Iszákos a Mazdám, az olajat szereti

2017.08.24. 14:10

Tisztelt Olajdoktor!

Van egy 2005-ös Mazda 6-om (benzin, 2000 ccm, 141 LE). Ez év áprilisában vettem 167 ezer kilométerrel az órájában. Ekkor cseréltem olajszűrőt és tettem bele 10W-40-es Castrol Magnatec olajat. Most 171 ezer van benne, és két hete kivillant az olajlámpa. A közelben lévő Shell kútról vételeztem 3x1 liter (szintén 10W-40-es) SHELL Helix olajat, amit mind egy cseppig elnyelt a masina. (Pont a nívópálca két jelzése közé ment az olajszint).

Azóta kb ezer kilométer ment még bele (javarészt pályán), és továbbra is tapasztalom az olajfogyást. Amit tudni érdemes, hogy nem "kínzom" az autót, kb 2500-as fordulat környékén szoktam váltani. Inkább pályán használom, és a fogyasztás tempomattal 7,2 körül alakult.

Tudni kell még, hogy megvételkor elfelejtettem kicserélni a levegőszűrőt, most ezt pótolva a fogyasztás még alacsonyabbnak tűnik (120-nál kb 6,5). Egyesek azt mondták, hogy ekkora mértékű olajfogyasztásnál "már alapjáraton is füstölnie kéne", valamint "normál gázadásnál úgy füstölne, mint egy rossz dízel". Mindemellett a motor csendesen és egyenletesen jár, füstöt nem tapasztaltam, hűtővíz tiszta, valamint az olajsapka is.

Mi a meglátása az esettel kapcsolatban?

Tisztelettel:

Péter

Kedves Péter!

Jó lenne pontosan tudni, hogy mennyi olaj fogy. A leírtakból nem igazán lehet kiszámolni, hogy mennyi olaj fogy ezer kilométerenként, pedig az lenne a beszédes adat. Gondolom autópályán azért felmegy tartósan is 3000 fölé a fordulatszám, az pedig dob azért rendesen az olajfogyasztáson.

A probléma oka egyébként valószínűleg a belső tömítetlenség. Egy szervizben alaposabban utána tudnak nézni, hogy pl. a szelepszárak vagy a dugattyúgyűrű mentén fogy-e az olaj, és annak megfelelően tudnak eljárni. Egy ilyen korú autónál sajnos már nem ritka a hasonló jelenség.

Üdv,

Olajdoki