16 éves japán autó, 10 vagy 15W?

2008.06.09. 18:22
Jobb lehet az 5W-s?

Kedves Olajdoki!

Van egy 16 éves / ami kb 20 éves konstrukció / japó sportkocsim. Jócskán előremutatott anno a maga 16 szelepével, hengerenkénti gyújtással, dugót alulról hűtő olajspricnivel, meg még sok aprósággal. Nem beszélve hogy két literből 300 pacival járok. A tervezés korában még 15W-40-es SG olaj volt a legjobb, értelemszerűen ezt írná a szervízkönyv, ha lenne... Próbáltam többféle olajjal, minőségszint szerint persze, gyártó mindegy. Érdekes módon a teljesen szintetikus 5W-40 olajból fogy kevesebb, pedig elvileg ez ez nagyon is "ehető" lenne a motornak. Két csere közt, kb 8000 km, elfogy 1 liter, ennek asszem örülne minden Ecotec motoros *peles, turbó nélkül is :-) Hátránya, ebben a 30+ fokos időben 2 másodpercig kopog néhány hidrotőke, kb eddig világít az olajnyomáslámpa. Ártok vagy kedvezek a motornak ezek alapján?

Az a baj / nem baj, csak ugye a japó motor felet sem fordul, de már jár, nincs olaj sem a csapágyaknál, sem a turbónál / hogy annyira azonnal beindul a motor, hogy az olajpumpa még fel sem ébredt, már megy a motor. Van aki állítja hogy jobb a 10-15W, mert hamarabb van nyomás, van aki arra esküszik hogy az 5W-t hamarabb fekapja. Mi lehet az igazság? Olajfogyasztás is érdekel, / gyerekeim is ezt a levegőt szívják / de ártani sem akarok a járgánynak.

Köszönöm:

F

Kedves F!

Feltehetően szereted taposni a gázpedált, ha teheted, azaz magas terhelésnek teszed ki a motorolajat.
Egy szintetikus olaj ilyen helyzetben dacára, hogy alacsonyabb a viszkozitása, az alapolaj révén stabilabb olajfilmet képez a kenési helyeken, míg az ásványi hamar elveszti a kenőképességének egy részét, és távozik az égéstér felé.

A hidrotőkék kopognak néhány másodpercig. Rendben. Minden második, a tiédnél sokkal fiatalabb autó produkálja ezt. Semmi különös, hamar kialakul a megfelelő filmréteg, ha SAE 5W-40 viszkozitású motorolajat használsz.

Összegezve: Szintetikus.

Üdv:

Olajdoki