Prémium olaj nem való a Rióba?

június 19., 15:52 Módosítva: 2017-06-19 15:52:51
0

Tisztelt Olajdoki!

Éppen olajcsere előtt állok (turbó dízel), nézegettem az olajakat és azt vettem észre, hogy a kiszemelt Valvoline Synpower 5w-40 es olaj olyan API CF minősítésel rendelkezik ami (a net szerint) rosszabb mint amit a 2006-os Kia Rio-m (1.5 CRDI) szerviz könyve megkövetel ami API CH-4. Prémium olajoknál is ezt vettem észre hogy API CF jelölésűek. Lehet én értelmezem félre, de ez hogy lehetséges? És még annyit, hogy ez az olaj jó választás az előbb említett ~135 ezret futott, főként városban használt kocsinak?

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Levélíró!

Az API CF nem “rosszabb”, mint a CH-4, hanem előbbi egy személygépkocsi dízel szabvány, utóbbi pedig egy haszongépjárműves dízel szabvány. Nem is jellemző, hogy személygépkocsikhoz ilyen minőségű olaj legyen ajánlva, de a Kia valóban ajánl ilyen olajat is. De ezen kívül ajánl még ehhez a típushoz ACEA A3/B4 minőségű olajat is, aminek az említett Synpower olaj is megfelel, így nyugodtan használhatja.

Üdv, Olajdoki

Kamionba szánt olajat öntenék a kocsimba

június 13., 13:30 Módosítva: 2017-06-19 17:55:23
173

Tisztelt olajdoki!

Azt szeretném megtudni, hogy egy jó minőségű 10w40-es kamionokba használt motorolaj betölthető-e az ön véleménye szerint benzines motorba. Konkrétan VW Polo 1000-es motorjába. 99-es évjárat. AER motorkód. Előre is köszönöm a választ.

Misi.

Kedves Misi!

Hacsak a kérdéses olaj nem vegyes flottákhoz szánt olaj, amelynek van személygépjárműves minősítése is, akkor a válasz az, hogy nem. A haszongépjármű motorolajok adalékolása más, mint a személygépkocsi olajoké. Több diszpergens adalékot tartalmaznak, ami károsíthatja a személygépkocsi motorjának a tömítéseit. Ez magasabb olajfogyasztást és károsanyag-kibocsátást eredményezhet.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

Füstjeleket ad a Mazda

június 9., 10:45 Módosítva: 2017-06-13 17:55:50
2

Kedves Olajdoki!

1999-es Mazda Demióm szelepszárszimeringes, motorfék után gázadásra füstjeleket küld három autó távolságra. 228 ezer km van a motorban. Mivel 16 szelepes, 100 ezer körül lenne a javítás. Sűrűbb olajjal enyhíthetők ezek a tünetek? Miután megvettem, úgy egy-két hét után hozakodott elő ezzel a tünettel, szóval biztosan valamivel megetették eladás előtt. Havonta két liter olajat elfogyaszt (kerekítve kétezer km alatt). Milyen kenőanyagot javasol?

Köszönettel: György

Kedves György!

Ha most egy vékony olaj van benne, akkor egy vastagabb olaj enyhíthet valamennyit a tüneteken. Ha már eleve vastag olajjal produkálja ezt, akkor sajnos ez nem járható út. A gyári előírás szerint 5W30 vagy 10W30-as olaj való bele. 10W40-nél nem mennék feljebb, igazából az sem optimális. Lehet, hogy a jelenlegi helyzet is abból adódik, hogy mindig a kelleténél vastagabb olajjal volt használva. Érdemes esetleg kipróbálni a Valvoline Maxlife 10W40-et, ami tömítés regeneráló adalékot is tartalmaz. Ha ez nem segít, akkor irány a szerviz.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

150 fokos az olaj, nagy a baj?

június 3., 09:58 Módosítva: 2017-06-09 16:51:32
86

Tisztelt Olajdoki!

