Olajdoktor Olajdoktor

Milyen difiolaj kell a 200d-be

2015.03.05. 15:45 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

MB w124 200d,1993. Difibe milyen olaj kell és milyen mennyiség, manuális 5 fokozatú váltójába milyen típus és mennyi liter kell?

Válaszát köszönöm.

Üdv: Péter

Kedves Péter!

A differenciálműbe MB 235.0 jóváhagyással rendelkező, 85W90-es olajat javaslok, mint amilyen például az ARAL Getriebeöl Hyp SAE 85W-90 vagy a Shell Spirax MB. 0,7 - 1,1 liter kell bele.

A manuális váltóba MB 236.6 szabványnak megfelelő olaj való, mint például az Aral Getribeöl ATF 22 vagy az OMV ATF D II. 1,5 liter kell belőle.

Üdv, Olajdoki

A bontott csomagolású motorolaj meddig felhasználható?

2015.03.03. 11:13 - Olajdoktor

Kb. 3 liter motorolaj megmaradt egy régebbi olajcserénél (Elf competition st 10-40w - Dacia Logan 1.4 -2006 os). Ez kb 2-2,5 évet ált a pincében saját dobozában.

Felhasználható-e, és kiegészítem-e egy liternyi ujjal vagy sem? (kb. 3,5 liter olaj szükséges cserekor) Mercedes Vitoban (2007-es 111cdi) 9 liter MOBIL DELVAC XHP EXTRA 10W-40 került bele 1 éve. Azóta 12 000 km-t mentem vele. Mikor tanácsos cserélni az olajat?

Segítségét köszönöm!

Kedves Levélíró!

Ha vissza volt zárva a bontott olaj, akkor még felhasználhatja. Természetesen hozzá lehet önteni a friss olajat.

Üdv, Olajdoki

Adalékoljam-e az olajat?

2015.02.28. 09:45 - Olajdoktor

Tiszteletem!

Van egy 2008-as Grand Vitarám. A kérdésem, hogy melyik olajadalék ér valamit? Köszönöm

Kedves Levélíró!

A kereskedelemben kapható, márkás, minőségi motorolajok gyárilag tartalmaznak minden szükséges adalékot.

Utólagos adalékolásuk - az Ön levelében nem említett speciális eseteket kivéve - nem szükséges, sőt, akár káros is lehet.

Üdv, Olajdoki

Olajcsere 30 ezren belül?

2015.02.26. 10:31 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki,

2006-os 2.0 benzin 318i e90-es BMW-m van, körülbelül 17 000 kilométerrel ezelőtt volt az olajcserém, azóta kért egy liter olaj utántöltést.

Beszéltem hozzáértövel, (korábban neki is ilyen autója volt) azt mondta, hogy az olaj elveszti a viszkozitást egy idő után és ö 15 000 kilométerenként cserélte az olajat az autón.

Köszönöm! Gasty

Kedves Gatsy!

Az olaj viszkozitására ható két legfontosabb tényező a csereperiódus alatt az oxidáció és az üzemanyaggal való felhígulás. Az oxidációtól sűrűsödik az olaj, az üzemanyag pedig - ahogy írtam - hígítja. Ezek ugyan jót nem tesznek az olajnak, de bele vannak kalkulálva a gyártó részéről a képletbe, és a csereperiódust ezek figyelembe vételével határozzák meg. Az, hogy az olajat után kell tölteni - főleg ilyen kis mértékben - normális dolog, része a motor alapvető karbantartásának.

Üdv, Olajdoki

Cseréljem-e gyakrabban az Alfában?

2015.02.24. 11:10 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki,

2011-es Alfa Giulietta 1.4 TB TCT benzines (170 LE) olajcsere esedékes. Ajánlatos a gyár által utolsó betűig előírt olajat (SAE 5W-40, ACEA C3, FIAT 9.55535-S2) cserélni vagy teljesen megfelelnek más termékek is amik 5W-40 -esek? Például Castrol, Total, stb.

