VW Polo folyadékcsere

2012.02.06. 16:32 -

Kedves Hozzáértõ!

Az lenne a kérdésem, hogy mikor érdemes cserélni a váltóolajat, szervó-, és fék folyadékokat? Illetve, ha kell, akkor milyet és mennyit?
Az auto egy 2004-es 1.4 16V 55kW VW Polo.
Mivel sok hozzá nem értõtõl kaptam eddig tanácsot, (majdnem mindenki mást mondott)és nem tudom mikor volt benne utoljára cserélve, (illetve azt se, hogy volt- e egyáltalán) nem akarom, hogy az auto károsodjon emiatt. Az elõzõ motorolaj cserekor utántöltettem pár csepp fék- és szervófolyadékot a szerelõvel, de nem mondta, hogy le kéne cserélni. A szervízbe egyébként nem bízok, mert ha azt mondom - nem tudom cserélni kell-e ezeket - akkor úgy is lecserélik, ha nem kell, akkor is, mert látják rajtam, hogy lövésem sincs, nekik meg kell a zsé. Én meg nem vagyok jótékonysági szervezet.
Az autó kézikönyvében nem találtam, és interneten sem bukkantam ilyen leírásra, vagy fórumra.
Nem maradt más megoldás, csak Ön. Kérem segítsen!

Köszönettel: a Polo tulajdonosa

Kedves Polo tulajdonos!

A váltó- és a szervóolajat nem kell cserélni, viszont a fékfolyadékot igen. Itt is ugyanaz az előírás, mint gyakorlatilag minden autónál a fékfolyadék cserére vonatkozóan: 2 évente. A fékfolyadékok ugyanis vizet kötnek meg, ezért csökken a forráspontjuk, ami bizonyos körülmények között balesetveszélyhez vezethet. DOT 4 minőségű fékfolyadék való bele, mint például a Valvoline Brake Fluid DOT 3&4. 1 liter kell belőle. A fékfolyadék utántöltésről egyébként annyit, hogy a fékfolyadék nem olyan mint a motorolaj, hogy ha fogy az csak szépséghiba. Ha után kell tölteni, akkor ott gond van, irány a szerviz, még mielőtt baj lenne.

Üdv,

Olajdoki

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2012. február 6., 16:32, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2012.02.06 23:28:06poluxx

    Don Marcus Hibiscus : Ez most mire volt jó?!...

  • 2012.02.06 23:30:47poluxx

    Annyit még hozzá fűznék az Olajdoki javaslatához (nem sértő, és kioktató szándékkal!) hogy, elég egy fél liter is a cseréhez : )

  • 2012.02.07 09:11:56Schütii

    2 évente? Háhogyne... Moszkvicsban esetleg. A fék hidraulika rendszere zárt rendszer. Nemtom hogy juthat annyi víz oda hogy 2 év alatt csereéretté tegye a folyadékot. De persze, cseréld le, abból baj nem lehet, meg fékkel nem jáccunk, ne legyél fillérbaszó stb, stb...

  • 2012.02.07 09:52:14poluxx

    Schütii:

    Elég ha egy vészfékezéskor annyira felmelegszik a fékfolyadék hogy eléri forráspont határát(pl. régebbi kocsik esetén még hamarabb forrhat, ahol alacsonyabb forráspontú a folyadék DOT3)ezáltal buborékok képződnek amit fékfolyadék megköt, így máris csökken az ' össze nyomhatósága', és idővel puhul a pedál is, és a fékhatás is.
    2 évente tényleg érdemes cserélni!

  • 2012.02.07 10:05:29Schütii

    pollux: Vészfékezés?!.. Egyrészt, nemtom olvastad e, ez egy 75 lovas Polo. Másrészt még egy autópályás 130 ból vészfékezve se nagyon fog felforrni a cucc, hacsak nem tiszta víz van a fékrendszerben, fékfolyadék helyett.
    Másrészt ha már aggódunk a felforrás miatt, akkor inkább egy kanyargós, hegyről lefelé vezető úton kéne azt tennünk. Ésszel azonban sok bajt el lehet kerülni, de mint mondtam is, cserélje le, abból BAJ NEM LEHET. Nem az én pénzemből teszi, akkor tegye...

