Regadó a gázra

2011. augusztus 19., 15:23 Módosítva: 2011.08.19 15:23

Azon gondolkodom, hogy mivel gyakran járok Németországba, onnan hoznék be egy autót. Mostanában egy Hyundai Coupe 1.6 2004-es gépkocsit nézegettem. Emellett szeretném gázosra átállítani, mivel sokat autózom. A kérdésem az lenne, hogy ha jól tudom, gázos autónál a regisztrációs adó a töredéke a normálnak. Kivitelezhető-e, hogy kint megveszem, és utána itthon állíttatom át, majd utána intézem el a magyar okmányokat? Ilyen esetben a regadót benzines vagy már LPG-a után kell fizetni? Így gyakorlatilag az eredeti regadó áráért már meglenne az LPG-s átállítás, és még spórolnék is.

Üdvözlettel, Miklós

Tisztelt Uram!

Sajnos a benzin - gázos autók regisztrációs adója ugyanannyi, mint a benzineseké, szóval mindegy, hol szerelik bele a gázt.

Weltautó

Új alsó-közép vagy használt közép?

2011. augusztus 19., 10:08 Módosítva: 2011.08.19 14:11
2

Tisztelt Nepperűző!
Első gépjárművásárlás előtt állok és két lehetőség közül kell választanom, erről szeretném kikérni véleményét. (keret max 4,5 M)
1. lehetőség: Kollegám eladja a 2006-os 3-as BMW-t (320d, 90 000 km, fullextra kivéve automata váltó) 4,0-4,5 millió Ft-ért. Ismert az autó előélete, így nem zsákbamacska.
2. lehetőség egy 0 km-es Chevy Cruze 1.8 LT 4M Ft vételáron fullextrával. 3 év gari, 3 év assistance, mindezt úgy, hogy a kínálatot látva 2 év alatt nem olyan vészes ezeknek az autóknak az értékvesztése (kb. 500-700e Ft).

Eredetileg nem akartam új autót venni, de hosszú távú lízing mellett 2 évente be tudnám számíttatni a szalonnál és újat kihozni, s ez nagyon elgondolkodtató.
A kérdésem tehát, hogy új alsó-középkategóriás autó, vagy egy használt középkategóriás német.

Bevallom őszintén, annyi jót hallottam a Cruze-ról, hogy egyre inkább errefelé húzok. Nameg mégiscsak új és mégiscsak garanciális. A BMW-nél meg ott a turbó, amiben már majdnem 100e km van, nameg a budapesti utak jótékony hatása a futóműre.
Ön szerint melyik a jobb választás? Én a Cruse felé hajlok jelenleg.

Segítségét előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Zoltán

Tisztelt Uram!

Saját meglátásaival egyetértek, igazából nincs mit hozzátenni. A szív a BMW-t választaná, az ész a Cruze-t. Döntse el Ön, hogy melyikre hallgat.


Pár szempont még:
- mennyit fog autózni (a dízel évi 30 000 km futás felett kifizetődő biztosan, ekkor kb. 300 000 Ft a dízel előnye évente, 8 liter benzin-, 5 liter gázolaj-fogyasztással számolva: ebbe belefér néhány javítás, és bízzon benne, hogy ezt nem kell évente rákölteni: ennél kisebb futásteljesítménynél, ha valami javításra szorul, már oda az olcsóbb autózás)
- koreai kocsi értékvesztése szerintem ennél nagyobb, min. 1 M Ft körül lesz két év múlva.
- casco díjakat is hasonlítsa össze
- az autó megközelítésének érzése, a vezetés élménye nehezen számszerűsíthető faktorok.

Weltauto

Autócsere

2011. augusztus 19., 10:05 Módosítva: 2011.08.19 14:11

Tisztelt Doki!

Mostani autóm, egy 28 éves Golf 1-es csereérett lett.
A kérdés, mi legyen helyette, ami megbízható konstrukció, olcsón fenntartható, kisebb fogyasztású még 130-as autópályás sebességnél is. A kérdés kifejezetten műszaki szempontból érdekelne.
Az árfekvés 600-800 ezer forint között. A külső már kifejezetten ízlés dolga.
Korban milyen autók érhetők el ebben az árfekvésben a Suzuki Swift-en kívül?


Kérem, hogy pár konkrét típusmegjelöléssel segítsen nekem.

Köszönettel és tisztelettel:
Kovács Péter

Tisztelt Uram!

Ha egy Opel Kadettje lenne most, azt mondanám, vegyen egy F, vagy G Astrát. Több kommentelő szóvá tette, hogy a mit favorizálom itt a VW-t? De mivel Golfja volt, ezért a III-as Golfra tenném a voksom, mivel még maradt jó pár szép, megkímélt példány. A 1997-1998 eleji 1,4-es Trend két légzsákkal, pirotechnikai övfeszítővel biztonságos autó, a sok cinkbevonatú alkatrésznek és a PVC alvázvédőnek köszönhetően egyáltalán nem jellemző rá a rozsda (csak az első doblemez-műanyag alatt állhat meg a kosz, pár évente meg kell nézni itt, ellenkező esetben az első sárvédő alján elindulhat). Az 1,4-es motor csendes, keveset eszik, ha megkap mindent, félmillió km-t elmegy. Minőségi anyagokból van összerakva, a belseje még ennyi év után sem zörög (már ha nem volt bolygatva). Több szerelőkolléga most is ilyennel jár, nem véletlenül.

