozsdára kell figyelni a hátsó sárvédő íveken, ajtók alján, élein. Ha jobbat akar, akkor vegyen egy Honda Jazz-t, a legjobb mini egyterű, meglepően jó helykínálattal. Kívül kicsi, belül nagy, és híres a megbízhatóságáról, nem jellemző rá a rozsda. Az 1,4-es motorral szerelt változatokat vegye, ugyanannyit fogyaszt, mint az 1,2-es, de nem erőlködik, ha Németországban autópályázni kell.Győződjön meg személyesen, hogy elég nagy-e a mérete, de a 206-osnál biztos, hogy nagyobb, úgy az utastér, mint a csomagtartó.

Becsületesnepper -

Olcsó kombit szeretnék

2013. február 23., 15:41 Módosítva: 2013.02.24 11:18
3

Tisztelt Nepperűző!

Érdeklődni szeretnék, hogy 600-650 000 Ft-ig milyen kombit ajánl. Legfontosabb szempont az alacsony fenntartás,kis fogyasztás. A motorzaj nem zavar, extrák nem kellenek stb...

Mivel nem szeretnék nagyon öreget, első körben a Fabia-G Astra vonal jött szóba, ahol a Fabia győzőtt (2000-2001). Most kibővítettem a kört kicsit Polókkal, Cordobákkal, meg a legolcsóbb Passatokkal (1997-2000), de újabb kérdések merültek fel. A VW 1.6-osa sokat eszik, az 1.9 td jó lehet, a pdtdi-k már macerásabbak.

Az esetek 70%-ában egyedül közlekedem, üresen, a maradék 30% miatt kell a kombi... A Cordoba pakolhatatlannak tűnik a csomagtartó pereme miatt.

Maradt a G Astra, Fabia, és a Passat Variant, esetleg Golf 4, ha kicsit emeljük az árat.

Köszönöm szépen előre is!
Barnabas

Kedves Barnabás!

Én is a Fabiára gondoltam először, mint olcsó kombira, de a G Astra, Polo Variant, Seat Cordoba Vario is jó irány. Nem gondolom, hogy a Cordoba Variónak magas lenne a pereme, szinte szögre ugyanaz a két autó (Polo/Cordoba). A 2000 utáni Seat viszont szerintem jobban néz ki, mint a Polo.

A G Astra jó konstrukció, az Ecotec motorok kicsit csípik az olajat, de amúgy jók. Passatból ennyiért nem vennék dízelt, a tényleg jó dízel Passat közelebb van a millióhoz, Polóból/Cordobából viszont már kap a jóféle 90 lovas dízelt, az még jól is mozog ezzel a kasztnival.

Ha rólam lenne szó, vennék egy 1.9 TDI, 90 lovas Cordoba Variót, mert nekem az tetszik a legjobban, de a Polo is ugyanaz, csak más jel van rajta.

- Becsületesnepper -

Első autót vennék 52 évesen

2013. február 22., 10:50 Módosítva: 2013.02.27 11:25
5

Tisztelt szerkesztőség!

A maga nemében, úgy gondolom, különleges kérdéssel fordulok Önökhöz. Első autómat venném meg 52 évesen, reményeim szerint jó hosszú időre (min. 10 év). Fiatal koromban nem volt pénzem rá, utána pedig mindig cégautót kaptam munkámból adódóan (2-2 Focus és Astra). A legfontosabb, hogy tartós legyen és biztonságos, és mivel a gyerekek már kirepültek, nincs szükség nagy helykínálatra. A keret 5 millió forint. Amik szóba jönnek: 4 év körüli C osztály, 3-as BMW, vagy esetleg kicsit újabb Passat, 9-3-as Saab. Az lenne a konkrét kérdésem, hogy ilyen hosszú távra, évi 15-20 ezer körüli futásteljesítménnyel, melyik típussal lehet a legkevesebb problémám, dízel vagy benzines legyen-e, vásárlásnál mire figyeljek. Illetve, természetesen, hogy Önök mit javasolnak!

Üdvözlettel, Károly

Kedves Károly!