Az Alfa 30 000 kilométeres csereperiódust ír elő, én azonban szívem szerint 15 ezernél cserélném a hosszabb motorélettartam reményében. Elég a 30 ezres periódus vagy hálás lesz a motor ha már 15-nél lecserélem? Többnyire városban vezetek (hidegen szigorúan nem pörgetve), néha egy-egy vidéki úttal esetleg kirándulással/külföldről hazalátogatással megfejelve.

Köszönettel: Norbert

Kedves Norbert!

Nem kell 15 ezernél lecserélni, de nem 30 ezer km, hanem 30 ezer VAGY 24 hónap a csereperiódus. Tehát lehet, hogy 15-20 ezernél fogja lecserélni, az eltelt idő miatt. A gyári szabványok fontosak, egy adott konkrét márkához viszont nem kell ragaszkodni. A Castrolnak is van ilyen olaja, a Magnatec C3 5W40.

Üdv, Olajdoki

Gond-e a magas DOT-szám?

2015.02.17. 16:37 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor Úr !

Ön szerint érdemes DOT 5.1 -es fékfolyedékkal cserélni/felváltani a gyári DOT4-es folyadékot? Később esetleg, ha csak DOT 4 típusú fékfolyadékot kapna az autó véletlenül DOT5.1 után, nem lesz gond ?

Kedves Levélíró!

Az 5.1 magasabb forráspontjából származó előnyöket inkább verseny környezetben lehet kihasználni, tehát szerintem nem érdemes váltani. Mindkét típus polietilén-glikol alapú, tehát nem származik probléma két folyadék keveredéséből. Így nem gond, ha az 5.1 után vissza állna a DOT 4-re.

Üdv, Olajdoki

Úristen, fekete az olaj!

2015.02.13. 10:46 - Olajdoktor

Kedves Olajdoktor!

Kérem NE írja, hogy az olajcsere periódus 30 ezer km! Igaz, ez áll a kezelésiben, DE tapasztalatból írom, hogy óriási melléfogás!

Most elengedtem 18 ezer km-ig, és már koromfekete volt az olaj a cserekor. Egyébként 12 ezrenként cserélek. DPF-szűrős autóban a 30 ezres csereperiódus őrültség!

Amúgy Alfa 159 boldog tulajdonos vagyok.

Üdvözlettel Tibor

Kedves Tibor!

A fekete olaj NEM jelenti azt, hogy gond van az olajjal. Az olaj egyik feladata, hogy a szennyeződéseket lebegtesse, és ettől lesz fekete. Csak teszi a dolgát, nem jelenti azt, hogy bármi gond van vele. Lehet, hogy 1000 km után is ugyanezt tapasztalta volna.

Az egyik legelterjedtebb mítosz az olajjal kapcsolatban, hogy ha fekete akkor gond van. Ha nem hisz nekem, de ért angolul, itt is utána olvashat

A tengerentúlon egyébként sokan ugyanúgy ragaszkodnak az 5000 kilométerenkénti olajcseréhez, mint itt a 15 ezerhez, mert ők azt szokták meg.

Üdv, Olajdoki

Corolla Versoba kellene valami olajat csurgatni

2015.02.09. 14:45 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

2005-ös 2.2 D4D Corolla Verso-m szervizkönyve ACEA B1 minőségű olajat ír. Ha jól tudom, ennél a minősítésnél csak jobb olajak vannak. Az Eneos olajválasztója a Premium Hypert, illetve a Sustina-t dobja. Előbbi ACEA C4 minősítésű, utóbbi ára miatt inkább az utópia kategória. Kérdésem az volna, hogy a Premium Hyper 5W30 megfelelő lenne-e ebbe a motorba?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv: Dévidzon

Kedves Dévidzon!

Ha azt hiszi, hogy a B1 a legrosszabb, a B2, jobb, a B5 pedig a legjobb ACEA dízel minősítés, akkor nagyon félreérti ezeket a szabványokat.

