Túltöltötték, még a motorba is kerülhetett olaj...

2009.12.13. 20:04 -

Tisztelt Olajdoki!

Hyundai Accent 1,5-ös, '96-os évjáratú kocsimat egy barátomnak kölcsönadtam 2 hónapra, mivel én külföldön tartózkodtam.
Kigyulladt az olajnyomás jelzőlámpa, megnézte, alig volt már olaj
(gyakorlatilag 0, az olajfogyasztás 0,6 l / 1000 km, még belefér). Felhívott, mondtam: olajcsere, addig ne nagyon használja, erre szabályos csere helyett feltöltötte a tartályt (amúgy megfelelő olajjal), ráadásul mellé is öntötte és túltöltötte (mint később kiderült), azóta kb. 200 km-t ment a kocsi. Most kaptam vissza és nagyon füstöl (korábban nem volt ilyen probléma). Szűrő nem lett cserélve, a motorba is kerülhetett olaj. Mit tegyek? Szabályos csere segítene, vagy átmosódik a motor és magától elmúlik?

Válaszát előre is köszönöm.
András


Kedves András!

A túl magas olajszint okozhat olajfogyasztást, mindaddig, amíg a fölös olaj el nem ég. Ez lehet a füst oka. Ha jelentősen a maximum fölött van az olajszint akkor a tömítések extra nyomást kapnak, és akár a kuplungtárcsa is kaphat az olajból. Később - a tömítésekben okozott károk hatására - akár a kenés elégtelenné is válhat. Maga az a gyakorlat, hogy olajfogyás esetén után kell tölteni, egyáltalán nem hibás. Olajat akkor kell cserélni, amikor lejár a csereperiódus. Ha közben lecsökken az olajszint, akkor az utántöltés helyes, csak persze nem kellene túltölteni. Szűrőt pedig akkor kell cserélni, amikor olajat, természetes, hogy nem cserélünk szűrőt utántöltéskor. Azt a részt pedig nem értem, hogy "a motorba is kerülhetett olaj". Az olajat az olajbeöntő nyíláson kell beönteni, pontosan a motorba. Még ha mellé is megy, akkor sem fog mondjuk az üzemanyag-rendszerbe kerülni, legfeljebb a motortér lesz koszos.

Üdv,
Olajdoki


A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2009. december 13., 20:04, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2009.12.15 12:56:51BeeTm

    Autót,nőt nem adunk kölcsönbe !!!

  • 2009.12.15 13:52:24kismber

    foleg autot nem!

  • 2009.12.15 15:20:46Balazs5

    főleg nőt nem!

  • 2009.12.15 15:45:44g@zember

    fogkefét és borotvát sem

  • 2009.12.15 15:56:46lopimpáló

    óvszert sem

  • 2009.12.15 16:15:01kisdiszno

    1000km n 6 decit eszik?
    az 10.000 6 liter :))))) motort kidobni kocsit a zuzdaba kuldeni!!!
    10.000km alatt nekem fél literrel lesz kevesebb.
    ja és nem uj a verdám és nem is ilyen kicsi :))

  • 2009.12.15 18:03:43vallerGPS

    "erre szabályos csere helyett feltöltötte a tartályt "

    MILYEN TARTÁLYT ÚÚÚÚÚRISTEN?

  • 2009.12.15 18:48:05lacz805

    nekem egy 20 éves Patrolom van, de 5-6 ezerr alatt eszik meg ennyi olajat....:X
    És nem adnám(őt sem..:) ) kölcsön :)

  • 2009.12.15 19:05:00Füvész

    Az 0,6 liter/1000 km nekem is soknak tűnik...
    Persze dízeltől egészen jó lenne, de ez ugye benzines, és ugye motorolajról van szó.

    Még az antivilágban taxiztam a Főtaxinál agyonhajtott Ladákkal, de ez az olajfogyi még ahhoz képest is sok.

    Meg hát a környezetvédelem... (Akár elfolyik, akár elég, sehogy sem OK.)

    Kisdisznó aszongya: zúzdába! Van egy humánusabb változatom: motorgenerál!

    VallerGPS: nyilván a hengerfejburkolatot nézte tartálynak. Fő, hogy kormánykereket megkülönböztesse a rádió hangerőgombjától!