  • 2012.02.07 10:23:32poluxx

    Mert szerinted egy 75lovas(tömör tárcsás) kocsi nem tud vész fékezni?...

  • 2012.02.07 12:53:22Abfangjaeger

    Vészfékezésnél nem melegszik fel a fékfolyadék forráspontig. Hegyről lefelé, esetleg futóval már annál inkább.
    Schütii: Igaz, hogy zárt a rendszer, viszont a tartályba bekerül a nedvesség, majd onnan fékezésnél beáramlik a rendszerbe, pedálfelengedésnél meg vissza és így szépen elkeveredik a rendszerben található folyadékkal.

  • 2012.02.07 13:06:06Kombi'né

    Tisztázni kell néhány dolgot: a fékfolyadékot azért kell cserélni, mert megköti a levegőből a nedvességet, továbbá a munkahengerekben elfárad a folyadék és roncsolja a fém alkatrészeket. Fékezéskor hő termelődik a féktárcsánál amit a betét továbbít a munkahenger felé, fokozottan a tárcsaféknél, és mivel a régi fékfolyadékban magas a nedvesség tartalom, gőzzé alakul, ami már összenyomható. Ettől gyengül a fékhatás a pedál mélyen kezd fogni, rugózik. Egy vészfékezéstől nem melegszik el a fék, de tartósabb, intenzívebb fékhasználattól igen. pl.: hegymenetről lefelé, valamint intenzív gyorsítás-fékezésnél is.
    Ami a mennyiséget illeti, tudni kell, hogy van-e ABS. Az 1l elegendő lehet, de alaposan át kell mosni a rendszert, ha még nem volt cseréve.
    A váltóolaj élettartam annyit jelent VW-nél, hogy 250e km. Ennyit vállal a gyár.
    Szervó olajat én 60e km-nél cserélnék, de ezeknél az elkrohidraulikus rásegítésnél nehéz cserélni, mert integrálva van a vill.motor a tartállyal.

  • 2012.02.07 15:36:45FPeter

    élettartamra van töltve a váltóolaj - de ezt csak azért mondják, mert a gyárnak nem érdeke hogy egy öregedő autó sokáig fusson még. 150-200e km felé mindenképpen érdemes cserélni egyet, finomabban fog járni utána... pl az autodata-ban vagy a nagy olajgyártók adatbázisaiban / katalógusaiban meg lehet találni hogy milyen fajtából mennyi kell bele. ezek az oldalak azt írják hogy ~60-90e km-enként csere - amit picit túlzásnak érzek, de azért 150-200e felé tényleg érdemes, mert utána jobban fog viselkedni...

  • 2012.02.07 19:48:54Tornado86

    Váltóolajat javasolok cserélni, mert bár elvileg örökéletû, csak elöregszik (ezeket a kocsikat ugyebár max. 10 évre tervezik). Nekem kb. 1 hónapja cserélte le gyári cuccra a szerviz (érdemes márkaszervizben is érdeklõdni, bár könnyen meglehet, hogy 1 jobb 75W90essel is ugyanúgy nem lesz gond), kb. mintha a fél váltót kicserélték volna. Fékolajat szerintem elég 3 évente, de ha sokat mászkálsz, jobb a 2, ott is 1 bármilyen jobb DOT 4 jó választás, a szintcsökkenést pedig a fék kopása is okozhatja. Szervó esetén viszont nem merek mérget venni, hogy mi a tuti.
    poluxx:
    Tömör tárcsa, mi? Kicsit nézz utána, az bizony azért 22mm vastag újonnan, mert hûtött. A helyesírásodról nem is alkotok véleményt.

  • 2012.02.07 21:05:54poluxx

    Jól van te nagyon okos.. edd meg tárcsád : )

  • 2012.02.07 21:07:18poluxx

    amúgy meg 18mm a gyári Polo hűtött tárcsa.

