2014.09.04. 13:08

Kedves Olajdoki!

Nem vagyok benne biztos, hogy jó helyre írom a kérdésemet, de talán itt jó helyen lesz és választ is kapok rá.

Vettem egy 2006-os Clio-t 1.5 dci motorral. Sanjnos a nagynyomású szivattyú és a porlasztócsúcs vacakol, így egy viszonylag nagyobb kiadás előtt állok. Viszont, hogy többé ne, vagy legalábbis minnél később jelentkezzen újra a probléma elvileg az üzemanyag minősége lenne az egyik kulcs. Hallottam mindenfélét, hogy 2T olajat öntsünk az üzemanyaghoz, meg dupla xados kezelés stb, meg a magyar gázolaj nem felel meg teljes mértékben a common rail motoroknak stb stb stb.

Ezek után kérdem én, hol tankoljak? Mindenki csak az OMV-t nyomja, a Lukoil-tól és a MOL-tól egyenesen óvva intenek, van aki azt mondja, hogy mindenki a MOL-tól vásárolja az alapot és maguknak állítják be a keveréket, adalékokat stb. Na most én tájékozatlanságom ellenére ezt nem igazán akarom elhinni, de javítson ki ha tévedek. Komolyan csak magam alatt vágom a fát, ha nem mindig OMV-nél meg SHELL-nél tankolok, hanem olykor MOL-nál Lukoil-nál Agipnál stb? Tudom, hogy vannak úgynevezett "márkátlan" benzinkutak, mint Auchan meg egyebek, de abban se vagyok biztos, hogy főben járó bűn lenne ott tankolni... Tudom, hogy vannak olyan kisebb magánkézben levő kutak ahol fenntartásokkal kell lenni, de a többi nemzetközi márka nem hiszem, hogy olajszőkítésre adná a fejét a jobb bevétel érdekében.

Önnek mi a véleménye? Valóban csak Shell és Omv? Ha igen miért? Köszönöm a választ előre is!

Üdv.: Tamás

Kedves Tamás!

Az üzemanyagot hibáztatni ezekért a jelenségekért elterjedt dolog, de szerintem nem megalapozott. Ha így lenne, akkor nagyságrendekkel több ilyen probléma volna, mint amennyi ténylegesen előfordul.

Javaslom elolvasni ezt a korábbi választ.

Üdv, Olajdoki