Egy sima szívó benzines motor van az autómban (Civic Coupe, D17A8 motorkód)5W30 olajjal. Nemrég bekerült az autóba egy olajhőmérséklet mérő és meglepő dolgokat tapasztalok. Normál városi használat mellett szép lassan eléri a 100°C körüli hőmérsékletet és nagyban nem is tér el ettől, viszont amint kiérek autóútra, autópályára és egyenletesen haladok 120 felett, megindul felfele az olajhőmérséklet és 150°C-ig meg sem áll, a vízhőmérséklet mindvégig változatlan 86°C.

Először azt gondoltam hogy talán a műszerrel lehet gond (kínai), de a városi használat melletti 100°C, illetve a melegedés üteme olyan amilyennek lennie kell. Ön szerint elképzelhető hogy ennyire felmelegszik az olaj? Esetleg más viszkozitású olaj jobb lenne a motornak?

Előre is köszönöm Ákos

Kedves Ákos!

A 150 °C elég sok, ha tényleg jól mér az a hőmérő, de ennél a motornál akár normális felső határa is lehet. Meg lehet próbálni egy 5W40-es olajat, az kevésbé vékonyodik el ilyen magas hőmérsékleten. Illetve érdemes esetleg megkérdezni egy Honda szakszervizt is, hogy ez mennyire normális szerintük.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

A Cordoba eszi az olajat és a vizet

május 31., 10:09 Módosítva: 2017-06-03 19:54:30
0

Tisztelt Olajdoki!

Egy családtagtól vettem át a Cordoba 6L 1.4 16V 75Le BKY motorkódú Seatot. Úgy tudom, eddig nem adtak az olaj minőségre és mindig valami olcsó 10w40 került bele. SOS pótolnom kellett az olajat (1,5L) és a vizet (8dl) mikor átvettem, csak Mol volt elérhető. Azóta 4500 km-t tettem meg két hónap alatt és ez idő alatt elfogyasztott 4-5 dl olajat és 3 dl vizet. Fogyást mindig a hosszabb utak után vettem észre, Budapesten nem tapasztaltam ilyet.

A kérdésem az, mennyire jellemző ekkora fogyasztás ennyi futás után ennél a típusnál? (Olajcsere most lesz Mobil1 10w40-re, vagy álljak vissza a gyári 5w40-re?) Most 140 000 km van benne. Könnyen megállapítják ha hengerfejes vagy ekkora futásba ez belefér és ne aggódjak?

Köszönöm! Krisztián

Kedves Krisztián!

A vízfogyasztás semmiképp sem normális, ha nem hengerfejes, akkor lehet, hogy valahol szivárgás van a rendszerben. Normál csereperiódussal használhat akár 5W40-es akár 10W40-es olajat. A Mobil Super 2000 X1 10W40 pl. jó választás. Az olajfogyasztás nem számottevő, 1-2 dl / 1000 km teljesen normális.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

A szerelő másik olajat tett a kocsiba

május 27., 12:10 Módosítva: 2017-05-31 11:12:18
0

Tisztelt Olajdoktor!

Olyan kérdéssel fordulok önhöz hogy van egy Peugeot 407 2.2 HDI, 2007-es évjáratú autóm amibe a gyári ajánlás szerint Total Ineos 5w30 c2-es olaj kell. Ennek ellenére a szerelőm azt mondta hogy ő Castrol Edge 5w30 c3-as olajat rakott bele, mert szerinte az jobb a motornak meg a kipufogó gáz kezelőrendszernek. Abban szeretném a segítségét kérni, hogy ez igaz-e, mivel ez szerény véleményem szerint szemebe megy a gyár elvárásával. Maradhat-e benne ez?

Válaszát előre is köszönöm

Üdvözlettel:Attila

Kedves Attila!

