Kombit, de Volkswagent, Audit nem

2012. december 26., 18:56 Módosítva: 2012.12.26 18:56
1

Tisztelt Nepperűző.

Szeretnék venni a párommal egy autót. Csak kombi jöhet szóba,mert Németországban dolgozunk és havonta járunk haza legalább egyszer minimum.Sokszor hárman jövünk,szóval kell a hely. Elsődleges szempontok: Megbízhatóság, biztonság, kényelem, nagy térfogatú csomagtartó.Későbbiekben vontatnék is vele. Az erre a célra szánt összeg 3000-3500 euró,amiért kint már van minden.

Számításba vett autók:
Mazda 6 Sport Kombi
Audi A4 2.5 Tdi Avant
Mercedes A-Classe kombi 270 cdi
Volkswagen Passat kombi 2.5 Tdi

Nagyjából ezeket nézegettem,bár az Audival és a Volkswagennel kapcsolatban fenntartásaim vannak az alapján amiket látok,hallok. Tisztában vagyok vele hogy egy autó megbízhatóságát nagyban befolyásolja,milyen tulajdonosa volt.Mi sem bizonyítja jobban,mint főnököm B-omegájában lévő több mint 400.000 Km gond nélkül. Önök szerint melyik autó lenne a célnak leginkább megfelelő?

Illetve ha ezek közül mind para,akkor szívesen hallanék pár titkos ajánlatot!

Előre is köszönöm!

Tisztelettel: Krisztián

Kedves Krisztián!

Az Ön által preferált típusok közül az A4/Passat 2.5 TDI motorral szerelt autókat nem ajánlom, a következők miatt. A vezérműtengely szeret elkopni akár 200 ezer kilométernél is (tiszta vicc), de a múltkor láttam Németországban egy 170-ezret futott, szervizkönyves A 4-est ilyen problémával. Jellemző még rájuk a turbó és adagoló probléma, olyan nagyon nem is megy, de legalább sokat (tíz liter) eszik. Az 1.9-es motorral szerelteket azonban minden további nélkül, ugyanazt a tempót lehet vele erőlködés nélkül autózni, és 6.5 liter körül elmennek. A Mercedes esetében gondolom a C osztályra gondolt, nem az A-ra. A 270-es motor mellet számoljon a 220-assal is. A karosszériánál már lehetnek rozsdásodások a kerék íveken, ajtók élén, alján, a csomagtérfedélen, a rendszám alatt lévő műanyag elem alatt, illetve az elem szélénél. A Mazda 6 is jó választás lehet. Én azonban vennék egy 2003-tól gyártott Avensist, igaz az kicsit drágább.

Üdv

becsuletesnepper.hu

Matiz helyett valami nagyobbat

2012. december 26., 12:48 Módosítva: 2012.12.26 15:54

Kedves Nepperűző!

Sok tanácsot, becsületesnepper aranyszabályait és autósoldalakat végignézve valamivel okosabb lettem, de talán nem eléggé. Többéves Trabantos múlttal (motortartó bak csere, főtengely csere, motorgyűrűzés, futóműcsere és minden egyéb nyavalya) valamint egytöbb mint 60 ezer km-en át nyűtt Matiz után valami kissé nagyobb családi autóra vágynék, amibe befér asszony, gyerek(ek) meg a cucc. Használata kb évi 5-10 ezer km vegyesen városban és országúton lenne, városban jellemzően heti 2-3 alkalommal 5-15 km, országúton 1200-1500 km-es kiruccanások román utakkal súlyosbítva. A vételár kerete kb. 600-700 ezer Ft lenne, plusz akár az összeg harmadát rászámolva papírokra, esetleges cserékre( egy fékpofacserétől magam sem ijedek meg, de nagyobbra már sem helyem, sem megfelelő felszerelésem nincsen). Fenntartásra rászánnám, amit kell (Matizba is belement vételárának kb. fele már javításba-felújításba, nem is hagyott cserben eddig), de nem ártana egy takarékos gép. A lehetőségek elég szélesek, ezért írok: milyen irányba keresgéljek, mit érdemes?

Köszönettel
Áron

Kedves Áron!

Skoda Fabia, F Astra utolsó évjáratai, G Astra, Cordoba, Focus, stb., mind jók lehetnek, de ha vesz egy 1.4-es Corollát, belép a gondtalan autózás birodalmába. Ennyi pénz sem kell hozzá, és vehet egy valóban jó Corolla-t. Kicsit unalmas lesz az üzemeltetése, de majd megszokja, hogy nem kell rajta csinálni semmit. A maradék pénzből bőven jut téli gumi szettre, vezérlés cserére.

Üdv

becsuletesnepper.hu

Nincs olcsó városi terepjáró?

2012. december 25., 11:23 Módosítva: 2012.12.25 11:23
2

Kedves Nepperűző!

Kényelmes, tágas és jó menet tulajdonságokkal rendelkező városi terepjárót keresek 2-3 millói Ft értékben. A Nissan Qhasqai és a Mazda CX7 között gondolkozok. Neked mi a véleményed a két autóról, esetleg mást ajánlanál-e ezek helyett!?

Válaszod köszönöm,

Ádám

Kedves Ádám!

Rossz híreim vannak. CX-7-est sajnos nem kapni 2-3 millióért, a benzineseket 3-5 között mérik, a később megjelent dízelek jellemzően ennél is drágábbak. A Qashqai ugyan belefér a keretbe, viszont nem nevezném tágasnak. No meg ennyiért a kis, 1,6-os benzines vagy a Renault-féle, hírhedt 1,5-ös dCi közül lehet választani. Melyik ujjába szeretne harapni? Persze sokan szeretik a Qashqait, komoly kiskosztümös rajongótábora van, de a három jellemző közül, amivel levelét indítja, legalább kettő nem teljesül.

Ha kényelmeset, tágasat keres, én egy méretkategóriával feljebb nézelődnék. Egész jó CR-V-k közül lehet már válogatni a megadott összegért; családi autónak sokaknál bevált a Honda. Ha megkapja a minimális törődést, nemigen szoktak lenni műszaki problémái, hely van benne bőven, nem eszik többet, mint amennyit illik egy ekkora dögnek. Amennyiben a jó menettulajdonságok alatt sportosságot ért, akkor inkább lapozzon tovább, de az átlagos igényeknek bőven megfelel a CR-V.

 
 

Más húrokat penget a Nissan X-Trail, de méretben ő is szóba jöhet. Kívül-belül rücskösebb, inkább terepjáró, mint városi, de azért nem nevezném kényelmetlennek. Nehéz kérdés nála is, hogy melyik motorral vegye az ember - a dízelekkel szokott baj lenni. Viszont egy férfias, jó terepképességű autó, amibe fejvakarás nélkül be lehet pakolni a családot is.

 

Kimondottan kényelemre hangolt a Volvo XC70, ami szintén valahol a városi terepjárók környékén található. Nem klasszikus SUV, nem ül benne magasan, viszont fejedelmi kényelemben hajózhat városban és országúton egyaránt. Tartós autónak mondják, a volvósok nem is szokták széthajtani a gépeiket. Ha nem ismeri, próbáljon ki egyet, hátha bejön a nyugis stílusa. Az XC90-est viszont nem ajánlanám, nincs túl jó híre.

Bár adnak ML Mercit és X3-as BMW-t is ennyiért, józanabb választás náluk akár egy Kia Sorento, akár egy ritka, de megbízható Mitsubishi Outlander. Olvassa el a belinkelt teszteket, szűrje le a tanulságot, és próbálja ki az önnek tetsző autókat. Alternatívák vannak bőven.

Üdv:

Stump András

Csak a Touran jó három gyerekhez?

2012. december 23., 11:54 Módosítva: 2012.12.23 11:59

Három gyermekes családapává váltam!

Egy nyolc, egy hat és egy 8 hónapos gyermeket szeretnék fuvarozni az Anyukájukkal évi 10-15 ezer kilométert.

