Régi dízelhez modern olaj

2008.02.19. 09:03
5W-40, vagy mégis 10W-40?

Kedves Olajdoki!

Van egy 21 éves, 2 literes szívódiesel japán autóm, óra szerint közel 400000 km-rel, de nagy valószínűséggel már félmillió fölött, bár pár éve valószínűleg felújításon esett át a motor. Az autót hosszú távra tervezem, az előző tulajdonos 15W-40-es olajat töltött bele, én próbálkoztam a Valvoline MaxLife 10W-40-es és a Liqui Moly Super LeichtLauf 10W-40-es olajjal. 1000 km-en maximum 1-2 decit evett meg, ami szerintem nagyon jó eredmény egy ilyen öreg motorhoz képest (8000-10000 kilométerenként cserélem az olajat).

A kérdésem az lenne, hogy van-e értelme teljesen szintetikus olajra váltani, mondjuk 5W-40-re? Hosszú távon mennyire lesz érezhető a hatása? Egy ilyen öreg jószág vajon megérzi a különbséget? Egy korszerű 5W-40-es olaj (pl. Castrol Magnatec) jó választás-e, vagy hiányoznak belőle azok az adalékok, amelyekre egy régi motornak szüksége van? Pénzkidobás, vagy hosszú távon kamatozó befektetés?

Köszönöm!

Kedves öregdízelautó-tulajdonos!

Nem szokásom lebeszélni az embereket a szintetikus olajokról, ám esetünkben szerintem pénzkidobás lenne. A jelenleg használt SAE 10W-40 viszkozitású olajok akármelyike hibátlan választás, és olajfogyasztás szempontjából is beváltak, ami kifejezetten fontos öreg autók esetén.

Egy megjegyzés: A Castrol Magnatec termékcsalád nem szintetikus, hanem félszintetikus (HC) motorolajokat foglal magába.

Üdv:

Olajdoki