A Castrol olaja is megfelelő ehhez az autóhoz, de kevésbé üzemanyag-takarékos, mint a Total olaja. 1-2% különbség lehet a kettő között ebből a szempontból. Azt viszont ne higgye el, hogy műszakilag bármiben jobb ez az olaj ehhez az autóhoz, mint a gyárilag ajánlott, ennek ugyanis nincs PSA megfelelősége. Az, hogy egyáltalán használható annak köszönhető, hogy a gyártó elég megengedő az olajjal kapcsolatban ennél a típusnál.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

0W-30 vs. 5W-30 motorolaj

május 23., 12:39 Módosítva: 2017-05-28 00:10:21
0

Kedves Olajdoktor!

A véleményedet szeretném kérni, hogy szerinted melyik olaj a megfelelőbb választás. Egy VW Golf 7 1.6 TDI-ről van szó, kb. 75 000 km-rel. Az olajat az előírt 30 000 km helyett 15 000 km-ként cserélem. Olvastam a 0W-30 és 5W-30 olajok közti különbségekről és nem tudom, hogy melyiket tegyem az autóba. Volt már benne mindkettő fajtából (Shell 0W-30, Mobil 0W-30, Castrol 5W-30), különbséget nem érzékeltem.

Természetesen az összes VW 507.00 szabványú. Azt szeretném kérdezni, hogy te melyiket ajánlanád a két típusból? Főleg Mobil1-ből van mindkét típus. Valóban igaz, hogy a 0W-30 olaj jobban védi a motort egészen addig, amíg el nem éri az üzemi hőfokot? Illetve miután elérte (kb. 90 fokot szokott mutatni a fedélzeti számítógép), utána hasonló kenést nyújt egy 0W-30 mint egy 5W-30, feltételezve, hogy hasonló motorolajakról van szó (mint pl. Mobil 0W-30 esp és Mobil 5W-30 esp formula)?

Köszönöm a válaszodat András

Kedves András!

Igen, amennyiben egy 5W30-as olajat csak a viszkozitás szempontjából hasonlítunk össze egy egyébként minden más tulajdonságában megegyező olajjal, jól leírtad a különbséget a kettő között. A gyakorlatban azonban nincs számottevő különbség a két viszkozitási osztály között, legalábbis a hazai klimatikus viszonyokat tekintve. A skandináv országokban vagy Oroszországban inkább van szükség arra a többletre, amit a 0W30-as viszkozitás nyújt az 5W30-hoz képest. Itthon a 0W30-as olaj sem ad hozzá sokat műszakilag a motorvédelemhez.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

A Passat városban eszi az olajat

május 20., 19:09 Módosítva: 2017-05-30 11:42:57
111

Tisztelt Olajdoktor!

Van egy 2000-es évjáratú 1.8t 20V Passatom közel 280 000 km-rel. Azt tapasztalom, hogy ha nagy fordulatszámon használom (autópályán), szinte egyáltalán nem eszik olajat (vagy csak nagyon keveset), viszont városban 4-500 km-en képes eltüntetni több mint fél nívónyit is. Valamint a hűtővíz is folyamatosan tűnik el, de az lehet összefüggésben van a fűtéssel. Jelenleg 10W40-es Castrol van benne, de korábban Eneos 5W40-nel is hasonló tüneteket produkált. Kérdésem lenne, hogy egy ilyen korú autónál mennyire normális ez az olaj fogyasztás, vagy valami komolyabb bajra utalhat?

Köszönettel, Árpád

Kedves Árpád!

Furcsa, hogy pont autópályán nem fogyaszt olajat, és városban igen. A hűtővíz eltűnése pedig aggodalomra ad okot, mert felveti annak esélyét, hogy esetleg hengerfejes lenne a motor. Mindenképp vigye szervizbe.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

Tehetek-e jobb minőségű olajat az öreg Golfba?

május 19., 10:33 Módosítva: 2017-05-21 00:07:43
0

Tisztelt Olajdoki!