A Multipla ronda, az FR-V-t nem gyártják már 3 éve és ritka a piacon. Nagy hodályt/ Alhambra, Galaxy, Sharan/ nem szeretnék és nem tudok megfizetni, áruszállítók /Partner, Kangoo/ szintén kizárva. Kicsi benzinmotoros autó kellene amelyikben a második sorban elfér három gyermekülés. Tényleg leszűkítettem a kört a Volkswagen Touran-ra?

Várom válaszát, köszönettel: Zsolt

Kedves Zsolt!

Papp Tibinek volt egy ide vonatkozó írása, "Miben fér el három gyerekülés címmel", olvassa el. Típusválasztásnál azt gondolom, hogy kénytelen lesz kompromisszumot kötni, és a praktikumot előtérbe helyezni minden más szemponttal szemben. Ha az FR-V tetszik, akkor miért nem vesz azt? Írja, hogy "az FR-V-t nem gyártják már 3 éve és ritka a piacon". Hát vegyen egy használtat, a ritka nem azt jelenti, hogy nincs, és ne féljen, nem fog lerohadni a felesége alatt. Az 1.7-es motor megbízható, nyolc liter körüli fogyasztással.

Üdv:

becsuletesnepper.hu

Két gyerekhez keresnék egyterűt

2012. december 22., 15:59 Módosítva: 2012.12.22 15:59
1

Tisztelt Nepperüzö!

Csaladunk gyarapodasa miatt keresek egyterüt. Auszriaban elünk, evente 2-3x utazunk haza. Mostani automat (Seat Altea 2.0 DSG) ezeken az utakon, egy 5 eves gyerekkel kicsinek tartom. Hiaba van tetöboxom, kerekpartartom. Bicikli, labda, csomagok, hütöbox, es meg 1000 aprosag. Jön a masodik babank.Termeszetesen meg plusz csomagok + babakocsi.

Lenyeg a lenyeg, szeretnek egy nagyobb autot. A költsegvetes egy kb 2005-2009-es egyterüt enged,Max 150000km-ig.

Sharan 1.9pdtdi az elsö lehetöseg. Sajnos elsö ajtajain elindul a rozsdasodas, a sozas miatt.Tipushiba?

Galaxy ezt sokan ajanljak. De nem tudom melyik motorral szerelt a jobb 1,8 vagy a 2,0?

807,vagy C8. Ezek a Franciasaguk miatt keltenek ketelyt bennem.

Espace kizarva. Autopalyan sarga angyalos treleren sokat lattam.

Melyiket ajanlja?

Zoltan

Kedves Zoltán!

"Sharan 1.9pdtdi az elsö lehetöseg. Sajnos elsö ajtajain elindul a rozsdasodas, a sozas miatt.Tipushiba?"

Nem típus hiba, inkább osztrák jellemző. Az osztrák autóknál elképesztő helyeken tud megindulni a rozsda az Ausztriában használt só fajtája miatt. Találhat azonban olyan autókat, amelyek egyáltalán nem rozsdásak. A Sharan/Alhambra/Galaxy ugyanaz az autó, csak emblémában és néhány apróságban különbözik. A legolcsóbb a Fordnál az alkatrész, mindegy melyikhez kell. Ezeknek a típushibája a féltengely kihajtásról lejön a ricni (a kocsi azonnal megáll, mert nincs hajtás), légtömegmérő (gyengébb lesz az autó, de megy, nem drága). A kettős tömegű lendkerék cseréje, attól függ milyen volt az előző gazda lába. Ha jót akar magának, vesz egy Toyota Avensis Verso-t vagy Previa-t, 2.0D, 116 LE, egyszerűen jobb, mert japán. Inkább vennék egy öregebb (2004-2005), kis kilométeres, szervizkönyves ilyet. A rozsdára kell figyelni. Ha fiatalabbat szeretne venni, ezek nem jók, mert 2005-ben vége lett a gyártásnak. Az Ön által felsorolt Sharan/Alhambra/Galaxy trió jó választás, ezeken kívül nem nagyon van velük probléma, és nem minden autóval fordul elő.

becsuletesnepper.hu

Elég volt a Mercedes, jöhetne egy BMW

2012. december 22., 12:17 Módosítva: 2012.12.22 13:01

Tiszteletem

autó és márkaváltáson gondolkodom - 14 éve Mercedes a favorit - igy jött a képbe a BMW - 40 éves leszek, s még nem volt, de ez csak az én dilim - azon belül is az E46, valamiért a kombi jobban tetszik, mint a sedan.

A piacon elég sok darab fellelhető, általában import autók, ezzel nincs bajom, a km futás azért sok esetben megkérdőjelezhető, de ez van.

A kérdésem lényeg az lenne, hogy milyen motorral szerelt változat az, ami igazán jó, láthatóan sok diesel van, 318d illetve 320d, kevesebb a benzines változat, s az általam jónak, s megfelelőlen gondolt 320i az elég ritka.

Egyáltalán jól gondolom, hogy a 2000ccm benzines motor a legjobb választás, esetleg az 318 ugyanolyan jó lehet, annak ellenére, hogy kevesebb a teljesítménye?

Esetleg nyugodtan nézelődjek a dieselek között is, ott sem érhet csalódás?

Ami a használatot illeti, évi 5-6000km megyek, tehát a fogyasztás nem játszik nagyon nagy szerepet a döntésemben, szeretnék egy normális teljesítményű, relative megbizható autót, nem szálguldásra, de azért legyen benne erő.

A szervizelési költségei nem tudom melyiknek alacsonyabbak, remélem Mercedes szinten vannak.

köszönöm a türelmét, s várom válaszát.

J.

Kedves J!

Benzinesből jó eséllyel talál kevésbé visszatekert darabot, és ilyen alacsony éves futás mellett nem is nagyon van értelme a dízelnek. A kombi nekem is jobban tetszik, szerintem is jobb a formája. A 320-as motorméret már ad némi vezetési élményt is, de a 318-asnak is elég a teljesítménye a normális haladáshoz, és jól is fogyaszt. A költségei nem veszélyesek, nagy választékban van utángyártott és bontott alkatrész is.

Üdv:

becsuletesnepper.hu

Méretes autó méretes embereknek

2012. december 21., 16:45 Módosítva: 2012.12.21 16:45

Üdvözlöm!

Jelenlegi autónk már elég régi (17 éves) és a havi 2000 km-ek az elmúlt két évben letették bélyegüket az autó állapotát illetően. Ezért úgy döntöttünk, hogy vásárolnánk egy fiatalabb autót.

Mivel a családunk nem kínai növésű emberekből áll, ezért négy autó jött szóba, ami belefér a költségvetésünkbe (1,8-2,3M Ft). Ezek a Skoda Superb (2002-2008-as széria), Volkswagen Passat VI, Volkswagen Jetta V és az Opel Vectra C. Fontos, hogy csak benzines autó jöhet szóba. (Véleményem szerint annyit nem megy az autó, hogy az üzemanyag megtakarításon oly sokat nyerne az ember. Amit ott nyer, azt egy esetleges dízelmotor hibánál ki is fizeti, vagy többet).

Alkatrész beszerezhetőség, alkatrészár és fenntarthatósági szempontból nem ismerem egyik említett modellt sem.

Ezek tükrében kérdezném meg, hogy a négy említett autó közül melyiket érdemes megvásárolni? Mire kell figyelni az egyes modellek vásárlása esetén?

Tisztelettel,
Tamás

Kedves Tamás!

