2015. december 17., 14:30 Módosítva: 2015.12.21 15:08

Üdvözletem!

Van egy VW Golf 4, 1.4, 1999 évjáratú autóm. Ma lecseréltem benne a motorolajat. Leengedésnél 2.8-2.9 liter olaj folyt le, pedig majdnem a felső nívónál volt, és ugyanennyi is ment bele. A neten keresgélve 3.7 liter olajat ír. Mi lehet a probléma?

Üdv.: Dani

Kedves Dani!

3,2 liter + 0,5 liter szűrő kapacitás a töltet mennyiség ennél az autónál. Ha esetleg nem cserélt szűrőt, akkor már csak 3-4 dl a különbség, ami könnyen összejöhet ha nem pontosan volt mérve a leengedett mennyiség. Ha tényleg nem cserélt szűrőt, az olyan, mintha olajat sem cserélt volna, szóval remélem, valami más ok van a háttérben.

Üdv, Olajdoki

2015. december 15., 11:32 Módosítva: 2015.12.17 14:34

Tisztelt Olajdoktor!

BKP motorkódú B6-os Passatba 5W30-as az előírt olaj, viszont a szerelő szerint érdemes 10W40-est használni. Hogy vélekedik?

Előre is Köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

A 10W40-es olaj is megfelel a gyári előírásoknak. Normál csereperiódussal használható. Védeni az 5W30-as védi a motort jobban, de ha a motor kopottabb, akkor akkor az olajfogyasztás alacsonyabb lehet az 10W40-es használata mellett. Természetesen a megfelelő VW jóváhagyásokkal rendelkező olajokról beszélünk.

Üdv, Olajdoki

2015. december 11., 17:12 Módosítva: 2015.12.15 11:34
52

T. Olajdoktor!

Opel Corsa C olajbeöntő sapkáján világossárgás anyag jelenik meg. Ez lehet a rossz minőségű olajtól is? Szerelő cserélte. A hűtőfolyadékot gyakran után kell töltenünk, de az autó tökéletesen működik, alatta nincs vízfolt, a víztartályban nincs buborékolás. Voltunk vele szervízben, annyit mondtak, hogy figyeljük a vízszintet. Mi lehet a gond? Köszönöm válaszát.

Üdv.: Évi.

Kedves Évi!

Lehet egyszerű párakicsapódás is. Ha elsősorban rövid utakra használja az autót, akkor a motor hőmérséklete nem emelkedik meg annyira, hogy a keletkező víz elpárologjon, hanem kicsapódik. Ha a vízszint nem csökken, ha az olaj nem válik csoki-shake szerűvé a belekerült fagyállótól, akkor valószínűleg csak ennyi az oka, és nem hengerfejes.

Üdv, Olajdoki

2015. december 8., 15:25 Módosítva: 2015.12.11 17:22

Üdvözlöm!

A kérdésem a következő lenne. Adott egy 24 000 km-t futott, 2006-os évjáratú Suzuki Swift. Az autó szervizkönyvéből kiderül, hogy eddig 10w40 olajjal történtek az olajcserék, viszont gyári ajánlásként úgy tudom, hogy az 5w40-es olajat ajánlják a motorba. Az autót most vásároltuk, így nem tudom eldönteni mivel tennék jobbat a motornak. Ön mit tanácsol, maradjak a 10w40-es olajnál, vagy válthatok 5w40-re? (Eneosra gondoltam mindkét esetben)

Válaszát köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

Mindkét viszkozitás megfelel a gyári előírásoknak. A 10W40-es jó ár/érték arányú választásnak számít, az 5W40-es pedig még jobban védi a motort a hidegindításkor fellépő kopás ellen. Tehát mindkettő mellett szólnak érvek, és egyik sem rossz választás.

Üdv, Olajdoki

2015. december 4., 16:49 Módosítva: 2015.12.08 15:25
70

Tisztelt olajdoktor!

1997-es 1.0i (G10A motorkód) Suzuki Swiftem 158 000 km-el. Jelenleg 10w40-es olaj van benne. Hideg indításkor, időnként megszólal a hidrotőke néhány másodpercre. A szerelő javasolja, hogy télire próbáljam meg a hígabb, 5w40-es szintetikus olajat. Javasol Eneos, Castrol, Mobil-t a cserére.