Weltauto

Volvót vennék, szabad-e?

2011. augusztus 3., 13:25 Módosítva: 2011.08.03 13:25
2

Egy Volvo S40 (1998-2000 évjárat) 1.8 vagy 2.0 benzines vásárlása előtt állok.
Mennyiért érné meg venni egy ilyen típusú gépjárművet? A vásárláskor mik a főbb dolgok, amikre oda kell figyelni vagy meg kell nézni?

Tisztelt Olvasónk!

Az S40 nem számít megbízható, tartós autónak. Magas fogyasztás, gyakori váltóhibák, gyakori elektronikai hibák, nagy értékcsökkenés jellemzik. Benne van viszont az ABS, oldallégzsák, egy idő után a fejlégzsák is széria lett. Rozsdásodás nem jellemző, kivéve, ha szakszerűtlenül javították. Renault váltó van az 1.6, 1.8, 1,8i motoros autókban, ezért inkább a Volvo váltós 2.0, vagy 2.0T-t javaslom. 750-800 e Ft körül érdemes venni.
Weltauto

Dobozost futkosni

2011. július 25., 16:37 Módosítva: 2011.07.25 16:37

Tisztelt nepperűző!

A cégem tervezi, hogy egy használt diesel puttonyos autót vesz. Nekem jutott a megtisztelő feladat, hogy kiválasszam a leendő járgányomat. 800 000 Ft-ba kell beleférnie mindennel együtt. A következő típusok nézegettem: Doblo, Berlingo, Partner, Combo. Ezek közül melyik a legolcsóbban fenntartható? Illetve melyik a  legmegbízhatóbb? A fogyasztás lenne a legfontosabb, 80-110 km/nap amit megyek vele.
Válaszát nagyon köszönöm!
Üdvözlettel:
Steve

Tisztelt Uram!

A felsosorolt típusok között nagy minőségi különbség nincs, ennyi pénzből vett autón a kockázat mindig megmarad. A Combo fogyasztása lesz szerintem a legkevesebb, de az olvasók tapasztalataira kell bíznia magát.
Weltauto

Vegyél Golfot

2011. július 16., 06:57 Módosítva: 2011.07.16 06:57

Tisztelt Hozzáértők!

Szeretném megkérdezni, hogy milyen autót érdemes venni, ha az alábbira szeretném használni:
- naponta (nem autópályán) 160-200 km-t mennék vele
- a lehető legkisebb fenntartási költsége legyen
- dízel legyen
- alacsony fogyasztás, 4-5 liter max
- ne kelljen pár hónap múlva a gatyámat ráfizetni javításra, de új autóra nincs pénzem
- maximum 1 millió Ft-ig

Semmi másra nem kell, mint munkába járni, emiatt a lehető legjobb megoldást keresem (nem feltétlenül a legolcsóbbat) ár/érték arányban. A régi Golfokat ajánlják ismerősök 1,9-es motorral, mondván azok nem esznek sokat és elnyűhetetlenek, meg a régebbi Polo-kat, de én még nézegettem a Skoda-t is.
Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Köszönöm,
Zoli

Tisztelt Uram!

Golf III 1.9 örvénykamrás dízel, turbo nélkül. Én is ezt javaslom. Gyarkorlatilag nem sok minden mehet tönkre rajta, és ha tönkre is megy, olcsón lehet hozzájutni fődarabokhoz az E-bayen. Ha nem kell autópályán használni az autót, elég a teljesítmény, és 4-5 literrel elmegy. Adjon időt a kereséshez, mert nem fiatal autóról van szó, és a többség már erősen elhasznált.
A Golfban benne van a két pirotechnikai övfeszítő, jó eséllyel a két légzsák is, és nem papírvékony lemezből készült. Mai mércével is elég biztonságot nyújt. Az első sárvédők alja az egyetlen tipikus rozsdahely, ha nem takarították ki a műanyag doblemez alatti részt soha, ott megállhat a nedvesség, és elindítja az enyészetet.
Weltautó


Szabad PDTDI-t venni?

2011. július 8., 13:40 Módosítva: 2011.07.08 13:40
24

Tisztelt Nepperűző!

Mi a véleménye a VW csoport 1.9 PD TDI motorjairól? Egy 2004-2006 közötti dízel Bora, Octavia vagy Golf vásárlásán gondolkodom. Ezen dízel motorok mind PD TDI-vel szereltek. Az eladósorba került ilyen autók többsége véleményem szerint már mind 200 ezer km felett jár, attól függetlenül, hogy km óra állásnak mit jelölnek meg.