A Jetta szerintem kiesik a mérete miatt, helyette inkább egy 2009 körüli Octavia-n gondolkodnék, bár nem nagyobb, de a csomagtere jobban használható. A többi elég nagy, és a benzines motorjaik nem problémásak. A VW-csoport autói műszakilag ugyanazok, a C Vectra hasonlóan egyszerű. A fenntartásuk is hasonló összegekbe kerül. Javaslom nézze meg az alkatrész webáruházakban a kopó alkatrészek árát, és nagyjából pontos képet fog kapni az üzemeltetés költségeiről. Hogy mire kell vigyázni? A rozsda nem jellemző ezekre a típusokra, inkább a tekert órás vagy gombócra tört autókat próbálja kerülni. Ne a szervizkönyves 150 ezertől féljen, hanem a könyv nélküli 80 ezertől. Ha nem ért hozzá, kérjen segítséget olyantól, aki tényleg ért hozzá, nem csak azt állítja magáról. És - ha módja van rá - menjen el egy márkaszervizbe állapotfelmérésre és/vagy kilométeróra-állás ellenőrzésre.

Sok sikert!
becsületesnepper.hu

Suzuki helyett kombit vagy egyterűt

2012. december 17., 14:19 Módosítva: 2012.12.17 14:19
1

Tisztelt Nepperűző!

Jövő tavasszal a 2002-s Suzuki Swift 1,3 16V GLX-s autómat szeretném kombira, vagy egyterűre lecserélni a családi létszám növekedése végett. Kb 1 milliót szánok rá (+ a Suzi beszámítása). Évente nem sokat 5-10.000 km-t használnám. 2002-2005 körüli évjáratot néztem: Toyota Yaris, Opel Astra, Renault Megane, Peugeot 206 - 307, Chevrolet Lacetti, Ford Focus, Skoda Fabia.

Sima benzinest, vagy LPG/Benzin, vagy Diesel motor?

Mekkora motorral / lóerővel érdemes kombit venni?

Ön melyik típust ajánlaná?

Természetesen nyitott vagyok más ötletekre is, ezen árkategóriában.

Köszönöm a segítségét!

Tisztelettel: Miklós

Kedves Miklós!

Én Astra-t, Focus-t, Yaris Verso-t vagy Fabiat vennék, egyszerű, kiforrott autók. A 130-as autópálya tempót az 1.4-es, illetve a Yaris esetében 1.3 motorok már bírják, de a típus választásokból gondolom, hogy egyébként sem Ön akar lenni Mihaelsumaher. Ilyen alacsony éves futás mellett nem feltétlenül van értelme dízelt venni, de ha keveset akar tankolni, én nem beszélem le róla.

üdv

A becsületes nepper

Trabant és Kispolszki: vásárlása tilos

2012. december 15., 12:24 Módosítva: 2018.05.30 12:03
1016

Tisztelt Nepperűző!

Nem tudok dönteni abban a kérdésben hogy melyik autó márkát illetve típust válasszam. Az egyik a Polski Fiat 126p 650E (650cm3 az évjárat mindegy) a másik a Trabant 601s (600cm3 1984-utáni és 2T-s) és ha Trabant akkor kombi vagy limuzin? Mind a két márka és típus volt a családomban és mind a kettőhöz fűznek érzelmi szálak, de nem tudok dűlőre jutni nem tudom, hogy melyiket érné meg anyagi szempontból és melyiket tartóssági szempontból meg venni (csak és kizárólag ez a két márka és típus jöhet szóba)

A továbbiakban pedig az érdekelne, hogy vásárlásnál melyiknél mire kell odafigyelni mik a sarkalatos pontok.

Válaszát előre is köszönöm: Esca

Fotó: Keller Mátyás - DámaFotó

Ezzel kezdje az olvasást, így nem fog felháborodni a végére. Talán

A válaszoló többszörösen visszaeső Trabant-tulajdonos  és P126-rajongó - bár utóbbi esetében nem érti a motorolaj és a kenési rendszer indokolatlan használatát -, és amikor csak módja van rá, Trabantot vásárol és/vagy szerel, vagy gyűjt valami ehhez illő baromságot. Az alábbiakat kéretik ennek ismeretében olvasni.

Kedves Esca!

Azt kívánom önnek, ne teljesüljön az álma. Tudom, ezzel nem válok szimpatikussá, de csak az ön javát akarom.

A Trabant és a P126 bármilyen verziójának tartós birtoklása egy olyan gigantikus doboz, amely eredetileg Hermész tulajdona volt, ám ő később Pandorának ajándékozta azt, hogy ezzel elindítsa a világ romlását. Nem a mitológiainak, hanem annak a bizonyos mélytorkúnak, akit nem csupán realityből, hanem a lakosság felnőtt felének szóló filmekből ismerhetünk. Ha ez így elsőre nem volna egyértelmű, javaslom még Csikós szerelős posztjainak azon részét, ahol oda nem illő dolgokkal ízesített pékáruk kerülnek szóba.


Ebben a témakörben a "melyik érné meg anyagi és tartóssági szempontból?" kérdés olyan, mintha arra várna választ, vajon előbb kasztrálják önt érzéstelenítés nélkül, és csak aztán égessék nyílt lángon, nyárson, egyenletesen barnítva, vagy inkább fordítva. Nyilván lehet kisebb rosszat választani, de csak ha muszáj.

Kedves Esca! Tudnia kell, hogy egy sablonos, Trabantot vagy Kipolszkit birtokló ember átlagos napi, heti, havi menetrendjéhez tartozik a mentalitástól, kitartástól és szerencsétől függő, relatíve kevés szakaszból összetevődő évi nagyjából ezer kilométeres futásteljesítmény, és a fenti szakaszok közötti időt kitöltő, magányos, vagy a hasonló defektussal bíró barátok, ismerősök, vagy szimplán sorstársak társaságában folytatott szinten tartás, javítás, barkácsolás.


Ez a két típus az egyszerűsége révén valóban könnyen javítható, megbízható, olcsón fenntartható autó - volt. Ma azonban a legfiatalabbak is bőven túl vannak azon a koron, ahol még gondtalan autózásban bízhattunk. Trabantból a legfiatalabbak is túl vannak a huszadik évükön, a Polskikat pedig hiába gyártották egészen az ezredfordulóig, az itthoni állomány szintén legalább a második x-et tapossa.

Az alkatrész-ellátás mindkettőhöz nehézkes. Bármire van szüksége, vagy nem fog találni, vagy pocsék minőségű utángyártottba fut bele, vagy hosszas börzézés, apróhirdetés-böngészés és a márkatársak hosszas zaklatása után juthat hozzá.



Márpedig szüksége lesz alkatrészre, az tuti. Ne áltassuk magunkat, egy igazán jó állapotú 601 vagy 126 általában rutinos márka-fanatikusnál fog kikötni, esetleg észbontóan magas áron várja gazdáját a hirdetési oldalakon.

Kedves Esca, önt egy "korához képest jó állapotban" sablonszöveggel hirdetett autó fogja várni. Tudjuk, ez mit jelent - még megy. Ha beindul. Esetleg meg is áll. Kis hibákkal. Például nem felnőtt, csupán gyerekökölnyi folytonossági hiányok lesznek a küszöbön.

Szinte biztos, hogy a vásárlás után, de legkésőbb a következő vizsga előtt lakatolni kell majd. Tudja ön, mibe kerül egy ilyen autó korrekt lakatolása? Nagyjából az autó javítás utáni piaci értékébe - szorozva egy tetszőleges számmal - és akkor a végén még ezer színben pompázik, a főszín mellett domináns rozsdavörös alapozóval.


Abban se bízzon, hogy egy fiatalabb (hehe, huszonéves, haha) darabot fog ki - általános vélekedés szerint az idő előrehaladtával a szocialista autógyártás korrózióvédelem terén kizárólag visszafejlődést mutatott. Nekem volt 1962-es púpos Trabantom gyári küszöbbel és hattyúnyakkal, miközben a 88-90 közötti 601-eseknél már tíz éve sem nagyon lehetett ilyen találni.

