Túltöltötték, még a motorba is kerülhetett olaj...

2009.12.13. 20:04 Módosítva: 2009-12-13 20:05:00

Tisztelt Olajdoki!

Hyundai Accent 1,5-ös, '96-os évjáratú kocsimat egy barátomnak kölcsönadtam 2 hónapra, mivel én külföldön tartózkodtam.
Kigyulladt az olajnyomás jelzőlámpa, megnézte, alig volt már olaj
(gyakorlatilag 0, az olajfogyasztás 0,6 l / 1000 km, még belefér). Felhívott, mondtam: olajcsere, addig ne nagyon használja, erre szabályos csere helyett feltöltötte a tartályt (amúgy megfelelő olajjal), ráadásul mellé is öntötte és túltöltötte (mint később kiderült), azóta kb. 200 km-t ment a kocsi. Most kaptam vissza és nagyon füstöl (korábban nem volt ilyen probléma). Szűrő nem lett cserélve, a motorba is kerülhetett olaj. Mit tegyek? Szabályos csere segítene, vagy átmosódik a motor és magától elmúlik?

Válaszát előre is köszönöm.
András


Kedves András!

A túl magas olajszint okozhat olajfogyasztást, mindaddig, amíg a fölös olaj el nem ég. Ez lehet a füst oka. Ha jelentősen a maximum fölött van az olajszint akkor a tömítések extra nyomást kapnak, és akár a kuplungtárcsa is kaphat az olajból. Később - a tömítésekben okozott károk hatására - akár a kenés elégtelenné is válhat. Maga az a gyakorlat, hogy olajfogyás esetén után kell tölteni, egyáltalán nem hibás. Olajat akkor kell cserélni, amikor lejár a csereperiódus. Ha közben lecsökken az olajszint, akkor az utántöltés helyes, csak persze nem kellene túltölteni. Szűrőt pedig akkor kell cserélni, amikor olajat, természetes, hogy nem cserélünk szűrőt utántöltéskor. Azt a részt pedig nem értem, hogy "a motorba is kerülhetett olaj". Az olajat az olajbeöntő nyíláson kell beönteni, pontosan a motorba. Még ha mellé is megy, akkor sem fog mondjuk az üzemanyag-rendszerbe kerülni, legfeljebb a motortér lesz koszos.

Üdv,
Olajdoki


Csoportos Hajóutak

Ahány kikötő, annyi felfedezés, tengeri hajóutak sok látnivalóval és pihenéssel.

Wellness hétvégék belföldön

Kényeztető wellness csomagok, stresszűző programok és szórakozás. Töltődjön és szépüljön itthon!