Túltöltötték, még a motorba is kerülhetett olaj...

2009.12.13. 20:04 Módosítva: 2009.12.13. 20:05

Tisztelt Olajdoki!

Hyundai Accent 1,5-ös, '96-os évjáratú kocsimat egy barátomnak kölcsönadtam 2 hónapra, mivel én külföldön tartózkodtam.
Kigyulladt az olajnyomás jelzőlámpa, megnézte, alig volt már olaj
(gyakorlatilag 0, az olajfogyasztás 0,6 l / 1000 km, még belefér). Felhívott, mondtam: olajcsere, addig ne nagyon használja, erre szabályos csere helyett feltöltötte a tartályt (amúgy megfelelő olajjal), ráadásul mellé is öntötte és túltöltötte (mint később kiderült), azóta kb. 200 km-t ment a kocsi. Most kaptam vissza és nagyon füstöl (korábban nem volt ilyen probléma). Szűrő nem lett cserélve, a motorba is kerülhetett olaj. Mit tegyek? Szabályos csere segítene, vagy átmosódik a motor és magától elmúlik?

Válaszát előre is köszönöm.
András


Kedves András!

A túl magas olajszint okozhat olajfogyasztást, mindaddig, amíg a fölös olaj el nem ég. Ez lehet a füst oka. Ha jelentősen a maximum fölött van az olajszint akkor a tömítések extra nyomást kapnak, és akár a kuplungtárcsa is kaphat az olajból. Később - a tömítésekben okozott károk hatására - akár a kenés elégtelenné is válhat. Maga az a gyakorlat, hogy olajfogyás esetén után kell tölteni, egyáltalán nem hibás. Olajat akkor kell cserélni, amikor lejár a csereperiódus. Ha közben lecsökken az olajszint, akkor az utántöltés helyes, csak persze nem kellene túltölteni. Szűrőt pedig akkor kell cserélni, amikor olajat, természetes, hogy nem cserélünk szűrőt utántöltéskor. Azt a részt pedig nem értem, hogy "a motorba is kerülhetett olaj". Az olajat az olajbeöntő nyíláson kell beönteni, pontosan a motorba. Még ha mellé is megy, akkor sem fog mondjuk az üzemanyag-rendszerbe kerülni, legfeljebb a motortér lesz koszos.

Üdv,
Olajdoki