De nem kell ragaszkodnia a B1-hez, mert egy legalább API CF vagy CF-4 minőségű, 5W30 és 10W40 közötti olaj ugyanúgy megfelel.

Például az ön által is említett Eneos Premium Hyper 5W30 vagy akár az Eneos Premium 10W40.

Üdv, Olajdoki

Teherautó olaj a terepjáróba?

2015.02.02. 10:40 - Olajdoktor

Tisztelt Doki!

Véletlenül úgy alakult (mielőtt bárki rosszra gondolna: a tanulógyerek rossz hordóból hozott olajat), hogy az 1998 évjáratú Land Rover Discovery I 300 tdi autómba teherautó olaj került, abból viszont a legmodernebb ACEA E7 teljesítményszintű, 5w-30 viszkozitású. Milyen következményekkel járhat, ha nem cserelem le, illetve mit javasol?

Egy rövid eszmefuttatás is jó lenne a haszongépjármű és személygépjármű olajok összehasonlításáról, mert nem nagyon ismert a téma, sokakban fel sem merül, hogy létezik haszonjarmű olaj.

A választ köszönöm, Tisztelettel, László

Kedves László!

Általánosságban elmondható, hogy azért nem javasolt haszongépjármű olajat tölteni személygépkocsi motorjába, mert az ott használt adalékcsomag nem minden esetben kompatibilis a személyautók elvárásaival, és fokozottab lerakódás-képződés, nagyobb károsanyag-kibocsátás, illetve a tömítések károsodása lehet a dolog vége.

Vannak olyan haszongépjármű olajok, amelyek rendelkeznek személyautós jóváhagyásokkal is - ott ez a probléma nem áll fenn. Sajnos ehhez a típushoz a gyártó SAE 40-es meleg oldali viszkozitásnál alacsonyabb viszkozitású olajat nem ajánl, így kétséges, hogy egy 5W30-as olaj elegendő kenést tud-e melegen a motornak biztosítani.

Üdv, Olajdoki

Hova adjam le a fáradt olajat?

2015.01.28. 14:43 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

Fáradt olaj leadásával kapcsolatban lenne kérdésem: kb. április óta az m betűs kúton azt mondják vigyem ahova akarom, de ők csak sütő(fáradt)olajat vesznek át. Előtte nem volt ezzel problémájuk. Hol lehet leadni?

Köszönettel: Endre

Kedves Endre!

A veszélyes hulladék átvételi pontokról a területileg illetékes önkormányzatnál lehet érdeklődni.

Üdv, Olajdoki

Jobb olajat a Twingóba?

2015.01.27. 10:08 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

Az autó egy 200 ezret futott 1.2 8v benzines (D7F) Twingo, 2001-es abs-es. Elf Competition st 10W40-es, félszintetikus olajat használok. Érdemes lenne-e 5w40-es, fél- esetleg fullszintetikus olajat használni a gyakori, nagyon rövid utak, sok hidegindítás miatt? A másik a fékolaj. Szeretném lecseréltetni, de nem tudom milyet és mennyit vegyek hozzá.

Üdv.: Tamás

Kedves Tamás!

A szintetikus, 5W40-es olaj használata opcionális. Természetesen jót tesz a motornak, jobban ken, jobban véd, de mivel ez a motor félszintetikus, 10W40-es olajjal való kenésre is tervezve lett, ezért nem biztos, hogy a jobb olaj jelentette jobb védelmet forintban is mérhető módon tapasztalni fogja. De műszaki érv nem szól ellene, tehát ha akar válthat. Ami a fékfolyadékot illeti, DOT 4 minőségű folyadék kell bele, 0,7 liter. Például az ENEOS Brake & Clutch Fluid DOT4.

Üdv, Olajdoki

Milyen olajat rakjak a Multijetbe?