Az adagolós TDI-k legendás megbízhatósgáról, illetve strapabíróságáról sokat hallottam, de mi a helyzet a PD TDI-vel? Érdemes egy ilyen autót megvenni használtan? Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel: Adam

Tisztelt Uram!

A PD elemek élettartamát a korábbi adagolókhoz képest érzékenyebben befolyásolja a gázolaj és a motorolaj minősége (a motor felől is kap kenést). A rossz minőségű gázolaj a tapasztalatok szerint jobban növeli az ezredpontosságú illesztéseket, és gyakran elmarad a megfelelő karbantartás az előírt minőségű olajokkal, ezért 150 000-és 250 000 km között számítani kell a cserére. Ugyanakkor járnak olyan autók is a szervizben, amik eredeti PD elemekkel már 350 000 km felett járnak. Sajnos dízeleknél akármilyen módon megy is a befecskendezés, idővel elfáradnak a rendszer elemei (lásd commonrail rendszerek fúvókái). Dízelnél ez benne van a pakliban, ezért nem érdemes évi 30 000 km autózás alatt dízelt venni.

Omegát vennék

2011. július 6., 18:19 Módosítva: 2011.07.06 18:19
9

Tisztelt Címzett!

Opel Omega B vásárlása előtt állok, legalábbis ezt szemeltük ki, közösen.
Mindenképpen a 2.5-ös V6-os benzines, vagy a háromliteres MV6, ami szóba jöhet, lehetőleg kézi váltóval.
Mit javasol, ezen autó megvásárlása esetén, mi lenne az, amit nagyon meg kellene nézni, illetve figyelni kell rá?
A másik kérdésem pedig az lenne, hogy mivel a kézi váltóval szerelt példányok elég ritkák, az automata váltóról tud valamit mondani, megbízhatóság, vagy ennek ellenkezőjével kapcsolatban?

Válaszát előre is köszönöm.

Üdv.: Takács Andor

Tisztelt Uram!

Nemrég cserélt le egy ügyfelünk egy ilyen autót egy Honda Cityre, és nagyon boldog, hogy végre nem kell hitelt felvenni a tankolásokhoz. Az autó nem megy, viszont sokat fogyaszt ezekkel a motorokkal. Minősége nem túl fényes. Egyetlen változatát javaslom: Omega B2, dízelmotorral (a 2.0 literes DTi, és a 2.5-ös BMW is tartós motorok).

Autóvásárlás meghatalmazással

2011. július 2., 08:28 Módosítva: 2011.07.02 08:28

Vásárolnék egy autót, ezzel kapcsolatban kérném a segítségét. Az autó itthon van, de olasz papírjai vannak. Az adásvételi félig van kitöltve (olasz részről), és kétnyelvű( nincs rajta személyi szám pl. csak név+lakcím) Itthon egy magyar embernél van, akinek meghatalmazása van arra, hogy itthon eladhatja. Forgalmi+törzskönyv van.( az autó az olasz nevén van.) Nekem kicsit gyanús a helyzet. mit javasol?
Köszönettel:
A

Tisztelt Uram!

Én az ilyen történetektől mindenkit óvok, kollégáimmal együtt. sok csalással találkoztam, amik hasonló módon kezdődtek. Vegyen olyan autót, aminek Magyar papírjai vannak, vagy szerződjön a külföldi tualjdonossal személyesen. Honnan tudja, hogy az Ön elé tolt kitöltetlen papírból nincs még 3 darab, amivel egy párszor még eladhatta a kocsit a meghatalmazott? Mi a garancia, hogy eredetiek az aláírások?

Mennyit ér a Renault-m?

2011. július 1., 12:38 Módosítva: 2011.07.01 12:38

Érdeklődnék, hogy 1998-as évjáratú Renault Megane 1.9DTi(98le) autóm mennyit ér. Az autóban 285 000km van de jó allápotú. Felszereltség:
ABS,centrálzár, elektromos ablak, elektromos tükör, manuális klíma, plüss kárpit, szervokormány, vezetőoldali légzsák.

Tisztelt Olvasónk!

Amennyit adnak érte, mivel sok benne a km. A magyar vevők ebből a szempontból olyanok, mint egy naív elsőbálozós kislány. Az emberek többsége elhiszi, hogy a külföldről behozott 4 éves dízelautóban csak 79 000 km van (valószínűleg évente ment ennyit). Az országban valami csoda folytán a legtöbb autó 200 000 km-t megy, utána megáll az órája. Ha ránézünk az internetes hirdetésekre, az egyik oldalon pl a kb 100 000 hirdetésből mindössze 6000 autó ment többet ennél. A valós arány minimum 20% lehet. Aki meglátja autója km óra állását, el fog szaladni, és megveszi drágábban az óra szerint hihetetlenül keveset futott, szervizfüzet nélküli, de szemlátomást rosszabb bőrben levő autót máshol, drágábban. Utána pedig szídja, hogy milyen vacak ez a Renault, hogy 100 000-nél (ami valójában 300 000 km) széthullott a váltója, motorja, stb-je.
Amíg nem tanuljuk meg, hogy egy jól karbantartott autó (amin a lelkiismeretes tulaj néhány drága javítást már dokumentáltan elvégeztetett, és vigyázott rá) akár 400 000 km-t is elmegy mielőtt széthullik, hosszú idő alatt tudja csak megtalálni a gondolkodó vevőt, aki a valós értékét megadja az autónak. 750-ért hirdetném meg, ha tényleg szép és jó. Vagy jön egy nepper, elviszi 500-ért, visszadobja az órát 150-re, és eladja 800-ért.