De tegyük fel, hogy valami csoda folytán egy igazán megkímélt bódéba fut bele, amit előtte nem taknyolt szét senki szükségjavításokkal. A helyzet csak egy kicsit javult, hiszen oly sok szerkezeti elem van, amellyel elbajlódhat az eljövendő időkben. Ott van például a fék. Tudja ön, hogy mindkét típuson négy dobfék van? Alig akad ma olyan szerelő, aki tisztességesen össze tud rakni dobféket úgy, hogy a vizsgasoron ne vágják ki azonnal a fékpadról. Aztán ott van még a főfékhenger és a munkahengerek. Soha, ismétlem, soha nem lehet biztos abban, hogy meddig marad a helyén a fékfolyadék, és mikor talál utat magának a dobok belsejébe. Még akkor sem, ha javítókészletet, vagy utángyártott munkahengert szerel be - sőt, főleg akkor nem.

Aztán ott a futómű. Mindkét autó első futóműve függőcsapszegen forduló megoldás. Ez rendszeres zsírzást igényel, amit persze rendszerint nem szokott megkapni. Megszorul vagy elkopik, mindegy is, mindkettő borzalmas eredménnyel jár a kormányzásra nézve. A felújítása nem könnyű, sőt, inkább nehéz, a dörzsárazás nem egy divatszakma manapság. Ja, és nem győzöm hangsúlyozni, nincs a sarki autósboltban csak úgy függőcsapszeg és persely, ha meg mégis, az nem feltétlen jobb annál, ami az autóban van.

Kedves Esca! Elment már a kedve? Nem? Akkor folytatom. Ön meg fog fagyni. Nem átvitt értelemben, hanem tényleg. Mindkét autó fűtése levegős, hiszen a motorban nincs hűtővíz. Eredetileg jól kitalált, átgondolt fűtésrendszerrel rendelkeznek, ám ön nagy valószínűséggel nem gyári új autót fog vásárolni, ezért itt-ott hiányoznak majd kisebb összekötőcsövek, tömítések, vagy szimplán a korrózió okozta réseken, lyukakon szökik meg a meleg. Ezek javítható dolgok, de mire ön 'öreg' polszkis/trabantos lesz, és rutinból javít levegős fűtést, a fagytól üszkösödött ujjvégekkel nagyon nehéz dolga lesz.

Üzenet a polszkis közösségtől: kell mellé egy másik autó

Kedves Esca!

Sok-sok éve kispolszkizok aktívan. Én is úgy kezdtem, hogy az egyetlen autóm egy 126-os volt, és volt olyan, hogy 30 km-re jártam vele dolgozni napi szinten.
Soha nem kellett busszal mennem, de nem egyszer fordult elő, hogy este 11-kor a semmi közepén kellett nekiállni gyújtást szerelni, hogy hazajussak. Emlékezetes eset volt az is, amikor délelőtt gyorsan váltót kellett cserélni, hogy délután el tudjak indulni dolgozni. Az emberek többsége ilyenkor bizony elkönyveli, hogy ezek az autók semmire nem valók, és részben joggal.
Jelenleg is van olyan 126-osom, ami napi szintű használatra van, emellett idén voltunk vele találkozón Csehországban és Lengyelországban is, alkalmanként ezer kilométer feletti távval. Pár éve elmentünk a Balti-tengerhez egy kisebb csapat 126-ossal, az össz táv 2.400 km körül alakult. Mindezt hiba nélkül, négy nap alatt. Ha pedig úgy alakul, hogy el kell szaladni valamiért az ország másik felébe, akkor is nyugodtan indulok útnak Polskival.
Tehát lehet ezeket az autókat használni is, csak mindig legyen felkészülve arra, hogy bármilyen meghibásodás bármilyen váratlan helyzetben előjöhet, és emiatt bizony rendszeres időközönként vagy össze kell olajoznia a kezét, vagy anyagilag függővé válik öntől a környék szerelője. Ráadásul az alkatrészek egyre nehézkesebb beszerzése miatt, ilyenkor a vártnál hosszabb pihenő is következhet.
Viszont amikor megy, akkor olyan élményt nyújt, amire a mai autók egyike sem képes. Csak legyen mindig ott mellette egy olyan autó, amire akkor is számíthat, ha a Polski úgy dönt, hogy ő aznap nem megy sehová.

Üdvözlettel: Nyuszy
Club126

Persze ha végigment az autón, mindent megjavított és felújított, időt, energiát, pénzt, emberi kapcsolatokat feláldozva, akkor sem lehet nyugodt. Átlag Trabantos néhány tízezrenként főtengelyt cserél, gyakorló kispolszkis meg random időszakonként mondjuk benzinbeöntő csövet. Ha önnek nincs meg ehhez a megfelelő infrastruktúrája (garázs, lehetőleg fűtve, sok szerszámmal, aknával), akkor ne is fogjon bele!

Távolról sincs vége, olvasson még

Egyterűt milla alatt

2012. december 15., 09:00 Módosítva: 2012.12.15 10:07
8

Tisztelt Nepperűztő!

Rövidesen másik autó vásárlására kell rászánnom magam. Lényeges a legalább 5 személyes utastér és a nagy csomagtartó, ezért a következő autók benzines és dízel verziói között válogatnék a 600-900eFt-os árkategóriában:
VW Sharan
Seat Alhambra
Ford Galaxy
Renault Senic
Citroen Picasso
Mazda Premacy

Esetleg még szóba jöhetne:
Ford Mondeo kombi
Skoda Octavia kombi

Fenttartás, megbízhatóság ill benzinesek esetében az LPG üzemre alakítás lehetőségének szempontjából kérnék Önöktől segítséget.

Tisztelettel: György

Kedves György!

A Sharan/Alhambra/Galaxy trióból a benzinesek tíz liter/100km alatt nem fogyasztanak, a dízelek között rengeteg a letaposott bontószökevény. Az Ön által említett árkategória tetején vagy azon túl lehet jó dízelt kapni. A Scenicre, Picassóra, inkább elektromos bajok miatt szoktak panaszkodni, de nekem még nem volt rossz tapasztalatom velük. A Premacy japánsága okán szimpatikus nekem, de oda kell figyelni a rozsdára. Mondeóból, 2001 utáni benzinest vennék inkább. A dízel jó, amíg jó, de ha belenyúl egy rosszba az nagyon fog fájni, különösen az autó árához képest. A Mondeo helykínálata a legjobb ezek közül, az egy guruló táncterem. Az Octavia nagyon egyszerű szerkezet, kiforrott, jó konstrukció. Ezekből is inkább benzinest fog ennyi pénzért találni. Igazán jó dízel Octaviát ilyen árkategóriában nem lehetetlen, de nehéz találni. A gázosítással kapcsolatban nem tudok érdemben nyilatkozni, mert nincs az üzemeltetéssel kapcsolatos tapasztalatom, de nem biztos, hogy annyi idő alatt, amíg Önnél lesz az autó, visszahozza az árát. Ezt Önnek kell kiszámolnia, az autózási szokásait figyelembe véve.

Üdvözlettel: becsületesnepper.hu

Benzines első autót vennék

2012. december 14., 09:47 Módosítva: 2012.12.14 09:47
8

Tisztelt Uram!

Életem első autóját szeretném megvenni a közeljövőben, benzines autóra gondoltam, mivel évente olyan 10 -15 ezer kilométer autózással számolok, nem mindennapi munkába járásra hanem inkább kisebb-nagyobb kiruccanásokra-kirándulásokra használnám (akár külföldre is). 2000-es évjárattól és egymillió forint körüli értékben nézelődtem. Több márkát, típust is kinéztem, valamint azon belül is több motorváltozatot amik között nem tudom melyikek a megbízhatóbbak a jobbak. A kiszemeltjeim a következők:
Vw Golf IV 1.6 (101le vagy 105le)
Opel Astra G 1.6 (101le,103le vagy 105le)
Honda Civic 1.5, 1.6, 1.7
Skoda Octavia 1.6 (101le vagy 102le),
Ford Focus 1.6

Azért néztem főleg 1600 köbcentis típusokat, mert úgy gondolom, hogy a kisebb teljesítményűek már nagyon gyengék lennének, persze nem száguldozni szeretnék csak ne legyen gond ha előzni kell. Ami fontos az a megbízhatóság és az olcsó fenntarthatóság.

Segítségét és válaszát előre is köszönöm.