2015.01.22. 12:02 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Milyen olajjal lehet kiváltani a gyári Selenia olajat a 2005-ös Fiat Panda 1.3 Multijetbe. Ezzel az olajjal csak az ára a bajom.10 000 km-ként szoktam cserélni szűrővel együtt.

Köszönettel:Misi

Kedves Misi!

Egyszerű ACEA A3/B4 minőségű, 5W40-es olaj való be, mint például az Eneos Premium Hyper 5W40 vagy a Mobil Super 3000 X1 5W40. Cserélni elvileg 30 ezer kilométerenként vagy a számítógép utasítása szerint kell.

Üdv, Olajdoki

Milyen olaj való a szervóba?

2015.01.20. 10:31 - Olajdoktor

Olajcserét végeztem 1994-es Rover 220 1.6 GTI-n és szintetikus olajat (10w40-est) öntöttem bele. Mivel nem tudom, hogy elvileg milyen megy bele így káros -e vagy ki kell cserélnem? A másik kérdésem, hogy a szervóba milyen olajat szabad öntenem

Kedves Levélíró!

Egy 10W40-es, szintetikus vagy akár félszintetikus olaj jó választás ehhez a motorhoz. A szervóba egy Dexron II D vagy Dexron III minőségű automata váltó olaj való, mint amilyen például az Eneos Premium ATF D III vagy a Valvoline ATF Type D.

Üdv, Olajdoki

Váltóolaj a Yarisba

2015.01.16. 11:58 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

Tavasszal vásároltam egy dizel Yarist (2007 évj., 90LE, 135ezer km ) érdeklődni szeretnék, milyen időközönként kell váltóolajat cserélni, és ha cserélni kell, milyen tipusút és viszkozitásút ajánlanál. köszönöm!

Üdv Robi

Kedves Robi!

API GL-4 szabványnak megfelelő, SAE 75W viszkozitási osztályú olaj kell a váltóba, amit a gyártó szerint nem kell cserélni, csak 36 havonta vagy 45 ezer kilométerenként ellenőrizni.

Üdv, Olajdoki

Shell olaj - francia címke

2015.01.14. 10:33 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Egy internetes üzletben rendeltem Shell Ultra Professional AV-L 5W-30 -as olajat 1L-es kiszerelésekben. Kétséget ébreszt bennem, hogy az olaj címkéjén franciául vannak a feliratok (Pour Morteurs Diesel Et Essence, ... stb). A hátoldalon FR, NL, BE, LU nyelven vannak feltüntetve az információk, majd ezek leragasztva egy szlovák címkével - Szlovákiából rendeltem. Kíváncsi vagyok honnan származik az olaj, a Made in the EU-s információ nem igazán kielégítő.

Lehetséges hogy hamisított olajról van szó? Megállapítható az olaj eredete? Bízhatok ebben az olajban? A doboz alsó részén található szériaszám: 10664399013307MAY14 A címkén található vonalkód: 5 011987245709 Válaszát köszönöm.

Tisztelettel, Peti

Kedves Peti!

A gyártó számára valószínűleg megállapítható a fenti információkból a termék eredete, de kétlem hogy ezt az információt megosztanák Önnel. Harmadik fél számára pedig ezek a számok nem hordoznak olyan információt, ami alapján meg lehetne mondani, hogy a termék hamisítvány-e vagy sem.

Az önmagában viszont nem ad okot aggodalomra, hogy nincs rajta angol nyelvű felirat, vagy az, hogy szlovák matrica van ráragasztva. Az olajtársaságok általában egy adott termékből különböző nyelvű matricákkal ellátott változatokat hoznak forgalomba, attól függően, hogy mely országokba szállítják, függetlenül attól, hogy hol gyártották.

Az sem ritka, hogy olyan országokba is kerül az olajból - hivatalos csatornákon - amely nyelve nincs eredetileg rajta a címkén. Valószínűleg ez az olaj Szlovákiába lett szállítva, ahol az ottani kereskedő, hogy megfeleljen a helyi előírásoknak, ellátta szlovák nyelvű címkével. Persze nem kizárt, hogy hamisítvány, csak ezek a címkék / feliratok nem utalnak ilyesmire.