Másfél milláért használható autót

2011. június 30., 12:04 Módosítva: 2011.06.30 12:04

Tisztelt Totalcar!
Szóval én is 1-1,5 millió között szerenék autót vásárolni. Mivel szeretek vezetni, fontos a vezetési élmény a választásnál. Városban illetve autópályán is egyaránt használnám. A fogyasztásnál jó lenne ha 10 alatt lehetne tartani. Benzin, dizel mindegy. A felszereltségi szintnél a sok extra jó lenne. Amiket nézegetek Saab 9-5 99-03 2,0t-2,3t. Ha van jó ötlet szeretettel várom.

Üdv:
Csaba

Tisztelt Uram!

A Saab ebben az árkategóriában érdekes kaland. Ritka autó, és kevés van a piacon, ebből eredően egy külön kis világ. Az összegyűlt tapasztalataink alapján:
A 98-2002 közötti 9-5-ösök jó konstrukciók, bár gyakori, de kiszámítható hibákkal. Pl: a gyújtáspanelnek nincs hűtése, nyáron melegben egyszerűen elromlik (nem túl drága a csere), a kijelzők (SID panel) pixeljei szoktak eltűnni, ezt fel tudják újítani 50 ezer körül. Automataváltó elektronika időnként megadja magát, amihez szét kell szedni a váltót, és ez drága. A 2.0t nagyon pörgős, le van könnyítve, inkább a 2.3t-t válassza. Ez a motor finom vezetés mellett ötsebességes kézi váltóval tudni fogja a 9 litert, egyébként ha nyomja neki az ember, könnyen megeszik a 10-15 litert. Ha a futómű kopog, nem kell megijedni, az alvázkeretben sok a szilent (5-6 db), ami nem bírja az itteni útviszonyokat, de olcsó a cseréjük.
Mindenképpen keressen garanciális autót, márkakereskedésben, igazolható előélettel, vannak a típusra szakosodott, korrekt vállalkozások.

Ceedet garanciával

2011. június 29., 14:10 Módosítva: 2011.06.29 14:10

Üdvözletem!
Szemet vetettem egy márkakereskedés által kínált 3 éves dízel Kia cee'd-re 100 ezer körüli kilométeróra-állással. A képek alapján jó állapotúnak tűnik, ráadásul még 4 év teljeskörű gyári garancia van rá. Érdemes bevállalnom ennek fényében a dízelekkel járó többletkockázatot, vagy nézzek inkább másik autó után? Bízhatok a márkakereskedésből vett használt autókban, vagy ilyenkor is érdemes elvinni valahová máshová állapotfelmérésre? Megéri egyáltalán ennyi kilométerrel megvenni?
Köszönöm.

Tisztelt Olvasónk!

Valós 100 000 km nem sok, még jópár gondmentes km-t várhat az autótól, emiatt ne aggódjon. A garancia feltételeket olvassa el, amennyiben nem kötik túlzott kiadásokhoz az érvényességét, és tényleg sok mindenre kiterjed, akkor ennél biztonságosabban nem vehet használtautót. Ha nem bízik a kereskedésben, vigyen magával egy szerelő ismerőst, aki észre tud venni javított, cserélt karosszéria elemeket, rendellenes zajokat, hiányzó dolgokat.

Autót Németországból? Mi sem egyszerűbb!

2011. június 24., 11:27 Módosítva: 2011.06.24 11:27
6

Az lenne a kérdésem, hogy mire kell odafigyelni egy külföldi (Németországból) behozott kocsinál! Miket kell elintéznem, (rendszám, átírás, eredet vizsgálat stb), mi alapján számolják a reg. adót, meddig lehet "E"-s rendszámot használni, azt hol lehet kiváltani? (a cél: egy VW Bora 1.9 TDI 110LE, 1999es év. 3000 euro)

Szóval miben tér el egy M.o. vásárlástól egy uniós?

Köszönettel: Szabó Sanyi

Tisztelt Szabó Úr!

Legyen meg az autó Fahrzeugschein-je és Fahrzeugbrief-je (2005 után ezeket átkeresztelték Zulassungtsbescheinigung I-II-re), az ott szereplő tulajdonossal szerződjön. Én mindig kétnyelvű szerződéssel vettem kint a járműveimet, így nem lesznek fordítási költségei. Kérjen kölcsön, ha van ismerőse, egy nemzetközi P-s rendszámot, (egyébként 100 Euro a rövid 4 napos ideiglenes német rendszám biztosítással együtt) azzal hazahozhatja a kocsit. Itthon egyedi forgalomba helyezést kell kérni, műszaki vizsgával, a Közlekedés Felügyeletnél. Ez alapján Vámhivatal szabja ki a regisztrációs díjat (kalkulátor fent van a neten), utána az Okmányiroda adja ki a forgalmit. Az E-rendszám 13 585 Ft, plusz ideiglenes forgalomban tartási engedély, ez még 3500 Ft, ezt max. fél évig, de legfeljebb dec 31-ig használhatja. Okmányiroda adja ki, műszaki vizsga után.

