Túltöltötték, még a motorba is kerülhetett olaj...

2009.12.13. 20:04 -

Tisztelt Olajdoki!

Hyundai Accent 1,5-ös, '96-os évjáratú kocsimat egy barátomnak kölcsönadtam 2 hónapra, mivel én külföldön tartózkodtam.
Kigyulladt az olajnyomás jelzőlámpa, megnézte, alig volt már olaj
(gyakorlatilag 0, az olajfogyasztás 0,6 l / 1000 km, még belefér). Felhívott, mondtam: olajcsere, addig ne nagyon használja, erre szabályos csere helyett feltöltötte a tartályt (amúgy megfelelő olajjal), ráadásul mellé is öntötte és túltöltötte (mint később kiderült), azóta kb. 200 km-t ment a kocsi. Most kaptam vissza és nagyon füstöl (korábban nem volt ilyen probléma). Szűrő nem lett cserélve, a motorba is kerülhetett olaj. Mit tegyek? Szabályos csere segítene, vagy átmosódik a motor és magától elmúlik?

Válaszát előre is köszönöm.
András


Kedves András!

A túl magas olajszint okozhat olajfogyasztást, mindaddig, amíg a fölös olaj el nem ég. Ez lehet a füst oka. Ha jelentősen a maximum fölött van az olajszint akkor a tömítések extra nyomást kapnak, és akár a kuplungtárcsa is kaphat az olajból. Később - a tömítésekben okozott károk hatására - akár a kenés elégtelenné is válhat. Maga az a gyakorlat, hogy olajfogyás esetén után kell tölteni, egyáltalán nem hibás. Olajat akkor kell cserélni, amikor lejár a csereperiódus. Ha közben lecsökken az olajszint, akkor az utántöltés helyes, csak persze nem kellene túltölteni. Szűrőt pedig akkor kell cserélni, amikor olajat, természetes, hogy nem cserélünk szűrőt utántöltéskor. Azt a részt pedig nem értem, hogy "a motorba is kerülhetett olaj". Az olajat az olajbeöntő nyíláson kell beönteni, pontosan a motorba. Még ha mellé is megy, akkor sem fog mondjuk az üzemanyag-rendszerbe kerülni, legfeljebb a motortér lesz koszos.

Üdv,
Olajdoki


A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2009. december 13., 20:04, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2009.12.15 12:56:51BeeTm

    Autót,nőt nem adunk kölcsönbe !!!

  • 2009.12.15 13:52:24kismber

    foleg autot nem!

  • 2009.12.15 15:20:46Balazs5

    főleg nőt nem!

  • 2009.12.15 15:45:44g@zember

    fogkefét és borotvát sem

  • 2009.12.15 15:56:46lopimpáló

    óvszert sem

  • 2009.12.15 16:15:01kisdiszno

    1000km n 6 decit eszik?
    az 10.000 6 liter :))))) motort kidobni kocsit a zuzdaba kuldeni!!!
    10.000km alatt nekem fél literrel lesz kevesebb.
    ja és nem uj a verdám és nem is ilyen kicsi :))

  • 2009.12.15 18:03:43vallerGPS

    "erre szabályos csere helyett feltöltötte a tartályt "

    MILYEN TARTÁLYT ÚÚÚÚÚRISTEN?

  • 2009.12.15 18:48:05lacz805

    nekem egy 20 éves Patrolom van, de 5-6 ezerr alatt eszik meg ennyi olajat....:X
    És nem adnám(őt sem..:) ) kölcsön :)

  • 2009.12.15 19:05:00Füvész

    Az 0,6 liter/1000 km nekem is soknak tűnik...
    Persze dízeltől egészen jó lenne, de ez ugye benzines, és ugye motorolajról van szó.

    Még az antivilágban taxiztam a Főtaxinál agyonhajtott Ladákkal, de ez az olajfogyi még ahhoz képest is sok.

    Meg hát a környezetvédelem... (Akár elfolyik, akár elég, sehogy sem OK.)

    Kisdisznó aszongya: zúzdába! Van egy humánusabb változatom: motorgenerál!

    VallerGPS: nyilván a hengerfejburkolatot nézte tartálynak. Fő, hogy kormánykereket megkülönböztesse a rádió hangerőgombjától!