Köszönettel
Gábor

Kedves Gábor!

Az autók, amiket kinézett, jó választások, nem tartoznak a hisztis típusok közé, mind megbízhatónak számít. Az alkatrész olcsó, utángyártott és bontott alkatrész nagy mennyiségben van hozzájuk. Én Hondát vennék, pláne, ha Japánban gyártott, de Ön azt vegye, amelyik jobban tetszik vagy jobban magához illőnek érzi.

Élet a Golf III után

2012. december 13., 11:44 Módosítva: 2012.12.13 11:44

Tisztelt Uram!

Van egy kiváló müszaki és elfogadható esztétikai állapotú, folyamatosan karbantartott 1993-as 1.6-os benzines VW Golf-om. Sajnos egyre többet kell költenem rá, hogy megôrizzem ebben az állapotban. Egyre többször eljátszom a gondolattal, hogy 1.5 és 2 millió közötti áron venni kéne egy használt autót. Fontos, hogy megbízható, kényelmes és erôs jármü legyen. Mivel az utóbbi években a dél-koreai autókról egyre több elismerô cikket olvasok, talán okos döntés lenne, ha a piac által lenézett, de mégis jó minôségü KIA (Magentis, Ceed), Hyundai (Sonata) vagy koreai Chevrolet (Epica) modelljei közül válogatnék. Talán így többet kapnék a pénzemért, mintha a piac fô csapásirányát követném. Mi a véleménye? Ja, és ha jó az irány, akkor dízel vagy benzines? Köszönöm a segítséget! Sz. Csaba

Kedves Csaba!

Nem véletlen a koreai autók jó híre, valóban megbízható, üzembiztos autók. Egyedül a Kia Ceed-hez volt szerencsém az Ön által felsorolt típusok közül, de a többi is jó lehet. Csak a legjobbakat tudom elmondani róla. Én dízelt vennék, de ha nem megy sokat (25-30.000 alatt), nem feltétlenül van értelme. A dízel hat liter alatt fogyaszt, jól megy, és nem biztos, de ha jól tévedek nincs benne kettős tömegű lendkerék.

Autót vennék, munkába járni

2012. december 11., 14:46 Módosítva: 2012.12.11 17:39
9

Tisztelt Nepperűző!

A problémám a következő lenne: az otthonomtól 50km-re kaptam állást, és a bejárás számomra csak autóval megoldható, nincs tömegközlekedés és céges busz! Jelenlegi autóm egy BMW 316i compact, ennek fogyasztása nyáron 8 télen 10 liter, országúton mondjuk lemegy olyan 7re! Ezzel a kocsival túl költséges lenne a bejárás, tehát kocsit kell vennem! A nagy kérdés az hogy milyet?! Kis fogyasztás és szervizigény lenne a fő szempont, de egy klímának is örülnék! Két kocsi lebeg a szemem előtt a Citroen Saxo 1.5D és az Audi 80 1.9 TDI! Ajánlották még az Audi A4 1.9 TDI-t is de ott sok a lengőkar nem hiszem hogy gazdaságos lenne e a szervizelése! Ebben kérném a segítségét hogy ön szerint melyik autó lenne a jó választás esetleg tudna más alternatívákat is ajánlani? Csak a munkába járás napi 100km ami nem kevés és még akkor nem volt semmi bevásárlás és ügyintézés! Maximum 700e forintot tudnék rászánni hogy az esetleges problémákra maradjon még egy kis tőke! Remélem tud segíteni! Válaszát e

Előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Ha már a Saxo képbe került, nézze a Peugeot 106 hirdetéseket is, ugyanaz a technika van benne. Egyébként magamtól is ezt a két típust ajánlottam volna, ha az alacsony fogyasztás és az olcsó fenntarthatóság a szempont. Ezek az autók elmennek 4 liter alatt is, más nem tud ilyen keveset enni, csak a Lupo 3L, de annak a szervizelése nem egyszerű, nem mindenhol találni olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá. Ilyen egyszerű, megbízható technika még a VW csoport 1.9 TDI, illetve az 1.9 SDI motorja.

Üdv:

becsuletesnepper.hu

Első autónak Volkswagent?

2012. december 10., 14:49 Módosítva: 2012.12.10 14:49

Kedves Nepperűző!

1) Mi a véleménye a VW Lupóról?(kb:2000 évjárat) Ön venne egy ilyen autót mondjuk 4-5e forint körül?(állapot átlagosan normális belső tér;tekert óra..mondjuk 120e kilométer) Első autóm lenne, nem akarok rá sokat költeni(se vétel-se fenntartás), arra kell, hogy 3-4 évig használjam, heti 3-4szer és beletanuljak a dolgokba.

2) Milyen autót ajánlana?

Kedves Érdeklődő!

A Lupo egyszerű, mint a bevert szög, minden szerelő meg tudja csinálni. Alkatrész olcsó hozzá, nem is elromlós fajta, 1.0 vagy 1.4 benzines motorral vegye. Nekem is volt egy Lupo 3L, azt azért kezdőknek nem ajánlanám, több odafigyelést igényel, mondjuk ennyiért nincs is.

Üdv
becsuletesnepper.hu

Gyönyörű a 406 Coupe, de jó is?

2012. december 7., 16:47 Módosítva: 2012.12.07 16:47
6

Kedves András!

A kérdésem tárgya a Peugeot (Pininfarina) gyönyörűséges négykerekűje, a 406 Coupé. Ennek az autónak a vásárlását fontolgatom, de mielőtt elhamarkodott döntést hoznék, mindent tudni szeretnék erről a típusról, amit csak lehet: mik az előnyei, hátrányai, hibalehetőségei? Főleg a V6-os változatok (190/207LE) paraméterei érdekelnének e téren, mert szerintem ez a motorvariáns illik leginkább az autó jellegéhez. Ezen kívül úgy hallottam, hogy a 2 literes benzinesek nagy része már igen leharcolt állapotnak "örvend".

Üdv:
Roland

Kedves Roland!

A 406 coupe legfőbb előnye, ahogy kinéz. Vitán felül gyönyörű forma a mai napig. A motorok mérete, és a lelakottság között nem hiszem, hogy ok okozati összefüggés lenne. A kis motoros autó tulaja jobban összeizzadja az ülést vagy jobban kopik a kárpitja? A nagyobb motor hátránya a nagyobb teljesítmény adó, nagyobb regadó, nagyobb fogyasztás, előnye, hogy jobban megy. Sajnos személyes tapasztalatom nincs a V6-os Peugeot motorokkal, de ha karbantartott, jó állapotú autót vesz, nem hiszem, hogy annyival problémásabb lenne a nagyobb motor. A magam részéről nem látom a nagyobb motor értelmét, mert 130-al lehet menni, és a két literes is bőven megy annyival, hogy ugorjon a jogsi, de nem akarom lebeszélni, az Ön autója lesz, azt vesz, amit szeretne.

Üdv: 
becsuletesnepper.hu

Cee'd vagy Crure?

2012. december 6., 07:40 Módosítva: 2012.12.06 07:40

Sziasztok!

2004-es 82000 kilométert futott Opel Corsa C-nket szeretném a családunk méretéhez jobban passzoló autóra cserélni. Az elvárás: 1.6-os dízel motor, 4-500 literes csomagtér. A számítógép előtt eltöltött órák alatt a KiaCee'd CDTI motorral szerelt kombiját nézegettem. Ennek a fogyasztása és a jó ár-érték aránya vonzó. Előjött még a Chevrolett Cruze is, de a Népítéletben többen panaszkodnak a magas fogyasztására és a gyenge 1,6-os motorjára. A cserére 2,8-3 millió forintot szánnánk, és persze legyen minél fiatalabb az autó. A fenti típusok mellett mit lenne még érdemes megnézni, illetve mi a te véleményed a Ceedről, illetve a Cruzeról?

Üdv
Tomi

Kedves Tomi!