Weltauto

Francia japánt vagy német japánt?

2011. június 20., 18:41 Módosítva: 2011.06.20 18:41

Kedves Totalcar
SUV vásárlását fontolgatom. Az információszerzés rögös utján eddig két modell keltette fel az érdeklődésemet a Nissan X-Trail és a Mitsubishi Outlander. Van-e valamilyen nagyobb típushibájuk, ill. fékezés terén melyik a jobb? Igaz-e , hogy a Renault ill. VW diesel motoron a japánok kicsit módosítottak úgy mint pl. hengerfej? Motorjaik megbízhatóbbak mint az "erdeti"? Válszát előre is köszönöm.
Tisztelettel:
helloszasza

Tisztelt Olvasónk!

A Mitsubishiben változtatás nélküli 140 LE-s PDTDI VW motor van, VW sebességváltóval (később 2.2 HDI Peugeot lett). A Nissanban pedig tudomásunk szerint az eredeti Renault. Megbízhatóságuk olyan, mint az eredeti helyükön. Nagyobb típushibákról nem tudunk. Az X-Trail sokkal robusztusabb és jobban bírja a terepet, az Outlandert inkább a városi terepjárók közé sorolnám Ennek megfelelően utóbbi kevesebbet fogyaszt, előbbiről pedig korabeli tesztek a melegfékezés gyengeségét emelték ki. Kb 2x annyit adtak el Magyarországon az X-Trailből, így nagyobb az állomány, amiből több esélyjel talál egy jó állapotút.

Nincs boyracer-autó kétmillióért?

2011. június 19., 12:26 Módosítva: 2011.06.19 12:26

Tisztelt Nepperűző!

Második autónak keresek erős (200 LE feletti) lehetőleg 4 kerék meghajtású és 4 személyes megbízható japán autót, mivel tudomásom szerint ilyeneket csak ők gyártottak. Végigfutva a fejemben elsőre a Subaru Impreza wrx és a Mitsu EVO jut eszemben, de azokból jó állapotút 3 millió Ft alatt nem igazán találtam. A 2 közül valamelyik lesz a távoli jövő, most viszont valami olcsóbb autóra lenne szükségem, ami egy esetleges nagy felújítás után már megbízhatóan szolgálna évi kb 10 000 km-t. Szóba jöhet még a 2 ülés ellenére a legendás Honda S2000, elsősorban mert nem turbós, félek az öreg autó + turbó párostól. Suprát, Skyline-t, NSX-et normálisat nem is találtam a magyarországi kínálatban, a külföldiek ára pedig horror. Valamint rátaláltam egy titkos mai szemmel nézve is high-tech favoritra: a Mitsubishi 3000 GT VR4-re.

Keret felújítással együtt 2 millió Ft.

Érdemes-e ilyen szűk pénztárcával ilyen kocsit keresni? Mire számítsak?

A választ előre is köszönöm!

Üdv: Szabolcs

Kedves Szabolcs!

Véleményem szerint is kevés a 2 millió Ft ilyen célra. Ha csak élményautó kell, inkább gyűjtsön, mert ennyiből egy romos autót megvehet, amit aztán még egyszer ennyiből iszonyú időráfordítással tud majd csak feljavítani.

Faszállítót akarok

2011. június 16., 14:54 Módosítva: 2011.06.16 14:54
1

Tisztelt Nepperűző!
Nemrégen alapítottunk céget és szükségessé vált egy platós igavonó beszerzése ami 20q fát elbír a "hátán" és nem adja meg magát a második héten. A vásárlási szempontok : kb 1,5 millió alatt legyen és hitelezhető.
Most a Hyundai H1 és a KIA 2500-2700 között vacilálunk csak egy kicsit aggaszt az ha szervizelni kell őket viszont ár érték arányban nagyon jónak tűnnek... De nem zárkózunk el mástól sem. Valami tanácsra lenne szükségünk, hogy mit is lenne érdemes vásárolni. Előre is köszönöm a tanácsot.
Üdv: Sanyi

Tisztelt Uram!

Az említett típusok nem bírnak el 2 tonnát. Volkswagen LT, Mercedes Sprinter kell erre a célra. Amúgy faszállításra legjobb a Csepel teherautó. Egy 344-es ha meg van csinálva, a világból kimegy, és a 2 tonnás terhelésnél csak nevet, papíron is 3 tonnát bír, a valóságban meg egy ismerősöm rendszeresen 4 t körül használta gond nélkül. Több száz M-zárolt Csepelt adott el a Honvédség az elmúlt 10 évben 1000-2000 km futással. Fele pénzből vehet egy ilyet, és élménynek sem kutya. A hitelt elfelejtheti. Ha nem mennek vele sok km-t, egy vállalható alternatíva lehet.