Adott egy VW Golf III 1.4 CL Variant ('96) az ő kis 60 lovas motorjával. Benne valódi 118 000 km, idős családtagé volt, gyakorlatilag alig hagyta el Pest megyét. Olajcsere előtt vagyok, és kaptam olyan tanácsot, hogy tegyek bele jó minőségű 5w30-as olajat, mert az jó neki. Kérdés, hogy valóban jót teszek vele, ha történetesen 507.00 (ha jól tudom ez VW) kódú 5w30 olajjal töltöm, fel, vagy maradjak szigorúan az előírt olajánál.

Megköszönöm válaszát, tisztelettel: Laci

Kedves Laci!

Elvileg használható ez az olaj a megadott autó motorjába, de szerintem műszakilag felesleges, ráadásul egy ilyen vékony olaj könnyen magas olajfogyasztást okozhat egy ilyen idős motorban. Megfelelő választásnak tartom inkább a Valvoline Synpower 10W40 vagy a Total Quartz 7000 10W40 olajat.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

Gyárit vagy az eddig használtat?

május 12., 11:08 Módosítva: 2017-05-19 17:55:57
3

Kedves Olajdoktor!

Van egy 2004. novemberi Mini Cooperem, 1,6 literes szívó 85 kW (Tritec motor), 178 ezer km-rel. Akartam venni motorolajat, mert ma ránéztem és minimum szinten van a nívó, de tudtam, hogy eddig Castrol 5W30 volt benne. Kb 3000 km-rel ezelőtt volt olajcsere, hozzáértő (tényleg hozzáértő) szerelő javaslatára eddig 10 000 km-ként cseréltem 5W30 olajjal.

A kúton ahol megálltam, nem találtam ezt a típust, ezért a biztonság kedvéért megnéztem, mit ír a gépkönyv: az ajánlott a BMW Longlife-01, alternatív a BMW Longlife-98, illetve ACEA A3 minősítés, ilyet azonban csak 5W40-ben találtam a kúton. (Shell, de nem a reklám helye.)

Egyelőre kihagytam, hétfőn úgyis szervizbe kerül, ott töltetek rá, vagy lehet cserélni is kell, ha bontás lesz még nem tudom, egy fura klattyogó hang van, ennek akarok utánajárni. Szóval a kérdés, mi az "erősebb" feltétel, a kocsi minősített olaja, vagy az eddig használt és ajánlott típus, ha a melegoldali viszkozitásban 10 egység eltérés van? Mindkét olaj full szintetikus.

Üdvözlettel Csonka József

Kedves József!

Jó hírem van: ehhez a típushoz 0W30, 0W40, 5W30 és 5W40 olajok egyaránt használhatók, amennyiben rendelkeznek BMW LL-98, LL-01 vagy LL-04 jóváhagyással.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

Merjem-e használni az adalékot?

május 9., 14:00 Módosítva: 2017-05-12 11:15:50
1

Tisztelt Olajdoktor!

Mi a véleménye a Liqui Moly olajadalékokról, azon belül is a Cera-Tec-ről. A Liqui Moly saját olajaival egyértelműen ajánlja, én Eneosszal együtt használom.

Kedves Levélíró!

Ugyanaz a véleményem, mint bármelyik kerámia adalékról. A minőségi motorolajok eleve biztosítják a megfelelő kopásvédelmet, további adalékok hozzáadása nélkül. Plusz adalék hozzáadása tovább csökkentheti a kopást, de az olaj egyéb tulajdonságait, mint például a hőelvezető képességet károsan befolyásolhatja, ezért nem javaslom a használatukat.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

Szervóolaj az Alfába

május 7., 17:47 Módosítva: 2017-05-10 06:48:19
0

Üdvözlöm!

Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTD-m 120 LE autóm van, álló helyben picit darabos a kormányzás. Megnéztem a szervóolajat, igen kevés van benne. A kérdésem az lenne, hogy milyen olajat ajánlana bele?

Köszönettel: Tamás

Kedves Tamás!