5 millió forintért már tényleg mindent lehet kapni. Ha prémium kategóriás autót akar, arra legyen felkészülve, hogy egyszer-kétszer fel fog akadni a szeme a szervizszámla láttán. Ehhez nem kell, hogy különösebben elromoljon, csak a normális szervizelésről beszélek. Ezek jó minőségű autók, nagyon nem nyúlhat mellé velük, de ilyen hosszú távon bármi történhet velük, de ha gondozza az autót, és vigyáz rá, azt meg fogja hálálni. Nem ismerem a jövedelmi viszonyait, de tíz vagy több év alatt kell rá venni néhány garnitúra gumit, rengeteg alkatrészt, és csak akkor vállalja be, ha előre láthatólag bírni fogja. Mondjuk, ha nem, még mindig el lehet adni a kocsit. A felsorolt autók közül a Saabot nem ajánlanám, viszont elgondolkodnék egy hibrid Toyota Camryn vagy benzines Lexuson. A Lexus kitűnő minőség, nem romlik el, és sosem lesz belőle striciautó. Lexusszal nem járnak olyan emberek, akikkel valószínűleg nem akar majd egy csoportba tartozni. Egy ismerősnek kilenc évvel ezelőtt hoztam egyet, és azóta nem romlott el benne semmi, csak olajat meg fékbetétet cserélnek benne. Illetve egyszer a fejegység, mert a gyerek beledobott a cd-be egy húsz forintost, és zárlatos lett, de az nem az autó hibája. Azt mondta, hogy ő megérkezett, neki más már az életében nem kell. Dízel vagy benzin? Ha évi 15 ezer kilométerrel, 6.5 literes dízel, és 9 literes benzines fogyasztással számolunk, akkor kb. 150 ezer forint a megtakarításunk a dízel javára. Ha megint lenne cégautója, akkor ez még kevesebb lenne, és a dízelnek ugyanis drágább a fenntartása.

Becsületesnepper -

Jó a Roomster, de kell a változatosság

2013. február 22., 10:36 Módosítva: 2013.02.27 11:26

Tisztelt Nepperűző,

Jelenlegi "feleség-kocsit" - egy kis Roomstert - szeretnénk lecserélni, és hasonló méretű autót szeretnénk, de ha lehet nem Roomstert (nagyon jó kocsi, de az ember szereti a változatosságot).

Mivel évek óta a második kocsi automata, így nagyon megszerette a feleségem is ezt az érzést, és következő autónak is olyat szeretne. Böngészem az oldalakat, és a szóba jött alternatívák Golf+, BMax, Roomster/Yeti, de nagyon rossz, hogy nincs egy olyan honlap ahol pl. lehetne szűrni automata sebváltóra és mondjuk összegre..., vagy van ilyen?

Milyen mini egyterű van még automatában? Eseteleg valami titkos favorit, akár 1-2 évesen, használtan? Nem ragaszkodunk nullkilométereshez, a mostani Roomstert is a Weltautónál vettük 1 évesen.

Üdv,
Attila

Kedves Attila!

A hasznaltauto.hu-n lehet szűrni automatára (az extrák között a bal felső) és árra is (legfelső sor, balról a negyedik). Magyarországon ezeknél a típusoknál nem fizetik meg az automata váltó felárát, és a magyarok ilyen autóknál egyáltalán nem, inkább csak a prémium kategóriában keresik. Németországban sokkal nagyobb a választék, Yetiből itthon 1, a mobile.de-n 762, Golf Plusból 8, kint 2200 darab van. Az én favoritom a Honda Jazz, nagyon jó autó, jól variálható az utastere, és van belőle automata.

Becsületesnepper -

Vehetek olcsón Bangle BMW-t?

2013. február 21., 18:02 Módosítva: 2013.02.21 20:22
2

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok, és mindig is nagy kedvencem volt a E60/61-es BMW. Konkrétan az 525d típusú motorváltozatra gondoltam. 2 500 000 Ft-ot szánnék a gépjárműre. Ez sajnos ennél a modellnél eléggé beugró szint, így egy kicsit félek a buktatóktól. Kérdésem az lenne, hogy ennyiért lehet-e normális állapotút kapni, szabad-e ilyet vennem, vagy ennyi pénzért felejtsem el?

Üdv.: Sándor

Kedves Sándor!