Az autó motorikusan rendben van, az olajat nem eszi. De bosszant az időnkénti hidegen csattogás. Egyébiránt, jó ötlenek tűnik a félszintetikusról a teljes szintetikusra való átállás egy idősebb autónál? Szeretném kikérni a véleményét. Köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

Ki lehet próbálni, ártani biztos nem fog, de hogy elmulasztja-e a hidrotőke hangokat, arra nincs garancia. A szintetikusra való átállásnak nincs műszaki akadálya.

Üdv, Olajdoki

2015. december 1., 16:16 Módosítva: 2015.12.08 10:43

Üdvözlöm Önöket!

Érdeklődni szeretnék, hogy egy 2004-es Opel Astra G sedan 1.4 benzines autóba milyen típusú váltó-, illetve motorolaj a legjobb? Előre is köszönöm a segítséget!

Kedves Levélíró!

A motorba egy GM Dexos 2 minőségű olaj való, mint például az Eneos Premium Hyper 5W40 vagy a Mobil Super 3000 XE 5W30. A váltóba speciális olaj való, olyan, ami megfelel a GM 1940768 szabványnak, mint például a Fuchs Titan Sintofluid 75W80.

Üdv, Olajdoki

2015. november 26., 11:39 Módosítva: 2015.12.01 16:19
81

Üdv.

Rossz motorolajat öntöttem az autómba, 5W40 helyett sae 40 -et, ami nyári ha jól tudom, mostanában meg mínuszok vannak, tehet a motorral kárt? Esetleg megfagy az olaj? Mit tegyek ilyenkor , olaj csere? Vagy esetleg ha utána öntöm a 5W40-es olajat csak rosszabb lenne?

Kedves Levélíró!

Megfagyni valószínűleg nem fog, mert egy SAE 40-es olaj dermedéspontja -20 fok körül van, de az biztos, hogy a motor védelmét nem tudja hidegben megfelelően ellátni, mert túl sűrű. Feltétlenül cserélje le, csak utántöltés nem segít.

Üdv, Olajdoki

2015. november 23., 16:23 Módosítva: 2015.11.26 11:40

Üdvözlöm!

Érdeklődni szeretnék, hogy az 1996-os E290 TD Mercimbe melyik olaj a megfelelő. Az ENEOS-t szeretném kipróbálni csak azt nem tudom, hogy 5w40, vagy 10w40 -est rakjak bele.

Köszönöm!

Kedves Levélíró!

Az Eneos Premium 10W40-est jó ár/érték arányú választásnak tartom, és műszakilag is megfelel az említett Mercedesbe. De ha valamelyik 5W40-es személyautó olajat szeretné, az is jó választás, csak drágább.

Üdv, Olajdoki

2015. november 19., 10:26 Módosítva: 2015.11.23 16:25

Üdv!

Érdeklődni szeretnék, hogy egy Nissan Almera Tino 1.8-as benzines autóhoz hány liter olaj kell egy olajcserénél?

Köszi: Petra

Kedves Petra!

Motorolajból 2,9 liter kell bele.

Üdv, Olajdoki

2015. november 17., 12:57 Módosítva: 2015.11.19 10:27

2002-es 1,6-os benzines Mini Cooper-em van. Motorolaj-csere előtt vagyok és Motorex 5w-40 olaj van benne. Mivel csak városban közlekedem, nagyon sok a hideg indítás. Esetleg próbáljak meg ennek megfelelő viszkozitású olajat használni? A mini motorja elégé hajlamos az olaj sár lerakodásra és ezt szeretném elkerülni. Előre is köszönöm válaszát.

Kedves Levélíró!

Az 5W40-es viszkozitás megfelelő sok hidegindítás mellett is, de fontos az is, hogy BMW LL-98, LL-01 vagy LL-04 szabvánnyal is rendelkezzen az olaj. Ha a jelenlegi olaj ezt teljesíti, akkor a továbbiakban is használható.

Ha nem, akkor érdemes váltani. Üdv, Olajdoki

2015. november 13., 17:19 Módosítva: 2015.11.17 12:58
44

Kedves Olajdoktor!

20 éves Mitsubishi Lancerem váltóolaj cseréjével szeretnék tanácsot kérni Öntől. A kocsi gépkönyve szerint "...Hipoid hajtóműolaj API GL-4, SAE 75W-85W vagy 75W-90W... " olaj kell bele. Az alkatrész üzletben alvázszám alapján az eladó tanácsára Mannol Extra Getriebeoel terméket vásároltam, melynek címkéjén API GL-4/GL-5 LS (Limited Slip) besorolás van feltüntetve.