Egy Dexron III teljesítményszintű automata váltó olaj való a kormányszervóba, mint például a Valvoline ATF Dex/Merc vagy az Eneos Premium ATF DIII.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

Ásványi után szintetikus

április 30., 09:29 Módosítva: 2017-05-01 14:23:21
62

Tisztelt Olajdoktor,

Vettem egy 2000-es 1,9-es MX5 NB-t amiben eddig ásványi olaj volt. Böngészgettem a neten és azt a konklúziót vontam le, hogy jobban járok a szintetikussal. Mit csináljak/csináltassak az olajcserénél, hogy ne legyen gond, ne keveredjen a szintetikus az ásványi maradékával.

Olyat is hallottam, hogy át kell mosni a motort. Igazából magam csinálnám az olajcserét, de ha a váltáshoz tapasztalat kell akkor szervizhez fordulnék. Minden tippet köszönök.

Köszönöm válaszát! Üdv, András

Kedves András!

Nem származik semmi probléma az ásványi és a szintetikus motorolaj keveredéséből, átmosni a motort pedig aztán végképp nem kell emiatt. A modern motorolajok kompatibilisek egymással, nyugodtan lehet őket keverni, az ásványit a szintetikussal is.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

5w40 helyett 5w30

április 25., 11:50 Módosítva: 2017-05-07 18:07:36
0

Kedves Olajdoki!

Feleségem 2011-es Alfa Guilettájába (1,4l 120LE benzin) elvileg Selenia K P.E. 5w40-es olaj való. 35-50e km között ebből 2 litert meg is evett. Főleg rövid 3-5-10km-es távokon használjuk a kocsit. Az olajcsere alkalmával már rutinszerűen hagytam ott a kocsit, és a szokásos Seleniát kértem. Tettek is bele, de most Selenia WR P.E. 5w30-asat.

Jól gondolom, hogy ez is megfelelő, csak 40=>30 váltás miatt üzemi hőmérsékleten "vékonyabb" az olaj, és így hamarabb kezd el, és még intenzívebben fog fogyni? Lehet értelme 5w40-essel pótolni a fogyást? Okozhat ez a tévedés bármi problémát?

Köszönettel, Áron

Kedves Áron!

A WR PE 5W30 elsősorban dízel autókhoz való olaj, de nincs különösebb probléma azzal, ha most a benzines Alfába is ilyen olaj került. Elegendő a következő olajcserénél visszatérni az eddig használt fajtához.

Utántöltésnél természetesen lehet 5W40-est használni. Hogy jobban fog-e fogyni: lehetséges, de egyáltalán nem biztos, ugyanis az olaj fogyását nem csak a viszkozitása határozza meg, hanem az illékonyság is tényező, főleg ilyen alacsony olajfogyasztásnál.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

Adalékot az olajba?

április 21., 11:35 Módosítva: 2017-04-25 17:54:29
153

Tisztelt Olajdoki!

Egy olyan kérdéssel állok Ön elé, hogy létezik ez az ún. motorolaj adalék anyag, mégpedig a Metabond. Hallani jót is, rosszat is. Én személyem szerint sosem raknék az autómba ilyet, bár lehet hogy jó lenne. Van egy 2002-es 1.9 pdtdi 96kW-os (131hp) VW Passatom, 309 ezer km-el és tökéletesen működik Castrol 5W-40-es motorolajjal. Csak kíváncsiságból kérdezném, hogy Ön mennyire díjazza, illetve ajánlaná ezt az anyagot a motorokba?

Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel: Tibor

Kedves Tibor!

A rövid válasz az, hogy a motorolajok tartalmaznak gyárilag minden adalékot, ami szükség, olyan arányban, hogy segítsék és ne gátolják egymás hatását. Utólagos adalékolással ez az egyensúly könnyen felborítható, és ennek a motor kárát láthatja. Részletesebben is foglalkoztunk már a témával.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

LSD-jelzésű olajat a Nissan diffijébe?

április 16., 09:47 Módosítva: 2017-04-25 17:54:32
24

Kedves Olajdoktor!