  • 2009.12.15 19:06:26salis

    atyaúristen....

  • 2009.12.15 19:21:16géza85

    ennyi marhát....

  • 2009.12.15 19:47:47imota

    Ez nem autó ennyi olaj-fogyással,ez olajkályha.Add kölcsön neki megint. hátha nem fog többé füstölni se.

  • 2009.12.15 19:51:04bubuatti

    Hű! Csak nem az ablakmosó vagy a hűtővíz tartályba lett az olaj csurgatva. Szép munka!

  • 2009.12.15 19:57:05vidéki suzukis

    Az az égés, hogy András az aláírás. Mert egy Andreától :-) még elnéz az ember ekkora sületlenséget.

  • 2009.12.15 20:18:10karlmann

    Ezt az elmebajnokot! Ekkora olajfogyasztással ez inkább diesel, mint benzin üzemű járgány.

  • 2009.12.15 20:50:25McK

    Juhééééééééj..
    Ezt kéretik kitenni szilvezterkor,amikor a bakiparádék mennek.
    Feltöltötte a TARTÁLYT!
    Hogy mit?!
    Remélem a kiegyenlítőt töltötte fel..:D
    Lehet,hogy a mptorba is ment..:D
    Optimális esetben MIND odament..:D
    Sztem egyébbként kurva sok van benne..

    BUSZBÉRLET ÖREG,nem autó neked,mert ez szégyen!
    És az ilyen jön vissza a kereskedésbe,hogy hazudtam,nincs is friss olajcsere a kocsin,mert ő leszedte a sapkát,és látszik,hogy nincs TELE!

    Hülyeség ellen nincs orvosság!

  • 2009.12.15 22:13:28McK

    A rovat címe ebben az esetben inkább a napi sötétség..

  • 2009.12.15 22:49:53DonVincenzo

    "A motorba is kerülhetett olaj."
    Jahh...az ablakmosó motorjába. Legalább nem nyikorog az ablaktörlőlapát gumija.

  • 2009.12.15 23:53:24Jay325i

    "motorba is kerülhetett olaj" nem is ezen lepödtem meg, hanem azon hogy hímnemű írta ezt...:)
    bocs csajok:)

  • 2009.12.15 23:57:32Jay325i

    kisdiszno:
    passatom (2,0pdtdi) újkorában több olajat evett miután a szalonból kihoztam :)
    aztmondják azis normális...

  • 2009.12.16 00:46:53Fox888

    Nem akarok szemétkedni ,de valami kis műszaki "analfabétizmust" érzek a levegőben. Tartály,motorba kerülő olaj (te jóóóóó ég)kocsi kölcsön adása. Nagy a baj.........

  • 2009.12.16 07:01:06Johnson Buxton

    Szegény nagyapám 50 éve mondogatja: "fiam, aki hyundai accentet vesz az nem biztos, hogy tiszta fialás" :)

  • 2009.12.20 21:15:55dont

    a füstölés oka valószínű nem a sok olaj,hanem hogy előtte olaj nélkül használta.
    az már baj ha valaki akkor tölt utána amikor világít a lámpa...bár már én is találkoztam ilyennel

  • 2010.01.07 13:16:37backshit

    lol. a 30 éves mercim olyan 20.000 km-enként evett meg ennyi motorolajat, szerintem inkább az nevezhető 0 olajfogyasztásnak. a mai gyártók azért mondják normálisnak a mértéktelen olajfogyasztást, hogy védjék a renoméját az igénytelen szar motoroknak. sajnos :(

 

h i r d e t é s

Olajdoktor Olajdoktor

Miért kell évente olajat cserélni?
Mit öntsek a Ferrarimba?
Rázzam vagy keverjem?

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

fékbetét készlet, tárcsafék
SUZUKI SX4 2.0 DDiS 4x4 Ferdehátú 2009-2013
9664 Ft
feszítő, fogasszíj
SUZUKI VITARA 1.9 D zárt terepjáró 1995-1998
7914 Ft
tömítéskészlet, szelepszár
SUZUKI BALENO 1.8 GTX lépcsőshátú 1996-2002
8946 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Every race driver’s worst nightmare
Trapped in the car upside down, helplessly watching the inflammable fuel dripping a few centimetres from his face squeezed into the helmet.