A kétely a közelmúltban olvasott kapálógép olaj vs. robogó olaj kapcsán merült fel bennem. Nevezetesen a vásárolt olaj belemehet-e az öreg harcos váltójába - hiszen az előírt GL-4 besorolásnak megfelel - , vagy a biztonság kedvéért vásároljak másik terméket, a GL-5-ös modernebb adalékcsomag esetleges színesfém károsító hatása miatt? /Ha másik olaj vásárlását tanácsolja, akkor konkrét javaslatát is szívesen fogadnám./

Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel: Zsolt

Kedves Zsolt!

Mehet bele a Mannol olaj. Mivel megfelel a GL-4 szabványnak is, ezért nem lehetnek benne olyan agresszív adalékok, amelyek színesfém korróziót okoznak. A GL-5 teljesítményszintet el lehet érni ilyen adalékokkal is, csak ezek drágábbak, ezért nem minden GL-5-ös olajhoz használnak ilyet, és ezért nem minden GL-5-ös olaj GL-4 is egyben, de ez speciel az.

Üdv, Olajdoki

2015. november 10., 17:10 Módosítva: 2015.11.13 17:21

Kedves Olajdoktor!

Volvo S80 2.4 benzin, 2005-ös évjáratú autómban a szervóolaj szint alacsony. Milyen olajjal tölthetem fel?

Válaszát köszönöm! Üdv.: Melinda

Kedves Melinda!


Pentosin CHF 11S olajat javaslok hozzá vagy a Valvoline SynPower Power Steering Fluid-ot.


Üdv, Olajdoki

2015. november 4., 11:06 Módosítva: 2015.11.10 17:11

Tisztelt Olajdoktor!

2007-es évjáratú Kia Ceed-ben (1.6 crdi hp) cserélnék motorolajat. A rendelt olaj Motul 8100 x-clean 5w-30-as lett volna, viszont 5w-40-es olajat kaptam. Nem igazán bírtam biztosra eligazodni az autó használati útmutatójában, mivel 5w40-es olajat nem találtam a táblázatban.

A kérdésem az lenne, hogy felhasználhatom ezt az olajat nyugodt szívvel, vagy beszéljek a szállítóval a csere miatt. Illetve a másik kérdésem az lenne,hogy évi 15 000 km mellett elég-e az egyszeri olajcsere. 60%-ban városban van használva az autó. Válaszát előre is köszönöm.

Tisztelettel: Nándor

Kedves Nándor!

Használhatja az 5W40-es olajat is helyette. Ha részecskeszűrős az autó akkor is, mert a Motul 8100 x-clean 5w-40 is teljesíti az ide vonatkozó ACEA C3 szabvány előírásait, akárcsak az 5W30-as változat.

Üdv, Olajdoki

2015. november 1., 08:54 Módosítva: 2015.11.04 11:07
2

Tisztelt Olajdoki!

Bemérettem a fagyállóm és kiderült hogy -50 fokig bírja. A kérdésem az lenne hogy okozhat kárt az autóban -50 fokos fagyálló. Válaszát előre is köszönöm!!

Kedves Levélíró!


A fagyálló akkor okozhat kárt, ha nem kompatibilis az adott hűtőrendszerrel. Pl. ha alumínium hűtőbe régi fajta, BS6580 szabványnak megfelelő fagyállót öntünk. Csak annyi, hogy pl. 70% fagyálló koncentrátumhoz csak 30% vizet kevertek nem fog kárt okozni, ha a fagyálló egyébként megfelelő.


Üdv, Olajdoki

2015. október 26., 10:41 Módosítva: 2015.11.06 16:56
1

Kedves Olajdoktor!

A kapálógépem hajtóművébe vettem 1l Hykomol K 80W-90 hajtóműolajat. Mivel a Piaggio Liberty robogóm hajtóművébe is olajat szeretnék cserélni érdeklődöm, hogy ugyanebből az olajból feltölthetem e? A kézikönyv szerint Agip Rotra MP 80w-90 Api gl-4 olaj kell a robogóba. A Hykomol K 80w-90 Api gl-5 minősítésű.

Köszönettel: János

Kedves János!

A GL-5 adalékcsomag káros lehet a színesfémek számára. Ha a robogó hajtóművének van színesfém alkatrésze, akkor nem tenne jót neki, ezért ha biztosra akar menni, akkor nem tölti bele.