Nyugodtan vedd meg a Ceed'-et, nem fogsz csalódni, jól fogyaszt, jól megy, nem romlik el. Cruze vagy Cee'd majdnem mindegy.

Üdv: 
becsuletesnepper.hu

Családi autót, de milyet?

2012. november 24., 12:10 Módosítva: 2012.11.24 12:12
1

Tisztelt Nepperűző!

Le szeretnénk cserélni kiskocsinkat, mert három gyerekkel elég szűkösen férünk el a mostaniban (főleg a sok cucc miatt). A választás vagy Toyota Avensis vagy Mazda 6-os lenne, főleg a nagy (kb. 500 literes) csomagtartó miatt. Hétszemélyes kocsi nem érdekel, de kombi sem, tehát mindkét márkából a szedán vagy a lépcsőshátú jöhet szóba. Az lenne a kérdésem, melyik lenne jobb választás, mire célszerű nagyon figyelni ezek vásárlásánál, melyiket mekkora motorral célszerűbb megvenni, fenntartási költségek hogy alakulhatnak, stb.

Előre is köszönöm:

János

Kedves János!

Mindkettő megbízható autó, jó választás, nem jellemző rájuk a meghibásodás. Én a Toyota-t választanám, de ez az Ön autója lesz. Ha három gyerek van, és fontos a hely, próbálják ki a kiválasztott típusokat, melyikben férnek el jobban. Emlékeim szerint az Avensis-ben nagyobb hátul a lábtér. Arra kell odafigyelni, hogy ne egy lerúgott, négyszer tekert órájú autót vegyen. Ha nem ért hozzá, kérjen segítséget, vigye el egy szerelőhöz vagy vigyen magával valakit, aki ért hozzá.

Üdv: 
becsuletesnepper.hu

Mennyire becsületesek a németek?

2012. november 21., 14:52 Módosítva: 2012.11.21 14:52

Kedves Zsolt!

mindig nagy érdeklődéssel olvasom a "nepperes" cikkeket. Tanulságos. 1-2 éven belül autócserére fogok szorulni és használt autót szeretnék, de külföldről, főleg Németországból. Prius vagy kis dízel egyterű a cél.

Kérdés, hogy ha pl. a mobile.de oldalon leszűröm első tulajra, km-re, vezetett szervizkönyvre, törésmentesre, nem céges autóra, és saját eladóra nem kereskedésre akkor mennyire lehet hinni annak ami ahirdetésben van? Hogy zajlik majd a dolog? Kinézem, levelezem, kimegyek, megveszem?

Válaszát előre is köszönöm

Üdv
Róbert

Kedves Róbert!

Kisebb eséllyel éri csalódás, de biztosra akkor sem mehet. Már Németország sem a régi. Sok esetben a "Privatanbieter" is egy török/arab/bármilyen kereskedőt takar. A behozatal menete: felhívja, megnézi, megveszi, hazahozza.

Üdv: 
becsuletesnepper.hu

Japán vagy német dízelt?

2012. november 20., 16:36 Módosítva: 2012.11.21 14:51

Sziasztok!

Kb. 4 éves, dízel, 2.0-ás autót szeretnénk venni. A kör már kezd leszűkülni, eljutottunk odáig, hogy a Corolla Sedan,az Avensis és a Mondeo közül választanánk. Melyik a legjobb és miért? Köszi, Balázs

Kedves Balázs!

A Corolla szinte csak méretben különbözik az Avensis-től, neked kell tudnod mekkora autóra van szükséged. A legjobb szerintem ezek közül az Avensis. Hogy miért? Nincs elektronikával túlhúzva, és japán dízel. 126 LE mindenre elég egy olyan világban, ahol 130-al lehet menni. Egyébiránt a Mondeo is jó autó.

Üdv: 
becsuletesnepper.hu

Beszéljetek le a W140-es Merciről

2012. november 18., 13:44 Módosítva: 2012.11.18 13:44
64

Kedves Nepperűző!

Kamaszként csak poszterről nézegettem, de most rájöttem, hogy meg is vehetném. Kérlek, beszéljetek le a W140-es Merciről, amire aztán semmi szükségem. Nem napi használatra kellene, tényleg csak az élvezet kedvéért, hobbiautónak. Áruljátok kérlek el, hogy mire figyeljek, érdemes-e például dízelt nézni, és mi az amitől inkább meneküljek! Elég nagy a kavarodás az évjárat/kivitel/ár tekintetében, kérlek, segítsetek kicsit eligazodni.

Előre is köszönöm!

Üdv,

Laci

Szia Laci,

Olvasd el ezt, pont azután íródott, hogy egy W140-esről kezdtünk beszélgetni egy barátommal.

Majd ezt, nem pont a w140, de a cikk folytatása.

Valamint a tesztjét, főleg a második oldal második felét.

Soha.

Nincs még egy ilyen pénztemető a világon, nem tudsz olyan angol veteránautót, orosz imporlemezből kezeletlenül készült hetvenes évek eleji szuperkomplikált Ferrarit találni, amivel ennyire megszívod.

Minél jobb felszereltségű és nagyobb motoros (tehát minél inkább S-Merci), jó eséllyel annál nagyobb vele a szívás. Persze, ha találsz egy hitelesen, idős bácsi által vezettetett szervizkönyves, ötszámjegyű kilométert futottat, belecsaphatsz. De olyanra nagyon kicsi az esély.

A légrugót különösen kerüljed, a klímarendszer nyűgjeire készülj. És számold bele, hogy ha mellényúlsz, még egy töretlen, rozsdamentes, ám kilométerek sok százezreit magán tudó autó havi 100-200 ezer forintos költséget is tud jelenteni.

Üdv

Csikós Zsolt

Autót egy kilométerre

2012. november 15., 10:49 Módosítva: 2012.11.15 10:49
13

Sziasztok!

Reggel 1 km, és este is 1 km utakra keresnek autot. Vajon benzines vagy dizel viseli jobban az ilyen igenybevetelt? Munkahelyre kellene bejarni a lakasomtol.

Kis vacak autot azert nem szeretnek, mert hetvegen lemennek autopalyan Budapestrol haza, Pecsre. Hétközben meg néha elugranék barátnömhöz aki 14 km-re lakik tölem.

Nyilván egy Hybrid Toyota Yaris lenne a legjobb, de az marha drága még...

Tudtok ajanlani valami 2,5 millio Ft alatt? Eloszor a 2000-es benzines Audi A3-akat neztem a mobile.de oldalon, vagy 1,4-es Honda Jazz esetleg? Vagy 1700-as, automata Mercedes A?

Üdvözlettel,

Dani

Kedves Dani!

Kérdése a szerkesztőségi listán landolt, ezért okleveles nepperűzőnk helyett a kollektíva véleményével kell szembesülnie. Fogadja sok szeretettel a szűretlen belső levelezést.

Papp Tibor: Egy kilométer? Ahogy a taxis mondja: oda gyalog.

Winkler Róbert: De tényleg, 1 km az 10 perc. Viszont 2,5 millióért gyakorlatilag minden van. Illetve bármi. SUV, sportautó, unalmas szedán, dízel, benzines, gázos, bármi.

B. Capelluti: Bérautó vagy taxi is jobban megérné.

Papp Tibor: Az első kilométeren egy ezres motor is tíz fölött kajál. Talán vegyen Priust.

Csikós Zsolt: Dízelt vegyen. A benzines óriási benzinfelesleggel indít (vö: szívató), a sok benzin egyrészt túlfogyasztást okoz, másrészt lemossa a kenőolajat a hengerek faláról, tehát rohamosan kopik a motor. A dízel ellenben nem kér dúsítást, maximum egy kis alapjárat-emelést, ráadásul a gázolaj még nagy mennyiségben sem képes úgy lemosni a kenőanyagot a hengerfalról, mint kicsiben a benzin.

Motorkopás, fogyasztás miatt ezerszer inkább dízelt.

Még egy tényező a rövid, városi, pöfögős használathoz: a már bemelegedett motornál is jelentős a különbség a benzines és a dízel alapjárati fogyasztása között, a dízel javára ez olyan 50-30 százalék.