  • 2009.12.15 19:06:26salis

    atyaúristen....

  • 2009.12.15 19:21:16géza85

    ennyi marhát....

  • 2009.12.15 19:47:47imota

    Ez nem autó ennyi olaj-fogyással,ez olajkályha.Add kölcsön neki megint. hátha nem fog többé füstölni se.

  • 2009.12.15 19:51:04bubuatti

    Hű! Csak nem az ablakmosó vagy a hűtővíz tartályba lett az olaj csurgatva. Szép munka!

  • 2009.12.15 19:57:05vidéki suzukis

    Az az égés, hogy András az aláírás. Mert egy Andreától :-) még elnéz az ember ekkora sületlenséget.

  • 2009.12.15 20:18:10karlmann

    Ezt az elmebajnokot! Ekkora olajfogyasztással ez inkább diesel, mint benzin üzemű járgány.

  • 2009.12.15 20:50:25McK

    Juhééééééééj..
    Ezt kéretik kitenni szilvezterkor,amikor a bakiparádék mennek.
    Feltöltötte a TARTÁLYT!
    Hogy mit?!
    Remélem a kiegyenlítőt töltötte fel..:D
    Lehet,hogy a mptorba is ment..:D
    Optimális esetben MIND odament..:D
    Sztem egyébbként kurva sok van benne..

    BUSZBÉRLET ÖREG,nem autó neked,mert ez szégyen!
    És az ilyen jön vissza a kereskedésbe,hogy hazudtam,nincs is friss olajcsere a kocsin,mert ő leszedte a sapkát,és látszik,hogy nincs TELE!

    Hülyeség ellen nincs orvosság!

  • 2009.12.15 22:13:28McK

    A rovat címe ebben az esetben inkább a napi sötétség..

  • 2009.12.15 22:49:53DonVincenzo

    "A motorba is kerülhetett olaj."
    Jahh...az ablakmosó motorjába. Legalább nem nyikorog az ablaktörlőlapát gumija.

  • 2009.12.15 23:53:24Jay325i

    "motorba is kerülhetett olaj" nem is ezen lepödtem meg, hanem azon hogy hímnemű írta ezt...:)
    bocs csajok:)

  • 2009.12.15 23:57:32Jay325i

    kisdiszno:
    passatom (2,0pdtdi) újkorában több olajat evett miután a szalonból kihoztam :)
    aztmondják azis normális...

  • 2009.12.16 00:46:53Fox888

    Nem akarok szemétkedni ,de valami kis műszaki "analfabétizmust" érzek a levegőben. Tartály,motorba kerülő olaj (te jóóóóó ég)kocsi kölcsön adása. Nagy a baj.........

  • 2009.12.16 07:01:06Johnson Buxton

    Szegény nagyapám 50 éve mondogatja: "fiam, aki hyundai accentet vesz az nem biztos, hogy tiszta fialás" :)

  • 2009.12.20 21:15:55dont

    a füstölés oka valószínű nem a sok olaj,hanem hogy előtte olaj nélkül használta.
    az már baj ha valaki akkor tölt utána amikor világít a lámpa...bár már én is találkoztam ilyennel

  • 2010.01.07 13:16:37backshit

    lol. a 30 éves mercim olyan 20.000 km-enként evett meg ennyi motorolajat, szerintem inkább az nevezhető 0 olajfogyasztásnak. a mai gyártók azért mondják normálisnak a mértéktelen olajfogyasztást, hogy védjék a renoméját az igénytelen szar motoroknak. sajnos :(

 

h i r d e t é s

Olajdoktor Olajdoktor

Miért kell évente olajat cserélni?
Mit öntsek a Ferrarimba?
Rázzam vagy keverjem?

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

olajszűrő
SUZUKI GRAND VITARA 2.0 Összkerékhajtás zárt terepjáró 2005-2013
1048 Ft
tömítés, szívókönyök| tömítés, szelepfedél| tömítés, olajteknő
SUZUKI SWIFT 1.0 Turbo Ferdehátú 1985-1989
2674 Ft
törlőlapát
SUZUKI SWIFT 1.3 DDiS Ferdehátú 2005-2013
4854 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

An Italian car without issues?
The recipe for the cheapest car in Europe seems to be the Dacia Logan nowadays. But just wait, there's another choice down the line.