Üdv, Olajdoki

2015. október 15., 10:45 Módosítva: 2015.10.26 10:43
3

Tisztelt olajdoki!

Van egy Peugeot 308 1,4 vti EP3. Évente vagy 10 000 km-ként cserélem az olajat (Total Ineo 5w30), eddig én szereztem be az olajat és a szűrőt. Most nem volt időm beszerzéssel szöszmötölni és elvittem autószerelőhöz, hogy csinálja meg az olajszervizt az autón.

Csak mint utólag kiderült a szerelő Mobil 2000 x1 10w40-es olajjal töltötte fel az autót. Mert ebbe már az való kioktatással mert 104 000 km van a kocsiba. Kérdés: 8-10 ezer km-t el lehet járni motorkárosodás nélkül vagy azonnal olajcsere? Tavasszal úgyis olajcsere lenne és akkor menne a bele való olaj. Xado olajokról mi a véleménye? Érdemes használni?

Üdvözlettel: Zoltán

Kedves Zoltán!

Nem osztom a szerelő véleményét, de egy csereperiódus alatt biztos nem lesz semmi baja tőle. A Totalt vagy a Mobilt és komolyabb olajtársaságnak tartom, mint a Xadot.

Üdv, Olajdoki

2015. október 12., 12:56 Módosítva: 2015.10.15 10:46
114

Tisztelt Olajdoktor!

Nemrég sikerült vásárolnom egy elég jó motorikus állapotban lévő, 2002-es évjáratú, 1.3 16v (G13BB motorkódos) régi Swiftet. Azt, hogy a motor jó állapotú, onnan gondolom, hogy amellett, hogy hibátlanul működik, 7000 km után nem mutat látható olajfogyasztást (az olaj Total 7000 quartz energy 10w-40).

A gépkönyvben olvastam, hogy a rendes olajcsere-intervallum 10 000 km/1év, de fokozott használat esetén ez felére csökken. Fokozott használat esetére több dolgot is felsorol, de nehezen tudom megítélni, hogy ahogyan én használom, az ilyennek minősül-e?

Az autóval viszonylag sokat járunk. Hétköznap naponta négyszer-ötször (tehát ennyi hidegindítással) megyünk kb. 15 km-t országúton, és szintén négyszer-ötször (szintén ennyi hidegindítással) néhány kilométeres rövid utakat kisvárosban. Emellett hétvégenként hosszabb, minimum 100 kilométeres utakat megyünk országúton. A motor ereje igazán 3500 és 6500 fordulat között jön meg igazán, ezért üzemmeleg motorral pörgetni is szeretem... Szeretném a tanácsát kérni, hogy ilyen felhasználás mellett szükséges-e sűríteni a csereintervallumokat? Milyen olajat tudna ajánlani, hogy a motor sokáig egészséges maradjon a fokozott (vagy normál?) használat ellenére is?

Köszönettel és üdvözlettel: Péter

Kedves Péter!

A felsoroltak közül a magas fordulatszám számít fokozottabb használatnak abban az esetben, ha ez tartós és nem csak egyszer-egyszer fordul elő. Fokozott használat lenne még pl. a sok hegymenet, az utánfutó használata, a versenyzés, a taxizás, stb. Fokozott használat esetén valóban érdemes a csereperiódust a felére csökkenteni mind időben, mind kilométerben. Az olajon szerintem nem kell változtatni: amit eddig használt a továbbiakban is megfelelő.

Üdv, Olajdoki

2015. október 5., 13:08 Módosítva: 2015.10.12 12:58
8

Tisztelt Autódoktor!


Van egy ASV motorkódú 1.9 TDI 110 Le-s autóm (270 E km), jelenleg Mobil1 3000 5W40 olaj van benne. Ebből, ha jól nézem a nívó pálcát akkor 1000 km autópálya alatt megevett ~3dl-t. Nívópálcán vannak pöttyök, talán 10 sor és 1 sort veszek 1dl nek.  2-3 sornyit ment lejjebb a szint az 1000 km alatt. Évi 10 ezer km-t megyek a kocsival, vezetek sportosabban is.


Milyen motorolajat javasol nekem? Évente cseréltetem a motorolajat. Maradjak az 5W40-nél és töltögessek néha utána vagy lehet, hogy a 10W40 jobb választás lenne? Viszonylag rövidebb távokra használom a kocsit.

Kedves Levélíró!