Ha valamiből csak a belépő szintet tudja megvenni, akkor az nem az Ön autója. Minden típusra igaz, hogy a vételáron felül kell lenni 20 % tartaléknak, hogy egy szervizt azonnal meg tudjunk csinálni. Nem kell elfelejtenie feltétlenül, és van úgy, hogy elfogadható autót tudunk venni a belépőszinten, de ez csak akkor derül ki, ha elmegyünk, és megnézünk párat. Csak akkor vegye meg, ha azonnal van 300 ezer forintja pluszban, nem 150 ezer forint a fizetése, és záros határidőn belül lesz/van pénze gumira. Egyébként egy jó autó, 250 ezer kilométer nem gond neki, de ez egy használt gép, ami előbb-utóbb el fog romlani, és akkor pénzt fog kérni, egyszer keveset, másszor többet.

- Becsületesnepper -

Láma vagyok, de nem akarok vackot venni

2013. február 19., 14:17 Módosítva: 2013.02.19 14:17
3

Tisztelt Nepperűző,

szeretnék vásárolni egy Toyota Corollát, olyan 1,5M forintig. A kiszemelt autó már meg is lenne, a hasznaltauto.hu oldalon találtam, kereskedésben.

Kérdésem az lenne, hogy mint laikus és olyan, akinek nincs egy autószerelő ismerőse sem, hol találhatok olyan személyt, aki pl. fizettség ellenében meglátogatná velem a kereskedést, az autót átnézné és segítene a döntésben "szakmailag"?

Létezik ilyen "szolgáltatás"?

Gondolom kereskedésből márkaszervízbe nem lehet "elvinni" a járművet, hogy erről megbizonyosodjunk, ezért inkább a fent vázolt megoldás "játzsik".

Köszönöm!
Zoltán

Kedves Zoltán!

Miből gondolja, hogy a kereskedő nem vinné el átvizsgálásra az autót? Megkérdezte már? Ne legyen szégyenlős, nyugodtan kérdezze meg. Ha a kereskedő el akarja adni az autóját, belemegy, ha nem, akkor valamit takargat vagy csak simán letojja az egészet, mindkét esetben hagyja ott az autót.

Egyvalamit azonban gondoljon meg előre jó alaposan. Csak akkor kérje a kereskedőt az állapot felmérésre, ha eldöntötte, hogy az az autó kell Önnek, és ha a szervizben azt mondják, hogy jó, akkor meg is akarja venni. Nézzen meg pár autót, és amelyik a legjobban tetszik, azt kérje meg a szervizlátogatásra. Minden kereskedő rosszul van attól, amikor az állapotfelmérés során jónak bizonyul az autó, és utána a vevő azt mondja: öööö köszönöm, ha aktuális, jelentkezem.

Ennél csak az a szebb, amikor megkérnek, hogy vasárnap délben mutassam meg az autót, mert csak akkor érnek rá. Rendben, megértem, hét közben dolgoznak, én meg el akarom adni az autót. Megnézik, kipróbálják, tetszik, majd ajánlatot sem tesznek az autóra, csak megkérdezik, hogy van-e a környéken valami jó étterem. Na. erre mindenki joggal mondja, hogy ANYÁD! Tiszteljük a másik idejét annyira, hogy nem pazaroljuk.

Egy ilyen átvizsgálás a távolságtól függően elvesz a kereskedő idejéből akár három-négy órát is, ez nem szórakozás, és ennyi fölösleges ideje senkinek sincs. Ha a szervizben azt mondják, hogy kocsi kukára volt törve vagy hulla a motorja, köszönje meg a lehetőséget, és nyugodtan hagyja ott, nem kötelező mocskot venni. Ha azt mondják, hogy lóg ez meg az a gömbfej, egy-két dolgot ki kell cserélni, rozsdás a kipufogó, attól még lehet jó az autó, csak költeni kell rá. Ez egy használt autónál teljesen normális. A javításokról megegyezhet a kereskedővel is. A márkaszervizes árakat nyugodtan ossza el kettővel, hárommal, hacsak nem oda akarja vinni az autót javíttatni. Az alkatrészárakról tájékozódhat az alkatrész webáruházaknál, ilyeneket nézzen, hogy kuplung szerkezet, fékbetét, féktárcsa, kipufogó.

Az ár reális is lehet, de így, hogy az autót még képen sem láttam, felelőtlenség lenne bármit mondani. Egy kétszer tekert órás, 350 ezret futott autóért nem az.