  • 2012.02.08 14:17:54nem mondom meg

    Egyéni tapasztalat, hogy az 1.4 8V Polo fékje nem hegyi utakra készült. Az Aföldre pont jó. Hegynek felfele még elvánszorog a 60 ló, de lefele nincs az az isten, ami megfogja. 1-es fokozat, motorfék, pirosban álló fordulatszámmérő, két lábbal nyomott fék. Minden 15-20 percen át, aztán álló helyben száll a füst a fékekből... Na, ott hétszentség, hogy felforrt...

  • 2012.02.08 19:19:20akos696

    Bizony a szervó olajat is cserélni kell, mert 8 évesen már közel sem olyan az állaga, mint egy újnak és ez keni a szervószivattyút és a kormányművet, valamint a tömítéseket, csövet is. Elöregedve már egy sokkal korrozívabb és csökkent kenőképességű folyadék. Szóval csak bátran cseréltesd le, bagó pénz mégis sokat teszel vele az autód élettartalmáért. Sőt a klímakompresszorét is (ha van benne) kell bele vagy 1,5 deci kompresszor olaj, de nem fog beállni 10 évesen, mint a szög. Ezzel kicsit magam ellen beszélek, mert alkatrészekkel foglalkozom, de sebaj....:)

  • 2012.02.08 23:45:37750iL

    hogy lehet ilyet irni hogy nem kell a valtoban es szervoban olajat cserelni? ne mondja mar nekem senki hogy a hajtomuolaj olyan komponenseket tartalmaz amely x ido utan is tartja a viszkozitasat. Olajdoki tanultal te fizikat anno??

  • 2012.02.09 11:46:49jozy88

    Haveromnak is ugyanilyen poloja van. Ő a motorolajat a gyár által előirt intervallumonként cseréli.A Váltó, fék és szervó olajat évente 1x cseréli le ősszel.Azt is tudom hogy a www.olajbazis.hu webshoppból rendelte az összes olajat és a szűrőket is bele és nagyon meg volt elégedve vele.Német Mannol márkájó olajat forgalmaznak.Én is rendeltem már tőlük nem is 1x Golf 4 be olajat meg szűrőt meg fékolyata.Nagyon megfelelt.

  • 2012.02.09 14:55:00UNCLEBEN

    Csupa véglet amit itt olvasok...
    jozy88 te mit beszélsz??
    Évente váltó, fék és (milyen) szervóolajat? MINEK?
    Ugyanolyan hülyeség mint ismerősöm 92-es, 100e-t futott Astrajában eredeti fék és hűtőfolyadék van, és
    8! éve nem cserélt motorolajat mert nagyon keveset jár vele... inkább gondolkoznátok meg olvasnátok utána mielőtt egy billentyűt u leütnétek.

  • 2012.02.09 16:23:40750iL

    persze en meg el is hiszem.. mondjuk a magyar ilyen tudatlan birka.

  • 2012.02.10 08:46:12Dixhorn

    Váltólajat most cseréltem a golf 4-ben.Isten se tudja mikor volt cserélve, de most jobb lett a váltó, amire nem számítottam igazán. Ok hogy élettartam meg hasonló faszságok, de az enyémbe 400 ezer km van kb, van amelyik kocsinak nincs ekkora élettartam se.A szerelő is mondta , hogy elég gané volt már az olaj benne. A csajom matizába is lecseréltettem az viszont nem változott jelentősen. Abba érdekes módon 45 ezrenként kell cserélni, a kézikönyve szerint. :)

  • 2012.02.13 15:40:55Valaki más

    Én sem kapkodnék a fékfolyadék cserével... Van kiváló műszer, meg lehet mérni a forráspontot. Na és az után tessék dönteni.

  • 2012.02.18 16:28:29ffa

    Motorolajcserénél nyugodtan öntsd fel a szervó meg a fékfolyadék tartályt is fáradtolajjal. Hidd el, többé nem lesz gond a cserével.;)

  • 2012.02.19 18:28:32BuXY

    A fékfolyadék márpedig fogy, ahogy kopnak a tárcsák és főleg a betét, több olaj kell a nyeregbe, ezért fogy a tartályból.
    Persze összesen egy fél deci talán, ami lemegy a tartályból, ezt nem is kell visszatölteni, mert mikor cserénél visszanyomják a munkahengereket, úgyis visszamegy a tartályba.