Nissan Pickup D22 (2005, 4WD) autómba a hátsó differenciálműhöz használhatom-e a Castrol axle epx 80w-90 olajat, vagy keressek speciális lsd jelzésű olajat? Válaszát előre is köszönöm.

Márk

Kedves Márk!

Mindenképp LS vagy LSD (a kettő ugyanaz) minőségű hajtóműolaj való bele. A Castrol olaja nem ilyen. Érdemes olyat választani, ami kifejezetten Nissanokhoz való. Ilyen például a Repsol Cartago Autoblocante EP 80W90 vagy a Nissan LSD Differential Oil.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

Eszi az olajat a VVT-i

április 13., 15:12 Módosítva: 2017-04-17 19:11:32
14

Kedves Olajdoktor,

Októberben átvettem az első autóm. A kínálat legtetejéről választottam 2001-es 1.4 VVT-i Corolla, első gazdás, rozsdamentes garantált 170 000 km. Olyan autót akartam, amit "csak" hajtani kell. Október óta 4000 km-et mentem, ami valljuk be nem sok. 70% autópálya 110-130 között. 20% országút 80-90 között. 10% város. A 4000 km alatt, 4 liter olajat kellett az autóba tölteni. Előírás szerint 5W-30-as Castrolt használok. Olvastam, hogy hajlamos csipegetni, de ennyire?

Normális ez az olajfogyás? Érdemes lenne 10W-40-re váltani? Van-e valami tanácsa, amivel mérsékelni lehetne az olajfogyasztást? Nem szívesen válnék meg az autótól és kezdenék neki ismét a keresgélésnek.

Köszönöm, Dani

Kedves Dani!

Ez az olajfogyasztás szerintem is magas. Érdemes elvinni szervizbe a probléma pontos okának megtalálására és megszüntetésére. Ha többeket megkérdez, biztos fog olyan tanácsokat is kapni, hogy használjon vastagabb olajat. Egy vastagabb olaj használata valóban csökkentheti az olajfogyasztást, de az előírtnál vastagabb olaj csak eltakarja a problémát, nem szünteti meg azt, ugyanakkor hosszabb távon a motor további kopását és még magasabb olajfogyasztást okozhat.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

Milyen időközönként cseréljek olajat?

április 9., 10:17 Módosítva: 2017-04-16 09:48:32
1

Tisztelt Olajdoktor!

Egy 2007-es Hyundai i30 1,6 crdi diesel autóm van. Azt tudom, hogy évente kell olajat cserélni, de hogy hány kilométerenként érdemes már pontos választ nem találtam. Célszerű 10 ezer kilométerenként cserélni, vagy esetleg 15-20 ezerig is elmehetek? 5w30as motorolajok közül melyiket ajánlja. Igaz-e, hogy sok a hamisítvány a motorolaj piacon?

Köszönettel: Csaba

Kedves Csaba!

20 ezer kilométer a motorolaj csereperiódusa ezeknél az autóknál. ACEA C3 teljesítményszintű, 5W30-as olajat javaslok, mint például az Eneos Premium Hyper 5W30 vagy a Valvoline Synpower MST C3 5W30. Vannak olyan olajmárkák, amiket hamisítanak, de összességében ennek a hamisítás sztorinak nagyobb a füstje, mint a lángja.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

Olajcsere után megbolondult a visszajelző

április 6., 11:30 Módosítva: 2017-04-16 09:06:59
22

Üdv Olajdoki!

Egy 2009 évi Opel Astra H Caravan 1.6 benzines gépkocsi tulajdonosa vagyok. Az autóban 216 000 km van. Tavaly nyár végén lett olaj cserélve GM dexos2 5w40, majd azt követően megbolondult az olajszintjelző. Volt, hogy pár km után, volt, hogy több száz km után kezdett világítani.