A "Made in EU" megjelölés is teljesen megfelel a vonatkozó jogszabályoknak, nem kell megnevezni a tagállamot, ahol a terméket gyártották.

Üdv, Olajdoki

Olaj régi Škodába

2015.01.12. 09:06 - Olajdoktor

Kedves Olajdoktor!

88-as 105-ös Škodámba eddig 15w-40-es olajat használtam (OMV,Q8). Gondolkodtam a 10w-40-es olajon és most nagyon kedvező áron vettem 4+1liter 10w-40-es Maxlife olajat. A hüvelyek és dugók ki vannak cserélve, azóta 5000 km-t ment, a motorja nagyon szépen megy.

Olvastam a 30 éves Škoda könyvben hogy ne cserélgessük az olajat, ha HD olaj után prémium olajra állunk át utána már HD-t ne használjunk mert a prémium maradéka kedvezőtlen hatású a kenésre. Most biztos egészen más olajak vannak mint akkor, de szeretném tudni, hogy ha betöltöm ezt a részszintetikus olajat akkor ezután mindig ilyen olaj kell, vagy lehet újra 15w-40-et használni, mert olajcserekor mindig marad valamennyi a régi olajból a motorban. Évente kb. 1500 km-t megyek.

Üdvözlettel és Köszönettel Gábor.

Kedves Gábor!

Valóban mások ma már az olajok, és nyugodtan válthat a 10W40-es és 15W40-es olajok között oda és vissza, anélkül, hogy kedvezőtlen hatással kellene számolnia.

Üdv, Olajdoki

Mi a különbség a DPF és a C3 as olaj közt?

2015.01.07. 10:42 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Az lenne a kérdésem, hogy miben más az 5w30 DPF olaj mint az 5w30 C3-as és miért nem ajánlott a DPF olaj a DPF nélküli turbó dízel motorokba??

Üdvözlettel: Kornél

Kedves Kornél!

Az ACEA C3 szabványnak megfelelő olaj DPF-es autókba való, de nem minden DPF-es autóba megfelelő egy C3-as olaj, van ahová C2, C1 vagy valamilyen egyéb autógyári szabványnak megfelelő olaj való. A DPF-es autókba való olajok közepes, vagy alacsony hamutartalmúak, ami azt jelenti, hogy bizonyos adalékokból kevesebbet tartalmaznak. Régebbi motorkonstrukciók esetén probléma lehet ezeknek az adalékoknak az alacsonyabb szintje.

Üdv, Olajdoki

Öreg dízelbe milyen olajat

2015.01.05. 15:00 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoki!

Egy Nissan Vanette Cargo 2,3as öreg dízelben aktuális lenne az olajcsere. Milyen olajat érdemes beletenni?

Kedves Levélíró!

Félszintetikus, 10W-40 viszkozitású olajat javaslok, mint például az Eneos Premium 10W40 vagy a Liqui Moly Super Leichtlauf 10W40.

Üdv, Olajdoki

Megfelelő fagyálló van az autómban?

2014.12.31. 14:47 - Olajdoktor

Tisztelt olajdoki!

Van egy Suzuki SX4 1.5 (99LE) személygépkocsim.

Jelenleg Favorit G12 alu (rózsaszínű) Hűtőfolyadékkal van feltöltve ami -35fokig jó. 2010-ben cseréltem le a hűtőfolyadékot és gyárilag egy neon zöld színű hűtőfolyadékkal volt feltöltve (manapság már színeznek mindent).

Én amikor kicseréltem, csak olyan hűtőfolyadékot kerestem ami monoetilénglikon-os és erre a Favorit G12 pont megfelelt. Az elmúlt 4 évben is hibamentesen működik a kocsi. A mi nap egy "hozzáértő" szerint nem jó bele a választott folyadék mert az alumotorokhoz van, és a Suzuki SX4 az nem alublokkos. véleményem szerint pedig az.