Mindenképpen dízel, sok tanulmány szól erről.

Olasz luxus kéne, de milyen motorral?

2012. november 8., 17:51 Módosítva: 2012.11.08 21:34
14

Üdv.

Alfa Romeo 166 vásárlásán gondolkodom. A szívem V6 felé húz, de az eszem nem.

Olvastam már rengeteg népítéletet de nincs tiszta képem a fogyasztásról a 3db v6 motor közül melyik a legjobb?? A választékot nézve rengeteg 2.0 TS van de nem tudom, szerintem elég kicsi ez a motor az autóhoz gondolom nem is fogyaszt sokkal kevesebbet mint a V6. Az eszem azt mondja 2.4 jtd. Ez elég erős ehhez a nagy autóhoz?? A 2.0 V6 TB-ról lehet valamit tudni?? Ill. még annyit h milyen dolgokra kell odafigyelni a 166-osoknál az alapvető dolgokon kívül. Vagy inkább vegyek 156-ot azt milyen motorral lenne a legjobb?

Előre is köszönöm.

Kedves kérdező!

Érintettnek érzem magam, talán ezért is próbálok meg értelmes választ adni a kérdésedre. Elsősorban azt kell eldöntened, hogy mennyit szánsz az autóra. (Tudod, aranyszabály, hogy a 30 százaléka lehetőleg maradjon meg vésztartaléknak). Bár nekem sokkal jobban tetszik a rovarlámpás, első generációs 166-os, de tény, hogy én képviselem a kisebbséget a faceliftelt „nagypajzsos” változattal szemben. Az is csodaszép, hiszen az autó sziluettje mit sem változott, de nekem éppen a pici lámpák jelentették a felmutatott középső ujjat, amit csak az olaszok tudtak selyemkesztyűbe csomagolni.

A faceliftelt változat azonban racionálisabb, okosabb választás, hiszen az elődmodell hibáit-gondjait már orvosolták. Bár csábító a dízel változat – és jóval kevesebbet is fogyaszt, mint a benzinesek – de tartsd szem előtt, hogy hosszútávon nem biztos, hogy kifizetődőbb, hiszen a futásteljesítményük magas, elég drága alkatrészek cseréjébe lehet belefutni (kettőstömegű lendkerék, nagynyomású szivattyú) főként azért, mert a valóságban jóval alacsonyabb kilométeróra-állásra vannak visszatekerve, mint amennyit valójában futottak. Amúgy nem rossz ez a motor, ha nem lóg a bele, akkor elég erős és öthengeres mivolta miatt a hangja sem kellemetlen. De most képzelj el egy ilyen elegáns és szép autót, ahogy koromcsíkot húz maga után…engem kiráz a hideg tőle, szerintem Alfába nem való a dízelmotor, de ez csak és kizárólag az én heppem, ha kifogsz egy leinformálható előéletű, karbantartott, szervizkönyves példányt, akkor még 200 ezer kilométeres futással is simán megveheted. A tévhit, hogy a modern dízelmotorok széthullanak pár százezernél javarészt a visszatekert autókkal szerzett rossz tapasztalatok számlájára írható. És bárki bármit is állít, hidd el, hogy a dízelek 98 százaléka ilyen. Nagyon alaposan ellenőrizd le, mielőtt megveszed (állapotfelmérés, szervizszámlák stb.)!

3501596 cfc4837216477c8dfde45783bbdbf849 wm

A közelmúltban én is lecseréltem autómat és sokáig szemezgettem egy csodaszép, bordó V6-os turbóval, de mivel fogalmam sem volt, mennyire lehet együtt élni egy ilyen motorral, így megkerestem azokat a srácokat, akik konkrétan használnak ilyen V6-os Alfát (GTV-ben is volt). Az AlfaAmore-oldalon találsz telefonszámokat, hirdetéseket, sőt, objektíven nyilatkozó tulajdonosokat is. Jó tipp, hogy ne a fórumon kérdezgess, mert ott aztán sokszor olyanok is tanácsot adnak, akik a parkolóban állva rugdossák az 1.4-es 145-öst, hogy szóljon a Remus és a Dopeman, hanem telefonálj/személyesen találkozz velük. De vissza a benzimotorokhoz.

3501624 786db0ff0f45d3c883afe86c9a74293e wm

A V6 az igazi, ez tény. A kétliteres TwinSpark az ésszerű, ez pedig a másik tény. Szerintem nem kell szavakkal elmesélnem, milyen az, amikor egy Alfa V6 hatezer fölé forog. Abban a pillanatban minden V6-os Alfában ON-állásba billen a mindentmegbocsátok-kapcsoló és a periférikus látómeződből eltűnik a fogyasztásmérő. Egészen az első benzinkútig.

Azért jó, ha tudod, hogy bármelyik V6 (2.5, 3.0 vagy V6 TB) átlagban nem tud 10 liter alatt fogyasztani, városban 13-14 litert még kéziváltóval is elkér. Az én 66-osom a régi 4HP20-as ZF-váltóval (2.5 24V) olyan magától értetődően szürcsölt be 16-17,4 litert városban, hogy csak a motor hangja tudta feledtetni. És persze ez megint magával hozta a nagy fogyasztást, de ez ilyen szakma, az ötsebességes váltó okosabb választás de legjobb a hatsebességes kézi (már csak abból a szempontból is, hogy a klíma hőcserélőjét nem a váltóvezérlő fölé rakták, ha jól emlékszem).

A V6TB-t tudtommal nem volt idehaza forgalomban, jellemzően az olasz piacra készült az ottani adótörvények miatt (kétezer köbcentinél nagyobb motorú autót költséges fenntartani ott), a régi, 12 szelepes hathengeres kapott egy turbót, elég kacifántos helyen, a leömlők mögött található. Nem lehetetlen szerelni, de nem is könnyű, iszonyatosan karakteres motor, jellemzően kéziváltóval tudsz hozzájutni (autoscout.it a barátod), de én a háromliteres V6-kéziváltó-kombót preferálnám, ha már. Nem fogyaszt többet, mint a 2.5-ös 24 szelepes, de érezhetően erősebb és idehaza is kikristályosodott már az a szűk szerelőgárda, akik értenek hozzá.

3501570 457ce01dfe9d655a22257c042b55307d wm

A kétliteres TS motor azért nem gyenge, tudja mozgatni a bódét (módjával), kevesebbet is kér, mint a V6, de érzékeny a törődésre. Bár sokan nem hisznek a gyár által előírt, Selénia-olaj-mítoszban és nem is hajlandóak kifizetni a felárát, de jó, ha tudod, hogy éppen a két-három – csak Seléniára jellemző – adalékanyag miatt javasolja őket a gyártó. Én sem magamtól lettem ilyen okos, Torjay Laci barátom – az olaszautók nagy ismerője, restaurátora és aktív Alfa-használó – mondta ezt el, éppen a leendő 166-os vásárlásom kapcsán (aztán nem ez lett, de ez egy másik történet), neki pedig hiszek. A változó szelepvezérlésnek tesznek jót leginkább ezek az adalékok. Neked persze nem kötelező hinned ebben, de ha találsz olyan 66-ost, amelynek tulajdonosa ilyen olajat használt, akkor jó eséllyel célba értél, mert költött az autóra. 156-ost viszont csak ilyen motorral vennék.