Nem attól jó egy olaj, hogy nem fogyasztja a motor, és az olajfogyasztás az esetek legnagyobb részében nem az olajon múlik, hanem a motoron.


3 dl olajfogyasztás 1000 km alatt nem számít soknak, főleg akkor, ha autópályás 1000 kilométerről beszélünk, ahol általában nem 2000-es fordulaton jár a motor. Szerintem ez a mértékű olajfogyasztás semmiképp se befolyásolja az olajválasztását, főleg ne váltson emiatt 5W40-ről 10W40-re, hiszen üzemi hőmérsékleten a két olaj ugyanabba a viszkozitási osztályba tartozik (SAE 40), így az olajfogyasztásban nem tapasztalna számottevő változást. Szerintem nyugodtan maradjon ugyanennél az olajnál, és töltsön utána, amikor kell.


Üdv, Olajdoki

2015. szeptember 29., 15:35 Módosítva: 2015.10.03 14:24
5

Tisztelt Olajdoki!

A kérdésem következö: 2004. 11. havi 2300 JTD Ducato váltóba és motorba milyen olaj való? Kb 400 ezer van a kocsiban.

Válaszát előre is köszönöm: Rajmund

Kedves Levélíró!

Egy félszintetikus, 10W40-es olajat javaslok a motorba, mint amilyen például az Eneos Premium 10W40 vagy a MOL Essence 10W40. A váltóban élettartam kenésre szánt, speciális olaj van, amit nem kell cserélni.

Üdv, Olajdoki

2015. szeptember 25., 10:37 Módosítva: 2015.10.05 13:09
1

Üdvözlöm.

1990-es Trabant 1.1-esem van. Jelenleg 15W-40 motorolajjal üzemel. Azt szeretném kérdezni ennél az autónál át tudok váltani 10W-40esre? Ugyanis azt tanultam,hogy a különböző viszkozitású motorolajoknak fogyasztáscsökkentő hatása is van, ám csak 1-2%. Ön szerint érdemes-e átváltani erre a viszkozitású olajra, vagy esetleg ajánlana valami mást?

Köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

Kizárólag a fogyasztás csökkentő hatás miatt nem lenne érdemes váltani, de ennek az autónak a motorját is jobban védené egy félszintetikus 10W40-es olaj, mint egy 15W40-es ásványi. Tehát ebből a szempontból szerintem érdemes váltani.

Üdv, Olajdoki

2015. szeptember 18., 13:37 Módosítva: 2015.09.25 10:44
3

Tisztelt Olajdoktor!

Van egy 2010-es évjáratú 1.4-es 63 kw-os benzines Volkswagen Polo gépjárművem! (típusa 6 R ). Az lenne a kérdésem, hogy milyen olajat használhatok bele és milyen időközönként kell cserélnem? Az autó nem sokat megy, nem éri el évente a 10 000 km-t a futásteljesítménye.

Segítségét előre is köszönöm!

Kedves Levélíró!

Egy VW 504.00/507 szabványnak megfelelő, 5W30-as olajat javaslok a motorba, mint amilyen például az Eneos Premium Ultra 5W30 vagy a Shell Helix Ultra Extra 5W30. Ha normál csereperiódussal cseréli, akkor 15000 km, de legfeljebb 12 hónap, ha a hosszút választja, akkor 30 ezer km, legfeljebb 12 hónap vagy a számítógép utasítása szerint.

Üdv, Olajdoki

2015. szeptember 14., 15:58 Módosítva: 2015.09.18 13:39
2
Tisztelt Olajdoki!

Tavaly novemeber végén vásároltunk újonnan egy Skoda Octavia 2.0 Tdi-t.
Az első olajcserére már 3500km-nél sor került. Most 23500km van az autóban.
Érdemes-e a gyárilag előírt 30ezres olajcsere periódus előtt lecserélni az olajat?
Ha igen hány kilométerenként javasolt az olajcsere?

Tisztelettel: Bence
Kedves Bence!

A következő esetekben érdemes nem kivárni a 30 ezer kilométert:

  • Ha a hónapban megadott csereperiódust elérte
  • Ha a számítógép jelzi, hogy olajcserére van szükség
  • Ha az átlagosnál nagyobb igénybevétellel használja az autót (pl. utánfutó sűrű használata, magas fordulatszámú, verseny-stílusú vezetési mód, sok hegymenet, taxizás, azaz nagyon sok stop-and-go, stb.)
  • Ha az előző csere során betöltött olaj nem felel meg a VW 504.00/507.00 szabványnak

Üdv,

Olajdoki

2015. szeptember 10., 10:55 Módosítva: 2015.09.14 16:01
1

Kedves Olajdoki.