A kérdésem az lenne, hogy most a gépjárműben jó a fagyálló vagy semm? Ha nem, akkor tudna javasolni egy konkrét márkát és típust? Ha pedig jó a hűtőfolyadék, akkor célszerű lenne új fagyállóra kicserélni (4éve van benne)? Jelenleg a kocsi 7 éves és 66 ezer km van benne.

Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel KisCefi!

Kedves KisCefi!

Az a fagyálló, ami jó alumotoros autókhoz jó a nem alumotoros konstrukciókhoz is. De 4-5 évente ezt is cserélni kell.

Üdv, Olajdoki

Csereperiódus a D5-ös motornál

2014.12.29. 11:49 - Olajdoktor

Kedves Olajdoki!

Nem rég vettem egy 2003-as évjáratú S60-as Volvo-t. Nem tudom, hogy olajcsere szempontjából számít-e valamit, de D5-ös motor van benne, manuális váltóval.

Az előző tulaj nem tudta megmondani, hogy mikor cserélt utoljára olajat, így én ezt most meg szeretném tenni. 230 000 km-t ment eddig az autó.

Tanácsra lenne szükségem ,hogy milyen típusú olajat lenne érdemes vennem, és mennyit. Úgy gondolom, a váltóolajat is célszerű lenne lecserélnem, ezzel kapcsolatban is örülnék egy kis segítségnek. Évente körülbelül 10 000-12 000 km-t autózok, egyik ismerősöm szerint ezt is figyelembe kell venni olajválasztáskor. Válaszát hálásan köszönöm!

Üdv.: Norbert

Kedves Norbert!

A motorba ACEA A3/B3 vagy A3/B4 szabványnak megfelelő, 0W30-as olaj való, mint például az Aral Super Tronic G 0W30 vagy a Total Quartz 9000 Energy 0W30. 6,5 liter kell belőle. A csereperiódus 20 ezer km, de max. 12 hónap.

Az említett évi 10-12 ezer km csak annyiban számít, hogy akkor Önre a 12 hónap fog vonatkozni, nem a 20 ezer km. A manuális váltó Volvo 97308 szabványnak megfelelő, 75W80 viszkozitású, speciális olajjal van felöltve, amit a gyártó szerint nem kell cserélni. Ilyen olaj például a Fuchs Titan Sintofluid 75W80. 2,1 liter a töltet.

Üdv, Olajdoki

Mikor cseréljem az olajat az automatában?

2014.12.23. 10:51 - Olajdoktor

Kedves Olajdoki!

Van egy 2002-es 1.9 PD TDi VW Passatom, mindössze 140 000 (valós) km van benne. Az lenne a kérdésem, hogy mikor kell ezekben az automata váltókban olajat cserélni? Milyen olajat javasol?

Válaszát előre is köszönöm

Tisztelettel:Viktor

Kedves Viktor!

Élettartam-feltöltésű, speciális olaj van a váltóban, amit nem kell cserélni.

Üdv, Olajdoki

Eszi az olajat a BMW

2014.12.18. 10:14 - Olajdoktor

Kedves Olajdoki,

kb 2 hónapja cseréltem az olajat 1,8-as benzines autónkban (BMW E46, 316ti, 2001) és 5W30-as olaj került bele. A problémám az, hogy kb egy hónap alatt a max szintről lefogy a min. szintig (nagyjából egy liter bele is megy ilyenkor) ezalatt nagyjából 3000 km kerül az autóba. Előtte nem tudom pontosan milyen olaj volt benne, de gyanítom, hogy 10W40. Ebben az esetben érdemes visszatérlen az utóbbi olajhoz esetleg valami mást ajánl, vagy kezdjem el máshol keresni a hibát? Az autóban egyébként ~230 ezer km van és nem füstöli az olajat.