3501562 96ed5f1654b45ee5d445bdfe2407f66d wm

A kétliteres TS vezérléscsere-intervalluma 60 ezer kilométer, de inkább 55, ha nyugodtan akarsz aludni sőt, elmondható, hogy minden Alfa-motor fokozottan érzékeny erre, még akkor is ellenőrizd a szíj és a szíjvezetők-feszítők állapotát, ha nemrégiben cseréltnek mondják őket. A hidrós feszítő drágább, a spór-tulajok ezért sokszor ki sem cserélik őket. Márpedig egy szakadt vezérműszíj miatt a dugattyúk csodásan képesek összekuszálni a szelepeket és egyéb járulékos károkat okozni. Ez lényegében felér egy gazdasági totálkárral. A 66-os futóműve (stabrudak, lengőkarok) és gumiszilentjei nem bírják jól a magyar utakat, amikor minden patent és jó, akkor – eltekintve az elsőre furának tűnő passzív hátsókerék-kormányzás okozta finom kúszástól – csodálatosan jó tud lenni a futómű, a 156-osét egyenesen a legjobb elsőkerekes futóműnek tartották sokáig, de ha bármi lóg, akkor azt hatványozottan érezni fogod. Érdemes odafigyelni a kerékcsapágyak állapotára, a sokat rúgott és hirtelen nagy terhelést kapott példányok féltengelyei egy idő után lógni kezdenek, felújításuk megoldható, nem is túl nagy összeg, de érdemes szem előtt tartani, hogy pár napra kiesik az autó a forgalomból.

Jellemző tulajdonság továbbá, hogy a magasabb futásteljesítményű motorok esetében a szelepvezetők és szelepszár-szimmeringek elhagyják magukat, erre leginkább a megnövekedett olajfogyasztás és a füstölő motor utal. Alkualapnak jó lehet, egy hozzáértő hengerfejesnek nem megoldhatatlan feladat. Elektronikai hibák is felmerülhetnek, az én 99-es évjáratú Alfámnak mondjuk kutya baja nem volt e téren, de azért figyelj arra, hogy melyik visszajelző mikor alszik ki (ha kettő egyszerre, az már figyelmeztető jel lehet), futtasd végig az öndiagnosztikát (óracsoport környékén találod a gombot).

3501590 8a7b091a38ead78bfacd7a77a9281950 wm

Ja, és bár nagy a csomagtartója, a belseje pedig – főleg bőrkárpittal – könnyfakasztóan szép, de egy árva darab pohártartót sem találsz odabent (legalábbis a rovarlámpásomban nem volt), a kilátás hátrafelé kacifántos és a bőrrel törődni kell. Családi autónak is teljesen elfogadható, az alkatrész-ellátás megoldott, ha képes vagy felvállalni a fenntartási költségeit, akkor nincs baj, ha nem, akkor törődj bele, hogy a hathengeres Alfa nem neked való. De tudd ugyanakkor azt is, hogy minden ráköltött fillért meghálál.

Jelenleg a hazai piacon mondjuk egy tucatnyi – magnézésre érdemes – 166-156-os akad, legalábbis az én keresési kritériumai alapján, de a közösség – mint már említettem – segítségedre lehet. Ha nem vagy rest, akkor viszont irány Olaszország, ott dúskálhatsz az Alfákban, de idehaza is – jó eséllyel – találsz nem egy szép állapotú 166-ost, az Alfa eddigi utolsó nagy limuzinját. Nem biztos, hogy mindig elégedett leszel vele, de hogy szeretni fogod, az száz százalék. Az én szívemben fix helye van, attól függetlenül, hogy már nincs meg.

Üdvözlettel: Vályi István

Alfa helyett igáslovat

2012. november 6., 10:30 Módosítva: 2012.11.06 10:30

Tisztelt Nepperűző!

Fejembe vettem, hogy vásárolnék egy igazi igáslovat! Ez idáig csak Alfáim voltak, és jelenleg is egy 91-es 33-as 1.7 16V-t hajtok, így a keresést egyből leszűkítem az olasz térfélre! Évente kb. 20.000 km-t tennék az autóba, melynek kb 70%-at autópályán teszem meg, így csak valami nagy és kényelmes vasra van szükségem. Új autó nem jöhet szóba, mivel azoknak nincs igazi egyéniségük, szívük, lelkük... tehát azok csupán autók, használati eszközök. Nekem nem erre van szükségem.

Két típusra szűkítettem a kört, mégpedig az Alfa 164 és a Lancia Thema-ra. 164-esem már volt, egy 2.0 TS 8V. Ez már bizonyított, mivel több mint fél év állás után is benzin és aksi kellett bele és pöcre indúlt, majd 1000 km-t mindenféle gond nélkül lefutott (bár barátaim 10 km-re nem indultak volna el vele az állapota alapján). Viszont a Thema sokkal jobban tetszik nekem. Egyszerűen gyönyörűek azok az autók. Mind a két típusnál csak a 2.0 16V benzines motor jöhet szóba, diesel-t nem akarok ilyen korban! A 164-est már ismerem, arról tudom, hogy egy jó autó, és tévesek a negatív vélemények róla. Viszont a Thema-ról nem találok elég információt a neten... Így a kérdésem az lenne, hogy Ön melyik típust javasolná, illetve mit tudna mondani a Thema-ról?

Köszönettel: Szabolcs

Kedves Szabolcs!

Ez az egyik kutya, másik eb tipikus esete. Ezek az autók zömében eléggé letaposottak már, nézegesse mindkét típust, és azt vegye, amelyikből jobb állapotút talál.

Üdv
becsuletesnepper.hu

Megbízható japán dízelt?

2012. november 5., 16:47 Módosítva: 2012.11.05 16:47
19

Tisztelt Nepperűző!

Autócsere előtt állok, az elképzelés egy használt dízel szedán. Sok nézelődés és érdeklődés után a japán autók felé tereltek a megkérdezett szerelők, mert a megbízhatóság a fő szempont, és szerintük akkor csak japán márkák jöhetnek szóba. Kicsit furcsállom az elfogultságukat, de gyanítom, hogy nem véletlen az egybehangzó vélemény, ugyanis az összes megkérdezett ezt válaszolta eddig. Amit néztem eddig, az a Toyota Avensis, illetve a Honda Accord, 5 évnél semmiképpen nem idősebb. Nem kell bődületes teljesítmény, tényleg fontosabb a megbízhatóság. Kérem mondjon véleményt a fenti két típusról, illetve ha el tudna látni jó tanácsokkal a vásárlást illetően -esetleg más típus, mire érdemes nagyon figyelni- azt megköszönném!

Üdv,
Gergely

Kedves Gergely!

Nem ereszteném bő lére a választ, hallgasson a szerelőkre, nem beszélnek butaságot. Mindkét típus jó választás, én is ezeket venném.

Üdvözlettel
becsuletesnepper.hu

Astránál sok a 260 ezer km?

2012. november 4., 17:47 Módosítva: 2012.11.04 17:47
35

Tisztelt Nepperűző!

Kinéztem egy 2005-ös évjáratú Opel Astrát (G). Tulajdonostól venném, akit ismerek. 260000km van benne. Az ára 200000 Forint. Tehát nem drága, csak soknak vélem a kilométert. Nem sok ez egy ecotec motornak? Én évente 5-6 ezer kilométert megyek, ebben benne van 1 nagyobb utazás pl. egy horvátországi nyaralás. Bírja ez még a hosszú utat? Egyébként főleg városban van használva (Egerben). Nincs túl felszerelve. Ablakok, tükrök manuálisan állíthatók. Légkondi van benne. Az árát jónak vélem, csak a kilométeróra állás nem tetszik. Jól látom a dolgot? Mennyit ér valójában? Érdemes megvenni, esetleg 1-2 alkatrészt kicseréltetni? Mennyi kilométerig érdemes ecotec motoros autót venni?

Mielőbbi válaszát vérva és előr is köszönve: Gellért

Kedves Gellért!

150 ezres óraállással jobb lenne? Na, ezért tekerik az órát! Mit szeretne venni, kilométerórát vagy autót? Ha jó az autó, vegye meg, ez sem fog elbomlani el 200 ezer fölött. Ha rendesen szervizeli, jó lesz az még 2-300 ezer kilométerig vagy tovább. Figyeljen a vezérműszíjra, cserélje, és ellenőrizze az olajat. Az ára? 200 ezer magyar királyi forint? És gondolkodik?  Ne haragudjon Gellért, de min? Ha Önnek nem kell, én szívesen megveszem.

Üdv
becsuletesnepper.hu