Az olajszint pálcával ellenőrizve minden esetben rendben volt. Ki lett cserélve a szintjelző, eddig semmi baja nem volt, majd egy pár napja most újból világít. Pálcával az olajszint rendben. Olajsár nincs, olaj-üzemanyag nem keveredik, nem eszi az olajat. Hol keressem a hibát? Elképzelhető, hogy ismét az olajszint visszajelző hibásodott meg?

Kedves Levélíró!

Tekintettel arra, hogy a választott olaj minőségileg megfelelő, ha tényleg rendben van az olajszint, akkor logikus következtetés, hogy az érzékelővel van gond. Hamis riasztást adhat még például egy nem egészen megfelelő, utángyártott olajszűrő használata vagy az olajszivattyúval kapcsolatos probléma.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

Olajat a kardánba, de milyet?

március 29., 11:36 Módosítva: 2017-03-31 06:29:29
0

Tisztelt olajdoktor!

Honda NT700VA Deauville motorkerékpáromba Sae 80 típusú olajat írnak elő a kardánhajtáshoz. Ilyen olajat szinte már nem is lehet kapni. Ezt az egyfokozatú hajtóműolajat mai hajtóműolaj típusok közül, mivel tudom gond nélkül kiváltani. Az api szint jelölést nem adták meg. Válaszát előre is köszönöm!

ÜDV.: GÁBOR

Kedves Gábor!

API GL-5-ös, SAE 80-as olaj való bele. Például ARAL GETRIEBEÖL HYP 80W vagy LIQUI MOLY HYPOID-GETRIEBEÖL 80W vagy OMV GEAR OIL B 80W.

Többfokozatú olajjal (pl. 80W90) kiváltani nem javaslom, mert - bár kezdetben megfelelő lenne a viszkozitása - a bennünk levő viszkozitás módosító adalékok idővel elnyíródnak a hajtőmű fogaskerekei között, így egy sokkal vékonyabb olaj lesz belőle.

Üdv, Olajdoki

Eszi az olajat a Civic

március 23., 13:38 Módosítva: 2017-03-28 06:16:45
29

Üdv!

Van egy 2012-es Honda Civic 1.8 i-VTEC sport benzines autóm 80 000 kilométerrel, és eléggé eszi az olajat. A gyártó által előírt olaj 0W20 van benne és a szervizkönyvben azt írják, hogy akár 1000 kilométerenként 1 liter olajat is megehet, ami persze szerintem csak annyit jelent, hogy a Honda így ki húzza magát minden felelősség alól mert az már nagyon durva lenne.

Elég sokat használom autópályán nagyobb fordulaton, de ha csak városban használom akkor is észrevehető az olaj fogyasztás. Olaj csere óta 10 000 kilométert mentem vele és már rá kellet töltenem 1.7 liter olajat ami szerintem nagyon sok. A következő cserénél 5W40- el akarok próbálkozni hátha azt már nem eszi. Viszont az autóm benne van a 3+5 éves hűség programban ami azt jelenti, hogy 8 éves koráig vagy 150 000 km-ig ha mindig a Hondánál szervizeltetem, meghibásodás esetén cserélik pl. a motort is.

A kérdés az lenne, hogy próbának jó-e az 5W40- es olaj? Lehet-e a motornak valami baja? Ha igen akkor, hol és hogyan tudnám azt kivizsgáltatni? Ami nem a Honda mert ott valószínűleg azt fogják mondani, hogy semmi baja mert gondolom nem szívesen adnak egy ingyen motort. Viszont jó lenne ha még a garancia időn belül kiderülne ha hibás a motor. A választ előre is köszönöm!

Kedves Levélíró!

Nagyon sok korszerű autó motorjában alkalmaznak ún. csökkentett palástnyomású dugattyúgyűrűket, a súrlódási ellenállás és ezáltal az üzemanyag fogyasztás csökkentésére. Ez azzal jár, hogy az olaj könnyebben bejut az égéstérbe, és megnő az olajfogyasztás.