Weltautó

Kombit vennék

2011. június 15., 12:29 Módosítva: 2011.06.15 12:30

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárláson gondolkodom. Először 10 évnél fiatalabb Golf 4 kombin, vagy Fabia kombin gondolkodtam, de most a látóterembe került a Volvo V40 kombi is.
A lényeg, hogy mindenképp kombira van szükségem, illetve mindenképp benzinesre, és lehetőleg egy nem túlságosan szervízigényes típusra.
Amit nem értek, túlságosan olcsónak találom a benzines V40-es kombik árait a hasznaltauto.hu-n.  Van ennek vajon valami különös oka? Van valami különös gond a 11-12 éves volvo kombikkal?
Netán túl magas a szervízigényük?

Válaszát előre is köszönöm.

Üdv.
Jani

Tisztelt Uram!

A benzines Volvo V40 nem véletlenül nem tartja az árát. A Mitsubishi és Renault részegységek valahogy nem barátkoztak össze a svéd acéllal a korai modelleknél. Gyakori a váltóhiba, és az elektromos hibák. Az 1.6-os benzines nagyon lomha, a fogyasztása sem kevés. Az 1.6-os Golf kombi jó választás, időnként a légtömegmérő kér egy takarítást, vagy idővel cserét (csak a belseje is cserélhető), nem drága javítás. Menetdinamika, értéktartás, fenntartási költségek mind a Golf felé billentik a mérleget.

Weltauto

Franciát vagy japánt?

2011. június 9., 10:58 Módosítva: 2011.06.09 11:06

Tisztelt Nepperűző!

Sokak véleményét hallgattam már meg, hogy milyen használtautót vegyek, vagy ne vegyek. A Peugeot 406 és a Mitsubishi Carisma típusokkal szemezek már egy ideje, mindkettőből 2003-2004 évjáratot. Mondták, francia autót ne vegyek mert mindig lesz vele valami baj, aztán mondták, japán autót ne vegyek mert drága az alkatrész. Dízelt ne vegyek, mert drága szervizelése, benzinest ne vegyek mert sokat fogyaszt. De azt senki nem mondja meg, hogy mit vegyek 1,2 millió körüli jó állapotú, középkategóriás autót. Peugeot 406 vagy Mitsubishi Carisma? Mi a tapasztalat ezekkel az autókkal? Válaszát, tanácsát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Viktor

Tisztelt Viktor!

A sztereotípiákban van igazság, de persze néhány kivétellel találkozik az ember. A 406-os Peugeot az egyik ilyen. Nagyon jól sikerült autó, akár a takarékos 1.8 benzines, akár a HDI motorokat nézzük. Komfortban, vezetési élményben messze a Mitsubishi felett áll. A műszerfal elektronikája szokott néha megőrülni, ilyenkor a műszerek hajlamosak össze-vissza mutatni, vagy pl. a szellőzőventillátor önállósítja magát. A Mitsubishi egy meglehetősen lélektelen, dobozszerű auto, nem túl szép és minőségi belsővel és igen, drága alkatrészekkel. Az első futómű hajlamos a túl korai lógásokra, nyöszörgésekre. Ezenkívül viszont egy jó minőségű, tartós kocsi.

Hogyan vegyünk LPG-s autót

2011. június 6., 16:09 Módosítva: 2011.06.06 16:09
2

Autóvásárláson gondolkodom, és felmerült az LPG-s autó vásárlásának lehetősége, mivel a cél a gazdaságos üzemeltetés. Kérdésem az lenne, hogy mire kell figyelni egy LPG-vel szerelt használt autónál? Mit kell tüzetesebben megnézni? Felmerült, hogy egyáltalán érdemes-e ilyen autót, venni mivel a tényleges km futása ezeknek vélhetően magasabb az átlagnál.
Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel, Tamás

Tisztelt Uram!

Ha szakszerűen szerelték be a gázszettet, korróziós gondokkal nem kell számolni. Sajnos szervezetten csak a Skoda foglalkozik a kérdéssel, a legtöbb általunk eladott LPG auto is ilyen márkájú. Az LPG üzem a motor mechanikának, katalizátornak jót tesz. Tapasztalataink szerint ezekre a részegységekre a tiszta, korommentes égés jó hatással van, elég megnézni egy 15 000 km-t futott gázos auto nívópálcáján a mézszínű olajat. Ahol gondot jelenthet a gázos üzem, az a benzintartály gumialkatrészei. Ha tisztán gázos üzemben volt használva az autó, a benzintankban levő 2-3 éves üzemanyag olyan változásokon megy át, ami idő előtt elöregíthet egyes gumielemeket. Ezek hibája viszont a benzinszagból észrevehető, és az esetleges javítás sem visz csődbe. Mivel sokkal olcsóbb a gázos autóval járni, és használtként már csökken a gáz miatt felár, mindenképpen jó ötlenek tartom, ha gázos autót keres.