- Becsületesnepper -

Kisautót hatszázért

2013. február 17., 07:09 Módosítva: 2013.02.17 07:09
3

Tisztelt Nepperűző!

A feleségemnek keresek második autóként benzines kisautót 8-12 éves korig. Fontos a megbízhatóság, az alacsony fenntartási költség, nem árt, ha ötajtós is van belőle, hogy a gyerkőcök is gyorsan ki tudjanak ugrani a suli előtt. Nem utolsó szempont az élvezetes vezethetőség sem. Egyelőre a Peugeot 206, a Fiat Punto II és a Suzuki Swift került a látótérbe. Ön melyiket részesítené előnyben?

Tisztelettel: F&G

Kedves F&G!

Az élvezetes vezetés nem az ennyi pénzért kapható kis autókról szól, ezek inkább csak közlekedési eszközök, ezért ezen kritériumon elegánsan lépjünk át. A 206-os Peugeot jó, a hátsó futóműre kell figyelni, és akadós a váltója. Punto II-nél a rohadásra kell figyelni, illetve a city kormánnyal is előfordulhatnak gondok. A Suzuki a legkevésbé problémás ezek közül, kisebb összegért, válogatni lehet a klímás modellek közül, és még marad pénz szervizre meg téli gumira is. Örök, mint a nyomorúság, és ha rendesen szervizelik, szétüthetetlen. Én egy 1.3-as Suzukit vennék.

- Becsületesnepper -

Öregedő német luxust vagy fiatal kisautót?

2013. február 15., 14:13 Módosítva: 2013.02.15 18:19
6

Tisztelt Nepperűző!

Szeretném a segítségét kérni első autóvásárláshoz. A kocsit első sorban autópályán használnám évi 30 ezres futásteljesítménnyel, ezért a kényelem és biztonság elsődleges. A vásárlásra kb. 1 millio forintot szánnék. Nem tudom, mi érné meg jobban egy fiatal kis autó (pl. Ford Fiesta) vagy inkább egy idősebb német luxusautó. (Benzines vagy dízel)

Várom válaszát, köszönettel: Balázs

Kedves Balázs!

A kis Ford Fiesta egy jó autó, egyszerű megbízható technika. Ha autópályás kocsi kellene, nem ez lenne az első ami eszembe jut, már csak a mérete okán sem. Jellemzően kis motorokkal gyártották, azok meg igencsak erőlködnek az emelkedőn. Autópályára a Fiestából az 1.4-es dízelt venném, azzal könnyebben tartható a 140-es sebesség tartósan, és nem is eszik sokat. Azt nem írta hány centi, mert ha magas, inkább vennék valami nagyobb autót. Én 191 vagyok, és a feleségem 206-os Peugeot-jával letekertem három nap alatt 3000 kilométert, nem volt bajom vele, de ha rendszeresen azzal kellene mennem ennyit, az nem esne jól.

Ezért a pénzért lehet venni Mercedes E osztályt , 5-ös BMW-t, A6-os Audit. Az Audi talán a három közül a legkevésbé rohadós. Az itthoni kínálat tele van lefingott, néha szervizeltgetett, kétszer-háromszor tekert órás kocsikkal. Benzinesekből jobbakat lehet találni, a dízelek nem túl fényesek. Persze van jó is, de azt nem a legolcsóbbak között kell keresni. Kényelmes autók, a forma mai szemmel is szép, nem egy hisztis fajta. A kerek lámpás E osztályt (W210), már nem ajánlanám jó szívvel, ezt tartják (én is) a Mercedes mélypontjának, különösen, ami a rozsdát illeti, bár vannak kivételek. Az elődjét, a W124-est sokkal jobbnak tartom, bár a szerkesztőségi Mercedes guru, Csikós Zsolt úgy tartja, a koribbiak még jobbak, de kétségtelen, hogy a W210 egyike a valaha volt legrosszabb Mercedeseknek.