34ajtos-09

Egy 0W20-as olajnál ez pláne igaz, mert egy igen vékony olajról van szó. Ezért ad meg a gyártó egy akár 1 L / 1000 km olajfogyasztási limitet. Ehhez képest az 1,7 deci / 1000 km, kifejezetten normálisnak mondható. Ez alapján az ég világon semmi baja nincs a motornak, és feleslegesnek tartom a motor vizsgálatát ezzel kapcsolatban.

Nem tudom, hogy a Honda milyen szakvéleményt fogad el ilyen esetben a sajátján kívül, de az ilyen garancia programoknak általában az egyik feltétele, hogy a törvényben meghatározott jótálláson felül vállalt garanciát csak a saját szakszerviz által is igazolt esetekben nyújtják.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagyon fogy az olaj

március 14., 10:59 Módosítva: 2017-03-24 18:00:05
1

Tisztelt Olajdoktor!

Egy hónapja vettük meg Volkswagen Polo IV típusú autónkat, 2003-as 1.2 12V-os! A vétel után elvégeztük a kötelező szervizt olajcsere stb. Kb. 1000-1200 km-t mentünk vele és kivillant az olaj lámpa. Töltöttünk rá 7 dl olajat, majd 400 km után újra tölteni kellett olajat! Először arra gondoltunk, hogy a szerviz rakott bele kevesebbet, de kiderült, hogy mégsem! Miért fogyhat ennyire az olaj? Mi lehet a baj? Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel Balázs!

Kedves Balázs!

Az ilyen mértékű olajfogyasztás leggyakoribb oka a külső vagy belső tömítetlenség. Mivel gondolom észrevette volna, ha olajtócsa van az autó alatt, inkább a belső tömítetlenség a valószínűbb. Érdemes megnézetni egy szervizzel, ahol például kompresszió mérés keretében közelebb lehet kerülni a probléma okához.

Üdv, Olajdoki

DSG-hez milyen olajat töltsek?

március 10., 10:13 Módosítva: 2017-03-14 11:02:07
1

Octavia II, 1.9 PD TDI, BKC-motor, HLH váltókód, milyen olaj tölthető a váltóba? Láttam van Castrol, Mannol, Ravenol, Febi, Pentosin márkájú olajat az e-bayen, melyiket lehet nyugodtan használni? Vagy csak a gyárit szabad?

Előre is köszönöm a választ,tisztelettel Gábor

Kedves Gábor!

Minden olyan olaj használható, ami VW G 052 182 (más jelöléssel VW TL 521 82) teljesítményszintű. Nem az olaj márkája a lényeg, hanem az, hogy megfelel-e ennek a specifikációnak. Ilyen olaj például a Valvoline Maxlife DCT vagy a Castrol Transmax Dual.

Üdv, Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még

Olajok csereszabatossága

március 8., 12:58 Módosítva: 2017-03-13 13:24:08
0

Tisztelt Cím!

Érdeklődnék, hogy egy adott márkájú 10w40 olajat után lehet-e tölteni egy másik márkájú 10w40-hez?

Üdvözlettel Tóth József

Kedves József!

Ha mindkét 10W40-es olaj külön-külön is megfelel a motor követelményeinek, akkor igen.

Üdv, Olajdoki

Szervóolaj a Lancerba

március 2., 15:47 Módosítva: 2017-03-11 01:19:26
0

Tisztelt Olajdoktor!

A 2005. évi 1.6 benzines Mitsubishi Lancerem kormányszervó olaja a minimum alatt van kicsivel. Nincs lehetőségem szerelőhöz vinni, saját magam töltenék utána. Érdeklődnék, hogy tudna -e ajánlani olajat,ami megfelelő lenne a "lándzsás"-nak.

Köszönettel: János

Kedves János!

GM Dexron IID vagy Dexron III teljesítményszintű, automata váltó olajjal tudja a kormányszervó olajat utántölteni. Megfelel például az ENEOS Premium ATF DIII.

Üdv, Olajdoki