Üdv.,
Weltauto

Kinőttük a Suzukit

2011. június 3., 11:46 Módosítva: 2011.06.03 11:46

Kedves Nepperűző!

Remélem jó helyre írok. Kis családom kinőtte a jelenlegi 3 éves, vadonatújonan vásárolt Suzuki SX4-est. Úgy gondoltam, hogy kinézek a neten nekem tetsző árú/kinézetű 7 személyes járgányokat, ha lehet, budapesti kereskedésekben, és elviszem a kocsit, adjanak rá ajánlatot, "becserélném" a náluk kinézett delikvensre. A céltípusok a Sharan/Galaxy/Alhambra vonal, vagy a Renault Espace lenne,  mindegyik 1,9 l-es dízelmotorral, cca 2001-2004-es évjáratból, klímával (mindegy milyennel), ISOFIX-szel, 2 millió forintos árig bezárólag (a tervezett családméret nagyjából meg is töltené ezeket a kocsikat, és nem szeretnék 3-szor cserélni...). Az állítólagos (vagy valós :) ) futásteljesítményt nem is nézem, az állapot érdekel.
A probléma ott kezdődik, hogy sem én, sem a család bármely elérhető tagja nem konyítunk az autókhoz a vezetésükön kívül. Tehát a kérdéseim:

1. Jó ötlet-e részemről, amit felvázoltam, feltéve, hogy viszek magammal az ajánlatkérés és első szemle után egy hozzáértő embert?

2. Tudnának-e ajánlani olyan konkrét, MEGBÍZHATÓ budapesti, vagy környéki szakembert, aki megfelelő díjazásért eljönne, megnézné a kiválasztottat, vagy szervizt, ahová el lehet vinni egy ilyen dízel hétszemélyest?

Válaszukat és segítségüket nagyon köszönöm:

Lepesi György
kiscsaládos

Tisztelt Lepesi úr!

Ebben a szegmensben nagyon sok az importautó. Óvakodjon a külföldről behozott példányoktól. Lehet, hogy jobban felszereltek, de garantáltan követhetetlen, vagy hamíisított az előéletük. Javaslom, hogy olyan helyen vegyen autót, ahol valamiféle műszaki garanciát is adnak hozzá, ezzel sok kockázatot kizárhat. Vétel előtt célszerű elmenni el az eladóval egy nagyobb márkaszervizbe, ahol 6-8000 Ft körüli összegért csinálnak egy komplett állapotfelmérést. Így csökkentheti a mellényúlás veszélyét.
Igazán minőségi különbség nincs az említett típusok között, talán az Espace hajlamosabb az elektromos hibákra, de motorikusan az is jó.

Üdv.,
Weltauto

Gázt külföldön

2011. június 3., 11:44 Módosítva: 2011.06.03 11:44
1

Üdvözletem,

olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy van egy lejárt külföldi okmányos autóm. Gázzal szerelve. Külföldön rakták bele a gázt. Milyen papírok szükségesek ahhoz, hogy forgalomba tudjam helyezni? Megvan hozzá a kinti adásvételi, kinti gázpapír, vámpapírok, kinti forgalmi. Ezek az okmányok elegek-e ahhoz, hogy gond nélkül forgalomba lehessen helyezni? Tudom, van még reg. adó, ilyenkor hatósági műszakira kell vinni és a tartályt is nyomáspróbáztatni kell. Ezek után elvileg forgalomba lehet helyezni?
Köszönöm válaszát!

Tisztelt Olvasónk!

Jól tájékozódott, ez a teendő: az autót a lakhely szerint illetékes Közlekedési Felügyeletre el kell vinni egy forgalomba helyezés előtti műszaki szemlére. Itt elmondják, hogy milyen további vizsgálatra van szükség. Amennyiben a tartály jóváhagyott (beütött E-jel), és van hozzá tanúsítvány, annak lejárati dátuma a tartályban is be van ütve, és még nem járt le, nem kell nyomáspróba, elég egy gázbiztonsági szemle egy autógázos szervizben.

Üdv.,
Weltauto

Mennyit ér egy Carina?

2011. június 1., 14:51 Módosítva: 2011.06.01 15:47

Tisztelt Nepperűző!

Érdeklődni szeretnék, hogy egy 91-es Toyota Carina II-esnek mi a reális ára. Garantáltan 230 000 km-t futott, klímás, elektromos ablakos, jól felszerelt. 1998 cm3, 121 Le. Szervizkönyve vezetett, számlák is megvannak.

Köszönöm
Krisztián

Tisztelt Uram!

Az autó 250 000 - 300 000 Ft-ot ér, ha jó állapotú. Érdemes felemelni, fékcsöveket, üzemanyagcsöveket átnézni. Olajfolyást, féltengely gumiharangokat, kormánymű gumiharmónikát ellenőrizni. Katalizátort megütögetni, ne zizegjen. Karosszériajavításra utaló nyomokat keresni. Amennyiben a rozsda még nem jelentkezett a kerékjáratokban, érdemes megvenni, stapabíró autó hatalmas csomagtérrel.