Ebből az évtizedből a 92-től gyártott E osztály a kedvencem, ez a W124 utolsó három évjárata. Az 5-ös BMW-t (E39) benzinesben vennék, imádom a hathengeres motorjaikat, jól mennek, szép a hangjuk, tartósak. Ezekből az 525i, 528i az igazi, már van bennük elég akarat, de isznak is. Évi 30 ezres futásnál már nem mindegy a fogyasztás, ezért én egy Audi A6 Avantot (1994-97-ig) vennék, a jóféle 2.5-ös, sorötös, 140 lovas dízellel, hatsebességes váltóval. Ilyeneket még lehet kint találni jó kilométerrel (értsd 250-300 ezer), sokáig vezetett szervizkönyvvel, 2000-2500 EUR-tól. Az egy komfortos nagy szekrény, a magamfajta szép nagy marha emberből elfér benne négy, kényelmesen. Autópályán erőlködés nélkül bírja a 140-160-es utazó tempót Kamcsatkáig meg vissza.

Ha az öreg német mellett dönt, ne kössön kompromisszumot, inkább vegyen tényleg szépet, drágábban. Ezeknél már különösen igaz az olcsó húsnak híg a leve mondás.

Becsületesnepper -

Drága egy BMW fenntartása?

2013. február 13., 18:26 Módosítva: 2013.02.13 20:41
9

Tisztelt Nepperűző,

a feleségemnek szeretnénk egy megbízható, alacsony fogyasztású autót venni és hosszas keresgélés, tanakodás után az 1-es BMW-re esett a választása (2006-2008, 1.6 vagy 1.8 benzines). Ön mit gondol erről az autóról, jó választás lehet? Rengeteget megnéztem én is, és olyan 2.3-2.7 millió között van nem is egy, amit még én is szívesen elvezetnék, de nem vagyok benne biztos, hogy például a szervizköltségek mennyire keserítenék meg magát a tényt, hogy egy BMW-t vezetünk.

Köszönettel,
Norbi

Kedves Norbi!

Jó autó az 1-es BMW, de még mindig belengi márkát a kifizethetetlen szervizköltség legendája. Az 1-es nem 7-es BMW, a költségei sem azok. Tény, hogy nem az 1.3-as Suzuki Swift költségeivel kell kalkulálni, de nem fenntarthatatlan autó, és nem is elromlós fajta. Nem ismerem az anyagi lehetőségeit, ezért ajánlom, hogy a kopó alkatrészek árairól tájékozódjon az alkatrész-webáruházaknál, illetve nézze meg, hogy szeretné-e kifizetni a téli-nyári gumiszett árát, aztán eldöntheti, kell-e Önnek vagy sem. Nekem tetszik.

- Becsületesnepper -

Az asszony másik autót akar

2013. február 12., 11:22 Módosítva: 2013.02.12 11:22
15

Tisztelt Becsületesnepper!

A feleségemmel autót szeretnénk vásárolni a helyzet az, hogy nagyon nem egyezik az elképzelésünk.. Kb 800000-1000000 ft lenne rá.

Fontos szempont a kis szerviz igény, használhatóság, tartósság, valószínű többet nem lesz pénz kocsira. Ennyi pénzért láttam jó állapotú renault megane-t, seat cordoba-t. mind kettő 2005-ös évjárat.

De ezek a feleségemnek nem tetszenek,, "túl nagy".. Neki inkább a citr. c3, peugeot 206, jönnek be... 10.000 km-nél többet nemnagyon mennénk vele egy évben, gyereke(ke)t oviba, bevásárolni, néha hosszabb túra.

Ezekről mi a véleménye? esetleg valami más? jobb?

Megtisztelő válaszát köszönöm
Üdv: Laci

Kedves Laci!

A Peugeot 206 3835 mm, a C3 3850 mm, a Mégane 4210 mm, a Seat 4290 mm hosszú, mutassa meg a feleségének a különbséget egy mérőszalagon, hátha az segít. A nagy autó nem itt kezdődik. Tényleg nem sértésnek szánom, és távol álljon tőlem, hogy bármi sértőt mondjak a feleségére, de ha vezetéstechnikailag jelent gondot egy ekkora méretű autó, akkor ott nem az autó méretével van baj, sokkal inkább gyakorlás vagy önbizalom kérdése a dolog. Az, hogy negyven centivel hosszabb dologban ülök teljesen mindegy vezetési szempontból. Autóban ez nem olyan nagy differencia, és a nagyobbnak a csomagtartója is nagyobb, ha nyaralásról van szó. Ennyi pénzért lehet venni egy tényleg jó Focus I-est az utolsó évjáratokból, az jobb, mint a Megane, de a Cordobáról sem beszélném le.

- Becsületesnepper -