Köszönöm válaszát, Ádám

Kedves Ádám!

1 l / 3000 km az nagyjából 3,3 dl / 1000 km, ami nem kevés, de nem is nagyon sok. Esélyes, hogy az 5W40-es olajból valamivel kevesebb fogyna, a magasabb üzemi hőmérsékleti viszkozitás miatt. A lényeg az, hogy BMW LL-01 vagy BMW LL-04 minőségű olaj kerüljön bele. Megfelelő például az Eneos Premium Hyper 5W40 vagy a Motul 8100 X-cess 5W40.

Üdv, Olajdoki

Adalékoljam az olajat?

2014.12.16. 09:42 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor.

Adott egy 2002es 1.3 16V Suzuki Swift. Az autót időnként megpakolva szerszámmal és munkába járásra is használom. Az olajat nem eszi és nem is füstöl. Ennek a típusnak van egy gyári betegsége a szelepszárszimering meghal és átereszti az olajat.

Több ember javaslatára raktam bele Wynn's Super Charge olajadalékot és ez a második alkalom,hogy benne van. Olaj rendszeresen cserélve van benne és csak is Castrol 10W40 kapott eddigi életében.

Ön szerint érdemes bele használni ezt az adalékot olajcserekor van elhagyható? Ha ez nem a legjobb tud mondani olyan adalékot amit érdemes használni ilyen helyzetekben? Egyesek teljesen hülyének tartanak ez miatt. Beszerzési ára elég jó.

Annyit vettem észre a használata óta,hogy halkabb az autó motorja.

Kedves Levélíró!

Megelőző célból nem érdemes használni ezt az adalékot. Ha viszont tényleg fogyasztani kezdi az olajat, akkor segíthet.

Üdv, Olajdoki

Sokat eszik a Volvo

2014.12.11. 13:46 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Nemrég vásároltam egy Volvo 2.0 automata váltós 103 Kw teljesítményű 1998-as autót 235 000 km-rel. 2500 km-el ezelőtt volt benne olajcsere most 2 liter olajat töltöttem bele és még mindig nincsen a maximumon az olajszint. 5w40-es olaj volt benne és én is ugyan ezt töltöttem bele. Ön szerint megfelelő olajat ajánlottak? Ön szerint mi minden lehet a probléma a szelepszár szimmering cserén kívül?

Kedves Érdeklődő!

Az 1998-as elvárásoknak egy átlag mai 5W40-es olaj meg kell feleljen. Ha olajcserekor rendesen fel lett töltve, akkor valószínűleg fogyasztja az olajat, ami egy ilyen korú autónál nem meglepő. Érdemes szervizben utána járni az olajfogyasztás okának, és elvégeztetni a szükséges javításokat. Nem az olaj a hibás, így nem azon kell változtatni.

Üdv, Olajdoki

Megromlik a fékfolyadék?

2014.12.09. 11:45 - Olajdoktor

Tisztelt Olajdoktor!

Találtam egy bontatlan de kb. 5 éves fékfolyadékot, a kérdésem az lenne, hogy felhasználhatom-e vagy vegyek inkább újat. Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel Csontos Gergely

Kedves Gergely!

Javaslom, hogy inkább vegyen újat. Ha most 3 éves lenne, és le volt zárva, és még két évig használná, az elfogadható volna. De mivel ez már eleve 5 éves, és még most szeretné használatba venni, ez már sok lehet.

Egyébként nem romlik meg, de megköti a levegő nedvességtartalmát, és ezért csökken a forráspontja. Ez a folyamat jóval lassabb, ha bontatlan a flakon, de az 5 év azért elég hosszú idő.

Üdv, Olajdoki

Olajdoktor Olajdoktor

Miért kell évente olajat cserélni?
Mit öntsek a Ferrarimba?
Rázzam vagy keverjem?

KeresésKeresés

IndapassIndapass