Üdv.,
Weltauto

Örök életű az öreg Quattro?

2011. május 30., 15:02 Módosítva: 2011.05.30 15:06
1

Kedves Nepperűző!

Egy 10 éve egy tulajdonosnál lévő Audi 100 Quattro-t szeretnék megvenni (egy skandináv országban). Az világosan látszik, hogy a magyar trükköket nem játszották el vele (visszatekerés, sufnituning, stb...), és rendszeresen szervizelték.

A kérdésem: milyen pontokat érdemes megnéznem, amelyek laikus szemmel is ellenőrizhetők, és nagyban valószínúsítik a normális műszaki állapotot?

Köszönettel:

G

Tisztelt Olvasónk!

Az autónak nincs különösebben gyenge pontja, a V6-osok elnyűhetetlenek. A karoszéria horgany bevonatú, így ha nem sérült, nem fog korrodálni még ennyi év után sem. Az alapjáratot egy elektromos szelep szabályozza, ami rendszerint megadja magát. Olcsón javítható. A quattrónál hátul a futóműszilentek szoktak szétmenni, ez sem drámai költség. Ennyi idős autónál vétel előtt fontos megemelni, fékcsöveket, üzemanyagcsöveket átnézni. Olaj ne folyjon sehonnan, féltengely gumiharangok, kormánymű gumiharmonika ne legyen kiszakadva, illetve számítson ezek árára az alkunál. Vegye meg, ne habozzon. Ha az ár rendben van, egy olcsón fenntartható élményautója lesz.

Üdv.,

Weltauto

Első autót 300-ért

2011. május 29., 07:58 Módosítva: 2011.05.29 07:58
9

Üdv!
Lassacskán meg szeretném venni életem első autóját. Kb 300 ezer Ft-ot szánnék rá. Tanácsot szeretnék kérni, hogy mit ajánl? Nézegettem Corsákat, de jobb állapotúak 300 ezertől kezdődnek, nekem meg abban már benne kéne lennie az átírásnak is. Fiestát láttam olcsóbban, egész szép állapotban. A kérdés az, hogy érdemes e egyátalán ilyen kategóriájú autót vennem? Jelenleg nagypapám 20 éves 1300-as Lada Samaráját hajtom. És van egy Aprilia SR robogóm, de úgy gondoltam azt eladom és annak az árát kiegészíteném. Esetleg beszéljem rá a papámat és számítassuk be a szamarat? Egyátalán van még olyan kereskedő aki beszámít egy Ladát?

Köszönettel:
Bálint

Tisztelt Olvasónk!

Első autóm egy Bogár volt, és gyönyörű emlékek kötődnek hozzá. Majd ha a fiam olyan korba ér, megkapja a már pár éve félretett Bogaramat (ez már egy másik). 250 000-ért már kapni jót, ezt javaslom. Egyszerűen javítható, könnyen megtanulhatja rajta az autózás szebbik korszakának fogásait, mint gyújtásállítás, szelephézag állítás, zsírzás. Mindezzel együtt egy olyan autó, ami ha benzin és olaj van benne, elmegy a világ végéig. Ráadásul ha majd pár év múlva el akarja adni - ha csak nem lakta le nagyon - még többet kaphat érte, tehát befektetésnek sem rossz. Corsa, Lada esetében ez az értékmegtartás és a csajok rajongási effektusa elmarad. Ha Bogár mellett dönt, akkro viszont ígérje meg, hogy nem vágatja le a tetejét!

Üdv.,
Weltauto

Mire cseréljem a csodabogárgyöngyszem Swiftem

2011. május 26., 09:54 Módosítva: 2011.05.26 09:54

Tisztelt Nepperűző!

Elérkezett az idő, hogy lestrapált, de remekül megszolgált Suzuki 1.3 Swift ('93) csodabogárgyöngyszemembe sem több kilométert, sem több forintot nem kívánok beleadni, és egy számomra új, de a piac irányából nézve használt gépjárművet szeretnék vásárolni. Eleddig csuppa japán kategóriában gondolkoztam, olyan másfél milka tehéncsoki lenne rá beáldozható a családi malacos perselyből. A kiszemelt áldozatok között Honda Civic, Mazda 6, Toyota Corolla versenytársak szerepelnek. Az lenne a kérdésem, hogy Ön melyiket ajánlaná ezek közül jó szívvel? (Vagy ilyen árkategóriában mi számít titkos favoritnak egy szuzkás káder káderesnek?)

Üdv,
PíTí

Kedves PíTí,

másfél millióból már könnyen kapni első gazdás, lenyomozható Civicet és Corollát, van sok belőlük a piacon. A megbízhatósággal nincs baj egyiknél sem, ha nem voltak törve, a korrózióval sem lesz jó ideig gond. A matematikai esélyek nem kedveznek a Mazdának. Ebből sokkal kevesebbet adatak el anno, így a piacon is kevesebb van, általában csak több pénzért lehet ismert előéletű, jó állapotú autót venni.

Üdv.,
Weltauto