98as audi A3 1.9tdi 110hp AHF motorkód O2J váltókód (kézi 5 seb.):

Az esetek 90%-ában nem tökéletes a kapcsolás 3.fokozatba.Nem vészesen de nehezebben tudom betolni a kart az átlagosnál és néha még a fogak kapcsolódását is érzem.Szeretném lecserélni az olajat a váltóban ettől remélve a javulást illetve hogy megszünik a hiba de nem tudom pontosan milyen olajat tegyek bele. Rengeteget keresgéltem a gyári olaj után nyomozva mivel csak ilyet lennék hajlandó beletenni. A pontos meghatározást nem találtam az autómhoz mi lehet a cikkszáma a belevaló vw audi olajnak.

Kedves Levélíró!
 

Ha a váltóolaj volna a hiba oka, akkor nem csak egy sebességfokozatban tapasztalná ezt a jelenséget. Amúgy a váltóba VW G 50-nek megfelelő olaj való, mint például a Castrol Syntrans Transaxle 75W90 vagy a Shell Spirax S4 G 75W90.

Üdv,

Olajdoki

2015. szeptember 7., 15:19 Módosítva: 2015.09.10 10:57
1

Kedves Olajdoki!

Fiat Punto 1.2 8V 2001. Teljes motorfelújításon( gyűrűzés+ hengerfej felújítás) esett át, mert 250km-en 8 dl olajat fogyasztott. Azóta kb. 2000 km- t mentem vele, városban és országúton vegyesen. Az olajszintet minden nap ellenőrzöm, nagyon minimális az olajfogyasztás, azonban a napokban azt vettem észre, hogy benzin szaga van az olajnak, viszont a szint nem növekedett.

Lehetséges, hogy természetes ez az olajszag, és csak én gondolom, hogy benzin szagú?Még egy említésre méltó dolog: a check engine lámpa párszor ki szokott gyulladni, de csak nagyon ritkán, autópályán kb 120 as tempónál (mindenféle tünet nélkül) , ezután ha a következő lehetőségnél megállok, járatom 5 másodpercig alapjáraton, akkor el is alszik a check engine lámpa. A hibakód alapján 2. Henger gyújtáskimaradás.

Lehetséges, hogy akkor kerül az el nem égetett benzin az olajba? Válaszod előre is köszönöm!!

Kedves Érdeklődő!

Benzin szokott kerülni az olajba - ahogy olaj is az üzemanyagba -, mert az üzemanyagrendszer és a kenési rendszer között nincs hermetikusan lezárt választóvonal. Akkor van baj, ha túl sok üzemanyag kerül az olajba, mert az üzemanyag nem rendelkezik megfelelő kenőképességgel, így az üzemanyag-olaj keverék nem tudja megfelelően védeni a motort.

A nyilvánvaló esetekben az olaj viszkozitása látványosan csökken, de ha ez nem következik be, akkor egy olajvizsgálat tudná kimutatni, hogy erről van-e szó. A hibakód szerintem nincs ezzel összefüggésben, de mindenképp javaslom egy szerelő bevonását a dologba.

Üdv, Olajdoki

2015. szeptember 3., 17:48 Módosítva: 2015.09.07 16:19
1

Üdvözlöm.

2001 Fiat Puntom van, 1.2 16v 80LE. Kérdésem a következő. Ha hengerfejezve volt az autó, hány kilométernél szükséges az olajcsere? 1500 km-t ment már. Selénia olajat használtam eddig, a szerelő meg beletett valami Bárdi 10w40-es olajat. Nem fog károsodni ettől a motor? Ha után kell tölteni, szükséges ugyanazt beletenni vagy lehet más márkájú, pl Q8 10W40-est. Nem lesz probléma a keveredés?

Köszönettel: Tibor

Kedves Tibor!

15 000 km vagy 1 év csereperiódussal javaslom cserélni az olajat. 10W40-es, félszintetikus olaj jó bele, akár az említett Q8 is. Nem szükséges, hogy ugyanaz az olaj kerüljön bele. A Bárdi olaját nem ismerem közelről, de kicsi az esélye, hogy egy akár rosszabb minőségű olaj is egy csereperiódus alatt kárt okozzon a motorban.

Üdv, Olajdoki